Evaluarea Nationala 2012 Baremul de corectare la examenul de Matematica

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 27 iunie 2012, 15:05 Actualitate | Esenţial


Baremul la examenul de Matematica
Foto: Ministerul Educatiei
Ministerul Educatiei a publicat baremul de corectare de la examenul de Matematica. Aceasta a fost ultima proba pe care au sustinut-o absolventii claselor a VIII-a in cadrul Evaluarii Nationale 2012. Potrivit baremului publicat pe edu.ro, fiecare dintre cele trei subiecte mari a fost notat cu 30 de puncte, la Subiectul I se puncteaza doar rezultatul si nu se acorda punctaje intermediare. La Subiectele al II-lea si al III-lea, baremul precizeaza ca "pentru orice solutie corecta, chiar daca este diferita de cea din barem, se acorda punctajul corespunzator".   
Tot la ultimele doua subiecte baremul prevede ca "nu se acorda fractiuni de punct, dar se pot acorda punctaje intermediare pentru rezolvari partiale, in limitele punctajului indicat in barem". Se acorda 10 puncte din oficiu.




Ministrul interimar al Educatiei, Liviu Pop, le-a transmis in urma cu o zi parintilor urmatorul mesaj, in cadrul unei conferinte de presa: "toti elevii de clasa a VIII-a vor fi repartizati in licee, mai ales ca din datele preliminare deja 20% dintre acestia nu s-au prezentat la Evaluarea Nationala. Noi avem prevazute locuri pentru 200.000 de elevi in clasa a IX-a, in aceste conditii cred ca e inutil un stres suplimentar pentru unii dintre acestia". 

Descarca si SUBIECTELE de la examenul de Matematica





Citeste si:


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















52107 vizualizari

  • -3 (3 voturi)    
    what? (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:13)

    thebblack [utilizator]

    "Pentru orice soluţie corectă, chiar dacă este diferită de cea din barem, se acordă punctajul corespunzător."

    chiar am innebunit de tot de mi se pare pur si simplu aberant? la aritmetica si geometrie putem avea mai mult de o solutie corecta? 2+2 poate da altceva decat 4? exista vreo conditie oarecare in care aria unui patrat nu este L^2?
    • +5 (5 voturi)    
      Da tinere (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:40)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      Daca in barem spune 16cm, dar elevul scrie 0.16m. Sau daca ajunge la o solutie de geometrie in alt fel decit in barem. Adevarul poate fi aflat pe mai multe cai.
      Apoi, aria in geometrii neeuclidiene e tratata special ....
      • 0 (0 voturi)    
        aha (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:53)

        thebblack [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

        situatiile propuse de tine sunt ridicole. in loc de 16 cm ar putea scrie si 6.3in si ar fi exact aceeasi solutie.
        si daca vreun elev ar rezolva o problema de geometrie euclidiana prin metode neeuclidiene, i-as oferi sincerele mele felicitari si nota 1. pentru ca nu asta era materia examinata.

        si pentru urmatorii 2 "comentatori"... in cazul restrans al materiei examinate modul de rezolvare nu poate diferi. poate doar daca te referi la faptul ca a folosit s si t in loc de x si y sau ordinea parantezelor. dar astea nu tin de modul propriuzis de rezolvare si doar un imbecil ar putea sa depuncteze o lucrare din motivul asta.

        si mamica omiduta, cunosti limba romana cam la fel cu tiza ta. si ca sa te lamuresti, uite un mic plagiat din care tu ai avea ceva de invatat... din DEX:
        "SOLÚȚIE: 2. Operație mintală care analizând o pluralitate, o complexitate de elemente care se întrepătrund, rezolvă o dificultate, o problemă teoretică sau practică; ansamblul deciziilor și actelor care pot rezolva o dificultate; mod de a rezolva o dificultate, o problemă. ♦ Răspuns la o problemă."
    • +1 (1 vot)    
      Pai... (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:43)

      Falciparium [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      Probabil ca nu se refera strict la rezultat, care trebuie sa fie identic, si la solutia gasita... care poate sa difere
    • 0 (0 voturi)    
      E grele rau (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:47)

      MamaOmida [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      Cu matematica

      Solutie e una, rezultat e alta!!

      Uite, pentru ca matematica e prea grea pentru tine, o sa iti dau un exemplu practic: toti primarii se lauda ca ne scapa de cainii vagabonzi! Rezultatul actiunilor lor ar trebui sa fie acelasi, dar solutiile oferite sunt diferite!!

      Da' oricum pentru voi ori ca citezi in subsolul paginii, ori ca treci la bibliografie, tot draq ala e, asa ca la ce sa ne mai miram de subtilitati gen solutie si rezultat!!
    • +1 (1 vot)    
      Ce vorbesti ? (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:00)

      grot [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      Da, in geometrie exista extrem de numeroase probleme cu 2 solutii (cai de ajungere la rezultat). Uite, de exemplu ultima poblema de la examen se poate face in 2 moduri (ambele corecte).
      Dupa cat sunteti de nervos banueisc ca ati votat si petitia aia sa se dea puncte la romana pe o rezolvare gresita...
  • +2 (2 voturi)    
    la subiectul III, punctul2.b).. (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:08)

    akillies [utilizator]

    ..se mai poate folosi formula ariei triunghiului in functie de sinusul unghiului opus bazei:
    A=(1/2)*EA*EB*sin(<AEB)
    si rezultatul din punctul a) A=294cm^2 [=21*28*(1/2) ]
    ..e o metoda mai eleganta :D
    Daca se folosea aceasta metoda cum se puncta? :D
    • +2 (2 voturi)    
      corect (Miercuri, 27 iunie 2012, 17:06)

      valimocanu [utilizator] i-a raspuns lui akillies

      Orice formula corecta folosita trebuie luata in considerare. Si DA, este o solutie eleganta cea cu formula ariei data de tine.
    • +2 (2 voturi)    
      prevederi corecte si logice! (Miercuri, 27 iunie 2012, 20:01)

      Napi [utilizator] i-a raspuns lui akillies

      Si subiectul II.3 putea fi rezolvat prin alta metoda, de exemplu cu sisteme de ecuatii(cls a VIII-a) sau cu metoda grafica(cls a IV-a sau a V-a). Subiectul II se facea in "tzshpe" moduri :))
      Din cate stiu eu, intotdeauna a existat o astfel de precizare la examene pentru ca matematica permite intotdeauna rezolvarea prin mai multe metode.
      Si afirmatia "nu se acorda fractiuni de punct, dar se pot acorda punctaje intermediare pentru rezolvari partiale, in limitele punctajului indicat in barem" e foarte logica! De exemplu la oricare punct al subiectului II puteau scrie niste formule corecte punctabile si sa se greseasca la calcule: II.1 desenul piramidei(trasare diagonale, inaltime, utilizare linii punctate) se pot da 0,1,2,3 sau 4 puncte din maxim 4 posibile :))
      II.2 scrierea mediei geometrice 1p, inlocuirea 1p,calcul 1p total 3p
      II.3 determina 2 puncte si uita :)) sa faca graficul si sa reprezinte punctele, poate primi 2 din 5 puncte
      Sa mai continui ?!
    • +1 (1 vot)    
      am doar o teama (Miercuri, 27 iunie 2012, 22:06)

      mary_ [utilizator] i-a raspuns lui akillies

      Cred ca pana in clasa a VIIIa nu se invata sin si cos.
      Poate ma insel eu pentru ca nu mai sunt la curent cu matematica din scoala generala...

      Pana la urma punctajul a vrut sa arate ca se noteaza si pe parcurs un raspuns -

      Mai sunt si alte puncte care se pot rezolva alternativ, de exemplu problema 3 - subiectul II.

      Cel mai mult mi-a placut determinarea cresterii nivelului apei in prisma daca se pun 4 cuburi...
      • 0 (0 voturi)    
        Nu stiu cum e programa acum.. (Joi, 28 iunie 2012, 10:44)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui mary_

        Eu am facut gimnaziul(V-VIII) cu o profesoara de matematica specializata pe geometrie: ce m-a invatat ea in clasele V-VIII am folosit pana la terminarea facultatii si folosesc si acum(pe parte de Geometrie); Noi stiam la sfarsitul clasei a VIII-a ce sunt sin,cos,tg,ctg.. Dar nu stiam pana in clasa a IX-a sa rezolv ecuatiile de gradul 2 prin metoda discriminantului, pe cand alti colegi, de la alte scoli, stiau de aceasta metoda.
        Pot sa trag concluzia ca exista o programa scolara la care profesorii pot sa adauge elemente suplimentare pe o parte(Geometrie, in cazul meu) si sa respecte strict programa pe cealalata parte(Algebra, Analiza - tot in cazul meu).
        In orice caz, subiectele din anul acesta au fost foarte simple si usoare, cu multe metode de rezolvare si de 10 pentru copii atenti si muncitori..
      • 0 (0 voturi)    
        Ah.. (Joi, 28 iunie 2012, 10:47)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui mary_

        ..uitam sa precizez: daca inveti triunghiul, sigur inveti si despre sin si cos(mai ales in cazul triunghiului dreptunghic)

        Si mie mi-a placut faza cu cele 4 cuburi, mai ales ca rezolvarea cere si putin mai multe cunostinte de fizica:D..


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by