In urma mediatizarii facute de Gazeta, Arhiepiscopia promite pedepsirea aspra a vinovatilor

Saptamana trecuta, GAZETA v-a prezentat situatia scandaloasa a manastirii Rasca din judetul Cluj-Napoca. Arhiepiscopia Ortodoxa a Vadului, Clujului si Feleacului a binecuvantat construirea manastirii Rasca, unde, din pacate, s-au petrecut o serie de evenimente rupte parca dintr-un film de groaza.

Actele de cruzime ale staretei Paraschieva Mihaiela Buculei si ale preotului Siluan Trambitasu, tratamentele rele aplicate maicutelor ce slujeau manastirea si escapadele nocturne nu tocmai nevinovate ale staretei si preotului nu au ramas fara ecou.

Chiar daca enoriasii din localitatile invecinate manastirii Rasca au cerut ajutorul Arhiepiscopiei pentru a rezolva cat mai repede rusinosul scandal si de a "spala" manastirea Rasca de "faima" pe care o are in prezent, cererea lor a ramas fara raspuns.

Odata cu mediatizarea evenimentelor de catre GAZETA, Arhiepiscopia Ortodoxa a Vadului, Clujului si Feleacului promite o ancheta severa si pedepsirea aspra a vinovatilor, indiferent care vor fi aceia.

Fuga de presa

In ceea ce priveste monstruosul scandal petrecut la manastire, apar noi relatari ale altor maicute care au slujit la Rasca. Potrivit surselor GAZETEI, sora Angela si sora Magdalena, ce proveneau de la manastirea Floresti, au fost indrumate de catre stareta Buculei sa se stabileasca la manastirea Rasca.

Din nefericire, surorile nu si-au gasit linistea sufleteasca pe care sperau sa o obtina, acestea marturisind unei credincioase din zona ca manastirea seamana mai mult cu un camp de lupta decat cu un lacas de suflet, Buculei impartind manastirea in doua tabere.

In luna august a anului trecut, mediatizarea comportamentului negativ al staretei a atras atentia preotului de la Rasca.

Acest lucru a determinat-o pe stareta Buculei nu sa inceteze cu metodele folosite, ci sa ia masuri de protectie! Astfel, la aparitia presei la manastire, calugaritele s-au inchis in chilii, singura care a raspuns intrebarilor presei fiind sora Angela, care era raspunzatoare cu pregatirea mancarii in ziua respectiva.

Declaratiile Angelei nu au fost insa pe placul preotului Trambitasu.

Cum sora Angela il avea ca duhovnic pe preotul Andrei de la Parohia Cristurel din judetul Cluj, la sfatul acestuia, sora Angela a revenit apoi la la manastirea Floresti, povestind cum preotul Trambitasu le batea sau le izola, inchizandu-le in beciul manastirii.

Adio sutana

Asa cum ati putut citi si in numarul trecut, nu au existat cazuri singulare de abuz fizic sau pshihic din partea staretei Buculei sau a preotului Trambitasu, putine maicute reusind sa scape de mania lor.

Sora Narcisa a trecut si ea pragul manastirii Rasca, suportand aceleasi rele tratamente ca maicutele care nu se aflau in tabara protejata de Buculei.

Verisorul Narcisei, preotul Vasile Cotea din Cluj-Napoca, a efectuat mai multe vizite la Rasca in urma carora a catalogat manastirea ca o institutie militara, unde cotidianul se desfasura dupa dorintele si capriciile staretei.

Cum situatia nu s-a ameliorat, sora Narcisa a fost ajutata de catre preotul Cotea sa paraseasca manastirea. Mai mult, in urma experientelor nefericite de la Rasca, aceasta a renuntat definitiv la viata monahala, in prezent fiind profesoara de limbi straine la un liceu din Bistrita.

Alte doua maicute au parasit manastirea pentru Grecia, nemaisuportand conditiile inumane in care erau nevoite sa traiasca.

Anania ataca

Lispa preocuparilor doctrinale si monahale a creat in zona o lipsa totala de incredere in institutie si in slujitorii manastirii Rasca.

Astfel, administratia locala, finantatorii lacasului de cult, credinciosii si preotii localitatilor Rasca, Ples si Belis refuza sa mai acorde vreun ajutor de orice natura manastirii.

Mai mult, socat de cele intamplate, preotul localitatii Rasca a rugat in mod expres enoriasii sa inceteze sa sprijine finalizarea lucrarilor manastirii.

Un grup de credinciosi din localitatile invecinate manastirii au trimis mitropolitului Bartolomeu Anania, arhiepiscopul Vadului, Clujului si Feleacului, o nota prin care sunt descrise toate faradelegile care s-au petrecut in casa Domunului si prin care se cere ajutorul mitropolitului in rezolvarea unui scandal atat de rusinos pentru toti cei ce cred in cuvantul Domnului.

Din pacate, Arhiepiscopia s-a facut ca ploua, cererea neprimind nici un raspuns.

Ca urmare a dezvaluirilor de presa ale GAZETEI, care prezinta cele petrecute in manastirea Rasca si ca urmare a insitentelor noastre de a primi o reactie la cele intamplate, Arhiespicopia a considerat, in sfarsit, ca e momentul sa intervina.

Fiat lux!

Fiat lux! - Sa se faca lumina! Contactat telefonic si via e-mail, preotul Bogdan Ivanov din cadrul Departamentului de Comunicare al Arhiepiscopiei a crezut de cuviinta sa transmita GAZETEI urmatorul e-mail :"Corpul de Inspectie si Control va face o ancheta severa.

In masura in care toate acuzatiile se confirma, se vor lua masurile corespunzatoare. In caz ca nu, vom introduce actiune in justitie la adresa semnatarei acestui articol si a ziarului respectiv.

Respectam libertatea de exprimare a presei si responsabilitatea ei, deopotriva, or aceasta responsabilitate nu poate fi probata decat in fata justitiei cu dovezi clare. Termenul de bordel folosit in articol va trebui sa il sustineti in acceptiunea lui de prostitutie pe bani. Pr. Bogdan Ivanov, Departamentul comunicarii".

Fara a critica in vreun fel tenta ironica a mesajului primit prin posta electronica, GAZETA asteapta cu mult interes verdictul Arhiepiscopiei si pedepsirea celor vinovati. In rest, ramane cum am stabilit.