Mesajul unui medic, către părinții cu copii în examenele de Evaluare Națională 2018: Fiți alături de copiii voștri și, indiferent de rezultate, nu treceți cu ghetele alea butucănoase peste sufletele lor

de R.P.     HotNews.ro
Luni, 11 iunie 2018, 9:33 Actualitate | Educatie


Elevi care se pregatesc de examene
Foto: Agerpres
“Când s-au afișat rezultatele și-am văzut nota finală, nu mi-a venit să cred. Nu numai că nu urma să intru la prima clasă de mate-info din liceul cel mai bun din oraș, ci exista riscul să nu prind mate-info. (…) Mama s-a cutremurat, așteptările erau altele, am dezamăgit, nu a mai vorbit cu mine, am făcut-o de râs”. Așa își începe povestea unul dintre cei mai îndrăgiți medici din România, care spune într-un text publicat pe Facebook ce a însemnat pentru el eșecul primului mare examen din viața sa. “Fiți alături de copiii voștri și, indiferent de rezultate, nu treceți cu ghetele alea butucănoase peste sufletele lor”, le transmite medicul cardiolog Vasi Rădulescu, părinților care zilele acestea trec prin emoțiile examenelor de Evaluare Națională.
Vasi Rădulescu este medic cardiolog și fondatorul leapsadesanatate.ro, un proiect de educație medicală în care toate materialele sunt scrise de medici și sunt destinate publicului larg.

Textul integral republicat astăzi de medicul medicul Vasi Radulescu pe Facebook:

Vasi Radulescu
Foto: Facebook.com
Până la sfârșitul clasei a VIII-a am fost cel mai bun din școala mea micuță. Urma Examenul de Capacitate și toți se așteptau să iau printre primii. Ei bine, nu știu ce s-a întâmplat cu mine la examenul ăla.

Când s-au afișat rezultatele și-am văzut nota finală, nu mi-a venit să cred. Nu numai că nu urma să intru la prima clasă de mate-info din liceul cel mai bun din oraș, ci exista riscul să nu prind mate-info. Am plecat acasă zăpăcit și n-am avut curaj să dau ochii cu ai mei. M-am dus undeva, în spatele casei, mi-am luat capul în mâini și-am plâns în hohote. Apoi, ud pe față, am zis totuși să arunc adevărul. Mama s-a cutremurat, așteptările erau altele, am dezamăgit, nu a mai vorbit cu mine, am făcut-o de râs.

Vacanța aia a fost o porcărie în care am căzut psihic. Am intrat la a treia clasă de mate-info, m-am remontat cu greu, am fost iar primul până la finele liceului.

Când mă gândesc retrospectiv, îmi dau seama că lucrurile s-au petrecut așa pentru că așa trebuia să se întâmple. Un eșec e o lecție. Dacă sunteți părinți și copiii voștri au luat note mai mici decât vă așteptați, nu-i nicio tragedie. Nu treceți cu ghetele peste sentimentele lor. Stați aproape și fiți convinși că totul va fi bine oricum, chiar dacă nu au prins cel mai bun liceu sau cea mai bună clasă.

N-aș miza nici pe poziția de fruntaș în clasă. Pe mine nu m-a ajutat cu nimic și-am avut de suportat multiple antipatii, orgolii, vorbe. Fiecare om învață toată viața și trebuie să profite de școală, de timpul liber, de conexiunile umane, toate pentru a deprinde informații, aptitudini, experiență. Chiar dacă nu ești primul, tot poți ajunge un inginer strălucit. Sau un scriitor. Sau medic de top. Contează să depui muncă, să perseverezi, să nu renunți la primele hopuri avute, să ai încredere că lucrurile se vor așeza, cu energie din partea ta și din alte părți. Eșecuri vor mai fi, succese la fel.

Fiți alături de copiii voștri și, indiferent de rezultate, nu treceți cu ghetele alea butucănoase peste sufletele lor. Educația e fir continuu al vieții, nu e un examen.

Cât timp există educație continuă, bun simț, respect, muncă, poftă de cultură, aplecare spre frumos, dorință de a cunoaște versiuni superioare ale propriilor persoane, părinți mișto, profesori excelenți, copiii vor merge în direcția bună și vor ajunge bine de tot.

