Articol actualizat

VIDEO OMS cataloghează noua variantă de coronavirus drept una îngrijorătoare / Primul caz de infectare cu noua tulpină africană a coronavirusului confirmat în Europa/ SUA închid granițele călătorilor din opt țări din Africa de Sud

de Redactia     HotNews.ro
Vineri, 26 noiembrie 2021, 8:47 Actualitate | Internaţional


Mutatii coronavirus
Foto: Freepik
Organizația Mondială a Sănătății a clasificat vineri varianta B.1.1.529 a coronavirusului, detectată prima dată în Africa de Sud, drept variantă de îngrijorare, spunând că s-ar putea răspândi mai repede decât alte variante. Noua variantă, denumită Omicron, este a cincea variantă de îngrijorare de până acum. Între timp, a fost confirmat primul caz de infectare cu varianta B.1.1.529 în Europa, respectiv în Belgia. Un caz fusese deja confirmat în Israel. Tot mai multe state din întreaga lume decid suspendarea zborurilor dinspre zona Africii de Sud. Varianta care a fost idendificată marți a atras atenția inițial pentru că prezintă ”un număr extrem de mare de mutații”. Oamenii de știință spun că trebuie analizat dacă aceasta va face ca vaccinurile antiCovid să devină ineficiente, deși potrivit ”indiciilor” experților sud-africani vaccinurile încă sunt eficiente împotriva formelor grave de Covid, ca urmare a noii variante.

Dovezile preliminare au sugerat că există un risc crescut de reinfecție și a existat o „schimbare dăunătoare în epidemiologia COVID-19”, se arată într-o declarație după o întâlnire închisă a experților independenți care au analizat datele.

Această variantă a fost detectată într- un ritm mai rapid decât variantele anterioare, a spus OMS.

Testele PCR actuale continuă să detecteze cu succes varianta.

Omicron este a cincea variantă îngrijorătoare, după Delta, care reprezintă aproape toate cazurile secvențiate din lume, Alfa, Beta și Gamma.

Cele mai importante informații, LIVETEXT:


00.15:Moderna va dezvolta o doză de rapel specifică pentru varianta Omicron a coronavirusului

23.50: Risc „de la mare până la foarte mare” ca varianta Omicron să se răspândească în Europa (agenția de Sănătate a UE)

21.35: Canada închide și ea granițele pentru călătorii din șapte țări africane: Africa de Sud, Namibia, Lesotho, Botswana, Eswatini, Zimbabwe și Mozambic.
Călătorilor străini care au fost în ultimele 14 zile în aceste 7 țări li se va interzice intrarea în Canada.
Canadienii care se întorc în țară vor trebui să se testeze înainte de întoarcere și apoi vor fi obligați să petreacă 14 zile în carantină.

21.05: SUA închid granițele călătorilor din opt țări din sudul Africii

20.58: Africa de Sud a declarat vineri că impunerea restricțiilor de călătorie împotriva acesteia din cauza noii variante de coronavirus este nejustificată, după o interdicție britanică a zborurilor din țările din sudul Africii, relatează Reuters.

Ministrul Sănătății, Joe Phaahla, a declarat într-o conferință de presă că Africa de Sud acționează cu transparență, iar interdicțiile de călătorie contravin normelor și standardelor Organizației Mondiale a Sănătății (OMS).

20.00 Noua variantă a coronavirusului B.1.1.529 se va numi Omicron

19.55: OMS cataloghează noua variantă de coronavirus drept una îngrijorătoare

19.27:OMS va cataloga noua variantă de coronavirus drept una de ”îngrijorare” - oficial sud-african

18.22: Rusia introduce restricții de călătorie pentru străinii din unele ări din Africa, precum și Hong Kong, în contextul răspândirii noii variante de coronavirus.
Rusia a spus că măsurile vor intra în vigoare de pe 28 noiembrie.

18.18: Agenția braziliană de supraveghere a sănătății (Anvisa) a recomandat vineri suspendarea zborurilor din șase țări din Africa de Sud din cauza noii variante de Covid-19 care a apărut în regiune.

„Având în vedere impactul epidemiologic pe care l-ar putea avea noua variantă asupra situației globale, recomandăm, ca măsură preventivă, suspendarea imediată a tuturor zborurilor din Africa de Sud, Botswana, Eswatini, Lesotho, Namibia și Zimbabwe”, a spus Anvisa într-un comunicat.


18.15EMA: Este ”prematur” să planificăm o adaptare a vaccinurilor anti-Covid la noua variantă de coronavirus

16.18 UE propune oficial suspendarea tuturor zborurilor din sudul Africii din cauza variantei B.1.1.529 a coronavirusului

16.11 Ce știm până acum despre ​B.1.1.529, noua tulpină africană care a pus întreaga lume în alertă

15.38
A fost confirmat primul caz de infectare cu noua tulpină africană a coronavirusului în Europa, respectiv în Belgia, anunță autoritățile citate de AFP și Reuters.
Ar fi vorba despre o persoană care s-a întors în Belgia din Egipt, pe 11 noiembrie. Primele simptome au apărut pe 22 noiembrie.

14.22 Noua variantă B.1.1.529 a coronavirusului, care ar putea fi denumită vineri de către OMS varianta Niu, este posibil să fi apărut la o persoană care suferea de o infecție cronică și avea un sistem imunitar compromis, sugerează oamenii de știință citați de Newsweek.

Doctorul Jacob Glanville, imunolog și CEO al Centivax, scris vineri, pe twitter, că noua variantă din zona Africa de Sud ar putea proveni de la un pacient imunocompromis, virusul înregistrând rapid o serie de mutații pe fondul unei infecții cronice mai vechi de care suferea acesta.

13.00 Ședința OMS este programată să înceapă la această oră, însă nu a fost anunțată încă o conferință de presă.

12.39 Principalele burse europene înregistrau scăderi semnificative vineri dimineaţa, fiind afectate de descoperirea, în Africa de Sud, a unei noi variante a virusului SARS-CoV-2 deosebit de contagioasă.

12.10
Noua variantă de Covid-19 nu a fost detectată încă în Germania sau în Europa, din informațiile disponibile până la această oră, a declarat vineri șeful Institutului Robert Koch, Lothar Wieler potrivit Reuters.

“Există alte mutații (derivând din noua variantă descoperită în Africa de sud) ale căror compoziții biologice sunt neclare. Suntem foarte îngrijorați. (..) Până acum, din informațiile mele nu știu să fi fost identificată noua variantă în Europa sau în Germania”, a declarat președintele institutului, într-o conferință de presă.

12.02 Premierul Israelului Naftali Bennett a declarat, potrivit Reuters, că ia în calcul decretarea stării de urgență ca urmare a confirmării unui caz de contaminare cu noua variantă.

11.06 Noua variantă sud-africană a coronavirusului B.1.1.529, care are peste 30 de mutații, a fost confirmată vineri în Israel, fiind vorba despre o persoană care s-a întors în țară din Malawi. Alte două cazuri sunt investigate, relatează Jerusalem Post.

09.32 Uniunea Europeană ar urma să suspende zborurile dinspre zona Africii de Sud, pentru a bloca răspândirea noii variante de Covid. Anunțul a fost făcut de președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, potrivit Reuters.

Italia a decis suspendarea zborurilor, urmând ca și Germania să anunțe o măsură similară.



"Comisia va propune, în strânsă cooperare cu statele membre, activarea planului de urgență pentru a opri cursele aeriene dinspre regiunea Africii de sud din cauza îngrijorărilor privind varianta B.1.1.529," a transmis Ursula von der Leyen.

Deja, mai multe state din lume au dispus suspendarea călătoriilor în statele din sudul continentului african.

Expertul OMS Maria van Kerkhove a precizat că noua variantă semnalată de colegii din Africa de sud este analizată pentru a înțelege impactul noilor mutații asupra imunității și a vaccinurilor.

”Va dura câteva săptămâni până vom înțelege care este impactul acestei variante. Lumea trebuie să înțeleagă că cu cât circulă mai mult acest virus cu atât există un risc mai mare să dezvolte mutații. Ține de fiecare dintre noi să facem ceva pentru a limita răspândirea virusului și pentru a ne proteja. De aceea, vaccinați-vă”, a declarat epidemiologul OMS Maria van Kerkhove.



Liderii mai multor state au reacționat deja fiind emise alerte de călătorie și noi restricții pentru cetățenii din regiune, chiar și piețele financiare au reacționat.

Oficialii din India au emis vineri o nouă alertă, impunând monitorizarea și testarea riguroasă a celor care vin din Africa de Sud, Botswana și Hong Kong.

Marea Britanie a anunțat suspendarea temporară a curselor aeriene spre și dinspre Africa de sud, Botswana, Namibia, Zimbabwe, Lesotho și Eswatini începând cu vineri noaptea, în timp ce persoanele care vin din aceste țări sunt obligate să intre în carantină.

Israelul a anunțat că va urma exemplul britanic și le va interzice cetățenilor săi să călătorească în aceste state.

Un număr mai mare de mutații nu înseamnă neapărat că tulpina este mai contagioasă decât alte variante ale noului coronavirus. În august, varianta C.1.2 din Africa de Sud a stârnit îngrijorări, însă nu a fost niciodată clasificată drept una de interes sau periculoasă.

La ședința de vineri, OMS va decide dacă va acorda variantei B.1.1.529 un nume inspirat de alfabetul grec. Dacă va face acest lucru, cel mai probabil, noua variantă se va numi Niu (a treisprezecea literă din alfabetul grec).

Mai sunt eficiente vaccinurile antiCovid?


Oamenii de știință din Marea Britanie spun că noua tulpină din Africa de Sud este cea mai ”semnificativă” de până acum și trebuie analizat dacă aceasta va face ca vaccinurile antiCovid să devină ineficiente, relatează vineri Reuters.

Explicând interdicția de călătorie în Africa de Sud, Namibia, Botswana, Zimbabwe, Lesotho și Eswatini, ministrul britanic al transporturilor Grant Shapps a declarat vineri că lecția pandemiei de Covid-19 arată că reacția rapidă este esențială.

Agenția privind siguranța sănătății publice din Regatul Unit a transmis că varianta B.1.1.529 conține o proteină spike care este radical diferită de cea din varinata originală a coronavirusului pe care se bazează vaccinurile antiCovid.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















39473 vizualizari

  • -26 (84 voturi)    
    Nium vaccinat degeaba (Vineri, 26 noiembrie 2021, 9:01)

    GigiKent_ro [utilizator]

    sau ca prostii mai bine spus
    • -6 (70 voturi)    
      Nicio (Vineri, 26 noiembrie 2021, 9:45)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui GigiKent_ro

      Nicio problema. Te vei vaccina lunar, ca sa nu fie probleme. Comentezi?
      • +8 (30 voturi)    
        nu comentez (Vineri, 26 noiembrie 2021, 14:02)

        GigiKent_ro [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

        imi bag mai bine o perfuzie si umblu cu ea dupa mine prin oras
    • -3 (105 voturi)    
      Am dubii ca te-ai vaccinat (Vineri, 26 noiembrie 2021, 10:17)

      cicoare [utilizator] i-a raspuns lui GigiKent_ro

      Dar daca ai facut-o nu e degeaba. Ai protejat pe cei din jur si ai salvat vieti.
      • +5 (45 voturi)    
        Fals (Vineri, 26 noiembrie 2021, 11:57)

        ABBV [utilizator] i-a raspuns lui cicoare

        raspandesti exact la fel ....doua studii nationale o spun deja.
        https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(21)00648-4/fulltext
        Interpretation:
        Vaccination reduces the risk of delta variant infection and accelerates viral clearance. Nonetheless, fully vaccinated individuals with breakthrough infections have peak viral load similar to unvaccinated cases and can efficiently transmit infection in household settings, including to fully vaccinated contacts. Host–virus interactions early in infection may shape the entire viral trajectory.
        • -4 (38 voturi)    
          Vaccinurile sunt OK (Vineri, 26 noiembrie 2021, 14:30)

          tavu [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

          Vaccination reduces the risk of delta variant infection and accelerates viral clearance.
          • +4 (18 voturi)    
            Bravo! Ostasul sovietic e mereu la datorie. (Vineri, 26 noiembrie 2021, 15:37)

            X-Files [utilizator] i-a raspuns lui tavu

            Bravo! Ostasul sovietic e mereu la datorie.

            Cantarea plandemiei:

            Inainte, cand, foarte rar, tovarasii sovietici mai ziceau cateva nasoale despre ce se intampla la ei (de genul: "in case e frig", "Alimentarele sunt goale"), impanau articolasul cu "Traiasca Uniunea Sovietica", "Mareata Uniune Sovietica", etc.
            Daca articolasul cu pricina scapa cenzurii, propagandistul de partid, ostasul sovietic, avea grija sa ia numai partea de decor ""Traiasca Uniunea Sovietica", "Mareata Uniune Sovietica"" si sa arate "cat de bine e in tara proletariatului".

            Daca vezi vreo asemanare cu spalarea pe creier comunista intre ce a postat omul dinainte si ceea ce ai raspuns tu, este absolut intamplatoare! Desigur!
          • +5 (19 voturi)    
            Eu (Vineri, 26 noiembrie 2021, 15:50)

            ABBV [utilizator] i-a raspuns lui tavu

            nu am spus ca sunt rele .....eu am spus doar ca transmiti la fel vaccinat sau nu .,...este aceeasi incarcatura virala ....atat am spus ....
            • -11 (19 voturi)    
              DACA se imbolnavesc... (Vineri, 26 noiembrie 2021, 17:47)

              Valtran [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

              ... SE VINDECA MAI RAPID cei vaccinati.
            • -3 (11 voturi)    
              E ilogic ce spui (Vineri, 26 noiembrie 2021, 18:59)

              ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

              Nu se transmite virusul în aceeași măsură. Dacă nu se poate agăța de celule, chiar infectat dacă ai fi, virusul moare în 2 zile.
              • +3 (11 voturi)    
                si atunci de ce nu se termina (Vineri, 26 noiembrie 2021, 20:15)

                fghr [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

                cu pandemia ? sunt 7 mil de vaccinati, or mai fi vreo 2-3 mil de trecuti prin boala care nu s vaccinati dar au imunitate.

                Astea erau asteptarile noastre acum un an ? Asta asteptam cu totii de la vaccinul minune ?
                • -5 (5 voturi)    
                  Cazuri o să mai fie (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 1:25)

                  ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui fghr

                  Dar decese foarte puține, iar dacă apar și niște medicamente bune, pandemia e rezolvată.
        • +7 (15 voturi)    
          Cel infectat in Belgia venea din Egipt !! (Vineri, 26 noiembrie 2021, 16:00)

          animatron [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

          Asta inseamna ca varianta "africana" nu circula doar in sudul Africii (exista caz si la Hong Kong dar asiaticii vor impune masuri in stilul lor disciplinat).

          A suspenda zborurile doar din cateva state africane nu va rezolva nimic in mod serios, restrictiile UE ar trebui sa priveasca toate zborurile de oriunde din Africa, macar pana se lamureste ce e cu aceasta noua varianta de coronavirus SarsCov2.

          Chiar si oprirea zborurilor nu va fi suficienta, fara a controla atent vapoarele care vin din Africa si fara a pune capat circulatiei navelor ONG care aduc imigranti ilegali africani din Libia.
        • -4 (14 voturi)    
          Ia uită-te aici (Vineri, 26 noiembrie 2021, 18:51)

          ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

          https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/studiile-din-sua-arata-ca-persoanele-vaccinate-cu-doua-doze-nu-transmit-aproape-niciodata-virusul-1479389
    • -3 (59 voturi)    
      faptul ca nu ai facut coronavirus (Vineri, 26 noiembrie 2021, 11:18)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui GigiKent_ro

      inseamna ca nu te-ai vaccinat degeaba. daca faceai boala si erai la spital iti dadeai cu pumnii in cap ca nu te-ai vaccinat.
      • +6 (42 voturi)    
        Poate... (Vineri, 26 noiembrie 2021, 13:22)

        Tessian [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Sau poate omul a trecut deja prin boala fara sa stie ca majoritatea celor care intra in contact cu virusul si s-a vaccinat doar pentru ca nu a mai vrut sa fie cetatean de clasa a doua care nu poate sa mearga la magazin sa-si ia o pereche de pantaloni.
    • -2 (42 voturi)    
      Daca esti viu ai procedat corect (Vineri, 26 noiembrie 2021, 11:43)

      chirul [utilizator] i-a raspuns lui GigiKent_ro

      Alti sunt in cimir acum. Nevaccinati.
  • +15 (49 voturi)    
    cum sa iti faci singur de lucru (Vineri, 26 noiembrie 2021, 9:03)

    ovi84 [utilizator]

    atunci cand omul incearca sa fenteze cursul natural al naturii
    • +1 (47 voturi)    
      Ai dreptate (Vineri, 26 noiembrie 2021, 9:46)

      iSteal [utilizator] i-a raspuns lui ovi84

      Dar asta s-a intamplat de la folosirea primei unelte. Nu uita sa tragi bolovanul cand pleci la vanatoare!
    • +11 (35 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 26 noiembrie 2021, 12:08)

      gc007 [utilizator] i-a raspuns lui ovi84

      ar fi trebuit sa ramanem ca in epoca de piatra si sa facem toti cate 10 copii ca sa supravietuiasca 3 ca apoi sa murim linistiti de o infectie dentara sau apendicita banala la media de varsta de 35 de ani dupa ne atingeam scopul natural de a ajunge bunici si de a ajuta nepotii sa treaca prin primii ani de viata
      • +2 (4 voturi)    
        Asa e... (Vineri, 26 noiembrie 2021, 19:46)

        blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui gc007

        doar un amendament : 35 de ani epoca aia era chiar destul de mult, cam cum ar fi acum peste 90-95 de ani, cam 25-27 de ani se traia atunci ....
    • -1 (3 voturi)    
      hmmm (Vineri, 26 noiembrie 2021, 16:58)

      arzdan [utilizator] i-a raspuns lui ovi84

      pai cursul natural al naturii este mutatia virusului - ce dreacu vrei sa spui? tocmai ca nu fentam nimic. incercam sa supravietuim cum putem si sa reactionam la ce ne da natura.
    • -1 (1 vot)    
      Ai gandit-o mult? (Vineri, 26 noiembrie 2021, 23:55)

      Jorginho [utilizator] i-a raspuns lui ovi84

      Sau poate mai degraba n-ai gandit cand ai scris ineptia asta. Informeaza-te putin inainte sa postezi teorii din secolul 17. Pentru cei ce sunt de acord cu tine, stiinta si istoria ne spun altceva:
      https://www.cdc.gov/vaccines/parents/diseases/forgot-14-diseases.html
  • -3 (21 voturi)    
    Cum am reusit sa scapam de varianta Rho? (Vineri, 26 noiembrie 2021, 9:17)

    Lok [utilizator]

    Adica uite ce dezastru a facut aici.
    • +8 (32 voturi)    
      N-a existat varianta Ro decta in mintea SECU (Vineri, 26 noiembrie 2021, 12:42)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      secu s-a folosit de aceasta aberatie ca sa sadeasca spaima in mintea credulilor.
      • -8 (8 voturi)    
        GRYPHUS, ti-ai schimbat pseudo... (Vineri, 26 noiembrie 2021, 17:50)

        Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        .... dar tot prostii vorbesti
  • +20 (48 voturi)    
    Foarte interesant (Vineri, 26 noiembrie 2021, 9:31)

    protagoras [utilizator]

    Foarte interesant... deci TOȚI CEI 4 confirmați cu noua mutație erau COMPLET VACCINAȚI, în plus se pare că starea lor de sănătate nu era prea afectată din moment ce au fost depistați nu la internarea în vreun spital cu forme grave, ci la un control de rutină și deci se simțeau foarte capabili să zboare cu avionul...

    "According to a statement from the Presidential COVID-19 Task Force coordinator, Dr Kereng Masupu, the cases are said to have been detected among travellers who tested SARS-COV-2 positive on routine pre travel testing. “The preliminary report revealed that ALL OF THE FOUR had been FULLY VACCINATED for COVID-19"

    https://www.mmegi.bw/news/four-cases-of-the-new-covid-19-variant-recorded-in-botswana/news
    • +13 (25 voturi)    
      Update (Vineri, 26 noiembrie 2021, 10:13)

      protagoras [utilizator] i-a raspuns lui protagoras

      UPDATE:
      Mutația a ajuns și în Israel, cel puțin la un călător recent întors din Malawi, evident fiind și el "imunizat" cu "schema completă" (alți doi recent întorși în Israel sunt suspectați și ei că ar fi infectați)
      https://www.jpost.com/breaking-news/south-african-variant-of-concern-discovered-in-israel-687074
      • +3 (27 voturi)    
        Oficial: seful Cehiei - in spital! (Vineri, 26 noiembrie 2021, 12:06)

        lumi74321 [utilizator] i-a raspuns lui protagoras

        Președintele Cehiei, triplu vaccinat, a fost testat pozitiv la COVID și se află internat din nou în spital.
        • +1 (1 vot)    
          la chiuveta (Duminică, 28 noiembrie 2021, 10:24)

          GigiKent_ro [utilizator] i-a raspuns lui lumi74321

          normal daca s-a vaccinat la chiuveta...
      • +7 (9 voturi)    
        Incidenta (7 zile) in Malawi azi (Vineri, 26 noiembrie 2021, 16:28)

        baimarean [utilizator] i-a raspuns lui protagoras

        e groaznica : 0,1
    • +5 (77 voturi)    
      Mutatiile ocolesc protectiile actuale (Vineri, 26 noiembrie 2021, 10:19)

      cicoare [utilizator] i-a raspuns lui protagoras

      De asta e nevoie de vaccinare masiva si rapida pentru a nu da timp virusului sa produca mutatii.
      • +5 (77 voturi)    
        tare asta (Vineri, 26 noiembrie 2021, 10:56)

        larkinsen [utilizator] i-a raspuns lui cicoare

        Prietene,tocmai ca vaccinarea intempestiva in timpul unei pandemii produce mutatii.De ce?Penca cu cat esti mai "aparat" ca organism prin vaccin,virusul va incerca sa ocoleasca apararea suferind mutatii.Pentru ca el vrea sa supravietuiasca.Mai asculta si tu ce spun virusologii eminenti ai lumii,nu "specialistii"OMS care au alta agenda.
        • +6 (46 voturi)    
          Da-mi o lista cu "eminentii" (Vineri, 26 noiembrie 2021, 11:50)

          chirul [utilizator] i-a raspuns lui larkinsen

          Surse autorizate nu postari pe Facebook. Consensul medical este ca vaccinarea nu produce mutatii. Mutatiile sunt direct proportionale cu timpul in care virusul circula si are timp sa "muteze". Daca toti sunt vaccinati virusul moare si nu mai are timp sa "muteze" in lipsa gazdelor. Deci vaccinarea impiedica mutatile si intarzierea ei stimuleaza mutatiile. Exact pe dos de ce sustii tu.

          Daca este asa de ce se recomanda vaccinarea? Sau cumva expertii nu au auzit de aceste opinii "geniale"?

          Dar stim ca este fake news. Realitatea te contrazice. Tarile cu multi vaccinati=mai putin morti si internati cu simptome grave. Tarile cu putini vaccinati=multi morti si ATI plin la refuz cu pacienti in stare grava.

          Romania e dovada elocventa a catastrofei produsa de nevaccinare.
          • +8 (26 voturi)    
            hei (Vineri, 26 noiembrie 2021, 14:10)

            john70 [utilizator] i-a raspuns lui chirul

            Luc Montaigner - Premiul Nobel pentru Medicina, a descoperit HIV.
            • -5 (17 voturi)    
              appeal to authority (Vineri, 26 noiembrie 2021, 14:56)

              carvil [utilizator] i-a raspuns lui john70

              stiinta lucreaza pe baza de dovezi, nu opinii. Decizia se ia pe baza tuturor dovezilor nu pe selectarea celor care confirma prejudecatile unora.
            • -7 (11 voturi)    
              ....si care a devenit clovnul... (Vineri, 26 noiembrie 2021, 17:52)

              Valtran [utilizator] i-a raspuns lui john70

              .... lumii medicale franceze
            • -6 (10 voturi)    
              asta e ala cu memoria apei? (Vineri, 26 noiembrie 2021, 18:16)

              Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui john70

              a luat-o rau pe aratura dupa premiul mentionat , nu toti sfarsim intregi la bilutza!
            • +1 (3 voturi)    
              Nobelistul ăla (Vineri, 26 noiembrie 2021, 18:58)

              Omics [utilizator] i-a raspuns lui john70

              Virusul nu produce mutații în funcție de "opozant", ci în funcție de numărul de exemplare în crescătorii de virusuri (organismele, mai ales ale celor nevaccinațI).

              E adevărat că odată mutațiile produse sunt favorizate de "selecția natural-artificială" virusurile care sunt mai puternice în fața sistemelor imunitare.

              Deci sunt tendințe complexe. Virusuri mai puține datorită vaccinurilor - mutații mai puține. Sisteme imunitare antrenate de vaccin, supraviețuirea virusurilor mai periculoase.
              • 0 (0 voturi)    
                Mare minciuna ati (Duminică, 28 noiembrie 2021, 11:56)

                Varlaam [utilizator] i-a raspuns lui Omics

                mai spus aici.... De fapt, marea minciuna este COVID-19 si toate aceste imbecilitati pe care le propaga mass-media...
          • +5 (15 voturi)    
            de aceea (Vineri, 26 noiembrie 2021, 16:30)

            baimarean [utilizator] i-a raspuns lui chirul

            Suceava a iesit prima dun zona rosie,... Chiar județul cu cei mai putini vaccinati.
            Nu - - Germania si Austria sunt dovada: 65-75% vaccinati si spitale pline...
            Neuronii astia....
            • -3 (9 voturi)    
              germania (Vineri, 26 noiembrie 2021, 17:49)

              vladb [utilizator] i-a raspuns lui baimarean

              Situația în Germania e mult mai puțin gravă decât cea din România (la număr de morți), asta în condițiile în care,cel puțin la Berlin, restaurantele și barurile sunt pline și în timpul săptămânii.

              Doar că nemții se alarmează mult mai repede.
            • -1 (1 vot)    
              Excelenta observatia Dvs, (Duminică, 28 noiembrie 2021, 11:59)

              Varlaam [utilizator] i-a raspuns lui baimarean

              nu inteleg de ce nu inteleg unii realitatea. Cu cat se vaccineaza mai putin si se trateaza racelile, gripele, pneumoniile in timp util, cu atat vor fi mai putini cei declarati infectati covid si cu atat vor muri mai putini datorita protocoalelor din spital. Cred ca cei care au alte pareri sunt platiti s-o faca sau sunt complet lipsiti de putere de judecata. Sunt plini insa de rea intentie, daca nu de prostie....
          • +3 (5 voturi)    
            Mai sa fie (Vineri, 26 noiembrie 2021, 19:41)

            POMPIERUL [utilizator] i-a raspuns lui chirul

            -' Daca toti sunt vaccinati virusul moare si nu mai are timp sa "muteze" in lipsa gazdelor. '
            -Pai si virusul asta e asa de prost ??? cine nu-l lasa sa ramana in viata in ... animale spre exemplu, ca oculta, spune ca a aparut de la piata de animale din China. Nu esti de acord??
          • +3 (3 voturi)    
            Dar se raporteaza (Vineri, 26 noiembrie 2021, 23:06)

            burebista [utilizator] i-a raspuns lui chirul

            Foarte multi vaccinati care sunt bolnavi si care transmit boala . Ce sa mai creada lumea ! De 2 ani nu sa reusit un medicament EFICENT ?
          • 0 (0 voturi)    
            In Romania nu (Duminică, 28 noiembrie 2021, 11:55)

            Varlaam [utilizator] i-a raspuns lui chirul

            virusurile ucid, ci protocoalele medicale. Am numerosi prieteni morti pentru ca au asteptat testul care s-a dovedit negativ dupa 24 ore, insa pacientul.... nu a mai putut fi salvat.... Atentie la protocoalele ucigase din spitale. Atentie la medicii speriati ca se imbolnavesc de bau-bau.... Atentie la agenda politica a celor ce conduc lumea..... Atentie la China COMUNISTA si la agenda acesteia de a transmite comunismul pretutindeni..... Ei nu o fac cu rautate, considera ca fac chiar bine omenirii: ce este rau sa prelevez organele unui tanar recalcitrant si sa le vinzi apoi pentru a creste bugetul de stat ? Ce este rau in a pune oamenii sa invete socialism stiintific in loc de biblie, de buna cuviinta etc ?
        • +9 (35 voturi)    
          mutatiile apar (Vineri, 26 noiembrie 2021, 11:56)

          gc007 [utilizator] i-a raspuns lui larkinsen

          in urma reproducerii virusului.. cu cat persoana este mai putin protejata cu atat virusul se multiplica mai mult in organism
          Vaccinarea ajuta organismul sa depisteze si a elimine cat mai repede particulele de virus si prin urmare acestea din urma se reproduc din ce in ce mai putin.
          Mai putine particule de virus insemna mai putine mutatii.
          Daca ar fi cum zici tu variola nu ar fi fost niciodata eliminata ci ar fi suferit mutatii din ce in ce mai multe odata cu vaccinarea intregii populatii, ceea ce ar fi facut vaccinurile pentru variola inutile.
          • +1 (33 voturi)    
            hei (Vineri, 26 noiembrie 2021, 14:11)

            john70 [utilizator] i-a raspuns lui gc007

            Vaccinul nu face decat sa antreneze virusul care se schimba (mutatia).
            • -6 (28 voturi)    
              nici vorba (Vineri, 26 noiembrie 2021, 14:56)

              carvil [utilizator] i-a raspuns lui john70

              esti analfabet functional.
          • +3 (5 voturi)    
            De ce ar produce mutații un virus (Vineri, 26 noiembrie 2021, 17:54)

            hsl [utilizator] i-a raspuns lui gc007

            care nu întâlnește rezistență?
            Organismele - inclusiv omul - acționează după principiul celui mai mic consum de energie, or dezvoltarea de mutații reprezintă un comportament opus programării biologice pe care o are un virus, deci imposibil să se întâmple.
            Un alt motiv care duce la mutații este răspândirea într-o proporție foarte mare (multiplicarea pe scară mare crește riscul combinării „greșite” a ARN-ului - vezi tulpina braziliană sau indiană), or în Africa avem înregistrate cele mai puține cazuri, deci și riscul de apariție a mutațiilor este foarte mic, ceea ce iar înseamnă că apariția unei variante pe continentul respectiv (mai ales în Malawi care a înregistrat tot atâtea cazuri ca un cartier din Copșa Mică) să fie aproape imposibilă.
            • 0 (4 voturi)    
              pentru ca sunt erori de copiere (Vineri, 26 noiembrie 2021, 21:16)

              TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui hsl

              Mutatiile sunt erori de copiere a codului genetic al virusului, si pot aparea de fiecare data cand e produs un nou virion in organism. Indiferent daca virusul intalneste sau nu rezistenta.

              Faptul ca acest virus contine ARN, nu ADN, face mult mai probabila aparitia acestor erori, deoarece ARN-ul e mult mai susceptibil la erori de copiere, spre deosebire de ADN.

              Mutatiile respective supravietuiesc daca sunt neutre din punct de vedere al virusului, sau daca ii ofera virusului un avantaj. Atentie, si o mutatie neutra din punctul de vedere al virusului poate fi foarte periculoasa pentru noi.

              Si avantajele unei mutatii pot sa fie: raspandirea mai rapida/usoara in general, sau reinfectarea mai usoara a celor trecuti prin boala sau vaccinati.

              Orice sistem imunitar opune rezistenta, indiferent daca esti vaccinat, trecut prin boala, chiar si cand esti la prima expunere la proteina spike. Altfel am fi avut mult mai multe decese.

              Diferenta cand esti la prima expunere la virus, nevaccinat, e ca virusul apuca sa faca o groaza de copii pana sistemul imunitar se trezeste, si incepe sa opuna rezistenta.

              Deci daca te opui vaccinarii "ca sa nu opunem rezistenta" la o expunere viitoare la virus, la fel ar trebui sa te opui si trecerii prin boala. Ca si trecerea prin boala te face sa opui rezistenta la infectari viitoare.

              Dar stii ce mai mai face trecerea prin boala? Produce o groaza de copii ale virusului, crescand probabilitatea sa apara mutatii.

              Deci evident vaccinarea este de preferat trecerii prin boala, atat pentru a preveni aparitia mutatiilor, cat si pentru a te proteja direct pe tine si pe cei din jur.

              Tu confuzi vaccinurile cu folosirea incorecta a antibioticelor. Diferenta e ca antibioticele nu antreneaza sistemul imunitar, ci distrug direct bacteriile.

              Asadar, daca nu urmezi tratamentul cu antibiotice pana la capat, supravietuiesc exact bacteriile mai rezistente.

              Sistemul imunitar functioneaza diferit, deci vaccinarea nu poate avea un efect similar.
              • 0 (4 voturi)    
                De ce răspundeți fără să citiți tot textul?! (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 11:10)

                hsl [utilizator] i-a raspuns lui TheBorg

                A doua parte a mesajului meu se referă fix la erorile de multiplicare și am spus că ele sunt improbabil să se petreacă într-o populație care are o transmitere redusă a virusului; România - care e o țară europeană cu transmitere redusă - are un risc de 30 de ori mai mare să dea naștere la mutații decât Malawi și totuși aici nu a mutat; nici măcar GB - care are o transmitere mai mare decât cea din Ro - n-a fost în stare să dea naștere unei mutații (a apărut pentru scurt timp o variantă vai de capul ei care a „murit” la fel de repede cum a apărut).
                Alt aspect al mutațiilor: cele care apar după trecerea printr-un organism uman sunt MAI PUȚIN PERICULOASE pentru oameni - vezi delta: se transmite mai mult, însă mortalitatea sa e mai mică (am văzut în presă încercarea de a se disemina acest adevăr științific, însă erau date ca exemplu virusuri care au sărit de la om la un alt animal și apoi iar la om); motivul este simplu: pe virus nu-l „interesează” să-și omoare gazda ci să se multiplice.
                Habar nu ai cum funcționează sistemul imunitar; acesta va identifica de fiecare dată patogenul iar diferența de rezultat este dată de viteza cu care va reuși să reacționeze; covid este o boală din categoria virozelor respiratorii, având o periculozitate similară cu cea a gripei - de aceea 99.7% din cei care sunt infectați reușesc să elimine virusul - și situați actuală este rezultatul unei paranoia și nu a unui virus ca multe alte sute de alte virusuri cu care ne întâlnim zilnic.
                Pentru oamenii cu s.i. slab sigur că vaccinarea este de preferat însă pentru oamenii sănătoși vaccinurile împotriva covid nu au absolut niciun efect (lucru demonstrat de studii făcute pe nivelurile de anticorpi ale persoanelor infectate și pe numărul de cazuri grave după reinfestare).
                Și mai terminați cu prostia despre „protejatul celor din jur”: 1. fiecare n-are decât să se protejeze singur; 2. vaccinurile nu opresc răspândirea virusurilor.
                • -1 (3 voturi)    
                  mutatiile nu consuma energie (Duminică, 28 noiembrie 2021, 2:26)

                  TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui hsl

                  Mutatiile pur si simplu apar, datorita hazardului. Virusul nu are o inteligenta, de fapt multi considera ca nici nu este viu, deci nu poate lua decizii. E un mecanism rudimentar dar foarte eficient. Similar cu un program de calculator.

                  Si daca mutatiile au efecte negative asupra virusului, dispar, la fel de repede cum au aparut.

                  Virusul produce un numar greu de imaginat de mutatii, la fiecare infectie. Dar majoritatea fie nu afecteaza deloc functionalitatea virusului (de obicei mutatii sinonime care produc aceleasi proteine), fie au efecte negative asupra acestuia, si in acest caz sunt eliminate automat de competitia cu copiile care nu au aceste mutatii. Darwin numea asta selectie naturala.

                  La fel sunt selectate si mutatiile care ofera avantaje virusului, prin competitia cu copiile de virus ce nu contin acele variante. Supravietuiesc variantele cele mai adaptate situatiei din teren. Indiferent ca "situatia din teren" e definita de vaccinare, de trecerea prin boala, sau de sisteme imunitare complet nepregatite la acest virus.

                  Iar numarul de cazuri atat in Romania cat si in Africa a fost in realitate extrem de mare. Singurul motiv pentru pare altfel este testarea insuficienta din Romania, si testarea aproape inexistenta din in Africa.

                  Recunosc ca nu am citit toata postarea initiala, dupa zeci de comentarii care repetau aceeasi poveste, ca mutatiile apar datorita vaccinurilor. Dar, oricum, nu am ratat mare lucru, si pare se pare ca presupunerea mea a fost corecta: dati vina pe vaccinuri.

                  Acum am facut efortul sa citesc tot raspunsul, si sincer n-a meritat efortul. Informatii false peste informatii false. Virusul este mult mai periculos decat gripa, nu mai vorbim de virozele respiratorii banale, cu care nu poate fi comparat sub nicio forma.

                  Sau in fine, daca vreti sa comparati o Dacie Lastun cu un tanc, pentru ca ambele au motor, da, COVID-ul e doar o viroza.

                  Iar egoismul din final ma face sa regret ca am facut efortul sa va raspund inca o data.
                  • 0 (2 voturi)    
                    Nimic în natură nu se întâmplă pentru că „hazard” (Duminică, 28 noiembrie 2021, 14:17)

                    hsl [utilizator] i-a raspuns lui TheBorg

                    totul are o logică și toate procesele respectă legi imuabile (pe care nu le vom putea schimba niciodată); le vom învăța mai bine și ne vom putem adapta la ele însă nu le vom putea schimba niciodată.
                    Mutațiile nu „se” întâmplă ci sunt rezultatul unor procese: accelerația gravitațională a unui obiect va fi 9.81 ms2 indiferent de câte ori (1 dată sau 1 miliard de ori) îi dai drumul de la înălțime, ea schimbându-se doar dacă pe parcursul procesului intervine o altă forță; așa și cu mutațiile: codul ARN rezultat va fi identic, indiferent de câte ori (1 sau 1 mld) va fi copiat, el schimbându-se doar dacă intervine un alt factor.
                    Datele oficiale - singura „realitate” la care ne putem raporta - spun că nr de cazuri din Africa a fost de 2 ori mai mic decât cel din România (de ce să presupunem că numărul e mai mare în loc să presupunem că e mai mic?)
                    Iar răspunzi fără să citești; unde am scris eu că mutațiile apar de la vaccinuri?!
                    Covid are o mortalitate clinică de vreo 2 ori și ceva ori mai mică decât gripa și o mortalitate estimată (prin metode științifice specifice) apropiată gripei, deci putem spune că și sars-cov-2 este este mai puțin periculos decât virusul gripal.
                    Despre ce egoism vorbești, prietene?! De când a ajuns obligația mea să nu beau vin ca să nu le fac poftă bolnavilor de ciroză?! Atât timp cât nu sunt doctor, nu e treaba mea să am grijă de cirozele altora așa cum nu e treaba mea să am grijă de virozele lor.
                    Dar cei care au acces la vaccinuri și la măști nu sunt egoiști, pentru că le cer celor din jur să facă pauză de la a-și trăi viețile?!
              • +2 (2 voturi)    
                oricum, amuzant (Duminică, 28 noiembrie 2021, 3:26)

                TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui TheBorg

                Ca ati trecut de la "de ce raspundeti", la "habar nu ai", cateva randuri mai jos. Aceasta falsa politete se potriveste perfect cu falsele "explicatii stiintifice" din comentariu.
                • 0 (2 voturi)    
                  Eu de regulă nu vorbesc cu indivizii (Duminică, 28 noiembrie 2021, 14:22)

                  hsl [utilizator] i-a raspuns lui TheBorg

                  ci răspund ideilor, de aceea persoana la care formulez verbul poate fi diferită în funcție de mesajul pe care vreau să-l transmit.
        • +10 (30 voturi)    
          tare as vrea (Vineri, 26 noiembrie 2021, 12:32)

          dealucaragiale [utilizator] i-a raspuns lui larkinsen

          Prietene, tare as vrea sa nu mai debitezi ineptii in spatiul public! Si tare as vrea un nume al unui virusolog eminent care spune ca vaccinul determina virusul sa produca mutatii... tare mult as vrea! Pentru cultura mea generala!
          • +3 (7 voturi)    
            Geert Vanden Bossche (Vineri, 26 noiembrie 2021, 18:00)

            hsl [utilizator] i-a raspuns lui dealucaragiale

            Îți dau unul și din SUA, dacă cei din Europa nu-ți plac.
        • +12 (32 voturi)    
          Care sunt acesti eminenti virusologi? (Vineri, 26 noiembrie 2021, 13:17)

          JimmyJump [utilizator] i-a raspuns lui larkinsen

          Frumoasa poveste, virusul ataca, organismul se apara, virusul incearca sa ocoleasca :). Doar ca realitatea e cu totul alta, virusulul nu hotaraste sa-si creeze noi mutatii, ele sunt niste erori de copiere care apar cu atat mai des cu cat este virusul mai raspandit.
        • +8 (24 voturi)    
          Omiti un lucru (Vineri, 26 noiembrie 2021, 13:21)

          Gigel cu elefantii [utilizator] i-a raspuns lui larkinsen

          Ca sa se adapteze, trebuie sa fie suficient de multi virusi. Daca sunt prea putini, sansele sa se adapteze sunt foarte mici, spre zero. Deci nu vaccinul pune presiune pe virus sa se adapteze, din moment ce il reduce cantitativ.
          • +7 (19 voturi)    
            Nu ai vreun articol cu reducerea aia cantitativa (Vineri, 26 noiembrie 2021, 14:46)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui Gigel cu elefantii

            Ca deja de 4 luni stim ca vaccinu nu reduce nimic.
        • -3 (19 voturi)    
          nu te agita (Vineri, 26 noiembrie 2021, 13:59)

          DegL [utilizator] i-a raspuns lui larkinsen

          Larkinsen, nu-ți pierde timpul încercând să fii rațional....
        • +1 (7 voturi)    
          NU (Vineri, 26 noiembrie 2021, 14:32)

          tavu [utilizator] i-a raspuns lui larkinsen

          Nu functioneaza asa. Mai documenteaza-te si nu mai pune botul la toate prostiile.
        • -10 (10 voturi)    
          "Prietene"! (Vineri, 26 noiembrie 2021, 14:57)

          Andy500 [utilizator] i-a raspuns lui larkinsen

          noua varianta a aparut la un imunocompromis, doavada ca esti analfabet functional si nu prea pricepi ce citesti sau ce auzi de la vreun prieten!
      • 0 (10 voturi)    
        dimpotriva (Vineri, 26 noiembrie 2021, 14:07)

        GigiKent_ro [utilizator] i-a raspuns lui cicoare

        vaccinul prelungeste pandemie ca sa nu colmateze ATI urile
      • +8 (14 voturi)    
        esti naiv ca sa nu zic altfel (Vineri, 26 noiembrie 2021, 16:26)

        Zero_Kelvin [utilizator] i-a raspuns lui cicoare

        daca tu crezi viteza de vaccinare (imunitatea se instaleaza abia dupa vreo 10 zile...) e mai rapida decat viteza de propagare a virusului !
        Iti urez succes si tie si firmelor pharma producatoate de vaccinuri care ar trebui sa tina pasul cu mutatiile nestiute inca !
        Pandemia asta o sa fie studiu de caz la cum nu se face in pandemie la cate greseli s-au facut !
      • +2 (6 voturi)    
        E o utopie (Vineri, 26 noiembrie 2021, 17:50)

        Utilizator5 [utilizator] i-a raspuns lui cicoare

        Niciodata nu vei putea vaccina contracronometru in 4 luni (ca 6 ofera imunitate vaccinul acum, teoretic marja de siguranta).
        Nu vei putea vaccina miliarde de oameni, toata Africa, fiecare catun din India, Afganistanul (talibanii), adeptii Statului Islamic, Yemenul etc
        Aceste idei sunt o utopie, coruptia in lumea a 3-a e uriasa.
        Nici o dictatura globala nu va putea, oamenii sunt coruptibili, vor fugi in desert, munti etc
        Viitorul e unul cu masca pana gasim o solutie decenta, si masca purtata cu sfintenie ca in Coreea de Sud si alte tari asiatice.
        Eliminate orice privilegii si certificate pentru vaccinati, sunt periculosi pentru ca lasa garda jos ca sunt vaccinati si nu mai poarta masca etc
        Realitatea e ca vaccinurile actuale nu sunt suficient de bune, durabile, 2 doze pentru 6,7 luni).
        Peste tot unde s-a renuntat la masca interior/exterior s-a ales praful de eficienta vaccinurilor in prevenirea transmiterii si raspandiri.
        Da, au murit mai putini dar cu 60% din cazurile de infectari din lume, la o rata mare de vaccinare fata de Africa etc, e evident ca vaccinarea e apa de ploaie in prevenirea transmiterii.
        Recunoasteti odata ca vaccinarea pe repede inainte, cu vaccinuri despre care nici nu stiam ce imunitate (cate luni sau daca previn infectarea cu adevarat, amintiti-va cand a aparut vaccinul, nu stiau) aceasta vaccinare pe repede inainte e un esec in eradicarea pandemiei, care erai scopul principal, abia dupa au zis, macar previne un numar mare de decese, sa continuam, dar asta nu le face de succes in lupta cu pandemia.
        Ce ma socheaza e ca medici, specialisti nu inteleg lucruri elementare ce ar fi la mintea cocosului, ori au alte interese, ori e o panica de nedescris si toti si-au pierdut ratiunea.
        Sa vaccinam si de la 6 luni la 5 ani, ultima gaselnita a Pfizer, apoi ce sa mai zic. Nimic.
    • +3 (5 voturi)    
      Totusi, sa fim optimisti...! (Vineri, 26 noiembrie 2021, 15:54)

      Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui protagoras

      - 1 - Daca @Protagoras se afla printre noi inseamna ca avem mari sanse ca programul 'Cancel Culture' sa NU reuseasca, si asta este cu adevarat minunat...

      Iata un singur aspect despre acest filozof Grec:

      "... lui Protagoras i s-a comandat redactarea proiectului constituției noii cetăți. [orașului Thurioi].
      Din cauza scrierii 'Despre Zei' (arsă în public la Atena), o lucrare considerată de unii ca fiind atee, a fost acuzat în 411 î.Hr. și obligat să părăsească orașul. A murit, potrivit tradiției, într-un naufragiu în drum spre Sicilia"...

      https://ro.wikipedia.org/wiki/Protagoras

      Recomandare: Nu atacati Zeii Zilei [Bill Gates, Soros, etc]

      - 2 - In ce priveste Alfabetul Grec, doresc sa recomand vizionarea Tabelului cu cele 24 de litere, asta deoarece:
      *** Se poate verifica ca
      - Intr-adevar a 13-a litera este acest 'Niu', dar este inca ceva care ne face sa fim nerabdatori, si anume:
      - Litera a 17-a din acest Alfabet este denumita Ro, si atunci sa vadem ce vor face Pfizer, Moderna, Johnson & Johnson, Astra-Zeneca si alti ZEI care HOTARASC viata oamenilor in aceste timpuri...

      Aici aveti Tabelul [in limba romana]

      '***The Greek Alphabet':
      https://ro.wikipedia.org/wiki/Alfabetul_grec

      In incheiere, multumiri unor oameni precum 'Protagoras' care - inca inainte de aparitia Internetului - au avut curajul sa se lupte cu ZEII...!
    • +1 (11 voturi)    
      ceea ce arata ca si cei vaccinati (Vineri, 26 noiembrie 2021, 16:06)

      Gogu_cel_viteaz [utilizator] i-a raspuns lui protagoras

      sunt clar un vector de transmitere a bolii. Dar unii pe aici, prin presa si prin conducerea tarii inca striga Batman, Batman!
    • +4 (4 voturi)    
      normal (Vineri, 26 noiembrie 2021, 18:29)

      eu342 [utilizator] i-a raspuns lui protagoras

      Normal ca toti cei 4 erau vaccinati. Altfel nu prea ai cum sa calatoresti.
  • -3 (51 voturi)    
    rasism? (Vineri, 26 noiembrie 2021, 10:26)

    GigiD [utilizator]

    nu e rasism daca blocheaza zborurile?
    a fost un presedinte care a blocat zborurile dinspre China si a fost catalogat rasist de presa stangista.
    acum ca blocam zboruri dinspre o tara cu populatie majoritar de culoare nu e rasism?
    • -1 (35 voturi)    
      minciuni (Vineri, 26 noiembrie 2021, 10:57)

      landromat [utilizator] i-a raspuns lui GigiD

      Trump nu a fost acuzat de rasism pentru ca a blocat zborurile.
      Sucesul masurii s-a vazut live in SUA.
      • +1 (17 voturi)    
        hah (Vineri, 26 noiembrie 2021, 12:26)

        GigiD [utilizator] i-a raspuns lui landromat

        mai cauta si o sa vezi ca a fost acuzat de rasism si xenofobie.
        Succesul masurii s-a vazut. Doar ca vad ca il repetam.
        La momentul respectiv era prima incercare, de atunci s-au facut nenumarate incercari de travel ban fara succes.
        Si uite azi ca incercam iar.
        Ce zici, a 1000 oara e cu noroc?
      • +4 (28 voturi)    
        Ba a fost acuzat (Vineri, 26 noiembrie 2021, 13:17)

        StefanV [utilizator] i-a raspuns lui landromat

        Ba chiar niste democrati in frunte cu Nancy Pelosy se dusesera in San Francisco si imbratisau chinezi/asiatici pe strada ca sa arate ca ei nu sunt rasisti ca Trump care zisese ca trebuie anulate zorurile din China.
        pentru ca 3 luni mai tarziu sa il acuze pe Trump ca nu a inchis mai devreme zborurile din China.

        Ipocrizie maxima din partea astora. Acum nimeni nu isi mai aminteste. Nici macar @landromat.
        • -3 (11 voturi)    
          A fost acuzat de rasism (Vineri, 26 noiembrie 2021, 14:34)

          tavu [utilizator] i-a raspuns lui StefanV

          Asa zice FOX si cine sti tu sa contesti ce-ti dicteaza propagandistii?
          • +4 (4 voturi)    
            ... (Vineri, 26 noiembrie 2021, 15:39)

            GigiD [utilizator] i-a raspuns lui tavu

            https://www.statnews.com/2020/01/31/as-far-right-calls-for-china-travel-ban-health-experts-warn-coronavirus-response-would-suffer/

            'expertii' si WHO s-au opus deciziei.
            Acum vad ca e decizia standard de luat.
          • +3 (5 voturi)    
            Aha (Vineri, 26 noiembrie 2021, 15:54)

            StefanV [utilizator] i-a raspuns lui tavu

            Si imaginile alea pe care le-am vazut erau desene animate.

            Voi, pe partea aia a politicii ati suspendat demult logica. Daca ati avut vreodata.

            daca nu a zis la NYT sau CNN nu exista, huh?
  • -3 (69 voturi)    
    upgrade-ul 2022 (Vineri, 26 noiembrie 2021, 10:39)

    GNG [utilizator]

    puteau sa mai astepte putin, s-au grabit cu lansarea, mai ceva ca la Apple ! Cum a disparut Covid in Japonia? Cred ca au bruiat aia comunicatiile ... :)))) Se lanseaza acum in Africa sa-i faca sa cumpere vaccinul ca pana acum nu au "cotizat" deloc, este pacat, acolo este o mare "piata" de desfacere.
    • +1 (63 voturi)    
      aberatii antivacciniste (Vineri, 26 noiembrie 2021, 10:58)

      landromat [utilizator] i-a raspuns lui GNG

      Africa a ramas ultima pentru ca nu au mai ramas vaccinuri de achizitionat dupa ce tarile occidentale au luat tot stocul. Si sa crezi ca totul e o mare conspiratie pentru ca unii sa vanda vaccinuri e dovada de low IQ.
      • -4 (26 voturi)    
        pe ce te bazezi? (Vineri, 26 noiembrie 2021, 12:08)

        lumi74321 [utilizator] i-a raspuns lui landromat

        cand faci o afirmatie, este cazul sa o demonstrezi. Altfel, esti pasibil de raspindire de fake-news.
        • +3 (5 voturi)    
          in plus (Vineri, 26 noiembrie 2021, 16:33)

          baimarean [utilizator] i-a raspuns lui lumi74321

          vrem tabele cu date concrete din Africa... Ei scapa, ca au au TV...
      • -4 (20 voturi)    
        Africa de Sud vaccina (Vineri, 26 noiembrie 2021, 13:19)

        StefanV [utilizator] i-a raspuns lui landromat

        Africa de Sud a inceput vaccinarea cu doua luni inaintea Romaniei si a Europei. In noiembrie 2020 ei deja vaccinau cu nu stiu vaccin, chinezesc, rusesc.
    • +11 (33 voturi)    
      Să cumpere ce? (Vineri, 26 noiembrie 2021, 11:30)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui GNG

      Vaccinurile de azi sunt ineficiente la tulpina sud-africană! Prin primăvară va ieși un alt vaccin care va conține și delta și ultima variantă. Va fi obligatoriu pt prelungirea certificatului verde!
      • +2 (14 voturi)    
        Huh (Vineri, 26 noiembrie 2021, 11:50)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Noul vaccin se poate instala peste varianta veche?
        • -1 (3 voturi)    
          Update gratuit (Vineri, 26 noiembrie 2021, 19:43)

          ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          din Google play.
      • -1 (13 voturi)    
        Cursa contra-cronometru (Vineri, 26 noiembrie 2021, 12:10)

        lumi74321 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Cine e mai iute: virusul jmeker care face mutatii pe repede-inainte, sau producatorii de vaccin?
        • +7 (9 voturi)    
          Stai linistit (Vineri, 26 noiembrie 2021, 14:18)

          StefanV [utilizator] i-a raspuns lui lumi74321

          ... ca inca nu exista vaccin pentru varianta Delta. Boosterul e tot din ala pentru varianta originala.
          • -1 (1 vot)    
            dacă făceau vaccin adaptat pt. Delta... (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 3:13)

            NicuPandemicu [utilizator] i-a raspuns lui StefanV

            ...ce s-ar fi întâmplat cu miliardele de doze deja produse?
      • +2 (16 voturi)    
        hmm (Vineri, 26 noiembrie 2021, 12:27)

        GigiD [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        eu cred ca ne obliga sa ne vaccinam tot cu asta de acu, nu isi bat ei capul sa faca altul inca.
        Ne spun ca versiunea asta ocoleste vaccinul si ne ofera solutia: obligativitate vaccinare cu acelasi vaccin
      • +1 (21 voturi)    
        De unde stii (Vineri, 26 noiembrie 2021, 13:23)

        Gigel cu elefantii [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        ca vaccinurile sunt ineficiente? Pe ce te bazezi? Pune niste dovezi.
      • +2 (18 voturi)    
        Si atunci vom descoperi ca prin minune. (Vineri, 26 noiembrie 2021, 13:35)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Alta varianta. Nu are sens sa speculam de unde va veni. Dar va fi acolo.
  • -1 (23 voturi)    
    Variantele astea (Vineri, 26 noiembrie 2021, 12:02)

    Task Damager [utilizator]

    Se pare ca apar in tarile cele mai mizerabile din lume (India, Africa de Sud)
    Chiar si prima varianta a aparut la nespalatii aia din Wuhan care manca tot ce misca.
  • 0 (16 voturi)    
    intrebare (Vineri, 26 noiembrie 2021, 12:15)

    panda_rosu [utilizator]

    de ce se iau masuri atat de drastice pentru varianta asta? au mai fost nenumarate pana acum, toate cu mutatii, toate "ingrijoratoare"...

    stiu ei ceva ce noi nu stim si nu ne spun inca? va deveni si mai catastrofala situatia decat este acum dupa 2 ani de zile de chin?
  • -4 (26 voturi)    
    isteria continuă (Vineri, 26 noiembrie 2021, 12:17)

    hdd [utilizator]

    din martie 2020 spun:

    "virusul va continua să facă mutații mai rapide decât facem noi vaccinuri ".

    În afară de asta, e clar demonstrat acum că vaccinurile nu oferă imunitate și limitarea răspândirii. Asta contrar promisiunilor și contrar masurilor de azi. Cei care s-au vaccinat sunt încurajați să călătorească, deși NU sunt nici imuni și pot și transmite boala.

    Singura variantă este acceptarea impactului și imunizarea prin boală. 95% vor supraviețui.
    Alternativa e mai gravă. Criza economică face mai multe victime și pe termen mult mai lung decât covid.

    Eu m-am vaccinat și îi încurajez și pe alții să o facă.
    Cei care nu se vaccinează și fac covid - să le fie refuzat tratamentul în sistemul public de sănătate.

    Și care ne-o fi șansa, asta e.
  • -4 (14 voturi)    
    EU (Vineri, 26 noiembrie 2021, 12:49)

    ABBV [utilizator]

    vor fi muritori de foame in contul sigurantei .....Dar vom fi eco :)
  • +6 (30 voturi)    
    Minciuni (Vineri, 26 noiembrie 2021, 13:24)

    Tessian [utilizator]

    Cat mai puneti botul la minciuna ca daca ascultati de "autoritati" va veti primi drepturi inapoi?
    • 0 (12 voturi)    
      Ba chiar mai mult... (Vineri, 26 noiembrie 2021, 14:02)

      FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Tessian

      Va ve-ti primi vietile inapoi...:)))
  • +11 (17 voturi)    
    inutil (Vineri, 26 noiembrie 2021, 13:45)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    e virus bre oamenii bantuie poa' sa opreasca ce zboruri vor degeaba. Unii deja au plecat n-ai cum sa opresti virusul sa se raspandeasca. Doar castiga timp sa vada daca sunt bune vaccinurile dar atat.
  • +7 (21 voturi)    
    Esti varza Jakobe (Vineri, 26 noiembrie 2021, 14:19)

    je2012 [utilizator]

    Dupa logica ta, nevaccinatzii se transforma in mutantzi! Pai ei nu baga ceva in corp tot la 2-3 luni cum o sa facetzi voi! Asa ca "succesuri".
    • -5 (11 voturi)    
      Gandim diferit, dar tu esti incuiat (Vineri, 26 noiembrie 2021, 14:48)

      Jakob [utilizator] i-a raspuns lui je2012

      Oi fi eu varza, dar tu esti varza calita. Fugi si vaccineaza-te cat mai ai timp.
  • -5 (15 voturi)    
    Haha (Vineri, 26 noiembrie 2021, 14:29)

    Jakob [utilizator]

    nu ma asteptam sa vad o sustinere atat de darza a lui Sosoaca din partea abonatilor HotNews :))
  • -4 (10 voturi)    
    Multumim (Vineri, 26 noiembrie 2021, 15:48)

    Task Damager [utilizator]

    domnule doctor epidemiolog/imunolog. Multumim ca ne-ati explicat cum un vaccin slabeste sistemul imunitar. E cu totul altfel decat ce ne-a spus toata armata de specialisti si ce am invatat de la scoala. In plus dumneavoastra mai aveti si timp de pierdut cu noi astia fraierii de pe Hotnews. Multumim!


    P.S. Poate ne explici si ce scoala ai facut....
  • +14 (14 voturi)    
    Noua varianta (Vineri, 26 noiembrie 2021, 15:48)

    iSteal [utilizator]

    A fost deja detectata in Europa la o pacienta din Belgia care nu a calatorit in Africa.
    • +1 (1 vot)    
      Ia uita-te tu pe o harta (Vineri, 26 noiembrie 2021, 22:01)

      Maiko [utilizator] i-a raspuns lui iSteal

      Si spune-ne pe ce continent se afla Egiptul. :)).
      Vezi ca Afica de Sud e o tara, nu un continent.
  • +9 (21 voturi)    
    eu am incredere in certificatul verde (Vineri, 26 noiembrie 2021, 15:49)

    bobo2 [utilizator]

    a fost creat sa ne protejeze. Noua tulpina nu are cum sa ajunga la noi.
  • +4 (6 voturi)    
    E groasa... (Vineri, 26 noiembrie 2021, 16:09)

    Idiotul_fUtil [utilizator]

    .
    • +5 (7 voturi)    
      Foarte ! (Vineri, 26 noiembrie 2021, 16:36)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui Idiotul_fUtil

      cateva luni si intram in colaps economic ....daca e asa cum zic aia pe DW.
      • +4 (8 voturi)    
        Certificatul verde ne va salva (Vineri, 26 noiembrie 2021, 17:36)

        Idiotul_fUtil [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

        Trebuie doar sa fim uniti si sa credem!
  • +7 (9 voturi)    
    Aha, deci valul 5 e la orizont! (Vineri, 26 noiembrie 2021, 17:04)

    Fu Leng [utilizator]

    Cand va lovi din plin va fi tsunami! Creadeati ca ati scapat? Ca va vaccinati si gat? Israel deja stabileste metodologia pt doza 4....degeaba ca si primele 3 bineinteles. Asa ca, fiti pregatiti, care mai aveti pamant, cultivati-l si faceti-va provizii, ca vin vremuri si mai nasoale. Asta e cand politicienii gestioneaza pandemii!!!
  • +9 (13 voturi)    
    Mda, ma steptam (Vineri, 26 noiembrie 2021, 17:08)

    CristianG [utilizator]

    sa gaseasca un " motiv " pentru vaccinurile care nu functioneaza. La noi, astia cu 40% " este epidemia nevaccinatilor", iar la ei, cu 90% " este tulpina B bla bla bla" .
    Ursula a luat spaga de la pharma. A semnat un contract cu clauze secrete. FDA a secretizat documentatia pe 55 ani. De fapt, vaccinurile nu merg. Asta e cauza " tulpinilor" .
    • -6 (10 voturi)    
      pai spune-le si alora care se incapataneaza (Vineri, 26 noiembrie 2021, 20:27)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui CristianG

      sa moara nevaccinati de 9 ori mai mult decat vaccinatii si cu asta ai rezolvat tot ce ai dorit sa demonstrezi!
      • +3 (5 voturi)    
        placebo (Vineri, 26 noiembrie 2021, 21:20)

        puke_on_the_moon [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

        cam atât ține protecția oferită de "vaccin": cât se menține credința puternică a omuletelui in el.
  • +5 (5 voturi)    
    Virusul e imprastiat deja in Europa (Vineri, 26 noiembrie 2021, 21:11)

    RM01 [utilizator]

    Luati in calcul:
    perioada de incubare;
    intarzierea in diagnosticare;
    intarzierea in secventiere .

    Daca deja au gasit cazuri in Europa, e prea tarziu pentru inchiderea granitelor. E doar un spectacol prost.

    In Israel, o femeie care s-a intors acum 11 zile din Egipt, vaccinata cu 3 doze s-a prezentat cu simptome Covid si avea noua tulpina. Mai mult ca sigur s-a infectat in Israel, 11 zile e prea mult pentru incubare, in medie sunt 4-5 zile.
  • +7 (7 voturi)    
    Avantaj cei imunizati natural (Vineri, 26 noiembrie 2021, 21:29)

    RM01 [utilizator]

    SARS-Covid 19 are 29 proteine. Vaccinul determina anticorpi doar pentru o singura proteina, proteina Spike.
    Imunitatea naturala creaza memorie celulara la toate proteinele virusului.
    Chiar daca apar mutatii in proteina spike, imunitatea naturala tot va recunoaste celelalte 29 proteine.

    In schimb imunitatea vaccinala doar proteina spike care in cazul noii tulpini are peste 30 mutatii.

    Oare de ce noua tulpina a capatat rezistenta fix la singura proteina care exista si in vaccin? Pentru ca e vaccine immune escape si este generata de vaccinati ?
    Deci, ciuciu. O luati de la capat. Multa bafta va doresc !
  • +6 (8 voturi)    
    ba!!! (Vineri, 26 noiembrie 2021, 22:55)

    cristi_an [utilizator]

    Distrugeti toate economiile - cretinilor!
    Tulpina e deja raspandita peste tot la cat de interconnectata e lumea! Terminati cu circula asta si concentrati-va pe ce e important:
    - vaccinare (completata de imunizarea pe cale naturala pentru un procent care refuza vaccinarea)
    - suplimentarea paturilor de spital
    - masti
    - lucrat de acasa unde e posibil
    Dar gata cu restrictiile!! Inflatia ne mananca de vii intre timp si apoi veniti si voi cu taxele voastra sa recuperati banii printati!
    Lumea a ajuns la capatul rabdarii!
  • +3 (3 voturi)    
    OMS catalogheaza noua varianta... (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 15:36)

    60plus [utilizator]

    Pentru numele lui Dumnezeu, nu mai scrieti „tari din Africa de Sud”! Sunt tari din sudul Africii! E geografie de clasa a V-a, nu stiinta rachetelor...
  • +1 (1 vot)    
    valul 5 (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 16:08)

    tinel47 [utilizator]

    baaaaaaaaaa.....voi chiar credeti ?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by