Cine sunt parlamentarii - lobbysti care au facut legea ce i-a infuriat pe ciobani: Doi vicepresedinti ai Asociatiei Vanatorilor / La Congresul Asociatiei Vanatorilor se spunea ca nu este incheiata "etapa de lobby intens" 

de G.S.     HotNews.ro
Marţi, 15 decembrie 2015, 16:17 Actualitate | Esenţial

Florin Iordache
Foto: cdep.ro
Printre cei zece senatori si deputati ce au initiat proiectul ce a devenit Legea 149/2015 se numara si cativa vanatori, unii detinand chiar functii de conducere in Asociatia Generala a Vanatorilor. Deputatii Atilla Kelemen si Florin Iordache sunt vicepresedinti ai AGVPS, organizatie al carei presedinte este guvernatorul BNR, Mugur Isarescu.  

In raportul AGVPS de dupa congresul din luna mai al Asociatiei Vanatorilor si Pescarilor se mentioneaza "asteptarea prelungita" si tensiunea generata de amanarea de patru ori a dezbaterii legii. 

De asemenea se sustine ca Asociatia a trebuit "sa raspunda, in drept la replica, unor atacuri si interventii concertate, intreprinse la nivelul Presedintelui Romaniei, din partea unei federatii de pretinsa a Naturii 2000, din partea proprietarilor de paduri private si a unui fruntas consilier braconier din Vrancea".  

In documentul citat se spune ca "au fost surprinsi in modul cel mai neplacut", de retrimiterea legii la reexaminare de catre presedintele Iohannis.

"In aceste conditii, nu putem considera incheiata etapa de lobby intens si de consultare reciproca, obositoare si fara rezultat sigur, in care conducerea executiva a A.G.V.P.S. si conducerile unor asociatii afiliate, s-au angrenat fara rezerve, in interesul comun al imbunatatirii cadrului juridic din domeniul cinegetic (...)", se scrie in raport.

Tot in documentul de dupa Congresul AGVPS sunt nominalizati toti parlamentarii care au initiat proiectul, l-au "imbunatatit" sau l-au sutinut.  

"Meritul elaborarii unui proiect de lege rational conceput pentru o reala imbunatatire a cadrului juridic in domeniul cinegetic, revine, in primul rand, initiatorilor proiectului de Lege de modificare si completare a Legii nr. 407/2006, d-nilor senatori Ioan Chelaru si Ion Rotaru si d-nilor deputati Florin Iordache, Atilla Kelemen, Angel Talvar, Vlase Gabriel, Aurel Vladoiu, Ion Mocioalca, Florin Paslaru si Bogdan Ciuca. In cel putin egala masura, un merit asemenea au si deputatii-vanatori care au constituit grupul omogen si eficient de imbunatatire a elaboratului initial, cuprinzand reprezentanti ai principalelor grupuri parlamentare din Camera Deputatilor - d-nii Marian Dragomir, Cristian Chirtes, Dan Coriolan Simedru, Florin Urcan si Atilla Kelemen.  

S-au mai remarcat prin sustineri pertinente si la obiect, in interesul unei legi mai bune si protectioniste pentru vanat, d-nii deputati Costel Soptica, Petre Daea, Ion Tabugan, Steriu Valeriu, Ion Balan, Anton Marin, dar nu numai acestia, fiindca au realizat necesitatea imbunatatirii actualei legi, modificata si completata abuziv, anterior printr-o Ordonanta de Urgenta", se scrie in documentul citat.

Cititi si Adevarata poveste a legii care i-a infuriat pe ciobani si cine sunt initiatorii.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, va majora, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa va ajunge la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
7680 vizualizari
  • +14 (14 voturi)    
    Parlamentar pe viata (Marţi, 15 decembrie 2015, 16:28)

    Captain Planet [utilizator]

    Eu il stiu pe pelticul asta de Flolin Ioldache de mai multi ani... Il stiu de cand venea pe la firma la care lucrez si se milogea pentru gratuitati, pardon facea "lobby"... Si era tot parlamentar, ca zici ca e pe viata acolo...
    • +12 (12 voturi)    
      Asta e d-nul..... (Marţi, 15 decembrie 2015, 17:26)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui Captain Planet

      "Cine e dimne' Brixellesul asta ????" Il mai tineti minte....de la Martea Neagra din 2012 .......ei bine ....el este !!:) Frumuselul de el.....
      • +2 (2 voturi)    
        Well... Deci cine vrea pielea lui Ciobanila ? (Miercuri, 16 decembrie 2015, 10:27)

        MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

        Well... Deci cine vrea pielea lui Ciobanila ?

        Avem lista !

        ""Patria si Dreptul Meu!"
        .
    • +2 (2 voturi)    
      ipocrizia 4pfoten (Miercuri, 16 decembrie 2015, 10:27)

      o sa plateasca si vanatorii [anonim] i-a raspuns lui Captain Planet

      Aici se vede ce ticalosi sunt astia de la oengeurile de protectie a animalelor. Toti. Ciobanii si oamenii de la munte care dau oile la cioban depind de acesti caini pentru subzistenta, nu pentru fitze. Nemernicii astia de vanatori masacreaza cainii deja de ceva timp.
      Ce fac oengeurile? In timp ce animalele sunt omorate sau sunt in pericola, ei se plimba la Bruxelles si isi fac sedii misto cu banii de la donatori.
      Daca se aplica legea, ce va fi cu cainii in plus? Ii omoara? Sunt cei mai sanatosi! Raman la marginea satelor fara stapani???
    • +2 (2 voturi)    
      Bre, PSD canta parca Hora Unirii... (Miercuri, 16 decembrie 2015, 11:37)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Captain Planet

      Era unirea cu grofii unguri la vanatoare, "mandri ca suntem romani"?
  • +11 (11 voturi)    
    Daca vreunul dintre astia doi (Marţi, 15 decembrie 2015, 17:06)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    vor sta fata in fata cu Ghita Ciobanul, s/ar putea ca ghiaga lui Ghita sa isi gaseasca culcus in scafarlia unuia dintre ei!
    Pesede, ce mama ma/sii!
  • +22 (22 voturi)    
    „Vânat” (Marţi, 15 decembrie 2015, 17:26)

    Tescovin [utilizator]

    Ce naiba e asta, „vânat” ?! Nu există „vânat”, există faună sălbatică. Mă lasă nervii când văd pe marginea drumului panouri făcute de Romsilva în tradiție ceaușistă, pe care scrie „Ocrotiți vânatul !” Pentru că îndemnul nu e adresat vânătorilor / braconierilor (caz în care ar fi sunat „Ocrotiți fauna sălbatică, n-o împușcați !”), ci amărășteanului de rând: „Băi pulikă, ocrotește dreq vânatul, că dacă rămâne dl, deputat fără obiectul entertainmentului, mama naibii te ia !”
    • +12 (12 voturi)    
      De o mie de ori de aveti dreptate! (Marţi, 15 decembrie 2015, 23:39)

      R [anonim] i-a raspuns lui Tescovin

      Nu pot sa votez, dar ma bucur ca a mai sesizat cineva oroarea aceasta!
    • +3 (3 voturi)    
      Aveti dreptate (Miercuri, 16 decembrie 2015, 10:53)

      Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      Da, adica punctul de plecare este ca animalele alea trebuie omorate (vanate), nu ca trebuie lasate sa-si traiasca si ele viata in pace.
    • +2 (2 voturi)    
      Tocmai, ca sunt "piese"! (Miercuri, 16 decembrie 2015, 12:27)

      Cristioan [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      Pentru dumnealor nu exista fauna salbateca, ci doar vanat (nu ati vazut panourile cu "Ocrotiti vanatul!" ?) sau "piese".

      Bun, cei ce au initait legea au "scuza" ca sunt mari vanatori, dar majoritatea parlamentarilor, care au VOTAT-O, ce justificare au?
      Chiar toti sunt impatimiti ai vanatorii?
      Chiar tuturor nu le pasa de oierit?
      Nu le pasa nici macar de logica elementara? (cand cobor cu oile de la munte, ce trebuie sa fac, sa ucid doi din cei trei caini, ca sa raman in limita legii?)
  • +11 (11 voturi)    
    Aforisme, de Attila Kelemen (Marţi, 15 decembrie 2015, 18:33)

    benicio [utilizator]

    “Multe specii de vanat exista astazi numai datorita protectiei date de vanatori, fiindca vanatorul este un principal factor de protejare a vanatului”.

    “Cine crede ca vanatoarea este numai actul de impuscare a vanatului, dupa unii care folosesc un termen, ucidere, se inseală amarnic (…) vanatoarea inseamna fosnet de padure si goana dupa vanat, dar mai mult fosnet de padure”.
    • +11 (11 voturi)    
      Antologice! (Marţi, 15 decembrie 2015, 23:43)

      R [anonim] i-a raspuns lui benicio

      Mi-a sarit in ochi in special: "actul de impuscare a vanatului, dupa unii care folosesc un termen, ucidere". Aha, deci vanatul e de fapt altceva decat ucidere, dar folosesc unii un termen aiurea.
    • +3 (3 voturi)    
      protejare prin congelare (Miercuri, 16 decembrie 2015, 9:45)

      TicTac [anonim] i-a raspuns lui benicio

      dnul Kelemen protejeaza vanatul prin congelare(dupa o partida de vanatoare ascultand fosnetul padurii).
    • +2 (2 voturi)    
      Spuneti asta mistretilor... (Miercuri, 16 decembrie 2015, 11:34)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      .. ca la Balc a inceput marea vanatoare. Si nu cred ca-i haituie cu ciobanesti carpatini grangurii straini si ciocoii nostri pe bietii porci salbatici!
  • +2 (2 voturi)    
    Daca sunt parlamentari (Miercuri, 16 decembrie 2015, 9:55)

    Sarang [utilizator]

    si detin funcii de conducere in diverse Asociatii ...in acest caz nu e valabila notiunea de incompatibilitate?
  • +2 (2 voturi)    
    vanatorul (Miercuri, 16 decembrie 2015, 9:58)

    Vanatorul [anonim]

    As face din Palatul Parlamentului fond de vanatoare si as merge acolo la impuscat porci si boi domestici care s-au salbaticit (pardon, facut parlamentari). Cred ca ar creste asa numarul vanatorilor.
  • +2 (2 voturi)    
    In prima varianta a proiectului de lege (Miercuri, 16 decembrie 2015, 10:25)

    ciobabanu [anonim]

    Initiatorii, deputatii Atilla Kelemen si Florin Iordache au incercat si limitarea prin lege la 588 a numarului de pureci care ar avea voie sa svga din blana unui singur caine ciobanesc de stana.
    Dar purecii n-au fost de acord.
  • +2 (2 voturi)    
    Abuzuri (Miercuri, 16 decembrie 2015, 10:27)

    Abuz [anonim]

    O lege pt noii ciocoi (jeguri) vanatori / abuzuri ! Da, politicienii nostrii s-au ciocoit ! Neam de neamul lor n-a vazut pusca iar acum, vezi Doamne, sunt demnitari "mari domni" ! Trebuie sa si vaneze ! Si-au facut si lege a vanatorii, pt ei ! Asa cum au facut cu pensiile speciale, numai pt ei ! Doar abuzuri.
  • +2 (2 voturi)    
    ! (Miercuri, 16 decembrie 2015, 10:28)

    kpriciu [anonim]

    Ce mistreti buni sunt astia.....!
  • +2 (2 voturi)    
    Taxa cinegetica (Miercuri, 16 decembrie 2015, 10:45)

    codorin [anonim]

    Nu voi face un comentariu gratuit, lipsit de justificari, ci voi afirma cu tarie ca modificarea legii a servit intereselor membrilor asociatiei vanatorilor, nu interesului public. Asociastiile de vanatoare sunt obligate sa achite contravaloarea tarifului cinegetic proprietarilor de terenuri incluse in fondul cinegetic. Insa, nu achita decat impozitul de 16% si taxa de mediu, si in masura foarte mica suma cuvenita proprietarilor de terenuri. De ce? Pentru ca legiuitorul nu a dorit ca din lege sa rezulte imperativ aceasta obligatie. Si atunci, unitatile administrativ teritoriale - pentru terenurile din patrimoniul lor, Administratia Nationala a Apelor Romane - pentru luciul de apa, nu incaseaza nici macar 5% din sumele pe care ar trebui sa le incaseze. Sume care raman asociatiilor de vanatori, deoarece le incaseaza de la membrii acestora, respectiv de la vanatori. Ce a facut institutia care ,,exercită controlul asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public''? NIMIC, desi aceasta institutie, in speta Curtea de Conturi, a cunoscut aceste aspecte.
  • +2 (2 voturi)    
    asa procedeaza (Miercuri, 16 decembrie 2015, 11:01)

    gelu antigelu [utilizator]

    asta e stilul de lucru al AGVPS, adica al tovarasului Selaru. parlamentari miruiti cu functii si bani de la AGVPS, basca vanatori de protocol cat cuprinde. numai ca sa propuna si sa voteze ce ”trebuie”. in loc ca legea sa fie facuta cu consultarea tuturor celor interesati e facuta pe genunchi pe baza de favoritisme si promovata prin tot felul de manevre triste. si pe urma iese ce iese. vreun vinovat de aceasta situatie?
  • +3 (3 voturi)    
    multi tac (Miercuri, 16 decembrie 2015, 11:03)

    tepesvoda [anonim]

    Pe langa ciobani in piata trebuia sa fie si toate ONG- urile de protective a animalelor. Unde sunt astia care lupta chipurile pentru protectia ciinilor. Pai daca se aplica legea ciobani vor trebui sa isi omoare o parte din ciini sau sa ii lase liberi. A afacere e fara bani pentru ONG-uri ele nu se implica. Ciobani majoritatea au ciobanescul mioritic. Se doreste distrugerea rasei ? Unde e federatia ciiniologica romana? E pusa in pericol o rasa nationala. Asa ca interesele sunt mult mai mari. Trebuie sa pierdem tot in acesta tara. Poate Unguri o vor omologa rasa ca noi in frunte cu Isarescu ne batem joc.
  • +2 (2 voturi)    
    comentariu despre Florin Iordache (Miercuri, 16 decembrie 2015, 11:49)

    Mihai Roma [anonim]

    Voi spune doar câteva cuvinte despre Florin Iordache
    şi despre cei care-l votează:mi-a creat o mare greaţă ,
    la propriu nu metafizică,de câte ori am ascultat argu-
    mentele lui perfide şi m-am întrebat cât de prost trebu-
    ie să fii ca să votezi un asemenea ipochimen.
  • +2 (2 voturi)    
    conflict de interese dupa toate regulile (Miercuri, 16 decembrie 2015, 12:41)

    bogdan1477 [utilizator]

    Deci deputatii Atilla Kelemen si Florin Iordache sunt vicepresedinti ai AGVPS, initiaza o lege in favoarea AGVPS...

    Si nici lor nu le crapa obrazul de rusine, nici poporul nu se scandalizeaza...

    De aia ar trebui ca aprlamentarul, pe durata mandatului, sa fie doar parlamentar si atit. Nu administrator de firma, nu profesor, nu cu functii prin tot felul de organizatii si asociatii. Sau daca nu, sa-si piarda dreptul de vot pentru legile cu care intra in conflict de interese. Ai firma? nu votezi nimic legat de codul fiscalm salarii, sarbatori legale, etc. Esti profesor, nimic legat de universitati, scoli, programa scolara, etc. Esti vicepresedinte la AGVPS, nu ai voie sa votezi (nu mai zic sa initiezi) legi care afecteaza vinatorii. In tarile cu apa calda asta e de minim bun simt.
  • +2 (2 voturi)    
    O lege să nu bea vânătorii nu dau. (Miercuri, 16 decembrie 2015, 12:49)

    mircea [anonim]

    La vânătoare sau întâmplat multe//accidente//,dar rezultatul anchetelor nu l-am aflat niciodată.Vânătorii pleacă la vânătoare beți mangă șicu tolbele pline de băutură.Credeți că atunci când Năstase la castrat pe Ilie Sârbu,la vânătoare,Năstase nu era beat?Și Ilie Sârbu la fel.Cum sa terminat ancheta?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi