Print
YM
E-mail
Mai mare|Mai mic

Școlile, deschise și peste pragul de 6 la mie. Ministrul Educației: Adoptarea deciziilor de suspendare a prezenței fizice se face în funcție de cazurile confirmate la nivel de clasă/școală

de Iulia Rosca     HotNews.ro
Miercuri, 29 septembrie 2021, 15:20 Actualitate | Educatie


Scoala - clopotel
Foto: Agerpres
Școlile vor fi decuplate de la rata de infectare din localitate, pragul de 6 la mie de la care școlile treceau în online fiind eliminat, a decis miercuri Grupul de suport tehnico-științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României, a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

În plus, se va solicita introducerea testelor non-invazive cu salivă, care până acum nu au fost omologate.

Redăm declarația transmisă de ministrul Educației:

„Referitor la scenariile de functionare a școlilor, astăzi, 29.09.2021, Grupul de suport tehnico-științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României a adoptat in unanimitate (exclusiv membri cu drept de vot, avand competente medicale/epidemiologice):

1. Decuplarea scenariilor de funcționare a școlilor de rata de infectare din localitate și adoptarea deciziilor de suspendare a prezenței fizice în funcție de cazurile confirmate la nivel de clasa/școală, în paralel cu intensificarea măsurilor de control din partea autorităților competente, in vederea respectării stricte a regulilor de protecție sanitară în școli.

2. Adoptarea de măsuri suplimentare având ca obiectiv amplificarea testării in scoli, prin formularea unei solicitări către Agenția Națională a Medicamentului cu privire la aprobarea utilizării testelor non-invazive pe baza de salivă, cu rol de screening.

După această prima etapa urmează adoptarea unei Hotărâri CNSU, apoi validarea prin Hotărâre de Guvern si abilitarea miniștrilor educatiei si sanatatii in vederea modificării ordinului comun in concordanța cu hotărârile adoptate.
Tot acest proces se va finaliza pana vineri, 1 oct., in vederea stabilirii modului de funcționare al școlilor începând cu ziua de luni, 4 oct. 2021.”

Ministrul Educației anunțase miercuri dimineață că vor fi discuții privind eliminarea pragului de infectare de 6 la mia de locuitori prevăzut în ordinul comun la care școlile dintr-o localitate trec în online. Acesta a precizat că „cei din educație” își doresc să lase școlile deschise așa cum este cazul grădinițelor și creșelor, și dincolo de acest prag.

„Vom avea, pe parcursul zilei de astăzi, discuții cu toți cei îndreptățiți să se pronunțe. Mai exact este vorba despre dorința de consolidare a unui numitor comun cu privire la modul de funcționare a școlilor. La acest moment, regula e clară - în localitățile în care se depășește la nivelul zilei de vineri pragul de infectări de 6 la mie, școlile ar urma să treacă în online, cu excepția școlilor speciale, a creșelor și grădinițelor. Sunt convins că toți cei îndreptățiți să se pronunțe vor căuta acel numitor comun din perspectiva copilului.

Până vineri va trebui să anuțăm cât se poate de clar, pentru că vineri e ziua în care anunțăm scenariul de funcționare a școlilor, care sunt regulile, dacă ramanem pe aceleași reguli sau dacă, așa cum ne dorim cei din educație, dacă și cei din sănătate sunt de acord, vom putea să mentinem, pe modelul gradinitelor si scolile deschise pana la aparitia unui număr de cazuri”, a declarat Cîmpeanu, în cadrul unei conferințe pe tema vaccinării.

Ulterior, acesta a declarat că are „toată disponibilitatea” să semneze modificarea ordinului comun în acest sens. Decizia ar urma să fie luată până vineri.

„Voi susține (această modificare - n.r.) în paralel cu amplificarea procesului de testare”, a mai spus Cîmpeanu.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















56413 vizualizari

  • -13 (87 voturi)    
    bv (Miercuri, 29 septembrie 2021, 15:28)

    balex [utilizator]

    singurul ministru cu ceva în cap.
    lăsați scenariile apocalipse și bravo pentru decizie.
    • +2 (32 voturi)    
      ai rabdare inca 2 saptamani (Miercuri, 29 septembrie 2021, 15:54)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui balex

      In mod evident daca nu se face nimic, in 2 saptamani necesarul de paturi ATI trece de 2000, in conditiile in care avem vreo 2000 de toate (si mai sunt si alti bolnavi care au nevoie de ATI). Dupa care se va muri pe lista de asteptare la ATI.

      Acu, nu spun ca restrictiile ar trebui incepute cu scolile. Dar daca tii scolile deschise, ar trebui sa inchizi urgent tot ce e entertainment, de la crasma la filarmonica, inchizi orice serviciu neesential, de la frizerie la mall, inchizi tot ce e sport si recreatie (sali de fitness, piscine, etc), inchizi horeca. Si te rogi ca toate astea sa compenseze scolile ramase deschise. Asha ar face o tara careia ii pasa de educatia copiilor.

      Dar doar a anula trecerea scolilor in online fara a lua alte masuri care sa limiteze infectarile e o simpla pacaleala. In 1,2,3 saptamani vei ajunge sa fii nevoit sa le inchizi oricum.
      • -3 (21 voturi)    
        De ce??? (Miercuri, 29 septembrie 2021, 18:56)

        Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        1. 95% dintre care ajung la ATI sunt adulti nevaccinati.

        2. Copiii care au alte afectiuni se pot si acum conecta online.

        3. Singura problema este ca se tin ferestrele deschise si este frig in salile de clasa.
    • +2 (26 voturi)    
      hehe (Miercuri, 29 septembrie 2021, 16:01)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui balex

      Asa ziceai si cand foloseai contul clencix, ca nu e pandemie, sau cand erai simplex3, ca nu exista coronavirus. Scade rubla te roade foamea si trebuie sa prestezi de pe tot mai multe conturi...
      • -3 (17 voturi)    
        :))) (Miercuri, 29 septembrie 2021, 17:09)

        balex [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        nu înțeleg la ce te referi.
      • 0 (18 voturi)    
        Ai probleme (Miercuri, 29 septembrie 2021, 19:32)

        Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        serioase. Toate comentariile pe care le bagi sunt cu rușii.

        Nu strică un consult medical. Dar nu de covid.
    • -13 (41 voturi)    
      Copii nu fac forme grave ale bolii (Miercuri, 29 septembrie 2021, 16:55)

      Andor74 [utilizator] i-a raspuns lui balex

      ....iar adultii n-au decat sa se vaccineze!
      Copii nu mai stiu sa socializeze, sa se joace sau sa lucreze impreuna.
      In alta ordine de idei, cu toate straduintele dascalilor - confruntati cu predare online fara suport de curs adecvat - multi copii au ramas in urma cu pregatirea. Si cum testele online sunt usor de masluit, nu reflecta adevarata pregatire a elevilor.
      • +5 (23 voturi)    
        300 de copii sunt in spital si 20 la ATI (Miercuri, 29 septembrie 2021, 17:47)

        sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

        Asta e statistica de astazi:

        "In unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 11.742. Dintre acestea, 1.320 sunt internate la ATI.

        Din totalul pacienților internați, 310 sunt minori, 290 fiind internați în secții și 20 la ATI."

        In plus, copiii pot sa fie vectori de transmitere.

        Da, trebuie limitata la maxim perioada de inchidere a scolii. Dar, la cum arata cifrele azi, nu prea avem ce face. In doua saptamani trecem de 500 de decese zilnic, e de nesuportat.
        • +4 (22 voturi)    
          !!! (Miercuri, 29 septembrie 2021, 18:58)

          Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

          Cei 500 trebuiau sa se vaccineze.

          Este adevarat ca elevii sunt vectori de transmitere . Si cei vizati sunt adultii nevaccinati!
      • +3 (21 voturi)    
        Wow (Miercuri, 29 septembrie 2021, 18:07)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

        Cu exceptia celor 20 de copii intubati la ATI! Daca unul din ei ar fi al tau nu ai mai debita prostii pe net!
      • +6 (24 voturi)    
        "Copiii nu mai stiu sa socializeze" (Miercuri, 29 septembrie 2021, 18:08)

        Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

        Au să socializeze prin spitale, peste 300 de copii sunt deja internaţi în spitale, dintre care 20 la ATI
      • -7 (15 voturi)    
        Total de acord ! (Miercuri, 29 septembrie 2021, 18:33)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

        Cam asta voiam si eu sa scriu. nu mai scriu caci subscriu :) la comentariul tau. De bun simt. Dovada? Multele minusuri pe care le-ai luat.
      • +3 (5 voturi)    
        Foarte bine socializeaza (Miercuri, 29 septembrie 2021, 18:42)

        PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

        dea baba oarba cu masca pe figura.
    • +10 (20 voturi)    
      Ruleta rusească (Miercuri, 29 septembrie 2021, 18:13)

      gmb72 [utilizator] i-a raspuns lui balex

      În condițiile în care în scoli se fac 0 teste, cretinul pe care-l lauzi, a transformat scoala în ruleta ruseasca dubla (cu doua gloanțe în loc de unul);
      Toți cei care avem copii la școală, ne rugam pe de o parte, sa nu fie propriul copil cel infectat primul intr-o clasa, dar, în egala masura, și ca cel care e infectat primul, sa anunțe, nu sa zică ca șta acasă fiindcă are o "mica raceala"....
  • +24 (64 voturi)    
    inconstienti (Miercuri, 29 septembrie 2021, 15:30)

    gpavel [utilizator]

    scolile evita si vor evita si mai mult sa declare elevii bolnavi,inconstienta guvernamentala se aduna cu cea a elevilor,parintilor si a conducerii scolilor!
  • +23 (67 voturi)    
    copii nu sunt "carne de tun" (Miercuri, 29 septembrie 2021, 15:31)

    AdrianSerbanescu [utilizator]

    Nu sunt de acord sa devina copii "carne de tun". Le voi spune domnilor din PNL parerea mea despre competentele lor la urmatoarele alegeri.
    • -2 (18 voturi)    
      Pana la urmatoarele alegeri (Miercuri, 29 septembrie 2021, 15:37)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui AdrianSerbanescu

      Copii sunt fix "carne de tun politica" daca vrei o solutie mai eficienta, ia-i si creste-i intr-o tara care le poate oferi educatie si viitor....
    • +10 (24 voturi)    
      politruci incompetenti (Miercuri, 29 septembrie 2021, 15:52)

      cbs [utilizator] i-a raspuns lui AdrianSerbanescu

      Au analizat foarte "cerebral" că doar au destule locuri în spitale și pentru copiii noștri. Ar trebui sa fie puși să plătească pentru fiecare copil care se îmbolnăvește.
    • +14 (14 voturi)    
      Copiii (Miercuri, 29 septembrie 2021, 18:21)

      medicale [utilizator] i-a raspuns lui AdrianSerbanescu

      Copi-l, copi-i, copi-i-i.
      Parint-e, parint-i, parint-i-i.
      Ati mancat doua portii de articol hotarat.
  • +4 (34 voturi)    
    Scoala online dupa incidenta 6! (Miercuri, 29 septembrie 2021, 15:34)

    Gladiator_Iasi [utilizator]

    Sanatatea publica trebuie sa ramana o prioritate.
    Nivelul de educatie se repara, dar sanatatea de obicei nu.

    Mai ales ca incidenta bolii se datoreaza multi si aglomeratiei din scoli (inclusiv din mijloacele de transport in comun, care transporta elevii catre/de la scoli)
    • -1 (25 voturi)    
      E pe invers (Miercuri, 29 septembrie 2021, 18:39)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Gladiator_Iasi

      Sanatatea, cel putin la copii si la aceasta boala, se repara, educatia, nu! Adultii, sa se vaccineze!
      Daca vrem ca copii nostri sa nu mai culeaga sparanghel, trebuie educati. Cel putin cei care vor sa invate, caci daca ii pierdem si pe acestia, si asa putini, chiar ca nu mai avem nici un viitor.
  • -4 (24 voturi)    
    va e frica de protest (Miercuri, 29 septembrie 2021, 15:35)

    winston_smith [utilizator]

    o sa fim multi sambata, stati linistiti, incercati sa dezamorsati putin situatia cu scolile, oricum nu aveti bani sa platiti un milion de parinti cu 75% din salariu pe 5-6 luni; explodeaza mamaliga, daca nu sambata, peste o saptamana, doua trei, cand vine vacinarea obligatorie + intretinerea....
  • -10 (26 voturi)    
    O decizie inteleapta (Miercuri, 29 septembrie 2021, 15:35)

    Vaka [utilizator]

    Cam politizata din pacate. Solutia asta trebuia propusa de mut, ca sa evite folosrea copiilor drep "masa de manevra" in jocurile politice si in controlul emotional al populatiei.

    Dar, la umbra circului se poate fura in liniste. Si la 11K pe zi avem circ. Practic jumatate de pagian HN este depre coro-coro. Restul trece neobservat...
  • +27 (57 voturi)    
    adio pnl (Miercuri, 29 septembrie 2021, 15:37)

    raz_ [utilizator]

    Cu fiecare astfel de decizie in plus pnl-ul se sinucide incet dar sigur. Sper sa nu fie nevoie sa asteptam pana in 2024 ca sa scapam de voi.
    • +12 (14 voturi)    
      Se sinucide indiferent ce decizii ia... (Miercuri, 29 septembrie 2021, 16:40)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui raz_

      Exista o mare parte a populatiei care isi doreste ca guvernul sa impuna restrictii. Exista o parte la fel de mare a populatiei care isi dorete ca guvernul sa elimine orice restrictie (repet, orice restrictie).
      Nici un guvern nu poate impaca cele doua categorii. Indiferent ce decizii va lua, unii vor fi nemultumiti. Incercand sa ii multumeasca si pe unii si pe ceilalti, de fapt ii nemultumeste pe toti. Cum ar spune intaiul om din stat, ghinion, au ajuns la guvernare intr-un moment nepotrivit...
      • +4 (14 voturi)    
        Exista o solutie (Miercuri, 29 septembrie 2021, 18:33)

        g_xulescu [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        Nu e adevarat....e o solutie care ii poate impaca pe toti in ce priveste scoala. Cine doreste sa isi poata trimite copiii la scoala iar cei ce nu doresc sa participe fizic sa o poata face online. Sa lase aceasta raspundere pe seama parintilor si fiecare va proceda cum considera ca e mai bine pentru copilul lui. Cine vrea sa invete invata si in online.
  • +8 (22 voturi)    
    REVIN... (Miercuri, 29 septembrie 2021, 15:46)

    n_a [utilizator]

    /
    La rolul inept pe care-l joaca (excelent chiar), isi adauga acum posibile acuzatii criminale privind sanatatea copiilor nostri!
    Chiar vreau sa vad ce curaj are vreun ministru in tara asta sa oblige vreun parinte sa-si trimita copilul la scoala in cel mai grav moment al pandemiei in Romania!
    Nu va e rusine, bai nenorocitilor? Nu, nu va e rusine!
    Dar frica ar trebui sa va fie!
  • +9 (17 voturi)    
    2021 (Miercuri, 29 septembrie 2021, 15:46)

    Ionnut [utilizator]

    Romania, Bucuresti, capitala europeana! Tinem copiii la scoala indiferent, motivul? nu ne descurcam cu scoala onlne ca profesori si/sau ca institutii de invatamant!
    • -4 (22 voturi)    
      Scoala online nu e scoala (Miercuri, 29 septembrie 2021, 18:14)

      winston_smith [utilizator] i-a raspuns lui Ionnut

      E o aberatie. La copiii pana in 10-12 dice la miopii mari. Izolarea de ceilalti duce la depresie, anxietate. Scoala online inseamna boli fizice si psihice pentru copiii nostri.
      • +11 (25 voturi)    
        "Scoala online inseamna boli fizice si psihice" (Miercuri, 29 septembrie 2021, 19:11)

        Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui winston_smith

        Internarea la ATI ce înseamnă pt. copii?
  • +9 (15 voturi)    
    debandadă la guvern (Miercuri, 29 septembrie 2021, 15:47)

    muvis [utilizator]

    Ce ghinion pe noi cu citu premier și campeanu orice în zona educației.
  • -7 (27 voturi)    
    Decizie inteleapta (Miercuri, 29 septembrie 2021, 15:48)

    IoDac [utilizator]

    Sutin decizia domnului Ministru!

    Da sunt riscuri, dar educatia copiilor nostrii trebuie sa continuie asa cum a continuat si continua in majoritatea tarilor din UE.

    Nu putem sa ne distrugem viitorul copiilor nostrii prin invatamanat online!
    • +10 (12 voturi)    
      Da, si-a gasit ministru si guvernul muschii (Miercuri, 29 septembrie 2021, 17:52)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui IoDac

      Si ii exerseaza pe copiii.

      Cand a fost sa interzica Untold, Saga si alte parangehlii nu au avut muschi. Cand a trebuit sa impuna restrictii in vara erau cam moi, nu stiua cum sa mai anunte marea relaxarea pe 10 veci.. Cand ar fi trebuit sa impuna certificatul verde ca mijloc universal de acces le-a fost cam frica (trebuia la jumatatea lui august)

      Acum au devenit curajosi. Si intelepti pe deasupra.
  • +11 (17 voturi)    
    Grupul de suport tehnico-științific (Miercuri, 29 septembrie 2021, 16:02)

    StoianCo [utilizator]

    citez: "a adoptat in unanimitate (exclusiv membri cu drept de vot, avand competente medicale/epidemiologice)"

    se poate sa stim si noi numele celor care au votat "in unanimitate"?
  • +14 (14 voturi)    
    Tragetul trebuie atins de 20000? (Miercuri, 29 septembrie 2021, 16:03)

    aditza_1967 [utilizator]

    ANM nu o sa dea pina vineri aprobarea testelor cu saliva
    Atunci cum incepem d e luni scolile?
    Cine face tetsle cu saliva? ca nu poate orice profesor sa le faca, ca nu e de competenta lui.
  • +13 (21 voturi)    
    dincolo de (Miercuri, 29 septembrie 2021, 16:04)

    berenger [utilizator]

    toate, de relativism, de schimbare a regulilor în timpul jocului, de transmiterea mesajului de habarnism, neseriozitate și șoșocism, rămâne problema pe care o ignoră cu voioșie toată lumea: societatea în general și școlile în special trebuie să meargă înainte! întrebarea e ce-ai făcut tu, stat român, pentru ca școala să fie în siguranță în aceste momente? ai vaccinat 80% din populație, 100% dintre cadrele didactice și elevi și studenți? pentru elevii nevaccinabili ai realizat condițiile de educație în siguranță, cu distanțare, clase aerisite, teste măcar săptămânale? dacă un elev se îmbolnăvește grav, mai are loc la ati?
  • +5 (13 voturi)    
    am mai spus-o (Miercuri, 29 septembrie 2021, 16:06)

    Zero_Kelvin [utilizator]

    In cinismul lor, astia vor lasa in mana directorilor de scoli vietile copiilor (si nu numai), in "speranta" ca numai asa vor reusi sa-i determine pe parinti sa duca copiii la vaccinat !

    #DNA, #120.000.000vaccinuri
  • +5 (17 voturi)    
    asa (Miercuri, 29 septembrie 2021, 16:11)

    martel55 [utilizator]

    sa vedem ce ne face daca nu ne ducem copiii la scoala dupa 6 la mie....sa vedem cine isi asuma cu nume si prenume rapsudnerea daca un paritne este oblugat sa isi tirmita copilul si se infecteaza
    • -3 (21 voturi)    
      Si daca se infecteaza ce (Miercuri, 29 septembrie 2021, 17:43)

      winston_smith [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Si in uk au fost deschise scolile, basca fara masca/distantare. Si? E mai destept vv sau expertii comentaci.?nu cred. In fiecare sezon mureau mai multi copii de gripa decat au murit de covid. In Romania si aiurea. Descurca’te cum poti daca esti ipohondru. Nici macar sa emigrezi nu poti, ca in toate tarile sunt scolile deschise.
  • 0 (14 voturi)    
    MOTIUNEA... (Miercuri, 29 septembrie 2021, 16:19)

    n_a [utilizator]

    ... e ultima sansa pentru copiii nostri, vulnerabili in fata unui guvern incompetent si corupt!
  • -15 (23 voturi)    
    A trebuit sa treaca un an jumate si cativa ministr (Miercuri, 29 septembrie 2021, 16:21)

    FortApache [utilizator]

    Ca in sfarsit "comisia" tehnico-stiintifica sa renunte la metodele comuniste de represiune aplicate intregii comunitati cu rata de incidenta crescuta si sa intervina punctual, democratic acolo unde este cazul...

    Este totusi un pas inainte, trebuie sa recunoastem, fara precedent de la inceputul pandemiei, un semn de normalizare a gestionarii pandemiei...mic dar insemnat.

    Poate le da Dumnezeu minte in capatzani sa copieze ce scrie pe siteurile CDC si FDA din USA in legatura cu modul de infectare si transmirere a covid la intrarea in tara a tuturor calatorilor obligatoriu testati indiferent de vaccinati sau nevaccinati...poate scapam mai repede de acest ping-pong cu covid.

    Nu se poate intr-o tara normala care respecta principiul fundamental de limitare a raspandirii bolilor sa permita unei mici parti din 27% vaccinati cat are Romania sa intre in tara Netestati/necontrolati, fara carantina...

    Dar speranta moare ultima :)))
    • +5 (9 voturi)    
      Facepalm (Miercuri, 29 septembrie 2021, 18:13)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

      Ce tot aberezi ?

      "Nu se poate intr-o tara normala care respecta principiul fundamental de limitare a raspandirii bolilor" ... da, a repectat romanul normele de protectia de s-a rupt, de aia am ajuns la 6/1000 !
  • -11 (25 voturi)    
    Foarte bine! (Miercuri, 29 septembrie 2021, 16:32)

    Frone [utilizator]

    Este o decizie foarte buna in linie cu dorinta majoritatii (nevaccinate) care nu accepta inchiderea restaurantelor, magazinelor, mall-urilor. In aceste conditii de s-ar inchide scolile?
    Cumva a aparut o noua frica, Frica de educatie!!!
    • -4 (16 voturi)    
      Eu sunt nevaccinat (Miercuri, 29 septembrie 2021, 17:40)

      winston_smith [utilizator] i-a raspuns lui Frone

      Dar accept, ba chiar solicit inchiderea de urgenta a mallurilor. Sunt focare de infectie, la propriu si la figurat.
      • -2 (16 voturi)    
        Vaccinează-te (Miercuri, 29 septembrie 2021, 19:40)

        Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui winston_smith

        și pe urmă vino cu solicitările.
  • +4 (14 voturi)    
    Vanzatoarea de la mega (Miercuri, 29 septembrie 2021, 16:35)

    moima [utilizator]

    explica pe un ton doct unei colege ca ea nu considera ca scolile pot sigura conditiile necesare pentru o procedura medicala cum ar fi testarea covid asa ca ea nu este de acord cu testarea copilului ei. Si in niciun caz vaccin.

    m-am bucurat :) hihi
  • -10 (34 voturi)    
    Am mai castigat o batalie (Miercuri, 29 septembrie 2021, 16:45)

    winston_smith [utilizator]

    Sa mai rezistam si cu vaxinarea si pasaportul. Macar cateva luni, cat sa aplatizam dictatura.
    • 0 (12 voturi)    
      hehe (Miercuri, 29 septembrie 2021, 17:27)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui winston_smith

      Puteti aplatiza orice, psd si gaur nu mai intra in parlament. Asa ca degeaba va zbateti..
    • +6 (16 voturi)    
      Tu ai castigat, altii au pierdut (Miercuri, 29 septembrie 2021, 17:57)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui winston_smith

      207 persoane au decedat astazi din motive de Covid, alte 1300 sunt la ATI in stare grava.

      Dar noi sa fim sanatosi, hai noroc.

      P.S. Ar trebui sa explice cineva foarte clar. Putem sa sarim vaccinarea la nivel de tara. Dar asta inseamna ca vom face boala cam 80-90% din populatie. Asta inseamna ca vor muri undeva intre 100.000 si 200.000 de oameni din motive de Covid 19, oameni care ar mai fi trait, fara doar si poate.

      Acesta e pretul. A, plus victimele colaterale care nu vor avea acces la spitale, tratamente si camerele ATI 3-5 luni de aici incolo.
  • -4 (28 voturi)    
    Elvetia (Miercuri, 29 septembrie 2021, 17:02)

    ady77 [utilizator]

    Care a fost mult mai rau ca noi, d.p.d.v. al mortilor,nu a inchis educatia anul trecut.
    Nu imi este simpatic nea Campeanu, dar daca se mentine pe pozitie, adica sa mearga copiii fizic la scoala va fi matrasit.
    Daca revine tanti Anisie on-line scrie pe copii.
    • +6 (16 voturi)    
      ce treaba are elvetia cu haznaua de romania (Miercuri, 29 septembrie 2021, 17:27)

      alexdan [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      ce treaba are elvetia cu haznaua de romania? elvetia nu are 35 elevi in clasa care-si respira aerul unul altuia. elvetia are aer curat si servicii medicale. pierdem vremea!
    • +12 (18 voturi)    
      ... (Miercuri, 29 septembrie 2021, 17:30)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      Iar fake news?
      https://www.swissinfo.ch/eng/covid-19_switzerland-closes-its-schools-to-slow-virus-spread/45614324
      In plus imi place cum antivaxxerimea evita exemplele curente, pentru ca li s-ar raspunde imediat ca aia sunt vaccinati.
  • +12 (20 voturi)    
    Niste iresponsabili! (Miercuri, 29 septembrie 2021, 17:24)

    alexdan [utilizator]

    Cum sa te joci cu viata oamenilor cu atata inconstienta? Paturi si conditii in spitale nu stiti sa oferiti! Siguranta pe sosele si pe strada, nu ne oferiti! Acum mai trebuie sa ne si expuneti fortat pe noi si pe copiii nostri scotandu-ne din casa cu forta (pe cei care mai au o farama de discernamant). De unde atata vina pe pandemie (scoala online) ca sunt copiii slabi la invatatura? Inainte erau buni? Nu socializeaza pentru ca nu au o tara care sa le ofere parcuri in care sa se simta in siguranta, nu le oferiti nici macar un aer decent pe care sa il respire(ardeti deseuri din toata lumea adunate, pe plamanii nostri)! Si voua va pasa de calitatea elevului si de nivelul de socializare!!! :)))) Grotesc!
  • -9 (17 voturi)    
    Nu exista cale de mijloc (Miercuri, 29 septembrie 2021, 18:53)

    Casargoz [utilizator]

    Fie avem incredere in guvern si cand ne spune sa ne vaccinam si cand zice ca scolile raman deschise. Fie ingrosam randurile antivaxxerilor.
  • -1 (23 voturi)    
    In situatia actuala se impune carantina totala (Miercuri, 29 septembrie 2021, 19:50)

    remicristian [utilizator]

    In situatia de fata se impune carantina totala pentru 3-4 saptamini timp in care sa vaccinezi 100 000 pe zi si apoi putem spera ca vom reveni numai ca politicienii atit de la PNL cit si PSD vor tambalau fiecare din motive diferite.
    Scolile sunt responsabile in proportie de 25-30% de propagarea bolii cf. unui studiu elvetian de acum citeva luni. Poti tine scolile deschise numai cu testare atigen sau PCR atit a elevilor cit si profesorilor cel putin saptaminal si la primul caz aparut testare in masa si inchise clasele contaminate. Din pacate guvernul nu este capabil sa organizeze testare si nici sa impuna vaccinare asa ca politica aleasa o sa fie sa dea ceva pastile de Favipiravir si sa te trimita sa mori linistit acasa sau sa scapi daca ai noroc. Raportat la populatie Romania are o rata de mortalitate imensa si actualul val ne va aduce pe podium la nivel global. Prostia romaneasca si lipsa de educatie se vede clar in procentul de vaccinare, si prezenta la vot. Romania este mereu defazata si cu intirziere, ca sa nu spunem retard fata de restul lumii civilizate in probelemele esentiala de educatie, sanatate, cultura. Multi romani au mentalitate de ev mediu si prefera sa linga cruci si icoane in speranta vindecarii decit sa mearga sa se vaccineze sau sa isi faca un control medical periodic, sau sa faca o educatie minimala despre sex copiilor ca sa nu mai fim tara cu cele mai multe mame minore din Europa. Mentionez ca azi am facut doza 3 de vaccin si de saptamina viitoare copii mei, ambii elevi, vor sta acasa in online chiar daca unul dintre ei este vaccinat. Riscul major de trecere prin boala este mai mare decit disconfortul invatarii online care, cel putin la in cazul nostru, anul trecut scolar a functionat bine.

    Multa sanatate!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by