Grecii au spus NU, Europa isi cauta replica / Varoufakis si-a dat demisia, negociatorul Euclid Tsakalotos ii va lua locul/ Bancile raman inchise pana miercuri / Tsipras a vorbit la telefon cu Putin si Merkel

de Red. Stiri     HotNews.ro
Luni, 6 iulie 2015, 8:31 Actualitate | Internaţional

Coada la banci in Grecia
Foto: Agerpres/EPA
Grecia si zona euro vor face marti o ultima incercare disperata de a face progrese in directia unui acord de bailout vital pentru tara mediteraneana, dupa ce grecii au respins cu un scor coplesitor - 61,31% au votat "Nu" la referendum - conditiile creditorilor pentru un acord de salvare. Dupa o zi agitata, cu o demisie de varf la Atena, cea a ministrului Finantelor Yanis Varoufakis, atat creditorii international cat si ministrii de Finante vor avea in decursul zilei de maine intalniri la Bruxelles, o sansa finala pentru Grecia sa propuna un nou plan de reforme, ceea ce ar pute sa deschida calea catre un nou acord.

Banca Centrala Europeana (BCE) a anuntat ca va mentine fondurile de urgenta pentru bancile grecesti la nivelul plafonat actual, evitand retragerea suportului financiar pentru Atena, au declarat pentru Reuters surse apropiate situatiei. Ministrul elen de finante, Yanis Varoufakis, si-a dat demisia luni - facandu-si iesirea pe o motocicleta, la fel de flamboaiant precum s-a comportat si in timpul mandatului - dupa ce mai multi lideri europeni nu l-au mai dorit la discutiile cu Grecia.

  • Vezi mai jos principalele momente ale zilei de luni ale crizei din Grecia
00:58 BCE mentine finantarea de urgenta pentru bancile grecesti

Banca Centrala Europeana  a anuntat luni seara ca mentine nivelul actual al programului de asistenta financiara de urgenta (ELA) pentru bancile grecesti, transmite AFP. BCE precizeaza ca va inaspri totusi conditiile de acordare a finantari.

Consiliul guvernatorilor "a decis astazi sa mentina aportul de lichiditati de urgenta (ELA) pentru bancile grecesti la nivelul decis la 26 iunie 2015, dupa ce a discutat o propunere a Bancii Greciei", a anuntat BCE intr-un comunicat.

Din 26 iunie, finantarea in cadrul ELA a fost plafonata la aproape 89 de miliarde de dolari.

23:54 Tsipras i-a spus guvernatorului Bancii Centrale Europene ca masurile de control al capitalului trebuie scoase

Premierul grec Alexis Tsipras i-a spus guvernatorului Bancii Centrale Europene Mario Draghi, in timpul unei convorbiri telefonice desfasurate luni, ca este nevoie de ridicarea imediata a controlului capitalului in Grecia, a declarat un oficial guvernamental citat de Reuters.

Tsipras a mai discutat cu seful BCE despre situatia lichiditatilor bancilor grecesti, a mai declarat sursa guvernamentala, sub protectia anonimatului.

23:02 FMI a informat Grecia ca nu ii mai poate imprumuta alti bani din cauza transei neplatite (Reuters)

Fondul Monetar International a anuntat luni Grecia ca nu poate imprumuta bani tarilor care nu au reusit sa plateasca o transa sau mai multe din banii datorati FMI.

Directorul FMI Christine Lagarde a discutat luni cu premierul Alexis Tsipras despre rezultatul referendumului.

22:30
Premierul spaniol Mariano Rajoy, cu privire la Grecia: "Solidaritate - da, insa nu fara responsabilitate" (AFP)

Seful guvernului conservator spaniol s-a declarat in favoarea unui ajutor pentru Grecia, insa nu fara "responsabilitate" si reforme din partea acesteia. "Ceea ce conteaza este ca Grecia sa stie ca suntem dispusi sa o ajutam (...), insa cheia este ca, in schimb, sa realizeze reformele necesare pentru crestere economica si crearea de locuri de munca. Solidaritate - da, insa aceasta trebuie insotita de responsabilitate", a declarat Rajoy.

22:16
Premierul olandez: Daca Grecia nu accepta reformele dure, "s-a terminat" (Reuters)

"Daca lucrurile raman asa cum sunt acum, atunci suntem intr-un impas. Nu exista alta optiune, trebuie sa fie disousi sa accepte reforme profunde", a declarat premierul olandez Mark Rutte, intr-o dezbatere parlamentara desfasurata dupa refuzul grecilor de a accepta termenii acordului cu creditorii internationali.

"Trebuia sa ia o decizie, in seara aceasta sau in noaptea aceasta, ce vor sa faca. Daca vin cu un plan serios....sau nu", a declarat Rutte.

21:10 Grecii "merita mai bine", "nu pot accepta un acord neviabil", a declarat noul ministru de Finante, Tsakalotos

21:08 BCE va mentine creditele de urgenta (ELA) acordate bancilor grecesti la nivelul actual

20:40 Angela Merkel: Conditiile prealabile pentru o revenire la negocieri nu sunt reunite

"Usa ramane deschisa discutiilor (...) In acelasi timp, conditiile prealabile pentru a intra in noi negocieri asupra unui program concret de mecanism european de stabilitate nu sunt inca reunite", a spus aceasta, intr-o declaratie comuna de presa cu Hollande.

20:35 Francois Hollande, dupa intalnirea cu Angela Merkel: Usa este deschisa pentru negocieri, Tsipras trebuie sa faca propuneri serioase

20.25 Casa Alba face apel la Grecia si UE sa ajunga la un compromis. "Referendumul s-a incheiat, dar viziunea noastra ramane aceeasi", a explicat Josh Earnest, purtatorul de cuvant al Casei Albe, apreciind ca este in interesul ambelor parti sa gaseasca o solutie "ce permite Greciei sa ramana in zona euro".

19:26
Bancile vor fi inchise pana miercuri, a anuntat agentia greaca de presa, preluata de AFP

19.00 Presedintia elena confirma numirea lui Euclid Tsakalotos in functia de ministru de finante.
Acest economist discret, in antiteza cu personalitatea predecesorului sau Yanis Varoufakis, a ocupat pana in prezent functia de ministru adjunct al Afacerilor Externe, precum si cea de coordonator al negocierilor cu creditorii Greciei, UE si FMI.

El va depune juramantul de investitura la ora 20.00, potrivit unui comunicat al presedintiei elene, citat de AFP. De asemenea, el va participa, marti, la prima sa reuniune a ministrilor de finante din zona euro (Eurogrup), la Bruxelles.

18.25 Euclid Tsakalotos va fi numit ministru de Finante, dupa demisia lui Yanis Varoufakis, si va depune juramantul in cursul serii de luni - surse prezidentiale elene, citate de Reuters.

17:30 Sefa FMI, Christine Lagarde, a declarat ca Fondul este pregatit sa ajute Grecia, daca i se adreseaza o cerere in acest sens

17.14 Liderul partidului Grecii Independenti, Panos Kammenos, aliat la guvernare cu Syriza, a declarat ca sefii partidelor de opozitie au dat asigurari scrise ca il vor sprijini pe premierul Alexis Tsipras in negocierile cu creditorii Atenei. - flash Reuters

16:50 Wall Street a deschis in scadere luni, reactionand negativ, ca si celelalte piete mondiale, fata de victoria NU-ului in referendumul grec: Dow Jones pierdea 0,20% iar Nasdaq 0,89%, potrivit AFP.

16.40 Vicecancelarul german Sigmar Gabriel a declarat ca, la summitul de marti, liderii zonei euro vor lua in discutie, fara indoiala, si un "ajutor umanitar" pentru Grecia.

"Oamenii de acolo au nevoie de ajutor, iar noi nu trebuie sa-l refuzam doar pentru ca nu suntem multumiti de rezultatul referendumului", a comentat Gabriel, ministrul social-democrat al Economiei din guvernul Angelei Merkel.

"Nu putem sa abandonam Grecia, toate tarile europene trebuie sa fie pregatite sa acorde un ajutor umanitar. (...) Cred ca acest lucru va fi discutat maine la Bruxelles", a adaugat el, fara a preciza natura acestui eventual ajutor.

16:30 Nigel Farage, liderul euroscepticilor britanici, editorial in The Telegraph: "Uniunea Europeana moare sub ochii nostri"

16.20
Bancile ar putea ramane inchise alte cateva zile. Potrivit bancherilor citati de Reuters, autoritatile elene vor emite o noua hotarare, luni, pentru a prelungi "vacanta bancara" pentru cel putin alte cateva zile.

16.06 Sigmar Gabriel, vice-cancelar si ministru al economiei in Germania a declarat ca acum Grecia este amenintata de faliment si ca daca vrea sa ramana in zona euro trebuie sa vina cu propuneri mai dure decat cele care i-au fost oferite anterior.

15.40 Premierul grec Alexis Tsipras si cancelarul german Angela Merkel au avut o convorbire telefonica si au cazut de acord ca Atena sa prezinte in cadrul summitului UE de marti propunerile sale pentru un plan de salvare, au declarat surse guvernamentale elene, citate de AFP si Reuters.

15.35 Yanis Varoufakis a dat destul de clar de inteles ca negociatorul planului de salvare, Euclid Tsakalotos, va fi urmatorul ministru de finante declarand ca vor fi in fata reporterilor impreuna marti. "Acum plec si ne vom vedea maine cu domnul Tsakalotos", a spus el. Intrebat daca Tsakalotos va fi urmatorul ministru de finante, Varoufakis a raspuns: "sper ca da".

Euclid Tsakalotos


14:10 Stabilitatea din zona euro "nu este in joc", in afirmat vicepresedintele Comisiei Europene Valdis Dombrovskis.

"Avem toate instrumentele necesare pentru a asigura stabilitatea financiara a zonei euro (...) este foarte limpede ca suntem capabili sa aparam" moneda unica, a spus Dombrovskis. 



13:58 Alexis Tsipras a avut o discutie telefonica cu Vladimir Putin, afirma o sursa guvernamentala citata de AFP

"Vladimir Putin si-a exprimat sustinerea pentru poporul in fata dificultatilor pe care trebuie sa le depaseasca", potrivit unui comunicat al presedintiei ruse, in care se precizeaza ca Putin si Tsipras au discutat de asemenea "mai multe chestiuni legate de dezvoltarea cooperarii ruso-grecesti".

13.56 Ziua de luni, 20 iulie, este pe cale de a deveni momentul decisiv in privinta apartenentei Greciei la zona euro. In acea zi, Atena trebuie sa plateasca 3,5 miliarde de euro Bancii Centrale Europene.

13.54 Biroul lui Francois Hollande a negat ca presedintele francez a avut luni o conversatie cu Alexis Tsipras, contrazicand informatiile furnizate Reuters de o sursa din cadrul presedintiei elene, ca cei doi ar fi discutat la telefon azi.

13:37 Rusia spera ca Grecia ca ajunge la un compromis cu creditorii sai

13.18 Premierul Alexis Tsipras si presedintele elen au vorbit la telefon cu Francois Hollande intr-o pauza a discutiilor dintre liderii politici de la Atena, a declarat Reuters o sursa prezidentiala. Liderii de partid de la putere si din opozitie se intalnesc luni la resedinta presedintelui Prokopis Pavlopoulos. Presedintele francez a avut in ultima vreme una din cele mai putin intransigente atitudini fata de Atena.

13:00 Conditiile pentru negocieri legate de un nou program de ajutor nu sunt reunite, tinand cont de decizia cetatenilor greci, a declarat purtatorul de cuvant al cancelarului german Angela Merkel, Steffen Seibert.

Guvernul german "a luat act de Nu-ul clar exprimat si respecta acest rezultat, guvernul federal ramane pregatit pentru dialog (...) dar tinand cont de decizia de ieri a cetatenilor greci, conditiile pentru negocieri pentru un nou program de ajutor nu sunt reunite".

12:52 Spania este dispusa sa negocieze cu restul tarilor din zona euro un "al treilea plan de salvare" a Greciei, dar reformele sunt "ineluctabile", a declarat ministrul spaniol al Econpomiei, Luis de Guindos, citat de AFP.

12.16 Grecia nu poate suporta si mai multa austeritate pentru ca ar duce la tulburari sociale si ar micsora sansele unei reveniri economice, a declarat Juan Pablo Bohoslavsky, expert independent pentru datorii al ONU. Creditorii Greciei ar fi trebuit sa fie mai atenti la ce spune legislatia internationala in materie de datorii, a spus acesta subliniind ca trebuie acordata o importanta mai mare drepturilor omului.

11.35 Euro s-a depreciat, dar a atins doar minimul ultimei saptamani, in urma votului negativ de la referendumul din Grecia care va avea pe termen lung un impact limitat pe pietele financiare, potrivit analistilor citati de Bloomberg

10.59  Presedintele Klaus Iohannis a scris pe pagina sa de Facebook dupa ce elenii au votat majoritar "Nu" la referendumul de ieri ca spera ca ca se vor gasi solutii pentru viitorul european al Greciei. 

10.46 Negociatorul sef al Greciei in discutiile cu creditorii internationali, Euclid Tsakalotos, este candidatul principal al guvernului elen pentru a deveni ministru de finante dupa demisia lui Varoufakis, a spus un oficial de rang inalt din executivul de la Atena pentru Reuters. 

10.22 Aproximativ 5.000 de greci, potrivit politiei, au sarbatorit in noaptea de duminica spre luni, la Atena, rezultatul referendumului prin care au fost respinse masurile de austeritate impuse de creditorii internationali ai Greciei, relateaza Euronews, citata de Mediafax.



10.20 Cele mai importante actiuni europene au scazut cu 1,7% in primele momente ale sedintei de luni. Bancile au fost cele mai afectate, indicele bancar Euro STOXX scazand cu 2,3%. Bancile italiene, inclusiv Unicredit, scazusera cu 3-4 procente iar Banco Comercial Portugues se depreciase cu 3%.

10.00 Premierul Alexis Tsipras trebuie sa clarifice rapid ce vrea dupa referendum. Discutiile cu Grecia trebuie sa demareze curand, "pe baze serioase" a declarat ministrul francez pentru afaceri europene, Harlem Desir

9.17 Respingerea de catre Grecia a reformelor nu poate sa insemne ca va primi mai usor banii, a scris pe Twitter Peter Kazimir, ministrul de finante al Slovaciei. "Cosmarul arhitectilor monedei euro - posibilitatea ca o tara sa paraseasca acest club pare un scenariu realist dupa ce Grecia a votat Nu", a adaugat membrul Eurogroup. 

Yanis Varoufakis
Foto: Captura YouTube
8.47 Ministrul elen de finante, Yanis Varoufakis, si-a dat demisia. "Curand dupa anuntarea rezultatelor referendumului, mi s-a comunicat preferinta unor membri ai Eurogrupului si a unor diferiti "parteneri" pentru... "absenta" mea de la discutii; premierul a considerat ca ideea are potentialul de a fi de ajutor in atingerea unei intelegeri. Din acest motiv parasesc Ministerul de Finante azi", a scris pe blogul sau Varoufakis, care a fost cel mai important secundant al lui Tsipras in pozitia Atenei fata de creditori.

8.39 Actiunile europene se pregatesc de o scadere puternica luni, expertii apreciind ca principalii indici din Marea Britanie, Germania si Franta vor consemna un declin de 3-4% - Reuters 

8.27 O delegatie greaca va sosi luni la Bruxelles pentru a pregati reluarea negocierilor cu creditorii internationali, au anuntat surse guvernamentale citate de publicatia elena Proto Thema - Mediafax
--------

Mai multi oficiali ai guvernului grec, ce a sprijinit un vot negativ la Greferendum spunand ca astfel se va intari pozitia Atenei in negocieri, au declarat imediat dupa scrutin ca vor incerca sa reporneasca discutiile cu partenerii europeni.

Totusi, oficiali ai zonei euro au respins ideea unei reluari rapide a negocierilor, chiar daca ministrii de finante planuiesc sa se intalneasca saptamana aceasta pentru a discuta situatia Greciei. 

Angela Merkel si Francois Hollande se vor intalni la Paris luni dupa-amiaza.

  • Rezultatele referendumului din Grecia: 61,31% dintre greci au votat NU (impotriva masurilor de austeritate), iar 38,69% au votat DA (in favoarea masurilor cerute de creditorii externi)
  • Prezenta la urne a fost de 62,50%. Sursa si detalii

Citeste si:



Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
44716 vizualizari
  • +48 (56 voturi)    
    Posibil (Luni, 6 iulie 2015, 8:43)

    NicolaeA [utilizator]

    ca grecii sa discute doar intre ei o buna bucata de timp ! In tragedii asta se cheama monolog.
    • +50 (58 voturi)    
      Grecia e deja falimentara! (Luni, 6 iulie 2015, 9:17)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

      Varoufakis, ministrul de finante al Greciei a demisionat dupa victoria a la Pirus de la referendum. Motiveaza ca liderii europeni i-ar fi sugerat acest lucru. Cum Tsipras si Varoufakis sunt niste pontisti greci, mai degraba e vorba de o fuga de ceea ce urmeaza sa se intample, Grecia fiind intr-o fundatura fara iesire nici macar la rusi sau chinezi...Cine iti mai da bani cand ceri din plecare restructurarea datoriilor care inseamna pentru cei priceputi de fapt stergerea lor??? wink emoticon
      • +27 (37 voturi)    
        Pai... (Luni, 6 iulie 2015, 9:29)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Maurul si-a facut datoria, maurul poate sa plece.

        Pariu ca niste bani au circulat pe ruta moscova - varoufakis?
        • -8 (26 voturi)    
          Banca Lehman Brothers avea datorie > ca a Greciei! (Luni, 6 iulie 2015, 11:29)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          Dupa cum se remarca:
          - Datoria Greciei azi -> 323 de miliarde de euro
          - Datoria băncii Lehman Brothers -> 538 miliarde euro în anul 2008.

          O singura unitate ca Lehman Brothers poate îndatora din nimic, fără sa dea un ban din buzunarul sau, nu doar Grecia cit și Bulgaria, Romania, Ungaria la un loc, folosind schema piramidala descrisa la adresa de mai jos, echivalenta cu tipărire de bani falși.

          Vezi:
          http://tinyurl.com/schema-piramidala-banci
          • +9 (25 voturi)    
            ... (Luni, 6 iulie 2015, 12:18)

            pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            1. Tovarase, matale compari merele cu perele. Si-ti iese ca gastele nu-s egale cu godacii.

            2. Daca nu-ti place sistemul, nu te imprumuta. Sau inventeaza altul. ;)

            3. Asa-i ca nu-ntelegi absolut nimic din functionarea economiei de piata?
            Ce bine (si simplu) era pe vremea lu Ceasca'...
            Noi ne facem ca muncim, ei se fac ca ne platesc!?!
            • +6 (6 voturi)    
              aloooo deontologilor! (Luni, 6 iulie 2015, 17:53)

              miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

              voi in vasta voastra cultura generala(colegi cu eba si woodrea)nu ati aflat ca din anul 1821,de cand Grecia a devenit independenta,aceasta tara nu a restituit niciun imprumut????????/
              • 0 (8 voturi)    
                O CONCLUZIE SE IMPUNE! (Luni, 6 iulie 2015, 19:27)

                PostolacheNicolae [anonim] i-a raspuns lui miculescu-rucar

                Grecii au fost si s-au comportat in toata aceasta perioada, ca niste "fete cuminti"! Au "servit" pe cei care au platit si au trait bine! Sa ne amintim si de "acordul de procentaj" negociat de Stalin si Churchill pe 9 octombrie 1944(deci dupa 23 august !) in urma caruia Romania a fost abandonata in zona de influienta sovietica, iar Grecia a fost "salvata" si a trecut in zona de influienta britanica(occidentala)! Churchill a scris pe o bucată de hârtie (care s-a pastrat) propunerea ca sferele de influență să se împartă procentual după cum urmează:
                România: Uniunea Sovietică ar trebui să aibă 90% influență, iar Marea Britanie 10%;
                Grecia: Uniunea Sovietică ar trebui să aibă 10% influență, iar Marea Britanie 90%;. Stalin a fost de acord! CONSECINTA: in Romania comunisti au preluat puterea cu ajutorul URSS, iar in Grecia, comunistii au trebuit sa ia calea exilului, fiind "cazati" prin tarile de "democratie populara", inclusiv in Romania!
            • +2 (8 voturi)    
              astazi au punctaj cu "schema piramidala" (Luni, 6 iulie 2015, 21:17)

              derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

              este al 3-lea comentariu pe ziua de azi si acelasi link idiot.

              @dumitrica:

              1/ LB si bancile occidentale au rambursat INTEGRAL toate finantarile, cu dobanda, intr-un interval de 1-4 ani;

              2/ intre facilitatile acordate de guvernul american LB si datoria externa a statului grec exista tot atata legatura ca intre facilitatile acordate de guvernul Romaniei Oltchim sau Regiei Huilei si datoria externa a Portugaliei.
          • +6 (8 voturi)    
            Esti un optimist incurabil Dumitrica! (Luni, 6 iulie 2015, 19:01)

            PostolacheNicolae [anonim] i-a raspuns lui dumitrica

            Vezi conspiratii peste tot, prezici tot felul de cataclisme si te dai atoate-stiutor! Te rog, fa o pauza, ca o sa te ineci de emotie!
        • +5 (9 voturi)    
          Ar trebui si noi, UE sa punem o intrebare (Luni, 6 iulie 2015, 16:25)

          rov [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          grecilor :
          Ba, voi chiar nu vreti sa dati banii inapoi ?
          Iar in functie de raspuns sa aplicam democratia stradala...
      • -37 (61 voturi)    
        Varoufexit (Luni, 6 iulie 2015, 9:32)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        FMI & co se obișnuiseră să negocieze cu alde Boc și Pogea de la noi. Îndată ce au jucat cu un profesionist, au pierdut lamentabil. De-aia e important să promovezi incompetenți în funcții de conducere.
        • +18 (26 voturi)    
          Profesionistul Varoufakis ..... (Luni, 6 iulie 2015, 10:21)

          Vival [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          ... Succesul profesionistului Varoufakis îi va cocoșa, cât de curând, pe greci. Din păcate vor suferi toți și nu doar admiratorii săi!
        • +14 (24 voturi)    
          Profesionist in minciuni poate! (Luni, 6 iulie 2015, 10:34)

          Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          Ai vazut tu la comunisti profesionisti in afara de manipulare, care este intr-adevar profesionista fiind de sorginte securistica?
        • +14 (22 voturi)    
          FMI, BCE, etc. sa nu mai imprumute grecii (Luni, 6 iulie 2015, 10:58)

          Cristi [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

          Si sunt sigur ca grecii s-ar milogi in loc sa vina cu tafna si tupeu la negocieri (ca deh, banii sunt la greci nu la prostii de creditori care i-au dat), iar Mazeta nu ar mai comenta aberatii.
          • +4 (8 voturi)    
            din pacate (Luni, 6 iulie 2015, 13:18)

            jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

            cel care detine puterea intre creditor si debitor este chiar cel care a mintit non stop si a primit banii :)) fiindca, banii odata luati, e treaba celui care a imprumutat sa-i ia inapoi, dar doar daca minicinosul manipulator doreste sa-i mai returneze! costurile recuperarii unei datorii care nu se doreste inapoiata este foarte mare!
          • +2 (4 voturi)    
            Tafna (Luni, 6 iulie 2015, 16:56)

            Jar [anonim] i-a raspuns lui Cristi

            si tupeul le-au avut la Atena;dincolo se vor milogii pana la suspine.
        • +14 (22 voturi)    
          Profesionist in ce ? (Luni, 6 iulie 2015, 11:45)

          Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          Manipulare si dezinformare poate da, economie sigur nu. Grecii vor regreta multa vreme aceasta decizie. Subscriu la partea cu promovarea incompetentilor in functii de conducere cu amendamentul de a adaga un NU.
        • +6 (10 voturi)    
          performantul (Luni, 6 iulie 2015, 13:08)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          cum il denumiti pe cacialmistul de varoufakis, si-a dat demisia pt. ca de fapt, nu are niciun as in maneca, asa cum i-a pacalit pe greci.
          • -6 (10 voturi)    
            tocmai (Luni, 6 iulie 2015, 14:02)

            Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            Varoufakis a câștigat cu cârți proaste, fără nici un as în mâneca. A încasat potul și s-a retras în glorie de la masă. Au rămas amatorii să plângă unul pe umărul celuilalt.
            • 0 (0 voturi)    
              A incasat potul ? (Marţi, 7 iulie 2015, 0:44)

              adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

              Ce pot a incasat ?
              Poate vrei sa spui ca a incasat mita de la Putin !
        • +6 (8 voturi)    
          perzatorul fuge (Luni, 6 iulie 2015, 14:41)

          neurino [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          perzatorul fuge iar dupa cum arata piesele pe tabla, se pare ca profesionistu' lu' peste a luat plasa si incearca acum sa isi mai salveze aparentzele (desi e cam taziu si pentru el).

          E fanstastica logica voastra: "castigi" (vorba aia, a castigat la referendul) si totusi demisionezi....si o mai si vedeti ca pe-o victorie.
          Cum supravietuiti fratilor, unde sunte angajati?
          • 0 (0 voturi)    
            Pai unde ar putea? (Marţi, 7 iulie 2015, 6:55)

            feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui neurino

            Yanis?
            Profesor la Universitatea din Atena.

            Bugetar.
        • +1 (1 vot)    
          Atata vreme cat spui Nu, n-ai negociat! (Marţi, 7 iulie 2015, 1:07)

          PERIFERIGERI [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          Ce solutie extraordinara a propus v acesta?
          N-aud?! Marele specialist in teoria jocurilor a inventat vreo cale sa transformi, peste noapte si numai cu "patriotism", o datorie pe care clasa politica greaca a contractat-o si a amplificat-o , intr-o sursa de prosperitate?!!!?
          Inchiderea bancilor din Elada va inmulti banii din conturi?
          Lipsa de viziune, domnilor, diletantism economic si politic si multa obraznicie!
          De ce au investit 10 miliarde de euro pe an in tehnica militara? I-au silit creditorii sa cumpere F16 la prima mana si submarine?
          Ce-si face omul cu mana lui se cheama lucru manual si nici dracul nu-l desface!
      • +21 (27 voturi)    
        Poate e parte din plan (Luni, 6 iulie 2015, 9:43)

        sile [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Astia doi si-or fi zis sa joace "bad cop, good cop", cum au vazut ei in filmele americane.
        Oricum, dupa scorul de ieri e clar ca nici macar popoeului grec nu mai poti sa-i plangi de mila.
    • -33 (43 voturi)    
      de fapt (Luni, 6 iulie 2015, 9:20)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

      Dacă oamenii discută între ei, se cheamă dialog.
      • +9 (15 voturi)    
        tu ai citit in articol.. (Luni, 6 iulie 2015, 10:46)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        ..ca unele banci din Italia si Portugalia sunt deja in scadere?!?!?
        I ghici cine erau creditorii Greciei..
        Stai sa vezi cand or sa inceapa mai multe banci s aaiba problem si prin Ro si prin DE si prin toata Europa..

        Sa te vad ce mai spui de FMI & CO... FMI au crezut ca vorbesc cu 2 ministrii care inteleg situatia tarii lor si ceva economie.. nu cu niste ciumpalaci fara minte....si un popor asemnea..
      • +5 (11 voturi)    
        daca (Luni, 6 iulie 2015, 13:13)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        unii "discuta" doar de amorul artei, se cheama gargara.
        cei doi pacalici, tzipras si varoufakis,doi gargaragii demni de altfel de guvernul (si asta performant) lui tonta, au spus nu la orice propunere de rambursare a datoriei pe care cu certitudine o au. asta denumiti dvs, dialog???
    • +36 (44 voturi)    
      histrionul Varoufakis (Luni, 6 iulie 2015, 9:37)

      User2 [anonim] i-a raspuns lui NicolaeA

      a declarat public la televiziunea germana ca de vina pentru criza Greciei sunt...cei care le-au imprumutat banii!! Evident ca nu ai ce discuta cu un asemenea personaj!!!
      • +12 (16 voturi)    
        Mazeta va intari aceasta idee (Luni, 6 iulie 2015, 10:08)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui User2

        si va define o noua Catapulta propagandistica pentru tot ce inseamna tranzactii financiare, omitand cu buna stiinta ca ..NU e prost ce vinde..e prost cel care umbla cu propaganda..latrina 3..p$d..ORICE concept fetid de stanga NU va recunoaste munca si BVC ul ca instrumente de dezvoltare si prosperitate..ci doar lenea..souflaki...si uresese....halal mentalitate
      • -14 (18 voturi)    
        zi cinstit! (Luni, 6 iulie 2015, 11:05)

        nellino [utilizator] i-a raspuns lui User2

        habar nu ai ce este ala un histrion!...
        • +9 (11 voturi)    
          De ce crezi asta ? (Luni, 6 iulie 2015, 12:27)

          Cuca [utilizator] i-a raspuns lui nellino

          A spus foarte bine. Sarlatan, pacalici, om fara talent.
        • 0 (0 voturi)    
          e foarte trist sa vad asa o replica (Marţi, 7 iulie 2015, 10:01)

          User2 [anonim] i-a raspuns lui nellino

          Histrion - termen de origine greaca ce desemneaza un actor ce joaca roluri tragice (din cultura mea, atata cata o am) . Avand in vedere imensa tragedie actuala a Greciei, nu cred ca poti sa spui ca nu se potriveste.

          Ai fi putut sa explici unde am gresit, sau sa ai o alta parere bine argumentata.
          Insa singurul lucru care ai putut sa-l spui nu are deloc legatura cu subiectul, o zeflemea inutila...izvorata din bunatate? Prietenie? Amabilitate?
    • +21 (25 voturi)    
      OXI Grecia ! (Luni, 6 iulie 2015, 11:04)

      feral [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

      Grecii sunt victoriosi, au votat OXI si au obtinut exact asta: OXI euro, OXI slujbe, OXI pensii, OXI viitor. Ce e a lor, e a lor, grecii stiu ce vor - OXI peste tot.
      • +6 (8 voturi)    
        dansul foamei... (Luni, 6 iulie 2015, 15:38)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui feral

        Gretzii ca si rromii nostri danseaza acum si cand o sa le fie foame tot de ras si de dans o sa aiba parte
  • +14 (38 voturi)    
    Afara! (Luni, 6 iulie 2015, 8:43)

    Soljenitin [utilizator]

    Grecia afara din UE, flota confiscata in vederea recuperarii datoriei si la revedere!
    • -17 (29 voturi)    
      lol (Luni, 6 iulie 2015, 9:53)

      Qu [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Nu exista procedura prin care o tara sa iasa din UE.
      De ce ?
      Uite d-aia:
      https://xaeus.wordpress.com/2015/05/28/uniunea-europeana-este-noua-uniune-sovietica/
      • +9 (13 voturi)    
        Argument un blog ? (Luni, 6 iulie 2015, 11:46)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Qu

        Firav. Procedura nu exista pentru ca nu s-a gandit nimeni la ea. Dar limitele prostiei sunt infinite. Se fa face si se va aplica procedura de iesire. Pentru Romania ar fi fost mai bine sa nu existe procedura respectiva.
      • +6 (8 voturi)    
        nu exista...inca (Luni, 6 iulie 2015, 14:44)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui Qu

        dar se poate contura.
        Asa cum exista procedura de intrare, se poate contura si procedura de iesire.

        Asta ca sa fie clar si pe viitor: votezi ca grecu', ca grecu' o sa sfarsesti.
    • -7 (13 voturi)    
      nu confiscarea flotei grecesti..... (Luni, 6 iulie 2015, 10:12)

      novator [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      .....ar rezolva problema ci confiscarea averilor tuturor politicienilor, din intreaga UE, care din interes sau incompetenta, au dus la dezastrul grecesc si la criza economica fara sfarsit a UE.

      Doar asa se va putea scapa de acest putregai care macina Europa.
    • +2 (10 voturi)    
      ! (Luni, 6 iulie 2015, 10:41)

      ghiula [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Ușor de zis, cam dificil de realizat și mai ales n-ai cu cine. O tentativă de confiscare fizică a flotei grecești s-ar lovi direct de forțele navale SUA cărora puțin le pasă, spre deloc, de banii datorați de greci, nemților, de exemplu.

      În esență, asta e și marea dramă a finanței europene în cazul Greciei, nu prea poate să le facă mare lucru fără să atingă interesele militare americane în zonă, ceea ce mai bine îți bagi piciorul în ei de bani decît să începi să negociezi cu armata SUA, unde, din fericire, ordinul se execută nu se discută.
    • +4 (10 voturi)    
      flota o cumparam noi... (Luni, 6 iulie 2015, 10:46)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      ..catot le-am vandu-to cam degeaba in anii '90.. :D
    • +8 (10 voturi)    
      grava confuzie!!! (Luni, 6 iulie 2015, 11:48)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui Soljenitin

      purtatorul de pavilion grecesc nu e decat rareori proprietatea vreuni grec [juridic sau fizic] si mai deloc proprietatea statului grec.
      PS. Pana de curand cea mai mare flota din lume era a Liberiei. Era vreun liberian pe acolo???
  • +34 (40 voturi)    
    Si dat seama (Luni, 6 iulie 2015, 8:54)

    AdiSto [utilizator]

    ca nu are cum sa incheie un acrod in 48 de ore ? Si-a dat seama ca azi, dupa cum au promis sa deschida bancile, sunt tot atatia bani cat vineri ? Si-a dat seama ca nu-l va mai crede nimeni la Bruxelles ? Si-a dat seama ca nu mai poate minti, fenta sau pacali in stil pur balcanic ?
  • -26 (48 voturi)    
    Europa (Luni, 6 iulie 2015, 9:10)

    Mazeta [utilizator]

    Grecia ar fi trebuit să falimenteze în 2009, odată cu Islanda. Între timp, băieții deștepți (bănci, fonduri de investiții etc.) au transferat riscurile din bilanțurile lor pe umerii cetățenilor europeni. Sute de miliarde de euro au fost folosite în acest scop: privatizarea câștigurilor, naționalizarea pierderilor.

    Contează însă mai puțin cine e vinovat. Important este ca europenii să găsească o soluție europeană unui probleme europene. We are all greeks.
    • +26 (34 voturi)    
      Greeks (Luni, 6 iulie 2015, 9:48)

      Kevi [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      No, we are not all Greeks.

      Unii dintre noi nu au avut al 13-lea si al 14-lea salar, TVA 13%, nu au pensiile din Grecia, gratuitatile si scutirile de taxe. Nici macar pauza de somn de 2 ore la amiaza.
      • +9 (15 voturi)    
        da chiar (Luni, 6 iulie 2015, 11:06)

        nellino [utilizator] i-a raspuns lui Kevi

        de ce au astia TVA 13% dupa 6 ani de criza?? si dupa atatea negocieri?
      • -6 (18 voturi)    
        ! (Luni, 6 iulie 2015, 11:08)

        ghiula [utilizator] i-a raspuns lui Kevi

        curios lucru, Mazeta are dreptate spre deosebire de tine care vehiculezi niște marote cu pensiile din Grecia(care sunt de 700 de euro real nu mii de euro cît se vehiculează mediatic).

        Falimentul Greciei ar fi trebuit să survină, într-adevăr, mult mai devreme însă probabil acest lucru ar fi schimbat din profunzime maniera de lucru a finanțelor europene și am fi plonjat direct într-o economie de piață reală în care ai și avantaje și riscuri pe măsură.

        Și într-adevăr, lecția Islandei e un subiect tabu la nivel public.
        • +6 (10 voturi)    
          ... (Luni, 6 iulie 2015, 12:39)

          Lol Lolovici [utilizator] i-a raspuns lui ghiula

          Mediatic se vehiculeaza asa: pensia medie a fost inainte de inceputul crizei 1300 eur (17.5% din buget in total), nu "mii de euro" si acum e vreo 850 eur. Deci o pensie medie de 3800 de lei nu ti se pare mare pentru Grecia, in conditiile in care nu sunt semnificativ mai scumpe lucrurile la ei.
          • +4 (12 voturi)    
            opinie (Luni, 6 iulie 2015, 13:10)

            ghiula [utilizator] i-a raspuns lui Lol Lolovici

            o pensie de 850 de euro mi se pare decenta pentru o tara europeana, fie ea si Grecia.

            in schimb o pensie de 200 de euro mi se pare jignitoare ptr. o tara UE.

            si te rog nu-mi veni cu productivitatea muncii la nemti si austrieci. Un muncitor la pompele OMV-Romania are vreo 200 de euro salariu iar in Austria acelasi muncitor la pompa OMV are 1200-1500 de euro salariu. Vand acelasi produs si in cantitati similare si presteaza acelasi efort fizic.
            • -1 (5 voturi)    
              ?!? (Luni, 6 iulie 2015, 14:22)

              ampersand [utilizator] i-a raspuns lui ghiula

              "Un muncitor la pompele OMV-Romania are vreo 200 de euro salariu"

              Si de ce se angajeaza la austrieci romanii pentru salariul asta de mizerie? De ce nu se angajeaza la o firma pur romaneasca, pe un salariu decent?
              • -1 (5 voturi)    
                good question (Luni, 6 iulie 2015, 15:42)

                ..13 [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

                Dar mai greu cu raspunsul - se poate raspunde dar este dorit raspunsul???

                O tara de asistati sociali...
                Munca este grea si cere sacrificii...
          • +2 (6 voturi)    
            gura mediei? (Luni, 6 iulie 2015, 15:24)

            cinic [anonim] i-a raspuns lui Lol Lolovici

            Eurostat 2014:
            Grecia pensie medie 1620
            Germania 791 E
            Calcul simplu: in 5 ani 150 MILIARDE numai diferenta.
    • +9 (15 voturi)    
      eu sunt roman.. (Luni, 6 iulie 2015, 10:49)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ..nu prea ma simt grec..a imi spune ca sunt grec, e ca si cum m-ai jigni... De ex. eu daca ma imprumut la cineva, ma simt dator sa ii returnez omului imprumutul, nu sa ma duc sa ma sfatuiesc cu neamul meu si sa supun la vot daca sa returenz sau nu banii..


      Dar cand in cap e cat in gusa.. nu prea ai cu cine..
  • +31 (43 voturi)    
    Sobolanii incep sa fuga! (Luni, 6 iulie 2015, 9:10)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Ce vor mai plange grecii astia!!!!!
    Si parca vad ca cei care le vor intinde mana, vor fi din ce in ce mai putini si mai saraci!
    Asa le trebuie; sa fie milogi, serpi, slinosi cand vor banii altora; cand e vorba sa ii dea inapoi sa fie mandri, demni si verticali.
    E, acum vor spala vasele Europenilor foarte multi ani!
    Cand esti prost, si viata este grea!
  • +26 (34 voturi)    
    urmeaza demisia lui Tsipras ! (Luni, 6 iulie 2015, 9:18)

    lili [anonim]

    Simpla chestiune de timp, Grecia NU are BANI, asta-i problema, ECONOMIA Greciei NU produce bani suficienti sa traiasca grecii pe picior mare asa cum au trait pana cum din imprumuturi, asta-i problema si NU bazaconiile populiste ale lui Tsipras si Varoufakis asta iar UE si FMI nu le vor mai da bani sa se lalaie ei in "reforme" simulate, cu o evaziune record, cu salarii si pensii de Germania si cu productivitate de Grecia!
    Aviz Ponta, asta-i soarta populistilor pe care tu ii ai ca modele de "independenta economica" !
    DEMISIA!!
    Asta te asteapta si pe tine, CURAND!!!
    Probabil ca Grecia va primi bani de la UE si FMI dar se va ANGAJA(cine-i mai crede pe greci, acum?!!) la reformarea economiei si a institutiilor statului grec, ori asta nu se poate face cu Tsipras care le-a promis grecilor ca vor trai bine mersi in continuare, fara austeritate, adica fara REFORME care sa echilibreze cheltuielile uriase ale Greciei!
    De unde bani, Tsipras?!
    De unde bani, Ponta?!
  • -10 (24 voturi)    
    Poate sa imi explice cineva? (Luni, 6 iulie 2015, 9:20)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Am inteles pozitia Vestului. S-au dat niste bani pe care grecii nu mai pot sa-i dea. Acum sunt mai multe posibilitati:
    1. Grecia da faliment si bancile iau "ipotecile"
    2. Grecia este ajutata, le raman "ipotecile" si nu da faliment.
    Cei care sustin NU doresc cumva falimentul?
    • +24 (30 voturi)    
      Pai? (Luni, 6 iulie 2015, 9:51)

      Kevi [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Bun, alegem punctul 2, ii ajutam, dar daca nu accepta masurile de austeritate (a se citi reforma) cine ne garanteaza ca nu ajung in aceeasi situatie peste 5 ani cand trebuie sa ne dea iar banii inapoi?

      Pana cand esti dispus sa platesti pentru mancarea si bautura grecilor?
      • +11 (15 voturi)    
        deja sunt la al doilea moment din asta (Luni, 6 iulie 2015, 10:14)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Kevi

        Au fost ajutati o data in 2009. Acu deja e a doua tura. Dar oricine ar vrea sa ii ajute, atit timp cit ei nu inteleg faptul ca a trai pe datorie nu e o varianta pe termen lung, discutia e degeaba.
      • -6 (14 voturi)    
        ! (Luni, 6 iulie 2015, 10:58)

        ghiula [utilizator] i-a raspuns lui Kevi

        Vestul, a se citi băncile occidentale, nu plătesc ptr. mîncarea și băutura grecilor ci pe ptr. profit. Nu știu dacă știți cîtă parte din datoria greacă e reprezentată de dobînzi și penalizări de întîrziere.

        Pe de altă parte, problema serioasă e că garanțiile(presupunînd că s-au cerut garanții ptr. banii acordați) nu funcționează în cazul Greciei. Or fi grecii rupți în cur și falimentari economic însă militar sunt la un nivel la care tările europene pot doar să viseze. Deci, calea forței și a executării silite, în cazul Greciei e o opțiune la care nici măcar nu îndrăznește să se gîndească madam Merkel. Cred că asta, de fapt, e marea frustrare europeană, în cazul Greciei.
        • +6 (10 voturi)    
          ... (Luni, 6 iulie 2015, 12:39)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui ghiula

          Esti cu pluta.
          Nu-i vorba de nici o executare silita si cu atat mai putin de un conflict militar.

          Grecii mor de foame sau dau in razboi civil daca nu-s ajutati acum.
          Singuri nu supravietuiesc.
          Simplu.
          • +5 (7 voturi)    
            Asta este ... (Luni, 6 iulie 2015, 13:11)

            Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

            Selectia naturala. Cu atat mai mult cu cat au votat-o! Deci nu inteleg de ce sunt atat de agasaticu incercarile de ajutor! Faliment, iei garantiile daca le ai, daca nu pierzi, ca asa merge capitalismul, uneori mai si pierzi si problema rezolvata! Nu mai pleaca nici un Euro spre Grecia, isi reinstaureaza drahma si apoi se pacalesc unii pe altii intre ei!
            • +1 (3 voturi)    
              inapoi in timp... (Luni, 6 iulie 2015, 15:45)

              ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

              Gretzia a demonstrat ca reintoarcerea in timp este posibila...

              Partea cea mai interesanta este ca nu inteleg de ce petrec acum gretzii...

              As spune ca mie mi se pare ca gretzii sunt prosti gramada sau ma insel?
        • 0 (4 voturi)    
          Garantii??? (Luni, 6 iulie 2015, 14:08)

          Kevi [utilizator] i-a raspuns lui ghiula

          Tu stii ce e aia datorie suverana? Stii ce se intampla in cazul unui default de tara?
      • +8 (10 voturi)    
        N-ai inteles! (Luni, 6 iulie 2015, 11:18)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Kevi

        Si daca nu accepta, de ce nu se declara falimentul si se iau garantiile? Orice imprumut mai serios este cu garantie, nu? De ce aceasta valva? Eu daca nu mai dau rate la apartament imi ia apartamentul de nu ma vad! Nu vine nimeni sa-mi restructureze creditul!
        Eu nu inteleg de ce atata dorinta de a ajuta Grecia!
        Faliment, se iau garantiile si afacere incheiata!
        • +3 (5 voturi)    
          asta s-ar (Luni, 6 iulie 2015, 13:29)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

          intampla in cazul Romaniei.
          in cazul grexilor, intervin interesele acelorasi care le-au dat bani pe d-a moaca + bla-bla-ul cu leaganul civilizatie, al democratiei,...
    • +14 (16 voturi)    
      ca sa intelegi fa o vizita in Grecia (Luni, 6 iulie 2015, 10:21)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      stai si vezi ce se intimpla acolo, cum si ce se lucreaza , daca se lucreaza, cit se lucreaza .
      Nu iti trebuie mai mult de o saptamina ca sa intelegi ce-i in Grecia. Industrie ioc . Emigratii lucreaza in agricultura in timp ce grecul doarme.
      >Biserica e prima care si-a asigurat nemurirea financiara. Au proprietati pe care nu platesc impozite, au bani enorm de multi
      >politicienii lor sint toti din acelasi aluat, adica la spaga sint primii
      >aparatul lor bugetar e imens
      >sint speriati de un razboi cu Turcia si atunci s-au inarmat orbeste ( sint multe costuri de inarmare pe care grecii nu le pot suporta)
      >infrastructura lor turistica e la pamint

      Nu poti trai pe datorie la infinit ..... si sa mai fii si fudul pe deasupra.
    • +11 (13 voturi)    
      fazan? (Luni, 6 iulie 2015, 11:51)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      le mai dai un imprumut acum PE VORBE. La scadenta alt referendum, alt Tzeparis, alt NU..
      PS. Banii de la BCE/FMI sunt si ai statului roman. Daca tu vrei sa renunti la ei, plateste si partea mea.
    • +4 (6 voturi)    
      nu, :) (Luni, 6 iulie 2015, 13:26)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      ei vor si cu sula-n cur si cu sufletul in rai.
      mai mult, mai vor inca si alti bani de imprumut, ca le-a placut si le place sa stea pe banii altora sa faca nanica 2 ore la pranz, zi de zi.
  • +23 (35 voturi)    
    e noaptea mintii poporului grec...... (Luni, 6 iulie 2015, 9:21)

    novator [utilizator]

    .....care, aburit de inconstienta unor politicieni ticalosi, danseaza sirtaki pe propriul lor trai care se va amara din zi in zi.
    Sa ii vedem pe acesti "dansatori" peste o luna, un an si zece ani, atunci cand se vor zbate intr-o saracie crunta.

    Sunt curios, cum va gestiona piticimea politicianista europeana, aceasta situate la care si ei au fost complici dar mai ales, sunt curios daca cetateanul european, acela pe banii caruia se destrabaleaza escrocherimea politicianista, va mai ingadui un astfel de sistem politic ticalos.

    Daca "da", atunci nu exista nicio diferenta intre populimea greceasca si cea europeana si s-ar confirma zicala ca "prost nu este cel care cere ci cel care da" !

    Actualii politicieni europeni, sunt prea mici si prea ingramaditi in ambitiile lor meschine, pentru a se putea ridica la inaltimea constituirii unui super-stat federel cum ar fi SUE.
    Sunt niste bieti cotetari care cotcodacesc besmetic in propriul lor gainat, pentru a gasi un viermisor.
  • +31 (37 voturi)    
    Foamea bate retorica (Luni, 6 iulie 2015, 9:24)

    mihaela001 [utilizator]

    Varoufakis spera probabil intr-un DA care sa-i permita sa accepte conditiile creditorilor fara sa-si asume raspunderea. "Eu mai bine mi-as fi taiat mana..., dar daca poporul asa doreste, asa facem". Acum ca rezultatul este NU, e groasa. Pe cine mai da vina? Cand timpul retoricii trece si vine vremea sa facem treaba, multi inconstienti si incompetenti spala putina.
    • +8 (12 voturi)    
      Vina (Luni, 6 iulie 2015, 10:32)

      Kevi [utilizator] i-a raspuns lui mihaela001

      Da vina pe popor.

      "Pai voi ati ales NU! Ce va plangeti ca din pensia de 1000 de drahme nu-ti mai poti cumpara 2 paini?"
    • +1 (3 voturi)    
      Politicienii au incercat sa scape de raspundere (Luni, 6 iulie 2015, 15:49)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui mihaela001

      dar prin acest referendum prostimea i-a impins pe cararea construita de ei.

      Cand o sa inceapa masurile de austeritate - fara de care nu se poate iesi - oare ce o sa zica prostimea?

      Na belea cu politicienii astia prosti si iresponsabili - ce si-au facut ei cu mana lor tot impotriva lor se va intoarce...
  • 0 (28 voturi)    
    Oameni si banci (Luni, 6 iulie 2015, 9:24)

    tepesvoda [anonim]

    Cine sunt creditorii Grecei? Banci din Franta si Germania? Ai cui bani gestioneaza aceste banci? Ai actionarilor si a depodentilor adica a cetatenilor francezi si germani. Au fost ei intrebati de banci daca sa crediteze Grecia? Bani au fost primiti de guvernele Grecei. Au intrebat guvernanti Grecei pe cetateni daca sunt de accord cu imprumuturile? Deci bani cetatenilor francezi si germani fara sa fie intrebati au fost dirijati chipurile catre cetateni greci fara ca acestia sa fie intrebati. Cine a luat comisioanele grase din cadrul bancilor din Franta si Germania? Care sunt guveranti greci care au gestionat imprumturile? Cetateni greci nu isi pot scoate bani lor din bancile grecesti? De ce ? Doar sunt bani lor iar bancile sunt entitati private. Bancile au creat criza impreuna cu politiceni iar acum se doreste decontarea pe spatele cetatenilor europeni. Vor suferi si cetateni germani si francezi cat si cei greci.Poate acesta criza va scoate la iveala cine e in spatele crizei din 2009( bancile salvate de politiceni)
    • +2 (8 voturi)    
      corect (Luni, 6 iulie 2015, 10:18)

      catalin060666 [anonim] i-a raspuns lui tepesvoda

      corect spus.....de ce trebuie ca un stat sa se implice daca o banca PRIVATA da faliment..cand dai bani iti asumi riscul sa nu-i mai vezi inapoi....daca firma mea da faliment pentru ca nu-mi mai pot recupera banii din serviciile prestate si neincasate intervine statul sa ma salveze??........
    • +8 (14 voturi)    
      easy!!! (Luni, 6 iulie 2015, 11:55)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui tepesvoda

      cei 3 mil pensionari greci au primit o pensie media mai mare cu 800 E lunar mai mare decat a nemtilor [sursa: Eurostat].
      Cam 30 mld anual. In cinci ani?
      N-au stiut? sau -dirijati de stangisti- au dat o tzeapa colectiva CHIAR si noua.
      PS in capitalurile imprumutate de catre FMI/BCE etc se regasesc si banii guvernului roman.
  • -8 (30 voturi)    
    Varoufakis (Luni, 6 iulie 2015, 9:28)

    Nea Nae [utilizator]

    O partida jucata excelent de expertul in "game theory". Syriza iese cu fata curata (poporul a votat OHI :) si a mandatat guvernul sa negocieze pe noi conditii) din primul test real din jumatatea de an de guvernare. Pana la urma - daca e sa fim cinstiti - datoriile de sute de miliarde s-au acumulat in zeci de ani de guvernare PASOK / Nea Dimokratia dar scadenta a sosit pe capul proaspetei guvernari Syriza. Interesant de vazut cum inghit doctoria birocratii europeni si ei de la FMI.
    • +2 (4 voturi)    
      idem si la fel Barbass vs. Jesus (Luni, 6 iulie 2015, 15:59)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Nea Nae

      Cine este hotul?
      si Gretzia a raspuns: Jesus.

      O sa afle vreodata adevaratul raspuns Gretzia?

      Cred ca in curand - asa se asterne anarhia intr-o tara odata civilizata. Cand nu iti alegi cei mai buni lideri sau cand liderii tai devin iresponsabili vai de capul tau...

      Democratia nu exclude valorile si principiile.

      O masa haotica isi pierde valorile si principiile.
      O multime ordonata isi impune si isi desavarseste valorile in timp.

      Deh, fiecare este responsabil pentru alegerile sale, iar natiunea are liderii pe care ii merita.
  • -24 (44 voturi)    
    merkel (Luni, 6 iulie 2015, 9:29)

    xanti [utilizator]

    Ce palma si-a luat Merkel de la greci.
    Bravo lor.
    • +17 (27 voturi)    
      Asa, si ? (Luni, 6 iulie 2015, 9:46)

      AdiSto [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Cu ce te / ne incalzeste ca si-a luat o plama Merkel ? In cel mai rau caz Merkel isi da demisia si partidul ei nu mai castiga viitoarele alegeri ? Cu ce rezolva asta problema grecilor ? De fapt problema noastra CU grecii ?
      Cred ca plama ne-am luat-o cu totii. Daca nu stiai, in aia 320 de milarde sunt si banii tai.
      • -4 (10 voturi)    
        datoria Greciei (Luni, 6 iulie 2015, 10:12)

        xanti [utilizator] i-a raspuns lui AdiSto

        As da bucuros bani de la mine sa iasa Grecia din UE si sa se duca naibii aceasta costructie.
        • +7 (11 voturi)    
          Pai da (Luni, 6 iulie 2015, 11:57)

          AdiSto [utilizator] i-a raspuns lui xanti

          Chiar as vrea ca toti voi astia care va bucurati de rezultatul referendumului si le luati apararea unor lenesi si evazionisti, sa platiti voi, din banii vostri personali, datoria Greciei. Toata.
          • +5 (11 voturi)    
            ... (Luni, 6 iulie 2015, 12:49)

            pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui AdiSto

            N-au cum.
            Sunt rusi.
    • -15 (35 voturi)    
      corect (Luni, 6 iulie 2015, 9:54)

      Qu [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Au facut un mare pas inspre libertate si scaparea de sub sclavia FMI si a bancilor.
      • +11 (15 voturi)    
        Corect (Luni, 6 iulie 2015, 10:05)

        AdiSto [utilizator] i-a raspuns lui Qu

        Si vor avea bani sa traiasca de unde ? Au inceput dimineata sa-si plateasca taxele si impozitele ? Au explodat dimineata investitiile in Grecia ?
      • +12 (16 voturi)    
        Mda... (Luni, 6 iulie 2015, 10:58)

        ticbis [utilizator] i-a raspuns lui Qu

        Cred ca au facut un mare pas spre faliment si saracie lucie!
        Apropo, poti sa-mi spui din ce bani isi va primi luna asta pensia pensionarul grec si leafa functionarul de la posta?
        Din cate am aflat eu, daca FMI nu le da bani, Grecia n-are de unde le plati!

        Prostia se plateste!
      • +5 (11 voturi)    
        esti mai in pom decat grecii.. (Luni, 6 iulie 2015, 10:59)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui Qu

        ..toate tarile sunt datoare la FMI... toate, si din oriental mijlociu si din Asia si din Americi(nord si sud) si din Europa..si din Australia, insulele Pacificului..oriuned e un statformat, exista o datorie la FMI... inclusive Rusia e datoarea MFI..sau CHina..nu mai spun de SUA...
        si nu e sclavie e un mecanism economic creat si acceptat de toate tarile din lume...
      • +4 (10 voturi)    
        Un pas urias chiar (Luni, 6 iulie 2015, 11:07)

        sile [anonim] i-a raspuns lui Qu

        Atata doar ca ei au nevoie oricum de alte imprumuturi.
      • +9 (15 voturi)    
        un mare pas (Luni, 6 iulie 2015, 11:13)

        feral [utilizator] i-a raspuns lui Qu

        Inainte de vot Grecia era pe buza prapastiei; acum a facut un mare pas, cum spui tu...
      • +6 (12 voturi)    
        Daca nu vor restitui banii, si dvs si eu (Luni, 6 iulie 2015, 11:36)

        deval [utilizator] i-a raspuns lui Qu

        vom plati ! Pentru ei si urmatorii care vor face la fel ! De la scutirea de acum 5 ani am platit .Si noi. Problema lor e aceea ca nu "restructureaza " coruptia ! Daca ii imprumutati dvs , aveti dreptate.E ok ! O sa vedeti cata "libertate"sa moara (cei mai saraci dintre ei) or sa aibe...
      • +9 (15 voturi)    
        Si un si mai mare pas (Luni, 6 iulie 2015, 11:49)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Qu

        Catre saracie, izolare si manipulare de clowni politici iresponsabili. O "independenta" ce va fi scump platita. Credet ca FMI si alte organisme isi dorec asa "scalvi" - trantori, corupti si rau platnici. Cred ca in primul rand aceste organisme rasufla usurate ca au scapat de greci.
    • +12 (18 voturi)    
      Poate imi spui, te rog frumos, (Luni, 6 iulie 2015, 10:20)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      cum a luat Merkel palma aia?
      Nemtii au magazinele pline, greci, danseaza cu burta goala! Nemtii pot sa/i salveze pe greci, grecii danseaza si asta nu ii poate salva!
      Si apoi, din cate imi aduc eu aminte, nemtii nu "si/au" palne niciodata, fara sa nu le inapoieze cu piciorul!
      Asa ca, bucuria ta face parte din categoria "moartea regilor, bucuria nebunilor"
      Ia cujeta tu, mintenas!
    • +9 (13 voturi)    
      sa vezi ce... (Luni, 6 iulie 2015, 10:53)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      fericiti o sa fie grecii cand nu o sa mai aiba bani de nimic...
      merkel sunt convins ca o sa fie devastata...
    • +9 (15 voturi)    
      nu Merkel mestere.. (Luni, 6 iulie 2015, 10:56)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      ..Merkel e un simplu reprezentant.. cea mai mare palma si-au luat-o tari ca RO, care uaa dat bani grecilor si nu ii vor vedea in veci..

      cand negocia Merkel cu grecii, negocia si pentru RO si pentru DE si petnru IT si pentru alte tari care au imrumutat grecia... dar unul catine care nu intelege conceprul de uniune, vede mai greu lucrurile astea..
    • 0 (10 voturi)    
      Malaka Tsipras (Luni, 6 iulie 2015, 11:12)

      feral [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Grecii si-au luat in palma propriul viitor si madam Merkel s-a uitat in alta parte scarbita.
  • +24 (32 voturi)    
    vot (Luni, 6 iulie 2015, 9:59)

    nimrod [utilizator]

    Deci, grecii nu vor sa se pensioneze la 67 de ani. Ramani verticali, cu uzo in fata, all day long, de la 61. Halal de ei. Altfel, si eu cred ca vor spala vasele prin Europa multi ani de-acum incolo.
    • -3 (15 voturi)    
      munceste tu (Luni, 6 iulie 2015, 10:54)

      Qu [utilizator] i-a raspuns lui nimrod

      Munceste tu pana la 100 de ani, sau pe viata, cum se propusese in parlamentul Marii Britanii.
      • +4 (6 voturi)    
        Mda... (Luni, 6 iulie 2015, 14:27)

        ticbis [utilizator] i-a raspuns lui Qu

        Daca ai 40 de ani si emigrezi maine in Grecia iar poimaine obtii cetatenia greaca, daca te declari adept fanatic al politicilor lui Tsipras, iti garantez eu ca statul grec te va pensiona imediat si-ti va stabili o pensie de cel putin 800 de euro pe luna! Mai mult, o sa-ti dea si un card de pensie...

        Probleme o sa ai doar atunci cand vei baga cardul in bancomat. Pe display vei primi un mesaj prietenos:
        "Ne pare rau, dar tranzactia dvs nu poate fi efectuata. Va rugam sa reveniti! Va multumim ca ati ales serviciile bancii noastre si va dorim o zi buna!"

        Pricepusi?
  • -4 (14 voturi)    
    nam (Luni, 6 iulie 2015, 10:05)

    idealogul [anonim]

    Vinerea trecuta ma uitam la analiza facut de Blomberg si alte "prestigioase" surse de informare occidentale care dadeau un scor foarte strans intre DA si Nu. Cand colo diferenta a fost de peste 20%. Acum am inteles la BBC, CNN si Blomberg marja de eroare este de 20%.
    Sincer de acum in colo am sa ma informez de pe RT. Sunt mai corecti. Ar trebui ca doamna Macovei sa citeasca din nou la Bruxelex discursul prin care acuza ca s-au furat 2 milioane de voturi.
  • -1 (11 voturi)    
    Tămbălău (Luni, 6 iulie 2015, 10:16)

    Paulian [anonim]

    Ce atâta tămbălău? Premierul britanic a anunţat că va organiza un referendum pe tema ieşrii Marii Britanii din UE - şi nimeni nu sare în sus!
  • +9 (15 voturi)    
    Demoncratie (Luni, 6 iulie 2015, 10:39)

    marius [anonim]

    Populismul si lozinca ca fiecare lucreaza dupa posibiltati si primeste dupa nevoi si-a atins apogeul . Europa nu se va intoarce inapoi , grecii vor da jos guvernul cu pietre pentru ca populistii nu au dorit sa iese Nu ci au vrut doar sa nu isi asume raspunderea .
  • +8 (18 voturi)    
    Varoufakis isi da demisia (Luni, 6 iulie 2015, 10:45)

    andrei [anonim]

    Varoufakis isi da demisia. Altfel spus, v-am facut-o, v-am aranjant pe cateva decenii de acum inainte, acum plec descurcati-va, iesiti voi din groapa daca mai puteti.

    Realitatea e ca omul probabil isi da seama ca a adus Grecia intr-o situatie fara iesire si, ca orice sobolan, paraseste primul corabia.
    • +1 (3 voturi)    
      oare astia au raspunderea ministeriala??? (Luni, 6 iulie 2015, 16:03)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      Asa as aplica legea raspunderii ministeriale pe ex ministru de finante...
  • +9 (15 voturi)    
    Parerea mea (Luni, 6 iulie 2015, 10:48)

    ticbis [utilizator]

    La ora actuala, problema Greciei nu este daca ii va fi sau nu stearsa datoria acumulata, ci faptul ca niciun fond european sau international nu-i va mai imprumuta de acum incolo bani.
    Ori Grecia are nevoie de bani externi pentru a plati pensiile si salariile de luna asta, economia proprie nefiind in stare sa le sustina.. Ceea ce incearca acum Grecia este un santaj politic si emotional la adresa UE.

    Ramane de vazut daca UE va accepta acest santaj; daca da, atunci se va intra intr-o spirala periculoasa care poate duce la compromiterea ideii de uniune europeana si de moneda unica.
    Tari ca Ungaria lui Viktor Orban sau Romania lui Victor Ponta vor specula din plin momentul si vor adopta imediat aceleasi masuri populiste, incercand sa forteze mana europenilor cu aceleasi pretentii ca si cele ale grecilor. Mai mult, se va alimenta din plin curentul eurosceptic din tarile in care acesta este deja puternic: Franta, Italia, Spania, Portugalia si Marea Britanie. In antiteza, vor aparea miscari de nemultumire ale populatiei din Germania, Austria, tarile scandinave, Olanda, etc care nu va mai fi dispusa sa plateasca sustinerea grecilor.
    Europa va intra in deringolada, in anarhie si haos, moneda euro se va prabusi, influenta politica si economica pe plan european a Rusiei si Chinei va creste, miscarile fundamentaliste musulmane vor lua amploare!

    Cel mai probabil insa, BCE va continua sa sustina financiar Grecia din fondurile de rezerva, dar la un nivel minim, calculat conform planurilor initiale ale UE pentru o politica de austeritate. Asta inseamna reduceri de locuri de munca, taieri de salarii si pensii, taxe marite. Dar grecii au votat pentru mentinerea veniturilor actuale, deci vor aparea revolte si lupte de strada, demisia guvernului, alegeri anticipate, etc.

    In fine, cea mai rationala decizie acum ar fi excluderea Greciei din UE si din zona euro. Cand ai un cancer in corp il extirpi chirurgical, nu-l tratezi cu ceaiuri si comprese, altfel se va extinde in tot organismul!
  • +9 (17 voturi)    
    eu cred ca.... (Luni, 6 iulie 2015, 10:56)

    liviu_ [utilizator]

    grecii au facut in acest moment o greseala catastrofala...
    1 - nu sunt credibili. ii imprumuta si ei vor face ce?! evaziunea e in continuare in floare
    2 - pana vor ajunge la un acord bursele se vor calma si asta inseamna ca singura forma a lor de sanjat nu va mai exista
    3 - ue nu isi permite un nou ajutor pentur ca isi pun propriul popor in cap
    4 - pe termen scurt vor suferi grecii... europenii vor avea ceva probleme, dar nu imediate.
    5 - in 2-3 saptamani grecia va ramane fara bani si importuri (adica medicamente, combustibil, mancare etc).

    eu cred ca pana la urma se va ajunge la un acord intre cele 2 tari... dar eu cred ca acel acord nu va fi pe placul grecilor. in 2 sapamani grecii nu vor mai avea bani si vor semna aproape orice
  • +11 (17 voturi)    
    un nou proverb (Luni, 6 iulie 2015, 11:35)

    andrei [anonim]

    Cred ca toata povestea asta va genera o noua expresie in limbile europene: "A sarbatori ca grecii la faliment".
  • +8 (12 voturi)    
    coplesitor (Luni, 6 iulie 2015, 11:51)

    guitarist2 [utilizator]

    De cand e 61% un scor coplesitor? Coplesitoare e doar nevoia de senzational.
    • +5 (7 voturi)    
      Context (Luni, 6 iulie 2015, 12:12)

      sile [anonim] i-a raspuns lui guitarist2

      Cred ca e vorba de context. 61% in conditiile in care sondajele indicau o diferenta de cca. 1% e ceva neasteptat. Coplesitor e sentimentul care te cuprinde cand vezi cum grecii voteaza sa ramana cu taxe scazute si exceptii (si sa nu le colecteze nici pe alea) si vin sa-ti spuna sa-ti iei gandul de la banii care li s-au imprumutat ca ei n-au de unde sa dea.
      • +2 (4 voturi)    
        ma asteptam... (Luni, 6 iulie 2015, 13:20)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui sile

        nu e nimic senzational...
        pentru ca prim ministru a reusit sa "arate" ca ei nu au bani acum din cauza ue nu din cauza lor si i-au pacalit ca daca voteaza nu o sa curga cu lapte si miere

        sa vezi pumni in cap dupa ce o sa realizeze prostia facuta in cateva saptamani
        • +2 (4 voturi)    
          este o lectie interesanta de politica.. (Luni, 6 iulie 2015, 16:08)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Atentie la ce mesaj politic afisezi in campanie ca se poate intoarce impotriva ta...

          Daca incurajezi gloata sa nu plateasca, sa fure, sa consume excesiv care fraier o sa vrea sa plateasca impozite si taxe, sa faca afaceri legale?

          Poate sa insemne si un sfarist al partidelor populare...
  • +6 (8 voturi)    
    Nu au umblat la coruptie, doar la austeritate ! (Luni, 6 iulie 2015, 12:11)

    deval [utilizator]

    Nici una dintre masurile propuse nu este peste ce avem noi azi , la 3 ani de la revenirea dupa criza cand se produc masuri de relaxare pentru cei mai defavorizati (...): armata,politie,parlamentari in modul cel mai criminal economic posibil (pensia speciala fara nici o legatura cu contributia) ! In schimb au si a 13 si a 14 pensie anuala , pensia minima , si medie peste cea din Germania .Pensia maxima nu exista ca si la noi. In Germania , pentru bugetari , pensia maxima e 2400 euro....
  • -4 (8 voturi)    
    Ce gust amar (Luni, 6 iulie 2015, 12:47)

    MAD [anonim]

    imi lasa cand vad ca se judeca o problema in functie de cine are problema. Unii sunt mai cu mot." Grecia nu poate suporta si mai multa austeritate pentru ca ar duce la tulburari sociale si ar micsora sansele unei reverniri economice, a declarat Juan Pablo Bohoslavsky, expert independent pentru datorii al ONU. Creditorii Greciei ar fi trebuit sa fie mai atenti la ce spune legislatia internationala in materie de datorii, a spus acesta subliniind ca trebuie acordata o importanta mai mare drepturilor omului. " La noi a mers si TVA 24 % si taieri de salarii si nu s-a mai pus problema de drepturile omului si de suportabilitate. Si parca FMI-ul a recunoscut ca a eperimentat pe noi si a gresit ce a facut. Pe noi nu ne iarta nimeni de datorii desi am facut cum au vrut ei
  • 0 (10 voturi)    
    Prea multa disperare! (Luni, 6 iulie 2015, 12:56)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Statul grec este o entitate imprumutata cu niste garantii la niste banci. Imprumutul poate avea doua finalitati:
    1. Este returnat cu dobanda
    2. Nu este returnat si banca ia garantiile
    Poporul grec a ales solutia 2! De unde atata isterie? "Vai, ce catastrofala greseala, or sa vada ei cand iau pensiile!" Si ce? bancile sa-si ridice garantiile, grecii sa-si vada de drum fara increderea investitorilor. Bancile vad cat este minisul dupa ce ridica garantiile, vad cine continua sa existe si cine nu si end of story!
    Inca o data: bancile pot si pierde! Sa deschida ochii inainte de a da bani atat statelor cat si persoanelor fizice!
    Si inca o problema ar trebui ca imprumutul in numele statului macar in Romania sa fie decis de catre oameni, nu de catre politicieni. Doar cu referendum! Noi avem rata la FMI! N-a intrebat cineva daca vrem imprumut ca sa putem da ajutoare sociale marite cum vrea Ponta?
    • +4 (8 voturi)    
      Gresit! (Luni, 6 iulie 2015, 13:23)

      ticbis [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Imprumuturile statelor la organismele financiare internationale au ca singura garantie masurile economice, politice si financiare asumate si care asigura banca creditoare ca statul respectiv isi va putea plati datoriile si dobanzile aferente! In niciun caz nu e vorba de garantii materiale!

      In cazul in care guvernul care s-a inprumutat refuza sa implementeze masurile la care s-a angajat atunci cand a contractat creditul si, mai mult refuza sa-si plateasca datoria, atunci banca face o chestie simpla: nu-i mai da alti bani!

      In acest caz, in lipsa de lichiditati si in incapacitate de plata a cheltuielilor publice curente (salarii, pensii, ajutor de somaj, sanatate, invatamant, proiecte de investitii, etc), guvernului respectiv ii va ramane doar o singura solutie pentru supravietuire: sa-si vanda resursele si patrimoniul!

      Deci nu bancile ii vor confisca Greciei insulele si Acropole, ci guvernul grec va fi nevoit sa si le vanda singur, pentru ca nu mai are alta alternativa!
      Te asigur ca daca Grecia ar fi acceptat masurile de austeritate ce garantau de fapt atat revenirea sa economica la linia de plutire cat si rambursarea datoriei externe catre creditori, nicio banca din lume nu s-ar fi atins de insulele lor sau de Acropole!
    • 0 (2 voturi)    
      intr-un joc fiecare doreste (Luni, 6 iulie 2015, 16:16)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      sa isi majoreze profitul si sa isi minimizeze pierderile.

      In acest caz cine crezi ca are mai multa putere sa isi minimizeze pierdere?

      Ref. cine decide acordurile internationale.

      1. Daca primaria introduce canalizarea in satul din deal oare o intreaba si pe mamaia sau numai pe reprezentantul ei in consiliul local?

      2. Daca un ministru/PM greseste oare nu crezi ca exista raspunderea ministeriala asociata acelei decizii?

      3. Oare deciziile acestea importante nu se bazeaza pe niste evaluari/studii de impact facute de experti? Oare de ce scriu acolo unii??? Oare de ce lise cere avizul altora - fie ca acel aviz este numai consultativ?
  • +6 (10 voturi)    
    wow... (Luni, 6 iulie 2015, 13:18)

    liviu_ [utilizator]

    " Grecia nu poate suporta si mai multa austeritate pentru ca ar duce la tulburari sociale si ar micsora sansele unei reveniri economice, a declarat Juan Pablo Bohoslavsky, expert independent pentru datorii al ONU. Creditorii Greciei ar fi trebuit sa fie mai atenti la ce spune legislatia internationala in materie de datorii, a spus acesta subliniind ca trebuie acordata o importanta mai mare drepturilor omului. " - o cautare pe google arata ca tipu e argentinian...

    nu suporta masurile de austeritate impuse?! BAAAAAA in romania salariu mediu e de 300-400 euro... aia au 2000-3000 sa ma scuteasca! noroc ca oricum nu-l asculta nimeni
  • +7 (9 voturi)    
    Deocamdată este de evitat turismul în Grecia (Luni, 6 iulie 2015, 13:35)

    marius v [utilizator]

    Cardurile bancare sunt inutile un timp (destul de lung, probabil). Suntem sfătuiți să luăm la noi euro cash, numai că. - sper că spun prostii - nimeni nu-ți poate garanta protecția față de niște oameni disperați. Poliția elenă, veți spune. Ei, am mari rezerve când mă gândesc la salariile pe care nici polițiștii nu le vor mai vedea prea curând.
    Așa se întâmplă când uiți cum să votezi. Mai cunoaștem noi niște cazuri.
  • -2 (10 voturi)    
    Ce parere aveti? (Luni, 6 iulie 2015, 13:52)

    dionysos [anonim]

    Ce parere aveti despre economisti, laureati ai Premiului Nobel, precum Stiglitz, Krugman sau Amartya Sen, care au afirmat ca datoria grecilor este imorala?
    • +4 (6 voturi)    
      opinie politica socialista (Luni, 6 iulie 2015, 15:02)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui dionysos

      faptul ca e premiant Nobel nu il face special...Si Obama are Nobel, asemeni multi altii.
      in alta ordine de idei, parerile lor socialiste, nu intra in discutie. Eu unul m-as multi daca si-ar dona macar propriile premii la datoria greaca, m-as simti ceva mai bine...decat sa platesc doar eu .

      Bai cum naiba se face ca numai americani se gandesc la "saracutii greci" cum ar trebuzi sa le iertam datoriile.???
    • 0 (6 voturi)    
      am senzatia ca lipsesc niste informatii (Luni, 6 iulie 2015, 15:35)

      ciprian_ [utilizator] i-a raspuns lui dionysos

      Vina apartine in majoritate grecilor insa o parte o poarta si troica.

      Nu sunt expert in economie insa imaginea prezentata pana acum e destul de simplista si simt ca lipsesc niste piese din puzzle, altfel grecii eurau de mult timp out. Mi-ar place sa stiu tabloul exact.

      - tuturori le pare rau pentru greci, insa per ansamblu isi cam merita soarta

      - lista de cerinte e normala si de bun simt http://www.petreanu.ro/2015/06/29/iata-ce-reforme-umilitoare-ii-sunt-solicitate-greciei/ . Grecia trebuie sa se restructureze. Daca nu, o sa o faca din afara euro insa tot o sa o faca

      - uneori ustura cand dezinfectezi o rana, portugalia, italia si spania au fost la doctor si acum sunt ok. Cipru pare ok.

      - grecia a avut o atitudine de forta, cu batut cu pumnul in masa pe principiul ca "daca nu imi dati bani o sa pierdeti si voi"

      - o datorie, o promisiune sau un contract trebuie respectate. Te gandesti de 10 ori inainte sa imprumuti ceva. Grecia (oricine) trebuie sa isi respecte obligatiile.

      - am senzatia ca grecii cred ca li se cuvine totul fara obligatii. De asta acum musca mana care le-a dat de mancare. Dupa ce au crescut, mancat si baut cu banii europei, si in 2010 cu pensii mai mari decat ale nemtilor - nu-i normal sa santajezi europa cu drumuri la Putin, schimbat directia catre rusia / china.

      - pro grecia: mi-ar place sa vad o harta a banilor pe care i-au primit grecii: cati, de la ce tari sau fonduri, in ce au fost investiti. Sunt voci care zic ca nu au vazut nici un ban ci banii au fost folositi pentru refinantat la dobanzi mai mari catre banci private in special germane si franceze. Aici nu mai e ok daca e adevarat.

      - tot timpul e si vina managerului-trebuia monitorizare mai atenta

      - merkel a gresit. Trebuia sa aiba o atitudine mai transanta - ori restructura datoria inainte sa creasca syriza, ori sa zica stop sa taie sperantele din fasa. Syriza e creatia ezitarilor lui merkel, a vinei impartirii ei intre merkel arhitectul europei si merkel economistul europei
    • +2 (2 voturi)    
      Datoria Greciei numai imorala nu e (Luni, 6 iulie 2015, 18:49)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui dionysos

      Nu trebuie sa fii mare geniu, cu premii Nobel luate, ca sa vezi niste evidente care te lovesc in moalele capului:

      In ultimii 35 de ani, deficitul bugetar annual al Greciei nu a scazut NICIODATA sub 3%. In schimb a fost si de 15%.
      Media fiind undeva pe la 7-8%.

      Ce evidenta mai mare vrei de atat?
  • +4 (6 voturi)    
    hmmm (Luni, 6 iulie 2015, 15:06)

    liviu_ [utilizator]

    "mentinerea Greciei in zona euro “este inca obiectivul lor si al meu" " - nu pricep ce tin cu dintii atata de grecia...
    daca i se va spune clar "nu faceti ca noi pa" in 2-3 saptamani o sa vina in genunchi la ue....
    daca se vor face compromisuri cu grecia... multe tari pot merge pe aceeasi reteta + ca tarile bogate vor fi foarte ofticate pentru ca platesc pentru altii...
    este o mare eroare sa cedeze in fata g recilor.
    grecia trebuie sa accepte un plan de restructurare sau trebuie sa plece!
    • +2 (4 voturi)    
      parerea mea (Luni, 6 iulie 2015, 18:52)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      e ca americanii si-au bagat iar coada
      ideea e ca daca grecia se apropie de rusia rusia isi face baze aici
      dar nu pot sa nu observ ca la politica americanii au stat mereu prost .. si ce ?
      merita sa distrugi toata europa pt a nu vrei tu sa aiba baze rusii ?
  • +7 (9 voturi)    
    Ma uit (Luni, 6 iulie 2015, 16:00)

    KostasP [utilizator]

    La comentariile unora care se arata extaziati de "alegerea" grecilor si recomanda si Ro sa faca la fel. Si ce anume ar trebui sa faca Ro, sa iasa din UE? Situatia noastra geo-politica nu este asemanatoare cu cea a grecilor. Ei nu ii au in coasta pe rusi, nu au stat sub "obladuirea" lor 44 de ani si nu au experimentat comunismul in toata splendoarea lui. Grecii sunt niste rasfatati pe langa romani. Niste baieti cu casu-n gura inca. Le doresc cale batuta alaturi de marele popor prieten rus si chinez. Eu unul prefer UE, cu toate "nenorocirile" pe care le aduce.
  • 0 (2 voturi)    
    daca as fi in locul UE... (Luni, 6 iulie 2015, 16:21)

    ..13 [utilizator]

    As intreba ce doreste Gretzia si as raspunde repede cu

    1. DA
    2. NU.

    Scurt si rapid.
    Uite asa as raspunde la refendemul DA/NU din Gretzia.

    Time is money and greece seems to have enough money, EU not quite.
  • -3 (5 voturi)    
    Ia uitati-va pe usdebtclock.org (Luni, 6 iulie 2015, 16:33)

    Lucian Ilea [utilizator]

    Cu exceptia faptului ca americanii au datorii totale de 593 de trilioane de dolari in derivati si produsul lor e doar de 17 trilioane de dolari pe an...si harnicii de nemti,francezi,englezi stau bine la datoria externa:316% din pib in Anglia
    doar chinezii si rusii de care va place voua asa de mult la postacii pdl ,au datorii mici sau zero
    Grecii isi scad in fiecare secunda datoria externa de 217% din pib si o trec pe spinarea saracilor din propria lor populatie ,datoria interna de 172% din pib creste de 2-3 ori mai mult pe secunda decat scade cea externa
    si asta fac si harnicii de irlandezi ,stramosii americanilor cu 816% datorie externa din pib
    halal democratie si libertate
    • +1 (3 voturi)    
      asta mai putin conteaza. (Luni, 6 iulie 2015, 18:37)

      hash [utilizator] i-a raspuns lui Lucian Ilea

      conteaza sa te tii de dat banii inapoi la termenele agreate.

      or grecii sunt experti in fentat contractele de imprumut.

      un articol aparut in 2011 arata ca pe lista debitorilor, doar Honduras si Ecuador au un istoric mai prost decat Grecia la rambursarea imprumuturilor (da, si Rusia sta mai bine):

      http://www.historytoday.com/matthew-lynn/greek-economics-drachmas-debt-and-dionysius

      Problema cu grecii e ca au masluit datele sa intre in uniunea monetara. Nu erau 'copti' pentru asta.
    • +1 (3 voturi)    
      Ce??? (Luni, 6 iulie 2015, 18:46)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Lucian Ilea

      Ce prostii zici acolo?

      Dai exemplu de la un site complet obscura despre care nu prea se stie ce algoritmi are in spate.
      Ajuta mai ales atunci cand site-ul respective are reclame.

      De unde scoti tu sume de 593 de trilioane de dolari ca si datorie? Omule, calmeaza-te!!!

      Datoria publica a guvernului federal SUA e in jur la 100% din PIB, adica undeva la 16.000 MLD dolari, sau cum iiti place tie, 16 trilioane.

      http://www.tradingeconomics.com/united-states/government-debt-to-gdp

      De unde ai scos tu sumele alea exorbitante?

      Regatul Unit are o datorie publica de: 89% din PIB

      http://www.tradingeconomics.com/united-kingdom/government-debt-to-gdp

      Omule calmeaza-te si ia-ti medicatia. Ca ai luat-o pe aratura, dar rau de tot! :P
  • +2 (2 voturi)    
    Cum supravietuieste o familie in caz de criza ? (Luni, 6 iulie 2015, 18:15)

    Catre redactia HotNews [anonim]

    Cum supravietuieste o familie in caz de criza ?


    Ce ziceti o un articol /dezbatere pe aceasta tema ?
  • 0 (2 voturi)    
    hermes (Luni, 6 iulie 2015, 18:24)

    hash [utilizator]

    zeul comertului era la vechii greci si zeul hotilor.

    grecii se vor confrunta pe termen scurt cu o criza de incredere. ceea ce ar trebui sa faca ar fi alegeri anticipate, care sa reasume angajamentele internationale (care probabil se vor lua zilele acestea), si inca foarte repede.

    solutia pentru grecia ar fi bine sa fie compusa din mai multe parti.

    cum si-au pierdut increderea, ar trebui ca mecanismul de reajustare a cheltuielilor bugetare sa le fie impus, si ce modalitate mai buna pentru niste caposi decat trecerea la drahma.

    pe de alta parte, nu vor fi lasati fara ajutor; un suport financiar va veni de la fmi & bce, dar nu suficient cat sa le finanteze lor toate cheltuielile.

    grecii sa inteleaga ca nu e posibil cu salariile si pensiile care le au sa mearga mai departe cu deficit bugetar.
  • +3 (3 voturi)    
    in locul lui Merkel... (Luni, 6 iulie 2015, 22:18)

    dan [anonim]

    .. as spune ca organizez un referendum in Germania ca sa vad ce vrea poporul in legatura cu grecii. Si l-as organiza prin toamna.
  • +1 (1 vot)    
    Penibili... (Luni, 6 iulie 2015, 23:11)

    Andreas [anonim]

    Daca tot tin la onoare, ar fi putut foarte bine sa stea in banca lor sa caute solutii "in familie" iar referendumul sa fie invalidat, ca oricum nu este decat o cacealma marxista care le va agrava situatia. Si onoarea, evident...
  • +1 (1 vot)    
    da... se vorbeste la telefon (Luni, 6 iulie 2015, 23:53)

    critic [anonim]

    si putin a vorbit cu lagarde dupa ce tsipras a vorbit cu putin... sunt curios cine cu cine a mai vorbit... la telefon


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version