​​Pieton in Bucuresti

​FOTOGALERIE De ce isi permit soferii din Romania sa parcheze pe trotuar, fara sa lase loc pentru pietoni si ce se poate face pentru rezolvarea problemei

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 18 martie 2013, 13:54 Actualitate | Administratie Locala

Toate tarile civilizate din Europa incurajeaza cetatenii sa renunte la masina personala in favoarea transportului in comun, a bicicicletei si a mersului pe jos. Si autoritatile din Bucuresti sustin, la nivel declarativ, ca incurajeaza aceste practici. In realitate, insa, conditia pietonului din Capitala este una mizera. In special in centrul orasului, trotuarele sunt pline de masini, in multe situatii pietonii fiind nevoiti sa mearga pe carosabil, injurati si claxonati de soferii grabiti. Asta ca sa nu mai vorbim de mamele cu copii, de persoanele cu handicap sau de batrani. Mai mult, asa cum se poate vedea in imagini, chiar masini ale Politiei sunt parcate pe trotuar si blocheaza accesul pietonilor.


Citeste si:




Str. Batistei - un pieton se strecoara printre o masina parcata pe trotuar si zid

In primul rand, chiar Codul Rutier le permite soferilor sa parcheze pe trotuar cu conditia sa lase un metru liber pentru pietoni. Daca soferii parcheaza masina fara sa respecte aceasta prevedere, Politia Rutiera si Politia Locala Bucuresti sunt institutiile care trebuie sa sanctioneze abaterile.

Contactat de HotNews.ro, purtatorul de cuvant al Politiei Rutiere Bucuresti, Andrei Codau, a declarat ca incepand cu 2011 de amendarea soferilor care parcheaza pe trotuar se ocupa mai mult Politia Locala, politistii rutieri amendand mai mult soferii care blocheaza circulatia rutiera, sunt parcati pe trecerile de pietoni etc.


Masinile Politiei locale sunt si ele parcate pe trotuar

Politia Locala a Municipiului Bucuresti spune ca ii amendeaza pe soferii care parcheaza pe trotuar si ca aplica sute de amenzi lunar. "Noi ii amendam pe cei care stationeaza neregulamentar pe trotuar sau le dam avertismente unde au puncte de penalizare. Este vorba de sute de amenzi pe luna. Amenda este de circa 200 de lei. Politistii locali vin, vad masina parcata neregulamentar, identifica proprietarul, o fotografiaza cu aparate omologate si respectivul sofer primeste amenda acasa. Sigur, sunt si soferi care contesta amenzile, dar, din informatiile pe care le avem noi, aceste amenzi se incaseaza", a declarat pentru HotNews.ro Razvan Popa, purtatorul de cuvant al Politiei Locale a Municipiului Bucuresti.


Bd. Lascar Catargiu - Masinile Politiei sunt parcate pe trotuar

Citeste si:

Acesta sustine ca principalul motiv pentru care soferii parcheaza neregulamentar pe trotuar este lipsa educatiei. "Omul daca nu intra cu masina in magazin sau unde are treaba, nu se simte bine. Atat in cartiere, cat si in centru gasesti locuri de parcare, dar este imposibil sa nu gasesti 10-20 de persoane care sa nu isi parcheze masina cu botul lipit de zid si sa nu lase pic de loc pentru pietoni. Este o chestiune de educatie, de cei sapte ani de acasa. Daca amenzile ar fi mai mari, 10 - 15 milioane lei vechi, sunt sigur ca soferii s-ar gandi de mai multe ori inainte sa lase masina parcata neregulamentar", spune Razvan Popa.


Alte masini ale Politiei locale sunt parcate pe trotuar

Daca amenzile si Politia nu par sa-i sperie pe soferi, o alta solutie ar fi stalpisorii care sa-i impiedice fizic sa blocheze trotuarul. Administratia Strazilor a inceput de anul trecut sa puna stalpisori pe strazile din centrul orasului - bd. Magheru, Piata Universitatii, strada CA Rosetti, str. Maria Rosetti si strada din spatele Ateneului Roman. Reprezentantii institutiei se plang insa ca soferii ii inlatura ca sa poata parca dupa bunul plac.


Str. Eforie - Masinile blocheaza unul dintre trotuare

Primariile de sector din Bucuresti pot si ele sa recurga la aceasta masura. Alex Ichim, purtatorul de cuvant al Primariei sectorului 1, spune ca in acest sector administratia locala poate pune stalpisori pe o strada daca cetatenii cer acest lucru, dar in ultima vreme nu au mai fost primite astfel de solicitari. Acesta mai spune ca in sectorul 1 al Capitalei masinile parcate neregulamentar sunt ridicate, taxa de recuperare fiind de 434 de lei, iar aceasta masura ii disciplineaza pe soferi.


La intrarea in Parcarea de la Intercontinental  masinile blocheaza trotuarul

Citeste si:



Pana anul trecut, toate sectoarele din Bucuresti, cu exceptia sectorului 5, aveau contracte pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar. In preajma alegerilor locale, trei din cele sase sectoare din Capitala au renuntat, masura fiind una nepopulara. In prezent se mai ridica masinile parcate neregulamentar doar in sectorul 1 si 4. De asemenea, sectorul 3 doreste sa reia aceasta activitate, licitatia pentru desemnarea firmei care ar urma sa ridice masinile parcate neregulamentar fiind in desfasurare.


Calea Victoriei - Teatrul Odeon - masinile blocheaza intrarea in teatru

Potrivit unei analize facute de HotNews.ro, in anul 2011, firmele care ridica masinile parcate ilegal in Capitala au ridicat din sectoarele 1, 2, 4 si 6 circa 40.000 de autovehicule si au avut incasari de aproximativ 5 milioane de euro.

Cum se poate rezolva situatia

Razvan Beschea, reprezentant-ul Asociatiei Orasul meu 2020, un ONG care militeaza pentru redarea trotuarelor pietonilor, spune ca o prima masura pentru rezolvarea problemei ar fi aplicarea legii "ad literam" de catre Politia Locala si Politia Rutiera, in special pentru trecerile de pietoni si trotuare blocate total.


Strada Biserica Amzei - Masinile blocheaza trotuarul

De asemenea, acesta propune modificarea articolului 142, litera n din Codul Rutier, care permite parcarea masinilor pe trotuar. "Altfel,  orasul va trebui impanzit de stalpisori si acestia vor trebui paziti de autoritati. Aceasta varianta este mult mai costisitoare, ineficienta si inestetica. Daca acest articol nu este modificat, un autovehicul patruns pe trotuar este parcat legal iar politia nu poate actiona. Daca nu se poate modifica acest articol din Codul Rutier, este necesar ca trotuarul sa fie aparat cu stalpisori cat mai solizi", a declarat, pentru HotNews.ro, Razvan Beschea.


Parcul IOR - masinile blocheaza trecerea de pietoni

O alta solutie propusa de acesta ar fi introducerea de automate de parcare pentru parcarile publice existente si pentru toate stradutele cu sens unic unde se poate parca legal la bordura. "Personalul care taia tichete de parcare se va converti in agenti constatatori care sa monitorizeze daca parcarea este platita si masina este parcata legal. Un proces verbal simplu de completat si insotit de o fotografie pare o solutie pentru 2013", este de parere Razvan Beschea.

Acesta mai propune:

- ridicarea tuturor rablelor parcate pe domeniul public;
- semnalizarea mult mai clara si de la distante mult mai mari a parcarilor publice existente. Ideal ar fi sa se poata vedea si numarul de locuri libere;
- identificarea punctelor critice si construirea de parcari subterane in zona ultracentrala;



Calea Victoriei - Trecerea de pietoni si trotuarul este blocat de masini

De asemenea, Razvan Beschea spune ca ar trebui ca soferii sa constientizeze urmatoarele lucruri:

- atunci cand calculezi cat te costa sa mergi cu masina in centru trebuie sa iei in calcul si costul parcarii;

- atunci cand calculezi timpul necesar sa ajungi undeva e bine sa iei in calcul si timpul petrecut sa gasesti loc de parcare legal si cat mai mergi pe jos intre locul legal de parcare si destinatia finala;

- raspunderea unui sofer nu se termina atunci cand se da jos din masina;

- ai voie sa parchezi unde vrei in asa fel incat sa nu ii afectezi pe ceilalti cetateni si soferi;

- problema lipsei locurilor de parcare nu trebuie transferata pietonilor.


Str. Academiei - Trotuarul este blocat de masini

Cine este asociatia "Orasul meu 2020"
"Orasul Meu 2020 pune umarul la imbunatatirea calitatii vietii in orasul nostru. O prima tema pe care incercam sa o rezolvam este „eliberarea trotuarelori si a trecerilor de pietoni” pentru a face orasul mai prietenos. Pentru a realiza acest obiectiv Orasul meu 2020 colaboreaza cu politia locala si politia rutiera. Noi transmitem sesizari iar politia ia masuri – avertizeaza, amendeaza si propune instalarea de stalpisori. Pana acum am reusit sa obtinem cu ajutorul politiei rutiere instalarea de stalpisori pe strada Academiei, Calea Victoriei si Matei Voievod. In momentul de fata stalpisorii sint in curs de montare", spune Razvan Beschea.



Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

Adevaratul vampir care suge sange si ucide peste 10.000 de oameni in fiecare an. Cazul misterios inregistrat in Romania

Oamenii de stiinta americani au descoperit ca un gandac aparent inofensiv este in realitate un adevarat vampir care suge sange si e responsabil de moartea a mii de oameni anual. Gandacul Triatoma Dimiata aduce un pic cu ochiul-domnului de la noi, insa nu e deloc o gaza inofensiva.








16500 vizualizari
  • +20 (22 voturi)    
    o afacere urâtă (Luni, 18 martie 2013, 14:14)

    barbu007 [utilizator]

    cel puţin la unul dintre sectoarele bucureştiului, poliţiştii comunitari au găsit în această afacere o sursă de profit personal.
    se identifică proprietarul maşinii, care este căutat apoi şi... i se spune la cât s-ar ridica amenda. evident, se negociază şi se "aranjează" totul. în favoarea împricinaţilor şi în detrimentul societăţii.
    ca să vă convingeţi că aşa stau lucrurile: câte autoturisme parcate aiurea, care să aibă chitanţa de amendă prinsă sub ştergător, pe parbriz, aţi văzut în ultimii ani?
    • +3 (3 voturi)    
      intrebare (Marţi, 19 martie 2013, 15:25)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui barbu007

      daca politistul x sau y nu-si face treaba astazi, eu ca cetatean nu pot sa fac o plangere undeva? nu pot sa dau in judecata institutia respectiva (de ex. politia locala) pentru ca desi eu platesc taxe si ei incaseaza salarii, nu-si fac treaba?
  • +22 (24 voturi)    
    numerele (Luni, 18 martie 2013, 14:37)

    methylique [utilizator]

    De ce le-ați mascat numerele de înmatriculare?
    Să se vadă cine e măgar...
    • +11 (15 voturi)    
      magarii cu ceafa lata (Luni, 18 martie 2013, 14:56)

      Tibi. [utilizator] i-a raspuns lui methylique

      sunt si ei europeni si au drepturi... ergo, daca eu urinez in public nepasandu-mi de trecatori dar o televiziune ma filmeaza si imi arata fata ca sa ma faca de rusine, ii pot da in judecata ca mi-au incalcat dreptul la imagine.. la celelalte articole numerele erau lasate, pesemne asta s-a intamplat, s-au revoltat soferii jegosi si nesimtiti si care merita masinile facute franjuri de pieteonii inghesuiti in ziduri ca au fost facuti de rusine de hotnews si au amenintat cu tribunalul
    • +19 (19 voturi)    
      Masini parcate pe trotuar (Luni, 18 martie 2013, 17:08)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui methylique

      Ultima data cand nu am putut sa trec de o masina parcata pe trotuar m-am urcat pe capota si am trecut. S-a lasat putin tabla, acuma nu stiu daca i-a ramas indoita sau nu, dar putin imi pasa. Taranul care nu a putut face un efort sa caute un loc de parcare, macar sa faca un efort sa o repare.
      Va sfatuiesc sa faceti la fel.
      • +2 (4 voturi)    
        poate iei bataie (Luni, 18 martie 2013, 22:27)

        zgubilitix [utilizator] i-a raspuns lui banel

        As fi tentat sa fac ce spui tu, insa ce faci daca "de nicaieri" apare proprietarul masinii, ceafa groasa, dimensiuni tip sifonier? Te asigur ca te bate in mijlocul strazii si nimeni nu va interveni.
  • +24 (26 voturi)    
    Raspunsul e simplu (Luni, 18 martie 2013, 14:41)

    bogdan1477 [utilizator]

    "De ce isi permit soferii din Romania sa parcheze pe trotuar, fara sa lase loc pentru pietoni si ce se poate face pentru rezolvarea problemei"

    Se poate ridica masina si plati amenda de 2-300 eur/zi si in 3-4 saptamini se rezolva problema. Da' cu firme private, fara pile ale smecherilor. Oare de ce romanul din Londra, sau in Paris, sau in alt oras european nu face la fel? Pentru ca stie ca-si ia amenda de nu se vede.

    Atit timp cit nu risca nimic, si atit timp cit 80% dintre soferi, in nesimtirea lor, nici nu se obosesc sa-si puna problema daca mai e loc de circulat, vom avea aceasta problema.
    • +16 (16 voturi)    
      Stii ce ma deranjeaza in afara de asta? (Luni, 18 martie 2013, 16:44)

      iulianacp [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      DE CE DAU MINUSURI "CITITORII" HOTNEWS LA ASEMENEA COMENTARII? Pentru ca sunt din randul celor care parcheaza total aiurea si nici nu fac nimic sa obtina mai multe locuri de parcare (daca e posibil). Daca nu au unde sa parcheze, sa vina cu autobuzul, tramvaiul, metroul, bicicleta la servici ca si altii.
      In plus sunt parcari cu plata (la Ateneu, langa Herastrau, Mag. Unirea, etc) dar acestea sunt aproape goale, pentru miticu' parcheaza langa. De ce sa dea 2-3-4-5 ron pe parcare cand poate parca gratis pe strada cu 1 banda pe sens sau pe trotuar?
      In Romania legea nu este respectata, dar cel mai rau este ca nu este aplicata de care Politie!!!
  • +15 (17 voturi)    
    .... (Luni, 18 martie 2013, 14:45)

    gigtic [utilizator]

    Aceeasi situatie e si in celelate orase din tara. Am trimis zeci de poze la ziarele locale, m-am certat si injurat cu soferii care parcheaza pe trotuare, m-am certat cu politistii locali...intr-un final am ajuns sa fiu vazut de cunoscuti ca un ciudat. Mai am o idee inainte sa ma resemnez definitiv. O sa deschid un cont unde se pot face donatii din care sa platesc amenzile pe care o sa le primesc pentru vandalizarea masinilor care parcheaza pe trotuare. :)
    • -1 (1 vot)    
      aiurea (Luni, 18 martie 2013, 22:38)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui gigtic

      Vino in CT sa vezi ca Mazare a tras cu vopsea si a facut parcari cu plata, fara alte amenajari, in toate strazile de pe linga spitale, policlinici, banci, birouri si administratii de stat si locale, adica unde tot romanul are nevoie. Adica daca te duci sa platesti gazu' mai dai inca atita pe parcare... Si nu numai in cazul asta!
  • +14 (16 voturi)    
    De ce sunt putine comentarii? (Luni, 18 martie 2013, 14:50)

    iulianacp [utilizator]

    Pentru ca majoritatea sunt "cocalari" si parcheaza total aiurea, parca toti ar merge numai cu masina si parca s-ar fi nascut in masina. Pe Caderea Bastiliei este aceeasi situatie...
  • +9 (11 voturi)    
    franta (Luni, 18 martie 2013, 14:58)

    ast [utilizator]

    Orasele franceze sunt impanzite de milioane de stalpisori, si nu sunt inestetici (nici nu sunt din aia din plastic ca la noi). S-a gasit un model de stalpisor care este folosit uniform peste tot, foarte rezistent, e inalt, subtire, negru si cu un design simplu. Stalpisorii aia din plastic de la noi sunt dat rapid josi, si mai era recent un articol despre cei din piatra din spatele ateneului care la fel, au fost treptat dati josi de masini. Trebuie gasita o formula de buna calitate, pretul o sa fie mic daca se cumpara zeci de mii.
    • +20 (20 voturi)    
      nu trebuie stalpisori (Luni, 18 martie 2013, 15:37)

      jb [utilizator] i-a raspuns lui ast

      trebuie date amezi rapid si substantiale!
      in anglia, unde is "double yellow lines" nu parchezi ca altfel iei amenda destul de repede. m-am ars si io acum multi ani cand am luat rapid doua amenzi de cate £30, o data dupa 7 min (numa cat intrasem pana intr-un oficiu postal), alta data dupa vreo 15 min de parcat pe double yellow. de atunci m-am lecuit!
      • +6 (6 voturi)    
        Pai nu-i interes (Luni, 18 martie 2013, 17:12)

        banel [utilizator] i-a raspuns lui jb

        Gaborul prefera sa stea in intersectie sa vaneze fraierii care trec pe rosu ca sa-i iasa si lui o spaga. La parcari nu-i iese nimic ca-i amenda mica si oricum nu-l vede pe sofer la fata.

