Primaria Capitalei a reamenajat in aceasta toamna straduta din spatele Ateneului Roman - str Nicolae Golescu. Trotuarele au fost largite si pavate cu granit si piatra alba, parcarile de pe margine au fost desfiintate, iar carosabilul amenajat cu piatra cubica. Desi ideea este laudabila, pietonii fiind favorizati in detrimentul masinilor, municipalitatea a pus stalpisori doar pe o mica portiune din strada, iar in rest masinile sunt parcate pe trotuarele luxoase.

  • Vezi de ce parcheaza soferii  pe trotuar

Trotuarle de pe str. Nicolae Golescu sunt blocate de masinile parcate neregulamentar pietonii fiind nevoiti sa mearga pe strada

Daca vrei sa treci ca pieton pe aceasta strada, este imposibil deoarece masinile sunt cu botul lipit de cladiri, nefiind lasat spatiu de trecere pentru pietoni. Daca mergi pe partea carosabila, masinile te claxoneaza si de multe ori nu scapi fara cateva injuraturi colorate, iar daca ai ghinion risti chiar sa fii lovit de masinile care circula in viteza. HotNews.ro a intrebat Administratia Strazilor Bucuresti de ce nu a pus stalpisori pe toata strada, ca masinila sa nu mai ocupe trotuarele, insa pana la aceasta ora nu am primit un raspuns.

Masinile sunt parcate lipit de cladire

Politia Locala a Municipiului Bucuresti spune ca ii amendeaza pe soferii care parcheaza pe trotuar fiind date sute de amenzi pe luna. "Noi ii amendam pe cei care stationeaza neregulamentar pe trotuar sau le dam avertismente unde au puncte de penalizare. Este vorba de sute de amenzi pe luna. Amenda este de circa 200 de lei. Politistii locali vin, vad masina parcata neregulamentar, identifica proprietarul, o fotografiaza cu aparate omologate si respectivul sofer primeste amenda acasa. Sigur, sunt si soferi care contesta amenzile, dar din informatiile pe care le avem noi, aceste amenzi se incaseaza", a declarat pentru HotNews.ro Razvan Popa, purtatorul de cuvant al Politiei Locale a Municipiului Bucuresti.

Pietonii se strecoara prin putinul spatiu lasat liber

Acesta sustine ca principalul motiv pentru care soferii parcheaza neregulamentar pe trotuar este lipsa educatiei. "Omul daca nu intra cu masina in magazin sau unde are treaba, nu se simte bine. Atat in cartiere cat si in centru gasesti locuri de parcare, dar este imposibil sa nu gaseti 10-20 de persoane care sa nu isi parcheze masina cu botul lipit de zid si sa nu lase pic de loc pentru pietoni. Este o chestiune de educatie, de cei sapte ani de acasa. Daca amenzile ar fi mai mari, 10 - 15 milioane lei vechi, sunt sigur ca soferii s-ar gandi de mai multe ori inainte sa lase masina parcata neregulamentar", spune Razvan Popa.

Aceasta masina a parcat pe trotuar, strecurandu-se printre stalpisori

Razvan Beschea este reprentantul asociatiei Bucurestiul meu 2020, un ONG care sesizeaza Politia in legatura cu strazile din Centrul Capitalei unde trotuarele sunt blocate de masini si lupta ca acestea sa fie redate pietonilor. Acesta sustine ca aceasta situatie este perpetuata atat de autoritati cat si de cetateni: "Primaria accepta tacit sa se parcheze pe trotuar pentru ca nu are o solutie pentru numarul mare de masini din oras. Nu sunt interesati sa rezolve problema", spune acesta.

De ce se parcheaza pe trotuar

Razvan Beschea sustine ca sunt 3 cauze:

- lipsa de reactie a cetatenilor care nu pun presiune pe autoritatile locale. Daca cetatenii ar avea o reactie mai agresiva, poate si autoritatile ar reactiona;

- in zona centrala nu este vorba despre lipsa a locurilor de parcare, fiindca poti gasi in parcarile cu plata, la orice ora, un loc liber. Sunt cele doua parcari de la Universitate, parcarea de la blocul Eva, de la Palatul Regal, de la Sala Palatului, de la Hilton, de la Amzei. Este vorba de lipsa de educatie si de faptul ca in parcarile amenajate trebuie sa platesti;

- o alta problema este cea a agentilor de politie constatatori care au procese verbale foarte greu de completat, iar in cazul in care li se contesta procesul verbal nu au niciun suport si risca sa piarda procesul si sa plateasca cheltuielile de judecata;

- politia nu intervine imediat atunci cand un cetatean sesizeaza ca o masina blocheaza trotuarul, termenul de raspuns fiind de 30 de zile.

Pe portiunea de strada unde au fost montati stalpisori, trotuarul este liber

Asociatia Asociatia Bucurestiul meu 2020 a sesizat de mai multe ori Politia Rutiera referitor la masinile parcate neregulamentar pe strazile Edgar Quinet, Academiei si Calea Victoriei, institutia a raspuns ONG-urilor ca a amendat mai multi soferi care au parcat ilegal, insa nu au fost montati stalpisori ca sa ii impiedice pe soferi sa urce masinile pe trotuar.

Masinile au rasturnat stalpisorii proaspat pusi

"La sesizarea dumneavoastra transmisa pe adresa de e-mail a Brigazii Rutiere (...) va comunicam ca Brigada Rutiera in colaborare cu Politia Locala Sector 1 a actionat in zona str. Edgar Quinet pentru prevenirea si combaterea opririlor si stationarilor neregulamentare. Cu aceasta ocazie au fost depistati si sanctionati contraventional 23 conducatori auto (...). in privinta sistematizarii rutiere, Comisia Tehnica de Circulatie din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, a avizat in sedinta din data de 25.10.2012, instalarea stalpisorilor ornamentali in zona str. Edgar Quinet. Totodata, Brigada Rutiera a inaintat catre Administratia Strazilor Bucuresti o adresa pentru reinstalarea stalpisorilor ornamentali in zona mentionata", se arata in raspunsul trimis de Politia Rutiera la una dintre sesizarile asociatiei.

Referitor la soferii care parcheaza pe trotuarele de pe str. Academiei, Politia Rutiera a raspuns:

"Au fost depistati si sanctionati contraventional 17 conducatori auto (...). In privinta sistematizarii rutiere, Comisia Tehnica de Circulatie din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, a avizat in sedinta din data de 25.10.2012, instalarea stalpisorilor ornamentali in zona str. Academiei". Razvan Beschea, reprezentantul asociatiei Bucurestiul meu 2020 sustine insa ca pe str. Academiei au fost montati stalpisori doar pe o portiune de drum, in rest masinile avand acces pe trotuar.