Mama care a demascat spaga de la Scoala 10: Da, as mai face o data. Vreau sa-mi educ copilul sa nu accepte si sa nu invete sa dea cadouri pe care nu si le doreste, si mai ales nu lucruri cerute

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 12 februarie 2014, 10:02 Actualitate | Esenţial

Inregistrare cu invatatoarea Dana Blandu
Foto: Captura YouTube
"Da, as mai face o data, sigur ca da. Adica as mai face-o pentru ca nu cred si nu am crezut nicio secunda ca am facut ceva gresit. (...) Eu nu am crezut niciodata in chestia asta: capul plecat sabia nu-l taie. Nu sunt de acord si vreau sa-mi educ copilul sa nu accepte si sa nu invete sa dea cadouri pe care nu si le doreste, sa nu invete ca e normal", a declarat pentru HotNews.ro mama care a dat publicitatii primele inregistrari de la Scoala generala nr. 10 "Maria Rosetti" Bucuresti, in care invatatoarea Dana Blandu cerea bani de la parinti pentru cadourile de sarbatori. Aceasta a povestit pentru HotNews.ro, sub protectia anonimatului, ca nici ea, nici copilul sau nu au avut probleme la scoala dupa ce invatatoarea a fost demisa.  
  • "Pe mine, sincera sa fiu, ma intereseaza si sa nu ajunga la altii, pentru ca daca generatiile trecute faceau un efort si faceau o plangere, ar fi fost un precedent si probabil ca nu treceam noi prin ce am trecut".
Politistii Sectiei 6, care au audiat-o pe Dana Blandu, au propus parchetului neinceperea urmaririi penale intrucat din probatoriul administrat nu se contureaza elementele constitutive ale infractiunii de primire de foloase necuvenite, au declarat pentru Agerpres surse din Politie. Politistii, coordonati de un procuror de la Parchetul Judecatoriei Sectorului 2, au analizat probele de la dosar, au pus cap la cap toate documentele ridicate de la ISMB si au audiat mai multe persoane - parinti de la Scoala 10 din Capitala - si au decis ca fosta invatatoare Dana Blandu este nevinovata, potrivit sursei citate. Citeste mai jos declaratiile facute pentru HotNews.ro de mama care a demascat situatia de la Scoala 10.

Rep: Cum va simtiti, dupa ce politistii Sectiei 6 au propus parchetului neinceperea urmaririi penale impotriva fostei invatatoare Dana Blandu?
Mama care a demascat spaga de la Scoala 10: Sunt usor dezamagita, dar eu cand am pornit toata nebunia asta m-am gandit doar sa scapam de ea, sa nu mai predea nicioada. Deci dorinta mea principala asta a fost. Normal, mi-am dat seama ca face niste lucruri care sunt in afara legii, care nu sunt in regula, dar tocmai de aia am dat inregistrarea si am dat declaratii, ca sa constate si sa hotarasca cei in masura sa faca acest lucru. E frustrant pentru oamenii care mai vor sa faca gesturi din astea si care spun: uite, degeaba, ca s-a scandalizat o lume intreaga - mult spus, dar foarte multa lume totusi a fost scandalizata - si nu s-a intamplat nimic si atunci eu de ce as face chestia asta, de ce sa ma lupt cu morile de vant? Deci mie mi se pare, din punctul asta de vedere, ca e un semnal foarte prost. Domnul politist mi-a zis de la inceput ca nu se incadreaza in nicio fapta de coruptie, de luare si dare de mita, si ma gandesc ca intr-un fel sau altul faptul ca ne-a tot santajat si ne-a tot spus - stiti, schimbul de replici cu after schoolul - ca e cumva de condamnat dintr-un anumit punct de vedere. Dar daca dumnealor au hotarat ca nu e...

Rep: Cum va trateaza ceilalti parinti si profesori?
Mama care a demascat spaga de la Scoala 10: Nu am mai avut probleme dupa. Bineinteles ca au mai comentat unii, dar izolat. Dupa sedinta comuna pe care am avut-o, intalnirea cu comitetul care a fost numit sa ancheteze cazul si care a si hotarat demiterea ei, atunci au fost doua familii care s-au declarat neutre. Dar in rest toata lumea a fost de acord sa nu mai fie invatatoarea copiilor lor doamna Blandu.

Eu personal am obtinut ce mi-am dorit. Acum, sunt unii parinti care mi-au spus: cum sa o avem pe constiinta? Pe mine nu ma intereseaza decat ca am scapat noi de ea si copiii nostri. Pe mine, sincera sa fiu, ma intereseaza si sa nu ajunga la altii, pentru ca daca generatiile trecute faceau un efort si faceau o plangere, ar fi fost un precedent si probabil ca nu treceam noi prin ce am trecut. De fapt, cred ca pierderea ar fi foarte mare in momentul in care dumneaei ar ajunge sa predea din nou. Nu vad ca pe o reusita faptul ca ajunge sa aiba un dosar penal, samd. Ca o reusita as vedea sa nu se intoarca in invatamant niciodata.

Rep: Copilul dumneavoastra este tratat in alt fel de profesori sau de noua invatatoare, va ganditi sa il mutati la alta scoala?
Mama care a demascat spaga de la Scoala 10: Nu, pana acum, nu am sesizat niciun fel de diferenta. Din pacate, a fost saptamana in care s-au inchis scolile din cauza zapezilor, a mai fost saptamana de vacanta, asa incat a avut o saptamana sau doua in care efectiv a interactionat cu invatatoarea. Am fost la o sedinta cu parintii, mi s-a parut ca este o persoana in regula, i-am explicat cu totii ca nu suntem pusi sa dam in cap, dar ca nu toleram nesimtirea, ca pana la urma de la asta s-a plecat, ca sa fim sinceri. Deci de la asta s-a plecat, s-a umplut paharul, au fost prea multe solicitari, mi s-a parut ca deja sare calul nu numai cu limbajul, cu tonul, ci si cu cerintele, mi s-a parut ca totul avea iz de afacere, tot ce se intampla. M-au deranjat si replicile: traim intr-o lume materialista, simt ca pe un afront personal faptul ca nu va aduceti copiii la after school-ul meu. Si de aici s-a pornit. Mi s-a parut prea mult. Dar daca asta nu este tocmai un caz penal, atunci nu stiu cine ar putea lua masuri, ca pana la urma in tara asta nu esti sanctionat daca esti nesimtit, vad, sau daca ceri prea mult.

Rep: Daca ar fi sa o luati de la inceput, ati mai face asta o data?
Mama care a demascat spaga de la Scoala 10: Da, as mai face o data, sigur ca da. Adica as mai face-o pentru ca nu cred si nu am crezut nicio secunda ca am facut ceva gresit. E o reactie pe care am avut-o... nu mi se pare gest eroic, nu mi se pare ceva iesit din comun. Mi se pare o reactie normala. Adica eu nu am crezut niciodata in chestia asta: capul plecat sabia nu-l taie. Nu sunt de acord si vreau sa-mi educ copilul sa nu accepte si sa nu invete sa dea cadouri pe care nu si le doreste, sa nu invete ca e normal. Eu o incurajez sa faca cadouri, ea face felicitari pentru toti cei pe care ii cunoaste de ziua lor, dar e vorba tocmai despre gesturi simbolice si pentru mine asta inseamna un cadou, nu lucruri costisitoare si mai ales nu lucruri cerute. Chiar asta vreau sa o educ si niciodata nu o sa fac un lucru in care sa nu cred.

Am vazut ca dupa tot scandalul asta au aparut si in sanatate diverse inregistrari, au aparut unele chiar penibile, ma rog, lumea tinde sa exagereze in general. Dar daca s-a mai intamplat inca un caz de felul asta sau daca se mai intampla inca un caz de felul asta, eu ma declar multumita. Am primit sustinerea foarte multor oameni pe care nu i-am vazut in viata mea, pe care nu ii cunosc, am vazut pe Facebook o gramada de comentarii, pe diverse bloguri, toate pozitive, toate de sustinere. Bine, au fost si unele carcotase, dar e mai putin important asta - vizavi de faptul ca imi ascund identitatea. Am facut acest lucru initial pentru fata mea, sa nu o expun, pentru ca e chiar la inceputul scolii. Dar ulterior, cand deja toata scoala stia despre cine e vorba, m-am gandit ca eu am inceput singura, iar in momentul in care m-au sustinut atatia oameni n-a mai fost razboiul meu, practic, a fost razboiul tuturor si cred ca daca se ducea lupta asta intre mine si Dana Blandu, ajungea la niste lucruri mult mai urate. Cum a fost si cazul in sedinta cu colegele dumneaei in care au scris in pocesul verbal ca eu sunt nemultumita de calificativele fiicei mele, proces verbal pe care nu l-am semnat de altfel, dar se dusese in cu totul alte zone, ori ea nici nu are calificative pentru ca este la clasa pregatitoare. Si atunci am preferat sa fie toata lumea asta impotriva ei, nu doar eu.

Pentru mine e multumitoare decizia scolii de a o da afara din invatamant. Eu as fi multumita ca acest lucru sa fie definitiv. In ceea ce priveste ancheta politiei si a parchetului, sincer nu cunosc legislatia atat de bine, nu stiu unde ar putea fi incadrata, nu stiu daca ar putea fi sanctionata sau nu pentru acest lucru, dar cred ca sanctiunea de a nu mai preda in invatamant pentru mine e multumitoare, sincer. In rest, nu ma priveste, nu pot sa imi dau nici cu parerea. Pot doar sa va spun ca pentru foarte multa lume este un semnal ca in tara asta lucrurile nu se intampla asa cum trebuie. Asta e feelingul meu personal. Doamne fereste, nu vreau sa ajunga nimeni in puscarie, nu e treaba mea. Dar sa nu ai niciun fel de reactie vizavi de tot ce s-a spus, pentru ca a fost declaratia mea, dar a fost si declaratia celorlalti parinti si toate lucrurile astea suna cumva a santaj, daca spui: copiii cresc minunat daca ma aplec asupra lor, daca nu cresc oricum sau tot felul de lucruri de genul. Nu stiu ce sanctiuni se pot da, probabil ca sunt si in legislatie lacune, dar probabil ca ar trebui sa faca cine e in masura sa faca presiuni sa se schimbe si legislatia si statutul cadrelor didactice, ca vad ca e unul foarte infipt, nu te poti atinge de cadrele didactice titulare.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3114 vizualizari

  • +24 (24 voturi)    
    Daca as fi pentru o zi presedinte... (Miercuri, 12 februarie 2014, 10:13)

    JestersTear [utilizator]

    ... eu as decora o astfel de persoana.

    Tot respectul.
    • +15 (15 voturi)    
      Ar trebui (Miercuri, 12 februarie 2014, 10:52)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui JestersTear

      sa fie ceva normal, comportamentul doamnei.
      Dar in ziua de azi si dupa 60 de ani de communism, e foarte greu!
      Doamna, poate nu ar trebui sa fie decorate, ci ceilalti ar trebui aspru pedepsiti.
      Din pacate hotii sunt premiati iar cei correct sunt... fraier!
      O manea tipic romaneasca propovaduita peste tot pe latrine, realitati si romanii tv!
  • +19 (19 voturi)    
    Felicitari! (Miercuri, 12 februarie 2014, 10:19)

    Pileati [utilizator]

    Sincere felicitari doamna! Dvs. sunteti un model nu numai pentru toti copii si parintii din Romania, dar si pentru profesori, medici, politicieni, antreprenori - pentru toata societatea noastra "balcanica"!

    In Romania "capul plecat sabia nu-l taie", dar asta este principalul motiv pentru care calitatea vietii este atat de jos...

    Acest interviu dar si toata atitudinea dvs de pana acum ma face sa mai sper inca in poporul asta si in tara asta!

    Felicitari!
    • +5 (5 voturi)    
      erata (Miercuri, 12 februarie 2014, 10:31)

      Pileati [utilizator] i-a raspuns lui Pileati

      copii+i
  • -1 (5 voturi)    
    da (Miercuri, 12 februarie 2014, 10:19)

    xox [utilizator]

    Este sanatos sa nu dai spaga (oriunde) , de asemenea sa nu batjocoresti cadrele didactice, lipsuriile din scoli sa zici ca nu exista, sa te prefaci ca este bine.
    • +2 (2 voturi)    
      n-are nici o legatura (Miercuri, 12 februarie 2014, 13:56)

      anonnymous [anonim] i-a raspuns lui xox

      Starea din scoli si spaga nu au legatura. Daca invatatoarea ar fi cerut o cutie de creta, as fi zis ca e interesata de starea scolii. Ea a cerut bautura pentru angajati, cadouri de craciun.
      Cui nu ii convine salariul, poate alege alt loc de munca, oriunde in Europa. Nu o obliga nimeni sa fie invatatoare pe 2 milioane pe luna!

      p.s. nu spun ca salariile sunt corecte, spun soar ca nivelul salariului nu e o scuza pentru a cere spaga.
  • +23 (23 voturi)    
    Ce citesc? (Miercuri, 12 februarie 2014, 10:24)

    benicio [utilizator]

    Citesc asta "Acum, sunt unii parinti care mi-au spus: cum sa o avem pe constiinta?" si nu-mi vine sa cred. Bai oameni buni, ii aveati pe copiii vostri pe constiinta daca nu o ejectati din sistem pe femeia aia. Ce naiba, v-a lovit damblaua pe toti?
  • +12 (12 voturi)    
    Da! (Miercuri, 12 februarie 2014, 10:25)

    not_you [utilizator]

    Respect!
  • +11 (11 voturi)    
    Normal in tara asta (Miercuri, 12 februarie 2014, 10:30)

    Milka Man [utilizator]

    Luarea de foloase necuvenite e "bine" reglementata in tara asta, legislatia fiind facut in mod special pentru a proteja politicienii, care sunt "prinsi" numai cand nu mai servesc interesele partidului...Din pacate, aceeasi legislatie se aplica si in cazul muritorilor de rand si de aceea, este foarte greu de probat. Acest caz, desi s-a soldat cu demiterea invatatoarei, nu v-a rezolva problema de fond, iar Ministerul Educatiei nu s-a straduit prea mult sa interzica practicile astea in scoli...Da, au dat niste ordine, dar fara norme de aplicare (ca de obicei). Ceva de genul: hai sa le aruncam prostilor un os...Avand in vedere ca este "nevinovata", invatatoare poate cere re-incadrarea pe post si poate profesa in continuare, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat...Minunat...mult fum pentru nimic!
  • +13 (13 voturi)    
    toleranta la coruptie este mare la romani (Miercuri, 12 februarie 2014, 10:33)

    mihnea2012 [utilizator]

    fiecare vrea sa se bage in fata prin mita. competitia nu este pe merit. am fost educati sa fim hoti. cand o astfel de persoana ne indica principiile unei societati corecte gasim explicatii interpretari. politistul, care si el este educat ca un hot, de altfel, ne explica viziunea sa despre lege.

    are aprecierea mea aceasta doamna. continuati. avem nevoie de astfel de oameni. din cauza ca suntem putini societatea se schimba atat de greu. multi au plecat dupa iunie 90 din tara.
  • -11 (11 voturi)    
    zero (Miercuri, 12 februarie 2014, 10:41)

    tot [utilizator]

    Acesta doamna , atita vreme cit va avea copii la scoala , indiferent de nivel , va avea eticheta de 'asta i aia cu inregistrarile'.Si va fi izolata.Asa ca nu a rezolvat nimic.Sistemul ramine tot asa.
    • +13 (13 voturi)    
      aha (Miercuri, 12 februarie 2014, 10:53)

      mihnea2012 [utilizator] i-a raspuns lui tot

      deci mai bine sa nu facem nimic ca ne eticheteaza sistemul...
    • +5 (5 voturi)    
      Da (Miercuri, 12 februarie 2014, 12:28)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui tot

      Dar copilul va sti ca nu s-a folosit de spaga pentru a-si rezolva problemele. Iar asta ii va fi o lectie de viata mult mai buna decit a celorlalti parinti.
      • 0 (0 voturi)    
        si (Miercuri, 12 februarie 2014, 18:33)

        manoman [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        pe care scoala nu este in stare sa o dea...
        • 0 (0 voturi)    
          Scoala o da fix pe dos (Joi, 13 februarie 2014, 15:34)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui manoman

          Scoala te invata ca daca vrei sa treci clasa cu nota mare nu trebe sa inveti, ci doar sa platesti taxa de protectie numita meditatie cu proful de la clasa. Asta e lectia morala pe care o inveti in scoala, ca totul se rezolva cu spaga.
  • +8 (8 voturi)    
    Da, da, da! (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:20)

    Sani [utilizator]

    Asa trebuie facut!
    Si eu la fel am facut si voi face!

    Incep incet incet si altii sa iasa din amorteala, frica, deznadejde, prostie....

    Din pacate incet dar altfel nu se poate!

    FLICITARI INCA O DATA DOAMNA!
    Asa se face educatia adevarata.
    Nu cu spaime, pile, tanguri.
    Daca este nevoie se arata PUMNUL....LEGII!
  • +6 (6 voturi)    
    STIMATA DOAMNA, v-ati validat conduita in (Miercuri, 12 februarie 2014, 11:56)

    fosta zoezoe [utilizator]

    actiune.V-ati asumat constient niste riscuri.Pentru ca actiunea dumneacoastra sa nu ramana fara rezultat-asa cum pare dpdv al autoritatilor-cred ca trebuie sa initiati (iar daca nu aveti destule resurse, fie si de timp) sa girati un ong, o asociatie pentru educatie !Spun sau amintesc celor carora le-a scapat ca sefa asociatiei parintilor (partener al ministerului invatamantului) a asteptat -in cazul profesoarei spagare-pozitia dnei andronescu si apoi si-a exprimat indignarea desi filmuletul era pe internet si exprimarile mai mult decat clare....Deci, oricate organizatii exista, adevarata, dedicata obiectului nu e niciuna !
  • +5 (5 voturi)    
    mea culpa (Miercuri, 12 februarie 2014, 12:35)

    Camelia Bobica [anonim]

    eu am mutat copilul la alta scoala din cauza unei situatii similare, deci o apreciez foarte mult pe mama care a luat atitudine.
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari pentru initiativa (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 13:24)

    tazzio [utilizator]

    Tin sa o felicit pe doamna pentru initiativa si suport si sa ii multumesc pe aceasta cale. Este o lectie pentru toti ca trebuie sa actionam daca ne dorim sa schimbam ceva cat de cat.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică