Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că inspectoratele școlare județene vor aproba toate solicitările venite din partea conducerilor școlilor de a trece în online, formulate în baza ordinului comun ministerul Sănătății - ministerul Educației, afirmând că există diferențe între școli și directorii nu trebuie să aștepte o decizie centralizată.

Sorin CimpeanuFoto: captura video

Anunțul vine după o videoconferință cu toate inspectoratele școlare județene, în contextul în care reprezentanții părinților și elevilor au solicitat ca școlile să poată decide trecerea în online acolo unde rata de infectare cu Covid-19 depășește 6 la mia de locuitori.

Declarația lui Cîmpeanu:

  • „Tocmai ce am încheiat o videoconferință cu toate inspectoratele școlare județene. Înțelegând îngrijorările legitime ale părinților, elevilor, cât și din partea colegilor cadrelor didactice, ordinul comun prevede toate situațiile posibile. Sunt 17.632 școli în România, avem două reguli generale de bază care au fost ușor înțelese - la apariția unei imbolnăviri în clasă, se suspendă activitatea la nivelul clasei. A doua - la suspendarea a cel puțin jumătate din numărul claselor din școală se suspendă activitatea fizică la nivelul întregii școli.
  • Avem art. 6 alin 9 și art 3 alin 2 care reglementează situațiile specifice mult diferite de la o școală la alta, de la un județ la altul. Cu titlu de exemplu - situația este diferită într-o școală în care rata de infectare este 6,1 la mie și într-o școală în care rata de infectare din localitate de 18, 19 la mie. Situația este diferită într-o școală în care clasele au efective reduse de elevi și unde se învață într-un singur schimb, față de o școală care învață în trei schimburi.
  • Și atunci, separat de regulile generale, avem posibilitatea trecerii în online a oricărei școli din România emite această solicitare prin conducerea școlii, singura capabilă să cunoască realitatea din școală. Situația fiind solicitare în baza art. 3 alin. 2 către Inspectoratul școlar judeâean, care, din lipsă de resurse - nu ai suficiente cadre didactice pentru că sunt în carantină sau sunt infectate, rata de infectare este atât de mare în localitate încât o mare parte din părinți refuză să își trimită copiii la școală. Este o situație.
  • Solicitarea se face către inspectorat, am luat legătura cu toate isj și inspectoratele vor aproba aceste solicitări indiferent de numărul solicitărilor.
  • A doua situație este cea formulată în baza art. 6 alin. 9, situație în care abia atunci este nevoie de avizul DSP și a Comitetului județean pentru situații de urgență.
  • Resping cateogric acea fugă de răspundere, manifestată în puține situații, din partea unor directori de școli care, neînțelegând că atunci când esti directorul unei școli ți-ai asumat responsabilitatea acelei școli și așteaptă o decizie centralizată, care nu poate fi luată tocmai din cauza condițiilor diferite între școli.”

Cele două prevederi din noul ordin comun la care face referire ministrul

ART. 3 Alin. 2:

„În situații justificate de infrastructură și resursele existente, unitățile de învățământ/unitățile conexe pot desfășura activități didactice în sistem online cu aprobarea ISJ/ISMB, chiar și în situația în care nu se impune suspendarea cursurilor cu prezență fizică în condițiile art. 6.”

ART. 6 Alin. 9:

”La apariţia cazurilor de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul cadrelor didactice, didactice auxiliare sau nedidactice, acestea au obligaţia de a anunţa conducerea unităţii de învăţământ care va informa DSP/DSPMB. DSP/DSPMB, în urma anchetei epidemiologice, va stabili care sunt contacții direcți ai acestora și va decide împreună cu conducerea unității de învățământ dacă se impune suspendarea activităților didactice la nivelul grupei/clasei sau unității de învățământ, înainte de îndeplinirea condițiilor de la alin (2). Măsura suspendării la nivelul unității de învățământ este dispusă prin hotărârea CJSU/CMBSU, la propunerea conducerii unității de învățământ/instituției conexe, cu avizul ISJ/ISMB și al DSP/DSPMB.”

Citește și: