FINAL Statutul magistratilor mai asteapta votul final in plenul Camerei Deputatilor. Ultramaraton de votat amendamente nedezbatute/ Modificarea anuntata la raspunderea magistratilor a trecut: statul se indreapta cu actiune in despagubiri impotriva magistratului care a comis eroarea judiciara

de Iulia Rosca     HotNews.ro
Miercuri, 6 decembrie 2017, 9:00 Actualitate | Politic

Comisia speciala pentru legile justitiei
Foto: Hotnews
Dupa 12 ore de la inceputul sedintei de plen si 10 ore de dezbateri, care in realitate au fost doar voturi pe amendamente nedezbatute - peste 700, proiectul de lege PSD-ALDE de modificare a Legii 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor a fost adoptata doar "pe articole", fara sa se dea un vot in ansamblu, intrucat la ora 22.45 mai erau doar circa 140 de deputati in sala, iar pentru vot final este necesar un cvorum de 165. Sedinta de plen a fost marcata de un protest spontan inedit al celor de la USR, care au luat cu asalt practic tribuna salii de plen cu pancarte improvizate pe care scria "Hotii!", in timp ce deputatul Stelian Ion isi citea amendamentele si le discuta la o portavoce, microfonul fiindu-i taiat. Vreme de minute bune, votul pe amendamente s-a dat in paralel cu aceasta actiune a lor. Singura modificare fata de ceea ce s-a votat in comisia speciala pentru legile justitiei a fost una premeditata si anuntata acum doua zile de Florin Iordache, deputatul PSD care conduce comisia - PSD si ALDE au revenit la propunerea din initiativa lor legislativa in cazul prevederii privind raspunderea magistratilor - actiunea in regres a statului.
  • Vezi detalii in articol si desfasurarea LIVE TEXT a unei zile foarte lungi in plenul Camerei Deputatilor
  • Joi de la ora 10.30 comisia lui Iordache isi reia activitate pentru a finaliza si cel de-al doilea proiect din pachet, Legea 30

Click aici pentru transmisiunea video

Citeste aici raportul pe proiectul de modificare a Legii 303 (contine amendamente admise si cele respinse in continuare)
Vezi aici separat anexa cu amendamentele respinse
Vezi aici separat anexa cu amendamentele admise

Desfasurarea dezbaterilor:

22.49 S-a terminat sedinta. Votul final pe aceste proiecte se va da insa alta data, pentru ca la aceasta ora nu mai este cvorumul necesar - cel mai probabil insa abia saptamana viitoare, urmand ca acest lucru sa se decida in urmatoarea de sedinta a Biroului Permanent - cel mai probabil maine.

Ioan Munteanu, lider de grup PSD: "Dragi colegi, va multumesc pentru rezistenta."

22.20
S-a revenit din pauza de 5 minute necesara pentru ca s-au depasit 700 de voturi in sistemul electronic. Sunt 149 deputati prezenti, mai multi decat mai devreme. Pentru o sedinta de vot final este necesar cvorum de 165, iar pentru ca legea sa treaca, intrucat este lege organica, sunt necesare 165 voturi "pentru".

22:00
Sedinta se apropie de final.

21:50 !!! Votul asteptat de PSD. Asa cum a anuntat de luni Iordache, PSD si ALDE au respins un amendament al UNJR adoptat in Comisia speciala la raspunderea magistratilor - actiunea in regres si au votat articolul in forma din proiectul de lege asa cum au vrut initial. Concret, statul va fi obligat sa se indrepte cu actiune in regres impotriva magistratului care a comis eroare judiciara.

Forma votata la alin. 7 art. 96 - au fost 100 voturi "pentru", 20 "impotriva" si 3 abtineri:

"După ce prejudiciul a fost acoperit de stat în temeiul hotărârii irevocabile date cu respectarea prevederilor alin. (6), statul se îndreaptă cu o acţiune în despăgubiri împotriva judecătorului sau procurorului care, cu rea-credinţă sau gravă neglijenţă, a săvârşit eroarea judiciară cauzatoare de prejudicii."

CSM, AMR si UNJR au criticat la unison aceasta forma.

In prezent, legea prevede astfel:

(7) După ce prejudiciul a fost acoperit de stat în temeiul hotărârii irevocabile date cu respectarea prevederilor alin. (6), statul se poate îndrepta cu o acţiune în despăgubiri împotriva judecătorului sau procurorului care, cu rea-credinţă sau gravă neglijenţă, a săvârşit eroarea judiciară cauzatoare de prejudicii.


21.23: Imagine cu sala de plen la ora 21.00:



20.41: Iordache a preluat de la Vlase conducerea sedintei. S-a ajuns la art. 62, mai sunt circa 40. In sala sunt 134 de deputati.

Florin Iordache, fost ministru al Justitiei autor al OUG 13, este unul dintre  initiatorii acestei legi si presedinte al Comisiei special unde s-au adus modificarile la ea.

20.30
Presedintele de sedinta Gabriel Vlase a scapat cateva injuraturi cu microfonul deschis. Nu e clar cui ii erau adresate.

20.13
S-a ajuns cu votul la art. 56. Articolele 53 si 54 - numirile la Inalta Curte si ale procurorilor de rang inalt -  au trecut in forma adoptata in comisie. La aceasta ora mai sunt 128 de deputati in sala.

19.44:
Catalin Drula (USR) a luat cuvantul si a cerut o pauza de 15 minute. "Si pentru ca suntem obositi, si pentru ca aici s-au strans deja niste oameni". El a luat telefonul si la microfonul de la tribuna a dat drumul la o inregistrare cu un slogan ce se aude de la protestele din strada: "Nu vrem sa fim o natie de hoti".

19.30: Proiectele au disparut de pe site-ul Senatului. Vezi aici detalii.

19.03
Florin Roman a incercat sa ia cuvantul sa spuna ca si in cazul "Legii ANI" s-a intamplat acelasi lucru, fiind deja pusa pe site-ul Senatului ca fiind adoptata, insa Vlase nu l-a lasat sa termine si i-a taiat microfonul.

18.52 Raluca Turcan:
"La Senat a fost inregistrata initiativa legislativa ca fiind votata si exista deja numar de inregistrare. Lucrul acesta arata un singur lucru: ca a fost actiune cu premeditare. Urmareati ca azi, cu paravanul de comemorare a regelui Mihai, sa dati o lovitura justitiei. Noroc ca opozitia a reusit sa blocheze acest demers. Inca mai sunt sanse sa fiti opriti din acest proces."

18.50
S-a ajuns cu votul la amendamentele de la art. 50 (legea are un total de 107). In acest moment sunt prezenti 154 de deputati in sala, sub cvorumul necesar pentru vot final, ceea ce inseamna ca legea nu ar putea fi votata in ansamblu, nu doar pentru ca este lege organica, dar si pentru ca nu ar exista cvorum de sedinta de vot final (care este de 165). 

18.46
Deputatul PNL Florin Roman si apoi deputatul USR Claudiu Nasui au luat cuvantul la tribuna si au semnalat faptul ca proiectul apare ca adoptat si are si nr de inregistrare la Senat. Vlase, care conduce sedinta: "E problema Senatului." Votul continua ca si pana acum.

18.16 ALERTA Legea privind statutul magistratilor si proiectul lui Iordache de modificare a Legii ANI apar pe site-ul Senatului ca fiind deja adoptate de Camera Deputatilor

17.46
Votul continua insa nu s-a ajuns nici macar la jumatatea documentului. La acest moment prezenta in sala este de 172 de deputati, dintre care circa 130 de la majoritatea parlamentara plus UDMR. Pentru ca acest proiect sa treaca la votul final - dupa ce este votat amendament cu amendament - este necesar un minim de 165 de voturi "pentru". NU este astfel sigur daca legea va trece la vot final sau va fi amanata.

16.54:
Pauza pana la 17.10. Pe holuri, se estimeaza ca va mai dura inca cel putin doua ore. Comisia speciala a lui Iordache, care lucreaza la Legea 304, se va reuni in sedinta joi dimineata, de la 10.00.

16.37:
Deputat USR Tudor Benga a ridicat problema art. 110 alin 2 din Regulament, care prevede astfel: "(2) Supunerea la vot a amendamentelor se face în următoarea ordine: în primul rând, se supun votului amendamentele prin care se propune eliminarea unor texte, apoi amendamentele de modificare şi/sau de completare propuse de comisia sesizată în fond, urmând amendamentele de modificare şi/sau de completare respinse şi cuprinse în raportul comisiei şi apoi cele de corelare tehnico-legislativă, gramaticale şi lingvistice."

16.14
S-a ajuns cu votul la art. 19. 

16.08 USR si-a incheiat protestul, Dan Barna a afirmat ca "acestea sunt doar o parte dintre amendamentele care ar fi trebuit dezbatute". Deputatii USR au iesit din sala.

16.03 Stelian Ion si-a reluat prezentarea amendamentelor la portavoce.

16.00
Turcan: "O sa va rog frumos, fac un apel la calm. Cred cu tarie ca atunci cand incepem un demers trebuie sa ne gandim si cum iesim din el. Haideti sa redam parlamentului demnitatea. Trebuie sa dezbatem amendamentele." Vlase i-a taiat microfonul. 
Turcan continua: "Opriti astazi dezbaterea. Avem legi importante si saptamana viitoare".

15.43
Continua votul. S-a ajuns la al 36-lea amendament.

15.40 Vezi aici detalii si imagini din plen de la protestul USR. Vlase, care prezideaza sedinta, a decis sa continue votul pe fiecare amendament, desi cei de la USR au ramas la prezidiu si isi continua actiunea.

15.22:
Protest spontan USR. Stelian Ion citeste amendamente la portavoce, colegii sai au venit langa el cu hartii, deocamdata nu se vede ce scrie pe ele.

15.17:
Dan Barna ridica tonul de la prezidiu, acuzand faptul ca nu se dezbat amendamentele: "Noi parlamentul nu putem dezbate? Suntem absurzi! Hai sa plecam acasa daca suntem atat de idioti!"

15.07:
S-a reluat sedinta, cu punctul 30 (amendament la art. 16). Stelian Ion atrage atentai ca la punctul 28 s-a votat un spatiu gol din tabel. "E o bataie de joc sa votam nimic. Ne facem de ras. Aici nu suntem fabrica de legi, nu suntem la șaibă."

*Desi pare ca acest vot va dura peste ora 16.00, sedinta comisiei speciale pentru modificarile la Legea 304, incepute luni, se va tine in continuare.

14.12
Sedinta s-a suspendat timp de 30 de minute pentru a se desfasura sedinta Biroului Permanent Reunit. S-au votat doar circa 30 de amendamente admise din peste 300.

13.25
Daniel Gheorghe (PNL) a solicitat pauza de consultari de 30 de minute. Vlase: "Pauza de consultari - 3 minute"

13.20
Turcan cere ca fiecare amendament trebuie dezbatut. Si USR cere ca fiecare amendament sa fie citit.

13.18 Incepe votul pentru fiecare amendament. Sunt peste 300 admise si peste 400 respinse. Astfel, nu se dezbat amendamentele ci doar se voteaza. 

13.17 S-a votat prelungirea programului de lucru, opozitia acuza ca se incalca regulamentul.

13.16:
Chichirau: "Regulamentul nu este pe persoana fizica, tara nu este pe persoana fizica!" Vlase ii taie microfonul in repetate randuri.

13.10
Gabriel Andronache a afirmat ca procedura legislativa a acestui proiect este neconstitutionala. In plus, a cerut sistarea sedintei pentru ca s-a depasit programul de lucru. Vlase sustine insa ca s-a depasit doar programul de dezbateri, nu programul de lucru.  

13.06:
Sedinta este acum prezidata de Florin Iordache, si el vicepresedinte al Camerei Deputatilor. Dupa cinci minute a revenit Vlase. 

13.05: Cupsa:
Peste 4000 de magistrati au semnat ca nu sunt de acord cu prevederile initiativei.

13.02:
Si Marton Arpad (UDMR) recunoaste ca unele amendamente respinse nu au fost prinse in raport.

12.52: Din partea PSD sustine legea deputatul Alina Tanasescu, membru in comisia speciala si in comisia juridica, si nu Florin Iordache, presedintele comisiei speciale si initiatorul legii.

12.44: Cupsa (PNL): "Aceasta lege este plina de prevederi neconstitutionale. Sunt texte imprecise si impredictibile care o vor face imposibil de pus in practica."

12.40
Cosette Chichirau (USR) a venit la tribuna insa Vlase i-a taiat microfonul. 

12.34: Stelian Ion:
"In zi de doliu national ati ales sa mergeti inainte cu asaltul asupra justitiei. Nu grija pentru justitie este cea care va anima, ci teama sefilor dvs de a ajunge in fata justitiei.  Din momentul in care legea a inceptu sa vi se aplice si dvs., a inceput sa va stea in gat. In ultimul an grija dvs a fost dezincriminarea abuzului in serviciu, conflictul de interese, gratierea, eliberarea din inchisori fara discernamant. Aceasta lege este o palma data sistemului de justitie. Ati creat o comisie speciala pentru a merge pe repede inainte si pentru a da aparenta de dezbatere, desi ati invitat doar prietenii. Stiti unde sa loviti - daca procurorii sunt legati de maini. Vreti sa puneti pumnul in gura magistratilor, vreti sa ii verificati in comisiile dvs parlamentare. Vreti sa introduceti subiectivismul prin inlocuirea concursurilor cu interviuri, vreti ca magistratii sa fie ministri, desi acest lucru este interzis de Constitutie."

12.27: Stelian Ion (USR):
"Nu stiu daca s-a intampla cu intentie sau din pura intamplare, oricum ar fi e foarte grav. Sunt amendmaente care nu au fost incluse in raport. Am avut o intelegere pe care o consider a unor oameni de onoare. Am avut intelegerea ca amendamentele respinse in comisia speciala sa se regaseasca in raportul final. Sunt multe amendamente care nu au fost incluse in raport: Art. 15 alin 3, 26, alin 2, etc. De aceea se impune retrimiterea la comisie. Va rog sa constatati ca a fost o graba nemaipomenita, s-au facut greseli foarte mari.

Nu a exista transparenta pentru ca nu am putut invita organizatii ale magistratilor care au alt punct de vedere cu al dumneavoastra."

Acest raport a fost dat cu depasirea termenului, nu puteti invoca procedura de urgenta ci procedura obisnuita."

Vlase: "S-a decis la comitetul liderilor, s-a votat."

12.25
USR cere retrimiterea la Biroul Permanent. Continua interventiile "pe procedura". 

12.20
Turcan cere sa fie suplimentata ordinea de zi cu o rezolutie prin care sa fie cerut punct de vedere de la Comisia de la Venetia. Vlase refuza: "S-a votat deja programul de lucru si ordinea de zi."

Turcan nu pleaca de la tribuna si se cearta cu Vlase. Pana la urma, Vlase supune la vot propunerea lui Turcan, care este respinsa. 79 pentru 143 impotriva. 

12.17 Turcan: "Este infiorator modul in care procedati astazi! Ma intreb pana unde puteti
merge pentru a il aparea pe dl Dragnea in fata justitiei! Acest program arata lipsa dvs de deschidere la dezbatere pe acest proiect de lege." Turcan cere din nou transmiterea la comisie, Vlase ii taie microfonul de mai multe ori. 

12.15
S-a stabilit timp de dezbatere - 5 minute pentru fiecare grup parlamentar, se finalizeaza la ora 13.10.

12.10 Cupsa (PNL): "Daca vom adopta modificarile asa cum apar in acest raport, vom face o mare greseala. Amendamentele admise sunt altele decat cele votate de noi la ora 19.00 miercurea trecuta. Aceste amendamente nu se regasesc nicaieri, nici in initiativa legislativa, nici in raport. Sunt articolele de pe ultima pagina ale raportului. Au fost adaugate raportului este inacceptabil!"

Se voteaza retrimiterea la comisie a raportului - 80 "pentru" 137 "impotriva", s-a respins.

12.07
Vlase cere un minut de consultari cu liderii de grup. "Am o chestie de procedura eu, sa nu ne mai certam la microfon."

12.05
Interventie "pe procedura" a deputatului PNL Gabriel Andronache. Acesta sustine ca au fost "uzurpate" competentele comisiei juridice, prin procedura parlamentara aleasa pentru acest proiect. "Suntem sesizati in mod neregulamentar, va solicit scoaterea de pe ordinea de zi". 
 
12.00
Cu o intarziere de o ora si un sfert, incep dezbaterile in plen. S-a citit raportul intocmit de raportul Comisiei speciale.

***

Iordache, fost ministru al Justitiei, a anuntat ca PSD va sustine la plen altceva decat a votat in cadrul comisiei speciale in cazul articolului privind actiunea in regres. Concret, isi va vota propunerea initiala la raspunderea magistratilor, aceea ca statul sa se indrepte obligatoriu impotriva magistratului prin actiune in regres, desi, in comisia speciala, si-a respins propriul amendament si a votat in favoarea variantei propuse de asociatiile magistratilor - UNJR si AMR, care prevede ca "statulul ii revine dreptul". Citeste aici detalii despre aceasta modificare.

La acest raport pe prima lege din pachetul legilor justitiei s-a ajuns dupa sase zile de dezbateri la comisia condusa de Iordache, in prezenta reprezentantilor Uniunii Nationale a Judecatorilor din Romania - care a avut cele mai multe amendamente votate, ai Consiliului Superior al Magistraturii - care a dat aviz negativ pe aceste legi, si uneori si ai Asociatiei Magistratilor.

O scurta sinteza a amendamentelor controversate adoptate in comisie pe aceasta lege:

* S-a eliminat cuvantul "independenta" din articolul care defineste activitatea procurorilor. Cee ce pana acum era "Procurorii numiţi de Preşedintele României se bucură de stabilitate şi sunt independenţi, în condiţiile legii" a devenit "Procurorii îşi desfăşoară activitatea potrivit principiului legalităţii, al imparţialităţii şi al controlului ierarhic, sub autoritatea ministrului justiţiei." (textul din Constitutie) - propunere PSD si ALDE

* "Judecatorii si procurorii sunt obligati sa se abtina de la manifestarea sau exprimarea defaimatoare in orice mod la adresa celorlalte puteri ale statului - legislativa si executiva." - amendament propus de Steluta Cataniciu (ALDE)

* Magistratii nu pot fi lucratori operativi, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informatii. Acestia completeaza o declaratie olografa in acest sens. Veridicitatea informatiilor din aceste declaratii nu mai este verificata doar de CSAT, ci si de Comisiile parlamentare de control al activitatii SRI si SIE. - propunere UNJR

*. Prin derogare de la ORICE lege, toate actele legate de justitie co-semnate de CSAT sau de serviciile de informatii sunt informatii de interes public. - propunere UNJR.

* Presedintele nu va mai putea refuza, nici macar o data si motivat, numirile propuse de CSM in functiile de presedinte si vicepresedinte la Inalta Curte de Casatie si Justitie

* Presedintele nu va mai putea refuza, nici macar o data si motivat, numirea procurorilor si judecatorilor simpli care au absolvit examenul de capacitate si a altor categorii de juristi, mai exact "foştii judecători şi procurori care şi-au încetat activitatea din motive neimputabile, personalul de specialitate juridică prevăzut la art. 87 alin. (1), avocaţii, notarii, asistenţii judiciari, consilierii juridici, personalul de probaţiune cu studii superioare juridice, ofiţerii de poliţie judiciară cu studii superioare juridice, grefierii cu studii superioare juridice, persoanele care au îndeplinit funcţii de specialitate juridică în aparatul Parlamentului, Administraţiei Prezidenţiale, Guvernului, Curţii Constituţionale, Avocatului Poporului, Curţii de Conturi sau al Consiliului Legislativ, din Institutul de Cercetări Juridice al Academiei Române şi Institutul Român pentru Drepturile Omului, cadrele didactice din învăţământul juridic superior acreditat, precum şi magistraţii-asistenţi de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu o vechime în specialitate de cel puţin 5 ani".

* Presedintele Romaniei nu mai poate refuza numirile judecatorilor in functii de procurori si procurorilor in functii de judecatori.

* Un magistrat nu va mai fi suspendat din functie automat atunci cand este trimis in judecata, decizia in acest sens fiind luata de catre CSM.

* Actiunea in regres - s-a stabilit ca, fata de forma in vigoare, care prevede ca "statul poate sa se indrepte" cu actiune in regres, dupa ce a achitat prejudiciul, impotriva magistratului care a comis o eroare judiciara cu rea-credinta sau din grava neglijenta, sa fie prevazut ca statului "ii revine dreptul"
UPDATE Acest amendament s-a modifiat la plen, vezi mai sus. 

In ceea ce priveste controversa privind procedura procurorilor de rang inalt - procurorul general, procurorul sef al DNA si procurorul sef al DIICOT - s-a decis in comisie ca presedintele ramane parte a mecanimsului atat in privinta numirii, cat si a revocarii. Raman in vigoare prevederile din Legea 303/2004.

Desfasurarea dezbaterilor

Saptamana trecuta:

Vezi aici ce s-a discutat si decis miercuri 

Vezi aici ce s-a discutat si decis marti

Vezi aici ce s-a discutat si decis luni

Acum doua saptamani:

Vezi aici ce s-a discutat si decis vineri

Vezi aici ce s-a discutat si decis joi

Vezi aici ce s-a discutat si decis miercuri


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

19934 vizualizari

  • +25 (29 voturi)    
    drept (Miercuri, 6 decembrie 2017, 9:28)

    DrIon [utilizator]

    Este interesant de stiut daca lideriii politici din Romania (pina la urma reprezentind si caracterizand poporul roman) nu stiu , nu inteleg sau nu sint interesanti de ceea ce este drept si corect! In Romania legile s-au facut cu scopul de a privilegia o grupare sau interese de moment. Chiar Constitutia , care prevedea dreptul presedintelui tarii de a numi seful guvernului , chiar impotriva unei coalitii majoritare rezultate din alegeri s-a facut pentru a-i da un avantaj de moment lui Iliescu . Asa cum s-a dovedit ulterior , aceasta prevedere i-a dat avantaje lui Basescu!
    Politicianul roman nu vede mai departe de virful nasului interesului de moment.
    Cine a urmarit istoria legiferarii in Anglia lui Cromwell sau a Frantei lui Napoleon (acesta a scris legile cu mina lui) a observat lupta care s-a dat ca acele legi sa fie drepte , corecte , bune , bazate pe principii si moralitate.
    In Romania , nici vorba de asa ceva! Cei care se lupta acum sa faca alte legi ale justitiei nu au in vedere decit interese de moment. De aceea este foarte posibil ca cei care fac acum aceste legi sa devina intr-un viitor apropiat victimele incorectitudinii lor , cind altii vor fi la "butoane" si vor profita , de ex. de puterea de a manipula procurorii !
    • -14 (22 voturi)    
      abordare super corecta (Miercuri, 6 decembrie 2017, 15:11)

      lulu1 [utilizator] i-a raspuns lui DrIon

      Felicitari pentru comentariu. Totusi mie mi se pare delasat sa citesc ca "Peste 4000 de magistrati au semnat ca nu sunt de acord cu prevederile initiativei". Nu sunt de acord este treaba lor. Ei sunt chemati sa aplice legea in litera si spiritul ei, nu sa fie de acord cu ea sau nu
      • +4 (8 voturi)    
        Nu zau? (Miercuri, 6 decembrie 2017, 19:18)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui lulu1

        Sa zicem ca sunt mecanic auto. Un producator face o modificare la frana care poate cauza uzarea prematura si deci accidente. Adica daca vad asta, nu am dreptul sa spun ca modificarea nu e buna ci doar trebuie sa tac si sa repar franele?
        Asa si aici, doar nu au impiedicat votarea, nu si-au facut si votat propriile legi ca sa le respecte si aplice pe ale lor si nu pe astea (apropo, cei cu staul paralel, se aude??). Doar au spus ca nu e bine!
        • 0 (2 voturi)    
          Nu zau, ia sa chemam soferii sa faca (Joi, 7 decembrie 2017, 8:46)

          xrogo [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          Codul Rutier, ca doar ei conduc autovehiculele, sa poate bea la volan si sa conduca cu 90km/ora in localitati sau sa chemam medicii sa-si faca legi ca sa le permita luarea de mita si neplata grselilor medicale!
          • +1 (3 voturi)    
            gresit xrogo, ca de obicei (Joi, 7 decembrie 2017, 10:14)

            bogdani [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

            Nu e vorba de cine face, ca nu e unul singur sau o gasca ce trebuie sa faca o lege/un cod/un regulament.

            Evident ca in mod normal codul rutier trebuie scris tinand cont si de nevoile soferilor, altfel am pune viteze maxime de 30km/h si am interzice masinile in duminicile cu sot. La fel cum trebuie tinut cont si de experienta politistilor, care trebuie sa identifice situatiile de risc si sa le elimine pe cat posibil.

            E valabil si pentru doctori, regulamentul de functionare a unui spital trebuie sa tina cont in primul rand de parerea lor. La fel cum cineva trebuie sa-i pedepseasca pentru greselile majore, in nici un caz sa-i acopere, asa cum se intampla cand ai o institutie de control puternic politizata, ca acum.

            Sau tu propui ca un tatuc sa le hotareasca pe toate prin actiuni ale purtatorilor, pe model Rusia, Turcia, Ungaria?
          • 0 (0 voturi)    
            Tu stii sa citesti? (Joi, 7 decembrie 2017, 14:49)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

            Cred ca ar fi cazul sa inveti! Unde am spus eu ca magistratii trebuie sa faca legile? Dar, ca si soferii, pot sa-si dea cu parerea, fiind in cunostiinta de cauza.
            • 0 (0 voturi)    
              P.S. Chiar crezi asta? (Joi, 7 decembrie 2017, 15:58)

              LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

              Ca daca soferii vor face legile, le vor face asa? Nu cred ca toti, nici macar majoritatea, sunt inconstienti ca tine ca sa dea un astfel de cod rutier. Dar daca tu respecti o lege DOAR pentru ca e impusa si nu si judeci, e problema ta atat timp cat nu afectezi pe altii.
        • +2 (2 voturi)    
          Aici e vorba de raspunderea magistratilor (Joi, 7 decembrie 2017, 11:08)

          ionisus [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          Nu de franele masinii tale. Pana acum , magistratii puteau da orice decizie, oricat de aberanta si nelegala, iar daca pagubitul avea norocul sa castige la CEDO, platea statul , adica noi toti. Prin aceasta modificare, statul va actiona impotriva judecatorului corupt sau incompetent si acesta va trebui sa plateasca prejudiciul creat de el.Sau, in termeni pe care ii propui tu, daca masina nu raspunde la comenzi, adica are franele defecte din fabrica si lovesti un pieton pe trecere, dovedesti ca masina avea franele defecte din fabrica si plateste constructorul, nu tu, care esti in aceste conditii o victima a incompetentei constructorului.
          Probabil ca nu ai avut ''fericita'' ocazie sa fii victima unei hotarari judecatoresti nelegale, daca erai intr-o astfel de situatie ai fi inteles cat de importanta e aceasta lege care ii obliga pe magistrati sa fie corecti si sa aplice legea.
          In afarsit, cineva isi asuma responsabilitatea sa faca aceasta modificare legislativa, fara de care in Romania nu se poate vorbi de justitie, si toti tradatorii, sustinuti de o armata de ignoranti, ''bine intentionati'' ies in strada fara sa aiba habar de ce(de ignoranti vorbesc aici, limbricii sorosisti stiu bine de ce ies, vin si pentru ei sarbatorile si e foame mare).
          • 0 (0 voturi)    
            Ai dreptate in ceea ce spui (Joi, 7 decembrie 2017, 14:51)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui ionisus

            Numai ca nu asta era subiectul discutiei. Ci daca au sau nu dreptul sa-si dea cu parerea.
      • +1 (1 vot)    
        la fel si parlamentarii (Joi, 7 decembrie 2017, 9:22)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui lulu1

        sunt votati sa urmareasca interesul oamenilor, nu interesul proipriu...

        de asemenea e aberand sa voteze niste legi niste oameni care habar nu au cu ce se mananca justitia
    • -2 (4 voturi)    
      PSD, ALDE si UDMR isi numara zilele (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:55)

      Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui DrIon

      PSD, ALDE si UDMR isi numara zilele in Parlament, cu cat ne apropiem mai mult de sarbatori si cu atat mai mult tara fierbe. Cu cat ei ne trateaza mai mult cu scarba si ne injura cu atat si fac mai multi dusmani. E o chestiune de saptamani pana vor pica si vor fi anticipate. PSD, ALDE si UDMR trebuie aruncati la gunoiul istoriei.
  • +24 (34 voturi)    
    evident... (Miercuri, 6 decembrie 2017, 9:39)

    liviu_ [utilizator]

    se folosesc de moartea regelui Mihai sa treaca legile justitiei
    SCARBA MAXIMA !!!
    mai dureaza... intors de Iohannis, sesizat CCR, poate un referendum... dar asta nu conteaza acum.... conteaza ca psd efectiv nu are nici un pic de scrupule!
    • -9 (17 voturi)    
      Extraordinar (Miercuri, 6 decembrie 2017, 15:16)

      lulu1 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Este vorba de acelasi "rege" care cu balbaiala lui a nenorocit 160 000 de soldati romani care au fost luati prizonieri de rusi? Bunicul meu a ajuns acasa dupa 6 ani, la jumatate greutatea cu care a plecat la razboi, descult si hranindu-se cu cartofi cruzi de pe terenurile pe unde a trecut venind pe jos din Siberia. Aveti incredere numai in istoria povestita de cei care au trait-o, nu in cea scrisa care este partinitoare in functie de autor.
      • -5 (9 voturi)    
        nesimtit (Miercuri, 6 decembrie 2017, 18:11)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui lulu1

        este cel mai bland epitet care te caracterizeaza.
      • +2 (6 voturi)    
        Da, saracul el l-a tinut inchis pe bunicul tau (Miercuri, 6 decembrie 2017, 19:31)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui lulu1

        de a patimit atata, nu rusii. Bunicul meu chiar a murit in razboi, dar nu-l acuz pe Rege pentru asta. Si eu stiu tot din povestite ce a fost atunci, dar si poverstile pot fi partinitoare. La urma urmei si tu spui ce spui tot din povestiri. De ce nu vine bunicul tau sa spuna? Si nu vad cum ceva povestit de cineva poate da o imagine corecta si reala a unei perioade istorice. Consider (si sunt sigur) ca tot studiind mai multe surse vei fi mai aproape de realitate.
      • +2 (2 voturi)    
        nu imi pasa ce a facut.... (Joi, 7 decembrie 2017, 9:24)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui lulu1

        nici eu nu sunt mare admirator al regelui....
        eu vorbesc pur si simplu de idee!

        ori psd pe de o parte lauda realizarile regelui, urla ca mai dau catorva bulevarde numele lui, in schimb se folosesc de moartea lui ca sa voteze repede niste legi!
        ipocrizie si nesimtire mai mare nu am vazut... bine am mai vazut... dar doar la psd, alde si udmr
    • 0 (6 voturi)    
      In curand vor pica (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:57)

      Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Trebuie sa continuam sa punem presiune pe ei pana pica cu totii. Rezistenta fara sa ne lesam, asta e cheia succesului.
  • +22 (32 voturi)    
    Independenta justitiei si a procurorului (Miercuri, 6 decembrie 2017, 9:43)

    Fanfan la tulipe [utilizator]

    Ma nemernicilor de ce ati anulat independenta procurorului? Ca sa puneti voi sefi obedienti si sa matrasiti orice dosar care va deranjaza??? Scrie in Constitutie ca procurorii fac parte din Autoritatea judecatoreasca, asa ca lasati sa fie independenti, la fel ca judecatorii.Avand in vedere si separatia puterilor in stat prevazuta in Constitutie, procurorii, magistrati si parte din Autoritatea judecatoreasca, nu pot fi subordonati ministrului justitiei, asa cum vor cozile de topor...
    • -7 (17 voturi)    
      Ineptii (Miercuri, 6 decembrie 2017, 15:18)

      lulu1 [utilizator] i-a raspuns lui Fanfan la tulipe

      Independent trebuie sa fie doar judecatorul, nu procurorul.
    • -7 (15 voturi)    
      Ineptii (Miercuri, 6 decembrie 2017, 16:02)

      lulu1 [utilizator] i-a raspuns lui Fanfan la tulipe

      Procurorul nu a fost niciodata independent

      Art. 132 Constituția României – Statutul procurorilor
      (1) Procurorii îşi desfăşoară activitatea potrivit principiului legalităţii, al imparţialităţii şi al controlului ierarhic, sub autoritatea ministrului justiţiei.
      • 0 (8 voturi)    
        Legea nr. 303/2004 art 3 (Miercuri, 6 decembrie 2017, 17:47)

        coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui lulu1

        Nu scrie in Constitutie dar scrie in Legea nr. 303/2004.

        Cum nu ai da, cei pe care incerci sa ii speli cu mesaje tip Goebels (60% adevar, 40% minciuna) vor sa mutileze legile in favoarea lor, a penalilor.

        Tu incerci sa ii speli din altruism sau esti din aia conectati la banul public?
        • +1 (3 voturi)    
          O lege nu poate sa contrazica legea (Joi, 7 decembrie 2017, 8:48)

          xrogo [utilizator] i-a raspuns lui coldplayer211

          suprema , care este Constitutia!
          • 0 (0 voturi)    
            Xrogo in apararea Constitutiei Romaniei (Joi, 7 decembrie 2017, 11:21)

            coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

            De acord cu afirmatia ca Constitutia ii legea suprema, chiar daca vine de la contul @xrogo.

            Acum explica cum contrazice legea 303/2004, in forma ei actuala, Constitutia Romaniei?
  • +14 (20 voturi)    
    asta este "democratia" psd (Miercuri, 6 decembrie 2017, 12:51)

    liviu_ [utilizator]

    ne vom obisnui cu ea, sau vom pleca din tara...
    taieri de microfon, legi date cand toata lumea e ocupata cu altceva...
    este o bataie de joc fara margini la adresa romanilor si a romaniei! as spune si la adresa UE si SUA... dar ei nu isi bat joc efectiv de ele, ci tot de noi, pentru ca toate repercursiunile noi o sa le simtim!
  • +9 (15 voturi)    
    PS: (Miercuri, 6 decembrie 2017, 12:54)

    liviu_ [utilizator]

    singura solutie este ca TOTI oamenii de la stat care mai au bun simt sa-si dea demisia... incepand cu magistratii...

    solutiile de mitinguri pasnice si semnaturi ca nu-s de acord... s-au incheiat!

    ori actionam, ori ne intoarcem in comunism (de fapt mai rau decat comunismu)!
  • +6 (18 voturi)    
    Lasa ! (Miercuri, 6 decembrie 2017, 13:06)

    Tony_K [utilizator]

    Romanii au alte preoretati, vene Craciunul, mai taiem un porc mai bem o slivovita, tre sa cumpere petarde, astea sunt preoretatile! Romanii care lupta si ies sa isi apere viitorul sunt prea putini in comparatie cu marea masa de hipnotizati si le-as recomanda sa plece cat vad cu ochii pt binele copiilor lor. Cei care au plecat din tara erau cei care ar fi iesit cu ei in strada. Nu mai sunt. Lasati cateva generatii sa se duca , dupa aceea poate nepotii vostri vor dori sa se intoarca. Prea multi senili care plang ca nu au pe nimeni sa ii ajute pt ca copiii sunt plecati din tara dar voteaza de fiecare data aceasi comunisti. Cand pensionarul nu va mai fi egoist si va vota un partid care va avea planuri sa ajute tinerii si sa nu ii mai intereseze doar litrul de ulei si 100 lei la pensie, abia atunci se va schimba ceva in mentalitatea noastra si poate va fi mai bine. Din pacate Romania pierde tot ce a castigat in acesti ani !
  • +11 (19 voturi)    
    PSD şi moartea regelui (Miercuri, 6 decembrie 2017, 13:32)

    vasiledorobantu [utilizator]

    Se folosesc în mod grotesc de moarte regelui. Să stăm cuminţi acasă nu-i o soluţie. Trebuie să facem ceva, Decenţa pe care a anunţat-o strada le convine de minune.
    • +3 (7 voturi)    
      Preiau de la Barbu Mateescu.. (Miercuri, 6 decembrie 2017, 17:32)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui vasiledorobantu

      Doliu, doliu, dar PSD TREBUIE să își scape penalii.

      Îi și văd: "de ce ieșiți în stradă, e doliu național!"
      Doliu care nu-i impiedică să schimbe legile justiției la foc automat, ca disperații.
  • 0 (16 voturi)    
    plenul e suveran... (Miercuri, 6 decembrie 2017, 14:11)

    demaGOGU [utilizator]

    ...nu comisia ad-hoc Iordache, desi s-a gandit, probabil, o strategie in doi pasi ptr articolele sensibile: respins in comisie- aprobat in plen.

    sah si (aproape) mat.
    • +4 (6 voturi)    
      We will see! (Miercuri, 6 decembrie 2017, 17:09)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      .
  • -1 (5 voturi)    
    Si in acest timp (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:04)

    un_carnat [utilizator]

    Doar 2000 de oameni li se opun in strada
    Neaparat tre sa ne pregatim sa fim de 10, de 50 de ori mai multi!
  • 0 (4 voturi)    
    inapoi la comunism (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:27)

    Adrian_. [utilizator]

    mai trebuie o revolutie
  • -1 (5 voturi)    
    mad da al naibii... (Joi, 7 decembrie 2017, 0:57)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    dupa ce e recuperat prejudiciul, se indreapta statul impotriva magistratului. culmea e ca cu hotii de parlamentari e invers, sunt bagati un pic la racoare dar nu se recupereaza niciodata prejudiciul. Avand in vedere modificarile lui iordache, prosti sa fie judecatorii sa nu le dea pedepse maxime la parlamentari.
  • +1 (1 vot)    
    legea raspundesii madistratilor... (Joi, 7 decembrie 2017, 9:20)

    liviu_ [utilizator]

    nu PARE o idee proasta...
    DAR problema mea principala e:
    magistratii platesc doar cand gresesc si e condamnat unu pe negrept sau si atunci cand gresesc si scapa unu de puscarie?!
    daca in raspundere nu se include si greseala in favoarea infractorului, atunci tocmai am ingropat justitia la toate nivelele!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică