Fabrica de elicoptere de la Brașov, în pericol. Șeful Airbus Helicopters global: „Azi fabrica e închisă, nu există activitate. Avem nevoie de un prim contract cu România” - INTERVIU

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 18 martie 2021, 8:00 Actualitate | Defense


Elicopter Airbus H215M
Foto: Airbus
Fabrica de elicoptere de la Brașov, deschisă de Airbus de mai bine de patru ani, are în acest moment activitățile înghețate. „Nu pot să o susțin în contextul actual, într-o piață dificilă, nu pot susține costul unei fabrici care nu are o activitate”, a declarat CEO-ul Airbus Helicopters, Bruno Even, într-un interviu acordat HotNews.ro. Oficialul francez spune că firma încă mai așteaptă un semn clar de la Guvern, un prim contract pentru minimum 16 elicoptere pentru Armată. MApN tocmai ce precizase pentru HotNews.ro că nu are în vedere înlocuirea bătrânelor IAR 330 Puma decât abia după 2030, însă șeful Airbus crede că Guvernul poate schimba această planificare dacă vrea să impulsioneze cooperarea industrială.

„Relația dintre Airbus și România e una de lungă durată. Avem un parteneriat puternic cu IAR, avem o companie împreună - Airbus Helicopters România. E o poveste de succes având la bază angajamentul inițial al României pentru elicopterul Puma”, a declarat directorul executiv al Airbus Helicopters, Bruno Even, într-un interviu acordat HotNews.ro.

„Am putut să construim această puternică amprentă industrială. Când mă uit la viitor, viziunea și ambiția mea pentru România și Airbus Helicopters este de a continua să dezvoltăm industria locală, joburile și expertiza în jurul unui angajament al Guvernului pentru dezvoltarea industriei și care să confirme că elicopterele noastre sunt cele potrivite să răspundă nevoilor. Sunt optimist, dar suntem în fața unui nou capitol”, a declarat directorul executiv al Airbus Helicopters.



Foto: Bruno Even, CEO Airbus Helicopters
---

„Din partea Guvernului un angajament clar înseamnă un contract care dă un semnal că are sens să facem investiția”


Potrivit acestuia, dezvoltarea industrială Airbus-România ar trebui să se bazeze pe o abordare „win-win”, în care ambele părți au de câștigat.

„Un angajament clar de ambele părți. Din partea noastră totul e clar, am demonstrat în trecut că suntem de nădejde. Suntem pregătiți să dezvoltăm industria locală. Din partea Guvernului un angajament clar înseamnă un contract care dă un semnal că are sens să facem investiția”, spune Even.

Ca perspective pe termen scurt și mediu, CEO-ul Airbus Helicopters vorbește de două contracte ce ar implica direct compania Airbus Helicopters Romania: prezenta licitație a MAI pentru elicoptere grele multirol, acolo unde Airbus a depus o ofertă de 8 elicoptere SuperPuma H215, dar mai ales un potențial contract cu MApN pentru înlocuirea vechilor elicoptere IAR330 Puma, circa 40 de aeronave care se apropie de finalul duratei lor de viață fiind în uz de aproape 40 de ani.

„Ambele sunt oportunități să declanșăm acest nou capitol industrial. Însă trebuie să se bazeze pe un volum minim pentru că o astfel de dezvoltare industrială necesită o investiție semnificativă din partea noastră. Ca să aibă justificare, avem nevoie de un prim contract cu un volum minim pentru elicopterul H215. Vedem oportunitatea de a face în România un centru de excelență pentru această platformă, precum și o perspectivă pentru export”, a declarat Bruno Even care a confirmat că o comandă minimă ar fi de 16 elicoptere de tipul H215.

„Azi avem un parteneriat puternic cu IAR, suntem prezenți aici cu Airbus Helicopters Romania și ne concentrăm pe suport și mentenanță pentru actuala flotă românească, dar și pentru mentenanța unor elicoptere din alte țări. Nu vedem acum un motiv să nu continuăm această activitate”, a spus Even.

„Întrebarea e dacă dezvoltăm competențele în domeniul unei noi producții și customizări, precum și competențele ce țin de inovare, de cercetare și dezvoltare. Aceste aspecte țin de un angajament comun”, a mai adăugat oficialul francez.

„Înlocuirea flotei de elicoptere Puma poate fi o oportunitate de a declanșa cooperarea industrială și de dezvoltare a industriei locale”


Cât privește reînnoirea actualei flote de elicoptere IAR 330 Puma, MApN tocmai ce a transmis la solicitarea HotNews.ro că nu are astfel de planuri până cel puțin după 2030.

„Trebuie să ne uităm când avem nevoie să înlocuim actualele Puma, putem să extindem viața lor până în 2030? Aici e nevoie de grijă pentru că aceste elicoptere își ating resursa de viață și va fi un impact în ceea ce privește costul de operare. Înlocuirea flotei de elicoptere Puma poate fi o oportunitate de a declanșa această cooperare industrială și de dezvoltare a industriei locale. Dacă împreună, Airbus și Guvernul României, ne uităm la reînnoirea flotei ca o șansă, atunci cred că discuția privind timing-ul ar putea fi văzută în mod diferit”, este de părere șeful Airbus Helicopters.

În același timp, Bruno Even a precizat că eventualul contract de la licitația MAI pentru elicoptere multirol, acolo unde Airbus a depus oferte cu 8 elicoptere H215, nu ar fi suficient pentru a declanșa producția în fabrica de la Ghimbav, dar ar putea fi un semnal bun care să miște mai departe lucrurile pentru alte comenzi adiționale.

„Poate fi parte dintr-o abordare mai globală a Guvernului pentru ca MAI și MApN să se îndrepte către această platformă cu toate perspectivele de cooperare industriale. Opt aparate nu sunt de-ajuns, dar dacă aceste opt aparate fac parte dintr-o viziune mai largă a Guvernului, atunci da, ar avea sens”, a declarat Even.

Cât privește posibilitatea ca Airbus să producă elicoptere la Brașov pentru clienți externi, dacă o comandă de la statul român nu vine, Even a spus că un contract inițial de la MApN ar fi un semnal puternic și pentru alte state.


Foto: Elicopterul Airbus H215M

„Azi această fabrică de la Brașov e închisă, e pusă în așteptare, nu există activitate. Nu pot să o susțin în contextul actual”


CEO-ul Airbus recunoaște, până la urmă, că decizia de a achiziționa noi elicoptere e doar la latitudinea Guvernului României, însă lipsa unui contract care să pornească producția în fabrica deschisă deja de mai bine de patru ani la Ghimbav, lângă Brașov, pune probleme companiei.

„Azi această fabrică de la Brașov e închisă, e pusă în așteptare, nu există activitate. Nu pot să o susțin în contextul actual, într-o piață dificilă, nu pot susține costul fabricii care nu are o activitate. Din această perspectivă am luat decizia de a o pune în așteptare, de a îngheța activitățile”, spune Bruno Even.

„Întrebarea dacă Airbus și Guvernul României se uită împreună spre viitor, dacă avem aceeași viziune: că avem o șansă unică acum ca printr-o investiție inițială să ne dezvoltăm mai departe”, spune CEO-ul Airbus Helicopters.

„Sunt optimist, dar atâta timp cât nu am un angajament clar (n.r. din partea Guvernului României), nu pot decide să investesc mai departe, să susțin un cost suplimentar când nu am activitate. Nu e posibil. Trebuie să fie o situație win-win”, spune Even.


Foto: Hala de mentenanță a unității Airbus Helicopters de la Ghimbav, Brașov / Hala de producție a elicopterelor H215 e goală.
---

Riscul închiderii cu totul a fabricii de la Brașov. Dincolo de întârzierea primei comenzi, ce altceva ar putea alunga Airbus cu totul din România


Întrebat dacă există riscul ca fabrica să fie închisă cu totul, nu doar activitățile suspendate, CEO-ul Airbus Helicopters a admis că acest lucru este posibil și a declarat că, în afară de factorul timp, un alt aspect ar mai putea cântări decisiv.

„În mod special, când va veni momentul deciziei de a cumpăra noi elicoptere și de a reînnoi actuala flotă - această primă decizie va fi un semn clar. Fie mergem în direcția viziunii noastre comune, de a dezvolta industria împreună, fie nu (n.r. România să aleagă alt producător de elicoptere). Voi respecta decizia și voi înțelege mesajul”, spune Even.

Cât privește alte proiecte pe care Airbus Helicopters le are în România, CEO-ul Bruno Even a vorbit despre prototipul Airbus Racer, la care Romaero și INCAS au colaborat să producă structura centrală a elicopterului experimental.

„E un proiect captivant și face parte dintr-o ambiție globală pe care o putem avea împreună cu Guvernul României. Ține de inovație, de cercetare și dezvoltare. Trebuie să ne gândim pe termen lung. În Europa avem nevoie de azi să pregătim noua generație de elicoptere. Să gândim care va fi următorul elicopter militar în 2040-2045. Începe cu inovație, cu avansuri tehnologice, cu un prototip”, a declarat Bruno Even.

„Sunt bucuros că industria din România e parte din acest proiect prin Romaero, care a construit structura centrală. Obiectivul e ca prototipul să aibă primul zbor în 2022. Suntem la început, e un demonstrator, dar această tehnologie ar putea sta la baza următoarei generații de elicoptere militare”, a detaliat Even.

Achiziția de noi elicoptere militare pentru Armata Română - un subiect intens discutat de câțiva ani, cu câteva note de confuzie


Airbus a inaugurat fabrica de la Ghimbav în 2016 unde ar fi urmat să producă modelul de elicopter H215 și varianta militară H215M. Tot de atunci Airbus așteaptă ca România să contracteze măcar o primă tranșă de cel puțin 16 elicoptere H215M Super Puma, văzute ca urmașele de drept pentru mult mai bătrânele elicoptere IAR 330 PUMA care sunt în uz în dotarea Forțelor Aeriene Române, unele de mai bine de 40 de ani.

Numai că o astfel de comandă nu a mai venit...

În schimb, în același an, în 2016, MApN anunțase producătorii din piață că e interesată de elicoptere pentru Forțele Terestre, inclusiv modele de atac.

În cursă au intrat în forță americanii de la Bell care propuneau un mix de 21 de elicoptere de atac AH-1Z Viper și 24 de elicoptere multirol UH-1Y Venom. Guvernul României de pe atunci chiar a și semnat un memorandum cu Bell pentru aceste elicoptere. Nici în acest caz nu s-a materializat nimic.

Apoi, Lockheed Martin, prin compania sa Sikorsky, s-a arătat interesată să vândă României elicoptere Black Hawk, inclusiv în variantă de atac. Deși elicopterele urmau să fie produse în fabrica din Polonia, americanii ofereau să transforme Romaero într-un centru de excelență și personalizare a tuturor elicopterelor Black Hawk din Europa. În 2020 a fost și semnat un memorandum de colaborare cu Romaero tocmai pentru un astfel de potențial contract.

La un moment dat, Airbus a intrat înapoi în discuțiile privind elicopterele pentru Forțele Terestre, oferind modelul H215M ca variantă multirol, precum și modelul mai mic și mai agil H145M ca model de atac, o variantă mai ușoară, dar mai ieftină față de competitori.

Din trei mari ofertanți, pentru elicopterele cu care ar urma să se doteze Forțele Terestre nu s-a semnat nimic concret.

Vezi și:


În schimb, Armata Română se bazează mai departe pe elicopterele din dotarea Forțelor Aeriene.

În prezent, potrivit MApN, Forțele Aeriene Române au în dotare 58 de elicoptere IAR 330 Puma produse la IAR Ghimbav încă din 1975, elicoptere destinate în principal transportului de trupe sau misiunilor de evacuare medicală. Dintre acestea, 22 au fost modificate de-a lungul timpului în variante de atac (IAR 330 Puma SOCAT).

Pe lângă acestea, în dotare mai există și opt elicoptere IAR 316B Alouette, elicoptere și mai vechi, folosite în principal pentru antrenamentul piloților.

Forțele Navale operează și ele trei elicoptere IAR 330 Puma Naval.

Pentru aceste elicoptere, MApN a semnat contracte de mentenanță, reparații, service și modernizare de peste 340 de milioane de euro doar în ultimii șase ani.

MApN a transmis la solicitarea HotNews.ro că la nivelul Forțelor Aeriene Române este planificată inițierea de programe de achiziție de noi elicoptere abia după anul 2030.

Citește și:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















36678 vizualizari

  • -2 (38 voturi)    
    Romania e tara tzepelor (Joi, 18 martie 2021, 8:18)

    emil bobu [utilizator]

    Nu-ti mai pierde timpul, omule, du-te intr-o tara normala, sau macar una mai putin ticaloasa si nepasatoare.
    • -11 (33 voturi)    
      Sa faca contracte cu statul! Sa ne aparam de rusi! (Joi, 18 martie 2021, 10:20)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      .*.

      Armata este cel mai important lucru din orice tara! Mai ales la noi, unde suntem mereu sub pericolul unui atac din partea rusilor proletari socialisti de stanga!
      Trebuie sa vem cea mai buna armata! Si STATUL ar trebui sa comande cat mai multe elicioptere de fabrica din Brasov, mai ales ca este in tara si asigura si mana de lucru, scade somajul, creste puterea locala de cumparare, taxe la stat, transport zero!

      Trebuie sa ne aparam de rusi! Sustin!

      .*.
      • +14 (32 voturi)    
        Mizerie! (Joi, 18 martie 2021, 11:37)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Eu nu inteleg tupeul acestui "sef"!
        1. Modelul pe care vor sa il produca acolo este unul pe care nu ni-l dorim, si nu si-l doreste mai nimeni! Altfel nu credeti ca ar fi fost asamblate elicoptere pt alti clienti?
        2. Airbuss H215 este un elicopter civil, nepotrivit pentru scopurile militare, sa nu mai vorbim de activitati in scenarii de lupta!
        3. De ce nu au decis sa asambleze modelul H135, pentru ca pentru acel model tocmai ce are in derulare statul Roman un contract de achizitie!
        4. Cum iti permiti sa bati cu pumnul in masa si sa imi spui mie ca trebuie sa cumpar MINIM 16 elicoptere! Pai ce, tu decizi pt mine? Ce am nevoie si cat am nevoie?
        Daca ar fi venit un antreprenor sa iti spuna: "trebuie sa cumperi 16 paini de secara cu seminte de in luna asta!", doar pt ca a deschis o brutarie "bio" la tine in comuna, si daca nu cumperi produsele lui irelevante, atunci pleaca... Cum vi s-ar parea?
        5. Iar acea "fabrica" nu este vechia fabrica IAR, este doar o hala construita in 2015 doar pentru modelul H215!
        6. Iar ce vor ei sa faca acolo este doar asamblare! Nu va faceti iluzii cand auziti cuvantul "fabrica"!
        • -2 (10 voturi)    
          In momentul când ți-ai dat cuvantul (Joi, 18 martie 2021, 17:57)

          galeo [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

          Că tu stat român respecți angajamentul luat, mi se pare normal sa te tii de cuvânt în ceea ce ai promis.
          Altfel suntem considerați un popor neserios de tepari ce una spunem și alta face.
          • +4 (6 voturi)    
            Ceeee? (Joi, 18 martie 2021, 22:44)

            Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui galeo

            Ce am promis fratele meu? Nu am promis nimic! Nici nu am fi putut promite, pt ca achizitiile facute de stat se fac prin licitatie!
        • 0 (0 voturi)    
          Punct cu punct (Sâmbătă, 20 martie 2021, 10:12)

          Harpalete [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

          1. Pentru ca asa a fost intelegerea initiala

          2. Airbus H215 e folosit de :
          - French Air and Space Force
          - Spanish Air Force
          dar si de
          - CHC Helicopter
          - Babcock Mission Critical Services Offshore

          L-as numi deci "polivalent", si numai intr-o ureche surda acests cuvant nu are valoare.

          3. Pentru ca deja intelegerea initiala n-a fost respectata de genialii strategi ai achizitilor de stat romanesti (sa nu uitam, o clica de PSD-isti pana acum cateva luni)

          4. Daca satenii promit ca vor cumpara ce vinde antreprenorul, motiv pentru care antreprenorul vine si angajeaza si 2 sateni ca sa produca painea, DA! in caz de razgandire, cei 2 sateni sunt dati afara si antreprenorul pleaca. Satenii raman ceea ce sunt : niste village idiots schimbatori ca vremea, si incapabili sa se scoata din mocirla in care se afla de decenii.

          5. Cu ce schimba datele problemei ? Sunt costuri, sunt investitii facute de altii intr-o promisiune nerespectata.

          6. Va fi mult mai buna asamblarea in Bulgaria, Ungaria, Cehia, sau orice alta tara care va fi mai serioasa
      • -14 (34 voturi)    
        din cate stiu eu noi i-am atacat pe Rusi (Joi, 18 martie 2021, 12:03)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        alaturi de Germania Nazista, si nu ei ne-au atacat pe noi, sau ma inseala istoria?
        • +16 (26 voturi)    
          Si marmota.... (Joi, 18 martie 2021, 13:13)

          Thexy [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

          ...invelea staniolul in ciocolata. Ocupația sovietică a Basarabiei și Bucovinei de Nord 28 iun. 1940 iti spune ceva? Sunt sigur ca Moscova te-a invatat ca le-am cedat-o de buna voie, ei nu au cerut-o dar noi eram dornici sa scapam de ea si le-am dat-o. Practic a fost doar un ajutor sovietic din partea lor, la fel cum s-a intamplat de mai multe ori in anii ce au urmat.
          • -5 (15 voturi)    
            E adevarat ca am cedat Basarabia in 1940 (Joi, 18 martie 2021, 16:55)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui Thexy

            E adevarat ca am cedat Basarabia in 1940. Ro NU a tras un foc de arma.

            Iar "ajutorul sovietic" a fost la intelegere cu "ajutorul german". "Aliatul" German s-a inteles cu "inamicul" sovietic sa ne ia Basarabia...iar pactul se numeste MOLOTOV-RIBBENTROP (Stalin-Hitler). Are doua nume pactul asta...si unul dintre ele este al "aliatului" teuton.

            "Aliat" german, care se pisa vartos pe aliatii mai mici - cand interesele ii conveneau - facand pacturi cu "inamicii". Si atunci, ca si acum, romanii latrau, li se bulbucau ochii iar "aliatul teuton" isi vedea de treaba (azi, conductele Nord Stream).

            Revenind la perioada 1940. Drept multumire ca romanii au facut frumos la cedarea Basarabiei...
            ... dupa nici trei luni de la acest eveniment, "aliatul german" (eu pun ghilimele, dar pe atunci multi credeau ca teutonii ne sunt aliati) ...
            ..."aliatul teuton"s-a gandit sa ia si jumatate din Transilvania romaneasca si sa o dea la unguri. (Pe asta n-o mai spui Gigel? Tot rusii au conspirat?)
            • +11 (21 voturi)    
              Nu am cedat nimic! (Joi, 18 martie 2021, 19:08)

              Sar Castic [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              Basarabia nu a fost 'cedata'! Asta e limbajul impus de comunisti si ar trebui evitat! Basarabia a fost furata de rusi, la fel cu Bucovina.
              • -8 (14 voturi)    
                Daaaaa, ai luptat vartos! hahaha (Joi, 18 martie 2021, 19:20)

                newlook [utilizator] i-a raspuns lui Sar Castic

                "Nu am cedat nimic!"
                =========================
                Daaaaa, ai luptat vartos! hahaha
                • 0 (0 voturi)    
                  newlook aka realitatea ruseasca (Sâmbătă, 20 martie 2021, 16:59)

                  Sofis [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                  explica-ne de ce folosesti persoana a doua ai si nu persoana i plural?

                  Ai ii poti spune unuia de alta nationalitate in acest context, cand vorbim despre romani folosesti am.
            • +1 (1 vot)    
              Da (Sâmbătă, 20 martie 2021, 16:04)

              Sofis [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              Si poti aici sa cauti ce a spus Putin, ca daca mai stam cu ochii pe Republica Moldova si injuram pactul, poate ar trebui sa intrebe Ungaria ce parere are de rediscutarea granitelor cu Romania.

              Rusia in ultimii 200 de ani au fost un cancer pentru Europa si pentru tarile lor. Desi este cea mai mare tara din lume ca suprafata, rusnacul trebuie sa fure de la vecini, teritorii si resurse, altfel tarile din lumea a treia le-o iau in fata, iar populatia lor va decapita noii cleptocrati. Iar aceste adevaruri ale trecutului nu pot fi spalate cu o mana de derbedei angajati de sputnik si russia today.
        • +7 (13 voturi)    
          Te inseala! (Joi, 18 martie 2021, 16:25)

          Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

          Rusii ne-au furat primii Bucovina de nord si Basarabia! Noi am intrat in razboi alaturi de rusi pentru oportunitatea de a le redobandi! Exact cum au facut si finlandezii pentru provincia lor Karelia!
          • +3 (7 voturi)    
            la fel ti-a furat si Austro-Ungarii (Joi, 18 martie 2021, 20:27)

            Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

            Transilvania si au comis niste atrocitati la IP si Traznea de exemplu cum rar s-au vazut in istoria recenta si pt asta suntem prieteni acuma si cu Ungurii si cu Austiecii ...

            https://adevarul.ro/locale/zalau/77-ani-masacrele-odioase-ip-treznea-243-romani-fost-ucisi-atunci-mila-trupele-horthyste-1_59b698e35ab6550cb8108a9e/index.html
            • -1 (5 voturi)    
              Asa, si? (Joi, 18 martie 2021, 22:48)

              Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

              Acum avem Transilvania, iar cu Ungaria nu vom intra in conflict pt ca ne sunt aliati. Ce vrei sa spui cu postarea ta? Vrei sa bagi putina vrajba? Stiu de Ip si Traznea!
            • -2 (2 voturi)    
              mai documtează-te! (Vineri, 19 martie 2021, 14:43)

              NJozsef [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

              Atrocități au comis și alții, poate chiar mai multe, dar pe ei nu se supără nici unul! Ba din contră, unora care după ce au comis atrocităși le-au plătit românii mulți ani plocon apoi le-au mai dus și completări cu autocarul! De la fabrici și uzine până la fotbaliști și zâne!
              Altora le cară euroii cu sacul pentru că la ei Marea Neagră e mai sărată iar la Mediterană sunt mai multe insule.
              Apoi altora care tot păstrează tezaurul și au mai cărat până în 1989 tot ce le-a plăcut (chiar și români pe post de sclavi), inclusiv un zăcământ foarte concentrat de uraniu pe care românii l-au scos chiar și cu mâna goală, azi în semn de veșnică mulțumire se ploconesc unii politicieni și policomentatori români chiar și gratis.
              Altora care au ras câți mult stimați daci au găsit merg românii să îi mângâie și după 1900 de ani, le înghit gunoaiele pe glia strămoșească apărată cu sângele martirilor, și se ploconesc la fel pentru orice: de la vorbă bună până la ștangă lungă.
              Dar supărarea o cultivăm numai și numai cu unii (din austro-unguri, numai cu bau-bau ungurii) care poate au provocat cele mai puține supărări (pentru care să recunoaștem că și-au luat represalii) și au construit cele mai multe lucruri care sunt de folos și astăzi, de exemplu drumuri, poduri și căi ferate, poate chiar și cărțile funciare.
              Cât despre elicoptere: păi tocmai dorește Arafat să cumpere vreo două sute. Dar na cele de la Brașov nu sunt bune din start, la fel cum nici camioanele, nici rulmenții, nici radiatoarele, nici tractoarele, nici curelele de transmisie, nici drujbele, nici sculele, nici șuruburile, nici contoarele de gaz, nici motoarele și alternatoarele de la Brașov nu le-au trebuit ... ghici ciupercă cui. Ei cine a comis cele mai multe atrocități în spațiul C-D-P?
            • +1 (1 vot)    
              Da (Sâmbătă, 20 martie 2021, 16:01)

              Sofis [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

              Si singurul garant al Romaniei impotriva rusilor a fost Hitler.
        • +8 (14 voturi)    
          Ocupatia ruseasca... (Joi, 18 martie 2021, 19:12)

          Sar Castic [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

          ... a durat pina in anii 60.

          Nimeni nu i-a invitat in 1944. Regele ne-a salvat de includerea fortata in URSS cu 23 August. Dar rusii au invadat, ne-au furat petrolul, grinele, carbunii si mineralele 20 de ani dupa razboi! Si inca detin zeci de tone de aur apartinind Romaniei!

          Nu uita niciodata! Rusii nu sint amicii nostri! Si nu vor fi niciodata!
          • +1 (1 vot)    
            sa nu uitam (Sâmbătă, 20 martie 2021, 16:06)

            Sofis [utilizator] i-a raspuns lui Sar Castic

            si de nationalismul romanesc din perioada sovietica, aparut pe fondul intereselor lui Stalin de a ajunge la gurile dunarii. De altfel canalul dunare marea neagra trebuia sa fie un compromis. Noi ramanem cu canalul ei se intind pana in dobrogea.
        • +2 (8 voturi)    
          Te inseala istoria povestita de rusi (Joi, 18 martie 2021, 20:06)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

          Lasa-ne cu propaganda sovietica.
        • +2 (6 voturi)    
          Nu-i alb sau negru (Joi, 18 martie 2021, 23:26)

          mgs [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

          Daca te pricepi la politica externa, explica-mi cum au luat rusii Basarabia in '40? Si apoi iti spun de ce am intrat noi in Basarabia si chiar am mers mai incolo. Iar dupa imi explici cum au ajuns la noi rusii in '44 si au tot stat cu trupele lor multi ani dupa, ca nu mai puteam sa-i invitam sa stea la casa lor.
        • +1 (1 vot)    
          Pune mana pe carte (Sâmbătă, 20 martie 2021, 16:00)

          Sofis [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

          Sau ia mana de pe ruble.

          URSS a atacat Romania dupa ce a facut pact cu Hitler.

          Daca URSS nu ii asigura lui Hitler din anii 30 acces pentru antrenament si productie tancuri, daca nu ii oferea materialele necesare industriei de razboi incepand cu 39 WW2 nu mai pornea.

          WW2 a fost o agresiune impotriva Europei din partea lui Hitler si Stalin, doar ca Stalin spera ca vestul sa ajunga ruina pana are el timp sa isi faca armata decapitata, dupa ce si-a pus in practica politica de genocid.

          Ca vorbitor de limba romana (probabil nu esti roman) sa afirmi ca noi am atacat URSS este o mizerie, fara sa ai in vedere ce s-a intamplat pana atunci si in ce situatie era Romania.
      • -9 (17 voturi)    
        Radu Tudor, tu esti prostovane? (Joi, 18 martie 2021, 13:34)

        salvatore [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Iar te-au atacat rusii? Hai sa le mai cumparam amerlocilor si frantujilor niste fiare, hai ca au nevoie de comenzi, e criza si o duc greu, iar prostii trebuie sa cotizeze.
    • +15 (21 voturi)    
      aha (Joi, 18 martie 2021, 12:14)

      real didi [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      prietene, daca nu stii, de ce te bagi? airbus a adus la ghimbav tehnologie pentru h215 si h215m, depasite moral, pe care nu le mai cauta nimeni in lumea civilizata. asa au inteles ei sa faca investitii, sa aduca ceva depasit moral si sa il prezinte ca investitie.

      acum, nimeni nu incheie contracte cu ei, deoarece in lume sunt elicoptere mai noi, mai performante SI MAI IEFTINE decat ofera airbus ghimbav.

      in conditiile astea, sa spui ca tu poti face elicoptere la ghimbav, dar nu te ajuta statul cu contracte mi se pare o mare porcarie.

      culmea, pentru comanda de elicoptere a armatei, airbus propune h145m, care NICI MACAR NU SE FABRICA IN ROMANIA. despre ce vorbim?

      pe scurt: airbus poate produce in romania doar un tip de elicopter invechit moral, varianta civila sau militara si santajeaza romania sa il cumpere, ca altfel inchide fabrica si da oamenii afara. cam asta e povestea airbus.
      • +8 (16 voturi)    
        Airbus a adus tehnologia ??? (Joi, 18 martie 2021, 13:42)

        Prejmer [utilizator] i-a raspuns lui real didi

        Nu au adus nimic ! tehnologia a fost cumparata cu o licentia de productie de ... Ceaucescu in ani 60 !
        • -3 (9 voturi)    
          Cred ca bati campii ! (Joi, 18 martie 2021, 19:10)

          Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui Prejmer

          Ce a adus Ceausescu bai nene ?! Hai ca esti postac comunist.
      • +3 (7 voturi)    
        Absolut! (Joi, 18 martie 2021, 18:57)

        Sar Castic [utilizator] i-a raspuns lui real didi

        Romania are nevoie de elicopterele potrivite!

        De atac si de transport militar. Airbus nu e raspunsul!

        Oferta Bell asigura doua modele foarte moderne, cu 80% interdependenta si deja comandate de alte armate Europene.

        Airbus ne baga pe git SuperPuma care e deja in prag de retragere si din civil si din militar! Am fi ultimii sa le producem inainte sa dispara total. Un fel de Dacia 1300 a sec. XXI
  • +23 (31 voturi)    
    se va inchide (Joi, 18 martie 2021, 8:21)

    tkd [utilizator]

    se va inchide ....politrucii nostri nu au viziune
    nu iau apararea francezilor doamne fereste ...dar trebuie facut ceva in sensul pastrarii acestei fabrici ca de 30 de ani ne batem joc de orice inseamna industrie de varf
    Acum se discuta achizitia de elicoptere de la americani fara nici un fel de offset pai binenteles ca le luam fie de la polonezi fie de peste ocean si noi in loc sa le asamblam in Romania punem lacatul pe usa


    Per total concluzia va fi asta...fabrica se va INCHIDE

    Bell spunea ca va ansambla elicopterele Venom si Cobra in Romania dar pe urma au dato sucita ca depinde de numarul de elicoptere ca au vazut ca noi doar dam banii si atat nu cerem sa fie facute local....
    Vai de CAPUL NOSTRU cu asa decidenti.

    Si parca vedem ca Airbus va deschide o fabrica in Ungaria..
    Poate ii mai toarna un mall si la Ghimbav cum au facut la TRACTORUL.
    • +13 (19 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 18 martie 2021, 10:23)

      [anonim] i-a raspuns lui tkd

      • -5 (17 voturi)    
        ce comentariu jenant ^^^ (Joi, 18 martie 2021, 11:17)

        albastrele [utilizator] i-a raspuns lui

        Ce fac ei acolo e pt domeniul apararii in principal, nu au venit in Romania, tara cu zero infrastructura sa faca vreun centru regional pt orice tip de aparat.
        Inainte sa ii infierezi pe privati mai bine gandeste ce beneficii avea zona aia, oamenii de acolo si ce insemna ca taxe la bugetul de stat.
        Mesajul e "bai noi nu avem nevoie sa tinem fabrica asta aici daca nu va intereseaza".
        Din nou aceeasi gandire de parazit al statului care crede ca banii statului vin de undeva din cer independent de privat.
        Lasa ca ramanem cu companiile publice cu pierderi si subventii ca are statul bani, acolo nu mai intinde mana nimeni se pare dupa gandirea unora.
        • 0 (6 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Joi, 18 martie 2021, 11:40)

          [anonim] i-a raspuns lui albastrele

        • +4 (12 voturi)    
          aha (Joi, 18 martie 2021, 12:20)

          real didi [utilizator] i-a raspuns lui albastrele

          amice, tu cand iti faci un plan de afaceri, sa zicem ca iti deschizi o uzina de masini... te gandesti sa faci doar trabanturi noi si speri sa ai profit?
          daca ti se spune ca nu are nimeni nevoie de trabanturi noi ci de skoda sau de ford, tu ameninti ca inchizi fabrica pentru ca nu cumpara nimeni trabant?
          cam asta e situatia cu airbus brasov.
        • +1 (1 vot)    
          pai sa vina si sa faca (Sâmbătă, 20 martie 2021, 16:13)

          Sofis [utilizator] i-a raspuns lui albastrele

          Suntem a doua piata din europa centrala si de est dupa polonia. Nu mi se pare OK sa depinda doar de stat pentru comenzi in conditiile in care se lauda ca au un produs competitiv.

          Pe de alta parte, si politicienii nostri ar trebui sa promita mai putin.
      • +2 (8 voturi)    
        zici tu ceva dar asta e fabrica de armament (Joi, 18 martie 2021, 12:13)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui

        nu de haine sau de mingi de fotbal.

        Ce clienti privati poti sa ai la un elicopter de atac, sau militar cum este in acest caz.

        in SUA sunt peste 20 de conglomerate militare gen Lockheed Martin, Northrop Grumman, Raytheon, General Dynamics, Bae Systems, Booz Allen Hamilton, Textron, Leidos, Honeywell, Huntington Ingalls Industries, L3 Technologies, United Technologies Corp etc care au contracte in proportie de 90% cu Guvernul American iar restul de 10% cu alte guverne.
        • -1 (7 voturi)    
          Diferenta e ca... (Joi, 18 martie 2021, 19:23)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

          "in SUA sunt peste 20 de conglomerate militare ... care au contracte in proportie de 90% cu Guvernul American iar restul de 10% cu alte guverne."

          ======================
          Diferenta e ca produsele celor 20 de conglomerate militare sunt CELE MAI BUNE DIN LUME ... d'aia le cumpara statul american.
      • -3 (11 voturi)    
        Copilas, pare ca nu intelegi prea multe (Joi, 18 martie 2021, 13:43)

        salvatore [utilizator] i-a raspuns lui

        Pai bai copilule, "privatii" fac cei mai multi bani cu Statul. Asta e oriunde in lume, nu numai la noi. Statul este cel mai bun platitor si cel mai prost cumparator in acelasi timp. Firmele de armament americane pur si simplu spoliaza bugetul, sume enorme platite de contribuabili si cateva firme care prospera. Cand aia nu mai au bani sa cumpere se apeleaa la tari prietene, a se citi vasale, caresa plateasca tributul. Frantyuzoii stiu si ei schema si incearca si ei, nu e nimic nou sub soare. Le creezi oamenilor o spaima, o frica (deci creezi nevoia) si dup-aia vii cu solutia (le oferi produsul care sa le alunge frica). Simplu.
    • -5 (21 voturi)    
      ...sîntem și colonie amerikănească... (Joi, 18 martie 2021, 11:39)

      baligosul [utilizator] i-a raspuns lui tkd

      Clasa politică post '89 a vrut să ia lumină de la Europa de Vest, dar Europa de Vest nu a avut destulă putere să emită ,,lumină". Și atunci s-a lansat zvonul cum că Măicuța Rusie ne-ar vrea sub pulpanele ei, aiurea, România de azi este săracă, iar caracterul românilor este imposibil... Își închipuie cineva că URSS nu era conștientă cîte parale făcea aliata RSR ?
      Azi ne-am americit, plătim anticipat arme produse de fosta putre imperială, la Amerikia exImperialia mă refer...De ce am asambla elicoptere concepute în UE cînd le putem cumpăra hăt din USA...Și USA ne oferă și privilegiul să contribuim la întreținerea militarilor amerikakani care au fost cazați pe acilea...
      • +9 (15 voturi)    
        hehe (Joi, 18 martie 2021, 13:13)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui baligosul

        Inka un postake #rus reactivat...

        E pe jeanta deja cremlinul
        • 0 (2 voturi)    
          Iti dai seama? (Vineri, 19 martie 2021, 17:38)

          Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

          Colonelul ce conduce departamentul de dezinformare pt Romania cred ca are cosmaruri cu ziua cand il chiama Putinica-Krakanel (aka otravitorul de chiloti), sa dea explicatie cum de a ajuns Romania sa semneze contract pt Viper sau Black Hawk! :))
      • +8 (12 voturi)    
        Pentru ca... (Joi, 18 martie 2021, 13:18)

        Thexy [utilizator] i-a raspuns lui baligosul

        ...SUA ii sperie mai mult pe rusi decat germanii cu care fac afaceri pe sub masa (vezi circuitul gazului in natura). Si pentru ca afacerile noastre cu SUA iti dau tie de lucru. In lipsa lor nu ai mai avea ce posta si ai ramane fara in ruble.
      • -1 (3 voturi)    
        Macar de am fi, sa traim si noi cum traiesc (Joi, 18 martie 2021, 20:13)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui baligosul

        americanii... Sa avem si noi democratia lor.
        Nu te obosi sa mai postezi lozinci leniniste.
        Maika Rossia este pentru tine muma
        N-ai decat sa traiesti acolo, s-o lauzi cat vrei tu.
  • +15 (29 voturi)    
    ... (Joi, 18 martie 2021, 8:26)

    ursu_rebegea [utilizator]

    Pai sa-si caute contracte, d-aia sunt companie privata si profitul il baga in buzunar. Stiu ca e mai usor cu mana intinsa la stat dar are si vistieria statului o limita....
    • 0 (10 voturi)    
      amice, esti idiot! (Joi, 18 martie 2021, 12:19)

      ember [utilizator] i-a raspuns lui ursu_rebegea

      ai vrea sa vina marile companii occidentale sa faca aici locuri de munca, sa sustina o retea locala de furnizori si statul roman sa cumpere produse de proasta calitate din Turcia?!

      Uita-te cum functioneaza aceste fabrici in tarile din vest, contractele strategice sunt conditionate intr-o anumita masura de producerea bunurilor local, vezi exemplul trenurilor Bombardier in Elvetia, Austria sau Germania.
  • +6 (24 voturi)    
    Nici-o problemă. (Joi, 18 martie 2021, 8:34)

    Tayen [utilizator]

    Liberalii, știți, ăia cu „Prin noi înșine”, importă. Ei habar nu au să producă. Ei sunt exact ca frații lor, pizideaua: doar pomeni la bugetari și speciali.
    • 0 (4 voturi)    
      Pe cand psd-ul tau, nu-i asa... (Joi, 18 martie 2021, 20:14)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      nu e decat o cloaca de coruptie si tupeu.
  • +12 (26 voturi)    
    IAR330 și H215 similare. Nu e nevoie de înlocuiri (Joi, 18 martie 2021, 8:34)

    Rower [utilizator]

    Francezii declarau ca vin la Brașov sa fabrice elicoptere pentru alte tari decât Romania. Ei de fapt doreau bani de la bugetul statului ca sa înlocuiască IAR330 cu altele aproape identice, modelul H215. Sa plece. Ne produc paguba.

    Citat:
    "Fabrica de elicoptere de la Brașov, deschisă de Airbus de mai bine de patru ani, are în acest moment activitățile înghețate. „Nu pot să o susțin în contextul actual, într-o piață dificilă, nu pot susține costul unei fabrici care nu are o activitate”, a declarat CEO-ul Airbus Helicopters, Bruno Even, într-un interviu acordat HotNews.ro. Oficialul francez spune că firma încă mai așteaptă un semn clar de la Guvern, un prim contract pentru minimum 16 elicoptere pentru Armată. MApN tocmai ce precizase pentru HotNews.ro că nu are în vedere înlocuirea bătrânelor IAR 330 Puma decât abia după 2030, însă șeful Airbus crede că Guvernul poate schimba această planificare dacă vrea să impulsioneze cooperarea industrială."
    • +3 (7 voturi)    
      Elicoptere moderne (Joi, 18 martie 2021, 19:02)

      Sar Castic [utilizator] i-a raspuns lui Rower

      Nu-i opreste nimeni sa produca elicoptere moderne! Dar nu! Alea se pot produce numai in Franta! Sa inchida fabrica! Dechidem una de elicoptere Bell!
  • +9 (21 voturi)    
    asa un pic (Joi, 18 martie 2021, 8:37)

    cmariusalin [utilizator]

    un pic de chantaj monsieur
    pa si pusi
  • 0 (12 voturi)    
    Prietenul Romaniei Valeri Kuzmin (Joi, 18 martie 2021, 8:42)

    un domn [utilizator]

    Va Negocia un contract de service pentru “elicopterele” din Transnistria, la Brasov
  • -5 (9 voturi)    
    Airbussss-usaaab-oeingggg... (Joi, 18 martie 2021, 8:46)

    FortApache [utilizator]

    Le francais par des images! :)))
  • +9 (27 voturi)    
    Nu trebuie sa facem comenzi (Joi, 18 martie 2021, 9:08)

    xrogo [utilizator]

    in tara, noi cumparam de la americani si ai nostri pot merge in somaj!
    • 0 (2 voturi)    
      chiar si asa.. (Vineri, 19 martie 2021, 8:47)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      .. cre'ca tot iesim mai ieftin decat cu contract pagubos la airbus.
  • +10 (24 voturi)    
    la strung, la shaiba.... (Joi, 18 martie 2021, 9:11)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... si amaratu asta a ajuns sa ne ameninte ca daca nu-i dam contracte isi ia sandramaua si pleaca?
  • +8 (20 voturi)    
    intrebare (Joi, 18 martie 2021, 9:13)

    Point [utilizator]

    cum se traduce in franceza,cuvantul santaj?
  • +2 (14 voturi)    
    Hai La Multi Ani si la Multi bani (Joi, 18 martie 2021, 9:28)

    Zummm [utilizator]

    Pai ia vedeti Inca nu stiti cum merge treaba la Rromanica
  • -3 (9 voturi)    
    Elicoptere (Joi, 18 martie 2021, 9:53)

    atc [utilizator]

    Nu cumva, ca orice echipament, si elicopterele au o durata de viata pe care n-o stabileste in nici un caz acest director, ci specialistii? Cu atat mai mult in aviatie! Poate e cazul sa afle si aviatorii daca nu cumva armata romana ridica de la sol elicoptere cu durata de viata expirata.
  • +9 (17 voturi)    
    .. (Joi, 18 martie 2021, 9:53)

    albastru de Romania [utilizator]

    cica francezii au facut o fabrica de elicoptere in ro, care nu a fct niciodata si nu a produs nici un elicopter

    ce fel de fabrica e aia? de fapt e o hala de asamblare, iar modelul propus de ei nu il mai cumpara nimeni oricum.

    a se retine ca fabrica respectiva ( hala de asamblare) e diferita de IAR Brasov, care e lintr-o cladire situata in apropiere
  • +8 (16 voturi)    
    Abureala (Joi, 18 martie 2021, 10:22)

    mdalacu [utilizator]

    Fabrica a fost inchisa de cand s-a construit. E un praf in ochi.
    Dca se va face contractul cu statul roman va insemna moartea IAR Ghimbav! Airbus Romania doar va asambla iar angajatii de unde credeti ca ii va lua pe pt derularea contractului? Trebuie produs elicopterul la IAR Ghimbav prin offset, ata solutie nu e.
  • +6 (12 voturi)    
    Francezii (Joi, 18 martie 2021, 12:43)

    Ari21 [utilizator]

    Francezii au dorit mereu sa dea la IAR licente pentru aparate militatre (care consuma bani in exploatare) si s-au ferit ca de foc sa nu dea nici o licenta pt. un elicopter civil (cu care se pot face bani in exploatare) desi cei de la IAR Bv au insistat dupa 1989. Oare de ce? Le era teama sa nu fie concurati pe plan mondial in cazul in care reusea si IAR-ul sa intre pe unele piete. Decidentii nostri ar fi isteti deca ar lua sa fabrice un elicopter civil care sa poate fi convertit usor la nevoie intr-unul militar.
  • +8 (12 voturi)    
    Si dupa H215 ? trebuie sa luam si Renault 12... (Joi, 18 martie 2021, 13:37)

    Prejmer [utilizator]

    Dacă în 4 ani nu au vândut acest elicopter în străinătate ca sa începe producția, de ce ar trebui să l ia România ? Nimeni in lume numai vrea acest elicopter care a fost proiectat în anii 60 ...! (ca Dacia Renault12) Mai bine păstrăm pe cele pe care le avem (Puma) și le modernizăm așa cum a făcut Marea Britanie.
  • +5 (11 voturi)    
    tuoeu frantuzesc (Joi, 18 martie 2021, 13:43)

    doarunom [utilizator]

    Este stilul frantuzesc. Daca nu mai au colonii de ce n-ar avea niste frraieri in trena prin estul Europei? A vazut cineva vreun ajutor francez pe aici, prin tara? Au avut francezii vreun militar pe la Mihail Kogalniceanu sau sa faca politie aeriana la litoral? Vin canadienii...Si ei sunt europeni ...din cei cu prima viteza. Noi suntem europenii de mana a doua!
    Vin si bat cu pantoful in masa ca rusii pe vremuri,. Au un tupeu!!
  • -5 (11 voturi)    
    sa nu stie frantzuzul ca noi servim hegemonul ... (Joi, 18 martie 2021, 13:43)

    demaGOGU [utilizator]

    ...cu prioritate zero, iar cu firimiturile ramase, cumparam de la terti?


    cu siguranta stie, iar asta face si mai inexplicabila iesirea din acest interviu.

    cred ca omu nostru bate altundeva: nu poti indestula complexul militaro-industrial amerloc cu finantari din granturi europene de zeci de mld eur!
    • 0 (0 voturi)    
      tot postezi cu amerloci (Sâmbătă, 20 martie 2021, 16:53)

      Sofis [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      ce vrea sa insemne asta de te-ai blocat? si lasa textele astea sovietice complexul militaro industrial. Suna ca burghezo-mosieresc. Ce naiba ma la fabrica de propaganda de kkt nu mai actualizati si voi scriptul sa para mai cool pentru noua generatie Z? Tot la bosorogi trageti?
  • +3 (11 voturi)    
    un abagiu (Joi, 18 martie 2021, 15:57)

    dm602s3 [utilizator]

    acest CEO francez
    Eu cred ca au construit hala in Ro doar pentru ca aveau stocuri mari de piese nefolosite si s-au gandit ca deschizand un atelier la saraci o sa cumpere statul vechiturile, bucuros ca s-au creat locuri de munca si s-a transferat know-how pretios care dateaza de acum jumatate de secol.
    Macar sa ne arate ca la el in tara s-a vandut acest model inainte sa ne sugereze sa cumparam ceva ce nu ne foloseste.
    • -1 (3 voturi)    
      si-a luat teapa fraeru.. (Vineri, 19 martie 2021, 8:51)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui dm602s3

      .. iar acum da fumigene prin presa.
  • +1 (11 voturi)    
    pai stai asa (Joi, 18 martie 2021, 17:10)

    Jupanu1970 [utilizator]

    ca nu i asa. Cum adica sa dai vina pe statul roman ca nu ti da comenzi ?! Unde plm a studiat asta business ? Si sa o spui si asa cu nonsalanta.
    Sereleu lui Airbus de la Brasov are acelas statut ca oricare alt sereleu din tara. Sau asta s a uitat prea mult la televiziunea romana si a pus botul la cum fac baietii destepti din romania afaceri cu statul roman si a zis ia sa ma pricopsesc si eu nitel.
    nu credeam ca prostia sare gardul mai departe de romania. :)))
    • -4 (6 voturi)    
      In Romania doar armata are elicoptere militare (Joi, 18 martie 2021, 19:13)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui Jupanu1970

      Si atunci este normal sa ceara statului, care are armata sa comande elicoptere. Tot felul de cetateni, care nu stiu pe ce lume se afla.
      • +2 (4 voturi)    
        Puma (Vineri, 19 martie 2021, 17:49)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

        Puma nu e elicopter militar.
      • -1 (1 vot)    
        you are (Sâmbătă, 20 martie 2021, 17:40)

        Jupanu1970 [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

        over idealist my friend. Se vede ca traiesti in Romania...
      • 0 (0 voturi)    
        daca (Sâmbătă, 20 martie 2021, 17:48)

        Jupanu1970 [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

        ai fi administrator de business, ti ai da seama ca vorbesti prostii. Noroc ca exista legislatie de business.
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru ca Mincinosul Ponta (Sâmbătă, 20 martie 2021, 18:14)

      Sofis [utilizator] i-a raspuns lui Jupanu1970

      vezi ce a declarat Ponta cand a semnat memorandumul. El a promis. Bine, prosti noi cu Ponta, prosti francezii ca l-au crezut ...
  • 0 (2 voturi)    
    draga domnule, (Vineri, 19 martie 2021, 22:47)

    revo [utilizator]

    Ma tem ca v-a scapat un micut detaliu, dar esential: in Romania, singura situatie in care o platforma industriala este de interes pentru politicieni este cea in care poate fi vanduta la fier vechi. Astfel, se castiga miliarde fara sa se miste un deget, iar terenul va fi taman bun pentru un tun imobiliar, adica alte miliarde dintr-un condei.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by