FOTO Cum "se fac" locuri de parcare pe una dintre strazile reamenajate din Capitala: stalpisorii de granit, scosi direct din pavaj

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 20 noiembrie 2013, 15:02 Actualitate | Administratie Locala

Cum sunt driblati stalpisorii de catre soferi
Foto: Hotnews
Stalpisori de granit scosi din pavaj si masini parcate in locul lor pe trotuar - asta a putut vedea oricine s-a plimbat in ultimele zile pe straduta reamenajata de curand din spatele Ateneului - unul dintre exemplele de "Asa da" in materie de reabilitari stradale din Capitala. Din nefericire, situatia de pe straduta Nicolae Golescu nu este o exceptie. Batjocura, mizeria si parcarile ilegale continua sa domneasca pana si pe bulevardul Magheru - unul dintre bulevardele definitorii ale Bucurestiului, iar in acest caz autoritatile par sa nu ia nici o masura aici, desi HotNews.ro a relatat in repetate randuri despre probleme.

Straduta din spatele Ateneului - strada Nicolae Golescu - a fost reabilitata la finele anului trecut de catre Administratia locala. Trotuarele au fost largite si pavate cu granit si piatra alba, parcarile de pe margine au fost desfiintate, iar carosabilul amenajat cu piatra cubica.

HotNews.ro a scris in februarie ca, desi masura autoritatilor este laudabila, municipalitatea a pus stalpisori doar pe o mica portiune din strada, iar in rest zeci de soferi si-au parcat masinile pe trotuarele luxoase.

Dupa cateva saptamani, autoritatile au montat stalpisori de granit pe intreaga lungime a trotuarelor si, astfel, toata zona a capatata o infatisare exemplara si a devenit un exemplu de "Asa da" in ceea ce priveste reamenajarea stradutelor istorice din zona centrala.

Cu toate acestea, inventivitatea unor soferi si dorinta de a-si parca masina in acea zona a dus la unele situatii nefericite.

Un cititor HotNews.ro a semnalat redactiei, in urma cu o zi, o situatie in care, la intersectia strazii N. Golescu cu Benjamin Franklin, cineva a scos din fundatie stalpisorii de granit, iar pe trotuar au inceput sa parcheze masinile.
 
Cand reporterul HotNews.ro s-a deplasat in fata locului, o echipa de muncitori lucra la punerea inapoi a stalpisorilor de granit.

Cu toate acestea, desi in mare parte zona reamenajata arata in continuare bine, sunt cateva locuri in care unii soferi au gasit de cuviinta sa parcheze ilegal chiar pe carosabil sau, la fel ca in situatia relatata de cititorul HotNews.ro, direct pe trotuar dupa ce un stalpisor sau doi au fost scosi din fundatie.

In plus, cititorul ne-a mai transmis ca practica scoaterii stalpisorilor direct din pavaj pentru a afce loc masinilor este una des intalnita in zona. Potrivit acestuia, unii dintre soferi scot stalpisorii si, dupa ce isi parcheaza masina pe trotuar, ii pun inapoi de forma.

Zona "cotropita' de masini si intrata in reparatie a doua zi:



Masini care parcheaza ilegal chiar pe carosabilul ingust:



Masini care parcheaza pe trotuar dupa ce un stalpisor de granit a fost scos din fundatie:



Trotuarele netinse de masini - zona in regula a strazii Nicolae Golescu:




Bulevardul Magheru, unul dintre cele mai batjocorite bulevarde din Capitala

Dupa cum am amintit in primul paragraf al articolului, in tot acest timp, bulevardul Magheru - unul dintre cele mai importante din capitala - arata in continuare deplorabil, iar autoritatile par a nu fi luat nici o masura.

HotNews.ro a scris in repetate randuri de zecile de masini care parcheaza zilnic pe spatiul verde, desi trotuarele din zona au fost recent reamenajate.

Mai mult, pe langa sutele de masini care parcheaza pe unde vor, noile si vechile trotuare ale bulevardului sunt pline de noroi, gropi, sapaturi, afise peste afise lipite pe banci, stalpi sau pubele de gunoi, cabine de telefon in paragina sau distruse, excremente de caine si lucrari nefinalizate.

Desi HotNews.ro a scris in repetate randuri de aceste probleme si a transmis si o solicitare si Primariei Capitalei, situatia de pe Magheru nu s-a imbunatatit. Miercuri, 20 noiembrie, situatia de pe trotuarele bulevardului era neschimbata fata de constatarile ultimului material publicat.

Mai jos, cateva fotografii realizate in urma cu o saptamana (dar in continuare actuale) ce nu au nevoie de nici un comentariu:



Bd. Nicolae Balcescu spre Bd. Magheru - No comment

---


Masini parcate pe spatiul "verde" in zona proaspat reamenajata

---


Masini parcate ilegal pe spatiul "verde", containere de gunoi in mijlocul traturarului si baza unui stalp mai vechi
---


Panou de afisaj si cosuri de gunoi

---


Masini parcate ilegal si containere pentru gunoi puse pe colt de trotuar

---


Containere de gunoi, lasate in mijlocul trotuarului

---


Containere de gunoi, in mijlocul piatetei. In spate, urmele lucrarilor nefinalizate

---


Masini parcate ilegal pe spatiul verde

---
 

Gropi lasate descoperite pe trotuar

---


Parcari ilegale spre Romana

---


Trotuarul de la Romana, in lucru de ceva vreme. Au fost plantati platani tineri, insa intre pomi parcheaza, zilnic zeci de masini

---




Trotuarul din zona statiei de metrou Piata Romana: gropi, denivelari, containere de gunoi si o toaleta napadita de afise, chiar in marginea trotuarului

---


Masini parcate ilegal pe trotuar, in ciuda benzii trase pentru a preveni stationarea

---


Containere de gunoi pazesc trotuarul de parcari ilegale

---
 
Despre ce probleme au aparut dupa lucrarile de reamenajare a trotuarului:

Pe problema parcarilor ilegale, citeste aici materialele realizate in trecut de HotNews.ro:



Citeste mai multe despre   






















8533 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    [...] (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 15:15)

    JeSuisRoumain [utilizator]

    Pasaje incepute si neterminate, parcari pe hartie... multumim domnule doctor oprescu! operatia reusita, pacientul mort.
  • +11 (11 voturi)    
    amenzi pe banda rulanta (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 15:16)

    break_noon [utilizator]

    Cred ca ar trebui date politistilor care se ocupa de amenzile de parcare (cei locali, sau de la rutiera) niste chitantiere cu date precompletate, (gen amenda conform articolului xyz din codul rutier cu privire la parcarea bla bla bla), iar politistul, cand trece pe langa o masina parcata aiurea, sa scrie doar numarul masinii, data/ora, adresa, si la revedere. Eventual mai face si o poza doua.
    Acum, pentru un proces verbal trebuie sa stea 5-10 minute pana scrie toate articolele si ce mai are de completat, cu cat se ameneaza, conform carui articol, etc.

    Apoi, trimisi in patrulare, si sa le dea eventual si spor la salar in functie de amenzi aduse.

    Va tot plangeti ca soferii nesimtiti parcheaza aiurea, si ca nu ia nimeni masuri. Iar daca ia cineva masuri, sar altii in sus ca nu ai unde parca in tot orasul.

    Asta este, daca nu il stringeti de gat pe primar, si il votati sa va faca autostrazi suspendate....
  • +9 (11 voturi)    
    ce nu inteleg eu... (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 15:17)

    Zgabeartza Iftode [utilizator]

    ... este de ce nu le lasati numarul? si de ce o asemenea forografie nu poate fi considerata proba? Nu pot fi ridicate? Aaaaa.... am uitat ca primarii acestia au promis ca nu se vor mai ridica masinile! Pai... ne meritam soarta, nu?
    • -3 (7 voturi)    
      Din cate stiu este ilegal (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 16:23)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Zgabeartza Iftode

      Sa le lasi cu numarul in poza (fara permisiunea soferilor / proprietarilor). Faptul ca ei (cei cu masinile) comit o ilegalitate nu deschide o portita ca si reporterul sa comita o ilegalitate. In plus, ziarul si reporterul se expun unui risc lasand numarul pentru ca soferul chiar daca va plati amenda pentru parcare, va da in judecata Hotnews si isi va recupera banii.

      Asadar moral da, just, ar trebui sa lase numerele. Legal insa si practic, e mai simplu sa le stearga.
      • +5 (5 voturi)    
        1, 2, 3 (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:29)

        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

        1. NU MAI BLURATI NUMERELE!!! Macar sa-i stim pe nesimtiti, poate-i vede cineva cunoscut etc.
        Dr. Fly, daca stii care-i legea, mentioneaz-o.
        Si oricum se poate oricand pretexta ca de fapt (foto)reporterul a pozat stalpul, strada, cladirea, altceva.
        Pe considerentul asta n-ar trebui sa mai vezi nicio poza de pe nicio strada din niciun oras...
        In plus, chiar as fi curios cine are tupeul sa dea publicatia in judecata, cand el insusi tocmai ce comise o ilegalitate flagranta...

        2. La gradul de nesimtire comun, autoritati/soferi, nu exista decat o singura solutie practica, una care sa-l usture la portofel pe mitocan - semnatura pe portiera cu cheia sau surubelnita. E stare de urgenta pe strazile si trotuarele Bucurestilor, asa ca sa n-aud eternele vaicareli despre domnia legii, dreptul la proprietate samd.
        O paguba de niste sute/mii de lei si garantat a doua sau a treia oare nu mai face.
        Altfel, noi de fapt ce vrem??? Sa rezolvam problema, sau sa discutam discutii?

        3. Cand scriam pe-aici anul trecut despre faptul ca aveam in sfarsit sansa de a vota un om normal la Primarie, o gramada de cautatori de nod in papura imi replicau ca, deh, cine-i asta, ce stie sa faca, ce experienta are, de unde stim noi ca nu-i la fel de corupt (???) samd.
        Iaca, bine ca l-ati ales iar pe Oprescu, acu' spalati-va pe cap cu el inca doi ani jumate... Si grija mare, data viitoare sa alegeti unul tot ca el, ca sa aveti apoi motiv sa va vaicariti inca patru ani...
        • +4 (4 voturi)    
          Legile (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 21:47)

          Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

          Referitor la numerele de inmatriculare. Am facut cateva sapaturi prin legi si am constatat ca in Europa situatia nu e reglementata. In plus anumite state sunt proprietarul placutelor in timp ce proprietarul masinii are doar drept de utilizare, asadar placutele sunt bun al statului. Deci momentan NU este ilegala publicarea unei placute intr-o fotografie, chiar si pe internet.

          DAR: in multe state europene este interzisa publicarea placutei daca masina nu se afla pe domeniul public. Daca vreti va dau si numarul legilor. Cu alte cuvinte, fotografierea unei masini cu placuta in curtea cuiva si publicarea fotografiei pe internet este ilegala. Nu stiu situatia Romaniei insa pot cauta in legile europene care oricum primeaza peste cele romanesti.

          SI: publicarea unei masini cu placuta pe un site depinde de politica de protectie a datelor a sitului respectiv (Privacy Policy). Daca politica Hotnews cere stergerea numerelor, ziaristul trebuie sa o aplice.

          Inca ceva: stocarea numerelor intr-o baza de date neaprobata este ilegala. Asadar daca pozele cu numerele masinilor sunt pastrate de Hotnews undeva intr-un director, acest lucru poate fi (ce-i drept tras de coada) vazut ca stocare de numere de masini.

          Si chiar daca Hotnews ar lasa numerele publicate nu vad cum i-ati identifica pe proprietarii masinilor.

          In rest, la toate celelalte observatii sunt de acord cu Dvs.

          PS: Va pot da numerele de legi referitoare la absolut tot textul meu.

          PS2: In UK baza de date a politiei cu numere de inmatriculare ale masinilor a fost declarata ilegala. Iata un articol foarte interesant (2013): http://www.techweekeurope.co.uk/news/hertfordshire-police-number-plate-database-declared-illegal-122850
        • +4 (4 voturi)    
          Ah, inca ceva (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 21:50)

          Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

          Chiar daca cineva comite o ilegalitate clara, asta nu il impiedica sa dea pe altcineva in judecata. Dar repet, avand in vedere ca masinile erau pe domeniu public, este lagala publicarea numerelor. Singura diferenta e ca politica Hotnews probabil nu permite acest lucru.
      • +4 (4 voturi)    
        P.S. (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 21:46)

        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

        Chiar daca nu sunt de acord cu tine, ai un plus de la mine pentru mesajul civilizat. Repet a mia oara, sistemul asta al HN, de a "ascunde" mesajele notate preponderent negativ, este foarte parsiv si de multe ori dezavantajeaza exact posturile care ridica nivelul discutiei.
        • +4 (4 voturi)    
          Stimate domn (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 23:26)

          Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

          Mie unuia mi-a prins bine cautatul prin legi. In Cehia chiar acum (toata aceasta saptamana) sunt invitat ca martor expert pentru Ministerul Telecomunicatiilor al Cehiei (Cesky Telekomunikacni Urad) si exact asta trebuia sa fac: sa prezint anumite aspecte legate de retelele de date prin contextul lor legislativ pentru amendarea legilor in viitor. Sunt unul dintre cei responsabili (in mica parte, fireste) pentru crearea unui context legislativ (in telecom) coerent si cat mai corect.

          Faptul ca azi am cautat despre masini si confidentialitate mi-a largit orizontul cunoasterii si, cel putin pt mine, a reprezentat un plus.

          Faptul ca putem sa fim sau nu de acord asupra a ceva este in natura umana si, in fond, pentru asta au murit atatia: ca sa fim liberi sa ne exprimam opiniile. Evident ca treaba cu stalpisorii si masinile pe trotuar ma supara si pe mine ca si pe Dvs., aici nu era nimic de disputat. Ce am incercat sa gasesc este contextul strict legal (bun sau rau, asa cum e, ca nu intotdeauna legile sunt si corecte) referitor la publicarea masinilor cu numarul in clar.

          Cu toata stima.
  • +12 (14 voturi)    
    nu inteleg de ce e nevoie de stalpii aia (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 15:29)

    pehash [utilizator]

    De ce nu se dau pur si simplu amenzi, zilnic, celor care parcheaza acolo? Cat de greu ar fi? Se plimba cativa frecatori de menta cu un aparat foto in mana si iti trantesc zilnic amenda pana nu mai ai bani si vinzi masina ca sa le platesti.. Data viitoare cand / daca vei mai dori sa iti cumperi o masina o sa fii perfect constient ca ai nevoie si de loc de parcare. Nu, nu este datoria primariei sa asigure locuri de parcare pentru toti soferii.. Daca ar fi asa, atunci ar trebui sa asigure in paralel spatii echivalente pentru toti pietonii sau benzi de bicicleta pentru toti biciclistii. Amaratul ala de impozit anual pt autoturisme nu iti poate plati chiria pentru tot spatiul pe care orasul trebuie sa ti-l asigure.
  • +11 (15 voturi)    
    Nu soferii scot stalpii! (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 15:56)

    triciupa [utilizator]

    Asta e opera tiganilor parcatori. Am asistat la o astfel de scena chiar in centru la Eva, i-am intrebat de ce scot stalpii si m-am ales cu niste injuraturi zdravene.
    Practic "elibereaza" locurile de parcare si apoi le pazesc cu ferocitate. Vai si-amar de nefericitul sofer care indrazneste sa-si parcheze masina pe un astfel de loc "recuperat" fara sa plateasca! Oglinzile smulse, stergatoarele indoite si scuipatul pe parbriz ale lui sunt!
    Fenomenul tiganilor parcatori e complet scapat de sub control si ipocrizia autoritatilor care se fac ca nu vad ce se intampla e revoltatoare.
  • +4 (6 voturi)    
    Intrebari: (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 16:55)

    hot news [utilizator]

    1. De ce se acopera numarul de inmatriculare al masinilor acestor mari nesimtiti?
    2. De ce nu se confisca masinile?
    3. De ce nu se dau amenzi de ordinul a miilor de lei obligatoriu a fi achitate pana la ridicarea masinii confiscate?
    4. De ce nu se iau permise pentru astfel de barbarii?
    De ce? De ce?
    • 0 (0 voturi)    
      Nesimtirea si credinta sunt la liber, (Joi, 21 noiembrie 2013, 11:35)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui hot news

      nu se taxeaza!
  • +6 (6 voturi)    
    concluzia? (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 17:18)

    codo [utilizator]

    Bucurestiul, sat fara caini (paradoxal)
  • +3 (5 voturi)    
    Bucale sau Fecale? (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 17:22)

    nenumit [utilizator]

    Bucurestiul arata ca un jeg.
    Niste jeguri sunt si edili acestui oras.
    Lumea a treia, asta nu se poate numi capitala a Europei in anul de gratie 2013.
    Continuati aceasta campanie Hotnews, e foarte bine, ca si cea cu spitalele romanesti, poate treziti din somnul nesimtirii pe cei ce sunt platiti sa ne administreze si indirect sa si educe prin masurile necesare o parte a populatiei tot atat de nesimtite.
    • 0 (0 voturi)    
      surprinzator (Joi, 21 noiembrie 2013, 9:56)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui nenumit

      cati provinciali vin in fiecare an si aleg sa ramana in jegul acesta de oras care se cheama Bucuresti.

      dar deh, nu sunt toti destupati la minte ca tine.
  • +3 (3 voturi)    
    da (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 17:49)

    I [utilizator]

    asa e in toata tara. Nu tara e de rahat ci oamenii. S-au mai facut amenajari prin orase dar multe arata jalnic pentru ca oamenii le-au distrus rapid. Pana la urma degeaba se fac.
  • +1 (3 voturi)    
    Stalpisori (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 17:55)

    Ioanas [utilizator]

    Da' cu se sunt, frate, instalati stalpisorii aia, cu banda adeziva ?? Cu guma de mestecat ?? Cum de pot fi scosi atat de usor ? Poate si la calitatea si soliditatea lucrarilor trebuie umblat. Iar masinile luate pe sus si duse la "adapost" pana platesc nesimtitii respectivi amenda de rigoare. Asa se face intr-o tara civilizata. Sa vezi cum se potolesc.
  • +3 (5 voturi)    
    N-ati inteles! (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 18:14)

    Cetateanu [utilizator]

    Stalpii n-au fost pusi pentru a impiedica parcarea. Ei au fost pusi pentru a incarca lucrarea. Aratati-mi pe unde se mai pun chestii de astea scumpe. Peste tot n-am vazut decat niste stalpisori, relativi eleganti, care sa delimiteze pentru cei foarte idioti, zona de trafic pietonala de zona de trafic auto. In rest un politist (chiar si local) cateva camere de supraveghere au rezolvat problema (cu mitocanii). Oprescu nu-i decat al mai mare dintre vagabonto- edilii din RO.
  • 0 (0 voturi)    
    Centru (Joi, 21 noiembrie 2013, 9:28)

    EuIoan [utilizator]

    Sunt Bucurestean . Am crescut la Inter . Acela nu mai e centrul Bucurestiului decat pentru provincialii care s-au mutat relativ recent . Centrul Bucurestiului incepe de la statuia Avuatorilor .
  • 0 (2 voturi)    
    Capitala Europeana (Joi, 21 noiembrie 2013, 11:01)

    tudor74 [utilizator]

    Va intreb si eu cum intrebati si voi in ce capitala europeana vezi caini fara stapan pe strada:

    In ce capitala europeana mai vezi masini parcate aiurea ca in Bucuresti ?
    • 0 (2 voturi)    
      Bucuresti (Joi, 21 noiembrie 2013, 14:53)

      lisandra [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      Mai exista atata mizerie si lipsa de responsabilitate din partea autoritatilor publice in vreo capitala europeana? Acest oras nu a fost niciodata iubit si ingrijit si, nu are nevoie decat de curatenie si respectarea legilor...iarba creste singura si avem multe zone cu case si strazi superbe, trebuie doar aratate si puse in valoare.
      Pe cand un protest impotriva mizeriei, prostului gust, chioscurilor, tarabelor, scuipatului pe jos, mucurilor de tigari si resturilor menajere aruncate pe fereastra ?
      Un mars civilizat dar, ferm, pentru curatenie si un aspect civilizat al capitalei noastre drage...Curand?
  • 0 (0 voturi)    
    Numar Masina (Joi, 21 noiembrie 2013, 14:58)

    vlad.pe [utilizator]

    De ce hotnews cenzureaza numarul masinilor parcate ilegal ? acei soferi au incalcat legea, de ce va este FRICA sa postati numarul de inmatriculare ?
  • 0 (0 voturi)    
    De ce e atat de lat trotuarul? (Joi, 21 noiembrie 2013, 18:57)

    GeorgePrisacariu [anonim]

    Dar trotuarele delimitate de pilonii respectivi sunt foarte late. Mai late decat strada. Nu se puteau face mai inguste, ca sa lase si niste locuri de parcare civilizate? Oricum pe acolo nu trece mai nimeni. Vad ca sunt niste case cu etaj pe strada respectiva. Oare oamenii de acolo nu au voie sa aiba un loc decent de parcare in fata locuintei?
    • 0 (0 voturi)    
      pentru ca asa este normal. (Vineri, 22 noiembrie 2013, 15:48)

      MihaiSogom [anonim] i-a raspuns lui GeorgePrisacariu

      Domnule prisacariu, daca ai fost pe afara ai fi vazut ca in centru unui oras european adevarat ( nu ca Bucurestiul, care din pacate este locuit majoritar de oameni ca tine..:( este in mare parte pietonal ( adica destinat exclusiv pietonilor). Matale ti se pare normal ce se intampla in centrul Bucurestiului? (vezi articolul de mai sus).


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version