        Daca ar fi la fel de zelosi ca atunci cand nu dai prioritate la babele nehotarate, cred ca n-ar mai exista masini paracate neregulamentar.
  • +10 (16 voturi)    
    Se rezolva foarte simplu (Luni, 18 martie 2013, 15:01)

    Lanista [utilizator]

    trecand cu cheia pe langa masina ;)
    Caz real: in BV era un ciumeg care-si parca tancu cu 2 roti pe trotuar si alealalte 2 roti pe scara trotuarului. In fiecare dimineata trebuia sa ma chinui sa il ocolesc ca nu erra nici urcat dar nici jos dp trotuar. M-am jurat ca ii dau o cheie, dar mi-a luat-0 altul inainte. I-a rupt oglinda. M-am si mirat a doua zi cum dreq de parcheaza corect acum ;)
  • +3 (13 voturi)    
    cheia magica (Luni, 18 martie 2013, 15:03)

    benicio [utilizator]

    Voi pietoni "paduchi" care va plangeti ca nu aveti loc pe trotuar, cate masini din astea parcate pe trotuar ati zgariat pana acum? Cand reprezentantii legii ii ignora pe cei multi si prosti (adica aia care merge pe jos, ca fraierii), atunci cei multi si prosti ar trebui sa ia atitudine. O zgarietura zdravana face mai mult decat o amenda.
  • -5 (7 voturi)    
    articol de lege? (Luni, 18 martie 2013, 15:07)

    costache2 [utilizator]

    De unde ati scos asta: "In primul rand, chiar Codul Rutier le permite soferilor sa parcheze pe trotuar cu conditia sa lase un metru liber pentru pietoni"? Puteti preciza legea si articolul in cauza?
    • +5 (7 voturi)    
      legi (Luni, 18 martie 2013, 15:41)

      RB75 [utilizator] i-a raspuns lui costache2

      HG1391 /2006Art 142 litera N
      Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
      .....
      n) pe trotuar, daca nu se asigura spatiu de cel putin 1 m pentru circulatia pietonilor;
      gasiti legea pe siteul poilitiei
      http://bpr.b.politiaromana.ro/index.php/legislatie/505-hg-1391-din-2006.html
  • +13 (13 voturi)    
    Foarte necesare astfel de reportaje! (Luni, 18 martie 2013, 15:09)

    gabrieel [utilizator]

    Blocarea trotuarelor este pana la urma una dintre problemele cauzate de neaplicarea legilor in vigoare.
    Un alt exemplu de neaplicare a legislatiei este Calea Victoriei, de la intrarea dinspre Pta Victoriei pana la intersectia cu Bd. Dacia, pana unde se pot folosi uzual maxim 2 benzi din cele disponibile.
    Poate incercati un articol cu intrebari si raspunsuri de la autoritati si pentru:
    - centura de Nord a Bucuresti: cum au putut proiecta si construi intrarile/iesirile in acest hal? Cine raspunde pentru accidentele mortale cauzate de aceasta proasta proiectare/executie? Si cum promoveaza ei folosirea autostrazii, cand la Otopeni ai maxim o banda sa intri pe Centura, venind din DN1?
    - intrarea in Bucuresti, DN1, pasaj Baneasa: de ce pentru sensul peste pasaj sunt 2 benzi neaccesibile decat pentru un trafic lejer (cele din fata Selgros - BMW), iar pentru grosul traficului se pastreaza 1 (una) singura banda - si vorbim de DN1 si probabil cea mai circulata intrare intr-un oras in Romania? Poate o solutie ar fi fost accesul la 3 benzi pentru traversarea pasajului, care sa poate fi accesate la o distanta normala, inainte de intrarea in pasaj, fara ca in acest fel sa mai fie blocata intrarea in pasaj de cei care vor "sa sara randul"?
    Sau cum raspund cei din Voluntari si Sectorul 2 (autoritatile) la intrebarea: cum si-au inchipuit ei ca vor ajunge la munca zecile de mii de oameni care lucreaza in zona Pipera (platforma Sector 2 si Pipera-Tunari Voluntari) fara ca macar 1 (un) singur drum nou sa fie creat? Infrastructura "orasului" Voluntari cred ca poate fi comparata cu zonele cele mai sarace din lumea in care traim, dar, daca asta isi doresc oamenii de acolo...
    Multumesc,
    Gabriel
  • +13 (17 voturi)    
    Act upon your civil duty (Luni, 18 martie 2013, 15:11)

    Expat021 [utilizator]

    I applaud Hotnews.ro for putting this problem again out in the open. Regardless of the parking problem in Bucharest, everyone needs to respect the law.

    But what can we do about?

    Well, every time you see a car (or cars!) parked illegally in a certain street, PICK UP YOUR PHONE and call the police. Demand that they send a police car and demand that each and every car parked illegally, will be fined (+ 2 points on your license, if I am correct).

    If citizens do not take action, the police won't do it themselves.

    As an example: One day I was walking in Sector 2, and was forced to walk on the (busy) road because the sidewalks were blocked by around 35 cars. Police came, and they then fined ALL 35 CARS (including making the necessary pictures). This is how every citizen in this country should deal with this. We have traffic laws (OUG 195/2002) and if the police does not enforce it on a regular basis, we -the citizens- can demand them to take action. If it worked for me, it should work for everyone!
    • +3 (9 voturi)    
      I agree (Luni, 18 martie 2013, 15:31)

      amanda13 [utilizator] i-a raspuns lui Expat021

      except, you see, Romanians have been taught that it's better to ignore such problems, they do not have the concept of civic duty, they rather associate it with mere tattling.

      Congrats to you for taking action. I must admit I am surprised to read that the police came promptly and fined the owners of those cars.
    • -1 (7 voturi)    
      no civil duty here (Luni, 18 martie 2013, 16:04)

      Ciufulet [utilizator] i-a raspuns lui Expat021

      The problem in Romania and with the Romanians is that they are offended only on the Internet but when it's time to act they turn around, they didn't saw nothing, they didn't heard nothing, etc. In Romania DOES NOT EXIST CIVIL DUTY!! Unfortunately!
    • +3 (3 voturi)    
      corect (Luni, 18 martie 2013, 17:10)

      ultraviolet [utilizator] i-a raspuns lui Expat021

      este singura sansa , 10.000 de apeluri la politie pe tema asta si presiunea creata sigur v-a demara o actiune mai ampla a autoritatilor.
    • -1 (1 vot)    
      Great (Luni, 18 martie 2013, 18:09)

      RB75 [utilizator] i-a raspuns lui Expat021

      how is today the situation in the mentioned area? is it clean? Are you sure they really fined the cars? Normaly they need a too long time to react. Anyway congratulation
  • +9 (9 voturi)    
    Deranjul pietonilor e partea nevinovata... (Luni, 18 martie 2013, 15:19)

    calexe [utilizator]

    ... Si din pacate nici macar autorii articolului nu constienteaza ca lucrurile pot fi mult mai grave. Se parcheaza inclusiv in dreptul trecerilor de pietoni sau chiar pe zebra, pe banda 1, a 2-a si chiar pe a 3-a, daca exista, in dreptul intersectiilor sau chiar in intersectie; autori: taximetristi, cocalari care vin la un bar si trebuie sa-si puna masina la vedere, dar si oameni aparent civilizati. Si chiar sub ochii politiei rutiere (care in acest articol pretinde ca s-ar ocupa totusi de blocarea cailor rutiere).
    Domnilor politisti, problema cu blocarea caii rutiiere e una. Dar mult mai grav e ca astfel de modalitati de parcare pot duce la accidente. Un copil care traverseaza pe la zebra, ca asa l-a invatat mama acasa, poate fi lovit de o masina care nu l-a observat din cauza celor care au parcat pe zebra sau in dreptul acesteia. Caz patit de mine, cu fiica mea. Iar parcarea / stationarea pe banda 1-2-3 nu numai ca blocheaza traficul, dar si aceasta poate provoca accidente.
    Domnilor politisti, de ce naibii mai primiti salarii din impozilele mele si ale altor tampiti ca mine?
  • +4 (4 voturi)    
    Solutii exista...aplicarea depinde de 'aplicator' (Luni, 18 martie 2013, 15:20)

    JustM [utilizator]

    Cazul 1: parcarea pe trotuar
    Regulamentul spune ca trebuie sa lasi minim 1 metru de acces pentru pietoni....abia dupa aia platesti amenda aferenta.
    Se intampla (partea cu lasat 1 metru)?
    Cel mai adesea....nu.

    Solutie: amenda trimisa proprietarului autovehicolului, cu poza (stiu ca se poate), in cuantum egal cu impozitul anual platit pentru acel autovehicul.
    Normal , si cu punctele de penalizare aferente parcarii neregulamentare, pentru proprietarul acestui mijloc de transport. Punctele de penalizare se vor atribui altei persoane, daca aceasta recunoaste in scris, in fata organelor abilitate, ca ea (persoana, nu in sens masculin sau feminin) a condus acel autovehicul in momentul respectiv.

    Cazul2: mersul si parcatul pe contrasens (pe strazi cu sens unic...mai ales)

    Solutie: la fel ca la cazul 1

    De ce? (argumentele mai jos)
    Cazul1 (cel de mai sus)
    In fiecare zi, pe strada pe care locuiesc sunt masini pe care trebuie 'sa sar' ca sa merg pe trotuar.
    E deranjant.....rau
    Cazul2 (tot cel de mai sus)
    Tot in fiecare zi , 'ma intalnesc, in trafic' cu conducatori auto care nu stiu sa citeasca......semnele de circulatie. Adica eu , pe sens unic( in directia corecta) si ei .....nu.
    In Marea Britanie, de exemplu, am vazut ca pentru parcare neregulamentara iti pune un tichet de amenda pe parbriz(sub stergator), apoi poza....si gata. Cand parchezi pe o strada cu sens unic, avand botul masinii in celalalt sens, mi se pare complet stupid sa contesti amenda.
    La noi nu exista reglementari in acest sens.

    Dragi 'organe abilitate' .......exista o goaza de resurse finaciare neexploatate!
    Si va mai si plangeti ca nu aveti buget........
  • +7 (7 voturi)    
    Mda (Luni, 18 martie 2013, 15:47)

    electron [utilizator]

    De ce se parcheaza asa? Ca se poate. Poti parca zile la rand neregulamentar ca nu patesti nimic. Atata timp cat legea existenta nu se aplica tot ii degeaba. si si daca ai ghinion amenda ii relativ mica si cum esti prins si rar ti se merita.
    Solutia? Mariti amenzile. Faceti o amenda 2000 de lei nu 200. Va garantez ca nu mai parcheaza nimeni aiurea, numai sa se auda ca incep sa se dea amenzi, ce sa mai zic daca si musti a amenda din asta, te lecuiesti pe viata de parcat aiurea. Nu ai bani? Sunt destule strazi si gunoaie care trebuie stranse. 2000 = vreo 3-4 luni de munca in folosul comunitatii.
    Dar asta nu ajunge ca daca nu ai unde parca tot nu e bine.
    Sa fie cateva parcari la marginea drumului cu stationare limitata max 2 ore de exemplu, unde sa parchezi cand mergi sa platesti o factura sau sa semnezi un contract. Pentru stationari cu durate mai mari sa fie parcari subterane, supretarane, plutitoare, suspendate sau de care vreti voi. Toate astea sa se plateasca din banii din amenzi, nu ca musti o amenda de 2000 de lei din care 1800 merg la o firma capusa si 200 la primarie ca asa nu rezolvam nimic. Angajeaza primaria niste omuleti care asta sa faca se plimba si dau amenzi. Sunt platiti procent din amenzi. si uite asa se reolva problema. Nu trebuie nici un stalpisor nu trebuie nimic. Trebuie numai aplicata legea.
  • +5 (5 voturi)    
    Dimpotriva (Luni, 18 martie 2013, 16:21)

    t4v1 [utilizator]

    Dimpotriva, studiile arata ca cel mai mare efect asupra respectarii legii il au in ordina asta:
    1) aplicarea IMEDIATA a amenzii (cum zicea cineva mai sus ca si-a luat amenda in 7 minute in Londra)
    2) aplicarea CONSTANTA a amenzii (sa ti-o iei de fiecare data)
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    100) Marirea amenzilor. Degeaba le maresti daca nu se aplica.
    • +5 (5 voturi)    
      ... (Luni, 18 martie 2013, 17:44)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      In sfarsit cineva care vede lucrurile corect. O amenda de 100 de lei aplicata zilnic ar avea un efect mult mai mare dacat una de 10000 odata pe an.
      Ca si atunci cand iti educi copilul, daca-l lasi nesupravegheat si ii dai o bataie buna odata pe an, nu obtii nimic, din contra, dar daca stai cu ochii pe el si-i faci observatie atunci cand greseste, invata mult mai repede.
  • +6 (6 voturi)    
    HA HA HA! (Luni, 18 martie 2013, 17:07)

    Nadgob [utilizator]

    "Este vorba de sute de amenzi pe luna."