Mama s-a prins repede că a reacționat greșit atunci. M-a sprijinit cu medicina, am intrat aici fără emoții, am terminat-o, mi-am făcut și rezidențiatul și-am ajuns medic medic, adică specialist. Tot un nimeni, dacă mă întrebați pe mine. Dar era și visul meu, și-al ei; își dorise să devină doctoriță, nu a reușit din motivele vremurilor apuse pline de greutăți, am reușit eu, cumva și pentru ea.

Cum ziceam, lucrurile pe undeva se așază.

V.

PS am scris acest text anul trecut și a fost citit de sute de mii de oameni; cred că e încă de actualitate
.”

Citește și:


Citeste mai multe despre   
















5205 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    eu am intrat al IV-lea (Luni, 11 iunie 2018, 9:49)

    bancher [utilizator]

    la clasa de matematica fizica (asa erau pe vremea aceea impartite profilele), adica cea mai buna clasa din liceu.
    Tata nu a mai vorbit cu mine o luna, am dezamagit crunt ca nu am intrat primul, mai ales ca facusem meditatii la matematica.
    Ulterior am aflat ca de fapt nu mi se acordase punctul din oficiu la matematica, ptr ca profesorul ,,uitase'' sa il adune...asa ca nici nu era vina mea ca nu am intrat macar in primii 3.
    Asa ca autorul articolului are dreptate: nu va abuzati copiii pentru chestii minore, mai ales ca e posibil sa nu fie vina lor.
  • +2 (2 voturi)    
    Stimate domnule doctor, (Luni, 11 iunie 2018, 9:59)

    comentatordiletant [utilizator]

    UNDE ați fost în anii trecuți?

    De ce nu ați dat acest sfat mai devreme, înainte ca părinții să-i ruineze aniversarea nepoatei mele - s-a nimerit să fie între evaluare și rezultate, fata „ratase” teza la mate, la repartizare a ajuns până la urmă unde își dorise, dar cadourile, tortul și urările au fost bine garnisite cu reproșuri furibunde, făcute de față cu membrii familiei extinse - persoane la a căror bună părere fata ținea, cred că discreditarea în fața lor a durut-o cel puțin cât eventualitatea unui eșec.
    N.B. Părinții au studii superioare, mama a absolvit chiar a doua facultate - psihologia - dar nu profesează.
    • 0 (0 voturi)    
      Dureros exemplu (Miercuri, 13 iunie 2018, 2:01)

      MineaPeter [utilizator] i-a raspuns lui comentatordiletant

      Dar acum fata și familia ei sunt bine? Au depășit perioada aceea marcantă?
  • +5 (5 voturi)    
    >am făcut-o de râs (Luni, 11 iunie 2018, 10:49)

    eleVenereCtions [utilizator]

    Problema nespus de veche in dragul nostru Rromanistan. Tendinta parintilor pare sa fie sa-si foloseasca saracii copii drept simbol de statut cu care sa se laude ei. Empatia lipseste cu desavarsire la multi dintre ei, pentru ca "nu se compara" in ochii lor cu sansa de a fi "recunoscuti" de altii. In societatea comunista si post-comunista romana, asta e singurul lucru care conteaza, lucru care se reflecta si in obsesia pe care o au oamenii cu respectarea batranilor sau a altora care sunt considerati in mod arbitrar ca fiind "superiori" dpdv social.

    Nu vad sa se schimbe asta prea curand. Atata timp cat acest comportament este incurajat (si de ce n-ar fi cand PSD-ul incurajeaza puternic actualul penibil sistem educational?), societatea romaneasca va continua sa graviteze spre inapoierea sociala.

    Calatoriti, oameni buni. Invatati de la cei care stiu mai bine ca voi ce inseamna sa traiesti intr-o societate sanatoasa cu valori sanatoase, si impartasiti-le cu familiile voastre. Respingeti penibilismele noastre traditionale, vazute in alb-negru precum obsesia noastra fatalista cu esecul. Si dupa cum zic englezii, "let go of yourselves." Poate asa, generatiile viitoare vor avea un viitor mai bun.
    • +1 (1 vot)    
      In facultate la economie (Luni, 11 iunie 2018, 13:15)

      iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui eleVenereCtions

      Am luat 2.80 la examen. Profa m-a chemat la ea si mi-a zis: "Iti dau 6 cu o conditie: sa nu te mai vad niciodata." Am acceptat pe loc si mi-am tinut promisiunea si eu si ea. A fost o doamna pentru ca:

      1. si-a dat seama ca sunt bun la altele si nu avea sens sa ma tina pe loc din ceea ce puteam face in alt domeniu

      2. "sa nu ma mai vada" a fost un eufemism - desi eu am respectat asta cu strictete, chiar si pe hol - adica sa nu profesez in domeniul economic, lucru pe care la-m facut

      3. examenul era luat, indiferent de nota (daca era peste 5)

      4. daca mi-ar fi dat nota din burta fara sa imi spuna nu mi-as fi stiut adevarata valoare: 28%

      Concluzia: respect pentru acea doamna.
      • +1 (1 vot)    
        De-aia imi place sistemul englezesc (Luni, 11 iunie 2018, 14:32)

        eleVenereCtions [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

        Cand iti poti alege materiile si sunt in general mai relevante pentru ceea ce faci, rar vei avea probleme de genul asta. In conditiile in care tara noastra niciodata nu va aspira la asa ceva, ce a facut doamna este demn de respect.
  • +2 (4 voturi)    
    Notele au valoare o singura zi (Luni, 11 iunie 2018, 10:50)

    iPig Pro [utilizator]

    Ziua in care te bucuri de nota obtinuta.

    Ce conteaza sunt: experienta profesionala, experienta de viata, nivelul cunostintelor, spiritul antreprenorial, norocul si in cele din urma ce faci in viata. Iar elevul / studentul invata doar pentru ca vrea si doar pentru sine - pentru a-si mari sansele ca in viata sa aiba succes. Educatia doar iti mareste sansele insa nu iti garanteaza succesul pentru ca succesul tine si de hazard care nu depinde de tine. Nimeni pe Titanic nu i-a intrebat pe pasageri daca sa puna sau nu aisbergul acolo.
    • -3 (3 voturi)    
      nu chiar tovarase.. (Luni, 11 iunie 2018, 11:11)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

      Nota aia poate insemna si ca nu ai reusit sa intri la scoala/unibersitatea dorita, ceea ce iti poate schimba traiectoria in viata. Iar experienta profesionala vine mult dupa nota de la examen, neavind nici o legatura cu momentul examenului.

      Si da, nimic nu-ti garanteaza ca nu vei ajunge pe un alt titanic la un moment dat, dar traiectoria in viata iti va fi clar diferita daca ai terminat 8 clase sau daca esti sef de promotie la o universitate buna.
      • +1 (1 vot)    
        Ai inteles o nuca (Luni, 11 iunie 2018, 12:58)

        iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Ia zi, ce universitate de prestigiu a absolvit Steve Jobs, sau daca zici ca el a vandut poleiala, hai, unul serios: Steve Wozniak.

        In lumea de azi accesul la informatie este atat de facil incat daca vrei sa faci o meserie, nu e nevoie sa ajungi la o universitate de prestigiu sau la un "liceu elitist". Din contra, uneori prea mult studiu dauneaza grav progresului. De ce? Pentru ca studiind atat de mult ai impresia ca ceea ce ai studiat e adevarul suprem si nu iti da prin cap ca mai exista o alta cale. Exemplu: prin anii 80 Steve Jobs a cerut ca interfata sa aiba margini rotunjite. La acel moment hardware-ul nu era facut pentru afisare de astfel de forme. Jobs l-a chemat pe unul din tinerii nou angajati si i-a dat aceasta sarcina. Dupa un weekend tanarul a venit cu solutia despre care Jobs fusese informat de toata echipa de hardware ca nu se poate. De ce? Pentru ca tanarul nu stia ca nu se poate.

        Alt exemplu: doctoratul - studentii excelenti au tendinta sa studieze tot inainte de a scrie teza. Rezultatul: nu mai apuca sa scrie teza. Perfectiunea este la fel de daunatoare ca si penuria.

        Daca tu esti obuzul, scoala este teava tunului, lunga de 4 m, din traiectoria ta de 10 km pe care o ai de parcurs in conditii de presiune, temperatura, umiditate si vant necunoscute.

        De aceea pe langa note la admiterile in universitatile de prestigiu se mai dau si interviuri, examene, etc. Iar daca azi nota la examen e proasta, peste un an va fi buna. Un an pierdut e un nimic pe termen lung. Romania a pierdut 30 de ani de la lovilutie.
        • +2 (2 voturi)    
          hehe (Luni, 11 iunie 2018, 13:59)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

          Apropos de Jobs, iti raspund cu o gluma care a circulat de curind pe FB: "Celor care spun ca si Bill Gates a abandonat scoala si a reusit in viata, le zic doar atat: Bill Gates a abandonat Harvard, nu clasa a noua la Liceul Agricol."

          Deci da, exista povesti de succes cu scoala abandonata, dar nu din l;ipsa de chef sau din lene, ci pentru a face ceva mai util. Si povestgile astea de succes le numeri pe degete. Sunt o exceptie si nu regula.

          Tu generalizezi acolo citeva exceptii. Daca e insa sa ne uitam pe o statistica, vei vedea ca totdeauna nivelul de trai creste odata cu studiile. Iar studiile pot fi foarte usor deturnate de un examen picat...
          • +1 (1 vot)    
            Tot nu ai dreptate (Luni, 11 iunie 2018, 14:33)

            iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Scolile de prim rand din lume, la nivel Harvard, sunt cateva. Haisa le zicem TOP100 sau TOP200. Acei oameni care iti dau nivelul de trai sunt educati de scolile mediocre dar cu un nivel de pregatire acceptabil. Iar tu vii sa imi spui ca o nota de Harvard si una de Arondismentul 9 - Paris sunt comparabile?!?!?

            Deci acele scoli de top sunt exceptiile in timp ce majoritatea scolilor este mediocra dar orientata spre o pregatire de relativ buna calitate. In plus, daca vrei azi sa studiezi ceva, o poti face chiar si de acasa si vorbesc in cunostinta de cauza. 85% din ceea ce stiu am invatat singur pentru ca m-a pasionat. In plus, un amic de-al meu care e consultant pe retele de calculatoare, om cu experienta si foarte bine platit a studiat ... teologie. Sa nu imi spui ca acolo a prins pasiunea de tip Harvard de configurare a retelelor... A invatat singur!
            • +1 (1 vot)    
              n-ai prins ideea... (Marţi, 12 iunie 2018, 11:42)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

              ... Gluma aia incerca sa arate ca mare parte din cei care au abandonat scoala si au avut succes in afaceri, au abandonat universitati din motive de lipsa de timp, nu gimnaziul sau liceul din lene, pe motiv ca scoala oricum nu ajuta la nimic.

              Lasand asta la o parte, sa stii ca nu doar top100 sau top200 creeaza valori. O universitate buna (Bucuresti, Cluj, Iasi, Timisoara, Brasov) terminata in Romania (si facuta pe bune) iti deschide perspective frumoase spre un master/doctorat afara sau un job bine platit in tara (de ex in IT).

              Mai departe, e clar ca poti teoretic studia si acasa, dar hai sa ne amintim ce chef aveai tu de studiat acasa prin scoala primara sau prin liceu. Plus ca o scoala facuta pe bune iti si exerseaza rezistenta la efort, capacitatea de concentrare, rigurozitatea in munca, experienta in evaluare, etc. Nu spun ca nu sunt exceptii, dar pentru majoritatea copiilor o scoala facuta pe bune, versus una de mintuiala face diferenta in viata.
          • +2 (2 voturi)    
            Problemele invatamantului la noi sunt (Luni, 11 iunie 2018, 14:50)

            iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            De fundament, nu de organizare.

            1. Copiii sunt obisnuiti sa invete pentru a impusca o nota in loc sa le fie deschisa curiozitatea, chiar uneori cu riscul esecului. In viata multe experimente in cercetare sunt esecuri (peste 90%) dar cele ramase imping cunoasterea inainte.

            2. Copiii sunt invatati sa toceasca. Spui ce e in carte si iei nota mare, in loc sa fie educati spre intelegere, eficientizare, procesare.

            3. Copiii sunt invatati sa lucreze independent: copil, carte si caiet, in loc sa fie pusi sa lucreze in echipa (cu bune si rele), sa interactioneze, sa lase orgoliul propriu pentru binele comun. Ajunsi in campul muncii devin izolati in loc sa prefere echipa. Profesional azi nu reusesti in industrie singur iar cand ajungi manager nu vei sti sa interactionezi cu oamenii.

            4. Copiii sunt pusi sa invete detalii. Detaliile se CAUTA, imaginea de ansamblu se INTELEGE si se RETINE. La limba romana lucrarile trebuie date cu cartea pe masa iar elevul testat din intelegerea ei, nu din memorarea tembela a comentariilor altora.

            5. Copiii se asteapta la performanta exceptionala. Din aceasta cauza vor fi tentati sa copieze ceva bun de pe net decat sa creeze ceva mediocru dar care sa fie facut de mana lor. Ucenicul inainte de a face motorul stie sa dea la pila si inainte de a da bine la pila i-a aruncat maistrul 10 alte bucati prost facute.

