UPDATE Invatatoarea Dana Blandu, care a fost filmata in timp ce cerea bani de la parinti, a fost demisa

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 10 ianuarie 2014, 12:11 Actualitate | Esenţial

Inregistrare cu invatatoarea Dana Blandu
Foto: Captura YouTube
Invatatoarea Dana Blandu a fost demisa de catre Consiliul de Administratie al scolii numarul 10, care a decis desfacerea contractului de munca al acesteia, anunta B1 TV.

Participantii la aceata sedinta nu au oferit foarte mult informatii ziaristilor stransi in fata scolii.

Unul dintre membrii acestei comisii a afirmat ca invatatoarei i s-a desfacut de "astazi (vineri, n.r.)" contractul de munca, deoarece "nu putea o asemenea doamna sa puna o pata neagra pe tot invatamantul romanesc".

Directoarea scolii, Camelia Fercu, a precizat doar ca s-a decis desfacerea "disciplinara" a contractului de munca in conformitate cu articolul 280 din Legea Educatiei Nationale, care prevede ca "Personalul didactic, personalul didactic auxiliar, precum si cel de conducere, de indrumare si de control din invatamantul preuniversitar raspund disciplinar pentru incalcarea cu vinovaᅢie a indatoririlor ce le revin potrivit contractului individual de munca, precum si pentru incalcarea normelor de comportare care dauneaza interesului invatamantului si prestigiului unitatii/institutiei, conform legii."

Camelia Fercu a mai precizat ca s-a decis sesizarea Parchetului si realizarea unui "plan de masuri pentru combaterea unor astfel de fenomene pe viitor".

Consiliul de Administratie (CA) al Scolii nr. 10 din Bucuresti s-a reunit pentru a decide sanctiunile in cazul invatatoarei Dana Blandu, surprinsa intr-o serie de inregistrari video in care cerea parintilor bani pentru cadourile de sarbatori.

Avocatul acesteia a afirmat ca Dana Blandu nu se considera vinovata si nu isi va da demisia.

In cursul zilei de vineri, Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti (ISMB) i-a suspendat contractul de detasare pe functie a directoarei scolii, Camelia Fercu, dupa ce aceasta formulase o solicitare in acest sens.

Inspectoratul Scolar Bucuresti s-a autosesizat pe 29 decembrie in cazul unei invatatoare de la Scoala 10, care ar fi cerut parintilor bani pentru cadourile ce urmau sa fie date de sarbatori unor angajati ai unitatii, a declarat purtatorul de cuvant al ISMB, Marian Banu.

Ancheta a inceput dupa ce in presa a fost prezentata o inregistrare video preluata de pe Youtube, in care este surprinsa o discutie intre parinti si o invatatoare de la Scoala nr. 10 din centrul Capitalei, care cere bani pentru cadourile de sarbatori, spunand: "Este in politica balcanica, romaneasca, de sarbatori sa se ofere". Parintii ii reproseaza invatatoarei ca le cere prea multi bani pentru cadourile de sarbatori, aceasta spunand ca trebuie sa fie oferite cadouri atat secretarei scolii si bibliotecarei, cat si paznicilor si femeilor de serviciu.

Intrebata de un parinte de ce trebuie sa primeasca toti cadouri, invatatoarea le raspunde: "Pentru ca sunt in comunitate, doamna!".

Joi, a aparut o noua inregistrare, in care aceasta jigneste direct parintii.

























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

14045 vizualizari

  • +15 (15 voturi)    
    Chiar merita! (Vineri, 10 ianuarie 2014, 12:18)

    Johanis [utilizator]

    Cred ca-n 50% din scoli / clase se practica excat ceea ce am vazut filmat la scoala 10. Poate cu mai putina nesimtire decat in acest caz. Multe cadre didactice isi obliga elevii ( pe parintii lor ) sa mearga la afterschool, forma de invatamant aducatoare de venituri. Nu mergi acolo, nu e bine domnu' elev!
    • +9 (9 voturi)    
      nu stiu... (Vineri, 10 ianuarie 2014, 12:54)

      B.Dan [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      E adevarat ca in majoritatea scolilor generale se cer bani pentru cadouri si pentru mai stiu eu ce fonduri, insa problema in cazul de fata nu a fost neaparat cererea banilor ci mai degraba felul in care s-au cerut banii.
      Si eu am terminat scoala generala acum mai bine de 15 ani si imi amintesc foarte bine ca ni se cereau bani pentru cadouri, insa suma era suficient de mica incat sa si-o permita majoritatea (se cumpara un bibelou, o cutie de ciocolata, o cafea... ceva de genul).
      Eu nu am vazut niciodata o problema in a face cheta pentru un cadou, insa in cazul de fata problema era felul in care se cereau banii, felul in care invatatoarea vorbea parintilor si reactia ei ulterioara. Este grav ca in sistemul de invatamant exista astfel de oameni! Astia sunt mentorii adultilor de maine? Si din pacate asta este un efect al salariului mic din invatamant si al felului in care se aleg profesorii in scoli. Nu exista competivitate pe baza de performante la profesori, nu exista bonusuri ca sa ii motiveze si cel mai grav, cei tineri care intra in invatamantul de stat, de cele mai multe ori detin firme private de afterschool, gradinite, meditatii etc iar scoala de stat este doar pentru clientela.
      Vreti copii educati? Atunci salariile trebuie sa creasca tocmai pentru a-i face sa isi doreasca intrarea in invatamant pe cei capabili sa invete copiii ceva. Trebuie schimbat felul in care se aleg/repartizeaza profesorii si mai degraba intrarea in scoli sa se faca dupa un interviu si un examen in prealabil, cu un standard de dificultate direct proportional cu standardul scolii. Standardul scolii sa fie definit de rezultatele scolii la diversele competitii judetene, nationale si internationale. Astfel, scoala care isi angajeaza profesori slabi dar pe pile, va pierde din alte aspecte. Sau ceva de genu'...
      • -1 (1 vot)    
        CORECT! (Sâmbătă, 11 ianuarie 2014, 11:26)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

        problema nu era ca cere bani, ci modul CUM cere, dincolo de limbajul folosit, sugereza SANTAJ sau chiar amenintari. Da, si reactia ei ulterioara, justifica perfect demiterea.
        Salariile in invatamant sunt mici, insa erau mici si inainte de 1989, cind nu existau asemenea situatii.
        Acum, cin este de vina pentru faptul ca exista "scoli de fitze", si sunt cautate, parintii sunt gata sa plateasca din greu ca sa aiba copii acolo?
    • +16 (16 voturi)    
      dincolo de toate detaliile (Vineri, 10 ianuarie 2014, 13:14)

      pointless man [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      legate de corupție ceea ce eu nu pot să înțeleg este faptul că o seamă de adulți acceptă să fie umiliți ÎN GRUP ȘI PE FAȚĂ printr-un limbaj incalificabil. Măi oameni buni, CHIAR NU AVEȚI NICI UN PIC DE MÎNDRIE ? Sînteți batjocoriți fără milă și tot ce puteți face este o filmare ? Bună și aia, dar în mod normal ar fi trebuit să luați foc și să măturați podelele cu jigodia aia de învățătoare INDIFERENT DE CONSECINȚE.

      Să ne mai mirăm atunci cum ne sfidează politicienii ?
      • +2 (2 voturi)    
        sa stii (Vineri, 10 ianuarie 2014, 20:49)

        cobra1000 [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

        ...man, ai mare dreptate. La cati mizerabili din astia sunt in sistem ar fi cele mai curate podele din lume ! Personal cred ca ar fi cea mai buna metoda.....
      • 0 (2 voturi)    
        Ne era cazul (Sâmbătă, 11 ianuarie 2014, 10:46)

        BenGuest [anonim] i-a raspuns lui pointless man

        Omule, parintii erau cu camera pornita, trebuiau sa o lase sa se desfasoare ca sa bage cat mai mult "material".
  • -17 (17 voturi)    
    CA in scoli? (Vineri, 10 ianuarie 2014, 12:20)

    demaGOGU [utilizator]

    de cand???

    doamna invatatoare isi poate cauta dreptatea in justitie
    • +9 (11 voturi)    
      marele expert demagog (Vineri, 10 ianuarie 2014, 12:40)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      care habar n-are de o realitate care exista de aproape 10 ani in scoli.
      dar desigur ca-si da cu parerea, doar e gratis, nu?
      • +4 (6 voturi)    
        10 ani? (Vineri, 10 ianuarie 2014, 14:00)

        Airwaves [utilizator] i-a raspuns lui Gobelin

        De 10 ani? Acum 20 de ani era exact la fel.
    • +9 (15 voturi)    
      Sau poate (Vineri, 10 ianuarie 2014, 13:13)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      devine senator PC, nu?!
      Cum, Dumnezeu de toate laturile se aduna in acelasi loc (usele)?
    • +10 (12 voturi)    
      acu inteleg (Vineri, 10 ianuarie 2014, 13:34)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      nu intelegeam de ce nu imi plac mie comentariile celor pro USL/anti basescu. Am zis hai ma sa incerc sa-i inteleg, e doar o optiune politica pana la urma, sa nu judec oamenii. acum insa am inteles, de fapt voi, astia pro USL, sunteti niste lichele si, evident, sustineti lichelismul, impostura si hotia,de asta nu va suport eu, nu ca ati avea alte optiuni politice, ca USL nici macar nu e optiune politica e o adunatura de hoti hotarati sa fure mai departe, sa prosteasca naivii si sa-si faca mai departe rost de spagi cu tupeu si impostura maxima, exact ca invatatoarea asta pe care o sustii tu.
      • +2 (2 voturi)    
        Cred (Vineri, 10 ianuarie 2014, 21:01)

        cobra1000 [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        ....luxembourghezule ca ai facut cea mai scurta si concisa evaluare a fenomenului !....de nota 20 !
      • +1 (1 vot)    
        nu, NU este doar o optiune politica! (Sâmbătă, 11 ianuarie 2014, 11:31)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        Evident ca nu este doar o optiune polictica, este o optiune MORALA, adeptii lui Ilici si ai Varanului sunt PENTRU hotie si delapidare.
        Sigur, incidentul cu "doamna invataoare" care este persecutata de justitia aservita lui Base si isi va cauta "dreptatea" (adica sa poata in continuare sa estocheze parintii) mai departe este concludenta, dovedeste cu prisosinta cine sunt cei ce voteza cu Ponata si cu acolitii sai ...
    • +1 (1 vot)    
      care dreptate gogule ? (Vineri, 10 ianuarie 2014, 20:52)

      cobra1000 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      ....la cata nesimtire zace in ea, eu personal o bagam in spital.....si abia pe urma ar fi avut oarece motive !
  • +13 (13 voturi)    
    un lucru ... (Vineri, 10 ianuarie 2014, 12:21)

    jorea [utilizator]

    normal, intr-o tara normala.
    un lucru minunat in Romania.
  • +16 (16 voturi)    
    cum sta treaba de fapt (Vineri, 10 ianuarie 2014, 12:38)

    gelu antigelu [utilizator]

    profesorii din Consiliu sunt colaboratori la after-school-ul dnei invatatoare. principala lor problema acum e sa nu supere pe nimeni si sa linisteasca treaba pentru ca acolo sunt probleme mult mai grave, daca e adevarat ce s-a discutat despre porci facuti cadou si plata leasingului la masina altei invatatoare.
    ideea este sa se gaseasca un tap ispasitor ca sa se linisteasca scandalul dar in acelasi timp acesta sa nu fie cu adevarat sacrificat pentru ca ar putea alimenta scandalul. nimeni din scoala, inspectorat, minister nu vrea asa ceva.
    invatatoarea este demisa iar apoi castiga in instanta si revine cu plata salariilor anterioare. intre timp se poate concentra pe afacerea personala.
    lucrurile raman la fel dar se impune mai multa discretie in sistem pentru ca, ce sa-i faci, cu gadgeturile astea moderne nu stii niciodata ce se poate intampla.
    solutia pe termen scurt este ca sa se continue ancheta de catre procurori, ei n-au nici un interes sa acopere scandalul. solutia pe termen lung este ca parintii sa reactioneze la stfel de abuzuri si de asemenea sa se reglementeze legislativ situatia cadourilor oferite de sarbatori. adica ce inseamna un cadou de bun simt si ce inseamna spaga. parintii care dau cadouri mari sunt exact beneficiarii acestui sistem de spagi. adica cei care si-au luat diplomele, lucreaza sau deruleaza afaceri pe baza de comisioane si spagi. asa e structurata societatea romaneasca si o sa treaca decenii pana ce acest sistem isi va reduce ponderea. dar pentru asta trebuie inceput de undeva. fiecare trebuie sa inceapa de undeva. sistemul se bazeaza pe oameni , daca multi nu colaboreaza sistemul se gripeaza si incepe sa se crape.
  • +11 (11 voturi)    
    Deci e oficial. (Vineri, 10 ianuarie 2014, 12:51)

    Bobilu [utilizator]

    Exista o comunitate a Spagarilor din Ro.

    Ceea ce e cu adevarat infricosator, este ca acele putine cadre care au coloana vertebrala si nu s-ar deda la astfel de acte josnice, au fost bagati in aceeasi oala de individa cu o singura fraza : "Pentru ca suntem o comunitate."