    Pai intr-o metropola precum Bucuresti, cred ca ar putea sa dea lejer 1000 de amenzi pe zi!
    Sa vezi pe urma cum s-ar potoli.
    • +3 (3 voturi)    
      1000 pe luna? (Luni, 18 martie 2013, 17:40)

      calexe [utilizator] i-a raspuns lui Nadgob

      Glumesti. In zona mea - Pta Muncii - Decebal - Pta Alba Iulia (Bucuresti) s-ar putea aplica lejer 1000 de amenzi intr-un singur weekend. Pentru parcari pe zebra, in intersectii, banda 1-2-3, trecere pe rosu, si alte mizilicuri din acestea. Parcarile pe trotoar nici nu le mai iau in socoteala.
      Apropos, primaria ia bani pentru locuri de parcare pe trotoar. De ex. in dreptul bodegii Zvon.
      Traiasca Politia Romana si Pimaria PMB (sau sector 3)!
      Banuiesc ca si prin alte parti e la fel.
  • +3 (3 voturi)    
    Praga, Stodulky (Luni, 18 martie 2013, 17:31)

    Dr. Fly [utilizator]

    In zona in care stau (vedeti calupul de blocuri), parcarile au fost gandite pentru blocuri de 4 etaje (au 7 etaje in realitate) si pentru o masina la doua apartamente (in general sunt o masina per apartament).

    Rezultatul: se parcheaza pe trotuar, in sensurile giratorii, etc.

    https://maps.google.com/maps?q=kurzova+praha&hl=en&ll=50.036923,14.340766&spn=0.001627,0.002749&sll=37.0625,-95.677068&sspn=46.226656,90.087891&t=h&hnear=Kurzova,+Praha,+Czech+Republic&z=19

    In general masinile blocheaza una pe alta dar oamenii isi lasa masina "pe liber" si daca vrei sa iesi pur si simplu o impingi pe cea care te blocheaza.

    Dar se mai intampla ca din neatentie un sofer ori sa traga frana de mana ori sa uite sa scoata masina din viteza. In cazul acesta am sunat la politie si surpriza: ei nu pot veni cu masinile de ridicat pentru ca nu pot intra cu ele prin sensurile giratorii deja ocupate de masini. Deci nu fac nimic. Cum se rezolva? Se claxoneaza. Intri in masina proprie si claxonezi pana vine proprietarul celei care o blocheaza pe a ta. Eu nu fac asta pentru ca ma deranjaza sa imi claxonez, insa s-a intamplat sa claxoneze cineva la 1-5 noaptea minute in sir, trezind fireste pe toata lumea.

    Cel mai nasol a fost acum o saptamana cand a luat foc ceva si masinile de pompieri nu au putut intra prin giratorii. Ghinion. Su luptat cu exctinctoarele portabile.

    Noi dupa cateva incidente am inchiriat un garaj ceva mai departe insa nu vreau sa ma amestec in jungla de masini.

    De ce am scris? Ca sa vedeti ca se intampla si mai la vest. Ce-i drept, tot blocul comunist.
    • +3 (3 voturi)    
      PS (Luni, 18 martie 2013, 18:09)

      Dr. Fly [utilizator] i-a raspuns lui Dr. Fly

      Daca in poza sunt si locuri goale, probabil ca poza e mai veche si a fost facuta vara cand multi erau in concediu sau la serviciu (in amiaza mare). Acum giratoriile sunt ticsite cu masini parcate, si pe-o parte si pe alta a drumului. Repet, cu un camion mai mare sau o masina de pompieri nu se poate intra.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Luni, 18 martie 2013, 18:48)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Dr. Fly

      Rezolvarea e simpla: zona cu densitate mare - impozit pe proprietate mic, taxa parcare mare; zona cu densitate mica - impozit pe proprietate mare, taxa parcare mica. Locurile de parcare sunt putine in zonele cu multe blocuri, deci normal e sa fie mai scumpe. Alta varianta nu exista. Spatiul construibil e deja ocupat, iar parcarile subterane sunt prea scumpe pentru categoria de oameni care locuesc in acest gen de blocuri.
      • +2 (2 voturi)    
        Absolut corect (Luni, 18 martie 2013, 21:01)

        Dr. Fly [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        Eu unul prefer sa platesc garaj decat sa stau sa claxonez sau sa imi gasesc masina lovita de altul. Da, merg pe jos pana la masina 10 minute, dar asta e departe de a fi un calvar.

        PS: Am vorbit la persoana I singular dar masina e a sotiei :) Mi-am insusit-o doar in text.
  • +2 (2 voturi)    
    loc (Luni, 18 martie 2013, 17:58)

    xox [utilizator]

    Primaria nu ar trebui sa mai acorede autorizatie imobilelor noi ce se vor construi fara loc de parcare subteran, sa utilizeze la maxim locurile unde se mai pot face parcari cu cost (sub si supra teran) sa planteze stalpisori si sa ridice masinile parcate necorespunzator.
  • +2 (2 voturi)    
    Nu am experienta de parcare in Bucuresti! (Luni, 18 martie 2013, 18:18)

    closer [utilizator]

    Afara , in strainatate , nici ei nu au destule locuri de parcare, dar rezolva elegant altfel. Parcare cu plata , prin automate de strada , parcarile fiind pe carosabil , de cele mai multe ori, traficul fiind transformat apoi in strazi cu sens unic , unde se poate si largimea strazii nu permite altfel.. Problema insa este ca nu iti poti permite sa nu platesti un loc de parcare , pt ca alternativa este foarte usturatoare si nu poti negocia. Este fotografiata masina cu data si ora inscrise , si amenzile se pot aduna pe o anumita perioada , nu prea mare insa . De cele mai multe ori sunt camere de luat vederi legate la un dispecerat central si nu mai poti fenta . Daca nu achiti esti chemat in instanta si de cele mai multe ori nu poti scapa fara achitarea sumelor . Rar sunt cazuri motivate in care nu se achita ceea ce trebuie catre administratia orasului respectiv. Sunt fonduri care intra la bugetul orasului respectiv si au tot interesul sa le adune .
    Si afara sint locuri de parcare fara plata , mari , incapatoare, dar nu unde vrea clientul. Lasi masina si ca sa ajungi undeva , mai trebuie mers si pe jos. Avantajul este ca nu platesti si nu stau cei platiti sa supravegheze parcarile cu ochii pe tine .
    La noi nu se respecta in primul rind legea . Asta cred ca este principalul motiv.
    In strainatate nu ai voie sa parchezi in nici un caz pe trotuar , este complet interzis, pt ca si pietonii au aceleasi drepturi de a folosi trotuarul ca si conducatorii auto , carosabilul.
    Din nou precizez ca amenzile sunt foarte mari, uneori 120 euro sau mai mult si nu poti sa negociezi , nu ai cum sa scapi , sunt persoane platite sa faca controlul si sa aplice legea. In caz de scandal , vine politia si repercusiunile pot fi mai mari in acest caz.
    La noi ar trebui sa se puna șaua in special pe cei care trebuie sa aplice legea sa faca acest lucru.
    Apoi , daca nu e rost sperț si tirguiala, incet , incet , poate se vor aseza lucrurile .
    Oricum, de undeva trebuie inceputa si treaba asta.
  • +2 (2 voturi)    
    Rezolvare (Luni, 18 martie 2013, 21:10)

    Giordano [utilizator]

    Ar putea muta toate agentiile de guvern si etc. mai la periferii si toate masinile se vor duce acolo.Marea aglomeratie este in fata sediilor institutiilor statului.
  • 0 (0 voturi)    
    alternativa la cui (Luni, 18 martie 2013, 22:30)

    zgubilitix [utilizator]

    Iata o alternativa la cui care exista de multi ani si la care intotdeauna mi-am dorit sa apelez dar inca nu am facut-o: http://parchez.wordpress.com/

    Nici in oras nu am vazut masini cu astfel de stickere. Poate ar fi momentul sa declansam o campanie... :-)
  • 0 (0 voturi)    
    Ce sa se rezolve? (Luni, 18 martie 2013, 23:22)

    LukeThe Nuke [utilizator]

    Citat din articol
    "- problema lipsei locurilor de parcare nu trebuie transferata pietonilor."

    Corect, nu trebuie transferata pietonilor, insa trebuie transferata cumva cuiva sa inteleg, nu?

    A parca pe trotuar e una, a parca nesimtit pe trotuar este altceva.

    Daca vorbim doar despre lucri de parcare - este o problema care nu poate fi rezolvata in acest moment. Masinile care sunt in Bucuresti sau in marile orase cel putin in timpul unei zile de lucru (poate si in cele mai mici, nu cunosc) pur si simplu nu au cum sa fie parcate in mod regulamentar toate. Chiar daca arata mai urat, eu as lasa bulevardele mai mari - cu cel putin 3 benzi - sa aiba o banda de parcat.
    Mai ales ca autobuzele nu prea le folosesc - ele se incadreaza din timp conform traseului.
    • 0 (0 voturi)    
      parcare corecta (Marţi, 19 martie 2013, 7:35)

      RB75 [utilizator] i-a raspuns lui LukeThe Nuke

      Bineinteles ca aceasta problema trebuie transferata cuiva. Probabil ca trebuie transferata autoritatilor locale. Adica puteti sa va adresati autoritatilor locale sa le solicitati sa va faca loc de parcare unde aveti dumneavoastra nevoie. Intre timp ar fi bine sa parcati legal si respectandu-i pe ceilalti, ceea ce sint convins ca faceti in fiecare zi
  • 0 (0 voturi)    
    personal, la mine pe strada (Marţi, 19 martie 2013, 9:21)

    hatru [utilizator]

    Am rezolvat problema. Si-asa am cheile de la casa in buzunar. De ce sa se plictiseasca acolo?In special pentru masinile noi si scumpe e o placere.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu doar trotuarele, este spiritul acestui popor (Marţi, 19 martie 2013, 9:48)

    Ioancornel [utilizator]

    Eu am trimis fotografii cu masini parcate pe trotuarul bulevardului Decebal, atat politiei cat si primariei sectorului 3. Cu insistente am primit un raspuns "romanesc" de la politie: aveti dreptate dar nu putem face nimic. De fapt, in tara asta, politistul, ca si functionarul de la primarie, nu isi fac datoria pentru care sunt platiti. Nu au aceasta cultura. Nu o aveau, decat de frica, in perioada interbelica, comunismul i-a invatat, in continuare ca la stat trebuie doar sa te faci ca muncesti dar plata este un drept fara legatura cu prestatia iar dupa 1990, din pacate, noii politicieni au construit un stat de hoti nu de drept, in care respectul nu exista. Daca nimeni nu stie ce este respectul, nici cei care ar trebui sa respecte legea, dar nici cei care ar trebui sa o aplice, nu ne putem astepta la nimic bun. Practic, in felul in care decurg lucrurile in Romania , nu avem nici o speranta. Pana nu va exista, cu adevarat un stat de drept, in care sa nu ne mai punem problema ca unii sunt mai presus de lege, nu ne putem face iluzii. Sunt unii care lupta pentru asta dar, din pacate, la noi traditia ploconului si tentatia bunului plac sunt mult mai vechi decat sistemul acesta nou, pentru noi, european, asa ca nu vor reusi, in urmatoarele decenii. Nu a reusit Europa sa schimbe Grecia, (poate nici nu si-a dat seama ca ar trebui sa o faca, daca vrea sa o includa in Uniune), Grecie care nu a trecut prin nenorocirea comunismului, cu atat mai putin va reusi cu noi. Nu putem avea decat mici victorii, temporare - pana la castigarea razboiului mai e mult. Societatea civila e slaba: oamenii sunt preocupati de ce pun pe masa, nu au timp de grija comunitatii. Presa are si ea altele pe cap: politica. Comunitatea ramane in grija sortii. Si soarta a fost, asa cum spunea si domnul Lucian Boia, sa ne nastem mai tarziu si sa evoluam in conditii nefaste. Asta e. "Hai Romania!"
    • +1 (1 vot)    
      politia (Marţi, 19 martie 2013, 12:12)

      RB75 [utilizator] i-a raspuns lui Ioancornel

      din pacate v-a raspuns corect. NU au ce sa faca!!! masinile parcate pe trotuar respecta legea daca lasa 1 metru pentru pietoni. este vorba de art 142 litera N . Iar stalpisorii de obicei sint rupti. Cunosc situatia de pe Decebal foarte bine...
  • +1 (1 vot)    
    NR de telefon politia locala (Marţi, 19 martie 2013, 11:33)

    adi@eu.ro [utilizator]

    Telefoane de contact 112, 021.9540 sau 021-667.67.62. Cel putin in sectoarele in care se mai ridica masini.
    Daca asteptati sa dea altcineva telefon, nu va mirati ca nu ia nimeni masuri.
    Totusi , as fi curios , cati dintre cei care comenteaza pe forum semnalizeaza cand depasesc un biciclist , atunci cand sunt la volan. Am vazut inconstienti, exemplu concret o masina Coca Cola, care a trecut razant pe langa un curier pe moped. Omul s-a oprit ametit si speriat, era cat pe ce sa-l traga sub masina. Am mers ceva mai tare sa le atrag atentia ca erau cat pe ce sa faca accident, dar cand am ajuns in dreptul lor am vazut cum cei doi angajati radeau cu gura pana la urechi de gluma buna pe care o facusera. Am dat telefon la numarul de pe masina si am incercat sa prind acel numar intreaga zi. Fara succes. Imi pare rau, dar asta e nivelul. Se mai mira cineva?
  • 0 (0 voturi)    
    parcare (Marţi, 19 martie 2013, 11:46)

    lisandra [utilizator]

    De ce se vorbeste doar despre masinile parcate pe trotuar, in centrul capitalei ? In toate zonele trotuarul este blocat pana la sufocare, locatarii avand masinile chiar sub ferestre sau balcoane.
    Sos. Pantelimon, in sectorul 2, este un dezastru.Numai sectorul 3 a reusit sa elibereze trotuarul, este cel mai aerisit.Trebuie sa se rezolve problema, incepand de la periferie spre centru...
  • +1 (1 vot)    
    mda ... (Marţi, 19 martie 2013, 19:32)

    maryus999 [utilizator]

    problema este alta ... orasul a fost proiectat cand erau 100ooo de masini in tot bucurestiul ... intre timp lumea a mai evoluat masina a devenit ceva util si necesar pentru cine isi permite sa o cumpere sau sa o conduca ... in ani 1000 si ceva orasele aveau strazi cat sa incapa 2 carute una pe linga alta ... in ani 1900 s-au mai largit un pic ... cand au aparut masinile iar s-au largit un pic strazile ... acum sunt milioane de masini in oras si natural o sa fie nevoie de spatiu mai mare pentru a circula ... singura solutie ramane largirea soselelor si construirea caselor si blocurilor cu parcare subterana ... dar asta se va putea face doar dupa un cutremur major sau dupa un razboi devastator ... atunci o minte luminata va zice stai asa ... avem nevoie de parcari sub blocuri si strazi mai largi si vor construi de la zero un oras adaptat nevoilor actuale ... restul ce vorbiti voi cu stalpisori si amenzi sunt apa de ploaie ... masurile astea se intorc si impotriva celor care le agreaza acum ... pietonii inversunati ganditi-va ca o sa faceti si voi copii care vor avea masina si vor vrea sa o parcheze undeva si atunci sa va vad cum ii judecati ? ... daca acum sunt accesibile masinile peste 20 de ani vor fi si mai accesibile si atunci sa va vad :))
    • 0 (0 voturi)    
      Asa SI!????? (Marţi, 19 martie 2013, 21:49)

      abint [utilizator] i-a raspuns lui maryus999

      Halal gandire.
      Du-te in vest si vezi cum sunt acolo parcate masinile. Orasele lor tot pentru carute au fost proiectate initial. Si nu cred ca numarul de masini pe cap de locuitor e mai mic.

      Singura solutie e amenda. Sa fie cat mai mare si cad mai des data.
      Banul este singurul lucru care il constrange pe om sa faca/nu faca ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    Solutii sunt, de vointa ducem lipsa (Miercuri, 20 martie 2013, 0:21)

    bigbrother [utilizator]

    Am citit comentariile de pana acum si sunt propuse solutii mai bune si mai rele, dar ramane totusi intrebarea principala: cine va face treaba? Politia? Ei sunt cei care parcheaza pe trotuar, pe trecerile de pietoni, cei care iau spaga, cei care..lista poate continua pana maine.
    Primaria? Ei nu vin nici sa repare gropile, dar sa rezolve cu parcarile pe trotuare prin instalarea de stalpi.
    Ar mai ramane pietonul. Nu vrei sa faci nici cercuri olimpice cu cheia pe masina omului ca poate apare unul cat sifonierul, dar nici nu vrei sa fi calcat de bizon pe strada pentru ca doar pe acolo ai loc sa treci.

    Ne invartim in cerc in toata povestea asta si asta pentru ca nu exista de fapt vointa de a se rezolva aceasta situatie. Solutii sunt, e suficient sa ne uitam la tarile din vest. Trebuie doar sa vrem cu adevarat sa rezolvam situatia. Si totul trebuie sa inceapa de la legi clare si aplicarea lor.
  • 0 (0 voturi)    
    parcat aiurea (Duminică, 31 martie 2013, 15:15)

    infoInsider [utilizator]

    http://infoinsider.ro/2013/03/31/fara-mila-soferi-lasati-pietonii-sa-traiasca/


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică