Elicoptere grele pentru IGSU: Lockheed Martin propune 12 elicoptere Black Hawk construite în Polonia și cu mentenanța la Romaero pentru 273 milioane de euro / Ce alte oferte au fost depuse

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 28 ianuarie 2021, 10:00 Actualitate | Defense


Elicopter Black Hawk pentru IGSU
Foto: Lockheed Martin
Ministerul de Interne derulează o licitație pentru elicoptere medii / grele multifuncționale maritim/uscat pentru Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, cu un buget alocat de peste 272,86 de milioane de euro. Trei oferte au fost depuse - Leonardo (Italia), Airbus Helicopters Romania și PZL Mielec din Polonia (Black Hawk - Lockheed Martin/Sikorsky). Ultimii au stat recent de vorbă cu presa din țară și au detaliat oferta lor de 12 elicoptere Black Hawk S70M pentru MAI, 4 în varianta navală și 8 pentru uscat.

Licitația IGSU pentru elicoptere medii/grele multifuncționale maritim/uscat a fost lansată încă din mai anul trecut, dar abia acum au fost depuse ofertele finale.

Procedura de achiziție publică prevede o valoare estimată între 93,5 și 272,86 milioane de euro cu termen de livrare 23 de luni, iar atribuirea contractului se face după cel mai bun raport calitate preț, prețul având o pondere de 40%. Toți factorii de departajare pot fi consultați în detaliu aici.


Trei mari producători au depus oferte: Leonardo SpA (Italia), Airbus Helicopters Romania și PZL Mielec (fabrica din Polonia unde sunt construite pentru Europa elicopterele Black Hawk ale celor de la Sikorsky și Lockheed Martin).


Foto: Simulare - cum ar arăta un Black Hawk pentru IGSU/SMURD
---


Lockheed Martin prin PZL Mielec propun 12 aparate Black Hawk cu un cost total de 272,84 milioane euro astfel:

- 4 elicoptere pentru misiunile maritime - preț de 22,77 milioane euro fără TVA per aparat
- 8 elicoptere pentru misiunile pe uscat - preț 22,72 milioane euro fără TVA per aparat.

„Propunerea pe care am depus-o la Ministerul de Interne din România se încadrează și chiar depășește cerințele specificate pentru licitație”, a declarat Janusz Zackreki, director general al PZL Mielec într-o discuție cu presa din România.

Potrivit polonezului, oferta PZL Mielec a fost depusă împreună cu Romaero Băneasa și firma Deltamed, iar cele 12 elicoptere, în două configurații, pentru operațiuni pe uscat și pe mare, vor fi livrate în termenul de 23 de luni de la semnarea contractelor.

Potrivit lui Zackreki elicopterele Black Hawk propuse pentru IGSU sunt sunt multi-misiune, pot face transport de urgență, operațiuni de căutare-salvare, pot acționa în cazul incendiilor și pot face evacuare medicală.

Directorul PZL Mielec a mai spus că Romaero va funcționa ca centru de mentenanță și service pentru elicoptere pentru următorii 25-30 de ani, iar Deltamed va fi responsabilă cu dotarea echipamentelor medicale pe aparate.

„Polonia cooperează intens cu România în domeniul securității. Avem amenințări comune pe flancul estic al NATO, ambele țări se bazează pe un parteneriat strategic cu SUA. Ambele țări operează avioane F-16, instalații anti-rachetă Aegis Ashore și [alte] sisteme funizate de Lockheed Martin. În acest caz mi se pare natural să cooperăm în domeniul achiziției de echipamente militare”, a mai spus Zackreki.


Foto: Fabrica de elicoptere Black Hawk PZL Mielec
---

„Elicopterele Black Hawk propuse IGSU pot fi reconfigurate pentru diferite tipuri de misiuni în mai puțin de 60 de minute”


„Aparatele Black Hawk sunt în uz în 34 de țări, iar mai mult de 4.000 de modele Black Hawk sunt operate în acest moment în lume”, a spus Giuseppe Palumbo, director programe internaționale Sikorsky.

Potrivit acestuia, elicopterul Black Hawk e construit după standardele militare americane și are o greutate netă de sub 10 tone. „Are cea mai mare sarcină utilă din clasa sa - poate transporta 4.082 de kilograme greutate externă. Aparatele competitorilor noștri nici nu se apropie de această valoare”, susține Palumbo.

Oficialul Sikorsky a detaliat că modelul ofertat României este S70M, cea mai recentă variantă de Black Hawk, cu cele mai noi motoare General Electric și cu cele mai noi sisteme de avionică.

Potrivit acestuia, elicopterele Black Hawk oferite Ministerului de Interne pot fi configurate pentru diferite tipuri de misiuni în mai puțin de 60 de minute: instalarea unui macarale externe, instalarea de rezervoare externe de combustibil, atașarea de echipamente anti-incendiu sau instalarea echipamentelor medicale furnizate de Deltamed.

Directorul PZL Mielec a declarat că în cadrul acestei oferte de 12 elicoptere, Romaero se va ocupa de mentenanța și lucrările de reparație pe toată durata de viață a aparatelor, inclusiv reparațiile capitale când va fi cazul. Totodată, oficialul companiei poloneze a spus că acest lucru presupune un transfer de tehnologie și know-how la Romaero.

Elicoptere Leonardo cu un preț total mai mare / Oferta Airbus mai ieftină per total, dar doar pentru 8 aparate


În competiția pentru elicoptere medii/grele pentru IGSU s-au mai înscris cu oferte și Leonardo și Airbus, ultimii având și o fabrică la Brașov.

Conform procesului verbal la deschiderea ofertelor, Leonardo oferă 12 aparate pentru un preț total de 299 milioane de euro, iar Airbus oferă doar 8 aparate pentru un preț total de 256,9 milioane de euro.

Airbus - 8 elicoptere cu un cost total de 256,9 milioane euro astfel:

- 3 elicoptere pentru misiunile maritime - preț de 32,99 milioane euro fără TVA per aparat
- 5 elicoptere pentru misiunile pe uscat - preț 31,59 milioane euro fără TVA per aparat.

Potrivit Aviația Magazin, elicopterul propus nu ar fi modelul H215 care are o linie de asamblare finală la Ghimbav, ci modelul H225 sau o ofertă care combină modelul H225 cu modelul AS565 Panther.


Foto: Airbus H225
---


Leonardo - 12 elicoptere cu un cost total de 299 milioane euro astfel:

- 4 elicoptere pentru misiunile maritime - preț de 26,05 milioane euro fără TVA per aparat
- 8 elicoptere pentru misiunile pe uscat - preț 24,35 milioane euro fără TVA per aparat.

Tot Aviația Magazin apreciază că oferta italienilor ar fi bazată pe modelul AW101 în variante de echipări diferite pentru cele două tipuri de misiuni.


Foto: Leonard AW101









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


9637 vizualizari

  • -24 (34 voturi)    
    Lol (Joi, 28 ianuarie 2021, 10:02)

    mitg [utilizator]

    Daca tot dam atatia bani, macar un "livery" mai sexi, mai modern, poate chiar cu efect calmant in acelasi timp s/ar putea face, ca ce e pe elicopter arata ramolit.
    • +23 (31 voturi)    
      sexi... (Joi, 28 ianuarie 2021, 10:19)

      samuraijack [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Aeronavele astea sunt făcute cât mai practice și eficiente. "Sexi" nu e nici măcar pe ultima poziție ca cerință. Chiar și modul cum sunt vopsite au un rost.
      • -19 (25 voturi)    
        Nu (Joi, 28 ianuarie 2021, 10:33)

        mitg [utilizator] i-a raspuns lui samuraijack

        Este era designului. Lasa-ne cu hi viz si alte balarii.
        • +5 (11 voturi)    
          interesun nostru este (Joi, 28 ianuarie 2021, 11:24)

          wweesstt [utilizator] i-a raspuns lui mitg

          diferentele intre ele nu sunt asa de mari, trebuie comandat cel care se va produce cat mai mult in romania asa trebuie negociat! poate o fabrica noua in romania, care sa se construiasca cu firme romanesti, sa lucreze ingineri si muncitori calificati romani, ca tot vorbim de investitii si revigorarea economiei! chiar nu conteaza diferentele, detaliile dintre ele.
        • +8 (8 voturi)    
          Nu vrei? (Joi, 28 ianuarie 2021, 13:03)

          Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui mitg

          Nu vrei sa le puna si ceva sistem audio hifi? Sa poti asculta manele in continuare cand te va pescui SMURDul dintr-un canal din delta Dunarii?
          • 0 (4 voturi)    
            Ai nimerit-o (Joi, 28 ianuarie 2021, 13:54)

            mitg [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

            Elicopterele germane ale Bundespolizei au sisteme de sonorizare Burmester, 18 canale pe elicopter. La noi ce au?
    • +20 (22 voturi)    
      Mda (Joi, 28 ianuarie 2021, 10:20)

      TheFaime [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      daca vrei sexi, te uita la Bombardier. Ah, stai, tu insuti esti un bombardier..
  • +13 (23 voturi)    
    Dar cum mai e cu elicoptere la Ghimbav? (Joi, 28 ianuarie 2021, 10:21)

    BEDE [utilizator]

    În urmă cu ceva timp era vorba să se fabrice ceva elicoptere la Ghimbav. Acum nu se mai zice nimic de asta? Da, nu era vorba de elicoptere multifuncționale gen Black-Hawk, ci de atac. Dar, totuși, pe acolo nimic?
    • +15 (21 voturi)    
      nu erau de atac (Joi, 28 ianuarie 2021, 10:46)

      DSS [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Ci unele militarizate gen Puma, H215.
      Foarte frumos, doar ca nimeni nu doreste acel elicopter, unul care nu prea are piata. Armata doreste sa mai tina Pumele in servici si isi doreste elicoptere de atac si de transport usor, in ordinea asta.

      Airbus in loc sa faca o linie de productie pt un elicopter practic, au facut pt unul pt care nu exista piata, si apoi se plang ca nu il comanda nimeni. Noaptea mintii
    • +6 (6 voturi)    
      De ce nu citești articolul? (Joi, 28 ianuarie 2021, 12:15)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Ghimbav au depus ofertă.
    • +6 (8 voturi)    
      Fix invers! (Joi, 28 ianuarie 2021, 13:15)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      La Gimbav este o LINIE DE ASAMBLARE pentru H215, care este un fel de Puma cum le avem noi pe astea vechi... Elicoptere de transport, civile. Black Hawk sunt elicoptere proiectate din start cu destinatie militara! Asta inseamna robustete, durabilitate in exploatare, redundanta unor sisteme, dar si (atentie) unele capacitati militare care pot contribui in cazul unui conflict!
      Nu sunt adeptul conceptului cititorului de mai sus, prin care ar trebui sa le construim la noi in tara sub orice forma! Desi ar fi de preferat, conteaza si produsul pe care il vor primi IGSU, fiabilitatea, numarul aparatelor... Ca dupa aia ne scandalizam cand se intampla un accident iar ISU nu poate interveni eficient! Cum a fost un caz in care un elicopter SMURD nu a putut ateriza pt ca nu avea ceva proiectoare pt operatiunile pe timp de noapte (parca)...
  • +9 (17 voturi)    
    aha (Joi, 28 ianuarie 2021, 10:25)

    real didi [utilizator]

    black hawk e de departe cea mai convenabila oferta. aparatele alea sunt extraordinare la pretul pe care il cer. nu pot sa cred ce marlani sunt aia de la airbus cu vechiturile lor de h225 care sunt si scumpe ca naiba, chiar si fabricate la brasov...

    in privinta capacitatii de transport pasageri, italienii sunt pe primul loc, desi nu cred ca asta e criteriu important. la transport marfa, cele 4 tone ale black hawk sunt depasite atat de h225 cat si de aw101. nu cu mult, e drept, dar ambele se apropie de 5000 de kg greutate externa.
    • +1 (3 voturi)    
      hmm (Joi, 28 ianuarie 2021, 19:01)

      utilizator_ [utilizator] i-a raspuns lui real didi

      cel mai bine este licenta Sikorsky si asamblate in Romania, nu in Polonia.
      nu trebuie cumparate stifturi produse cu tehnologie veche, ci ultima generatie , de exemplu cea folosita de US Navy: H-92 Superhawk multi-mission, daca tot vreti integrare si sa se cheltuie banii cu cap

      https://www.airforce-technology.com/projects/superhawk/
  • -7 (15 voturi)    
    Combinatiile lui Arafat (Joi, 28 ianuarie 2021, 10:28)

    PrivireCritica [utilizator]

    DNA stai aproape, Arafat vegheaza licitatia, vom avea surprize ...
  • -8 (8 voturi)    
    Airbus AS565 Panther sau Sikorsky S70M (Joi, 28 ianuarie 2021, 10:31)

    Gryphus [utilizator]

    totul depinde de cei care vor decide, armata sau guvernul?
  • -3 (9 voturi)    
    oare e ce trebuie? (Joi, 28 ianuarie 2021, 10:37)

    jescu [utilizator]

    Parca elicopterul asta era unul greu, blindat, si probabil din cauza structurii intarite e mai greu si consuma mult. Nu cred ca "tankul" asta aerian e ce ii trebuie ISU. Acum nu stiu pretul, dar costul de operare nu pare mic.
    • -5 (7 voturi)    
      completare (Joi, 28 ianuarie 2021, 11:04)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Ce am vrut sa spun e ca astea sunt elicoptere din gama heavy, si poate ca ISU are nevoie de elicoptere putin mai mici, poate din gama medie, sa poata sa mearga si la un accident de circulatie, sa aterizeze si in curtea unei firme unde a fost un accident. Altfel ce facem cu autobuzele astea zburatoare, unele si blindate. Poate ca armata are nevoie de astea, dar ISU ? Pentru salvare maritima sau pe timp de razboi poate ca merg si astea desi coast guardul din alte tari cu mult tarm au ceva dedicat mai bun. La cat ar costa sa mearga elicopterele din gama asta 300 de kilometri, alte elicoptere merg de 5 ori mai mult.
      • +7 (7 voturi)    
        Asta e cerinta! (Joi, 28 ianuarie 2021, 13:26)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui jescu

        Asta este categoria de elicoptere care este ceruta in licitatie! Elicoptere medii/grele. Pt alte categorii mai usoare au fost alte licitatii, pentru un numar mai mare de aparate.
        Pe mare nu te duci cu o musculita, iar pe uscat acestea pot fi folosite si pt paza frontierei...
        Era un detaliu in articol... se facea referire la un brat macara... pai daca trebuie sa ridici o epava de avion din varf de munte, un bustean ce blocheaza niste alpinisti, etc... scenariile sunt infinite! Ei, atunci ai nevoie de un elicopter cu o capacitate mare de ridicare.
    • +4 (6 voturi)    
      Da cine-a zis ca la varianta civila (Joi, 28 ianuarie 2021, 12:08)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      se monteaza blindaje? Citeste mai sus pretul, e cel mai mic dintre cele 3 oferte. De unde stii costul de operare?
  • +6 (12 voturi)    
    AW101 pare cel mai bun (Joi, 28 ianuarie 2021, 10:46)

    Adrian C. [utilizator]

    AW101 de la Leonardo e cel mai puternic si cu autonomia cea mai mare:

    - poate cara 3050kg intern si 5520kg in carlig, in comparatie cu Black Hawk S70 care poate decat 1200kg intern si 4100 kg in carlig.

    - AW101 are autonomie de 833km n comparatie cu cei 460km ai lui Black Hawk S70.

    Surse:

    https://en.wikipedia.org/wiki/AgustaWestland_AW101
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_S-70
    • +1 (1 vot)    
      Dar? (Joi, 28 ianuarie 2021, 13:30)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Adrian C.

      Dar stii sigur ca A101 va fi ofertat? Pt ca doar Lockheed Martin a specificat modelul, restul sunt speculatii!
  • +5 (7 voturi)    
    ok (Joi, 28 ianuarie 2021, 11:11)

    nikita11 [utilizator]

    sikorsky pare mai agil si mai versatil, airbus mai mare, mai greoi mai de munca grea si cursa lunga. un fel de diferenta intre van-uri(gen cele 8+1) si autobuzele mici(gen cele de 20-25 de locuri). e clar ca cele mai mici sunt mai practice cand vine vorba la cele mai multe treburi dar cele mai mari pot fi mai eficiente si chiar face unele lucruri mai bine... dar nu asa de repede daca viteza conteaza. In afara aparatelor trebuie analizate restul costurilor/beneficiilor, sper ca cei de la minister sa ia in calcul ce trebuie. De altfel niciunul u-s aparate rele dar cele airbus sunt un pic scumpute pt noi. Faine dar la achizitie cam scumpe pt tara noastra. asa la prima vedere sikorsky-urile par mai potrivite.
    De italieni nu vorbesc, nu as lua chestii de genul asta de la ei.
    • +2 (4 voturi)    
      aha (Joi, 28 ianuarie 2021, 14:51)

      real didi [utilizator] i-a raspuns lui nikita11

      glumesti, probabil... au italienii o industrie aero de sta mata in coada... in caz ca nu stiai, avioanele militare de transport spartan pe care le foloseste armata romana sunt fabricate de italieni, de alenia, care e de vreo 4 ani parte a grupului leonardo.
      • 0 (0 voturi)    
        aha (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 16:23)

        nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui real didi

        Nu stiam, nu m-a interesat, stiu ca armata romana nu are cele mai bune dotari, dar ne ocupam si de asta. In ultimii ani s-au alocat 2% pib ajungem si la spartane.

        Ai dreptate, italienii au toate industriile, au design, au idei, au si pricepere. Ce nu au in general e cunostinta despre cum sa faci un lucru sa nu faleasca in parti esentiale sub nici o forma. Ceea ce la nemti de exemplu, sau nordici sau benelux o invata ca scoala de gandire. Sa nu ma intelegi gresit, imi place cum produc italienii, dar sunt lucruri la care trebuie sa ai grija cu ei, ca din principiu de multe ori se bazeaza prea mult pe intretinerea unui lucru chiar si acolo unde din design lucrul ala nu ar trebui sa se strice fara intretinere. Mi-e greu sa explic - de exemplu o bara cilindrica(abstractizez un subansamblu simplu si rigid) nu ar trebui sa necesite nustiu ce intretineri ca sa-si indeplineasca functia de bara. Ei in scoala de gandire italiana sunt mari sanse sa trebuiasca sa schimbi in cadrul rutinei si bara respectiva altfel va fali. Cum ar fi ,in general, nu stiu sa proiectez un subansamblu esential sa paraie inainte sa se rupa, sa ai un pic de timp sa i-l repari. Ai zice ca e in regula ca tocmai de aia ai reviziile/intretinerile dar problema e ca defectele de fabricatie nu pot fi eliminate 100% iar daca pornesti cu o gandire din aia nu vei mai avea sanse sa prinzi de veste inainte de catastrofa. in plus folosesc multe automatizari complexe dar nefiabile. Tocmai le-a ratat o racheta mica, acum cand nu mai prea sunt probleme la lansari.
        Nu ma pricep bine la aero, am dat si eu o parere am incercat sa si argumentez ce cred eu. Cele mai multe tari vestice ne considera o tara neajutorata, italienii(si inca cativa) ne considera o tara de mana a 2-a. Sunt cateva chestii pt care eu daca as avea de ales nu as face afaceri strategice cu italienii, sau as fi cu mai mare bagare de seama decat cu francezii, nemtii sau olandezii de exemplu.
  • +3 (9 voturi)    
    Totusi (Joi, 28 ianuarie 2021, 11:37)

    Harald2 [utilizator]

    nu se gandeste nimeni sa negocieze si o implicare mai larga a economiei locale? Tot sa cumparam pe sute de milioane si apoi sa ne intrebam de ce este deficitul comercial asa de mare...

    Se putea pleca de la baza de discutii cu Airbus si extinde/initia colaborarea si pentru H225.

    Pentru aceasta e nevoie de cap si de strategie la nivel guvernamental - cu alte cuvinte, de experti.

    Noi in schimb, la nivel inalt, angajam oameni inutili pe salarii frumoase:
    https://www.hotnews.ro/stiri-politic-24567587-citu-numit-reprezentant-special-pentru-promovarea-politicilor-memoriei-combaterea-antisemitismului-xenofobiei.htm
  • +3 (13 voturi)    
    Criterii: Romania sau un aliat puternic (Joi, 28 ianuarie 2021, 11:45)

    animatron [utilizator]

    Daca nu se pot fabrica, asambla, in Romania, ca sa ajutam PIB-ul romanesc, atunci nu ramane decat sa alegem, dincolo de capabilitati, oferta care ne aduce un maximum de avantaje politice strategice.

    Oferta care corespunde ar fi cea polono-americana, parteneri de incredere ai Romaniei.
    Intarim un pic mai mult legaturile cu USA si ajutam PIB-ul Poloniei, o tara conservatoare aliata cu noi in fata Rusiei.
  • +6 (10 voturi)    
    Elicoptere peste elicoptere (Joi, 28 ianuarie 2021, 13:05)

    feroviarul123 [utilizator]

    Practic BH este cel mai produs, fapt care sugerează ca este bun și ca găsești piese de schimb pe eBay Este cel mai rapid și zboară cel mai sus. Are o structura speciala de supraviețuire la prăbușiri. Celelalte sunt niște încercări timide de elicoptere multi-rol care sunt precum bricegele elvețiene, au multe lame, dar folosești una singura. Augusta e de fapt vânător submarin. Oricum important e ca au ( sau ca trebuie sa fie dotate) cu vinci extern de ridicare. De multe ori persoanele rănite în locații unde nu se poate ateriza nu au putut fi evacuate ca elicopterele noastre nu au vinci.
  • +3 (5 voturi)    
    Matematica pura (Joi, 28 ianuarie 2021, 14:47)

    Victorous [utilizator]

    Balck Hawk-12 bucati-273 mln
    Airbus-8 buati-256 mln
    Leonardo-12 bucati-299mln
    Cat de patriot ai fi 8 bucati nu este egal cu 12, mai ales ca Airbus nu dau H215 de se face la noi ci H225.
    eu as merge cu BH fara sa clipesc. Performantele BH sunt testate si rastestate si daca are si ROAF in plan sa cumpere macar inca 12 bucati pentru ei va exista si sinergie. Zic eu...
  • +1 (5 voturi)    
    Black Hawk pret foarte bun (Joi, 28 ianuarie 2021, 16:05)

    Ahha [utilizator]

    si livrare rapida. Pentru 270 de milioane nu merita complicat cu offset, oricum castigam prin Romaero
  • +4 (6 voturi)    
    AIRBUS (Joi, 28 ianuarie 2021, 18:40)

    schumi [utilizator]

    Daca nu le comanda pe cele Airbus o sa vedem cum se inchide fabrica de la Ghimbav...
  • 0 (0 voturi)    
    AIRBUS ar fi logic (Duminică, 21 februarie 2021, 22:42)

    Wandaxe [utilizator]

    1. SUA nu mai fabrica Black Hawk. Au inchis productia, de aceea ne dau si variantele produse de polonezi.
    2. De ce am incuraja industria poloneza si nu cea romaneasca? Airbus e dispus sa produca totul in Romania, plus mentenanta.
    3. Orice varianta din astea 3 prezentate este cam nefericita fata de de ce este pe piata. Niciuna nu este varf de gama. Asadar daca tot luam niste fiare obosite, macar sa obtinem avantajul maxim adica si productie si mentenanta in Romania. --> Airbus


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by