​Pe hartă sau la o plimbare pe jos, Magheru este un bulevard mititel. Mai exact, e un bulevard scurt – nici măcar un kilometru lungime nu are. Dar este unul dintre cele mai mari și mai puternice simboluri ale Bucureștiului.

Bulevardul Magheru in 1962Foto: Agerpres

Bulevardul Magheru nu este doar una dintre cele mai importante artere ale Capitalei, este strada unde s-au ridicat clădiri impresionante, clădiri emblematice ale orașului.

Conceput de municipalitate în jurul anului 1900, bulevardul Magheru urma să fie o porţiune a magistralei Nord-Sud, între Piaţa Romană şi Calea Şerban Vodă.

În preajma Primului Război Mondia, porţiunea dintre Piaţa Universităţii şi strada Ion Câmpineanu a fost aliniată și sistematizată și a devenit bulevardul Ion C. Brătianu - Magheru de azi.

De-a lungul celor aproximativ 750 de metri ai bulevardului, pe Magheru s-au construit clădiri îndrăznețe, cum ar fi Palatul Societății de Gaz și Electricitate, avangardistul bloc „ARO" - cel cu cinema Patria la parter și, deloc în ultimul rând, garajul Ciclop, prima clădire din Europa proiectată cu sistem antiseismic pe role.

Descoperă, pe B365.ro, bulevardul Magheru în imagini-document, care ni-l arată cum era el în mileniul trecut, când încă nu era plin de magazine abandonate și zăbrelite bine, să nu calce hoții pe ruinele prosperității pierdute.