Baremul de corectare a lucrarilor de la examenul de Matematica din cadrul Evaluarii Nationale 2012 prevede ca, la Subiectul al II-lea si Subiectul al III-lea, "pentru orice solutie corecta, chiar daca este diferita de cea din barem, se acorda punctajul corespunzator". Cititorii HotNews.ro au ridicat intrebari cu privire la aceasta precizare din barem, iar reprezentantii Ministerului Educatiei au explicat pentru HotNews.ro care este rolul acestei note.

"Daca un elev rezolva un subiect pe o alta cale decat cea prevazuta in barem, dar rezultatul final este acelasi cu cel din barem, atunci rezultatul se puncteaza conform baremului", au declarat pentru HotNews.ro reprezentantii Ministerului Educatiei. "Nu poti sa depunctezi copiii pentru modul de gandire", au precizat reprezentantii Ministerului, adaugand ca elevii sunt incurajati sa gandeasca si nu sa reproduca ad litteram ceea ce este in manuale.

Ministerul Educatiei a publicat baremul de corectare de la examenul de Matematica, ultima proba pe care au sustinut-o absolventii claselor a VIII-a in cadrul Evaluarii Nationale 2012. Potrivit baremului publicat pe edu.ro, fiecare dintre cele trei subiecte mari a fost notat cu 30 de puncte, la Subiectul I se puncteaza doar rezultatul si nu se acorda punctaje intermediare. La Subiectele al II-lea si al III-lea, baremul precizeaza ca "pentru orice solutie corecta, chiar daca este diferita de cea din barem, se acorda punctajul corespunzator". Tot la ultimele doua subiecte baremul prevede ca "nu se acorda fractiuni de punct, dar se pot acorda punctaje intermediare pentru rezolvari partiale, in limitele punctajului indicat in barem". Se acorda 10 puncte din oficiu.

Citeste si: