Mama care a demascat spaga de la Scoala 10: Domnul de la politie care ne-a luat tuturor declaratiile ne-a si zis - pai asta nu e mita, ne-ati dat de lucru. Ancheta la sectia 6 Politie

de R.P.     HotNews.ro
Marţi, 11 februarie 2014, 13:16 Actualitate | Esenţial

Inregistrare cu invatatoarea Dana Blandu
Foto: Captura YouTube
"Domnul de la politie care ne-a luat tuturor declaratiile ne-a si zis: pai asta nu e mita. (...) Si a zis ca au foarte multe dosare si ca nu au timp de prostii de felul asta", a povestit pentru TVR mama care a demascat spaga de la Scoala 10. In urma acestor declaratii, Politia Capitalei a dispus verificari la Sectia 6, pentru a stabili "daca politistul a actionat conform spuselor persoanei". Declaratiile mamei care a dat publicitatii primele inregistrari de la Scoala generala nr. 10 "Maria Rosetti" Bucuresti, in care invatatoarea Dana Blandu cerea bani de la parinti pentru cadourile de sarbatori, vin dupa ce politistii Sectiei 6, care au audiat-o pe Dana Blandu, au propus parchetului neinceperea urmaririi penale.

"Ma intreb foarte sincer daca e de stat in tara asta sau nu. (...) Domnul de la politie care ne-a luat tuturor declaratiile ne-a si zis: 'pai asta nu e mita. Mita e atunci cand cere si cand ii dai bani in mana. Pai ne-ati dat dumneavoastra de lucru'. Si a zis ca au foarte multe dosare si ca nu au timp de prostii de felul asta. Deci clar ca nu au considerat ca este un caz grav", a declarat pentru TVR mama care a demascat situatia de la Scoala 10.

In urma acestei declaratii si a sesizarii de catre postul public de televiziune, Politia Capitalei a dispus verificari la Sectia 6, pentru a stabili "daca politistul a actionat conform spuselor persoanei".

Politistii Sectiei 6, care au audiat-o pe Dana Blandu, au propus parchetului neinceperea urmaririi penale intrucat din probatoriul administrat nu se contureaza elementele constitutive ale infractiunii de primire de foloase necuvenite, au declarat pentru Agerpres surse din Politie. Politistii, coordonati de un procuror de la Parchetul Judecatoriei Sectorului 2, au analizat probele de la dosar, au pus cap la cap toate documentele ridicate de la ISMB si au audiat mai multe persoane - parinti de la Scoala 10 din Capitala - si au decis ca fosta invatatoare Dana Blandu este nevinovata.

Verdictul nu este insa unul final. Procurorii pot admite sau respinge propunerea politistilor, insa avand in vedere ca activitatea a fost coordonata de Parchet, cel mai probabil pe numele Danei Blandu nu se va incepe urmarirea penala, relata in urma cu o saptamana Agerpres.

Mai multi parinti de la Scoala 10 au fost citati de politistii Sectiei 6 pentru a da declaratii referitoare la incidentul creat la unitatea de invatamant. Audierile au inceput in luna ianuarie si au durat aproximativ doua saptamani.

Consiliul de Administratie al Scolii 10 a decis, pe 10 ianuarie, desfacerea contractului de munca al invatatoarei Dana Blandu, dupa ce in presa au aparut inregistrari din care reiese ca aceasta le cerea parintilor bani pentru a cumpara cadouri substantiale profesorilor.

Dupa ce invatatoarea a fost demisa, mama care a demascat spaga de la Scoala 10 a declarat pentru HotNews.ro:

"Dupa discutia inregistrata, m-am adresat directoarei scolii care mi-a explicat prieteneste ca doamna invatatoare este o personalitate a scolii, ca urmeaza sa discute cu dumneaei, dar ca Solutia potrivita care se impune este sa imi mut copilul la o alta clasa. Cu aceeasi seninatate directoarea mi-a explicat ca ea nu primeste cadouri, primeste doar flori si aranjamente si mi-a aratat cu indignare ghivecele modeste de pe birou. Asta dupa ce, cu o ora inainte, in calitate de Presedinte al Comitetului de Parinti al clasei, am mers personal si i-am inmanat doamnei director un cos de Craciun..."

"A urmat ziua cu 9 ore de sedinte in care a trebuit sa imi explic gestul, nemultumirile in care am fost intrebata cu stupoare de ce ma plang de fapt sau daca eu sunt chiar atat de naiva incat sa cred ca ele, profesoarele chiar primesc porci cadou. Procesul verbal a trebuit schimbat integral spre nemultumirea comisiei formata chiar din colegele doamnei invatatoare."

"Anomaliile procedurale se tin lant; invatatoarea investigata preda in continuare, colegele o cerceteaza, ii desfac contractul de munca, aceasta ataca decizia si probabilitatea sa se intoarca in sistem sau chiar la scoala la care a predat, asa cum isi doreste dumneaei, ramane foarte mare."

Citeste si:


Citeste mai multe despre   






















8375 vizualizari

  • +23 (29 voturi)    
    Politie Sectia 6 (Marţi, 11 februarie 2014, 13:26)

    laurentiu9721340287375888 [utilizator]

    Eu zic sa i se dea o prima domnului militian, pentru profesionalism. Asa competenta , mai rar.... Si directoarea sa fie promovata in ministerul mincinosilor
    • +14 (18 voturi)    
      gresesti mult (Marţi, 11 februarie 2014, 13:37)

      dandra [utilizator] i-a raspuns lui laurentiu9721340287375888

      ministerul mincinosilor are deja un sef, de catre tonta copy paste
      • +15 (15 voturi)    
        Politia e un bau-bau care mai sperie doar copiii (Marţi, 11 februarie 2014, 14:21)

        dottore [utilizator] i-a raspuns lui dandra

        Politia ar trebui desfiintata si reinfiintata cu oameni de caracter. Prea multe lepre, gusati si burtosi au ajuns sa zaca prin birouri prinzand muste si certand oamenii care au curaj sa ii mai puna la lucru.
    • +8 (8 voturi)    
      Esenta Politiei Romane: "ne-ati dat de lucru" (Marţi, 11 februarie 2014, 15:02)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui laurentiu9721340287375888

      BUGETARII SPECIALI se plang toata ziua ca trebuie sa-si faca treaba pt care sunt platiti cu pensii si salarii SPECIALE.
  • +15 (21 voturi)    
    Sincer sa fiu (Marţi, 11 februarie 2014, 13:27)

    Porcurorul General [utilizator]

    Cazul este mai mult deontologic decat penal. In fond si la urma urmei ma pot ratoi intr-un vegon de metrou cerand te-miri-ce. Asta nu inseamna ca iau mita.

    Demiterea profesoarei este un gest de normalitate daca ar fi insotit si de interzicerea dreptului de a profesa in unitatile de invatamant echivalente.

    Strict legal vorbind, sansele unei urmariri penale sunt minime. Asta pentru ca legile sunt foarte permisive.
    • +17 (19 voturi)    
      Invatatoarea, daca mai poate fi numita asa, (Marţi, 11 februarie 2014, 13:57)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      cerea cadouri cu nesimtire, ba chiar ameninta (santaja) ca in caz contrar primirii acestor cadouri "Copiii vostri in schimb, o sa fie niste saraci in suflet!". Care este diferenta intre a cere bani sau cadouri? Niciuna... cum sa nu fie mita? Se cerea mita si este clar pentru noi toti!
      Politistii respectivi au o mare problema!
      • -4 (8 voturi)    
        In spatele oricarei cortine e o chestie (Marţi, 11 februarie 2014, 15:17)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

        Cu subinteles putem intelege orice. Nu a cerut bani ca sa ii treaca clasa si nu a amenintat. Da, just, este abject limbajul ei in calitatea pe care o are (avea) insa mita trebuie dovedita.
        • +8 (10 voturi)    
          Domnule draga... (Marţi, 11 februarie 2014, 15:33)

          Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

          va faceti ca nu intelegeti. Femeia asta este intr-o pozitie de autoritate in raport cu copii acestor parinti platitor de cadouri. Ea nu cerea cadouri din postura de om de pe stada, ci din aceea de invatatoare! Femeia le care cadouri si apoi aduce ii ameninta ca "Copiii vostri in schimb, o sa fie niste saraci in suflet!". De ce saraci in suflet daca patintii nu dau cadouri? Pai simplu... pentru ca nu se va mai ocupa de ei... sau poate mai rau! Ce voiati sa le zica? II iau la omor daca nu dati bani?
          • 0 (8 voturi)    
            Nu eu trebuie sa inteleg (Marţi, 11 februarie 2014, 16:45)

            Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

            Ci niste judecatori. Sunteti de acord ca intreg limbajul este circumstantial? Da, este o interpretare ca "nu se va mai ocupa de ei" dar ea invatatoarea nu spune asa ceva. Din pacate un proces nu se poate construi pe interpretari ale faptelor ci pe fapte concrete. Un avocat bun poate demonta in doi timpi si trei miscari niste interpretari punand intrebarea "a spus invatatoarea ca nu se va mai ocupa de copii" si va cere raspuns "da" sau "nu" de la martor. Iar martorul va spune "nu".
            • +3 (5 voturi)    
              Un avocat bun... (Marţi, 11 februarie 2014, 17:21)

              Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

              De unde stiti ce poate si ce nu poate sa faca un avocat bun? Sunteti avocat? Nu de alta dar circula multe sperietori din astea cu datul in judecata prin Romania (vezi ex. cazul Rosia Montana, Cathedral Plaza etc...)? Si cum va demonta un avocat bun cererea de foloase necuvenite din postura de invatatoare? Cererea de foloase necuvenite, amenintarea si santajul sunt fapte concrete! Sunt procese in Romania pentru asa ceva (vezi ex. santajul realizat Antena 3). Numai pentru cererea de bani si cadouri, in acest caz si ar fi trebuit sa fie suficient!
              • +1 (5 voturi)    
                Nu sunt avocat (Marţi, 11 februarie 2014, 17:52)

                Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

                Insa sunt martor expert pentru Ministerul Telecomunicatiilor din Cehia (Cesky telekomunikacni urad) si ma ocup si cu amentarea legilor telecomunicatiilor, etc. Stiu sa citesc o lege si sa ma invart in jurul ei si sa ii spun avocatului ce anume sa intrebe ca sa obtina efectul scontat.
                • -3 (3 voturi)    
                  Deci nu sunteti expert in drept penal... (Marţi, 11 februarie 2014, 23:55)

                  EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

                  .... Si aici de codul penal romanesc este vorba!
                  • +2 (2 voturi)    
                    Nu (Miercuri, 12 februarie 2014, 8:38)

                    Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

                    Nu. Nu sunt. Daca asta voiati sa auziti.
    • +12 (12 voturi)    
      Conform noului cod penal (si vechiului cod).... (Marţi, 11 februarie 2014, 14:09)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      Am gasit pe internet urmatoarele prevederi din noul cod penal privind luarea de mita:
      "Fapta funcţionarului public care, direct ori indirect, pentru sine sau pentru altul, PRETINDE ORI primeşte bani sau alte foloase care nu i se cuvin ori acceptă promisiunea unor astfel de foloase, în legătură cu îndeplinirea, neîndeplinirea, urgentarea ori întârzierea îndeplinirii unui act ce intră în îndatoririle sale de serviciu sau în legătură cu îndeplinirea unui act contrar acestor îndatoriri, se pedepseşte cu INCHISOARE de la 3 la 10 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică ori de a exercita profesia sau activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta.

      Deci nu trebuie neaparat sa primesti bani. Chiar si daca pretinzi (atentie la conjunctia "sau" nu "si") tot infractiune este: "pretinde ori primeşte bani....închisoare de la 3 la 10 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică ori de a exercita profesia sau activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta."

      Vezi:
      http://legeaz.net/noul-cod-penal/art-289
      • -1 (9 voturi)    
        Atentie (Marţi, 11 februarie 2014, 15:19)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

        "în legătură cu îndeplinirea, neîndeplinirea, urgentarea ori întârzierea îndeplinirii unui act ce intră în îndatoririle sale de serviciu"

        Nu mai am rabdarea sa ascult filmul inca o data, insa ceea ce pretindea invatatoarea nu mi se pare ca intra in atributiile sale. Din pacate. Adica sincer mi-ar face placere sa o vad la zdup, dar strict legal mita e cam subreda la incadrarea faptelor.
        • +4 (6 voturi)    
          V-am raspuns si mai sus! (Marţi, 11 februarie 2014, 15:37)

          Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

          Poate imi explicati si mie ce inseamna amenintarea, daca parintii nu dau cadouri: "Copiii vostri in schimb, o sa fie niste saraci in suflet!"
          • +1 (7 voturi)    
            Nu stiu (Marţi, 11 februarie 2014, 16:50)

            Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

            Ori asta e problema. Numai ea, invatatoarea stie. Asta e problema lansarii intr-un proces cu ea. Din nefericire un proces bazat pe ceea ce una din parti isi inchipuie ca a spus cealalta este greu de castigat.

            Inca o data: nu sunt in nici un fel un aparator al invatatoarei. Ma gandesc strict din punctul de vedere al castigarii unui proces. Altfel sentinta va fi de tip "sa isi ceara public scuze".
    • +9 (11 voturi)    
      Intru totul de acord (Marţi, 11 februarie 2014, 14:14)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      Cand ne adunam ca sa-i determinam sa actioneze deontologic? M-am saturat sa intru intr-o scoala si sa ma simt un taran la cheremul unei mosierese.
      Au luat-o razna prea multi profesori, Li se ingaduie prea multe (de catre parinti/copii si inspectori) sub rezerva ca sunt prost platiti.
    • -3 (7 voturi)    
      Eu zic, (Marţi, 11 februarie 2014, 14:42)

      Ponta [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      S-o invinetim in cafteala pe doamna profesoara si sa o obligam sa vina la clasa (numai in ferentari) asa vanata.
      Cand va incepa sa distinga umbre s-o dam afara din invatamant pe motiv - " de consternare".
      • +4 (4 voturi)    
        Cafteala (Marţi, 11 februarie 2014, 15:20)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Ponta

        Incepe numai dupa ce cuvintele nu isi mai au sensul. Da, moral aveti dreptate ca ar trebui "luata la palme". Fizic in nici un caz. Asa cum sunt de acord cu "linsarea morala" a unui individ nu voi fi niciodata de acord cu linsarea sa fizica, indiferent de cata dreptate s-ar face.
  • +15 (17 voturi)    
    normalitate (Marţi, 11 februarie 2014, 13:28)

    florin_f [utilizator]

    la Politie avansarile nu se fac pe baza achetelor de succes ci pe baza nepotismului sau cotizari la baza din spaga luata...
  • +11 (11 voturi)    
    ???? (Marţi, 11 februarie 2014, 13:44)

    Paul_ [utilizator]

    O problema etica.

    Pot refuza parintii ca doamna sa predea copiilor lor?
    • +5 (5 voturi)    
      Absolut (Marţi, 11 februarie 2014, 15:21)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

      Asa cum orice abonat are dreptul de a schimba numarul canalului TV la care se uita sau inchide complet televizorul.

      Eu mi-as fi mutat copilul imediat.
  • +5 (9 voturi)    
    Trebuie sa plecam din tara asta (Marţi, 11 februarie 2014, 13:55)

    OmulNou [utilizator]

    cu prima ocazie. Coruptia din Romania e fara seaman in UE, e la toate nivelele si e inatacabila. Infractiuni cu pagube de zeci de miliarde de ROL se prescriu, de ce? Din cauza politicienilor? E vremea sa plec.
    • +4 (8 voturi)    
      Ce alegem intre Ponta si Antonescu? (Marţi, 11 februarie 2014, 14:01)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

      Germania!
  • +6 (6 voturi)    
    Demisia! (Marţi, 11 februarie 2014, 14:38)

    JustinCase [utilizator]

    Pai asta nu e politist. Sunt foarte multi hoti in tara asta iar noi nu avem timp de prosti de felul asta in politie.
  • +4 (4 voturi)    
    Trist dar adevărat (Marţi, 11 februarie 2014, 14:56)

    Viceversa [utilizator]

    O victorie a sistemului „balcanic” asupra onestității și curajului.
  • +5 (5 voturi)    
    pai naaa... (Marţi, 11 februarie 2014, 15:08)

    Codruta N [utilizator]

    Adica politistii aceia n-au si ei copii? sau nepoti la scoala?
    Ei nu "dau"? ;)
    Ei nu "iau"?
    "A da" si "a lua", pentru ei e ceva ATAT de "natural"... pai UNDE sa fie anormalitatea? :P
    • +2 (2 voturi)    
      Politia (Miercuri, 12 februarie 2014, 10:27)

      belurt [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      ... are un limbaj care ii scuteste de "a lua" pentru ei daca ai auzit e "SE CONFISCA"
  • -5 (5 voturi)    
    In alte tari este o practica obisnuita (Marţi, 11 februarie 2014, 15:38)

    UpNext [utilizator]

    Este vorba de fondul clasei/scolii.
    Si nu orice tari, ci chiar de UK (cititi pana la sfarsit):
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2556631/State-school-headmaster-forced-apologise-asking-parents-400-year-voluntary-donation-insisting-cheaper-private-school.html
    Legislatia britanica sustine (tacit) contributiile personale VOLUNTARE ale parintilor la optimizarea conditiilor de scolarizare ale elevilor. La ei nu este absolut deloc vorba de mita, nici nu se pune problema, numai obsedatii de romani vad mita peste tot!!!
    • +3 (3 voturi)    
      eiii... ca sa vezi...! (Marţi, 11 februarie 2014, 16:21)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      Aici era vorba de CADOURI, NU de "fondul clasei"!!

      In super-civilizatele alea de tzari... pentru banii dati, NU se da in schimb chitanta??
    • +2 (2 voturi)    
      lol.... (Miercuri, 12 februarie 2014, 10:31)

      belurt [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      tu si engleza hahaha mie mi-a trebuit numai din titlu sa imi dau seama despre ce e vorba in articol

      " Cheaper- private - school" = "scoala private mai ieftina"

      E o diferentza intre scoala privata si cea de stat, in orice tara .....si poate sa te coste de la 100 de euro la luna pana la citeve mii in functie de ce inveti si valoarea scolii respective.....
  • +5 (5 voturi)    
    Propun (Marţi, 11 februarie 2014, 16:06)

    Ciribanstula [utilizator]

    Ca militianul sa fie premiat!
    Ca oricum au mult de lucru!
    Si ii incurca!

    Mai e inca "la datorie" tovarasul militian?
    Alo aia cu autisesizarile!
    Ati pornit-o din oficiu sau asteptati turle si trambite?

    EXPRESIE a unui militian MODEL!
    HALAL!
    Mai am un singur dor ......
    Sa va vad fara hainele alea de militieni pe voi!
    Daca asa va comportati si vegheati buna functionare a unui sistem de rahat care a ajuns asa SI DATORITA COMPORTAMENTULUI SCLIPITOR al unora ca ei!
  • +3 (3 voturi)    
    Sectia 6 Militie (Marţi, 11 februarie 2014, 23:31)

    BartSimpson [utilizator]

    Am copilarit langa aceasta sectie de militie. In clasa a 8-a am fost ridicat din parc impreuna cu alti colegi cu care stateam linistiti si jucam carti (motivul nu ni l-au spus niciodata, exclus insa deranjarea linistii publice). Ne-au tinut 8 ore in sectie, fotografiati, amprentati, ca pe infractori de drept comun. Cam cu asta se ocupa sectia 6 militie prin 1994. Credeti ca s-a schimbat ceva ?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version