            6. Copiii sunt invatati sa creada ca nota e scopul. FALS! Scoala e scopul! Drumul e mai important decat destinatia. Drumul te invata sa mergi iar apoi vei decide singur unde sa mergi.

            Concluzia: invatamantul la noi e facut de oameni care nu au inteles ce sunt scoala, educatia si a fi mentor.
            • 0 (0 voturi)    
              ... (Marţi, 12 iunie 2018, 11:48)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

              1. corect, mai ales de cind s-a renuntat la examenul de admitere la facultate, inlocuit cu media notelor de la liceu. Desi chiar si asha, sa stii ca sunt suficiente proiecte, unele chiar pe grupuri de elevi, cel putin in scolile bune.
              2. partial correct, s-au mai schimbat lucrurile in ultima vreme, dar inca e multa acumulare de informatie inutila.
              3. Mai sunt si proiecte in echipa, desi inca foarte putine, cel putin inainte de universitate.
              4. asha e
              5. Nu neaparat, aici intra in functione si educatia de acasa.
              6. Ai fi surprins sa vezi citi dintre copii nu dau doi bani pe note (inafara faptului ca ele conteaza la urmatoarea admitere)

              Da, invatamantul de la noi are multe hibe, e inca incremenit in stilul anilor '70-'80, cu multa toceala si putina imaginatie, dar chiar si asha, din isistemul asta, daca faci efortul necesar si inveti pe bune, te descurci dupa aia la universitati din afara fara probleme.
      • +1 (1 vot)    
        Am sa continui (Luni, 11 iunie 2018, 13:19)

        iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Dintre fostii mei colegi de liceu doar 20-30% profeseaza in domeniul in care au terminat facultatea. Da, facultatea le-a deschis modul de gandire riguros, dar asta se poate face si fara sa pierzi 5 ani din viata, caci se poate face mult mai rapid daca studiezi pe domeniul pe care vrei sa mergi.

        Am fost deunazi la o firma. Doua cazuri: secretara terminase facultatea de geografie si directorul era inginer de aviatie. Firma se ocupa de cadastru. Deci ambii supracalificati pe alt domeniu. La ce iti trebuie facultate ca sa faci secretariat?!?!

        Imi vei spune: pai fac oamenii ce pot. Cand faci ce poti, nu discutam de eficienta. Si Trabantul poate sa mearga dar din el nu scoti performanta. Uita-te in jur acum! Oameni cu note si facultati si tara....
        • +1 (1 vot)    
          asta e cu totul altceva (Luni, 11 iunie 2018, 14:11)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

          Faptul ca la noi cifrele de scolarizare sunt total decuplate de la piata muncii, asta e altceva... Daca secretara isi gasea de munca pe un salariu decent in domeniul ei, probabil nu ajungea secretara. Daca te duci insa in vest, vei vedea ca mai fiecare profeseaza in domeniul lui de competenta.
          Si... cel putin azi, daca esti bun sau foarte bun pe domeniul tau la final de facultate, ai o gramada de optiuni de a-ti continua cariera in straintate.
          • +2 (2 voturi)    
            As adauga (Luni, 11 iunie 2018, 16:17)

            iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Sau oameni care odata iesiti din scoala s-au oprit din invatat pentru ca au invatat ca sa termine scoala, nu ca sa faca ceva in viata. Cum bine spui: daca voiau sa faca, mergeau in alta parte dar heeei, asta presupune o uriasa cantitate de invatat: o limba, alte obiceiuri, integrare, etc. Si acolo nu sta nimeni sa te verifici - esti propriul tau dascal.
            • +1 (1 vot)    
              pai... (Marţi, 12 iunie 2018, 11:49)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

              ... ca si cu capsunarii: cei harnici au plecat, cei lenesi au ramas sa se plinga si sa stea cu mina intinsa la stat.
          • +1 (1 vot)    
            Inca ceva (Luni, 11 iunie 2018, 16:22)

            iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Pentru ca sa tii o tara nu ai nevoie de nici o universitate la nivel Oxford / Harvard / MIT / Berkeley, etc. Ai nevoie insa de multe, foarte multe scoli mediocre care sa pregateasca bine multi oameni pe domeniile cerute de economie. Cu timpul bugetul iti va permite sa angajezi profesori care au terminat ceva din TOP100 care cu timpul vor forma echipe din elevi foarte bine pregatiti si care vor putea pune bazele unui "Harvard" local. Se numeste dezvoltare durabila.

            Cum s-a facut la noi? Androgina a desfiintat scolile de meserii. Rezultatul: nu avem sudori calificati, astfel vasele din otel naltaliat pentru presiune inalta trebuie importate. Stai sa vezi: un amic - inginer constructor - a mers in vizita pe un santier romanesc sa constate ca muncitorii nu turnau betonul conform specificatiilor. A trebuit el sa isi puna salopeta sa le arate cum sa toarne beton. Ca Sfantul Anton. Deci mergem exact invers de cum ar trebui.
            • 0 (0 voturi)    
              partial corect (Marţi, 12 iunie 2018, 11:57)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

              In primul rind ai nevoie de un sistem meritocratic, ceea ce la noi a fost omorit de Marga cu admiterea la facultate pe baza de note din liceu, transformand scoala intr-o fabrica de pus note mari, si nu una de acumulat cunostinte, fie ele si prin toceala.

              In al doiea rind ai nevoie de o programa modificata, de un stil de predare de secol 21, cu multe proiecte, multa interactiune, mult joc, si nu de tocerala continua si de sutele de probleme din tema de vacanta la care aplici aceeasi formula ca prostul.

              In al 3-lea rind ai nevoie de un sistem de evaluare a profesorului, care sa-ti permita sa platesti cadrele didactice diferentiat in functie de performante, sa incurajezi si elevul sa invete prin burse, sa elimini uscaciunile din sistem pe cale naturala. De exemplu teze date cu subiect unic la nivel national, corectate aleator prin tara ca sa nu se faca bisericute, si profesorii premiati pentru media notelor din clasa, pentru diferenta dintre aceasta medie si media notelor din tinmpul anului, si pentru diferenta de medie in plus fata de anul trecut.

              Si in al 4-lea rind, coordonarea cifrelor de scolarizare cu piata muncii si redeschiderea scolilor de ucenici/meserii (ca nu toti copiii sunt buni la stiinte sau arte, unii pot duce o viata buna ca sudori sau timplari)
            • 0 (0 voturi)    
              nu sunt de acord cu tine (Miercuri, 20 iunie 2018, 13:41)

              ..13 [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

              O scoala mediocra ramane mediocra si nu incurajeaza performanta.

              trebuie sa existe tendinta de crestere, de stimulare a p[rofesorilor si a elevilor care vor mai mult si ajung la mai mult.

              Nu o sa progreseze Ro cu scolile de meserii - personal mi se pare o mare prostie.

              Acum te uiti pe youtube si inveti sa faci cele mai nastrusnice lucruri daca vrei si daca iti pasa...Asa ca ...
    • +3 (3 voturi)    
      conteaza si notele, (Luni, 11 iunie 2018, 13:44)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

      ptr ca repartitia in ziua de azi la licee si facultati se face in functie de medie; nu ai medie, ajungi la licee de mana a V-a....doar ca nu trebuie stresati si agresati copiii daca nu iau mereu note mari.
      • +1 (1 vot)    
        Ceea ce este bineinteles (Luni, 11 iunie 2018, 14:35)

        iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        O prostie. Admiterea trebuie facuta in functie de 3 criterii: examen la fata locului + media ultimilor ani + INTERVIU. Dintre liceenii de azi 90% habar nu au sa scrie o cerere sau o scrisoare de intentie. De ce vreti sa ocupati postul, ce anume credeti ca va face potrivit pt el? Pai, aaaa, deci, cum sa va spun.... - asa arata interviul. Pai daca omul nu poate vorbi, cum va interactiona cu echipa formata din profesionisti?!?!

        Dar hei, ne miram ca si asta merge prost in .ro.... Pai ar fi exceptia sa mearga bine.
      • +2 (2 voturi)    
        Inca ceva (Luni, 11 iunie 2018, 14:52)

        iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        De la scoala am invatat informatii.

        De la bunica mea am invatat cum sa invat.

        Concluzia: scoala mi-a fost UTILA, bunica mi-a fost INDISPENSABILA.
  • -7 (9 voturi)    
    mentalitate de loser etern... (Luni, 11 iunie 2018, 10:55)

    demaGOGU [utilizator]

    ...la acest asa-zis medic.
    • +8 (8 voturi)    
      Si aici observam (Luni, 11 iunie 2018, 11:01)

      eleVenereCtions [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      problema Romaniei: orice inseamna empatie, intelegere si mai ales evitarea fatalizarii esecului reprezinta "mentalitate de loser etern" pentru cei ca tine.
    • +4 (4 voturi)    
      na, fiecare pricepe dupa cit il duce capul. (Luni, 11 iunie 2018, 11:11)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Ce-a zis nenea ala si ce-ai priceput tu...
    • +2 (2 voturi)    
      Ai dreptate (Luni, 11 iunie 2018, 13:00)

      iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Tu esti shmeker. Bravo tie. Diferenta intre tine si el e ca el e invitat in timp ce tu speli pe jos, in josul paginii, la comentarii.
  • +3 (3 voturi)    
    despte scoala si parinti (Luni, 11 iunie 2018, 11:48)

    Toni_Romania [utilizator]

    Scoala in RSR avea ea probleme multe, dar azi este un malaxor de o imbecilitate totala, cu programe care nu au nicio legatura cu intelectul copiilor.
    Parintii sunt sau nepasatori la studiile copiilor, sau sunt teroristi obsedati de "zece pe linie".
    Si ne miram ca atatia copii au nevroze si depresii.
    • +2 (2 voturi)    
      Pentru ca scoala in RSR (Luni, 11 iunie 2018, 13:11)

      iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Avea ca scop formarea varfurilor, a omului nou, uitand ca economia este trasa de o medie educata nu de catre cele cateva varfuri. Iata de ce ne laudam cu olimpicii - bravo lor - insa avem analfabeti.

      Rezultatul: elevii / studentii de varf pregatiti in Romania sunt EXCELENTI, depasindu-i de multe ori pe cei din alte tari insa media este catastrofala. In plus, din cauza mediei scazute, varfurile au probleme de integrade intrucat nu se pot dezvolta si nu pot conduce si pleaca.

      Ne miram? Nu. Pentru ca asa cum socialismul da de la cei care produc la cei care nu produc, gratis, in felul acesta asigurandu-se ca sfarsim cu totii saraci, asa si invatamantul de la noi incearca sa ii faca pe toti olimpici (cu niste programe scolare incarcate si pline de detalii inutile - macula luteea si foveea centralis de la ochi - in manualul de anatomie de liceu) si sfarseste prin a crea vax albina cremaflora.
  • +5 (5 voturi)    
    Da (Luni, 11 iunie 2018, 11:54)

    amanda13 [utilizator]

    In gimnaziu eram intr-o clasa de matematica-fizica cu toti fii de directori si persoane importante dintr-un mic liceu de judet. Am avut un profesor de matematica (Romeo Ilie il chema si inca mai profeseaza) care facea meditatii cu aproape toti cei din clasa (uneori avea si cate 5 elevi la meditatii) si care i-a sugerat mamei ca nu sunt o eleva buna. Asadar, spunea el, mi-ar prinde niste meditatii si mie. Stia ca mama era medic si ca ne-am fi permis. Mama a refuzat pentru ca nu-i placea individul si a rugat in schimb o prietena de familie sa ma ajute. Tipul a aflat si au urmat cateva luni crunte. Desi copiam subiectele de la cei pe care ii medita fiindca stiam ca faceau acele probleme sau probleme asemanatoare la profesor acasa, avea grija sa nu imi dea niciodata mai mult de 4. Ba ma si umilea in fata clasei spunand ca arat ca tarancile din reproducerile dupa Grigorescu de pe pereti. Ajunsesem la 14 ani sa plang tot timpul si sa nu dorm aproape deloc. Cand m-a lasat corigenta in primul trimestru din clasa a opta, mama a hotarat ca e prea mult si cu interventii m-a mutat la o alta scoala unde o profesoara buna mi-a redat increderea in mine in cateva luni. La examenul national, am luat peste 9 si am fost printre primii clasati. Multi dintre cei meditati de profesor nu au luat nici macar 4. Nu doar am intrat la liceu cu bine, dar l-am vazut pe profesor la afisarea listelor si i-am batut obrazul. Din pacate, insa, m-a facut sa urasc matematica si de atunci mi-a fost mereu un pic de teama de ea. Acum predau engleza la o universitate din Statele Unite, dar nu voi uita niciodata trauma suferita; am mereu grija sa ii incurajez si pe cei mai slabi studenti pentru ca stiu cat de fragil poate fi sufletul uman.
    • +3 (3 voturi)    
      cred ca te complimenta de fapt:) (Luni, 11 iunie 2018, 12:11)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      tarancile lui Grigorescu sunt fara exceptie foarte frumoase:
      https://www.google.ro/search?q=taranca+grigorescu&rlz=1C1GGRV_enRO758RO758&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj2ucf7ocvbAhVGK1AKHcBIBbcQ_AUICigB&biw=2400&bih=1186

      probabil vroia sa zica altceva....
    • +2 (2 voturi)    
      Stimata doamna (Luni, 11 iunie 2018, 13:06)

      iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      Din pacate acel om care avea o deviatie sexuala - intrucat in general (hai sa nu ne mai ascundem) astfel de comportament isi are radacinile in niste porniri sexuale nesatisfacute (si o spun cu toata raspunderea) - s-a batut joc de dvs cand erati cea mai vulnerabila (adolescenta), cand dvs insasi nu puteati face deosebirea dintre un eveniment real si unul ireal dar la care factorii de mediu iti dau informatii false.

      Pe de alta parte insa exista si un castig, obtinut dureros: in viata veti recunoaste simptomele cand vi se vor repeta sau cand se vor intampla la copiii dvs. Iar atunci situatia nu va mai degenera atat.

      Referitor la profesori, acestia pot fi severi, stricti insa sufletisti si intelegatori. Intoleranti la lene si prostie insa capabili sa repete informatiile daca e necesar.

      Cu toata stima.
  • +2 (2 voturi)    
    schimbati metoda de admitere la liceu (Luni, 11 iunie 2018, 13:12)

    platitor_de_taxe [utilizator]

    La ora actuala nu se realizeaza o selectie riguroasa pentru admiterea la liceu.

    Se dau subiecte banale ca sa dea bine in statisticile nationale iar copiii buni nu sunt departajati cu adevarat astfel ca se intra la liceu cu 9.80 ultima medie. Asta este departajare?

    Sa se dea subiecte grele.

    De asemenea se incalca dreptul la sanse egale prevazut de Constitutie prin folosirea in calculul mediei a tuturor notelor acordate in gimnaziu. Multe note se dau in mod neomogen, fara barem unic, netransparent iar unii profesorii sunt niste frustrati sau spagagii.
    • +1 (1 vot)    
      Si sa ii obisnuiasca peelevi cu notele mici (Luni, 11 iunie 2018, 14:41)

      iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui platitor_de_taxe

      9 - 10 inseamna EXCELENT, adica ai depasit nivelul cerut

      8 - 9 inseamna FOARTE BINE, adica ti-ai insusit nivelul predat

      7 - 8 inseamna BINE, adica nu e tocmai perfect dar te descurci

      6 - 7 inseamna DESTUL, adica mai ai de invatat pana sa fie bine

      5 - 5 inseamna SATISFACATOR, adica ok, ai cunostinte minimale

      Dandu-le la toti 9-10 inseamna doua lucruri:

      1. se cred zmei - si nu sunt. Hai sa fim seriosi: in liceu la mate sau fizica inveti 1 la mie din ce exista in stiinta (asta in 4 ani si daca stii tot). La mate cel putin conceptele de liceu (calcul diferential, primitive, integrale Riemann sunt vechi de 100-300 de ani) - asta la profil real orientat pe mate-fizica. La geometrie sunt vechi de cam 2000 de ani pentru ca nu se fac conice, cuadrice sau geometrie neeuclidiana.

      2. cand iau un 8 umplu batista de sange nevazand ca 8 inseamna FOARTE BINE.

      Nota medie a elevilor trebuie sa fie in jur de 7 nu de 9! Ce se face acum e ca la clasa 1 cand li se da coronita tuturor si toti cred ca o si merita.
    • 0 (0 voturi)    
      totusi ponderea mediei din scoala gen (Miercuri, 20 iunie 2018, 13:52)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui platitor_de_taxe

      este de 20% in finalul notei in baza careia se face selectia pentru un liceu...

      cred ca este bine ca se piune un pic accentul pe invatarea continua - si asta se vede si din selectia subiectelor la examen.

      Sunt de acord ca este prea usor la examenul de evaluare nationala -

      sunt aproape previzibile subiectele.

      Un tanar care vrea sa se pregateasca pentru un astfel de examen pret de 2-3 luni si nu a invatat deloc in scoala poate scoate linistit un 7 la mate si cred ca un 8 la romana si cu toate acestea....

      deci este ceva putred si in modul de predare din scoala si cu mintea elevilor.

      Odata lipsiti de baza - adicalea sub 70% nota peste 5 la mate - ce te mai poti astepta de la acesti tineri???

      Supermarket scrie pe ei- agent comercial sau casier - atat si nimic mai mult.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version