​SONDAJ Ar trebui închise școlile dacă se trece de 6 la mie?

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:09 Actualitate | Educatie


Sondaj scoli
Foto: Hotnews
​​Ministerul Educației susține că până la finalul săptămânii se va lua o decizie în privința desfășurării cursurilor dacă se depășește pragul de 6 cazuri de COVID la mia de locuitori într-o localitate. Pe legea din acest moment școlile ar trebui să intre în online.











Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















35002 vizualizari

  • -8 (68 voturi)    
    Nu trebuie inchise (Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:17)

    Laic [utilizator]

    exista vaccin acum. Nu l-ai facut, suporti consecintele (sanitare), ca parinte.
    • -5 (37 voturi)    
      Corect (Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:25)

      Frone [utilizator] i-a raspuns lui Laic

      Corect
    • +21 (41 voturi)    
      si totusi (Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:36)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Laic

      Vaccinul nu se poate inca administra copiilor sub 12 ani, scolile deschise presupun o gramada de parinti/ bunici inghesuiti in mijloacele de transport in comun ducand copiii la scoala, iar vaccinul nu protejeaza in proportie de 100% fata de vacin. Ca sa nu mai spun ca sunt si persoane care nu se pot vaccina din cauza reactiilor alergice severe.

      Pe de alta parte as inchide intai crasmele, pensiunile, restaurantele, as muta in online orice entertainment (teatru, filarmnica, cinema, etc, as forta munca de acasa peste tot unde se poate, si abia apoi, daca tot nu scade numarul de cazuri as recurge la inchiderea scolilor.
      • +2 (28 voturi)    
        So what? (Miercuri, 29 septembrie 2021, 10:51)

        Vaka [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Sacrificam o generatie pentru "o gramada de parinti/ bunici inghesuiti in mijloacele de transport in comun" sau "persoane care nu se pot vaccina din cauza reactiilor alergice severe"?

        sunt de acord cu a doua parte a comentariului, exceptand "inchiderea scolilor". Au fost inchise un an cu rezultate dezastruoase. A inchide scolile inca un an reprezinta eutanasierea unei generatii. Acest lucru trebuie evitat, indiferent de pretul in vieti care trebuie platit.
        • -2 (24 voturi)    
          Mi se pare ca exagerezi (Miercuri, 29 septembrie 2021, 12:06)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

          Inchiderea scolilor timp de cateva saptamani, la care adaugi una-2 saptamani de vacanta, nu insemna nici pe departe sacrificarea unei generatii. Daca suntem asha sensibili la chestia asta, se pot recupera orele pierdute pe perioada vacantelor, in special a celei de vara, care la noi e cea mai lunga din Europa. OK, de acord, nu inchizi scolile cat timp tii entertainmentul deschis (aici incluzand tot: bar, pacanele, teatru, concerte, etc). Dar daca si cu astea inchise tot creste numarul de solicitari la ATI, inchizi si scolile.
          • +8 (18 voturi)    
            Pai de aproape doi ani (Miercuri, 29 septembrie 2021, 12:52)

            Vaka [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            o ducem cu "cateva saptamani". Era o tanti care zicea ca o carantina de doua saptamani ar face minuni. Si dupa?

            Iar partea cu "se pot recupera orele pierdute pe perioada vacantelor" e utopie. Adica suna foarte frumos declarativ, dar doar atat.
            • -3 (15 voturi)    
              pierzi esentialul (Miercuri, 29 septembrie 2021, 17:55)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

              De inchis tot se vor inchide, pentru ca altfel cresterea de cazuri de covid nu va inceta. Daca se inchid azi, peste 10-14 zile incep sa se simta efectele, si avem sansa sa ne oprim pe la 2000 de paturi ATI la covid, daca nu, va fi ca in Italia la valul 1, cu doctorii alegand cei 3 pacienti din 10 cu sansele cele mai mari de supraqvietuire care sa prinda loc la ATI.

              Iar lockdownul inceput peste 3 saptamani va dura o luna mai mult decat ala inceput maine.
            • +1 (5 voturi)    
              cateva saptamani (Miercuri, 29 septembrie 2021, 21:30)

              GabiAlex [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

              ar fi trebuit sa fie de ajuns. Insa este o pandemie, iar virusul se multiplica exponential. Asta inseamna ca ajunde sa ai o minoritate de 5-6% de idioti pe care ii doare in cot de reguli si umbla fara masca, ca sa tina pandemia activa si nu mai dai doi bani pe lockdown.

              Sunt printre noi din ce in ce mai multe persoane care si-au pierdut orice bun simt , si nu le mai pasa ca sunt mesagerii unei boli care ucide. Nu le pasa ca, de fiecare daca cand se duc la piata fara masca, dau virusul unui parinte sau unui bunic cu probleme de sanatate. In conditiile in care cel putin 40% din cetatenii Romaniei sunt criminali, nu o sa scapam niciodata de blestemul asta, indiferent de numarul de lockdown-uri.
          • +8 (12 voturi)    
            varianta Delta este mai periculoasa pentru copii (Miercuri, 29 septembrie 2021, 13:19)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Incidenta cazurilor la grupa 10-19 a depasit deja de 3 saptamani maximul din ultimele doua valuri. Ieri au fost 1500 de cazuri la grupa 10-19. In toamna si primavara media zilnica era pe la 300.
            Si grupa 0-9 are deja de 2-3 ori mai multe cazuri decat in primavara.

            Deci nu vorbim doar de "sacrificiu" din punct de vedere educational.
            • 0 (4 voturi)    
              E mai periculoasa, dar tot marginala ramane. (Miercuri, 29 septembrie 2021, 17:58)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              La 12.000 de internari ai 300 de copii, si la 1300 la ATI ai 20 de copii. In foarte marea lor majoritate cu comorbiditati. Deci, desi e clar mai mare incidenta la copii, ea ramane totusi marginala, din fericire.
              • 0 (6 voturi)    
                Sunt 300 copii internaţi (Miercuri, 29 septembrie 2021, 20:06)

                Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                în spitale şi 20 în ATI
                Acest FAPT devine "fericit" fiindcă sunt 12.000 adulţi în spitale şi 1.300 adulţi în ATI?
                • +1 (1 vot)    
                  Fericirea e realtiv totdeauna (Joi, 30 septembrie 2021, 13:30)

                  bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Bandolino

                  Daca ar fi sa compari cu alte pandemii din istorie, unde copiii erau mult mai afectati decat adultii, da, putem spune ca din fericire copiii nu sunt afectati de covid decat in foarte mica masura. Si apropos, copii in spitale si la ATI au fost si vor fi tot timpul.
              • +6 (6 voturi)    
                "comorbiditati" (Miercuri, 29 septembrie 2021, 21:35)

                GabiAlex [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                Chestia asta cu "a, aia oricum aveau comorbiditati" pe mine ma lasa masca. Ce fel de creatura fara creier si inima poate sustine ca este acceptabil ca o persoana deja bolnava, indiferent daca este copil sau bunic, sa moara cu 5-6 ani mai repede decat ar fi murit, in numele "libertatii" animalelor de a se face crita la crasma de 2-3 ori pe saptamana ?
                • +1 (1 vot)    
                  Am zis eu asha ceva? (Joi, 30 septembrie 2021, 13:33)

                  bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui GabiAlex

                  Tot ce am spus e ca spre deosebire de alte pandemii, in asta copiii sunt afectati foarte putin. Si daca te uiti la comentariile mele in general, nu-s deloc adeptul teoriei cum ca mersul la crasma, la mall sau la munte e mai important decat viata unor oameni vulnerabili la covid...
                  • 0 (0 voturi)    
                    nu era o critica (Joi, 30 septembrie 2021, 22:47)

                    GabiAlex [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                    comentariul meu era o completare; sunt de acord cu tine.
                    • 0 (0 voturi)    
                      Scuze atunci... (Vineri, 1 octombrie 2021, 13:21)

                      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui GabiAlex

                      Mi s-a parut o acuza :) Poate ma aprind prea tare...
      • +4 (12 voturi)    
        copiii nu stau singuri acasa (Miercuri, 29 septembrie 2021, 13:12)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Daca inchizi scolile, obligi si parintii sa stea acasa. Nu au toti bunici disponibili sa supravegheze copiii.
        Eventual, ar putea fi un plan etapizat in care sa se inchida mai intai liceele, apoi de la clasa a 8a in jos, in functie de rata de infectare.

        Logic, masurile ar trebui luate incepand cu cele mai simple - purtat masca peste tot, reducerea activitatilor economice neesentiale, a aglomeratiei in transportul in comun etc.

        Numarul de cazuri va creste peste 20.000 daca nu se face nimic. Azi sunt ~200 de decese la ~4000 de cazuri cu 2 saptamani in urma, deci o rata de deces de 5%. Foarte mare. Daca se pastreaza rata de deces, vor fi 800 pe zi! Se dubleaza efectiv mortalitatea in Romania.
        • +2 (4 voturi)    
          Stiu foarte bine asta. (Miercuri, 29 septembrie 2021, 18:05)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Am trecut prin covid cu 2 copii de inceput de ciclu primar, deci pot zice ca am o idee despre cum e cu inchisul scolii. Si... in cazul meu statul acasa a insemnat munca de acasa, care combinata cu home-schooling si cu ceva perioade mai intense la serviciu a generat niste perioade foarte interesante.

          Dar dupa cum pari sa vezi si tu lucrurile, fara inchis scolile valul asta de covid se va opri intr-o baie de sange, pe la 50-60.000 de cazuri pe zi si 1000-2000 de morti, poate chiar mai multi dupa momentul in care sistemul medical sucomba. Asha ca vrem, nu vrem, scolile tot se vor inchide. Si cu cat amanam momentul asta, cu atat va fi nevoie de un lockdown mai lung.
          • +1 (1 vot)    
            unii nu isi permit sa stea acasa (Joi, 30 septembrie 2021, 10:09)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Daca erai medic sau asistent medical, intr-un spital Covid, mai puteai sa stai acasa? Politist sau pompier?..
            Sunt multe categorii de lucratori indispensabili la locul de munca.
            • 0 (2 voturi)    
              asha e (Joi, 30 septembrie 2021, 13:35)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Dar spre deosebire de mine, lucratorii respectivi pot sta acasa in concediu medical. Deci e o solutie si pentru ei. In alte tari, copiii lucratorilor esentiali merg doar e la scoala in format fizic, fix pentru ca parintii lor trebuie sa fie la serviciu.
    • +4 (30 voturi)    
      nu se vaccineaza toti deodata (Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:52)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Laic

      Vaccinul nu e nici pe departe 100% eficient iar necesitatea rapelurilor la 6 luni lasa ferestre de contagiozitate.

      In plus nu stim deocamdata daca nu cumva Delta si cele ce urmeaza sunt sensibile sugficient la vaccin.

      Si pana la urma, de ce insistam pe scoala cu prezenta fizica?!

      Nu cumva pentru ca la online s-a vazut ca de fapt 90% din cadrele didactice sunt total incompetente?

      Asa, cu prezenta fizica, nu mai vede nimeni in ce hal de nepragatire si de dezinteres sunt.
      • +8 (14 voturi)    
        NU se mai inchid, schimba incidenta de la 6 la 10 (Miercuri, 29 septembrie 2021, 10:29)

        Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        si-au dat seama ieri ca sunt prosti si au decis ca astazi sa ia alta decizie, contrara deciziei pe care au luat-o acum cateva zile

        vor modifica incidenta la care se inchid scolile, la fel cum au facut cu congresul PNL
      • +5 (9 voturi)    
        Exact! (Miercuri, 29 septembrie 2021, 11:16)

        Divergent [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        ...iar la incompetenta cadrelor se mai adauga si fie conspirationismul, fie nepasarea unora dintre parinti! cat de imbecil sa fii ,ca parinte roman, sa nu te gandesti la ce s-ar intampla daca ti s-ar imbolnavi copilul cu varianta Delta?
    • +4 (12 voturi)    
      am mai scris... (Miercuri, 29 septembrie 2021, 10:24)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui Laic

      intr-o alta postare cum un copil de 4 ani si 3 luni, dupa trei zile de gradinita, a imbolnavit 6 adulti, toti vaccinati. Virusul a lovit indiferent de varsta si de vaccinul facut. Iar ideea ca "te feresti singur de boala" este ridicola daca rezolvarea este sa iti aduci copilul de la gradinita, sa il bagi in casa in izolare si apoi il duci a doua zi la gradinita....
      • -3 (13 voturi)    
        si la mine in sat virusul a "lovit" 3 oameni (Miercuri, 29 septembrie 2021, 14:17)

        Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui minus

        acu 2 saptamani , un mos de 88 de ani vaccinat care se interna pentru alte probleme si a aflat ca are covid , e bine sanatos acasa , un dializat de 70 si ceva , vaccinat si el e deja bine , si o tanti cu diabet de 60 care "stia ea ce vor astia sa bage in noi " deci nevaccinata si care e moarta de 3 zile ! exemple de astea te asigur ca gasesti in toata tara , succes !
        • +3 (9 voturi)    
          ei bine... (Miercuri, 29 septembrie 2021, 16:08)

          minus [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

          la cazul din familia mea nu e bine. "Mosul" vaccinat de 81 de ani este in stare critica in spital si din pacate la ATI nu mai sunt locuri. Ideea este ca stranepotul a adus virusul in casa de la gradinta- asta are legatura cu subiectul articolului.
          • -3 (5 voturi)    
            doar ca personajele mele sunt reale (Miercuri, 29 septembrie 2021, 18:01)

            Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui minus

            asta e diferenta
            • +1 (7 voturi)    
              stii.... (Miercuri, 29 septembrie 2021, 20:55)

              minus [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

              nu dau doi bani pe parerile antivaccinistilor si imi pare rau ca trebuie sa traiesc alaturi de ei intr-o pandemie pe care ei o intretin. In egala masura insa, nu dau doi bani pe parerea cuiva care isi inchipuie ca a spune adevarul intr-un caz particular (in care virusul adus de un copil de gradinita a infectat sase membri ai unei familii, toti vaccinati) este o actiune mincinoasa cu un scop de dezinformare.

              Ca sa incheiem, pe baza experientei din familie: copii de gradinita fac forme digestive destul de usoare la varianta asta. Daca se intampla, feriti-va cum puteti- sunt sanse mari ca vaccinul sa nu va protejeze, nu contati pe el. E greu sa te izolezi de copil, dar trebuie macar incercat. Optim ar fi sa nu-l mai duceti la gradinta.
  • +9 (45 voturi)    
    pai.... (Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:19)

    sentenced [utilizator]

    Oamenii usor manipulabili / impresionabili se panicheaza uitandu-se la cifrele oficiale.

    Stimati oameni manipulabili, v-o zic eu aici: in realitate, suntem mult peste 6 la mie. In aceeasi realitate in care eu traiesc si se pare ca voi nu, am avut poate si 50k-100k cazuri pe zi. Asa ca nu are rost sa va dati de ceasu' mortii cand vedeti 10-20k cazuri pe zi. Este posibil ca peste 10 milioane de romani sa fi avut deja covid.

    Si vreau sa va mai deschid ochii intr-o privinta: strategia "dezbina si condu" a fost folosita cu succes in Roma antica si se pare ca este folosita cu succes si astazi, iar victimele sunt oamenii din toate categoriile sociale (inclusiv aia care se cred intelectuali dar care de fapt sunt niste oite ascultatoare ce pot fi scoase si bagate inapoi in case dupa cum vrea Statul). Nu va mai lasati antrenati in razboiul acesta "vaccinat vs nevaccinat", pentru ca ambele tabere in esenta vor acelasi lucru: revenirea la normalitatea pre-pandemica (ba chiar nevaccinatii sunt mai vocali in acest sens).
    • +7 (27 voturi)    
      Din ciclul "nici un partid nu e bun" (Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:28)

      provest_1 [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Ce incerci sa spui, de fapt?
      Indeamna oamenii sa se vaccineze, daca vrei sa fii util si sa revenim la normalitate!
      Sunt pline spitalele iar de pacienti informati de pe Facebook. Pacientii cu probleme serioase stau la coada, pt ca personalul medical care mai stie ceva medicina doftoriceste iar mioriticii lui sosoaca!
      https://vaccinetracker.ecdc.europa.eu/public/extensions/COVID-19/vaccine-tracker.html?fbclid=IwAR10Urw2glrcaxxWrdo0bhExYWQC8C7VqKerhiJ5E07HQ58bnLo3-WdeSPw#uptake-tab
      • -1 (13 voturi)    
        ... (Miercuri, 29 septembrie 2021, 10:32)

        sentenced [utilizator] i-a raspuns lui provest_1

        Esti amuzant, vorbesti dispretuitor despre "pacientii informati de pe facebook" in timp ce imi dai un url cu id de facebook. :) (pe viitor, vezi ca poti scoate acel id si url-ul va merge, si nici nu vei parea ridicol)

        In al doilea rand, vinovate pentru existenta restrictiilor sunt autoritatile care le impun, chiar daca ele te manipuleaza pe tine sa crezi ca de vina sunt cei care nu se vaccineaza.
        Este prima pandemie din istoria omenirii in care oameni perfect sanatosi sunt vanati precum vrajitoarele in timpul inchizitiei.
        • +1 (7 voturi)    
          ! (Miercuri, 29 septembrie 2021, 12:01)

          provest_1 [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

          URL-ul merge perfect, si nu are nici o legatura cu Facebook. Daca tu vezi ceva ID-uri, inseamna ca esti profesionist, ceea ce nu ma mira, dupa frecventa si repetitivitatea mesajelor tale :)
          Ia si studiaza statisticile europene, prin urmare!
          Si vezi ca au mai incercat unii sa-ti explice mai pe larg si mai jos, cam tot ceea ce iti scriu eu.
          Sa fii sanatos!
          • 0 (6 voturi)    
            :) (Miercuri, 29 septembrie 2021, 12:40)

            sentenced [utilizator] i-a raspuns lui provest_1

            Daca te uiti atent, ai acolo un parametru "fbclid" ceea ce inseamna ca ai luat link-ul de pe facebook. Nu e o problema, punctam insa ipocrizia de a-i lua la bascalie pe cei care se informeaza de pe facebook in timp ce si tu faci acelasi lucru. :))
    • +8 (18 voturi)    
      pai.... (Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:41)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      E adevarat ca numarul real de infectari nu-l stie nimeni in nici o tara, nici macar alea carre testeaza de 10 ori mai mult ca noi.

      Dar pe de alta parte poti sa te uiti la situatia din spitalele covid si de la ATI. Si daca urmaresti evolutia numarului de internari covid la ATI pe ultimele doua saptamani, vei vedea ca daca nu se face nimic, in maxim 2 saptamani nu va mai fi nici un loc acolo, chiar daca toate paturile ATI din tara se aloca pentru covid. La fel si cu spitalele. Si atunci, cati din cei 300 de copii internati azi in spitale crezi ca vor supravietui?
      • +1 (11 voturi)    
        Bullshit (Miercuri, 29 septembrie 2021, 11:04)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Confunzi sau nu intelegi ce citesti. Sunt 17 copii la ATI, restul sunt internati in sectii normale.

        Nu e nicio primejdie pentru copii.
        • +1 (9 voturi)    
          Iti scapa ceva, totusi (Miercuri, 29 septembrie 2021, 12:10)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Faptul ca ai 17 copii la ATI nu inseamna ca asta e singurul efect al scolii deschise. Mare parte din acei copii au nevoie de un parinte sau bunic sa-i aduca la scoala cu transportul in comun, toti acei copii traiesc in casa cu 1-2 adulti pe cre-i pot infecta in cazul probabil ca devin purtatori de covid fara simptome, mai sunt si cateva zeci de mii de cadre didactice care se pot infecta si transmite, etc, etc.

          Si in toate valurile de covid anterioare singura chestie care a functionat a fost inchdere scolilor, ceea ce valideaza tot ce am scris mai sus.
          • +1 (7 voturi)    
            Mie-mi scapa ceva? (Miercuri, 29 septembrie 2021, 15:13)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Au fost nenumarate localitati in carantina anul trecut cand am avut maximum 10.000 de cazuri pe zi. Reguli idioate si restrictive care ne-au dus, mai exact, UNDE? La 11.000 de cazuri pe zi?
            Dumneata intelegi ca in felul asta doar lungim boala (dupa principiul, boala lunga, moarte sigura!)???
            Ce efecte au avut restrictiile, carantinele, mastile purtate pe strada, si impovararea urmasilor nostri cu datorii uluitoare intr-un singur an?

            Tocmai ca nicio masura anterioara n-a functionat, speram ca macar vaccinarea (atata cat este ea acum) sa functioneaze, dar vad ca cele mai mult cazuri sunt in localitatile cu ponderi semnificative de vaccinari. Sa speram ca numarul de decese o sa fie semnificativ mai mic de data asta, ar trebui sa fie, statistic vorbind.
            Inchiderea scolilor nu duce nicaieri,
            • -1 (5 voturi)    
              cum adica unde? (Miercuri, 29 septembrie 2021, 17:52)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Luk

              Dupa fiecare lockdown a scazut numarul de cazuri cu 75% in aproximativ o luna. Si asta nu doar la noi ci peste tot in lume. Aaaa, ca dupa aia au aparut alte tulpini si s-a pornit un nou val de infectri, asta e adevarat, dar mi se pare de-a dreptul tamp sa spui ca lockdownul din noiembrie n-a avut efect pentru ca dupa 9-10 luni avem iar 11000 de cazuri.


              Cat despre vaccinare, sunt multe exemple de tari cu vaccinare 80%, unde desi numarul de cazuri e mare, internarile in spitale si la terapie intensiva sunt scazute. Uita-te de exemplu la UK.

