Evaluarea Nationala 2012 Examenul de Limba si literatura romana - Baremul de corectare

de R.P.     HotNews.ro
Luni, 25 iunie 2012, 15:19 Actualitate | Esenţial

Barem Limba si literatura romana
Foto: Ministerul Educatiei
Ministerul Educatiei a publicat baremul de evaluare si notare la examenul de Limba si literatura romana. Absolventii de clasa a VIII-a au sustinut luni, 25 iunie, examenul scris de Limba si literatura romana. Ei au avut de raspuns unor intrebari referitoare la doua fragmente din "Ciresarii" de Constantin Chirita si din articolul "Kindle" publicat de Ion Vianu in revista Dilemateca. De asemenea, absolventii de generala au avut de alcatuit doua compuneri.

Descarca de aici:
Baremul de corectare a lucrarilor la examenul de Limba si literatura romana din cadrul Evaluarii Nationale 2012 prevede urmatoarele:

"SUBIECTUL I     (42 de puncte)
A. 1. cate 2 puncte pentru notarea fiecarui sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor subliniate (de exemplu: leac - medicament, tratament; infricosatoare - ingrozitoare, inspaimantatoare; crezuse - socotise, isi inchipuise)     3x2p=6 puncte
2. explicarea rolului semnului exclamarii in secventa data (de exemplu: marcheaza sfarsitul unui enunt exclamativ)     6 puncte
3. cate 3 puncte pentru selectarea oricarui epitet (de exemplu: lumini ametitoare) si a oricarei enumeratii din textul dat (de exemplu: cu avanturile, cu certurile, cu neintelegerile care se vor ivi)     2x3p=6 puncte
4. cate 3 puncte pentru numirea oricaror doua moduri de expunere utilizate in textul dat (de exemplu: naratiunea, dialogul)     2x3p=6 puncte
5. prezentarea adecvata a semnificatiei secventei, in limitele de spatiu indicate 6p / prezentarea partial adecvata a semnificatiei secventei, in limitele de spatiu indicate 3p / incercare de prezentare 1p     6 puncte

B.
- formularea opiniei despre mesajul fragmentului dat     4 puncte
- sustinerea opiniei formulate prin doua argumente, valorificand textul 4p / sustinerea opiniei printr-un singur argument, valorificand textul dat 2p / incercare de sustinere sau de argumentare, fara valorificarea textului 1p     4 puncte
- adecvarea continutului la cerinta (claritatea si coerenta ideilor; echilibru intre componentele compunerii) 2p / continut partial adecvat 1p     2 puncte
- respectarea limitelor de spatiu indicate     2 puncte

SUBIECTUL al II-lea     (36 de puncte)
A. 1. cate 2 puncte pentru formularea corecta a celor trei enunturi cerute (de exemplu: Autorul textului este Ion Vianu.; Dezavantajul e-bookului este dificultatea rasfoirii acestuia.; Un avantaj al e-bookului este dimensiunea redusa / ecranul lizibil / posibilitatea de potrivire a caracterelor.)     3x2p=6 puncte
2. cate 3 puncte pentru scrierea titlului articolului si a denumirii publicatiei in care a aparut     2x3p=6 puncte
3. notarea raspunsului corect: c     6 puncte
4. cate 1 punct pentru precizarea fiecarei valori morfologice si a fiecarei functii sintactice (ma - pronume personal, complement direct; cuvintelor - substantiv comun, atribut substantival genitival; sa stiu - verb predicativ, predicat verbal)     6x1p=6 puncte

B. - cate 2 puncte pentru prezentarea fiecareia dintre cele doua trasaturi ale prietenului/colegului pasionat de lectura     2x2p=4 puncte
- cate 2 puncte pentru fiecare dintre cele doua imagini artistice diferite utilizate     2x2p=4 puncte
- adecvarea continutului la cerinta (claritatea si coerenta ideilor, echilibru intre componentele compunerii) 2p / continut partial adecvat 1p     2 puncte
- respectarea limitelor de spatiu indicate     2 puncte

12 puncte se acorda pentru redactare, astfel:
- unitatea compozitiei     1 punct
- coerenta textului     2 puncte
- registrul de comunicare, stilul si vocabularul adecvate continutului - 2p / adecvare partiala - 1p     2 puncte
- ortografia (0-2 erori - 3p / 3 erori - 2p / 4 erori - 1p / 5 sau mai multe erori - 0p)     3 puncte
- punctuatia (0-3 erori - 2p / 4 erori - 1p / 5 sau mai multe erori - 0p)     2 puncte
- asezarea corecta a textului in pagina     1 punct
- lizibilitatea     1 punct




Citeste si:



Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

Mesajul scris pe un buletin de vot, anulat de BEJ Iasi. "Unde este Vlad Tepes?"

”Se pare ca in Romania specia dominanta nu mai este omul, ci magarul” si ”Refuz sa fiu complice la inscaunarea unui presedinte care ma ia de prost” sunt doar cateva dintre mesajele pe care iesenii le-au scris pe buletinele de vot anulate de BEJ Iasi.








55224 vizualizari
  • 0 (2 voturi)    
    1 (Luni, 25 iunie 2012, 15:52)

    flgor [anonim]

    SUBIECTUL al II-lea, punctul 3, 3. notarea raspunsului corect: c 6 puncte, este o intrebare destul de controversata...

    Aici pe site apare ca raspuns correct c, iar pe edu.ro situl ministerului este b.
    • +3 (3 voturi)    
      Raspunsul corect, inclusiv in baremul oficial, est (Luni, 25 iunie 2012, 16:12)

      valiflor [utilizator] i-a raspuns lui flgor

      Banuiesc ca nu ai descarcat baremul de pe www.subiecte2012.edu.ro. Acolo raspunsul este clar: c (subiectiva).
    • +1 (3 voturi)    
      mda (Luni, 25 iunie 2012, 16:12)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui flgor

      Eu zic ca e C...propozitie subiectiva. Si la fel apare si pe edu.ro...

      http://subiecte2012.edu.ro/2012/evaluarenationala/Subiecte_si_bareme/

      Subiectul este "despre ceea ce este vorba in propozitie" cum am invatat eu la clasa a doua. Accentul in propozitie e pe jena (pe aspectul negativ), asta este subiectul propozitiei ("ceea ce ma jeneaza").
      • -1 (3 voturi)    
        1 (Luni, 25 iunie 2012, 17:47)

        flgor [anonim] i-a raspuns lui Xorciser

        Banuiesc ca ati descarcat o vesiune mai veche a punctajului. Versiunea de la ora 16 era cu varianta b.

        Cat despre fraza, daca schimbat ordinea propozitiilor in fraza, adica din "Ceea ce ma jeneaza este dificultatea rasfoirii" in "Dificultatea rasfoirii este ceea ce ma jeneaza" subiectul devine "dificultatea".

        Oricum, faptul ca raspunsul la intrebare a fost schimbat, dupa afisarea primei variante de barem, cat si faptul ca printre profesori si elevi parerile sunt impartite... mi e imi spune ca ceva nu i chiar bine aici.
        • 0 (0 voturi)    
          1 (Luni, 25 iunie 2012, 17:53)

          flgor [anonim] i-a raspuns lui flgor

          Imi cer scuze, m am uitat la niste variante mai vechi de raspuns, unde era b, la cu totul alta intrebare.
          • 0 (0 voturi)    
            ok (Luni, 25 iunie 2012, 21:49)

            Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui flgor

            Nu-i nimic...macar s-a clarificat problema. :)
        • 0 (0 voturi)    
          super (Luni, 25 iunie 2012, 18:02)

          semace [utilizator] i-a raspuns lui flgor

          Ai descarcat undeva fisierul cu rezultatul b?
          • +1 (1 vot)    
            1 (Luni, 25 iunie 2012, 18:14)

            flgor [anonim] i-a raspuns lui semace

            Inca odata, raspunsul b, era pt o alta varianta de barem. Scuze pt confuzie.
  • -1 (1 vot)    
    ///// (Luni, 25 iunie 2012, 18:22)

    123456722 [utilizator]

    Eu sustin ca este Atributiva din 2 motive.Primul ar fi ca punem intrebarea "care este dificultatea rasfoirii" si atributiva raspunde la intrebarea ''care'' dar si daca ne uitam atenti vedem ca mereu dupa principala ca sa fie atributiva este un subst. sau un adjectiv . Daca este Subiectiva sa imi explice careva care este elementul regent din principala?
    • 0 (0 voturi)    
      habar nu am.... (Luni, 25 iunie 2012, 19:12)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui 123456722

      dar ca orice roman ma bag si eu in discutie...

      "ceea ce ma jeneaza este dificultatea rasfoirii"

      "este dificultatea"=predicat nominal fara subiect conduce la
      "ceea ce ma jeneaza"=subiectiva

      Sigur ca daca "intorci fraza" sau incerci sa judeci sensul frazei, poti spune si altceva.
    • 0 (0 voturi)    
      \\\\\ (Luni, 25 iunie 2012, 20:28)

      lavinia_vr [utilizator] i-a raspuns lui 123456722

      1. Elementul regent este un verb la mod personal - unul dintre elementele regente ale subiectivei! (vb personal, expresie verbala impersonala, vb reflexiv cu sens pasiv, adverb predicativ, vb.impersonal/unipersonal „trebuie”)
      2. Atributiva are ca regent un nume (substantiv, pronume, numeral). Adjectivul nu face parte din aceasta categorie.
      3. Nu este obligatoriu ca propozitia regenta sa fie principala!
  • +3 (3 voturi)    
    Ati uitat gramatica... (Luni, 25 iunie 2012, 18:59)

    solar [utilizator]

    Ati uitat gramatica , mai copii!! Nu va mai bateti capul.... propozitia este subiectiva fara....comentarii!!
    • +1 (1 vot)    
      Nu este doar vina lor (Luni, 25 iunie 2012, 20:10)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui solar

      ...pentru ca unii stiu chiar prea multa gramatica!

      Sistemul de invatamant are partea lui de vina pentru ca insista pe "subtilitati". Daca elevul este solicitat sa inteleaga subtilitatile inainte de a consolida fundamentele, iese ceva straniu din toata povestea asta!
      In cazul de fata "fundamental" ar insemna ca elevul sa identifice cu usurinta care propozitie are rolul subiectului la nivelul frazei, nu sa se gandeasca la subtilitati lingvistice si intoarceri de fraza.
  • -1 (1 vot)    
    Atentie (Luni, 25 iunie 2012, 19:26)

    sad [utilizator]

    La exercitiu 3 de la subictul al doile sunt 2 corect b si c dar vad ca cei de la minister nu accepta decat c. De ce ?Sunt elev in clasa a 8-a si am sustinut aceasta proba si am notat varianta b.
    • +1 (3 voturi)    
      ok (Luni, 25 iunie 2012, 21:54)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui sad

      Vezi ca a explicat mai jos lavinia_vr. Total de acord cu comentariul ei....
  • +2 (4 voturi)    
    Subiectiva (Luni, 25 iunie 2012, 19:56)

    lavinia_vr [utilizator]

    Propozitia este Subiectiva. Daca se realizeaza contragerea se obtine o pozitie sintactica de subiect: ceea ce ma jeneaza= jena. Ceea ce = pronume relativ compus (apud Manual de Limba si literatura romana, clasa a VII-a, Ed. Humanitas). Sigur, exista si interpretarea cf. careia ceea= pron demonstrativ/ ce= pronume relativ , caz in care P2 (ce ma jeneaza) ar fi Atributiva. Dar, cf. programei pt evaluare nationala si cf. programei la Limba romana ceea ce este cum am spus mai sus pronume relativ compus iar propozitia este Subiectiva.
  • -1 (3 voturi)    
    Evaluare nationala (Luni, 25 iunie 2012, 21:01)

    DaddyYankee [utilizator]

    Incercati sa nu va mai dati cu parerea in necunostinta de cauza, este clar ca propozitie subordonata este PREDICATIVA deoarece in fraza exista SUBIECT, acela este "dificultatea" deoarece despre ea se vorbeste in propozitie si o subiectiva NU ARE SUBIECT, ea tine locul unuia.
    • 0 (2 voturi)    
      Eu cred ca.... (Marţi, 26 iunie 2012, 8:06)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui DaddyYankee

      "dificultatea" este subiectul LOGIC, conform definitiei "subiectul logic este, de fapt, obiectul gandirii noastre"

      Dar recunosc ca definitia populara a subiectului gramatical "despre cine sau despre ce se vorbeşte în propoziţie" este "cam" inselatoare, pentru ca intotdeauna se poate spune ca se vorbeste despre subiectul logic....
      • -2 (2 voturi)    
        ... (Marţi, 26 iunie 2012, 9:09)

        DaddyYankee [utilizator] i-a raspuns lui minus

        Nu este niciun subiec logic, Ceea ce ma jeneaza este difucultatea rasfoirii.
        Conform elementului regent(ceea ce) propozitia principala este dupa cea subordonata deci pentru o analiza mai bun propozitie ar trebuii pusa cam asa: Este dificultatea rasfoirii ceea ce ma jeneaza.
        Intrebare:Cine ma jeneaza?
        Raspuns:Dificultatea
        Iti dau un exemplu banal: Andrei este in parc.
        Intrebare:Cine este in parc?
        Raspuns:Andrei
        • +2 (2 voturi)    
          Pai banala este intrebarea... (Marţi, 26 iunie 2012, 12:38)

          minus [utilizator] i-a raspuns lui DaddyYankee

          de ce nu încerci sa inversezi topica in "Andrei este in parc"?

          Hai sa fim seriosi, “este dificultatea răsfoirii” este propoziţia principală si “ceea ce mă jenează” este o propoziţie subiectivă. Dar, schimband topica, se schimba functiile sintactice (dificultatea =subiect) şi tipul propoziţiei subordonate, ea devenind propoziţie subordonată predicativă.
          Si ce-i cu asta?
          Ti se cere sa schimbi topica si sa reanalizezi sintaxa?

          Aceasta este legatura cu "subiect logic- subiect gramatical"; intotdeauna vei putea schimba topica astfel incat subiectul logic sa devina subiect gramatical. Dar ti se cere sa schimbi topica si sa reanalizezi propozitia, sau sa determini subiectul gramatical?
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Marţi, 26 iunie 2012, 13:14)

            DaddyYankee [utilizator] i-a raspuns lui minus

            schimband topica propozitia nu se modifica :))
            • +1 (1 vot)    
              ... (Marţi, 26 iunie 2012, 13:19)

              DaddyYankee [utilizator] i-a raspuns lui DaddyYankee

              iti dau si un exemple:
              In parc este Andrei.
              Intrebare: Cine este in parc?
              Raspuns: Andrei (ramane tot subiect indiferent unde este pus el in propozitie/fraza)
            • 0 (0 voturi)    
              de fapt singura problema (Marţi, 26 iunie 2012, 13:30)

              minus [utilizator] i-a raspuns lui DaddyYankee

              este ca nu intelegi ca schimbând topica, intelesul frazei nu se schimba (din contra, poate deveni mai precis!) dar se schimba functiile sintactice.

              Nu cred ca te pot convinge, asta este! Ma dau batut!
              • +1 (1 vot)    
                ... (Marţi, 26 iunie 2012, 13:57)

                DaddyYankee [utilizator] i-a raspuns lui minus

                functiea sintactica ramane tot subiect indiferent unde este pus el, daca tot nu intelegi incarca cu intrebare Cine realizeaza actiunea ca poate asa intelegi
  • +1 (1 vot)    
    de gandit! (Marţi, 26 iunie 2012, 14:58)

    dileme [utilizator]

    Gramatica Academiei, II, Enuntul, Editura Academiei Romane, Bucuresti, 2005, p. 208:
    "Structurile (...) sunt mai dificil de interpretat. Sunt posibile doua variante: fie relativa introdusa prin ceea ce este subiectiva (...), fie este predicativa (...). In favoarea ultimei interpretari s-ar putea aduce si argumentul acordului. Cand componentul asociat copulei este un nominal la plural, verbul se acorda cu acesta: Ceea ce l-a deranjat au fost tipetele lor."

    Cred ca nu mai este nimic de adaugat, ci de pus langa barem.
    • 0 (0 voturi)    
      argumentul acordului (Marţi, 26 iunie 2012, 16:47)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui dileme

      Este un argument corect si pe înțelesul oricui.

      Pacat ca domnul Ministru a declarat ca:
      "Si noi am consultat toti inspectorii de limba romana de la inspectoratele din tara, stim ca este un subiect ambiguu, dar in momentul de fata baremul este din punctul acestora de vedere corect facut"

      Subiectul nu este ambiguu. Luand in considerare argumentul dumneavoastra, cred ca se poate spune ca baremul nu este incorect facut, dar nu include si o alta varianta, de asemenea corecta!


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version