Teza de doctorat a premierului Victor Ponta. Marius Andruh, presedintele Consiliului General al CNATDCU: Din lista de 39 de referinte cuprinse in aceasta teza de doctorat lipsea cartea profesorului Cretu din care au fost descoperite aproximativ 40 de pagini fara a fi mentionata in niciun fel sursa

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 29 iunie 2012, 19:47 Actualitate | Esenţial

Marius Andruh
Foto: Agerpres
"85 de pagini din cele 307 cat cuprinde partea propriu-zisa a tezei de doctorat, fara anexe, reprezinta copieri fara indicarea sursei", a anuntat in cadrul unei conferinte de presa Marius Andruh, presedintele Consiliului General al Consiliului National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU), referitor la teza de doctorat a premierului Victor Ponta. "Propunerea de retragere a titlului de doctor a fost inaintata Ministerului Educatiei", a anuntat academicianul Marius Andruh. 

Cele mai importante declaratii ale presedintelui Consiliului CNATDCU, academicianul Marius Andruh:
  • CNATDCU, in componenta de pana astazi, a numarat personalitati marcante ale lumii stiintifice si culturale din Romania, intre care 7 membri ai Academiei Romane.
  • As vrea sa mai stiti un lucru: in ce ma priveste, dorinta mea este ca niciuna dintre propozitiile mele sa nu fie rastalmacite din punct de vedere politic, pentru ca nu este cazul.
  • Atat eu, cat si membrii CNATDCU, nu am facut decat o singura politica: politica stiintei si a activitatii didactice din Romania, cu dragoste si cu respect pentru ceea ce inseamna invatamantul superior si cercetarea stiintifica romaneasca.
  • De asemenea, din capul locului as dori sa mai fac o precizare: exista mai multe tipuri de plagiat si o sa incep cu cel mai subtil - plagiatul subtil care consta in a prelua idei care pot sa fie extrem de importante din opera altor autori si care sa fie rearanjate, rescrise, reformulate. Un asemenea plagiat este extrem de greu de depistat si nu poate fi depistat decat de specialisti in acel domeniu.
  • La cealalta extrema exista plagiatul de tip copy-paste, adica se preiau texte de la jumatate pana la zeci de pagini fara a mentiona sursa. Acest plagiat este extrem de usor de detectat, in masura in care avem acces la sursele de la care autorul incriminat a preluat acele texte.
  • Prin urmare, astazi teza de doctorat pentru ca sunteti aici a fost analizata numai din acest al doilea punct de vedere.
  • Pentru aceasta nu trebuie sa fii specialist in drept ca sa depistezi faptul ca au fost preluate texte fara a fi citate, fara a fi mentionate sursele din care au fost preluate.
  • Am constatat toate lucrurile pe care de altfel le-ati auzit in ultima vreme, cu precizarea ca am dorit sa utilizam sursele directe, fapt pentru care am solicitat Universitatii din Bucuresti si pentru acest caz si pentru alte cazuri de plagiat, indiferent de zona politica din care provin sau indiferent de consecintele care pot aparea, iar de la Facultatea de Drept a Universitatii din Bucuresti am primit o copie conforma cu originalul a tezei de doctorat.
  • De asemenea am imprumutat de la Biblioteca Centrala Universitara si acele carti depistate ca fiind surse pentru o buna parte din teza de doctorat.
  • Analiza atenta, pagina cu pagina, de aceea a durat asa de mult astazi, a evidentiat ca aproximativ 85 de pagini din cele 307 cat cuprinde partea propriu-zisa a tezei de doctorat, fara anexe, reprezinta copieri fara indicarea sursei.
  • De asemenea, un lucru important totusi pentru o teza de doctorat, o teza de doctorat nu este un manual universitar, este opera initiala a unui tanar cercetator. Trebuie sa cuprinda o bibliografie clara la fiecare capitol sau chiar la sfarsit, daca este intocmita asa cum cer toate regulile pentru o teza de doctorat.
  • Deci o asemenea bibliografie selectiva nu este indicata pentru o teza de doctorat. Ea poate exista pentru manuale universitare.
  • Din lista de 39 de referinte cuprinse in aceasta teza de doctorat lipsea cartea profesorului Cretu din care au fost descoperite aproximativ 40 de pagini fara a fi mentionata in niciun fel sursa.
  • Inca o data, as vrea ca activitatea noastra sa fie inteleasa si disociata de orice implicare politica a oricaruia dintre noi.
  • Va repet, nu ne-am facut decat datoria pentru sistemul universitar romanesc, pentru cercetarea romaneasca si pentru studentii pe care fiecare dintre noi ii are in grija si pe care ii invatam sa isi construiasca un drum cinstit si spectaculos daca se poate in stiinta.
  • Decizia a fost inmanata conform articolului 170 din LEN. Discutarea cazurilor de abatere de la etica profesionala este trecuta in atributiile noastre. Iar noi nu putem face decat propunerea de retragere a titlului de doctor, care a fost inaintata Ministerului Educatiei. 
  • Legea Educatiei Nationale la articolul 170 spune ca aceasta sarcina este a Consiliului nostru.
  • Asa cum Ministerul avizeaza titlurile de doctor pe care noi le recomandam, banuiesc ca va trebui sa avizeze, daca se doreste, si acest lucru.
  • Noi ne-am facut datoria ceruta de lege si fata de constiinta noastra. Am fost 13 prezenti si s-a votat in unanimitate.
  • Au existat si 2 membri ai consiliului care si-au exprimat prin e-mail acordul cu hotararea noastra.
  • Nu a fost un control (prezenta ministrului interimar Liviu Pop la sedinta CNATDCU - n.red.), a fost o discutie referitoare la activitatea noastra si trebuie sa fiu corect in ceea ce va spun: cazul care va intereseaza atat de mult nu a fost abordat deloc.
  • Lucurile care ma supara pe mine sau ma preocupa sunt in alta zona, nu aici. Prin urmare am suportat bine. Nu s-au facut presiuni directe asupra mea.
Ce spune Legea Educatiei Nationale

Art. 170. - (1) In cazul nerespectarii standardelor de calitate sau de etica profesionala, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, pe baza unor rapoarte externe de evaluare, intocmite, dupa caz, de CNATDCU, de CNCS, de Consiliul de etica si management universitar sau de Consiliul National de Etica a Cercetarii Stiintifice, Dezvoltarii Tehnologice si Inovarii, poate lua urmatoarele masuri, alternativ sau simultan:
a) retragerea calitatii de conducator de doctorat;
b) retragerea titlului de doctor;
c) retragerea acreditarii scolii doctorale, ceea ce implica retragerea dreptului scolii doctorale de a organiza concurs de admitere pentru selectarea de noi studenti-doctoranzi.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

10463 vizualizari

  • +26 (26 voturi)    
    Bravo CNATDCU! (Vineri, 29 iunie 2012, 19:55)

    kinn [anonim]

    Bravo CNATDCU! Mai exista oameni seriosi in tara asta.
    • +6 (6 voturi)    
      Un semn pozitiv (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 10:39)

      GoPo [anonim] i-a raspuns lui kinn

      Felicitari, inca se poate schimba ceva in tara! Sunt sanse, doar ca va trebui sa lasam in functiile inalte profesionistii.
  • +24 (24 voturi)    
    Jos palaria in fata profesorului Andruh (Vineri, 29 iunie 2012, 19:58)

    predel [utilizator]

    In engleza as spune: He is saying all the right words!
    • +3 (3 voturi)    
      Dnul MARIUS ANDRUH a demonstrat (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 17:17)

      DesaToto [utilizator] i-a raspuns lui predel

      cat de practic, simplu si efectiv se pot face lucrurile (si) in Romania... Ministrii lui Mr. Copy Paste sunt eficienti doar in birocratie, coruptie, complicatii birocratice, minciuni, furt intelectual (plagiat) sau banul statului, interes personal, de grup, de haita precum in PSD, si atata tot.

      ...Victor Ponta, trebuie sa fie ultimul Petru Groza al Romaniei. Si acela era Doctor. Toti juristii PSD, PCR, au utilizat statul roman, doar pres folosul Lor.

      DEMISIA GUVERNULUI GRIVCO SA, condus de pe platourile de TV ale lui Felix Voiculescu (Noul Palat Victoria).
  • +18 (18 voturi)    
    Se impune demisia... (Vineri, 29 iunie 2012, 19:58)

    petan [utilizator]

    Catre domnii USL: daca doriti sa mai aveti sansa de a ramane la guvernare ar fi indicat sa sustineti si sa impuneti demisia acestui plagiator pe care l-ati pus in fruntea tarii sa ne faca de rusine. Altfel poporul va va sanctiona .
    • -7 (7 voturi)    
      da da (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 14:05)

      ovi [anonim] i-a raspuns lui petan

      asadar o lucrare plagiata = furturi de miliarde pt tine? unu' zicea prin nu stiu ce articol ca o sa iasa milioane in strada. pai iti dai seama ca o sa-mi cumpar imediat bilet cu 200 roni sa vin si eu in Bucuresti la protest ce naiba, cum adica omu nu a scris acolo SURSELE ? inacceptabil ba!
    • -5 (5 voturi)    
      si mr Petan (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 14:13)

      ovi [anonim] i-a raspuns lui petan

      parerea mea este ca daca ai ceva in cap se vede din cele vorbite...stii? Elena Basescu iti spune ceva? vorba smecherului din curtea scolii ..... pe cautate?
  • +21 (21 voturi)    
    Problema (Vineri, 29 iunie 2012, 19:59)

    voda.tepes [utilizator]

    care ma priveste pe mine este ca neamtul care a vrea sa ma angajeze isi pune probleme in ceea ce priveste diploma mea (de inginer). Nu sunt doctor, nici masterans, cu atat mai putin doctor.
    ceea ce ma deranjeaza este faptul ca, din moment ce oricum neamtul imi recunoaste abilitatile in domeniul meu de activitate, totusi, are anumite rezerve in ceea ce priveste diploma mea de inginer (cu toate ca, repet, chiar nu il intereseaza diplomele obtinute in Romania, ci numai abilitatile mele pentru nevoile lui).
    De ce trebuie sa sustin eu un plagiator (recte V ponta sau altii asemenea) din mooment ce acestia imi aduc numai dezavantaje?
    Sa condamne justitia pe toti plagiatorii!!!
    indiferent din ce partid fac parte acestia!.
    Eu nu vreau sa platesc (stiintific vorbind) pentru ei!
  • +15 (15 voturi)    
    Lumea academica nu are nimic de facut ? (Vineri, 29 iunie 2012, 20:07)

    Diaspora [anonim]

    Prin aceasta luare de pozitie, afirmatiile ministrului devin mai mult de cat penibile.
    M-as astepta ca lumea academica sa dea dovada de onestitatea si angajamentul social ce se asteapta de la ea si sa ia atitudine fata de asemenea prctici descalificante.
  • +17 (17 voturi)    
    o treime ciordita (Vineri, 29 iunie 2012, 20:09)

    graveyard_shift [utilizator]

    se vede ca era mai tanar ponta pe vremea aia. acum un uselist respectabil nici nu se mai incurca daca nu iese la ciordeala macar jumate.
  • +12 (12 voturi)    
    Asta e tot? (Vineri, 29 iunie 2012, 20:11)

    madame [utilizator]

    Deci nu v-a demisiona din functia de premier,doar isi pierde titlul de doctorat. Nu doar pe romani ii sfideaza si ii considera idioti. Isi bate joc, de o intreaga lume a democraiei si , sfidand munca si efortul de decenii a inaltului for al UE. Presedintele Basescu a declarat ca nu are in intentie sa il denunte si presupun care este motivul, insa totusi se declara complicele lui Ponta? Eu , personal, nu uit ziua cand l-a desemnat premier in numele democratiei. Acum, se da la fund? Ponta, a pus la spate, tot ce se numeste etica. Vad cu dezgust cum, Voiculescu apare in prim plan jubiland cu Monitorul Oficial. Domnule Basescu, da-ti-i bice si corectati-va erorile, pentruca astfel, veti ramane in istorie ca un paria si distrugatorul neamului romanesc!
    • -3 (3 voturi)    
      observaţie (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 13:58)

      erlo [anonim] i-a raspuns lui madame

      Chiar dacă vocea mea ar fi singulară, aş susţine oricând că actualul preşedinte este cel mai îndreptăţit să primească calificativul de "distrugător al neamului romanesc". Argumentele sunt prea multe pentru a le detalia aici; nici măcar să le enumăr nu am spaţiu suficient. Pot totuşi să menţionez unul dintre cele mai grave: maltratarea cinica a constituţiei, pe care a interpretat-o tendenţios de prea multe ori, cu acceptul (nici măcar tacit) al obedienţei specifice conaţionalilor noştri, efemer cocoţaţi pe jilţuri instituţionale, mult prea înalte pentru ei. Din fericire, nu mai are timpul necesar să corecteze câte crime (nici măcar erori) a săvârşit în viaţa de până acum şi, respectiv, în mandatele din urma ... (PS: Păcat că nu vom avea posibilitatea să schimbam opinii peste vreo 20 de ani, pentru a vedea cum va fi reflectat personajul Băsescu, în istoria viitoare a României – dacă, acum, mă înşel cumva, voi avea puterea să recunosc, dar nu cred că patima a reuşit să-mi întunece raţiunea …).
  • +14 (14 voturi)    
    gata... (Vineri, 29 iunie 2012, 20:11)

    Boomper [utilizator]

    tre' sa ma duc in concediu, poate pana ma intorc se termina circul asta cras si jegos cu numele de USL. Poate prin nu stiu ce minune sa avem un guvern nou cand ma intorc, ca asta, frate, e din cale afara...
  • +13 (13 voturi)    
    Felicitări ! (Vineri, 29 iunie 2012, 20:17)

    VI10 [utilizator]

    Pentru curaj, pentru verticalitate, pentru dragostea de studenți. Începuse să devină un coșmar toată această problemă. Datorită dumneavoastră și a colegilor din Consiliu apele se vor limpezii.
  • +15 (15 voturi)    
    Frankfurter Allgemeine Zeitung (Vineri, 29 iunie 2012, 20:18)

    ampersand [utilizator]

    Azi, 29

    http://www.faz.net/aktuell/politik/rumaenien-victor-ponta-des-plagiats-ueberfuehrt-11803998.html

    Cred că uslamul va ajunge să aibă coşmaruri cu ziarul ăsta aşa cum comuniştii aveau cu Europa Liberă.
  • +11 (11 voturi)    
    Lista de referințe (Vineri, 29 iunie 2012, 20:22)

    Radu. [utilizator]

    39 de referințe pentru 307 de pagini de doctorat? Am scris eseuri de cinci pagini cu mai multe referințe în primul an de facultate. Sigur, nu l-am avut pe Năstase drept coordonator.
  • +10 (10 voturi)    
    BRAVO (Vineri, 29 iunie 2012, 20:25)

    nico3 [utilizator]

    BRAVO Domnule, jos palaria.
  • -13 (15 voturi)    
    Repet (Vineri, 29 iunie 2012, 20:31)

    cuci [utilizator]

    exista o hotarare a ICJ(inalta curte de justitie) care precizeaza ca in lucrarile stiintifice din domeniul dreptului si medicinei nu se considera plagiat preluarea textelor de lege, definitii, proceduri din dreptul national si international(respectiv a medicinei- proceduri medicale)...toate acele pagini preluate din lucrarea lui Diaconu reprezinta ..definitii..proceduri..concluzii....se plece basescu cu sistemul lui securit...cred ca marti va pleca
    • +1 (1 vot)    
      PLAGIAT (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 11:29)

      plcnpnt lplmbr [anonim] i-a raspuns lui cuci

      Da, conditia este sa indici sursa la bibliografie. Adica trebuie , la sfarsitul propozitiei, intre paranteze drepte, sa pui numarul de ordine unde poate fi gasita lucrarea in lista bibliografica. Daca Ponta nu a indicat in text acest numar din lista, a plagiat si conform cu hotararea aia de care zici a ICJ.
  • +7 (7 voturi)    
    Huffington Post (Vineri, 29 iunie 2012, 20:32)

    ampersand [utilizator]

    Azi, 29:

    http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20120629/eu-romania-prime-minister/
    • 0 (0 voturi)    
      coincidente (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 22:29)

      sisipisi [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      Ce coincidente: la editia franceza a Huffington Post lucreaza Anne Sinclair, sotia lui Strauss-Kahn, de care divorteaza....
  • +4 (4 voturi)    
    Reuters (Vineri, 29 iunie 2012, 20:34)

    ampersand [utilizator]

    Azi, 29

    http://www.reuters.com/article/2012/06/29/romania-politics-idUSL6E8HTIHO20120629
  • +5 (5 voturi)    
    asteptam (Vineri, 29 iunie 2012, 20:35)

    Lucian* [utilizator]

    Deci domnule Ponta, asteptam sa vedem daca te tii de cuvant la promisiunea ca-ti dai demisia daca se decide ca ai copiat fara sa dai sursa.
    Pana acum au zis 40 de pagini strict la ceea ce a fost copy-paste in masa fara sa se fi facut nici macar o modificare in pagini.
    Sunt curios ce se gasea daca se intra mai adanc in text.
  • -14 (16 voturi)    
    tambrian@yahoo.com (Vineri, 29 iunie 2012, 20:40)

    Ion Tambrian [anonim]

    Domnule Academician,
    1) Jos palaria pentru priiceperea dumneavoastra de specialist in chimie pura, precum si a celorlanti 12 participanti la sedinta consilului general CNTADU , in domeniul stiintelor juridice;
    2) Daca doctoratul validat anterior de CNTADU se cere acum a fi retras s-a procedat la completarea referatului dumneavoastra cu solicitarea retragerii abilitarii membrilor comisiei tezei? De asemenea s-a propus ministrului retragerea calitatii de IOSUD pentru Universitatea Bucuresti in domeniul Stiinte Juridice?
    3) Cati din cei 13 participanti la aceasta analiza maraton veniti din fosta comisie prezidentiala pentru invatamant?
    4) Dumneavoastra si ceilati membri din consiul general al CNTADU puteti sa faceti public ce sume ati primit in ultimii trei ani de la CNTADU si din alte comitete de pe linga sau din MEI?

    Cu cele mai alese ganduri domnule Academician. Sunteti asteptat in arena politica unde de altfel va aflati
    • 0 (0 voturi)    
      o singura problema (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 8:18)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Ion Tambrian

      verificarea a fost facuta doar pt copy paste.
      Poti zice ce vrei si cui vrei dar nu poti comanda tastaturii sa aibe afiliere politica.

      La paragrafe identice chiar nu ai ce comenta!
      Este clar o lucrare de diploma in care studentii au compilat lucrarea pt "dottore".
  • +3 (9 voturi)    
    Imparțial, dar corect. (Vineri, 29 iunie 2012, 20:40)

    The Knight [utilizator]

    Dacă Ponta a greșit, în conformitate cu standardele academice Românești de la acea vreme, atunci este de condamnat și îl vreau jos. Însă, dacă este doar o mișcare politică de dreapta împotriva USL, atunci are toată susținerea mea. Cred că așa este rațional. Iar dacă maghiarii sunt împotrivă și mă votează negativ, asta este din cauză că USL se opune politizării transilvănene, la ordinul Budapestei.
    • +1 (1 vot)    
      Nu e o chestie PDL impotriva PSD (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 10:21)

      Oana_Mtl [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      Standardele academice sunt aceleasi, peste tot, in toate tarile Europei si, probabil, in lume de cel putin 100- 150 de ani. Standardele astea erau aplicate in universitatile romanesti pe vremea lui Ceausescu... Dupa aia, cand a inceput sa intre toata lumea la facultate, standardele au disparut. E o chestie de decenta sa spui sursa ideilor, sa citezi.

      Nu, plagiatul nu e inventie de-a PDL impotriva USL. Plagiatul e o chestie universal neacceptata, denigrata, contestata, nescuzata si neiertata peste tot in lume. Puteti sa fiti siguri ca si universitatile din Africa au aceleasi standarde.
    • +1 (1 vot)    
      Ai vrut sa fii (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 12:09)

      AlisCuPar [utilizator] i-a raspuns lui The Knight

      si tu o data de acord cu evidentele zdrobitoare, dar nu ti-a iesit. Incearca sa dai textul la corectat inainte sa-l postezi. Exista cel putin o fractura de logica in textul tau. Adica ponta chiar daca e prins la furat, dar e prins de oamenii lui Basescu, nu se pune. Cat despre subiectul cu ungurii, Transilvania si politizarea, o intrece pe prima. De la mine ai de zece ori minus.
  • +2 (4 voturi)    
    Miami Herald / Associated Press (Vineri, 29 iunie 2012, 20:41)

    ampersand [utilizator]

    Azi, 29:
    http://www.miamiherald.com/2012/06/29/2874281/academic-panel-says-romanian-pm.html
  • +3 (5 voturi)    
    Bloomberg (Vineri, 29 iunie 2012, 20:48)

    ampersand [utilizator]

    Azi, 29

    http://www.bloomberg.com/news/2012-06-29/romanian-council-says-premier-ponta-plagiarized-doctoral-thesis.html
  • +9 (11 voturi)    
    Demisia e obligatorie ! (Vineri, 29 iunie 2012, 20:49)

    Gryphus [utilizator]

    in urmatoarele zile decizia comisiei si abuzurile ministrului sindicalist vor ajunge in presa internationala si toata Europa va afla ca Romania e condusa de un plagiator ceea ce va determina cea mai grava lovitura pt invatamanatul romanesc !
  • +8 (10 voturi)    
    Plagiat 120% (Vineri, 29 iunie 2012, 20:55)

    Cel [anonim]

    Cel mai simplu pagiat posibil, nici macar la bibliografie nu a trecut tot ce a copiat
    "Din lista de 39 de referinte cuprinse in aceasta teza de doctorat lipsea cartea profesorului Cretu din care au fost descoperite aproximativ 40 de pagini fara a fi mentionata in niciun fel sursa."

    Aceasta teza va trebui redenumita "Manualul in drept a lui Ponta"
  • +10 (12 voturi)    
    Felicitari! (Vineri, 29 iunie 2012, 21:00)

    DGeorge [utilizator]

    Felicitari domnule Marius Andruh si toata echipei CNATDCU pentru verticalitate si curaj !!!
  • +29 (31 voturi)    
    40 de pagini fara sursa...adica "originale" (Vineri, 29 iunie 2012, 21:03)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    E asa de simplu sa deschizi o carte si sa iei pasaje intregi din ea...
    Incerc sa-mi imaginez ce a gandit Ponta in urma cu 9 ani:

    "Trebuie sa-mi iasa vreo 400 de pagini pe tema, ca pe urma n-o mai citeste nici dracu'..."

    Dar, a uitat proverbul chinezesc:
    "Cu cat maimuta se urca mai sus in copac, cu atat i se vede mai bine fundul."
    • +30 (32 voturi)    
      Tacerea oilor (Vineri, 29 iunie 2012, 21:24)

      doctor xerox [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Trebshoara-i oabla: Ponta n-a copiat nimica. Nenorocitu' ala care i-a scris lucrarea contra costuri, ala e plagiatoru'. Evidament, Base si Serviciili l-au platit pe scriitorashu' cel viteaz sa copieze fara sa citeze sursa, deci al nostru PM Ponta e curat si uscat ca un Always. Concluzia e una singura: Base e vinovat de plagiat, Base trebe suspendat.
  • +6 (6 voturi)    
    oare va demisiona? (Vineri, 29 iunie 2012, 21:03)

    lucis [utilizator]

    de la exemplul marelui ginditor Adrian Severin Euorpa este deja obisnuita ca doar in Romania, singura tzara bananiera din UE regulile nu conteaza. Tziganii romani furaciosi care au impinzit europa nu fac tzarii rau nici cit negru sub unghie cit fac ilustrii conducatori chiftelari. Doar aici nesimtirea "alesului", santajul, amenintarile, minciunile, inscenarile cu participare copioasa a institutiilor de stat care "protejeaza" cetateanul nu fac decit un singur lucru: promoveaza (contra ceva firmituri) chiftelarii politici pe post de Alba ca Zapada; oare precedentul cu Nastase este repetabil? exista si oameni de constiinta si bun simt civic? Daca da, cred ca trebuie sa schimbam numele tzarii, altfel nu ne crede nimeni.
  • +25 (25 voturi)    
    rusinica ,rusinica (Vineri, 29 iunie 2012, 21:04)

    priky [utilizator]

    Tov. Ponta asteptam sa va intoarceti de la Bruxells, sa-l vizitati pe, profesorul Nastase sa va imbratisazi si va dati seama cat de prosti sunteti amandoi. Cu ce tupeu s-a dus cu asa rusine se intoarce. Asteptam sa va dati demisia si uite asa marea iubire dintre Ponta si Antonescu se apropie de sfarsit.
  • +24 (24 voturi)    
    bravo (Vineri, 29 iunie 2012, 21:10)

    I [utilizator]

    mai sunt si Romani in Romania! ma bucur ca nu v-ati lasat intimidati de toate manevrele lui Ponta. Asta inloc sa scoata tara din criza, el e preocupat doar de propria persoana.
  • +27 (27 voturi)    
    Multumiri... (Vineri, 29 iunie 2012, 21:15)

    AdrianTudosie [anonim]

    Multumim, domnule Andruh pentru explicatii.
    Ma bucur ca a aparut un punct de opinie competent si documentat. Este suficient si legitim, mai presus de chichitele avocatesti invocate de ministrul interimar Pop.
    Apropo de majoritate... Daca doi membri au votat, sa zicem prin corespondenta, trimitand opinia dumnealor prin e-mail deja ajungem la 15 membri din 15 care au votat pentru incadrarea lucrarii ca fiind un plagiat.
    Unanimitate, deci... oare ce nu este clar pentru oricine??
  • -2 (8 voturi)    
    comentariu (Vineri, 29 iunie 2012, 21:44)

    Ispas [anonim]

    Pentru toti rauvoitorii:atunci cand ati intocmit un proiect,o lucrare de diploma,de doctorat, vi s-a indicat de catre coordonator o bibliografie si atunci nu ati preluat idei,pasaje, etc.? Sa fim seriosi, toti ati plagiat in asemenea lucrari,dar nu ati ajuns ministrii ca sa fiti ”purecati”.
    • 0 (0 voturi)    
      Stai jos Ispas nota 2 (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 8:17)

      spysoby [anonim] i-a raspuns lui Ispas

      Ba da profesori ne-au dat bibliografie ;dar n-am copiat pasaje intregi.Ponta a luat Teapa de fapt cineva i-a facut lucrarea in graba.
    • +1 (1 vot)    
      depinde de ce vorbesti (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 8:23)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Ispas

      daca vorbesti de lucrari de licente in care ai o tema impusa, trebuie sa citezi pentru a-ti sustine lucrarea deoarece faci dovada stapanirii subiectului.
      Daca vorbim de lucrari de doctorate, se presupune ca aduci ceva nou acolo (o noua viziune sau tratarea unui subiect mai putin cunoscut) si citatele ar trebui sa-ti sustina punctul de vedere sau sa le prezinti ca alte idei alternative viziunii tale sau ,de ce nu, sa le demolezi prin expunerea ta.
    • +1 (1 vot)    
      ei, nu-i chiar asa (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 10:26)

      Oana_Mtl [utilizator] i-a raspuns lui Ispas

      Stimate domn, fireste ca te inspiri. Cartile din carti se fac. Dar folosesti ghilimelele pentru a spune cine a spus asta sau spui referinta. La fiecare idee care nu-i a ta. Spre exemplu: X-ulescu a afirmat ca ... etc. Noi, autorii acestei carti, consideram ca putem sa adaugam ca...

      Nu citezi o idee, esti mancat. Daca te prinde cineva ca n-ai citat o idee, e plagiat. Sau daca preiei 2 randuri cuvant cu cuvant si cu virgula, tot plagiat se numeste.

      Cand copiezi 40 de pagini... deja chestia asta depaseste pana si plagiatul...
    • 0 (0 voturi)    
      PLAGIAT, ce nu e clar? (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 11:37)

      wkqjc;kw v reveqvr [anonim] i-a raspuns lui Ispas

      Sigur ca am citat toti in lucrarile pe care le-am scris dar am indicat si sursele. Bibliografii cu sute de referinte. Habar nu ai ce inseamna sa ai lucrarea scrisa, sa te duci la corectare cu ea si sa-ti fie respins din lista bibliografica un singur autor. Trebuie sa schimbi numerotarea citatelor din toata lucrarea. Imagineaza-ti ca trebuie sa faci asta pentru o lucrare nu de 300 sau 400 de pagini ci doar pentru una de 150 cu scris de 12 , Times New Roman.
  • +4 (6 voturi)    
    Cred că... (Vineri, 29 iunie 2012, 21:53)

    MarkoGeo [utilizator]

    ...o mulțime de "personaltăți" gen Liviu Pop, inclusiv E. Andronescu, consideră că aprecierea originalității unei lucrări, în acest caz teza de doctorat a premierului Ponta, nu poate fi făcută decât de persoane de specialitate, care pot să determine aportul pe care l-a adus autorul lucrării evaluate. De acord, dar de unde să știe acele persoane, indiferent cât de docte sunt în materie, care pasaje îi aparțin autorului și care nu, dacă cele preluate din alte lucrări nu sunt marcate prin ghilimele sau altcumva? Doar nu sunt obligate să cunoască pe de rost toate lucrările în domeniu şi autorii acestora.
    Bibliografia, în care premierul spune că se află specificate lucrările consultate şi pe care, cu ostentaţie, o arată într-o filmare, nu precizează care pasaje aparțin unuia sau altuia. Trebuie, obligatoriu, ca evaluatorii să-și procure toată bibliografia, să o studieze pagină cu pagină, făcând permanent comparație cu lucrarea a cărei originalitate o apreciază, pentru a determina contribuţia personală. Nu vi se pare absurd? Ce competență este necesară ca să faci comparații de copy/paste? Îți trebuie o răbdare titanică pentru o asemenea muncă!
    De fapt, cred că Ponta şi îndrumătorul lui de lucrare, A. Năstase, pe asta au mizat, când au decis să facă o lucrare cât mai stufoasă (cca.300 pg.) şi cât mai
    " merituoasă". Adică, "prinde orbul, scoate-i ochii!" PONTA A PLAGIAT CU BUNĂ ŞTIINŢĂ!

    Din fericire, nu le-a mers!
    • +1 (1 vot)    
      ponta, plagiat (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 7:32)

      ceferistul [utilizator] i-a raspuns lui MarkoGeo

      lui MaarkoGeo - consideratiile dvs sunt pertinente pana la un punct. Afirmati ca persoanele docte in materie nu au de unde sa cunoasca toate lucrarile in domeniu. Pai daca cei de specialitate nu pot face o analiza completa,cum ar putea sa faca un dr.ing.in constructii, prof.doctor in medicina ramura ginecologie sau stomatologie ?
      Lasati aprecierile pripite, dati timp celor din specialitate sa intoarca pe toate fetele lucrarea si sa se pronunte dupa o analiza aprofundata !
      Cred ca e clar pentru cei de buna credinta ca o teza de doctorat in drept nu e un referat de literatura, unde autorul poate sa explice cu cuvintele lui ce inseamna de pilda ''codrii de arama '' sau ''codrii de argint'',in functie de anotimp. etc.
      In materie de drept, infractiunea se defineste clar, procedurile sunt bine descrise si inserate in coduri/norme de aplicare, etc Nu poti sa ''crosetezi'' texte pe marginea legii, a reglementarilor internationale in materie etc.
      Intr-o asemenea lucrare conteaza daca autorul prinde toate aspectele legate de tema, le ordoneaza logic si le incadreaza in legi, proceduri, practici, cutume, exemple s.a.m.d.
  • -4 (6 voturi)    
    Nimic contra ? (Vineri, 29 iunie 2012, 22:13)

    Ion Tambrian [anonim]

    Nu se mai poate posta nimic decat laude pro. In fapt cei 13 membri prezenti la marea analiza au trei calitati: 1)provin din comisia prezidentiala pentru invatamaint sau sunt adusi aici de domnul Boc de la Cluj; 2) mai toti sunt specialisti in altele decat in stiinte juridice (spre exemplu domnul academician Andruh este specialist in chimie pura); 3) propunerea dumnelor nu cere si retragerea abilitarii membrilor comisiei tezei si nici retragerea abilitarii Universitaii Bucuresti ca IOSUD in stiinte juridice
    Adica dumealor fac politica ceia ce nu este deloc rau. Sa le uram succes.
  • +5 (7 voturi)    
    CLAR CA BUNA ZIUA (Vineri, 29 iunie 2012, 22:13)

    romanul [anonim]

    Daca 7 membrii ai academiei spun ca e plagiat e clar pentru toata lumea indiferent ce mai chitcaie dl Pop.Multumim domnilor din comisie.Daca mai avem asemenea oameni Romania nu e pierduta.
  • -3 (9 voturi)    
    De ce doar acum? (Vineri, 29 iunie 2012, 22:18)

    Amy Muresan [anonim]

    Alooo!
    Domnule academician unde ati lucrat pana acum? De ce numai acum ati studiat lucrarea. Sunteti VINOVAT in egala masura si meritati aceeasi pedeapsa pentru ca ati fost complice. Pe deasupra ati mai luat si niste bani frumosi. Cata ipocrizie!
    • 0 (2 voturi)    
      De ce ii bine sa te informezi (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 9:57)

      Kits [utilizator] i-a raspuns lui Amy Muresan

      Nu pici de prost.Membrii comisiei nu sunt renumerati.Era bine sa te informezi inainte de a vorbi de ipocrizie.
      • 0 (0 voturi)    
        hai, mitraliati cu minusuri! (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 23:04)

        sisipisi [utilizator] i-a raspuns lui Kits

        Nu la remuneratia de sedinta se referea comentatorul de mai sus - aceasta exista, alminteri n-ar fi o munca serioasa si responsabila - era vorba de purcoiul de bani primiti pentru un program de cercetare de dl. academician Andruh. Capisci?
  • +8 (8 voturi)    
    Multumiri (Vineri, 29 iunie 2012, 22:29)

    Habarnam Habarnamovici Habarnamov [anonim]

    Felicitari echipei conduse de Domnul prof. Andruh!
    Decanul de la Facultatea de Drept din Bucuresti este un exemplu de urmat.
    CTP! Da! Bravo!
    Daniel Vighi si colab. din Timisoara!
    Echipa de pe contributors... BRAVO!
    Acum sa ne incordam muschii si sa ne uitam un pic si in dosarul lui Andrei Marga.
  • +8 (8 voturi)    
    Dottore (Vineri, 29 iunie 2012, 22:36)

    oneofthem [utilizator]

    "Propunerea de retragere a titlului de doctor a fost inaintata Ministerului Educatiei", a anuntat academicianul Marius Andruh.

    Ar fi faza lunii ca Liviu Pop sa ii retraga titlul de doctor.
    • 0 (0 voturi)    
      saved by the bell (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 23:06)

      sisipisi [utilizator] i-a raspuns lui oneofthem

      Nope, tocmai s-a terminat mandatul de interimar la educatie al dlui. Pop.
  • +6 (6 voturi)    
    Bravo! Capul sus! (Vineri, 29 iunie 2012, 22:39)

    cris [anonim]

    ma bucur ca a explicat corect, din pacate ce a spus aces domn nu va fi preluat de nimeni din televiziune iar populatia va primi aceeasi poezie, ca nu a fost, ca Basescu e de vina, ca nu are de ce sa isi dea demisia, ca a fost acum x ani, ca nu e de competenta lor, etc

    Iar despre majoritate, ca tot se discuta: da, sunt 20 membrii (pe site la ei nu apare al 20-lea care e recent, dupa demisia lui Mitrea), 13 + 2 (si emailul e o forma acceptata de vot dupa regulamentele lor) deci mai mult de 2/3 voturi.

    (era sa zic Dr.) Ponta, aveti cuvantul!
  • +10 (10 voturi)    
    Va multumim, jos palaria in fata dvs.! (Vineri, 29 iunie 2012, 22:51)

    Anca [anonim]

    Pentru membrii din CNATDCU care au analizat astazi teza lui Victor Ponta - sper sa citeasca acest comentariu:

    Ceea ce ati facut astazi, intrunindu-va cu doar cateva ore inainte de aparitia in MO a Ordinului de ministru, este un lucru absolut laudabil. Ati fi putut sa va sustrageti, sa nu va asumati raspunderea pentru aceasta analiza, dar nu ati facut-o. Ati dat dovada de un mare caracter. Cineva trebuia sa puna o data punct tuturor speculatiilor cu privire la acest plagiat. Va multumim pentru taria pe care ati aratat-o luand atitudine si analizand aceasta teza, in pofida tuturor presiunilor.
    • 0 (0 voturi)    
      thnks (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 23:08)

      sisipisi [utilizator] i-a raspuns lui Anca

      Multumim frumos pentru aprecieri si incurajari. Avem nevoie, caci saptamina viitoare ne intilnim din nou sa analizam plagiatul doamnei Kovesi, procuror general. E foarte delicat. si mai delicat decit in cazul domnului premier.
  • -9 (11 voturi)    
    De ce acum? (Vineri, 29 iunie 2012, 22:52)

    Corvin Lupu-profesor univ. Sibiu [anonim]

    Domnule profesor,
    Dumneavoastra, membri ai CNADTCU, de ce ati confirmat aceasta teza de doctorat, daca este plagiata? Dumneavoastra trebuie sa va dati demisiile din invatamant. Dumneavoastra confirmati tezele de doctorat si concursurile de conferentiari si de profesori. De ce nu v-ati facut datoria? Dar comisia de doctorat, nu are nici o vina? Cum au admis teza ptr. sustinere si cum au propus acordarea titlului de doctor? Toti vorbiti despre vinovatia d-lui Ponta, pentru ca ne gasim in razboi direct, declarat si in plina desfasurare intre palate, dar vinovat (daca ar fi vorba de un plagiat, asupra caruia eu nu ma pot pronunta) nu este dl. Ponta ci sunt toti cei implicati in acordarea titlului de doctor si in recunoasterea titlului de doctor, care se trezesc acum, dupa un deceniu, sa conteste titlul pe care institutia din care fac dumnealor parte l-a recunoscut. Dar nu va este rusine? Vorbiti de parca dl. Ponta si-ar fi acordat doctoratul sie insusi. Sunteti de plans domnilor din comisia, pe buna dreptate, desfiintata.
    • +5 (5 voturi)    
      ?!? (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 1:31)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Corvin Lupu-profesor univ. Sibiu

      "Dumneavoastra, membri ai CNADTCU, de ce ati confirmat aceasta teza de doctorat, daca este plagiata?"

      Mi-a scăpat... Când şi-a dat ponta doctoratul?
    • +1 (1 vot)    
      Imi este mila de studentii dvs (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 10:04)

      Kits [utilizator] i-a raspuns lui Corvin Lupu-profesor univ. Sibiu

      Pentru o minima informare comisia in forma actuala a fost infiintata in 2011,iar maretzul "dottore" in drept penal si-a sustinut lucrarea in 2003.Totusi ma gandesc la bietzii studenti ai dvs. cu ce bagaj de cunostiinte au terminat facultatea,daca profesorul lor habar nu are sa se documenteze despre un subiect.
      • 0 (0 voturi)    
        Intrebari (Duminică, 1 iulie 2012, 21:33)

        Elf [anonim] i-a raspuns lui Kits

        Am cateva intrebari - punctuale:
        Lucrarea e din 2003:
        1. de ce nu raspunde in primul rand conducatorul de doctorat si mai ales comisia care a studiat lucrarea plus cei care au inmanat titlul. Rolul lor care e? Doar decorativ
        2. De termene si prescriptii a auzit cineva? Sa vii dupa 10 ani sa dezgropi ceva, nu mi se pare ok. Dupa legea penala, cam aici s-ar incadra fapta lui Ponta : prescriptie - "10 ani, cand legea prevede pentru infractiunea savarsita pedeapsa inchisorii mai mare de 10 ani, dar care nu depaseste 20 de ani;"
        3. Ma astept in acest caza sa se ia la puricat tezele de doctorat ale tuturor - incepand cu ultimii 50 ani. Ati fi uluiti ce teze de doctorat ati gasi pe vremea impuscatului pentru profesori IN FUNCTIE. Cu acestia - ce facem ? Ii dam afara din facultati? (daca tot vrem sa deschidem cutia Pandorei).
        • 0 (0 voturi)    
          PRESCRIPTIA PRINCIPIILOR (Luni, 2 iulie 2012, 13:20)

          LIVIUS [anonim] i-a raspuns lui Elf

          Exact asta e justificarea lui Ponta. Si nu-i ok.
          Vorbim de principii, ai gresit, ai onoare, platesti. Punct.
  • +8 (8 voturi)    
    39 de referinte? (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 0:11)

    moucha [anonim]

    Teza mea are pana acum 85 si este cam pe langa medie. Am supervizat lucrari de diploma cu 39 de referinte :) La noi nici pozele luate de pe net nu au voie sa fie incluse fara a le preciza sursa.
  • +10 (12 voturi)    
    Ok! E plagiat! (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 1:04)

    dami365 [utilizator]

    Dar ce ne facem cu prostu',ca nu se da dus?Nu isi da demisia!El nici nu stie despre ce e vorba! CE FACEM? ASTEPTAM PANA DA O LEGE CUM CA RAMANE PE VIATA PRIM MINISTRU?SAU PANA LE MODIFICA PE TOATE DE AJUNGEM CA SI COREEA DE NORD SAU CA GERMANIA PE TIMPUL LUI HITLER?In nesimtirea lui,singur nu se da dus.Il doare la pedala de ce comentam sau zicem noi,ceilalti.Ce e de facut?Ce urmeaza?
    • 0 (0 voturi)    
      stupefactie (Luni, 2 iulie 2012, 1:45)

      someone [anonim] i-a raspuns lui dami365

      Dincolo de plagiat şi de multe alte comentarii, cum poţi fi atât de neliniştit de "eternitatea" prezenţei lui Ponta după nici două luni la cârma guvernului?
      Dacă n-ar trebui să suport şi eu supliciul, ţi-aş ura să-l ai pe viaţă pe Băsescu preşedinte ...
  • +8 (8 voturi)    
    Si restul paginilor copiate? (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 2:26)

    Leon_Magnificul [utilizator]

    Ceea ce a facut astazi CNATDCU este exceptional. Nu inteleg insa de ce, pe linga cele 85 de pagini copiate fara indicarea sursei, nu sint mentionate si celelalte 100-150, cite or fi, copiate litera cu litera din cei doi Diaconu. E ca si cum am accepta logica plagiatorului, ca daca a pus lucrarea lui Dumitru Diaconu in bibliografie, avea voie sa copieze zeci de pagini din lucrare, cu sau fara ghilimele.
  • +8 (10 voturi)    
    Bravo! (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 3:15)

    Alin [anonim]

    Aşa este normal. Vrem normalitate.
    Ne-am săturat de circarii din politica românească.
    Ruşine să le fie şi celor din USL şi celor din PDL. Cu toţii au fost la guvernare şi au contribuit la marasmul din România. Plagiatori există în ambele partide şi ştim cu toţii asta.
    • +1 (1 vot)    
      Teze Doctorat (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 8:48)

      MyShutGun [utilizator] i-a raspuns lui Alin

      Propun publicarea, pe internet, a tuturor tezelor de doctorat ale parlamentarilor si membrilor guvernului.
  • +1 (1 vot)    
    nu va mai mirati (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 7:08)

    Jekyll [utilizator]

    acest personaj este o creatie a Romaniei.
  • 0 (0 voturi)    
    suntem prosti da suntem multi (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 7:45)

    Ana [anonim]

    Avertisment: Autorul comentariului va fi singurul responsabil de continutul acestuia si îsi va asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.
  • 0 (0 voturi)    
    39 de referinte pentru o teza de doctorat??? (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 10:12)

    Oana_Mtl [utilizator]

    Imi aduc aminte ca am citit lucrari cu zeci, sute, mii de referinte. Cea care m-a impresionat cel mai mult - si nu era teza de doctorat - era o carte despre vis a unui specialist roman. 1 200 de referinte bibliografice.

    Ma gandesc ca, in linii mari, domnul Ponta si-a redactat mental lucrarea probabil in tren, de la Galati la Bucuresti. Si-a zis cam asa: de la asta iau atatea pagini, de la celalalt atatea...

    Daca si-o fi conceput-o el... ca, sa fim seriosi, sa fii si secretar de stat si sa faci un doctorat, e cam greu. Cam ar trebui sa fii superman.
  • 0 (0 voturi)    
    39 de referinte pentru o teza de doctorat??? (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 10:12)

    Oana_Mtl [utilizator]

    Imi aduc aminte ca am citit lucrari cu zeci, sute, mii de referinte. Cea care m-a impresionat cel mai mult - si nu era teza de doctorat - era o carte despre vis a unui specialist roman. 1 200 de referinte bibliografice.

    Ma gandesc ca, in linii mari, domnul Ponta si-a redactat mental lucrarea probabil in tren, de la Galati la Bucuresti. Si-a zis cam asa: de la asta iau atatea pagini, de la celalalt atatea...

    Daca si-o fi conceput-o el... ca, sa fim seriosi, sa fii si secretar de stat si sa faci un doctorat, e cam greu. Cam ar trebui sa fii superman.
  • 0 (0 voturi)    
    teza de plagiat (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 10:14)

    joana [anonim]

    un ziarist neamt a facut comparatia intre sursa necitata de ponta si asa zisa teza de doctorat : > 130 de pagini copiate nu citate.

    comitia romaneasca < 80

    destul cu analfabetismul!!1
  • -2 (4 voturi)    
    kk mak (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 11:50)

    Murphy [anonim]

    comisia asta e formata integral din pedelisti sau beneficiari de bani oferiti de pedele, asa ca nu poate fi luata in seama.
  • -2 (2 voturi)    
    dar (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 14:24)

    ovi [anonim]

    pentru o palma data unui minor nu se cere demisia? astea le uitati?
    • 0 (0 voturi)    
      cu palma aia s-a ales presedinte (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 23:12)

      sisipisi [utilizator] i-a raspuns lui ovi

      Nu, ce intrebare e si asta? Savantul de la Cotroceni a analizat dinamica pumnului si a dovedit ca e fost un flash grosolan. Case closed.
  • 0 (0 voturi)    
    Art. 27 din Regulamentul de functionare CNATDCU (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 16:46)

    Cristi [anonim]

    Art. 27 din Regulamentul de functionare CNATDCU se specifica faptul ca orice persoana, inclusiv membrii CNATDCU pot sesiza orice nerespectare a standardelor de calitate, inclusiv cu privire la plagiat pentru tezele de doctorat, indiferent de data sustinerii a acesteia. Daca in urma sesizarii sau autosesizarii CNADTCU decide ca a fost plagiat, propune retragerea diplomei de doctor. Acest paragraf este prevazut in acelasi regulament despre care domnul ministru interimar spune ca nu ar permite consiliului CNADTCU sa analizeze teze de doctorat sustinute dupa aprilie 2012. Aceasta prevedere se refera la validarea tezelor de dupa aprilie 2012, dar articolul 27 cu privire la plagiat se refera la orice teza
  • 0 (0 voturi)    
    E adevarat Domnule Andruh? Sau anduh? (Sâmbătă, 30 iunie 2012, 20:55)

    Andi Popa [anonim]

    Marius Andruh, preşedintele Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, este beneficiarul unui grant de 7 milioane de RON, adică aproape 1,6 milioane de euro, acordat de Ministerul Educaţiei, în timpul ministeriatului lui Daniel Funeriu.
    Domnul Pintilie Lucian (alt membru al Consiliului, care a votat decizia referitoare la plagiatul lui Victor Ponta – n.r.) este, de asemenea, beneficiar al unui grant de 7 milioane de RON, acordat de acelaşi ministru al Educaţiei. Domnul Mircea Miclea, apropiat al preşedintelui Băsescu, cu acuzaţii încă neclarificate de plagiat, precum şi cu beneficii directe din contracte publice. Domnii Dorel Banabic, Lazăr Vlăsceanu şi Marian Preda ocupă sau au ocupat funcţii în comisiile înfiinţate de preşedintele Traian Băsescu în ultimii ani, legându-şi activitatea şi numele de cea a preşedintelui României. Domnii Dragoş Ciuparu şi Viorel Barbu sunt membri ai PDL sau activează şi au activat în structuri ale Partidului Democrat Liberal. Astfel, domnul Ciuparu este membru cu acte al PDL, fost secretar de stat şi preşedintele al ANCS, în timp ce domnul Viorel Barbu este membru al comisiei de Educaţie Cercetare, Cultură şi Sport din cadrul PDL Iaşi. Domnul Ciuparu a fost plătit din fonduri europene POSDRU, deşi se află într-o situaţie de incompatibilitate (a fost plătit ca expert într-o instituţie care se afla în subordinea ministerului educaţiei, la fel ca şi domnia sa). Tot membri ai PDL sunt şi domnul Cristian Oară, precum şi doamna Carmen Socaciu. Domnul Florin Stamatian (ce pregatire , profil, grad ...universitar o avea), numit în Consiliu de domnul Cătălin Baba, în ultima sa zi de mandat, nu este nimeni altul decât fost prefect al judeţului Cluj, numit în această funcţie de PDL.
    Publicarea acestor informaţii aduce în lumina corectă acţiunea înfăptuită vineri de membrii Consiliului General al CNATDCU, care, prin decizia lor,
  • 0 (0 voturi)    
    madame Vass, stati la coada, dupa Kovesi (Duminică, 1 iulie 2012, 16:33)

    sisipisi [utilizator]

    In ritmul asta - ziua si plagiatul -, membrii comisiei conduse de dl. acad. Andruh trebuie sa-si ia an sabatic de la facultatile pe unde predau... Eu unul jubilez cu fie care caz umflat. Nivelul de furaciune si impostura in mediul politic si administrativ este urias - o spune chiar madame Vass, ultima mare politiciana si savanta acuzata de plagiat


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică