UPDATE Scandalul acuzatiilor de plagiat la adresa lui Ponta. Sedinta Consiliului National de Etica s-a incheiat - decizia va fi anuntata dupa ce va fi avizata de Ministerul Educatiei  / Universitatea din Bucuresti a validat in sedinta senatului regulamentul de functionare al Comisiei de Etica

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 18 iulie 2012, 8:54 Actualitate | Esenţial

Teza de doctorat a prim-ministrului Victor Ponta a fost analizata astazi, 18 iulie, de Consiliul National de Etica si de Universitatea din Bucuresti, ambele asteptate cu cate o decizie finala. Consiliul National de Etica a inceput in jurul orei 8.30 sedinta in care a analizat raportul Comisiei Tehnice, a declarat pentru HotNews.ro purtatorul de cuvant al institutiei, Gabriela Catana. "Noi speram ca azi sa avem o decizie", a afirmat aceasta, precizand ca miercuri toti membrii CNE vor vedea pentru prima oara raportul Comisiei Tehnice care a hotarat ca Victor Ponta nu a plagiat in teza sa de doctorat.

UPDATE 18.30: Sedinta Consiliului National de Etica s-a incheiat. Membrii Consiliului au luat o decizie, dar aceasta nu va fi anuntata public pana nu va fi avizata de Directia juridica a Ministerului Educatiei - Gabriela Catana, purtatorul de cuvant al ANCS.

Gabriela Catana, purtatorul de cuvant al Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica (ANCS):
  • Ordinea de zi a Consiliului National de Etica a cuprins prezentarea unor rapoarte preliminare pentru mai multe sesizari curente ale caror termene se apropie de finalizare in luna august.
  • Au fost audiati Erica Mang si Ioan Mang, care au raspuns solicitarilor membrilor CNE. Domnul Mang s-a angajat sa depuna in cel mai scurt timp documentele cerute de Consiliu.
  • In ce priveste cazul Ponta, dezbaterea raportului intocmit de Comisia Tehnica de Experti (raportul care a concluzionat ca Victor Ponta nu a plagiat - n.red.) s-a desfasurat astfel: s-a intocmit un raport final al Consiliului National de Etica si o hotarare care sa aprobe acest raport, urmand sa fie trimisa comisiei juridice din Ministerul Educatiei pentru avizare.
  • Acest raport final, cand va primi avizul de legalitate al directiei juridice, va fi dat publicitatii.
  • Ministrul educatiei a fost anuntat ca a fost data o hotarare.
UPDATE 14.00 Sedinta Senatului Universitatii din Bucuresti s-a terminat. Senatul a validat regulamentul de functionare al Comisiei de Etica. Urmeaza ca Universitatea din Bucuresti sa anunte data la care va anunta public hotararea Comisiei de Etica.

UPDATE 11.27: Pe ordinea de zi a sedintei Consiliului National de Etica se afla cazurile Ponta, Mang si Kovesi

Purtatorul de cuvant al Consiliului National de Etica, Gabriela Catana:
  • Sunt 10 puncte pe ordinea de zi care includ aprobarea ordinii de zi, discutii preliminare la rapoartele care sunt in curs si audierea persoanelor invitate pentru aceasta sedinta.
  • La punctul 10 va avea loc analiza sesizarilor la care s-au primit documente si dovezi. Aici se inscrie si cazul Ponta la care s-a primit raportul comisiei de specilisti formata din 3 membri. Acestia sunt profesori universitari specialisti in drept international penal. Sunt doi din Bucuresti, niciunul de la Universitate si unul de la Cluj-Napoca.
  • Numele specialistilor vor fi facute publice in final, cand CNE va discuta raportul comisiei de specialitate si va formula raportul final, hotararea ce va fi inaintata directiei juridice a Ministerului Educatiei.
  • Nu s-a cerut punctul de vedere al unor experti din strainatate.
  • Nu va pot spune sigur daca membrii CNE vor reusi, cu toate audierile programate si toate problemele de pe ordinea de zi, sa finalizeze si raportul care sa fie inaintata catre Ministerul Educatiei, dar asta e dorinta tuturor membrilor CNE.
  • In momentul de fata a fost audiata doamna Mang si urmeaza sa fie audiat domnul Mang.
  • Intrebata daca vor fi date astazi decizii finale in cazurile Kovesi, Mang, Ponta, care se afla pe ordinea de zi, Gabriela Catana a declarat ca "vor fi analizate materialele existente, verdictele nu stiu cand se vor da. Sedintele CNE au durat minim 10 ore".
Amintim ca pe 18 mai Grupul de Investigatii Politice (GIP), condus de Mugur Ciuvica, a sustinut ca lucrarea de doctorat a Procurorului General al Romaniei, Laura Codruta Kovesi, este un plagiat si a depus documente care sustin aceasta acuzatie la Ministerul Justitiei, la CSM si la Consiliul de Atestare a Titlurilor Universitare. De cealalta parte, Laura Codruta Kovesi a negat acuzatiile de plagiat si a anuntat intr-un comunicat ca a sesizat Consiliul Superior al Magistraturii pentru apararea reputatiei sale profesionale.

UPDATE 11.00: A inceput sedinta Senatului Universitatii din Bucuresti, unde rectorul ar putea sa prezinte hotararea si raportul final al Comisiei de Etica in cazul Ponta.

Universitatea din Bucuresti este asteptata astazi, 18 iulie, sa anunte public decizia luata de Comisia sa de Etica cu privire la teza de doctorat a lui Victor Ponta, acuzat de plagiat. Hotararea Comisiei de Etica a Universitatii din Bucuresti a fost trimisa la Directia Juridica a Universitatii din Bucuresti, pentru a primi aviz, iar rectorul Universitatii ar putea sa prezinte in sedinta de azi a Senatului UB hotararea si raportul final al Comisiei de Etica. Potrivit legii, rectorul poate anula, cu aprobarea senatului universitar, diploma de doctor.  

Universitatea din Bucuresti a anuntat in urma cu peste trei saptamani ca va verifica acuzatiile de plagiat aduse prim-ministrului Victor Ponta, in cadrul Comisiei de Etica a Universitatii. Miercuri, pe 11 iulie, Universitatea Bucuresti a anuntat ca "urmeaza ca, in cel mai scurt timp posibil, (…) Comisia de Etica sa formuleze o hotarare".

UPDATE 10.00: Ioan Mang a fost la audieri la Consiliul National de Etica

Amintim ca, in primele trei zile de la investirea lui Ioan Mang in functia de ministru al Educatiei, acesta a fost acuzat de plagiat pentru sapte lucrari publicate sub numele sau. In acelasi timp, trei cercetatori si profesori de talie internationala au declarat ca lucrari ale lor au fost plagiate in articole pe care, la autor, apare numele Ioan Mang. Demnitarul a negat toate acuzatiile care i s-au adus. Pe 15 mai, Ioan Mang si-a depus demisia din functia de ministru al Educatiei.

Pe 8 iunie, Liviu Marian Pop, ministru interimar al Educatiei la acea vreme, a schimbat intreaga componenta a Consiliului National de Etica (CNE), in timp ce acest consiliu ancheta acuzatiile de plagiat aduse fostului ministru al Educatiei Ioan Mang.

Componenta Consiliului National de Etica a fost schimbata de ministrul Educatiei cu o zi inainte ca CNE sa discute al treilea (si ultimul) raport preliminar asupra acuzatiilor de plagiat aduse lui Ioan Mang, discutie programata sa inceapa pe 9 iunie, a declarat pentru HotNews.ro fostul presedinte al Consiliului National de Etica, Constanta Ganea. Potrivit acesteia, audierea fostului ministru al Educatiei Ioan Mang a fost stabilita pentru data de 22 iunie.

UPDATE 9.00: "A inceput sedinta CNE. Nu a fost numit nimeni in locul presedintelui CNE Teodor Petrescu si a lui Romita Iucu - cei care au demisionat din Consiliu", a declarat pentru HotNews.ro purtatorul de cuvant al Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica (ANCS). "Speram sa se mai limpezeasca in vreun fel situatia, ni se mai pare mai mult decat evidenta presiunea publica si ar trebui gasita o solutie. Noi speram ca azi sa avem o decizie", a continuat aceasta.

Intrebata cat ar putea dura sedinta, Catana a declarat ca "data trecuta sedinta a durat 12 ore".

Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului National de Etica prevede urmatoarele: Cvorumul de lucru al CNE este de minimum 8 membri. Consiliul este format din 9 membri, dintre care unul - Romita Iucu - a demisionat, si are un vicepresedinte si un presedinte - care de asemenea a demisionat.

Procedura de lucru spune ca, dupa adoptarea prin vot de catre CNE a unui raport final in cazul unei sesizari de plagiat, raportul este trimis spre avizare Directiei juridice a Ministerului Educatiei. Dupa avizarea juridica, raportul este trimis reclamatului, sanctiunile sunt comunicate celor responsabili si raportul este publicat si pe internet pe pagina CNE (cne.ancs.ro).

Este pentru prima data cand CNE vorbeste despre posibilitatea unei "decizii finale" in cazul Ponta, dupa ce pana acum a anuntat ca nu a luat in analiza teza sa de doctorat. Aparitia acestei Comisii Tehnice vine in contextul in care Universitatea din Bucuresti este asteptata sa se pronunte asupra tezei de doctorat a prim-ministrului Victor Ponta, acuzat de plagiat.

Comisie Tehnica a Consiliului National de Etica: Conform legislatiei din 2003, Ponta NU a plagiat / Decizia nu este definitiva, nu este semnata si vine inainte de decizia finala a Comisiei Universitatii Bucuresti

Amintim ca luni seara in presa a aparut raportul unei Comisii Tehnice din cadrul Consiliului National de Etica care concluziona ca "teza de doctorat elaborata de domnul Victor Ponta si sustinuta public in anul 2003 respecta cerintele academice din acea perioada si este comparabila din punct de vedere al acestor cerinte cu alte teze de doctorat sustinute in acea perioada".

Concluziile comisiei reprezinta doar o prima evaluare in cadrul Consiliului National de Etica (CNE). Documentul cu aceste concluzii nu a fost anuntat insa oficial de CNE, nu este semnat, iar concluziile sale au fost date publicitatii inainte de o decizie finala a Universitatii Bucuresti in acest caz.

"Teza de doctorat elaborata de domnul Victor Ponta si sustinuta public in anul 2003 respecta cerintele academice din acea perioada si este comparabila din punct de vedere al acestor cerinte cu alte teze de doctorat sustinute in acea perioada. Teza de doctorat are un titlu clar, dezvoltat corespunzator pe parcursul lucrarii. Tema tezei de doctorat este in domeniul de preocuparilor academice ale doctorandului si conducatorului de doctorat. Teza de doctorat este clar structurata, are un plan de cercetare coerent", a anuntat aceasta Comisie Tehnica, potrivit unui document intrat in posesia Mediafax.

Universitatea din Bucuresti este asteptata astazi cu un verdict

Si Universitatea din Bucuresti este asteptata astazi, 18 iulie, sa anunte public decizia luata de Comisia sa de Etica cu privire la teza de doctorat a lui Victor Ponta, acuzat de plagiat. Hotararea Comisiei de Etica a Universitatii din Bucuresti a fost trimisa la Directia Juridica a Universitatii din Bucuresti, pentru a primi aviz, iar rectorul Universitatii ar putea sa prezinte in sedinta de azi a Senatului UB hotararea si raportul final al Comisiei de Etica. Potrivit legii, rectorul poate anula, cu aprobarea senatului universitar, diploma de doctor.

Citeste aici mai multe despre Comisia de Etica a Universitatii din Bucuresti 

Consiliul National de Atestare a Diplomelor Universitare, pe 29 iunie: Victor Ponta a plagiat

Amintim ca, pe 29 iunie, Consiliul general al CNATDCU a anuntat in urma unei sedinte ca analiza documentelor arata ca Victor Ponta a plagiat in teza sa de doctorat, fiind un plagiat de tip copy-paste. "85 de pagini din cele 307 cat cuprinde partea propriu-zisa a tezei de doctorat, fara anexe, reprezinta copieri fara indicarea sursei", a anuntat in cadrul unei conferinte de presa Marius Andruh, presedintele Consiliului General al Consiliului National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU), referitor la teza de doctorat a premierului Victor Ponta.

Potrivit acestuia, "din lista de 39 de referinte cuprinse in aceasta teza de doctorat lipsea cartea profesorului Cretu din care au fost descoperite aproximativ 40 de pagini fara a fi mentionata in niciun fel sursa".

Consiliul National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU) - organismul care a propus Ministrului Educatiei acordarea titlului de doctor - este institutia abilitata legal sa analizeze acuzatiile de plagiat in cazul tezelor de doctorat. Cu doar o zi inainte de pronuntarea pe cazul Ponta, Ministerul Educatiei a dat un ordin prin care a schimbat componenta Consiliului General al CNATDCU. Ordinul de ministru a fost publicat in Monitorul Oficial la o ora dupa ce Consiliul general al CNATDCU s-a intrunit in sedinta anuntata cu cel putin doua saptamani inainte.

Academicianul Marius Andruh, presedintele Consiliului general al CNATDCU, a anuntat dupa sedinta ca a propus retragerea titlului de doctor al premierului Victor Ponta, propunere care a fost inaintata Ministerului Educatiei. 

Universitatea din Bucuresti - al treilea for asteptat sa se pronunte in cazul Victor Ponta

Anuntul ca o astfel de Comisie Tehnica a fost intrunita in cadrul Consiliului National de Etica, precum si concluziile ei vin dupa un schimb de replici intre Universitatea din Bucuresti si Autoritatea Nationala pentru Cercetare Stiintifica. Miercuri, pe 11 iulie, Universitatea Bucuresti a anuntat ca analizeaza in cadrul Comisiei sale de Etica teza de doctorat a prim-ministrului Ponta si ca "urmeaza ca, in cel mai scurt timp posibil, (…) Comisia de Etica sa formuleze o hotarare".

La numai o zi dupa anuntul Universitatii din Bucuresti, joi pe 12 iulie, Autoritatea Nationala pentru Cercetare Stiintifica (ANCS) a venit cu un comunicat de presa in care anunta ca, "potrivit prevederilor legale, Consiliul National de Etica (din subordinea sa - n.red.) este singura structura institutionala exclusiv competenta sa se pronunte pe cazuri care pot constitui abateri de la normele de buna conduita, in cazul demnitarilor. In sensul prevederilor legale, CNE a fost sesizat de catre dl Victor Ponta in vederea clarificarii acuzatiilor ce i se aduc".

Vineri, 13 iulie, ministrul Educatiei Ecaterina Andronescu anunta ca daca in Consiliul National de Etica se stabileste ca teza de doctorat a premierului Victor Ponta este un plagiat, se poate merge pana la desfiintarea scolii de doctorat. Insa potrivit Legii Educatiei Nationale, desfiintarea unei scoli doctorale se face la propunerea Consiliul National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU).

Acest for a analizat deja teza de doctorat a prim-ministrului, a concluzionat ca Victor Ponta a plagiat si a propus retragerea titlului de doctor. "Decizia a fost inmanata conform articolului 170 din LEN. Discutarea cazurilor de abatere de la etica profesionala este trecuta in atributiile noastre. Iar noi nu putem face decat propunerea de retragere a titlului de doctor, care a fost inaintata Ministerului Educatiei", a anuntat pe 29 iunie academicianul Marius Andruh, presedintele Consiliului General al CNATDCU.

Dupa tot acest sir de anunturi, luni 16 iulie Universitatea din Bucuresti a anuntat printr-un comunicat de presa ca nu renunta la analiza tezei de doctorat a prim-ministrului Victor Ponta si a explicat care sunt prevederile pe care se bazeaza aceasta analiza.

Pe scurt, despre comisiile care analizeaza teza de doctorat a premierului Victor Ponta:
  • In prezent, doua comisii analizeaza teza de doctorat a prim-ministrului Victor Ponta - acuzat de plagiat
  • Cele doua comisii sunt: Comisia de Etica a Universitatii Bucuresti si Consiliul National de Etica din cadrul Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica (ANCS)
  • I. Consiliul National de Etica (din subordinea ANCS): pe 9 iunie Liviu Pop, ministrul de atunci al Educatiei, a schimbat prin ordin de ministru toata componenta Consiliului National de Etica, care se pregatea sa anunte o decizie in cazul fostului ministru al Educatiei Ioan Mang, acuzat de asemenea de plagiat
  • Pe 21 iunie, prim-ministrul Victor Ponta a sesizat Consiliul National de Etica pentru a analiza teza sa de doctorat
  • Presedintele Consiliului National de Etica si alti doi membri au demisionat
  • Purtatoarea de cuvant a ANCS a anuntat ca termenul legal de solutionare a unei sesizari, deci si in acest caz, este de 90 de zile, ceea ce inseamna ca o decizie ar putea fi luata pana in septembrie
  • La o zi dupa ce Comisia de Etica a Universitatii Bucuresti a anuntat ca a stabilit procedura de analiza a tezei de doctorat a premierului Ponta, Consiliul National de Etica a informat ca "este singura structura institutionala exclusiv competenta sa se pronunte pe cazuri care pot constitui abateri de la normele de buna conduita, in cazul demnitarilor"
  • Luni seara, 16 iulie, in presa a aparut un raport al unei Comisii Tehnice din cadrul CNE care spune ca Victor Ponta NU a plagiat, conform legislatiei din 2003. Decizia nu este definitiva, nu este semnata si vine inainte de decizia finala a Comisiei Universitatii Bucuresti
  • Despre Comisia de Etica a Universitatii din Bucuresti: la cinci zile dupa ce revista Nature si ziarul german Frankfurter Allgemeine Zeitung au scris ca premierul Victor Ponta este acuzat ca ar fi plagiat lucrarea sa de doctorat, pe 22 iunie, Universitatea din Bucuresti a anuntat ca va analiza in cadrul Comisiei de Etica aceasta teza de doctorat
  • Facultatea de Drept a decis in sedinta consiliului ca nu va participa la aceasta analiza, dupa care decanul facultatii, Flavius Baias - care a votat pentru verificarea acuzatiilor de plagiat - a demisionat din functia de decan
  • Universitatea din Bucuresti a anuntat ca va continua analiza, si fara ajutorul Facultatii de Drept 
  • Pe 11 iulie, Universitatea din Bucuresti (UB) a anuntat ca "urmeaza ca, in cel mai scurt timp posibil, (...) Comisia de Etica sa formuleze o hotarare"
  • Astazi, 18 iunie, este asteptata decizia Comisiei de Etica a Universitatii din Bucuresti

Citeste si:



Citeste mai multe despre   






















14084 vizualizari

  • -33 (35 voturi)    
    Distragerea atentiei (Miercuri, 18 iulie 2012, 9:01)

    Milena [anonim]

    Lumea arde....si .ro se piaptana...

    http://www.youtube.com/watch?v=FyfkQkchlu4&feature=plcp
    • +28 (32 voturi)    
      ai dreptate amice (Miercuri, 18 iulie 2012, 11:20)

      0m [utilizator] i-a raspuns lui Milena

      Ai dreptate, amice; azi nu voi mai urmări cu sufletul la gură aflarea deciziei.

      Mersi de sfat. O să citesc știrile internaționale.
      Cred că mai degrabă se face pace în Orientul Mijlociu decât să îl declare pe Ponta plagiator.
    • +18 (22 voturi)    
      corect... (Miercuri, 18 iulie 2012, 12:53)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Milena

      n-are nici un rost sa mai asteptam decizia, ea a fost antepronuntata de la inceput, nu este plagiat, ca altfel trebuie sa desfiintam tot sistemul de invatamant si ce ne facem cu atatia someri...
      in alta ordine de idei, iata un motiv in plus pentru tineri sa studieze, daca vor sa ajunga oameni de baza ai societatii: un presedinte repetent si somnoros si un prim ministru plagiator si mincinos, care isi aroga si diplome nemeritate...
      onoarea si democratia nu tin de foame, dar iti fac viata mai frumoasa, iti dau sanse sa nu mori de foame, dar trebuie sa stii sa le valorifici, nu sa astepti de la stat!
      sau poate preferam sa fim o tara bogata pe hartie, prizoniera in propriile granite datorita vanitatii si prostiei unor conducatori!
      • +5 (9 voturi)    
        salut lucyan, salut all! (Miercuri, 18 iulie 2012, 17:19)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        colegilor, ma inseala memoria??? Mateut nu a fost si avocatul lui Nastase intr-un recent proces????? Conflict CLARISSIM de interese!
      • -2 (4 voturi)    
        Eu zic să (Miercuri, 18 iulie 2012, 20:11)

        dan63 [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        desfiinţăm şi Bacalaureatul, că tot se ia prin fraudă!
        Logica trebuie aplicată, nu este aşa?
    • +6 (10 voturi)    
      nu am mai vazut asa ceva... (Miercuri, 18 iulie 2012, 16:16)

      exilatul [anonim] i-a raspuns lui Milena

      de ce fratilor nu il credeti pe ponta ca nu a plagiat.....eu il cred.....pt ca nu el a facut lucrarea .....mai avea el timp sa faca ``cercetari`` cind era implicat in politica lui iliescu si a lui nastase....sau in dosarele pênale pe care le avea in lucru....totul s ar termina daca ar spune cine i a facut teza de doctorat si lumea l ar ierta.....cind esti tinar si necopt se mai intimpla sa fii...``abuzat``...
    • 0 (2 voturi)    
      hn, m-am conformat.... (Miercuri, 18 iulie 2012, 19:51)

      viadolorosa [utilizator] i-a raspuns lui Milena

      ti-am dat vot negativ, ca inteleg ca asta era si idea.... postarii postului pe primul loc, nu?
  • +27 (31 voturi)    
    categoric Luna este centrul Universului ! (Miercuri, 18 iulie 2012, 9:06)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    categoric Luna este centrul Universului !
    Ponta NU a plagiat ?!
  • -30 (38 voturi)    
    elodia (Miercuri, 18 iulie 2012, 9:06)

    gabi [anonim]

    Au mai gasit-o astia pe Elodia? Sau de-acuma incepem cu plagiatul lui Ponta?
    • +17 (21 voturi)    
      O intrebare, (Miercuri, 18 iulie 2012, 12:28)

      potaissa [utilizator] i-a raspuns lui gabi

      asa intre noi ,femei de srviciu.Cat da USL pentru postari?Si cum platesc ,pe post ,pe ora sau pe zi?
  • +24 (28 voturi)    
    Detergentul tehnic (Miercuri, 18 iulie 2012, 9:15)

    Curat si placut uscat [anonim]

    Dupa "graba" cu care s-au intrunit, inclin sa cred ca au primit ordin sa scoata o decizie inainte ca UB sa o finalizeze pe a lor.
    Cvorum? Cui ii pasa, pana la pranz e publicata ordonanta de urgenta care decide ca sedinta are cvorum chiar daca e un singur membru prezent ...
    • +17 (21 voturi)    
      mang (Miercuri, 18 iulie 2012, 10:32)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Curat si placut uscat

      pe Mang l'au uitat astia, doar pe sotia dansului au verificat'o?
    • +13 (17 voturi)    
      Da, iar singurul membru prezent... (Miercuri, 18 iulie 2012, 11:00)

      Jane Doe [utilizator] i-a raspuns lui Curat si placut uscat

      este femeia de serviciu a institutiei. Merge si asa - pe Ponta l-ar multumi, daca verdictul ii e favorabil :))
  • +33 (37 voturi)    
    Mascarada (Miercuri, 18 iulie 2012, 9:17)

    Mih. [utilizator]

    Ce fac Ponta si slugoii lui este o mascarada ieftina si penibila.
    Nimeni si nimic nu-l mai poate scapa pe PM de eticheta definitiva de PLAGIATOR, HOT si MINCINOS, pusa de propriile declaratii si fapte.
  • +23 (27 voturi)    
    In frunte cu... (Miercuri, 18 iulie 2012, 9:20)

    rov [utilizator]

    Tovarasa elena ceausescu doctor docent :))

    sau

    NU !?!
    • +17 (21 voturi)    
      Despre morti..numai de bine! (Miercuri, 18 iulie 2012, 10:53)

      Andy [anonim] i-a raspuns lui rov

      Dar apucaturile se pare ca au ramas.
      Victor Ponta NU a plagiat, dar asta e valabil numai in Romania!
  • +26 (30 voturi)    
    Eu cred cu tarie (Miercuri, 18 iulie 2012, 9:21)

    Blackball [utilizator]

    ca nu dl. Ponta a plagiat/copiat peste 80 de pagini din alti autori. Adevarul e ca acesti autori, prin metode ce tin de paranormal, au intrat in mintea dlui Ponta si pur si simplu au extras prin mijloace necinstite ideile pe care domnia sa le-a expus in teza de doctorat cativa ani mai tarziu.
    Si mai cred ca dictatorul Basescu cu siguranta are un amestec...
  • +22 (26 voturi)    
    oficial (Miercuri, 18 iulie 2012, 9:24)

    samka [anonim]

    mi-e rau
  • +27 (31 voturi)    
    responsabilitate (Miercuri, 18 iulie 2012, 9:33)

    gigel [anonim]

    Daca acest Consiliu realizeaza un raport prin care spune ca Ponta nu a plagiat, ne asteptam ca acest raport sa fie semnat iar semnatarii sa fie trasi la raspundere. Daca nu vor suporta consecinte legale macar sa se discrediteze profesional.
    • +22 (24 voturi)    
      Ce se intampla cu diploma mea? (Miercuri, 18 iulie 2012, 11:18)

      okennobi [utilizator] i-a raspuns lui gigel

      Va mai fi credibila diploma mea, daca in 2003 era legal sa plagiezi?

      Imi vine sa vars. Ponta concureaza cu Iliescu la cat rau face acestei tari. Nu doar compromite invatamantul din 2012 incepand, dar si toate diplomele date de statul roman pana atunci.

      Uau. Oamenii acestia SE JOACA CU VIATA noastra.
  • +19 (25 voturi)    
    aceste amanari.... (Miercuri, 18 iulie 2012, 9:34)

    translativus [utilizator]

    ....complice, ne arata ca intelectualitatea romaneasca este inca sovaielnica si aceasta din varii motive care vin din colaborationismul cu fostul regim al celor varsnici si dorinta de adevar si demnitate a celor tineri si nepatati.
    Vom vedea cine va invinge si astfel ne vom da seama care este viitorul.
    Daca inving "vechii", vom reveni la suprematia minciunii si al abuzului pe fata iar daca inving "noii", inseamna ca suntem pe drumul cel bun si ca nepatatii au devenit majoritari.
    • +3 (7 voturi)    
      Daca un tinar a scris aceste rinduri (Miercuri, 18 iulie 2012, 13:01)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui translativus

      sun trist ca "noii" pot sa gindeasca astfel. Eu nu gindesc asa.
  • +23 (27 voturi)    
    AMENINTARI? (Miercuri, 18 iulie 2012, 9:38)

    neaos [utilizator]

    "ministrul Educatiei Ecaterina Andronescu anunta ca daca in Consiliul National de Etica se stabileste ca teza de doctorat a premierului Victor Ponta este un plagiat, se poate merge pana la desfiintarea scolii de doctorat"
    Sa intelegem ca: DACA CINEVA ZICE CA PONTA A PLAGIAT SE POATE DESFIINTA SCOALA DE DOCTORAT DE LA UNIVERSITATEA BUCURESTI.

    Noua comisie de etica deja a decis (un USL-ist spala pe altul) si ramanea Universitatea Bucuresti. Acum este amenintata cui desfiintarea. Ghici ghicitoarea mea: ce decizie se ia?
  • +26 (30 voturi)    
    Dar stim deja verdictul comisiei (Miercuri, 18 iulie 2012, 9:50)

    Nila [utilizator]

    NU este plagiat, asta va fi verdictul. E in joc onoarea unor profesori universitari, a unor institutii de invataman superior. Oamenii de onoare si-au dat deja demisia din toate comisiile posibile si imposibile pentru ca au recunoscut plagiatul de la o posta. Liviu Pop a facut tot posibilul ca plagiatul sa nu poata fi dovedit, a mers pana intr-acolo incat a refuzat reinoirea licentei detinute de UB pentru softul de detectare a plagiatului. Marsavii si-au dat mana intre ei si au depus toate eforturile pentru a musamaliza dezastrul pseudo-intelectual numit Ponta. Sunt polite grele la mijloc, magarii care transcend capacitatea noastra de intelegere (nu avem acces la informatii de tip mafiot). Caderea lui Ponta din functia de prim-ministru ar insemna multe afaceri murdare puse sub semnul intrebarii, toata caracatita relatiilor ar putea fi afectata. Sa mai continui? Vedeti cat de greu este sa spui E PLAGIAT?
    • +25 (29 voturi)    
      din pacate (Miercuri, 18 iulie 2012, 10:17)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Nila

      din pacate, concluziile tale sunt perfect reale. Stau si ma gandesc cat de putini sunt cei care nu vor sa se scufunde in mocirla. Acum inteleg cum a rezistat comunismul 55 de ani in Romania. Si daca nu erau "agenturili", il aveam si acum.
    • +1 (3 voturi)    
      Bineinteles. (Miercuri, 18 iulie 2012, 19:33)

      Alius [anonim] i-a raspuns lui Nila

      Numai dupa cum s-a desfasurat acest proces se poate ghici cu usurinta care va fi verdictul: Comisia de Etica a analizat raportul "Comisiei Tehnice" (care consta probabil dintr-un singur om). Deci Comisia de Etica nu dezbate si nu analizeaza practic lucrarea lui Ponta, ci doar un raport al unui individ. Pai cum analizeaza acel raport fara sa analizeze si lucrarea lui Ponta? De unde stiu ei ca raportul este ok, sau nu? Daca analizeaza si lucrarea lui Ponta, ce nevoie mai era de acea "Comisie Tehnica"?

      Nu mai vorbim de graba cu care "Comisia Tehnica" a intocmit un raport, tocmai cand Comisia Universitatii Buc a anuntat ca va evalua doctoratul lui Pota. Asta dupa ce Comisia de Etica anuntase deja ca nu are in viitoprul apropiat nici o (nicio) intentie in a analiza lucrarea de doctorat a lui Ponta, din lipsa de timp. Acum au gasit timp.

      Dar, nu trebuie uitat nici faptul ca din Comisia de Etica si-au dat demisia seful Comisiei si alti doi membri, deci nici macar nu este completa si, la aceasta ora, nu functioneaza conform statutului. Nici macar membrii Comisiei de Etica nu stiau de "Comisia Tehnica" si nici cine facea parte din aceasta asa-zisa comisie.

      Concluziile sunt evidente, ca si plagiatul lui Ponta, de altfel.

      P.S.: parca ziceau ca urmeaza dupa asta si analiza din partea unor 'experti" din strainatate.. S-a renuntat la aceasta idee? Oare de ce?
  • +18 (22 voturi)    
    analiza analizei (Miercuri, 18 iulie 2012, 9:50)

    ioana [anonim]

    au pierit intelectualii romani in razboi al doilea razboi mondial


    ignorati-i
  • +25 (27 voturi)    
    Consiliul National de Etica (Miercuri, 18 iulie 2012, 9:55)

    buncrestin [utilizator]

    Membrii acestui consiliu isi pun toata cariera si bunul nume la bataie. Sper ca au intuitia sa inteleaga ca nu merita sa si le piarda, deoarece Ponta nu mai poate fi salvat nici de ei nici de nimeni. Sper ca vor lua o decizie corecta.
  • +11 (17 voturi)    
    Rusia ataca Romania (Miercuri, 18 iulie 2012, 10:06)

    yonuzzu [utilizator]

    http://www.washingtontimes.com/news/2012/jul/13/new-cold-war-over-shale-gas-russia-inflames-enviro/
    We lost Bulgaria. We are likely soon to lose the Czech Republic. We gained Ukraine. Poland has always stood with us. Germany hedges its bets. France definitely is not with us. The United Kingdom probably will side with us. The Baltic States would love to join us if they have the resources. A fierce battle rages over Romania.
    The adversary is Russia, a petro-state that projects power through control of the European energy market. President Vladimir Putin’s regime depends on selling hydrocarbons.
    • +11 (15 voturi)    
      deci in SUA pretul m3 de gaz e 2 $ (Miercuri, 18 iulie 2012, 11:32)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui yonuzzu

      iar in europa de est este de 16 $....
      de asta lupta rusia sa interzica metoda de fracturare hidraulica... vor sa ramanem prizionierii lor
  • +24 (28 voturi)    
    Grajdeanul bate academicianul (Miercuri, 18 iulie 2012, 10:14)

    triciupa [utilizator]

    Pentru cine nu-si aminteste episodul, ministrul semi-analfabet Pop a decapitat ANCS si a repopulat cu grajdeni aceasta institutie, cu scopul vadit de a-l scoate basma curata pe premierul impostor.
    In locul cercetatorilor si profesorilor universitari onorabili, comisiile ANCS misuna de trepadusi uslinosi, gata sa duca la indeplinire ordinele de partid.
    Probabil ca ne vom afla intr-o noua postura ridicola cand Universitatea Bucuresti va da verdictul de plagiat iar consiliul grajdenilor va spune ca nu este adevarat. Si toate astea se intampla pentru ca in lumea uslamului grajdeanul bate academicianul.
  • +12 (14 voturi)    
    plagiat (Miercuri, 18 iulie 2012, 10:42)

    adrian [anonim]

    Dincolo de lege, definitia plagiatului este simpla. Cum ar da'o cotita dupa visin, tot plagiat este. Sa vedem decizia, si sa mai vedem si jumatatea de masura cu care lucreaza, ultima decizie parca ziceau ca a fost lipsa de cvorum ...

    PLAGIÁT1, plagiate, s. n. Acțiunea de a plagia; plagiere. ♦ (Concr.) Operă literară, artistică sau științifică a altcuiva, însușită (integral sau parțial) și prezentată drept creație personală. [Pr.: -gi-at] – Din fr. plagiat.
  • +11 (13 voturi)    
    Cusut cu ata alba (Miercuri, 18 iulie 2012, 10:49)

    KKK [anonim]

    Unul dintre acei asa-zisi experti din "comisia tehnica", cea care a dat publicitatii raportul, este Gheorghe Mateut. Da, unul dintre avocatii apararii in procesul Romania vs. Nastase &Co.
    Bineinteles, el se jura ca nu a fost in conflict de interese.
  • +13 (17 voturi)    
    Breaking news (Miercuri, 18 iulie 2012, 10:51)

    adi [anonim]

    Ora 11.00 Guvernul a hotarat sa dizolve Consiliul National de Etica care analizeaza lucrarea de doctorat a dl Victor Ponta pe motiv ca nu aveau toti cravata rosie si ca vor suspenda/dizolva orice comisie sau consiliu care va incerca o astfel de analiza pentru ca ei (Guvernul) vor gasi cu siguranta motive legale (in conformitate cu prevederile CCR) sa sustina o astfel de masura. Si vor anunta la C.E. cu surle si trambite ca ei respecta Constitutia Romaniei Lor ( nu pe cea cu care Basescu vrea sa faca campanie electorala)...

    Acum serios, cind semidoctul ajunge la putere nici zeii cerurilor nu se pot pune cu el.
  • +13 (17 voturi)    
    ia uitati ce zic astia (Miercuri, 18 iulie 2012, 10:54)

    Gobelin [utilizator]

    "Teza de doctorat elaborata de domnul Victor Ponta si sustinuta public in anul 2003 respecta cerintele academice din acea perioada si este comparabila din punct de vedere al acestor cerinte cu alte teze de doctorat sustinute in acea perioada. Teza de doctorat are un titlu clar, dezvoltat corespunzator pe parcursul lucrarii. Tema tezei de doctorat este in domeniul de preocuparilor academice ale doctorandului si conducatorului de doctorat. Teza de doctorat este clar structurata, are un plan de cercetare coerent".

    wtf? nu era vorba despre cat de structurata era teza lui Ponta, astia bat campii.
    era vorba de faptul ca a copiat cuvant cu cuvant 85 de pagini din alte carti fara sa precizeze nicaieri acest lucru.
    ba mai mult, 35 de pagini sunt dintr-o publicatie care nu apare nici macar in bibliografie.
    despre asta vorbim, nu daca titlul avea legatura cu continutul.
    ce comisia tehnica a lu' peste, care nici macar nu semneaza acel referat?
    • +7 (11 voturi)    
      TRANSLATE (Miercuri, 18 iulie 2012, 13:00)

      livius [anonim] i-a raspuns lui Gobelin

      "respecta cerintele academice din acea perioada si este comparabila din punct de vedere al acestor cerinte cu alte teze de doctorat sustinute in acea perioada." - inseamna ca: ESTE LA FEL DE COPIATA CA MAJORITATEA CELOR DIN 2003 !
      • +3 (5 voturi)    
        io (Miercuri, 18 iulie 2012, 17:42)

        Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui livius

        si eu m-am intrebat care-i faza cu "alte teze", li s-a pus in mana teza lui Ponta si eventual lucrarile cu pricina din bibliografie.
        deci pe ce considerente ne-au trantit faza ca e ca alte teze?
        e evident, comisia a fost schimbata de Pop si numiti special oameni care sa asigure vedict favorabil lui Ponta si Mang.
        nu m-ar mira ca din toti cei trei "invinuiti" de azi sa o scoata plagiatoare exact pe Kovesi.
  • +10 (14 voturi)    
    Facem pariu (Miercuri, 18 iulie 2012, 10:58)

    cristi [anonim]

    ca il scoate cu basca curata? voi chiar credeti ca risca el sa faca o declaratie de genul " imi dau demisia daca sunt gasit vinovat de plagiat ", daca nu facea el mai dinainte jocurile asa cum dorea el? oricum chiar daca printr-un "absurd" este gasit vinovat stim cu totii ce va spune(ca de altfel orice politician corupt care e prins cu rata-n gura)ca e un atac politic al lui Basescu, ca deah Basescu e de vina pentru toate chiar si pentru canicula.
    • +7 (11 voturi)    
      Sa nu il uitam pe Nastase... (Miercuri, 18 iulie 2012, 12:09)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui cristi

      La pariuri avea cota mai mica Adrian fata de Victor. Oricum voi sta cu ochii pe situatie, strangand tare de bilet.
  • +6 (10 voturi)    
    Legalitate (Miercuri, 18 iulie 2012, 12:14)

    adrian.munteanu [utilizator]

    Conform Regulamentului de organizare si
    Doamna Catană, ar trebui să intraţi în legalitate!

    Conform Regulamentului de functionare a Consiliului National de Etica a Cercetarii Stiintifice, Dezvoltarii Tehnologice si Inovarii, aprobat de fostul ministru interminar Pop (Monitorul Oficial 385 din 8 iunie 2012):

    "Art. 30. -
    (3) In vederea analizarii sesizarilor si contestatiilor, CNECSDTI poate constitui grupuri de lucru permanente sau pe perioada determinata, carora le poate delega unele din propriile atributii; componenta grupurilor de lucru se stabileste prin hotarare a CNECSDTI si se face publica pe site-ul web al acestuia."
  • +9 (13 voturi)    
    Daca (Miercuri, 18 iulie 2012, 12:36)

    christine13 [utilizator]

    se constata ca ponta nu a plagiat, propun ca toti elevii, studentii, olimpicii in momentul in care se afla in salile de examen sa se grupeze la cate un laptop si imprimanta (pentru ca nu-si pot permite toti) si sa-si listeze lucrarile elaborate in urma unor atente si elaborate cercetari a altor profesori, decani, elevi, analisti, critici...Si toate acestea in fata camerelor..
    Este nevoie de o luare de pozitie a tinerilor pentru ca si viitorul lor este prejudiciat... Nu este posibil ca un copy/paste sa ne reprezinte peste tot, sa faca si sa desfaca legi si institutii iar comisii aparute dupa ploaie sa-l declare cinstit.
    • -1 (3 voturi)    
      mai mult (Miercuri, 18 iulie 2012, 19:49)

      viadolorosa [utilizator] i-a raspuns lui christine13

      ...da sa fie procuror general si de ea sa depinda vieti, se poate?
  • +8 (10 voturi)    
    mai sunt si huiduitori neplatiti... (Miercuri, 18 iulie 2012, 13:31)

    moruzi mihai [anonim]

    Scurt-Ponta Huootzul !Ca sa fiu in ton cu huiduielile cotidiene...
  • +1 (3 voturi)    
    Plagiat? (Miercuri, 18 iulie 2012, 14:50)

    adrian.munteanu [utilizator]

    A plagiat cumva şi dl. Virgil Muraru, vicepreşedintele Consiliului Naţional de Etică?

    http://www.veristech.com/products/visnir.aspx
    http://www.veristech.com/products/shank.aspx

    http://www.inma.ro/inmateh-agricultural%20engineering/INMATEH%20I_2009/16_Muraru%20V.pdf
  • +5 (7 voturi)    
    Eu abia astept (Miercuri, 18 iulie 2012, 19:00)

    ticbis [utilizator]

    Daca verdictul este ca Victor Ponta NU a plagiat, imi voi dedica urmatorii ani pentru a populariza in toata lumea, in toate mediile universitare si academice, numele celor care au facut parte din aceste comisii, LISTA RUSINII.
    Daca acestor universitari le va conveni sa-si terfeleasca numele si carierele academice doar pentru a spala o pramatie cum este Ponta, este treaba llor. Eu le promit ca numele lor si rusinea lor vor fi cunoscute in toate universitatile de prestigiu din lume!
  • +5 (7 voturi)    
    ca a copiat, e clar ca lumina zilei (Miercuri, 18 iulie 2012, 19:01)

    visio [utilizator]

    insa vrem sa vedem cat de mult se fac de ras acesti profesorasi cu ifose de doctori si academicieni...
  • +1 (3 voturi)    
    fapta e fapta, cu grade de gravitate (Miercuri, 18 iulie 2012, 19:48)

    viadolorosa [utilizator]

    habar n-aveam ca poti face incadrarea metodologiei unui furt in functie de o lege...credeam ca furtul este parte a naturii umane de la homo sapiens incoace si ca, indiferent de metodele, tehnologia, resorturile sociale, furtul ramine furt si basta. Cel mult un furt poate fi calificat cu diverse grade ale gravitatii, cu asta sint de acord. Spre exemplu, plagiatul lui Kovesi mi se pare ceva mai grav decit plagiatul lui Ponta, pentru ca, la data comiterii faptei, prima era in functie de procuror general, iar al doilea, la data comiterii furtului, nu mai detinea functia de procuror, ci de secretar de stat, șeful Corpului de Control al Guvernului. Si mai grav mi se pare, peste toate, plagiatul lui Mang, care la data comiterii furtului era cadru didactic universitar. Este mai mult decit posibil, in cazul celor trei (si sigur al multor doctori plagiatori), ca faptasii sa fie si recidivisti, adica sa fi plagiat si unele din multele "opere" pe care toti si le-au trecut in CV.
  • -1 (1 vot)    
    Cocolino (Miercuri, 18 iulie 2012, 19:50)

    Ccoto [utilizator]

    Avand in vedere ca unii membri ai comisiei au parasit sedinta inainte de incheiere, verdictul e clar, nu e plagiat .
  • 0 (2 voturi)    
    perfect! (Miercuri, 18 iulie 2012, 20:15)

    gogu [anonim]

    eu cred ca verductul e clar: A PLAGIAT. Mingea e in curte la Abramburica acum! Tare, nu?
  • 0 (4 voturi)    
    Ponta e nevinovat (Miercuri, 18 iulie 2012, 20:33)

    Andrei [anonim]

    Ponta e nevinovat. Vinovat este cel care i-a scris lucrarea de doctorat si care, in loc sa creeze o opera noua, a utilizat lucrari personale mai vechi si lucrari ale altora. Daca referendumul va da rezultatul pe care si-l doreste, Ponta ne va anunta chiar el, zambind si fara sa clipesca, cele de mai sus!!
  • +1 (3 voturi)    
    e plagiat (Miercuri, 18 iulie 2012, 21:00)

    gg [anonim]

    Ponta a copiat insusindu-si munca altora = furt intelectual. (punct)
  • +1 (1 vot)    
    vai vai (Joi, 19 iulie 2012, 10:53)

    verisoaraluifelix [utilizator]

    cata procedura, cate oficialitati, avize, consultari etc etc si pentru ce ???
    ca stampila copy-paste va ramane pentru totdeauna pe fruntea stimabilului, oricate comisii se mai baga in seama.
  • 0 (0 voturi)    
    efectul domino-ului (Joi, 19 iulie 2012, 17:31)

    visio [utilizator]

    daca astia spun ca ponta a plagiat, acesta la randul lui va arata cu dovezi ca membrii comisiilor nu sunt sfinti; unul are o amanta, alatul e bagat in afaceri ciudate, etc...usl isi schimba parul dar naravul ba;
    partea nasoala este ca Romania nu mai are partid liberal; cei ramasi in el, vorbesc de aia batrani, tac chitic ca altfel fac foamea...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version