              Acu serios, ma ingrozesc cand vad ce fracturi au unii in gandire. Chiar ma intreb daca n-o fi caz de boala psihica.
            • 0 (4 voturi)    
              ce efect au avut ??? (Miercuri, 29 septembrie 2021, 21:42)

              GabiAlex [utilizator] i-a raspuns lui Luk

              ce intrebare de copil de gradinita !

              Mortalitatea este de de 3%. Au murit deja mai mult de 3 milioane. Daca nu ar fi restrictii si virusul ar infecta toata populatia planetei, mortii ar depasi 200 de milioane, adica mai mult de jumatate din populatia europei.

              Greu cu matematica asta.
    • +2 (10 voturi)    
      multumim ca ne-ai deschis ochii (Miercuri, 29 septembrie 2021, 10:02)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      acum mergi la culcare.

      1. au fost 50-100 mii de cazuri cand erau anuntate oficial 5000
      2. nu va impacientati cand sunt anuntate oficial 10-20k

      Care e logica ta? Daca nu ai lipsit la ora de mate, poate iti aduci aminte de regula de 3 simpla.

      Dar e bine ca tu ne deschizi ochii!

      Nevaccinatii NU doresc revenirea la normalitate. Daca si-ar dori asta, ar avea o alta abordare. E una sa nu vrei sa te vaccinezi si e altceva sa faci propaganda impotriva vaccinarii. Asa, ca sa ne deschida ochii... Natie de imbecili
    • +8 (12 voturi)    
      Lasa cifrele cu imbolnaviri (Miercuri, 29 septembrie 2021, 10:17)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Ca de alea tragem cum vrem (chiar si tu tragi, stii tu de undeva ca am avut noi 100k pe zi??!!! din burta, nu?)

      Uita-te la decese: 208 ieri. Uita-te la numarul de bolnavi la ATI: aproape 1300. Uita-te la numarul de copii de la ATI.

      Spitalele nu mai fac fata, asta e realitatea. Si trebuie facut ceva rapid. Dap, poate nu trebuie inceput cu scolile, ci cu carciumile, mall-urile, meciurile, spectacolele si asa mai departe.. Dar e foarte posibil sa se ajunga si la scoli.

      A, si inca ceva: singura cale sa revii repede la normalitate e sa te vaccinezi. Vezi situatia de azi din Spania sau Italia. Altfel vei reveni la normalitate dupa cel putin 3 luni de cosmar, perioada in care boala trece prin toata populatie si vei avea cateva zeci de mii de decese, daca nu mai mult, si spitalele blocate.
  • -1 (11 voturi)    
    Nu (Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:24)

    un domn [utilizator]

    Adica Nu
  • -4 (20 voturi)    
    mai bine (Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:26)

    martel55 [utilizator]

    li s-ar da dreptul aprintilor sa decida daca isi tirmit copii fizic sau vor sa faca online...asa nu ar mai fi animozitati intre printi, fiecare ar decide pentru propriul copil in functie de ce i se pare mai important
  • +5 (11 voturi)    
    eu zic (Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:29)

    Giolgel [utilizator]

    Sa ramana deschise mereu: macar pana la 60 la mie... dupa nu va mai conta oricum!
  • +2 (8 voturi)    
    hai sa mai facem testu asta (Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:30)

    liviu_ [utilizator]

    si peste o luna cand o sa se mai mareasca numarul de cazuri... si de morti...

    deci... la cati incep acum sa laude si judecatoarea blonda a psd , nu m-ar mira nimic....
  • -3 (13 voturi)    
    mai bine (Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:30)

    jescu [utilizator]

    Daca se inchid scolile la orice rata de infectare(sa zicem 6% sau 10%), clasele pregatitoare si clasa intai sa continue fizic, pentru ca n-ai cum sa inveti copilul sa scrie online. La fel clasa a V-a si clasa a IX-a sa faca macar primul semestru in format fizic, sa inteleaga cu ce se mananca gimnaziul/liceul, si sa cunoasca macar colegii. Iar clasa a VIII-a si clasa a XII-a sa faca semestrul doi in format fizic.
  • -7 (13 voturi)    
    N-ar trebui să decidă copiii cum vor să studieze? (Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:36)

    hsl [utilizator]

    mai ales că ei sunt în continuare feriți de efectele negative ale infectării (adică nu se îmbolnăvesc).
    • +5 (5 voturi)    
      sunt cateva zeci de copii la ATI (Miercuri, 29 septembrie 2021, 10:51)

      catelu [utilizator] i-a raspuns lui hsl

      Ei cred ca s-au imbolnavit.
      • +1 (9 voturi)    
        Au fost sub 20 de copii la ATI în ultimele zile (Miercuri, 29 septembrie 2021, 11:25)

        hsl [utilizator] i-a raspuns lui catelu

        Comparativ cu gripa sau răceala, covid este o boală care are efect zero (0 virgulă ceva e tot 0) asupra copiilor.
  • -9 (17 voturi)    
    Nu (Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:37)

    Luk [utilizator]

    N-ar trebui inchise scolile deloc. Clasele in care exista cazuri: da. Scoala in intregime pentru te-miri-ce cifre din afara ei: NU!
  • +3 (21 voturi)    
    Nu trebuiau deschise! (Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:43)

    CetateanulRoman [utilizator]

    exista subiecte ce nu trebuie supuse deszbaterii publice fiindca "parerea" neavenitilor nu foloseste nimanui.
    Suficient ca de subiect se ocupa politruci habarnisti in loc sa se ocupe medici epidemiologi.
    China a rezolvat problema - admitind chiar ca cifrele sint de 10x mai mari decit cele anuntate oficial. Cum a reusit? Incalcind "drepturili" a tot felul de ametiti. Cei care au respectsst drepturili in vinatoare de voturi si-au condamnat propriile popoare - vedem asta in "vestul civilizat"
  • +4 (16 voturi)    
    sa privim spre viitor (Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:49)

    Dedalus [utilizator]

    Scolile trebuie inchise la peste 6 la mie deoarece ele contribuie la raspandirea virusului si pun in pericol parintii si bunicii.

    Eficienta on line este egala sau chiar mai mare decat cea a cursurilor cu prezenta fizica, din simplul motiv ca evita oboseala deplasarii economisesc timpul respectiv.

    De fapt chiar si dupa pandemie, ar trebui infiintate scoli care sa functioneze exclusiv online.

    Socializarea nu este mai buna in prezenta fizica, ci mai slaba, deoarece de fapt elevii nu realizeaza mai nimic impreuna (pauzele sunt foarte scurte, curtea scolii a fost ocupata de faraonice sali de sport unde nu se face sport).

    Oricum socializare se face in afara scolii.
  • +1 (9 voturi)    
    Prin rotatie (Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:55)

    mircea112 [utilizator]

    Pana la urma aglomeratia este problema, nu scoala in sine.
    Deci, de ce nu s-ar face 2-3 zile scoala 2-3 zile online pe saptamana, in felul asta s-ar putea reduce la jumatate numarul de copii care sunt in scoala la un moment dat. Sau clasele mici mai multe zile de la scoala, clasele mari mai putine. Si abordarile astea hibrid ar putea fi incercate.

    Cel putin pana la un nou prag de infectare.

    Si in felul asta ar castiga si guvernul niste timp sa pregateasca cursurile alea online ..... ca 2 ani nu i-a ajuns.
    • 0 (2 voturi)    
      Ilogic (Miercuri, 29 septembrie 2021, 10:21)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      In ce fel castiga guvernul timp sa pregateasca cursurile on line?!
  • -3 (11 voturi)    
    Copiii au dreptul la o viata de elev, la tinerete (Miercuri, 29 septembrie 2021, 10:09)

    D-or [utilizator]

    Copilaria si adolescenta noastra au fost mult mai bune decit ale copiilor nostri.

    Pina si mersul in "practica agricola" era de o mie de ori mai bun decit zacutul in fata calculatorului.
    • +4 (6 voturi)    
      Dap! (Miercuri, 29 septembrie 2021, 12:05)

      provest_1 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Inainte (adica inapoi) era mai bine, stim.
      Si ne si vaccina la scoala cu tot ce trebuia, fara sa mai ascute nimeni aberatiile si spaimele parintilor "informati". Asa se tineau tot felul de gripe si infectii virale sub control si nici nu se umpleau spitalele cu oameni prostiti pe Facebook.
      Dar de ce te-a lovit brusc nostalgia? La scos cartofi poti merge si acum. Voluntar la vreo ferma, ceva.
      • -2 (2 voturi)    
        te-as contrazice (Miercuri, 29 septembrie 2021, 15:37)

        noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui provest_1

        la scoala medicul hotara cine poate fi vaccinat si cine nu in functie de conditia medicala a fiecaruia. Unde ai auzit asta la Covid?!

        Este singurul vaccin/ medicament pentru care producatorul nu a inclus o lista de contraindicatii medicale. Si sa vrea un medic , nu ii poate spune unui pacient sa nu se vaccineze
        • +2 (2 voturi)    
          "Este singurul vaccin/ medicament" (Miercuri, 29 septembrie 2021, 20:17)

          Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

          "pentru care producatorul nu a inclus o lista de contraindicatii"

          Iată linkurile către prospectele vaccinurilor Pfizer, Moderna şi J&J de pe platforma ROVACCINARE:
          a. https://bit.ly/3AGQTdC
          b. https://bit.ly/39xnsia
          c. https://bit.ly/3u9gd9Z

          În toate prospectele sunt scrise multe informaţii despre vaccinuri, cum ar fi compoziţia (punctele 2 şi 6.1), reacţiile adverse (punctul 4.8) şi contraindicaţiile (punctul 4.3).

          La contraindicaţii scrie acelaşi lucru la toate vaccinurile: "Hipersensibilitate la substanţa activă sau la oricare dintre excipienţii enumeraţi"
          Asta e tot ce scrie la contraindicaţii, numai hipersensibilitatea (alergia) la vaccinuri este SINGURA contraindicaţie.
          NU EXISTĂ contraindicaţii nici la cancer, nici la ciroză, şi nici la vreo altă boală cronică.
          Este adevărat că EFICACITATEA vaccinurilor poate fi diminuată la persoanele imunocompromise, dar asta NU reprezintă o contraindicaţie.
          • -1 (1 vot)    
            Dar rude care au facut pareze dupa vaccin? (Joi, 30 septembrie 2021, 9:55)

            D-or [utilizator] i-a raspuns lui Bandolino

            Daca ai doua rude apropiate care au facut pareze dupa vaccin, cum sa te duci ca mielul la taiere?

            Ar trebui trecut in lista de contraindicatii si istoricul familial adica, predispozitia genetica.
  • -3 (9 voturi)    
    Nu-i putem condamna sa zaca in online. Le furam vi (Miercuri, 29 septembrie 2021, 10:15)

    D-or [utilizator]

    Nu putem sa le furam tineretea copiilor si sa ii condamnam sa zaca singuri toata ziua in casa ca sa ne protejeze chipurile pe noi.

    Ca la orice boala, cine are simptome sa stea acasa. Restul, la scoala.
  • +3 (5 voturi)    
    sondajul este pentru specialisti, nu? (Miercuri, 29 septembrie 2021, 10:27)

    kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator]

    Altfel, ce rost are?
  • -1 (7 voturi)    
    rahat de sondaj (Miercuri, 29 septembrie 2021, 10:29)

    stefan10 [utilizator]

    Ce rahat de sondaj e asta? Facem sondaj despre sanatatea copiilor? Suntem nebuni?
    S-a stabilit prin lege ca la 6 la mie se inchid scolile, sa se inchida.
    • +1 (1 vot)    
      si daca se stabileste prin "lege" ca la 60? (Miercuri, 29 septembrie 2021, 16:03)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui stefan10

      mai zici ceva ? si inca ceva ,nu e stabilit prin lege!
  • -3 (9 voturi)    
    nu pot sa cred ca majoritatea (Miercuri, 29 septembrie 2021, 10:33)

    rmos [utilizator]

    sustin inchiderea scolilor! oameni buni, "scoala online" e contradictie in termeni. e orice altceva dar clar scoala nu e!
  • 0 (6 voturi)    
    sau le inchidem... (Miercuri, 29 septembrie 2021, 10:50)

    catelu [utilizator]

    sau stam ca prostii pana ni se imbolnavesc copiii si le inchidem de-abia atunci. Oricum se vor inchide in maxim o luna.
  • 0 (8 voturi)    
    Votat DA (Miercuri, 29 septembrie 2021, 11:14)

    Divergent [utilizator]

    ...si rog conspirationistii si covidoscepticii sa se abtina! Sau sa ajunga la ATI si mai vorbim dupa aia, in caz ca vor ramane in viata.
  • +3 (7 voturi)    
    intrebarea din sondaj (Miercuri, 29 septembrie 2021, 11:25)

    muvis [utilizator]

    nu trebuia adresata unor medici, epidemiologi, experti in sanatate publica?
    Exista vreun studiu de caz la noi, o incercare de a studia avantaje/dezavantaje pentru prezenta fizica la scoala vs izolare clase? Ma gandesc ca nici acum n-ar fi timpul trecut.
  • 0 (2 voturi)    
    inchidem scolile, lasam bisericile si carciumile! (Joi, 30 septembrie 2021, 8:03)

    Antenistontel [utilizator]

    curat constitutional!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by