    Sa speram ca acesta va fi un nou caz Otopeni, altfel nici nu indraznesc sa ma mai gandesc.
  • +11 (13 voturi)    
    DEMISIA pe toata linia (Vineri, 10 ianuarie 2014, 12:55)

    Cindrel [utilizator]

    Ministrul Educatiei isi poate da DEMISIA in urma cazului Blandu, linistit si imediat. Este o cerere imperativa. Acelasi gest ar trebui urmat si de liderii sindicali de pe toate nivelele, in frunte cu Nistor. Toti sunt vinovati de modul si directia pe care merge sistemul educational. Cine isi inchipuie ca este un caz izolat greseste.
    Si din aceast eveniment se poate intelege cum si de ce Premierul Ponta si-a plagiat teza de doctorat, iar acum mimeaza ca nu intelege cererea de a disparea din viata publica. Este o RUSINE si nimic nu-i intamplator.
    • +3 (3 voturi)    
      foarte corect, insa... (Vineri, 10 ianuarie 2014, 14:49)

      shutu [utilizator] i-a raspuns lui Cindrel

      ...trebuie sa existe bun simt din partea celor in cauza pentru ca astfel de demisii sa se petreaca, trebuie sa existe atitudine din partea comunitatii. Dupa cum bine spunea cineva mai sus, cei care sunt de acord cu datul spagii (sub forma cadourilor, fie ele si simbolice), sunt, de fapt, cei care dau si iau spaga oricând se iveste ocazia. Intr-adevar, trebuie sa mor si eu, si multe alte generatii pana când ne-om schimba mentalitatea. Si mentalitatea nu se va schimba decat prin aplicarea legilor.
  • +7 (7 voturi)    
    Folositi-va device-urile! (Vineri, 10 ianuarie 2014, 13:12)

    Trojan.H [utilizator]

    Acum tehnologia ne ajuta sa-i dam in git pe multi dintre nenorocitii astia.
  • +8 (8 voturi)    
    Aici se ajunge (Vineri, 10 ianuarie 2014, 13:21)

    Johanis [utilizator]

    intr-o societate murdara, decazuta, totul se rezuma la bani, supravietuire. Medicul, preotul, pedagogul, etc. toti isi calca in picioare semenii pt bani. bani, bani, bani.... Totul e ca la nebuni. Si ce e cel mai deprimant e ca din acest puroi aflat in eruptie nu ne mai salveaza nimeni, dintr-un singur motiv: asa ne vor!
  • +9 (9 voturi)    
    sa o dea in judecata asociatia parintilor (Vineri, 10 ianuarie 2014, 13:31)

    fosta zoezoe [utilizator]

    pentru lipsa de moralitate, jigniri, vicierea procesului de invatamant, tulburarea si confuzionarea copiilor si sa-i ceara despagubiri daca ea a atacat decizia de demitere !
  • 0 (4 voturi)    
    Asa, si ce se rezolva cu asta?! (Vineri, 10 ianuarie 2014, 13:32)

    evoque [utilizator]

    Acest sistem functioneaza, cred, in toate scolile.
    In curand incepe un alt scandal si sistemul merge inainte.
  • +5 (5 voturi)    
    Daca am avea.... (Vineri, 10 ianuarie 2014, 13:54)

    Atcika [utilizator]

    Daca am avea noi, parintii, curaj, ar fi altceva...Parintii ar trebui sa fie aceia care sa demaste fara frica un astfel de " dascal"... Este imposibil intr-o clasa de copii sa nu se stie ca invatatorul cere fara rusine ....Atita vreme cit se musamalizeaza in continuare( sigur asa va fi, de ce sa ne facem probleme inutile, mai bine dam si stam linistiti, etc.,...) nimic nu se va schimba...dar ia sa vina cam 20-30 de parinti hotariti la procuratura si sa faca o reclamatie colectiva, bineinteles, cu dovezile de rigoare...sa vedeti cum nu mai cere nimeni nici un capat de ata....
  • +6 (6 voturi)    
    Si cu celalalte mii de profesori ce facem? (Vineri, 10 ianuarie 2014, 14:14)

    yeu1 [utilizator]

    E doar un caz din cele multe care au loc. Poate pentru unii e ceva normal, dar cu o singura demintere nu poti ca sa rezolvi problema. Si eu in generala si liceu am cotizat la "fondul clasei", cu mentiunea ce nu ti se incheie nota la purtare daca nu faci treaba asta. Totul e subiectiv, daca eu faceam plangere la inspectorat de exemplu, probabil ca nu mai terminam scoala nici intro 100 de ani. Pentru ca le-au concediat invatatoarea asta nu inseamna ca problema s-a rezolvat, ci ca respectivii copii vor fi tratati diferit si cel mai probabil mult mai aspru. Profesorii se acopera intre ei, asta se stie dintotdeauna. O varianta pentru pariniti este sa isi scoleasca copii la alta scoala sau eventual chiar in afara Bucurestiului.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri