Adevarata poveste a legii care i-a infuriat pe ciobani si cine sunt initiatorii. Cainii ciobanilor au dus la "nemultumirea maselor de vanatori", care si-au gasit aliati 8 parlamentari din PSD

de George Sirbu     HotNews.ro
Marţi, 15 decembrie 2015, 15:14 Actualitate | Esenţial

Ciobanii protesteaza la Parlament
Foto: Hotnews
Scandalul privind limitarea numarului de caini la stana la maximum trei si interzicerea pasunatului intre 6 decembrie si 24 aprilie a fost declansat de un proiect de lege depus in februarie 2013 de opt deputati si de doi senatori, opt dintre ei fiind de la PSD. Proiectul din 2013, care a fost retrimis in zadar la Parlament de presedintele Iohannis, modifica o lege veche tocmai din 2006 si introduce amenzi pentru ciobanii cu prea multi caini. Culmea e ca acest proiect din 2013 (intrat in vigoare in iunie 2016) e facut la presiunea vanatorilor, nemultumiti ca ciobanii si cainii lor le gonesc vanatul.

  • O fraza din expunerea de motive a proiectului de lege e cheie pentru a intelege cum s-a ajuns ca ciobanii sa fie scosi din pepeni: "Plecand... de la nemultumirea maselor de vanatori in continua crestere se simte nevoia revederii unor prevederi ale legii in vigoare".


Cine sunt initiatorii proiectului care i-a suparat pe ciobani si i-a multumit pe vanatori


Cei mai cunoscuti dintre initiatori sunt Ion Rotaru (PSD), chestorul Senatului, Ioan Chelaru (PSD), vicepresedinte al Senatului, Florin Iordache (PSD), vicepresedinte al Camerei Deputatilor si Bogdan Ciuca, deputat ALDE (FOST PC).  

Pe langa acestia, initiatori au mai fost pesedistii Mocioalcă Ion, Pâslaru Florin-Costin, Tîlvăr Angel, Vlase Petru Gabriel si Vlădoiu Aurel, plus udemeristul Attila Bela Kelemen.

Mic istoric al legii


Cel mai interesant fapt este ca in varianta anterioara a legii, 407/2006 - Legea vanatorii şi a protectiei fondului cinegetic, exista deja restrictia privind cainii de stana si chiar era mai dura, fiind specificat clar ca in limita de maxim trei caini sunt inclusi si cei de paza, precizare scoasa acum.

NU erau insa precizate amenzi pentru incalcarea acestei prevederi, adica legea initiala din 2006 era o lege fara dinti. Asa se face ca in legea adoptata in 2015 au fost introduse - atat pentru depasirea numarului de caini, cat si pentru perioada de pasunat - amenzi de 500-1.500 de lei.  

Legea si traseul ei sunt pline de ciudatenii: actul normativ promulgat in 2015 se refera de fapt la vanatoare si la fondul cinegetic, a fost respinsa de Senat, a fost retrimisa de nenumarate ori inapoi de plenul Camerei la Comisii si a fost returnata Parlamentului in aprilie 2015 de presedintele Klaus Iohannis. In plus, in punctul de vedere al Guvernului se arata ca Executivul nu sustine legea, iar Consiliul Legislativ, in avizul sau, a trimis zece pagini de corecturi legislative si tehnice.  

Incurcate cai ale legii 149/2015: 

- Pe 18 ianuarie 2013, proiectul legii a fost prezentat in Biroul Permanent al Camerei Deputatilor, care a trimis-o la Senat in aceeasi zi. Senatul o respinge pe 3 septembrie 2013. 

- Intra in patru comisii parlamentare si isi primeste rapoartele pana pe 14 octombrie 2013, asa ca pe 21 octombrie 2013 ajunge in plenul Camerei. Apoi, timp de un an si patru luni intra intr-un ping-pong, fiind retrimisa inapoi de plen de trei ori. 

- In plus, a ajuns o data pe ordinea de zi si s-a intors la comisii fara sa fie dezbatuta. In total, a fost trimisa pentru raport sau pentru rapoarte suplimentare la comisii de 14 ori.  

- Pe 25 februarie 2015, este votata cu o majoritate zdrobitoare - 303 pentru, 11 contra si 16 abtineri - asa ca pe 7 martie este trimisa la promulgare. 

Klaus Iohannis a studiat legea cinci saptamani si a retrimis-o Parlamentului pentru reexaminare in aprilie 2015.
  • Refuzul de a o promulga a venit in contextul in care o parte a societatii civile a sustinut ca incalca dreptul la proprietate, aduce dupa sine un adevarat macel in randul pasarilor cantatoare si periclitarea altor specii protejate de lege, iar Romania risca declansarea procedurii de infringement, fiind avertizata deja de Uniunea Europeana. 
HotNews.ro a scris aici o analiza despre efectele nocive ale proiectului de lege privind Legea vanatorii.

- Mica surpriza a venit de la Senat, care la doi ani dupa ce a respins-o, aproba legea pe 21 aprilie anul acesta.

- Dupa ce comisiile mai realizeaza un raport si apoi inca unul, de inlocuire, legea este adoptata (ca urmare a cererii de examinare) de Camera Deputatilor pe 27 mai.  

- Presedintele nu o mai poate refuza la promulgare, asa ca o promulga pe 15 iunie anul acesta si a doua zi devine Legea 149/2015.

Citeste si:













[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
49863 vizualizari
  • +68 (76 voturi)    
    Interzicea vanatorii sportive (Marţi, 15 decembrie 2015, 15:40)

    Robert M [utilizator]

    Trebuie interzis acest "sport" aberant.
    • +46 (50 voturi)    
      PSD (Marţi, 15 decembrie 2015, 16:24)

      DimijoareiObt [anonim] i-a raspuns lui Robert M

      Partidul rossyu este exponentul noi chiaburimi !
      • +18 (18 voturi)    
        Cand or pune ciobanii cainii pe cei 8 (Marţi, 15 decembrie 2015, 19:06)

        Sho peei [anonim] i-a raspuns lui DimijoareiObt

        parlamentari habauci....
        Sa vezi acolo izmene rupte, rangi si ciomege in SUV-uri si SMURD-ul in actiune :)
        • 0 (0 voturi)    
          daaa (Miercuri, 16 decembrie 2015, 15:30)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Sho peei

          vreau sa vad ceva de genu: https://www.youtube.com/watch?v=1q85DqtZmCE

          desi, in cazul parlamentarilor ar prefera la beregata
    • +13 (13 voturi)    
      Lupii si oile (Marţi, 15 decembrie 2015, 18:19)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      I-am vazut astazi pe oieri la Parlament. Ghici cine au fost lupii si cine erau oiţele speriate?
    • 0 (18 voturi)    
      Am fost atacat (Marţi, 15 decembrie 2015, 21:59)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui Robert M

      Am fost atacat de haitele de caini ale ciobanilor la ultima mea drumetie in Ardeal, unde m-am nascut. pe toate dealurile copilariei mele sunt turme de oi acum si toti au cel putin 10 caini de talie mare. In plus ciobani isi lasa uneori turma doar in paza cainilor si pleaca pentru 3-4 ore de la stana. Nu vor sa-si angajeze ajutoare, e mai ieftin sa tina caini. Am vazut caini care ataca oameni, caini care vaneaza. Ciobani sunt ca si parlamentarii, niste nesimtiti.
      • +2 (6 voturi)    
        acuma (Miercuri, 16 decembrie 2015, 9:09)

        hrrrr [anonim] i-a raspuns lui Marius

        trebuie sa intelegi ca se mai uita si cainii aia si aleg si ei ( mai ales pe aia care au ales sa paraseasca vatra)....:)))))))

        asta ar fi un motiv de reflectie bun, mai bine stateai cuminte...ce cautai pe acolo pe la ei ?
      • +1 (3 voturi)    
        Si eu am fost atacat (Miercuri, 16 decembrie 2015, 9:31)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui Marius

        Si eu am fost atacat pe strada, in oras, de un CAINE DE COMPANIE fara botnita, de talie mare, pentru ca mancam o felie de pizza.

        Lasa, au voie cu animale de companie care se screm in fata blocului, pe trotuar, in timp ce tu calci intr-o alta scrematura, pe care nu ai vazut-o. ---- Marius, nu fi copac, judeca un pic!
      • +2 (4 voturi)    
        Tu erai ala cu pusca? (Miercuri, 16 decembrie 2015, 11:44)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Marius

        ... din fotografiile pe care le aratau ciobanii? Acum pe dealuri mai ai loc de intors si n-am prea auzit de oameni muscati de ciobanesti mioritici; dar aici in capitala se numara cativa morti facuti de maidanezi: japonezul muscat de Boschito (crutat bine mersi de lege), baietasul mancat de caini langa un parc, alta femeie omorata cand se odihnea pe o banca, iar de muscati nu mai zic , ma numar si eu printre ei dupa o vizita in pitorescul cartier Rahova. S-a dat lege de exterminare a cainilor alora? Am uitat, ii apara eroic senatoarea Anghel, fire miloasa!
    • +10 (12 voturi)    
      ce inseamna vanatoaare sportiva? (Marţi, 15 decembrie 2015, 22:05)

      verdeata [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      a ucide este un sport? Daca da, sa se faca o lege care organizeaza macelul intre vanatori. N-au decat sa se omoare unii pe altiii "sportivii" astia pana nu mai ramane niciunul. Va dati seama ce ticalosi pot fi daca omoara fiinte care nu se pot apara? La fel ar face si cu semenii lor, cu noi adica, dar nu pot deoarece au nevoie de voturile noastre, daca nu i-am mai vota ar trece la munca de jos. Nemernici fara constiinta toti cei care vaneaaza si pescuiesc "de placere" sau "pentru sport".
      • -3 (5 voturi)    
        Intrebare (Miercuri, 16 decembrie 2015, 9:46)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui verdeata

        verdeata, dupa nume, ori esti o leguma, ori esti vegetarian.

        Si sper sa fii vegetarian, si nu un ipocrit cu sunculita in frigider, conserva de peste si sau salam care tine morala despre uciderea animalelor.

        Oricum, eu sunt pescar si nu ma consider criminal. Cunosc lupi moralisti ca tine si cand vine vorba de ajutat aproapele, ploua.
    • +3 (3 voturi)    
      scurt si concis (Miercuri, 16 decembrie 2015, 5:01)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      subscriu
    • +5 (5 voturi)    
      NU as fi de acord. (Miercuri, 16 decembrie 2015, 7:33)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Eu as vrea o pusca cu care sa/i impusc pe "rosii".
      Sa vezi cum se va transforma acest sport intr/unul ...national! Intre caini si porcii rosii, aleg cainii!
      • +1 (5 voturi)    
        NU as fi de acord. (Miercuri, 16 decembrie 2015, 10:14)

        Gigi-al-mai-tare [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        Eu as vrea o pusca cu care sa/i impusc pe burjui.
        Sa vezi cum se va transforma acest sport intr/unul ...national! Intre caini si parazitii cacanii, aleg cainii!
    • +2 (4 voturi)    
      Interzicerea vanatorii sportive si de trofeu! (Miercuri, 16 decembrie 2015, 12:38)

      euge cincu [anonim] i-a raspuns lui Robert M

      Cei care spun ca vanatoarea si pescuitul sunt ramuri sportive comit o eroare deliberata.
      Sportul, prin definitie este un act inaltator care trebiue sa duca la prietenie, si dezvoltarea empatiei! In ce fel vanatorii si pescarii, care se duc sa vaneze sau pescuiasca animalele salbatice in habitatul lor, dau dovada de empatie?
      Interzicerea acestor manifestari umane atavice, care nu isi mai au rostul in societatea actuala, dezvolta binele si empatia din individ?
      Din contra vanatorii/pescarii si macelarii sunt predispusi la actiuni violente mai mult decat ceilallti membrii ai societatii, datorita obisnuintei de a curma vieti!
    • +1 (1 vot)    
      Vanatoarea ''sportiva'' (Miercuri, 16 decembrie 2015, 14:22)

      ionisus [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      nu e sport, ci crima legalizata!
      Acum cateva sute de ani, popoarele ''civilizate'' capturau alti oameni, semeni de-ai lor, si ii transformau in sclavi, asupra carora aveau drept de viata si de moarte.
      Aceste fapte ''eroice'' se purtau si prin Europa si chiar si in Tarile Romane, pana pe la 1850, si ''vanatorilor....sportivi'', li se parea corect, cata vreme nu erau ei victimele.
      Consider ca vanatoarea sportiva trebuie interzisa iar pescuitul ''sportiv'' foarte aspru reglementat, altfel, in cateva decenii vor disparea si pestii si putinele specii de vanat care inca mai rezista.
  • +29 (33 voturi)    
    Cine-i prostul? (Marţi, 15 decembrie 2015, 15:42)

    mircea [anonim]

    Vorba Cristianei-ești prost ciobane.Câinele este mai tare și de aceia a dat o lege,să-i protejeze pe vânători.Să dea o lege să nu mergi la vânătoare beat și să te împuști sau să-ți ucizi colegul,nu se gândesc senatorii noștri.
    • +21 (21 voturi)    
      Asta a fost ...... (Marţi, 15 decembrie 2015, 17:28)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      ..."pohta ce-am poftit".......a vanatorului sef , Bombonel !!!! Asta este "opera " lui ......:) Nu mai tineti minte ???
  • -21 (47 voturi)    
    te întreb, dacă ai fi urs... (Marţi, 15 decembrie 2015, 15:44)

    Mazeta [utilizator]

    Oare ce ai prefera: să te împuște un vânător român sau străin, să te alunge ciobanii și câinii din locurile tale sau să-ți taie austriecii pădurea? Mor, mor, de curiozitate să aflu ce zici.
    • +21 (27 voturi)    
      Imi scapa ceva... (Marţi, 15 decembrie 2015, 16:18)

      aladdin [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Cam pe unde crezi tu ca pasc oile? In mijlocul padurii?
      Ah, si daca as fi urs, as prefera sa ma alunge cainii cand ies pe pasune, la pascut.
      • +13 (23 voturi)    
        La mintea lui evident ca oile pasc in padure (Marţi, 15 decembrie 2015, 16:57)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

        Ca doar asta e definita pasunii: o zona intinsa cu foarte multi copaci, foarte apropiati unul de altul si in care traiesc multe animale salbatice! De ce crezi ca le place oilor acolo, dupa mintea lui "mazeta"?? Ca pot paste in liniste si au multa iarba...
    • +8 (14 voturi)    
      Daca esti Urs la minte te duci la Moscova (Marţi, 15 decembrie 2015, 19:09)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ca acolo e Marele Urs de la Rasarit si are grije de tine .
    • +2 (4 voturi)    
      te intreb, daca ai fi rus... (Miercuri, 16 decembrie 2015, 0:06)

      krampus [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Oare ce cauti aici: nu-ti mai ajunge Rusia, din ordinul Agentstvo Internet Issledovaniya sau pur si simplu iti place invers. Dar lasa, nu conteaza...
  • +32 (40 voturi)    
    socialisti imputiti (Marţi, 15 decembrie 2015, 15:45)

    mihai [anonim]

    PSD ( urmasul PCR) a incercat sa distruga intotdeuna fiinta poporului roman .
    • +1 (1 vot)    
      Demni urmasi (Miercuri, 16 decembrie 2015, 8:04)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      Actualii pesedisti sunt demni urmasi ai puscariasului Nastase - ca ala iubea vanatorea. Seamana si in coruptie si furt, dupa chipul si asemanarea mentorului lor. PSD este o mafie numita imprrorpiu partid (ca si toate celelalte 'partide' care se trag din FSN - PDL, PD, PMP, PUNR etc.
  • -12 (46 voturi)    
    cainii distrug fondul cinegetic (Marţi, 15 decembrie 2015, 15:55)

    mihnea2012 [utilizator]

    Dincolo de lupta ciobanilor cu vanatorii (ambele categorii agresand natura) acesti caini distrug totul pe o raza de 20 km si mai mult in jurul unei stani. Ciobanii sunt in definitiv niste afaceristi foarte abili. Ne vorbesc de basme cu lupi si ursi. In realitate nu pun jujeu cainilor si acestia mananca vantul. Si nu vor sa raspunda. Branza in piata are pret si ei se dau cultivatori ai traditiei. Pasc oile gratis pe terenurile oricui iar daca ai curaj sa le ceri socoteala de ce iti distrug cultura sau ce cauta pe terenul tau cu oile, atunci sa vezi. Ei, si pentru asta sunt buni cainii,
    • +36 (40 voturi)    
      Nu sunt de acord (Marţi, 15 decembrie 2015, 16:37)

      Observer [anonim] i-a raspuns lui mihnea2012

      Bunicul meu avea o turma de oi si trei caini. Ciobanul ii dresase, asa ca, acestia nu se indepartau de stana mai mult de 100 m nici daca-i alungai. Nu stiu cum cainii la care te referi fac asa ravagii pe o raza de 20km. Am senzatia ca n-ai fost vreodata la o stana.
      • -12 (26 voturi)    
        Ai fost tu? (Marţi, 15 decembrie 2015, 16:53)

        zizi_m [utilizator] i-a raspuns lui Observer

        Pe bune? ca eu ultima data cand am fost si am pus cortul la cam 1km de stana veneau de acolo. Disperati dupa mancare.
        Caine dresat sa nu plece de la stana?
        Du-te bai de aici ...
        • +5 (5 voturi)    
          exagerezi (Miercuri, 16 decembrie 2015, 12:30)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui zizi_m

          1km este o distanta cam mare, dar tot e mai bine decat aia 20 de km de care scrie Mihnea mai sus. cainele de stana este dresat sa-si apere stapanul si turma. un miros strain cu siguranta ii va trezi interesul, dar daca pleaca sau nu, asta variaza - unii sunt mai bine dresati ca altii.

          in plus, vorbim aici de o lege pentru vanatoare, nu pentru turism. hai sa definim clar problemele si solutiile:
          1. sunt cainii de stana o problema pentru vanat? mananca lupi, ursi si alte animale? dovada e in paduri.. suntem printre ultimele tari in toata Europa care avem si traditia transhumantei, dar si fauna de pradatori mari. deci e clar ca prezenta cainilor nu este o problema.
          2. daca ar fi o lege care sa protejeze turistii, cum ar suna legea aia? ii interzici ciobanului sa aiba caini la stana? hai s-o gandim.. cum ar suna o lege care protejeaza pietonii prin limitarea accesului la carburanti?.. doar 3 litri/an.. ca sa nu iesi prea des cu masina din garaj!....
    • +15 (19 voturi)    
      Dar de zecile de mii (Marţi, 15 decembrie 2015, 19:28)

      mopsu [utilizator] i-a raspuns lui mihnea2012

      de animale ucise fraudulos de padurari, fara nici o autorizatie ai auzit...Asta de -a lungul anilor. Romanii cei obisnuiti, au gustat vreodata din carne de cerb sau urs ? Vanatoarea , interzisa urgent...
    • +6 (6 voturi)    
      clar asta e problema.. (Marţi, 15 decembrie 2015, 20:59)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui mihnea2012

      de aceea Romania inca mai are lupi si ursi in timp ce in Austria oile sunt lasate libere pe munte pentru ca nu mai e nici un pradator..
    • +10 (10 voturi)    
      Ai vazut vreun munte in realitate? (Marţi, 15 decembrie 2015, 23:23)

      imc [anonim] i-a raspuns lui mihnea2012

      Raza de 20 km nu are un masiv intreg. Deci cine vorbeste din basme?
      Daca un cioban intra pe proprietatea ta si iti provoaca pagube poti face oricand reclamatie. In schimb, conform legii, daca cineva vaneaza pe proprietatea ta, e perfect legal
    • +2 (4 voturi)    
      Puneti "jujeul" in lege! (Miercuri, 16 decembrie 2015, 11:52)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui mihnea2012

      ..desi eu nu prea cred ca ciobanestii vaneaza iepuri si fazani. Ia vedeti la Balc daca vanatorii sau gonacii folosesc ciobanesti sau alte specii. iar daca nu-ti place branza romaneasca, cumpara-ti Camembert sau ce le place parlamentarilor. De altfel nici senatoarei Anghel nu-i placea "mirosul" lor, caci tot cu mirosul de "specialitati" e obisnuita! Deh, nasuri fine de politicieni ajunsi!
    • 0 (0 voturi)    
      distrug pe dracu' (Miercuri, 16 decembrie 2015, 15:44)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui mihnea2012

      Prietene, ca sa, parafrazez o celebritate, esti idiot. Cainele ciobanesc nu vaneaza, punct. Nici macar un iepure schiop. Cainele de turma, este mult mai inteligent decat tine, punct. Asta nu misca nici urechile fara comanda si face parte din grupa lucratorilor, care, surpriza, nici astia nu vaneaza. Vanatori sunt ogarii, terrierii si copoii. Adica tocmai cei pe care-i au vanatorii, ce de-aia ii au. Cine ti-a spus tie ca distrug totul, e tampit. Ca si cei care au initiat legea, crezand ca altii sunt mai tampiti decat ei si nu stiu despre ce e vorba. E simplu, cainii ii incurca la satisfacerea nevoii primitive, a omului avorton, de a vana. Punct. Nu e prima data cand se face o lege idioata pentru doi prosti, care se cred dumnezei in timp ce locul lor e clar la balamuc.
  • +24 (36 voturi)    
    ..." felicitari "initziatorilor .. (Marţi, 15 decembrie 2015, 16:03)

    Observatore [utilizator]

    ... ashtept cu nerabdare legea care stipuleaza cite picioare trebuie sa aibe un ciine .
    • 0 (28 voturi)    
      dacă-i lege... (Marţi, 15 decembrie 2015, 16:14)

      Aquariuss [utilizator] i-a raspuns lui Observatore

      Eu aștept cu nerăbdare legea care să-i penalizeze pe toți ce scriu/pronunță aibe în loc de aibă ! Oare nu vă zgârie deloc la urechi ?
      • +3 (9 voturi)    
        Dar pe tine nu te scarbeste (Marţi, 15 decembrie 2015, 18:06)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui Aquariuss

        vajnica vocala ă sau cele doua: î / â ???
        De sorginte slavonăăăăă...
        • +5 (5 voturi)    
          Nu-l scarbeste nimic (Marţi, 15 decembrie 2015, 19:31)

          mopsu [utilizator] i-a raspuns lui midufi

          din placerea de a ucide, dar are greata de micile greseli de tastare, de este universitae...
        • +1 (1 vot)    
          Sau traca. (Miercuri, 16 decembrie 2015, 9:52)

          Sorin [anonim] i-a raspuns lui midufi

          Sau traca.
      • -2 (4 voturi)    
        ... nu pt ca... (Marţi, 15 decembrie 2015, 18:15)

        Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Aquariuss

        ... am urechi de elefant. Si oricum aici a fost vorba de ceva legi referitor la ciini , asa ca ai gresit postarea deci vezi-tzi de pestii tai din acvariu .
  • +28 (32 voturi)    
    cine plateste (Marţi, 15 decembrie 2015, 16:11)

    petru [anonim]

    pagubele facute de vanat pe terenurile agricole.Pe cei muncitori nu-i apara nimeni. Sa mearga parlamentarii cu oile la munte fara caini. Mielul,casul si urda place tuturor ,dar cu cat efort se face stiu parlamentarii. Au salarii prea mari de le sta mintea numai la vanatoare.
  • -15 (25 voturi)    
    din nou... (Marţi, 15 decembrie 2015, 16:22)

    demaGOGU [utilizator]

    ...parlamentul vine cu o initiativa ex-ce-len-ta.

    e la mintea hater-ului ca fondul cinegetic national nu apartine posesorilor de stani&caini!
    • +7 (7 voturi)    
      Ce ai fumat? (Marţi, 15 decembrie 2015, 18:07)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      din nou... initiativa excelenta...
      Spune-ne si noua... esti "high" ?
  • +23 (27 voturi)    
    Un pas inainte (Marţi, 15 decembrie 2015, 16:27)

    Observer [anonim]

    Acum ca am likidat industria si partial agricultura, trebuie sa terminam si cu oieritul. Sa cumparam feta greceasca si miel australian. Nu stiu cum, de mii de ani oile si cainii ciobanesti n-au reusit sa distruga fondul de vanatoare. Ce interese sunt la mijloc stiu numai fundurile grase ale alesilor infundate in fotolii. Dupa oi, trebuie sa-si indrepte atentia spre apicultura, sa definitiveze ce n-au reusit insecticidele.
    • +9 (9 voturi)    
      interesele (Marţi, 15 decembrie 2015, 19:06)

      vizirul [utilizator] i-a raspuns lui Observer

      ciocoiesti ale parvenitilor semidocti din parlament care habar nu au de nimic pe lumea asta, dar se lasa manipulati de cate o "initiativa" bine plasata de vreo eminenta cenusie cu ifose de sange albastru. De cand acesti trogloditi aspira la sporturile nobile ,calca in gropi.
  • +18 (20 voturi)    
    Lege (Marţi, 15 decembrie 2015, 16:50)

    max [anonim]

    Intr-o tara normala vinatoare este dreptul oamenilor dintr-un anumit teritoriu bine circumscris (comuna) care vineaza excusiv in acest teritoriu dupa care organizeaza mese pt toti locuitorii din comuna unde s-a vinat;la noi e dreptul smecherilor care au facut si din vinatoare o mare afacere
    • +8 (8 voturi)    
      țara normală (Marţi, 15 decembrie 2015, 18:24)

      hidroxid [utilizator] i-a raspuns lui max

      Într-o țară „normală” vânătoarea nu ar exista.
  • +23 (23 voturi)    
    Vanatoare, doar cu sulita si piatra! (Marţi, 15 decembrie 2015, 16:53)

    EllenaSt [anonim]

    Daca legea a fost data ca doleanta a vanatorilor, atunci sa se interzica armele de foc la vanatoare! Vanatul are doar colti si aripi si nu e drept sa-l asasinezi intr-o lupta inegala! Lupta-te cu el fara sa folosesti arme de foc si abia apoi lauda-te cu trofeele vanatoresti!
    • +10 (10 voturi)    
      100 % ....... (Marţi, 15 decembrie 2015, 17:30)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui EllenaSt

      ............... corect !!!! Asa ar fi civilizat.....
    • -2 (6 voturi)    
      eu (Marţi, 15 decembrie 2015, 18:48)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui EllenaSt

      asa am facut, am fost la vinatoare, m-am dezbracat in chiloti, am fugarit un iepure, l-am prins si l-am sugrumat. Nevasta-mea a fost incintata, a gatit o tocana.
  • -6 (12 voturi)    
    Adevarul (Marţi, 15 decembrie 2015, 17:09)

    gexim [anonim]

    Da,şi când mă gândesc la turmele de oi ale unor ciobănei ce coboară de la munte la şes (acolo unde le este ferma) toamnă,de toamnă,iar oile lor găsesc culturile de grâu şi secară...
    Vai de proprietatea privată care-i garantată prin articolul 44 din Constituţia României.
    Sunt unele probleme ce dau bătăi de cap.Dacă-i vedeţi, modul de atitudine,comportament al ciobanilor veniţi în capitală şi cum îşi fac ei dreptatea pe proprietăţile altora.
    Nu le este de câini;câinii ca câinii :vin şi pleacă;le este că le îngrădeşte păşunatul pe culturile altora.
    ÂSTA ESTE ADEVĂRUL ! PĂŞUNATUL PE PROPRIETATEA ALTORA !!!!
    • +4 (4 voturi)    
      Asta-i cu totul alta problema (Marţi, 15 decembrie 2015, 18:09)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui gexim

      Poate ai dreptate, dar de ce le amesteci ?
      Sa derutezi adversarul... Indrepti atentia asupra altei probleme...
    • +1 (3 voturi)    
      Fara transhumanta... (Miercuri, 16 decembrie 2015, 12:02)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui gexim

      pierea neamul romanesc. Candva, ciobanii astia parcurgeau toata roata Carpatilor si Balcanii. Dar nu le vine asta in cap strungarilor si muncitorilor "auto" de prin parlament, nici postacilor lor de pe net. Pe ungur il inteleg, ca a fost in traditia grofilor maghiari vanatoarea, sa-i prigoneasca pe romani si sa opreasca turmele pe granita din munti. Dar unii care se lauda ca sunt romani.... rusinica!
      • 0 (0 voturi)    
        refresh (Joi, 17 decembrie 2015, 18:44)

        gexim [anonim] i-a raspuns lui Dianora

        Da,eu sunt român.
        Eu vreau să respect legea proprietăţii.Transhumanţa există şi-n ziua de azi,dar nu mai există "Mioriţa".A murit găselniţa comunistă.
        Această ordonanţă de lege trebuie cântărită bine,nu-i baiul atât de mare cu aceşti câini,cum este interzicerea păşunatului într-o anumită perioadă.
        O să vină timpul când proprietatea va fi apărată cu arma,la fel ca-n America.
        "Ogorul meu şi mândra mea".
        Păşunatul pe proprietăţi străine,strict interzis.
      • 0 (0 voturi)    
        refresh (Joi, 17 decembrie 2015, 18:44)

        gexim [anonim] i-a raspuns lui Dianora

        Da,eu sunt român.
        Eu vreau să respect legea proprietăţii.Transhumanţa există şi-n ziua de azi,dar nu mai există "Mioriţa".A murit găselniţa comunistă.
        Această ordonanţă de lege trebuie cântărită bine,nu-i baiul atât de mare cu aceşti câini,cum este interzicerea păşunatului într-o anumită perioadă.
        O să vină timpul când proprietatea va fi apărată cu arma,la fel ca-n America.
        "Ogorul meu şi mândra mea".
        Păşunatul pe proprietăţi străine,strict interzis.
  • -9 (19 voturi)    
    Cainii ciobanesti=caini fara stapan (Marţi, 15 decembrie 2015, 17:10)

    e bine [anonim]

    Dragilor,

    Probabil ca legea are in spate interesele vanatorilor... Insa trebuia facut ceva cu miile de caini ciobanesti semisalbaticiti care musca vara turistii pe cararile Carpatilor.

    Va doresc sa va intalniti pe munte cu vreo doi dulai ciobanesti nervosi, care sunt capabili sa muste orice... si cu ciobanul ("proprietarul" cainilor) care rade cu gura pana la urechi...
    • 0 (14 voturi)    
      trebuie introdusa o limitare a numarului de caini (Marţi, 15 decembrie 2015, 17:33)

      alexandru [anonim] i-a raspuns lui e bine

      Nu am intelegere sau simpatii pentru vanatoare dar trebuie responsabilizati ciobanii
      am vazut adesea astfel de incidente pe munte, turisti si turiste atacati de caini si ciobanii amuzandu-se fiindca e plictisitor sa stai toata ziua pe langa oi si in plus turistul saracul se simte si mai da cate cev ciobanului caare se milostiveste si isi chiama caini. Bunicul a fost cioban, avea mereu doar un caine si acela cu jujeu fiindca altfel il impusca vanatorul/padurarul pe loc. o reglementare nu ar trebui sa prevada nr de caini pe cioban ci raportat la numarul de oi si la zona fiindca una este sa ai turma in fagaras sau retezat unde sunt ursi si alta e sa ai turma la marginea bucurestiului.
      • +3 (3 voturi)    
        mai ales daca ai ceva la bord (Miercuri, 16 decembrie 2015, 10:21)

        spy [utilizator] i-a raspuns lui alexandru

        trebuie sa fie foarte distractiv sa te uiti cum fug "orasenii" de ciini. am intilni/auzit si eu cazuri.
      • +2 (2 voturi)    
        Preferi sa intalnesti un urs... (Miercuri, 16 decembrie 2015, 12:07)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui alexandru

        nu-i asa? Cat despre cainele unic de stana, parca am mai auzit povestea asta spusa la tv de un parlamentar. Poate sunteti rude. Cum ar putea un caine unic sa stranga cateva sute de oi eu nu-mi prea pot imagina, iar bunicii mei erau de la campie unde e ceva mai simplu. Poate daca e caine cu GPS.
    • +8 (8 voturi)    
      Unde, cine, cand (Marţi, 15 decembrie 2015, 18:08)

      e rau [anonim] i-a raspuns lui e bine

      Sunt pasionat de drumetii montane dar de-a dreptul surprins de ce zici.

      Am intalnit 'miile de caini ciobanesti semisalbaticiti' atat vara cat si iarna, si nu m-a muscat vreunul.

      Recunosc ca m-au latrat :) si asa am avut ocazia sa vorbesc si cu ciobanii (semisalbaticiti, desigur).

      Eu zis sa stai linistit si sa te duci pe la munte macar odata in viata.
      • 0 (0 voturi)    
        Cainii (Miercuri, 16 decembrie 2015, 16:24)

        Victor [anonim] i-a raspuns lui e rau

        Asa e. Cainii ciobanesti de la noi nu-s asa rai si te poti imprieteni usor cu ei. Doar daca esti flet nu te descurci, dar atunci mai bine stai acasa.
  • +10 (12 voturi)    
    L-or fi latrat cainii pe Tiriac (Marţi, 15 decembrie 2015, 17:18)

    banel [utilizator]

    Si s-a gandit sa-i interzica.
  • +10 (12 voturi)    
    Ma mir (Marţi, 15 decembrie 2015, 17:22)

    ipolitic [utilizator]

    cum li-o iesit un numar intreg de caini in lege. Orice studiu serios care precede o lege, scoate de obicei numere zecimale. De exemplu 0.02 caini pe cap de oaie. Pesemne ca alesii nostri numarau pe degete, si la trei s-au oprit, din motive necunoscute.
  • +8 (8 voturi)    
    Legea asta (Marţi, 15 decembrie 2015, 17:22)

    batmanss [utilizator]

    trebuia sa fie făcută de cunoscători ca Becali ...
  • +15 (15 voturi)    
    vanatoare si pescuit (Marţi, 15 decembrie 2015, 17:25)

    Stefan [anonim]

    Ca sa practici pescuitul nu o poti face decat pe balti cu taxa (cel putin pe langa Bucuresti), asa ca si vanatoarea ar trebui permisa numai in zone private special amenajate (asa cum are Tiriac la Bals).

    Aberant este ca se permite vanatorilor sa intre pe o proprietate privata fara acordul proprietarului pentru a vana.
    Ce i-au facut italianului care a impuscat 16000 (da 16000) de ciocarli? NIMIC ca cica era legal.

    Incredibil ce se intampla in tara asta.
  • +16 (16 voturi)    
    lege cretina (Marţi, 15 decembrie 2015, 17:26)

    Francisc 1 [utilizator]

    ii da dreptul vanatorului sa vaneze pe terenul meu fara sa ma intrebe !
  • +3 (3 voturi)    
    Greseala (Marţi, 15 decembrie 2015, 17:45)

    Sergiu NicolaeBrega1 [anonim]

    "intrat in vigoare in iunie 2016" - cred ca-i vorba de 2015.
  • +13 (13 voturi)    
    in cazul in care o turma nu are magar (Marţi, 15 decembrie 2015, 17:50)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    in frunte, se ofera vreo unul din initiatorii legii ?
    adunatura asta de borfasi din parlament au ajuns sa-si dea legi fara sa le mai pese de nimeni si nimic.
  • +12 (12 voturi)    
    ! (Marţi, 15 decembrie 2015, 17:53)

    Kpriciu [utilizator]

    Politicieni escroci,.... în curând voi veti fi vânatul....
  • +2 (18 voturi)    
    mai ușor cu apărarea ciobanilor (Marţi, 15 decembrie 2015, 17:55)

    Adi [anonim]

    În bătălia proștilor, cei care au dreptate mor cu ea în mână. Nu faceți greșeala să credeți că doar ciobanii au dreptate. Nu trebuie să fii vânător ca să vezi lipsa legii pe toate dealurile și mai ales pe toți munții. Fiecare are câți câini vrea, de obicei mulți, și nu poate avea grijă de toți. O haită de 10 câini este greu de hrănit suficient. Câinilor dacă le este foame au prostul obicei să plece la vânat. De animale. Sălbatice. Pe care noi teoretic le protejăm cel puțin în anumite zone. Vă zic eu ce este complet, dar complet ne-drept? Că în România asta, a se citi toată, cu excepția ariilor protejate IUCN categorie 1a (sub 0,0001% din teritoriu), dar și acolo uneori, nu mai există nicio zonă sigură pentru animalele sălbatice. Parcurile Naționale sunt o mare glumă. Mergeți dvs. și povestiți-le ciobanilor că nu au voie cu câini. Este o mare nevoie de reglementare, măcar în anumite zone, a numărului de animale domestice care pătrund. Este păcat că lumea chiar crede că unica justificare pentru reducerea numărului de câini este că afectează vânătorii. Greșit. Afectează tot ecosistemul, toate animalele sălbatice, peste tot. Ăsta este adevărul. Iar protestul ciobanilor mă face să mă gândesc: dar pentru animalele sălbatice, cine iese în stradă?
    • -2 (8 voturi)    
      Ai dreptate (Marţi, 15 decembrie 2015, 18:49)

      Rntmpx [utilizator] i-a raspuns lui Adi

      Ai completă dreptate. De dimineață mă chinui să explic unora care e realitatea de la stânile românești. Din păcate publicul vede doar vânătorii care și-ar apăra interesele lor cu această lege. Eu unul sunt complet împotriva vânătorii sportive. Dar limitarea numărului de câini este o măsură benefică nu numai pentru animalele sălbatice, dar și pentru turiști și chiar pentru câinii sunt ținuți la stâni înfometați.

      Și așa cum vânătorii au senzația că-s buricul pământului în pădure, la fel și ciobanii se simt stăpâni peste pășuni. Unii se impun cu pușca, alții cu câinii. Mergeți vara pe traseele montane din țară, să vedeți cum trebuie să vă apărați mai tare de câini decât de animalele sălbatice.
    • -1 (5 voturi)    
      pe langa animale trebuie protejate si culturile (Marţi, 15 decembrie 2015, 19:03)

      ilex2013 [utilizator] i-a raspuns lui Adi

      In plus fata de ceea ce zice Adi pasunatul trebuie si el controlat. Ciobanii au prostul obicei sa intre cu oile in culturi si livezi tinere distrugand munca oamenilor si este foarte greu sa-i scoti de acolo fiindca au caini si bate. Deci adevarul este undeva la mijloc ca de obicei.
  • +10 (10 voturi)    
    Vanatoarea (Marţi, 15 decembrie 2015, 18:25)

    Daniela [anonim]

    Sa se interzica vanatoarea de "placere".Vanatorii sunt
    ucigasi !
    • +3 (3 voturi)    
      cam așa e (Marţi, 15 decembrie 2015, 20:20)

      popescu_dtru [utilizator] i-a raspuns lui Daniela

      Eu am cunoscut vreo doi vânatori ”sportivi”; erau, dacă nu ucigași (e un cuvânt cam tare), niște inși ușor alienați, incapabili de sentimente precum mila. Adi Năstase vi se pare un tip capabil de compasiune și milă?
      • +1 (1 vot)    
        apropo de... (Miercuri, 16 decembrie 2015, 9:59)

        hidroxid [utilizator] i-a raspuns lui popescu_dtru

        http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1607225-nastase-impuscat-23-mistreti-intr.htm
  • +6 (8 voturi)    
    P$D supara intreaga tara! (Marţi, 15 decembrie 2015, 18:28)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    P$D nici pe ciobani nu-i lasa in pace! Incredibil! Prostia P$D e fara limite!
  • +2 (4 voturi)    
    miorita lae (Marţi, 15 decembrie 2015, 19:14)

    CIOBANU [anonim]

    apai drajilor,voi, care dati cu plaibazu pe ici sunteti mai prosti decat drajii nostri parlamentari care au dat lejea. ca om fi noi oieri da mioarele la pascut printre lupi si ursi nu ni le dusem.ca care baci ii atat de prost?? problema e cu vanatul mic itelectualilor sosoi, fazani si alte oratanii din aste micute care se harnesc pe cioclejii de cucuruz taman unde ne dusem noi mioarele iarna la pasunat. na asa sa tineti minte
  • +5 (5 voturi)    
    bre, P$D are un bun lobby (Marţi, 15 decembrie 2015, 19:35)

    ..13 [utilizator]

    ..cu vanatorii si cred ca si cu infractorii...

    DNA nu ma lasa!
    So pe parlamentarii nostri - sa nu sa muste din pensie..

    Din dragoste de viata!
  • +4 (4 voturi)    
    efect neasteptat (Marţi, 15 decembrie 2015, 19:37)

    ..13 [utilizator]

    AU aruncat niste prosti sau/si au fost prost sfatuiti unii si altii se chinuie acum sa anuleze prevederea legala...

    Bre, ca in bancurile cu prosti - prostii fiind unii dintre aia din parlament!
  • +5 (5 voturi)    
    CIOBANII (Marţi, 15 decembrie 2015, 20:15)

    scridon radu-lucian [utilizator]

    Este cutremurator faptul ca oamenii care muncesc in folosul ROMANIEI, sa ajunga sa protesteze impotriva unor legi ciudate. Acesti oameni au o viata foarte dificila, rezistand la toate variatiile climatice.Indiferent de apartenenta etnica, respectul pentru acestia ar trebui sa fie litera de lege, nu sanctionati prin amenzi. Sunt convins, ca in viitor, vor aparea noi generatii de specialisti si de politicieni cu o pregatire adecvata, care sa apere interesele romanilor.
    • +5 (5 voturi)    
      frumos (Miercuri, 16 decembrie 2015, 0:08)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui scridon radu-lucian

      v-am dat un plus pentru gândurile frumoase, dar... in privinta viitorului, eu zic ca sunteti optimist, ca sa nu zic nerealist.
  • +9 (9 voturi)    
    Pentru cei care o tot tin sus cu cainii. (Marţi, 15 decembrie 2015, 20:22)

    ouyang [utilizator]

    NU cainii sunt problema. Problema e ca niste smecheri vor sa vaneze pe proprietatea ta si tu sa stai inchis frumos in stana pana la vara. Doar asa ca ei sunt smecheri si pot sa-si faca legi pentru asta. Daca vrei sa le sari gardu sa ii iei la intrebari porcii se apara cu testoase. Uite-i cum se comporta cand vin la tine la ferma: http://btonline.ro/2015/12/imagini-socante-fermier-botosanean-amenintat-cu-arma-de-vanatoare-pe-proprietatea-sa-video/.
  • -2 (6 voturi)    
    nu haite de caini! (Marţi, 15 decembrie 2015, 20:43)

    arion [anonim]

    E de bun simt un numar de 3 caini, sunt suficienti pentru strunirea unei turme consistente. De ce sa aiba ciobanii haite de caini care sa rupa in doua turistii, au blocat multe trasee turistice cu stanele lor.
    • +2 (2 voturi)    
      consultare (Miercuri, 16 decembrie 2015, 10:31)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui arion

      sa se reglementeze dupa ce se consulta cu cei implicati. de exemplu pentru o stina ai nevoie de minim x ciini si poti avea y ciini la suta de oi ...
    • 0 (2 voturi)    
      Zi-le asta si babutelor bucurestene (Miercuri, 16 decembrie 2015, 12:20)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui arion

      sau asa-ziselor ONG-iste din Bucuresti si alte orase care aciuiesc haite prin garsonierele proprii sau prin parcarea blocurilor. Pentru astea nu se dau legi; n-am prea auzit de turisti rupti de ciobanesti, dar am auzit de bucuresteni muscati, ba si mancati (ca bietul copil din parc). Faceti legea intai pentru haitele din orase!
  • +4 (4 voturi)    
    dar care e motivul? (Marţi, 15 decembrie 2015, 21:56)

    trumpy [anonim]

    bai nene, tara bananiera-in care prostii se multiplica, care este motivul de limitare a numarului de ciini? nimeni nu abordeaza subiectul asta.
  • +5 (5 voturi)    
    prioritati (Miercuri, 16 decembrie 2015, 0:05)

    revo [utilizator]

    Ciobanii traiesc si-si intretin familia de pe urma muncii lor, nu se distreaza, ca vanatorii. Ce este mai important pentru tara asta? Mi se pare ca adunatura aia de jeguri umane, numiti parlamentari, trebuiau sa vegheze la bunul mers al tarii, nu sa fie la dispozitia noilor parveniti, dar complexati, care se simt mari si tari cand impusca niste biete animale.
    N-am inteles de la ce a pornit aberatia, de fapt: urechile delicate ale distinsului prim-vanator al tarii, excelenta sa, Adrian-impuscatul minune, au fost cumva deranjate de latraturi? Sau poate mustata lui Tiriac a avut cumva de suferit?
    In alta ordine de idei: oare cati din ciobanii din piata au votat PSD? Sau, mai bine zis, cati n-au votat PSD? Probabil ii numeri pe degete. Ei, toate se platesc.
    • +1 (1 vot)    
      Pai n-avea senatoarea Anghel dreptate? (Miercuri, 16 decembrie 2015, 12:22)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Cand i-a facut prosti, vreau sa zic. Pun pariu ca toti oierii moldoveni si munteni PSD aveau scris pe frunte!
  • +1 (1 vot)    
    saracii ciobani fara caini (Miercuri, 16 decembrie 2015, 0:12)

    florin [anonim]

    Pe langa cam toate orasele ii plin de stani, daca treci pe acolo,trebe sa ai grija, pe cioban putin il si intereseaza daca te manca cainii de viu sau nu.
    In zonele de munte is prompti si sar sa te apere, dar pe langa Cluj cel putin am avut doua ocazii in ultimul an in care am crezut ca ajung cancare de caini, cand eram inconjurat de 4-6 dulai. In una din ocazii cobanu era si el prin zona si striga la mine sa cei 6 dulai ce ma nconjurasera si-mi zambeau cu toti colti erau de fapt doarte docili. Probabil de aceea nu-l ascultau nici pe el.
  • -2 (4 voturi)    
    Ciobani (Miercuri, 16 decembrie 2015, 3:45)

    iovu [anonim]

    De ciobani numai de bine ! Ati fost atacati vreodata de 10 dulai ciobanesti care fac legea pe campii, in lunci si poiene, peste tot in tara, pe domeniul public ? Caci de fapt ciobanii isi tin oile pe domenii publice de cele mai multe ori, nu platesc un impozit corect nici pentru pasunat nici pe venituri, baga banii la saltea . Ati vazut vreun cioban care si intretine pasunile pe care le exploateaza, aflate intr-o degradare progresiva ? Ati vazut vreodata cioban care sa cumpere lemne de foc ?? Nu , pentru ca taie tot ce le iese in cale , pe gratis. Ati vazut vreodata cioban taind in natura zeci de puieti de mesteacan sau stejar doar pentru ca animalele lui sa manance frunzele?? A, nici pe asta nu ati vazut-o ? Ati vazut ciobani manandu-si oile la pascut pe taluzurile proaspetelor autostrazi , distrugand inierbarile , si stabilitatea acestor suprafete ?? Ati vazut vreo mare cheltuiala a vreunui cioban cu stana din lunca vreunei ape, ca sa faca vreun sistem de epurare ? Daca ati fi vazut macar ceva din toate astea , atunci sa le mai plangeti de mila !!

    Citeste mai mult: adev.ro/nzezcs
    • +2 (2 voturi)    
      da (Miercuri, 16 decembrie 2015, 10:53)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui iovu

      Am fost atacati de mai mult de 10 caini care pazeau o stana, dar am terminat prin a ii tavali prin iarba si ei prin a ne linge pe maini.
      Trebuie facuta diferenta intre oierit, care-i o meserie onorabila si reala si vanatorit, care-i un sport crud, practicat la noi de indivizi duplicitari si fara caracter, dar cu sustinere in Parlament.

      Te-ai intrebat daca vanatorii ce ne distrug fauna aduc vreun beneficiu naturii? Daca realizezi acest lucru, atunci iei problemele pe rand: reglementezi mai cu atentie oieritul, dar bagi la parnaie infractorii cu pusti care isi voteaza legi in Parlament pentru a putea apoi sa vaneze oriunde vrea muschiul lor. Si cica se mai cheama socialisti. PSD. Pfffff...
  • +1 (3 voturi)    
    legi inedite (Miercuri, 16 decembrie 2015, 6:32)

    vasilescu florin [anonim]

    Dragi parlamentari ati ajuns la un grad de inteligenta formidabila : numarati ciini ciobanilor .Sa va vad cum numarati actele sexuale facute de un cuplu casatorit , care trebuie limitat printr-o lege ,,inteligenta,, conform mintilor voastre .Sa va fie rusine !!!!! mai bine lasati-ne si plecati acasa sau trebuie sa va trimitem noi acasa.
  • -2 (6 voturi)    
    Unde esti societate civila? (Miercuri, 16 decembrie 2015, 7:16)

    Pandele [anonim]

    Unde sunt protestatarii frumosi si tineri su societatea civila ca sa-i apere/protesteze pe/cu oamenii astia care pana la urma ne dau de mancare. A stiu, n-au primit ordin. Ordinul este sa-i distrugem si pe astia ca sa vina branza din Franta, eventual, unde fermierii lor ati vazut ce-au facut si fac cand dobitocii lor ii calaca pe interese. Curios e ca jandarmii lor erau de nevazut cand aia blocasera strazi, autostrazi si varsau camioane de balega in fata supermarketurilor. La noi slugoii au sarit cu lacrimogene si amenzi pe saracii oameni.
    "Societate civila" ce facem cu oile noastre? sau nu-i de bine ca oile nu behaie pe ritmuri rock .Nu vedeti conflictul dintre cainii ciobanesti si ¨cainii¨ autohtoni si venetici care incearca sa faca prapad din tara. asta?
    • 0 (2 voturi)    
      legea o face parlamentul, (Miercuri, 16 decembrie 2015, 12:27)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Pandele

      nu societatea civila. Daca senatorului ii place braza frantuzeasca sau feta greceasca ce poti sa faci?
  • +4 (6 voturi)    
    Legea 149 (Miercuri, 16 decembrie 2015, 7:37)

    Aurel Stanca [anonim]

    Felicitari parlamentarilor pentru favorizarea unor criminali care se pretind "sportivi" si nu produc decat daune naturii si societatii, in detrimentul oieritului care a trait in comuniune cu natura si a hranit si imbracat un popor intreg de mii de ani.

    Propun un proiect de lege prin care sa se interzica tuturor paralmentarilor si demnitarilor si membrilor de familie ai acestora sa consume branza de oaie si alte produse de stana, si sa imbrace haine din lana, sub pedeapsa cu amenzi severe sau inchisoare.
  • +2 (6 voturi)    
    CUTU O,, (Miercuri, 16 decembrie 2015, 7:39)

    zoe [anonim]

    La stana [in trecut cand tata era tanar] puneau la gatul cainilor JUJAU De fel caini nu pleaca de langa turma Parlamentul sa se intereseze de cainii dintre blocuri ca acestia nu au JUJAU.Ne intrebam mereu ;de ce unii cetateni se multumesc cu vanat putin sau deloc ,cu salariu sau pensie aproape ZERO si altii nu se mai satura.Ce au de gand sau ce pun la cale NESATUII??Cand esti jos si tinzi la urcus este; altceva ca atunci cand esti sus si CAZI.MEDITATI !!??
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Miercuri, 16 decembrie 2015, 8:17)

    dan tetcu [anonim]

    ati observat textul legii ? datorita maselor de vanatori in continua crestere ... inseamna ca o duc bine braconierii ... in bucuresti mor oameni ucisi de maidanezi si ei vin cu legi impotriva ciobanilor ... astia sunt 600 ...
  • +2 (2 voturi)    
    Dar cainii maidanezi din orase nu sunt periculosi? (Miercuri, 16 decembrie 2015, 8:33)

    Alex [anonim]

    In Bucuresti si in alte orase unde cainii maidanezi ataca si uneori ucid oameni cainii au voie sa traiasca iar in mijlocul campului unde pretind vanatorii ca cainii le ataca "fondul cinegetic" acestia trebuie impuscati "fara restrictie".
  • 0 (4 voturi)    
    dreptatea este pe la mijloc (Miercuri, 16 decembrie 2015, 9:12)

    Mihai [anonim]

    1.Cainii ciobanesti sa aiba jujau ,sa fie in evidentele veterinarilor(cipati ca orice animal de companie),daca nu sa fie impuscati sau eutanasiati pe loc.
    2.Vanatoarea sa se faca pe terenuri special amenajate(cum are dl.Tiriac).
    3.Incalcarea proprietatii de catre vanatori sau ciobani sa se pedepseasca conf.legii.
  • -3 (3 voturi)    
    Civilizatie! (Miercuri, 16 decembrie 2015, 10:55)

    ovidiu [anonim]

    fara suparare!!!dar hai sa facem un exercitiu : excursie cu copii la munte si te trezesti cu o haita de caini a unei turme !!! ciobanul dormea mut de beat !!! ce facem ???sau ....in toata lumea civilizata pasunea este ingradita !!! de ce ???/ pentru ca ex: o pasune in care pot exista 50 de oi ai nostri ciobani au 150 oi !!!! daca ar fi ingradite pasunile s-ar rezolva toate cele de mai sus + ca nu intra pe pamantul altora .
  • +3 (3 voturi)    
    controlul numarului de vanatori (Miercuri, 16 decembrie 2015, 13:21)

    Victor [anonim]

    Cum adica 'masele de vanatori in continua crestere'?
    Pai trebuie intervenit la controlul numarului de vanatori. Mai impuscati din ei, s-au inmultit prea tare.
  • -1 (3 voturi)    
    Respect Calin Popescu Tariceanu (Miercuri, 16 decembrie 2015, 13:30)

    Ioana Cicoara [anonim]

    Copreședinții ALDE Călin Popescu Tăriceanu și Daniel Constantin au fost singurii politicienii care le-au acordat atenție oierilor. De ce oare toti ciobanii voiau să vorbească doar cu Călin Popescu Tariceanu? Pentru ca ALDE a dovedit ca este un partid in care oamenii au incredere. Acesta este raspunsul!
  • 0 (0 voturi)    
    vanatoare versus pastorit (Vineri, 8 ianuarie 2016, 15:51)

    silviu [anonim]

    citesc si ma minunez...un destept da definitia activitatii sportive...altul traseasa liniile de baza ale comportamentului unui caine de paza...si uite cum se naste breasla postacilor!!!
    pt cei instalati confortabil in fata calculatoarelor, si care-si dau cu parerea: vanatoarea a permis aparitia voastra, ca homo erectus dobitocus; vanatoarea a aparut inaintea pastoritului (ca tot vorbiti de traditii); cainii de turma/paza sunt caini utilitari, ca si cainii de vanatoare; nu sunt fatati dresati/educati sa pazeasca turma si atat! daca nu sunteti implicati in activitati agricole/pomicole/silvice, nu va mai dati cu parerea despre ce cauta vanatorul pe teren, si de ce nu si ciobanul cu turma lui!
    faceti-va putin timp si cititi legea 407/2006, si dupa aia comentati! ca nu mai apuca nimeni sa va ia friptura din fata (...aia facuta in eprubeta, si pentru care nu a fost sacrificat nici un animal)!!!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri