Fundatia Crestin-Democrata, condusa de Teodor Baconschi: Dupa 50 de ani de ideologizare atee, societatea descopera contributia Bisericii la binele comun prin parteneriatul Stat-Biserica

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 16 martie 2011, 11:36 Actualitate | Esenţial

Teodor Baconschi
Foto: Agerpres
Fundatia Crestin-Democrata, fondata de ministrul de Externe Teodor Baconschi, reactioneaza la votarea de catre Parlament a proiectului de Lege privind parteneriatul stat-culte. La o saptamana de la votul din Camera Deputatilor, Baconschi a publicat pe site-ul fundatiei un mesaj prin care "saluta initiativa doamnei Raluca Turcan". "Este important ca, dupa cincizeci de ani de ideologizare atee, societatea romaneasca sa descopere aceasta contributie istorica a Bisericii la binele comun", se arata in textul semnat de Teodor Baconschi, Adrian Papahagi, Radu Carp, Mihail Neamtu si Radu Preda.

Membrii fundatiei sustin ca toate statele europene isi pun problema cum sa asigure o asistenta sociala de calitate prin parteneriate public-privat. "Istoric, in spatiul romanesc, Biserica a fost cel dintai furnizor de «servicii sociale»", sustin semnatarii textului, care precizeaza ca "in Romania avem un avantaj pe care nu l-am pus suficient in valoare: Biserici care se bazeaza pe un personal calificat si care au o bogata traditie a filantropiei".

Legea initiata de deputatul PDL Raluca Turcan a fost contestata de numeroase ONG-uri, la fel "ca orice proiect legislativ care priveste rolul religiei in societate". "A devenit o obisnuinta ca in acest domeniu sa se critice nediferentiat, in numele unei pretinse laicitati care de fapt nu recunoaste nici un rol religiei in spatiul public", se arata in text.

Fundatia sustine ca Romania are nevoie, pentru finalizarea procesului de consolidare a legislatiei in domeniul Stat-Biserica, "si de o lege-cadru care sa priveasca serviciile medicale oferite de cultele religioase si felul in care statul poate delega din atributiile sale in domeniu".

Membrii Fundatiei noteaza insa ca "insista ca orice flux financiar dinspre domeniul public catre cel privat (si invers) sa se faca in conditii de maxima transparenta financiara".

"Prin aceasta lege statul nu va redirectiona sume alocate deja altor furnizori de servicii sociale inspre culte. O parte din bugetul MMFPS va fi alocata proiectelor de asistenta sociala si va putea fi accesata doar de culte. Nu exista o cota fixa pentru aceste proiecte, ci in functie de bugetul existent la un moment dat", continua Fundatia. Potrivit semnatarilor, "nu vorbim de discriminare, ci de diferentiere in sfera furnizorilor de servicii sociale".

Reactii dupa votarea legii

Ludovic Orban
Foto: Agerpres
Mesajul Fundatiei Crestin-Democrate vine la o saptamana dupa ce Camera Deputatilor a votat Legea privind parteneriatul dintre stat si culte in domeniul serviciilor sociale. Proiectul legislativ - care prevede ca bisericile recunoscute din Romania vor putea realiza programe sociale cu finantare asigurata de maximum 80% de la bugetul public si 20% din partea cultelor - asteapta acum doar promulgarea presedintelui pentru a fi pusa in aplicare.

Primul care a criticat legea a fost deputatul liberal Ludovic Orban. Potrivit acestuia, proiectul pune "Biserica in subordinea puterii politice", "care nu uita potentialul electoral al Bisericii". Nemultumite au fost si o serie de ONG-uri, care au reclamat ca legea introduce o discriminare intre furnizorii de servicii sociale si ca este "o mita electorala".

Dupa adoptarea legii in Parlament, mai multe ONG-uri i-au cerut presedintelui Traian Basescu, printr-o scrisoare, sa retrimita legea pentru reexaminare in Parlament, iar liderilor de grupuri parlamentare sa retraga acest proiect legislativ.

Raluca Turcan: "Pericolul politizarii acestui proiect este diminuat"

Raluca Turcan
Foto: Agerpres
Deputatul Raluca Turcan, cea care a propus legea, a declarat pentru HotNews.ro ca "pericolul politizarii acestui proiect este diminuat, pentru ca filtrele sunt atat profesionale, cat si transparente". Intrebata daca statul isi permite finantarea acestor proiecte (in contextul in care Guvernul le-a recomandat initiatorilor sa tina cont de "presiunile si riscurile determinate de evolutia economica interna si externa"), Raluca Turcan a precizat ca "statul trebuie sa isi permita".
 
In cadrul unui interviu on-line cu cititorii HotNews.ro, Turcan a precizat ca centrele sociale care se vor ridica in cadrul acestui parteneriat vor ramane ale bisericilor.

Teodor Baconschi: Parteneriatul stat-biserica inseamna ca statul sa delege catre biserica tot ce inseamna orfelinate, un anumit tip de invatamant

Ministrul de Externe, Teodor Baconschi, a vorbit despre parteneriatul stat-biserica inca din octombrie anul trecut, imediat dupa lansarea Fundatiei Crestin-Democrate. Intr-un interviu acordat HotNews.ro, acesta declara anul trecut ca "un partid popular are misiunea de a incheia un parteneriat stat-biserica pentru ca amandoua lucreaza cu propriile instrumente si in propriul registru pentru binele comun. (...) Cunoscand foarte bine Biserica Ortodoxa Romana si ierarhia ei, eu stiu ca n-are sens sa le cer sprijin politic partizan. Asta ar denatura misiunea bisericii. Dar cred ca pentru binele comun putem lucra in foarte multe domenii sociale, putem sa ne inspiram reciproc optiunile si mai cred ca un asemenea parteneriat stat-biserica este totusi necesar".

Intrebat ce inseamna parteneriatul stat-biserica, Baconschi a declarat ca "statul sa delege legislativ si prin infrastructura catre biserica o parte din asistenta sociala. De pilda, tot ce inseamna orfelinate, tot ce inseamna un anumit tip de invatamant".

Citeste aici o dezbatere pe tema parteneriatului stat-biserica


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2190 vizualizari

  • +6 (10 voturi)    
    Ce poti astepta de la un crestineism corupt? (Miercuri, 16 martie 2011, 11:44)

    BEDE [anonim]

    Din pacate ateii au avut numai de castigat in ultimele 3 secole din cauza coruperii crestinismului. Si coruperea lui s-a accentuat dupa anul 313, cand imparatul Constantin a declarat crestinismul religia oficiala a imperiului, pt ca atunci a devenit de bon-ton sa fii crestin pt ca asa se zicea ca e Cezarul...
    Ce poti sa astepti deci de la niste politicieni corupti si de la o biserica corupta?
    Nu mai sunt crestinii care in primele 3 secole dupa Hristos si-au dat viata pt credinta lor, ci avem a face cu un cler care cauta sa obtina o viata cat mai usoara si placuta exploatand naivitatea celor care iau de bune prostiile pe care le vand ei - prostii care sunt in buna masura departe de crestinismul originar, lasat de apostolii care au murit pt credinta lor.
  • +11 (11 voturi)    
    Aceeasi Marie cu alta palarie. (Miercuri, 16 martie 2011, 11:47)

    Andrei [anonim]

    Dupa 50 de ideologizare COMUNISTA facuta de CRESTNI, urmeaza o epoca de ideologizare ORTODOXA facut tot de aceeasi crestini iubitori de totalitarism.

    Au inlocuit o religie cu alta. Apropo, unde sunt ateii aia comunisti, d-le Baconschi, ca la ultimul recensamant 120 % din romani erau parca crestin-ortodocsi!
  • +10 (10 voturi)    
    contributie la binele comun (Miercuri, 16 martie 2011, 11:53)

    Codruta N [utilizator]

    Pe banii Statului? Oau!
    Pai, sa-mi dea si mie statul o gramada de bani (in loc sa ma jupoaie cu taxe idioate) - si sa vezi ce "contributie la binele comun", pe banu' altuia, imi aduc si eu!
    Deci bietii copii orfani vor fi condamnati la spalare de creieri si o neagra inapoiere. Statul lui madam Turcan isi asigura pe viitor rezerva de sclavi!
  • +12 (12 voturi)    
    Parteneriatul stat - biserica e o minciuna! (Miercuri, 16 martie 2011, 11:59)

    worker [anonim]

    Cursa Tarom Bucuresti - Cluj si retur. Premierul Boc (nu se poate spune ca il stimez prea mult ) si o multime de ministrii au mers la clasa econmic impreuna cu toti romanii... normali.

    Cursa Tarom Cluj - Bucuresti. Ieri 15.03.2011 cu plecare de la Cluj la ora 18:55. Cine statea la clasa busines impreuna cu anturajul? Maria sa patriarhul. Si repet: nu singur! Pentru asta isi rup de la gura oamenii saraci ca sa sprijine biserica? Pentru 55 de minute de busines? Pentru a da fuga la Viena pentru tratamente cind romanul de rind nu are bani de medicamente? Parteneriatul stat - biserica este o mare minciuna cu asfel de oameni.

    Domnule patriarh - mai stiti ce este smerenia???
  • +12 (12 voturi)    
    NU DIN BANII MEI! (Miercuri, 16 martie 2011, 12:02)

    Alex [anonim]

    SRL-ul numit Biserica Ortodoxa Romana (a nu se confunda cu "Biserica") a fost colaboratoare a regimului comunist si acum va fi colaboratoare in mod oficial a noul regim.

    Este incredibil ce fac astia cu banii mei. Eu nu am muncit ca sa dau banii unor preoti betivi sau violatori de copii. Cine vrea sa faca asta e treaba lui, multa sanatate, insa NU DIN BANII MEI!
  • +10 (10 voturi)    
    Cum asa? (Miercuri, 16 martie 2011, 12:13)

    Budd [anonim]

    Ce ideologizare atee nene? Ati lipsit vreunul de la slujba de pasti pe vremea raposatului? V-a bagat careva la racoare pentru ca practicati cultul ortodox? A, ca s-a intamplat cu alte culte (e.g. greco-catolic cum fu bunicamiu trimis la canal) e alta treaba.
  • +7 (7 voturi)    
    o porcarie (Miercuri, 16 martie 2011, 12:17)

    rochiri [utilizator]

    Cred ca cele mai consistente actiuni sociale or sa fie in preajma alegerilor! Cand omul o sa primeasca ceva de mancat si de baut si poate o mica sugestie la vot ....
  • +8 (8 voturi)    
    lege stramba (Miercuri, 16 martie 2011, 12:17)

    ginel [anonim]

    " O parte din bugetul MMFPS va fi alocata proiectelor de asistenta sociala si va putea fi accesata doar de culte."
    Este neconstitutional ca o culta care este ONG sa aiba alte drepturi la finantare pentru programele sale versus orice alt ONG.
    Pur si simplu discriminarea se face prin afilierea religioasa a ONG-ului in loc sa se faca pe criteri profesionale.
  • +8 (8 voturi)    
    x (Miercuri, 16 martie 2011, 12:20)

    xulescu [anonim]

    care ideologie atee domnilor?!?! In perioada comunista statul a furat bisericile greco-catolicilor ca sa le dea ortodoxislor iar securitatea era impanzita de informatori preoti.

    In secolul 21 delegam responsabilitatea asupra orfelinatelor si a "unui anumit tip de invatamant" bisericii. Care este acel "anumit tip de invatamant"?!?, ca deja avem indoctrinare "optionala" a copiilor in scoli
  • +10 (10 voturi)    
    . (Miercuri, 16 martie 2011, 12:20)

    RockerJegos [utilizator]

    Sa o descopere dar nu pe bani de la buget
  • -11 (13 voturi)    
    Domnule Baconschi, va rugam sa fiti... (Miercuri, 16 martie 2011, 12:32)

    Rescatorul [anonim]

    mai ofesiv si mai prezent in lupta politica. Romania are nevoie de crestin-democratie pentru a scapa definitiv de partidele bolsevico-kgb-iste, PSD+PC+PNL+PRM. Altfel, nu vom reusi sa implementam civilizatia muncii si europenismul in aceasta tara.
    • +4 (4 voturi)    
      . (Miercuri, 16 martie 2011, 15:57)

      RockerJegos [utilizator] i-a raspuns lui Rescatorul

      Romania are nevoie de crestin-democratie ca de un deget in ochi
      • -2 (2 voturi)    
        Evident, judecata iti este... (Miercuri, 16 martie 2011, 17:41)

        Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui RockerJegos

        ca si nickname-ul pe care ti l-ai pus cu onoare.
      • 0 (0 voturi)    
        Crestin-democratie? (Joi, 17 martie 2011, 20:54)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui RockerJegos

        Iisus supunea deciziile la votul apostolilor? Nu cred...
  • +5 (7 voturi)    
    separarea statului de biserica (Miercuri, 16 martie 2011, 12:34)

    I [utilizator]

    noi inloc sa le separam le amestecam si mai tare. In curand o sa ajungem ca si musulmanii.
  • +4 (6 voturi)    
    a trecut timpul (Miercuri, 16 martie 2011, 12:39)

    multpreafericitul staniel [anonim]

    Sa inteleg ca baconsky crede ca in povestea cu sarpele vorbitor,marul magic,transformarea vinului,arca lui noe si alte bazaconii ca fiind adevarate.Religioa poate fi studiata din punct de vedere psihologic,istoric,social,juridic,cultural,arhitectural etc.Numai ca esenta luata in serios nu poate fi
  • +10 (10 voturi)    
    asta cu filantropia m-a uns la suflet (Miercuri, 16 martie 2011, 12:51)

    visio [anonim]

    nu am văzut preoți să care sacoșelele pentru săraci; în schimb, observ preoți mașini bune, roșii în obrăjori...cât de spre servicii sociale sunt de acord, dar totuși sunt plătite de două ori: odată prin impozite și taxe, și a doua oară la eveniment.
    de curiozitate, vreun om al bisericii a inventat vreodată ceva folositor omenirii? sau sunt suficiente numai rugăciunile? ca o păree personală, dacă era după biserică și acum aveam lumină de la lampa de petrol....
    • +5 (5 voturi)    
      care lampa de petrol? (Miercuri, 16 martie 2011, 14:26)

      I [utilizator] i-a raspuns lui visio

      la un moment dat si aia a fost "varful tehnologiei"
  • +9 (9 voturi)    
    motive (Miercuri, 16 martie 2011, 12:57)

    ironic [anonim]

    Asemenea exemplare de "politicieni" sunt argumentele perfecte pentru introducerea, pe langa declaratii de avere, interese, samd si a unor teste psihiatrice in sistemul electoral. Daca trec, politicienii aspiranti ar trebui sa dea examen, macar la nivel de bacalaureat, si la istorie. Asa vor afla ce "benefica" a fost colaborarea intre biserica si stat inclusiv in timpul comunismului. Dupa indoctrinarea atee BOR a iesit incredibil de castigata. Mai multe biserici luate cu japca de la catolicii transformati de sistemul ateu in ortodocsi. Sistemul "ateu" dorea sonorul mai mic pe partea clericoasa pentru a nu face microfonie cu reportofoanele de sub sutana. Pacat ca sistemul faraonic nu a fost dus pana la capat. Am fi scapat si noi de colaboratorii lui Anania & co gen Voiculescu si Vadim si tata lor Iliescu. Daca vreti colaborare intre stat si biserica, de ce nu emigrati voi in Iran? Raiu' pe pamant dupa atata colaborare!
  • +12 (12 voturi)    
    contributia bisericii? (Miercuri, 16 martie 2011, 12:58)

    andrei [anonim]

    Contributia bisericii din banii statului, adica ai celor care platesc impozite? Am ajuns sa platim impozite la biserica? Nu statul isi asuma prin Constitutie rolul de protector social?
  • +9 (9 voturi)    
    Secularizare = European (Miercuri, 16 martie 2011, 13:21)

    slopa [anonim]

    "Istoric, in spatiul romanesc, Biserica a fost cel dintai furnizor de «servicii sociale"
    eu cred ca primii furnizori au fost prostituatele, apoi crashmele.

    si daca tot pune problema ca : "Membrii fundatiei sustin ca toate statele europene isi pun problema cum sa asigure o asistenta sociala de calitate prin parteneriate public-privat" apoi sa stie ca in toata Europa, tarile is seculare, biserica nu e finantata de stat si nu are drept asupra legilor si constitutiei
    • +6 (6 voturi)    
      da (Miercuri, 16 martie 2011, 14:29)

      I [utilizator] i-a raspuns lui slopa

      istoric vorbind biserica a avut atata pamant incat majoritatea taranilor nu aveau ce sa munceasca si se scaldau in saracie.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Secularization_of_monastery_estates_in_Romania
  • +7 (7 voturi)    
    or pierde voturi (Miercuri, 16 martie 2011, 14:28)

    lili [anonim]

    Pentru asa prostie de lege vor pierde voturi.. Eu care nici nu concepeam sa acord macar o sansa opozitiei ma vada cum obligata sa votez contra PDL si imi voi da votul Ponta si Antonescu. Ii detest pe ei si alianta lor USL si nu cred in ei sau programul lor dar o astfel de lege ii descalifica in ochii mei pe PDL-isti.. Nu mai au nici o sansa .. E absolut oribil ce se intampla.
    • +4 (6 voturi)    
      eu votez pe NIMENI (Miercuri, 16 martie 2011, 14:42)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui lili

      dezamagit de pdl, total, dar asta nu inseamna ca suport amestecul de mizerii chemat USL.
  • +7 (7 voturi)    
    legea e o porcarie (Miercuri, 16 martie 2011, 15:14)

    andu2 [utilizator]

    In cadrul unui interviu on-line cu cititorii HotNews.ro, Turcan a precizat ca centrele sociale care se vor ridica in cadrul acestui parteneriat vor ramane ale bisericilor.
    Ce mai e de comentat aici?
  • +7 (7 voturi)    
    mafia biserica srl (Miercuri, 16 martie 2011, 15:22)

    andu2 [utilizator]

    1 daca biserica vrea sa ajute, poate sa o faca si fara bani de la stat. poate sa o faca din resurse proprii, din donatii care vin pt niste proiecte concrete sau din redirectionarea din impozite.
    2 pana acum biserica nu e recunoscuta pt proiecte sociale promovate de ea. micile exceptii nu caracterizeaza biserica.
    3 ma astept ca biserica , prin astfel de proiecte sa se doteze cu masini de teren ca sa poata duce 3 pungi de ulei:)) mai ales in campanie.
    4 preturile vor fi clar supraevaluate astfel incat cei 20% se vor intoarce la biserica sub forma de paraindarat
    5 Cata incredere sa ai in biserica cand ea nu isi plateste darile catre stat
    6 Criteriile de acordare a asistentei vor fi anticonstitutionala.
  • +4 (4 voturi)    
    NU (Miercuri, 16 martie 2011, 15:32)

    andu2 [utilizator]

    proiectele astea sa fie finantate doar din amenzile sau impozitele pe care le platesc prostituatele.
    eu nu sunt de acord sa platesc impozite pt biserica. si asa ne jecmanesc la greu la nunti botezuri sa inmormantari
  • +4 (4 voturi)    
    mmda (Miercuri, 16 martie 2011, 16:41)

    John Doe [anonim]

    Pana acuma eram indecis , acuma stiu sigur ca o sa parasesc tara .
  • +5 (5 voturi)    
    biserica privilegiatilor (Miercuri, 16 martie 2011, 17:13)

    N.O.S. [utilizator]

    nu am nimic impotriva ca biserica sa se implice in programe sociale ,se intampla asta in majoritatea tarilor in care emigram, da acolo statul nu le da fonduri pe deageaba -participa intr-un sistem concurential cu alte ONG-uri in care nu supravietuiesc daca nu-si demonstreaza competenta .Aici statul subventioneaza o tagma de puturosi ce nu ar avea nici o sansa intr-o competitie deschisa .De ce trebuie sa dam bani bisericilor de la bugetul de stat?De ce nu lasam enoriasii sa decida la nivel local daca vor sau nu vor sa dea bani popilor,daca se justifica sau nu se justifica finantarea lor.Foarte probabil ca multor cladiri ale bisericilor o sa li se schimbe destinatia .Asa sa fie ,oricum sunt prea multe.Imi aduc aminte ,in Detroit ,o comunitate de romani facea o biserica dintr-un restaurant care initial fusese biserica ce nu si-a mai putut plati cheltuielile.De ce nu lasam piata sa decida cate nevoie avem noi de imbuibatii din parohii.Asa o sa inteleaga mai bine romanul de rand ca plateste din buzunarul lui benzina pentru masina de teren a preacuviosului in sutana.
  • +3 (3 voturi)    
    multi dar prosti (Miercuri, 16 martie 2011, 17:52)

    ironic [anonim]

    Ce actiune de caritate mai mare decat donarea averilor si veniturilor catre boborul caruia batman, bat-man (la volan de BMW) i-a supt sangele si i-a intoxicat neuronul? Numai un homo religiosus ar fi in stare sa fure de la toti ca sa dea la putini (cei care sunt chemati la pomana)! Inainte sa se arunce intr-o asemenea masinatiune, mai bine sa demonstreze ca e in stare de actiuni caritabile la scara mai mica. Pana acum sunt mai credibili ca fond de investitii cei din BOR.
  • +4 (4 voturi)    
    mesaj (Miercuri, 16 martie 2011, 17:53)

    Sorin [anonim]

    Nu există nici o lege care să permită autorităţii centrale să renunţe sau să delege atribuţiile în domeniul asistenţei sociale
    Dacă ar exista aşa ceva ,delegarea se face către toate persoanele juridice autorizate în acest sens
    În schimb există legile246/2005 si 178/2010,poate le citeşte cineva...
  • +2 (2 voturi)    
    Miracolul Transparentei (Miercuri, 16 martie 2011, 22:31)

    Dumnezero [anonim]

    Baconschi: "Membrii Fundatiei noteaza insa ca "insista ca orice flux financiar dinspre domeniul public catre cel privat (si invers) sa se faca in conditii de maxima transparenta financiara"."


    Statul e, deja, semi-opac in acest punct de vedere. Cand pui si haina neagra a preotimii peste proces, sistemul capata o liniste de mormant, etansa si opaca, prin care se desfasoara "misticismul" delapidarii, spalarii de bani, semnarii de contracte frauduloase si botezarea licitatiilor aranjate.
  • +1 (1 vot)    
    Eroare (Joi, 17 martie 2011, 14:44)

    L.M [utilizator]

    Stimate domnule Baconschi sunteti intr-o grava eroare, filantropia, domeniu in care dumneavoastra pretindeti ca biserica ar avea " traditie" nu este tot una cu Asistenta sociala care se fundamenteaza pe alte principii.

    In alta ordine de idei in afara de de cateva actiuni cu totul nesemnificative "cantitativ" raportat la numarul de biserici, si care au mai degraba caracter filantropic, eu nu cunosc ca biserica sa fie furnizor de Asistenta sociala.

    Nu ma deranjeaza ca aceasta organizatie, in speta biserica sa ofere ce servicii vrea, dar ma deranjeaza ca cineva SA DEA DIN BANII MEI pentru acest lucru.

    Toate bune
  • +1 (1 vot)    
    Struto camila (Joi, 17 martie 2011, 20:41)

    Marius [anonim]

    Din pacate cel mai prost patron din Romania ,adica statul roman va finanta si va controla o noua cale de scurgere a banilor din bugetul de stat catre anumite "proiecte" de asistenta sociala cu binecuvantarea si participarea bisericii.ONG-urile legal infiintate si care sunt prin statutul de functionare non guvernamentale si apolitice vor fi cele care vor avea de pierdut din aceasta lege facuta la comanda celor aserviti bisericii ortodoxe romane in situatia actuala cu o tara plina de coruptie.Din pacate statul este organismul cu creier dar fara inima iar biserica este trupul cu inima dar fara cap.Monstrul care este clonat acum are creierul statului si inima bisericii,se numeste struto-camila.Rezultatul va fi dezastruos.Potrivit autoarei acestei legi daca cineva vede o nevoie trebuie sa anunte autoritatile locale care vor face o ancheta si apoi va lua masurile necesare impreuna cu biserica ca sa rezolve aceasta nevoie,adica acte,birocratie,timp pierdut si cineva isi va lua salariul linistit si impacat .Asa a facut si bunul samariatean?Nu,el a vazut o nevoie si a actionat IMEDIAT.Adica a avut dragoste,adica ceva care nu piere niciodata.Slava Domnului ca aceasta struto-camila va dispare repede.
  • 0 (0 voturi)    
    ce ziceti de: (Joi, 7 aprilie 2011, 16:20)

    umoristu [anonim]

    BISERICILE SA SE AUTOFINANTEZE 100%.
    Nici un ban din fonduri publice (la care contribui din greu si subsemnatul) nu are ce cauta in finantarea vreunui cult (BOR, BC, mozaic, islam- egal).
    Sa adune bani de la credinciosi (fiecare de la citi are).
    Sa plateasca impozite pe proprietati si pe venituriasa cum o fac si eu).
    Sa finanteze ce proiecte doresc, din fonduri proprii, iar la orice apel /linie de finantare deschisa (c e de stat, ca e din fonduri UE sau alte surse) sa intre in competitia de depunere/evaluare proiecte la fel ca orice alt beneficiar eligibil. Fara o lege speciala pt culte si proiectele lor.
    Sa construiasca biserici, caterale sau orice doresc din fondurile proprii, achizitionind terenurile de pe piata libera ca orice alta institutie/fima/pers fizica sau juridica ce vrea sa construiasca).
    Ca si contribuabil nu vrea sa fiu platitor de taxe, impozite, TVA si etc la un buget local/central ce fnanteaza culte. Sa se autofinanteze singure, asa cum si eu ma “autofinantez” singur, din munca si veniturile proprii, dupa ce imi platesc darile, birurile si obligatiile impuse de stat.
    (parinte baconsky, ai textu de mai sus si pe blogu sfintiei tale...oare va fi postat intru miruire sau excomunicat, cf traditiei BOR-secu de cenzura?):))


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică