Elevii resping planurile-cadru ale Ministerului Educatiei si cer trecerea clasei a IX-a la gimnaziu, masterat didactic pentru profesori, materii precum Etica aplicata sau Oratorie si dezbatere

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 23 februarie 2016, 15:38 Actualitate | Esenţial

Fragment din planul-cadru propus de elevi
Foto: Consiliul National al Elevilor
Consiliul National al Elevilor considera "nepotrivite" planurile-cadru pe care Ministerul Educatiei le-a propus pentru gimnaziu si avanseaza propria viziune. Elevii vor trecerea clasei a IX-a la gimnaziu si masterat didactic obligatoriu pentru viitorii profesori - asa cum prevedea legea educatiei in 2011. Planul-cadru propus de elevi cuprinde clasele V-IX si comasarea Fizicii, a Chimiei si a Biologiei sub cupola Stiintelor - cu 3 ore pe saptamana. Consiliul vrea materii precum Etica aplicata, Cultura si civilizatie greco-romana - in loc de Latina, Educatie economica, precum si Oratorie, retorica si dezbatere. In planul CNE, Religia este facultativa.

Consiliul National al Elevilor a elaborat propria propunere de plan-cadru pentru gimnaziu, dupa ce Ministerul Educatiei a pus in dezbatere trei planuri. In aceasta propunere, elevii integreaza clasa a IX-a in gimnaziu - asa cum prevedea Legea educatiei, importand modelul polonez care a avut ca efecte scaderea abandonului scolar si imbunatatirea rezultatelor scolare.
  • Desi legea educatiei 1/2011 statua trecerea clasei a IX-a de la liceu la gimnaziu, modificarea a fost anulata de fostul ministru Remus Pricopie si guvernul Ponta, prin ordonanta de urgenta, in decembrie 2013 (Detalii aici)
  • Amintim ca si Adrian Curaj, ministrul Educatiei, s-a declarat un sustinator al trecerii clasei a IX-a de la liceu la gimnaziu (Detalii aici).
  • Amintim, de asemenea, ca disciplina Dezbatere, oratorie si retorica a fost introdusa, ca optional, de fostul ministru Daniel Funeriu in 2011.

Contactat de HotNews.ro, Horia Onita, presedintele Consiliului National al Elevilor, a declarat ca Alexandru Draghici, vicepresedinte CNE, este cel care a coordonat propunerile elevilor pentru un nou plan-cadru. Onita a precizat ca, dupa ce Ministerul Educatiei a pus in dezbatere cele 3 propuneri de plan-cadru in decembrie 2015, “am anuntat Consiliile scolare ale elevilor ca va urma sa dezbatem propunerile Ministerului Educatiei si dupa aceea delegatii din judete au venit cu rezultatele dezbaterilor din judetele lor la Oradea, unde in urma cu doua saptamani am avut adunarea generala a CNE in care s-a discutat despre acest plan”.

“In cadrul Comisiei a fost invitata si Monica Anisie, director general pe invatamant preuniversitar in Ministerul Educatiei, care a prezentat pozitia ministerului”, a afirmat Horia Onita. 

Propunerea de plan-cadru a Consiliului National al Elevilor:




Compara cu planul-cadru pentru clasele V-VIII aflat in vigoare in prezent



Vezi aici cele 3 propuneri de plan-cadru elaborate de Ministerul Educatiei

Comunicatul Consiliului National al Elevilor

Consiliul National al Elevilor adopta urmatoarea rezolutie:    
 
1. Consideram ca fiind nepotrivite propunerile de plan-cadru, avand in vedere faptul ca niciuna dintre acestea nu vine in intampinarea nevoilor si cerintelor actuale ale elevilor. De asemenea, condamnam lipsa de viziune ce ar trebui fundamentata pe un studiu de fezabilitate si de impact generat privind conturarea profilului elevului absolvent al celor 10 clase de invatamant obligatoriu. In acest sens, planurile-cadru ar trebui sa fie construite astfel incat, la sfarsitul traseului educational, elevii sa isi fi insusit valorile, principiile si abilitatile necesare integrarii in societate si insertiei pe piata muncii sau continuarii traseului educational in sistemul liceal;

2. Se propune implementarea in regim de urgenta a unui program la nivel national de formare continua a cadrelor didactice astfel incat acestea sa poata implementa cu eficienta maxima curriculumul adaptat noilor planuri-cadru.

Consideram ca profesionalismul si inalta competenta pedagogica si teoretica a cadrelor didactice constituie premise sine-qua-non pentru implementarea noii reforme curriculare. De asemenea, suntem convinsi de faptul ca profesorii sunt actorii cu cea mai mare responsabilitate in sistemul de educatie, avand in vedere faptul ca acestia furnizeaza cunostintele si resursele de care elevii au nevoie pentru a-si insusi competente, valori si principii si, in acelasi timp, reprezinta modele de conduita morala si etica, fundamentale pentru construirea caracterului si personalitatii unui elev.

In acest sens, militam pentru aplicarea legii 1/2011 cu privire la sustinerea masteratului didactic pentru toate cadrele didactice din sistemul de invatamant si implementarea unui program national pentru formarea continua a cadrelor didactice care sa aiba statut obligatoriu;

3. Propunem reorganizarea structurii anilor de studiu, asa cum prevedea initial proiectul de lege a educatiei nationale, prin trecerea clasei a IX-a la gimnaziu astfel incat invatamantul obligatoriu de 10 clase sa fie format din cinci clase primare (clasa zero, clasele I-IV) si cinci clase gimnaziale (clasele V-IX).

La sfarsitul celor 10 ani de invatamant obligatoriu elevii sa sustina un test national care sa evalueze suma de competente dobandite in cadrul anilor de studiu. In acest sens, planul-cadru ar trebui sa aiba in vedere propunerea de includere a clasei a IX-a in cadrul invatamantului gimnazial.

Astfel, propunem ca:
  • evaluarea sa fie formata din mai multe probe pe parcursul mai multor zile
  • evaluarea sa abordeze atat latura teoretica, cat si pe cea practica prin diferite etape ale procesului de evaluare
  • in majoritatea cazurilor, acolo unde se poate, testele sa fie aplicate sub forma de grila, iar rezultate sa fie exprimate sub forma de nivel de competente, prezentate defalcat
Dupa cei 10 ani de invatamant obligatoriu elevii se pot angaja, avand varsta minima legala pentru a intra in campul muncii, ori se pot inscrie in invatamantul liceal, capatand mai multa maturitate si experienta astfel incat sa poata lua o decizie informata cu privire la traseul educational individual.

De asemenea, invatamantul liceal: teoretic, tehnologic sau vocational ar trebui sa aiba o durata de 3 ani, in urma careia elevii acestia sa poata intra in campul muncii, obtinand calificarea sau continuand cu studiile universitare.

Mai mult decat atata, trebuie luat in considerare faptul ca din 2020, invatamantul devine obligatoriu pentru 13 clase. (0-XII)
  • Incurajam parteneriatul intre institutiile de invatamant, A.J.O.F.M. si mediul antreprenorial in vederea eficientizarii tranzitiei de la scoala la viata activa.
4. Implementarea in regim de urgenta a unui program national pentru consilierea elevilor din invatamantul gimnazial si, totodata, cresterea numarului de consilieri psihopedagogici raportat la numarul de elevi. Propunem implementarea unor proiecte de infrastructura pentru crearea unor centre de consiliere psihopedagogica astfel incat incepand din clasa a V-a fiecare elev sa poata beneficia gratuit de consiliere. In acelasi timp, procesul educativ trebuie sa fie in stransa concordanta cu specificul fiecarui elev, dar si cu traseul educational individual;

5. Incurajam abordarea transdisciplinara incepand cu invatamantul gimnazial, pentru a avea insusita aria de competente in vederea abordarii integrate

6. Incurajam cresterea numarului de ore de sport la 3 ore pe saptamana. In acest sens, consideram vitala modificarea conceptuala a structurii orei de sport, avand in vedere caracterul vetust al desfasurarii acestora. Asadar, propunem ca elevii sa fie motivati sa intreprinda activitati sportive in centre specializate, sustinerea orelor fiind mai apoi dovedita. Avand in vedere dotarile proaste ale scolilor si inconvenienta orei de sport situate intre ore teoretice, costul ar trebui sa fie suportat intr-o masura oarecare de catre unitatile de invatamant.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   











Material prezentat de LIDL​

FOTO​ Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Sorbet cu fructe de padure, o varianta mult mai putin calorica a inghetatei


Sorbetul este un desert racoritor pe baza de fructe, suc de fructe, apa si zahar, care desi aduce foarte mult cu inghetata, este o varianta mult mai putin calorica insa poate fi la fel de cremos si delicios! Folositi fructe congelate pentru ca sorbetul sa fie consistent si sa va racoreasca instant in zilele toride de vara.
14906 vizualizari
  • +14 (14 voturi)    
    .... (Marţi, 23 februarie 2016, 15:47)

    tirolez [utilizator]

    Cineva nu are curajul sa-si asume trecerea clasei a 9-a la liceu si ii pune pe "elevi" sa ceara asta? "Copiii vor cultura si civilizatie greco-romana". Serios? Au consultat pe cineva dintre colegii lor "copiii"? Ce papusar au de fapt in spate?
  • +8 (12 voturi)    
    au cerut elevii ?! (Marţi, 23 februarie 2016, 15:54)

    tecumseh [utilizator]

    ce manipulare. e ca aia cu "romanii cer sa nu fie pedepsita antena3" :)
  • +10 (10 voturi)    
    fara educatie economica? (Marţi, 23 februarie 2016, 15:57)

    Stefan-cel-Mare [utilizator]

    Educatia economica ar trebui introdusa de la clasa I. Si ce elev vrea Cultura si civilizatie greco-romana? Pentru ce?
  • +12 (12 voturi)    
    asd (Marţi, 23 februarie 2016, 16:03)

    copywrite89 [utilizator]

    Cine e in spatele acestui Consiliu National al Elevilor?

    Pentru ca eu unul, nu cred ca elevii de liceu sunt de acord cu ore precum "cultura si civilizatie greco-romana", sau alte artificii de pe acolo.

    Asta nu e reforma, e o tampenie crasa!

    Ne incapatanam sa facem mereu aceleasi greseli.
  • +9 (11 voturi)    
    Care elevi ? (Marţi, 23 februarie 2016, 16:07)

    Idealistu [utilizator]

    Cum sa spui ca un grup de persoane care nu au inca ciclul primar de educatie incheiat ca sa nu mai vorbesc de experienta pedagogica si stiintifica, pot oferii o evaluare asupra unui Plan Cadru la nivelul unui minister !
    Alo pe ce lume traim ?
  • +8 (8 voturi)    
    Copy-Paste (Marţi, 23 februarie 2016, 16:16)

    RaduDan1 [anonim]

    Nu pare deloc a fi un punct de vedere venit din partea elevilor! Ce "elevi" se află în spatele acestei asociatii? Cine are interesul de a se folosi si de a manevra niste tineri pentru a-si promova propriile opinii?
    Ar trebui identificat programul din care a fost făcut copy-paste.....
    Am ajuns o ţară de nimic în care nişte tineri au ajuns să fie manipulaţi pentru a face jocurile adulţilor. Ruşine celor care se folosesc de ei!
    Pe de altă parte vorbim totuşi de nişte planuri cadru care sunt pentru nişte copii cu vârste cuprinse între 11 şi 15 ani, adică perioada în care se fixează noţiuni de cultură generală şi se dezvoltă gândirea logică. Persoanele care le-au dat tinerilor de la CNE acest material cred că au uitat că planurile cadru discutate nu sunt pentru liceu.....
    În plus constat că deşi se vorbeşte că programul este supraîncărcat, în noul plan propus apar 29 de ore săptămânal faţă de 23 cât sunt în prezent?!?!?! Nu-i cam mult la gimnaziu?
  • -8 (10 voturi)    
    chiar daca sunt mici, (Marţi, 23 februarie 2016, 16:23)

    scepticu [utilizator]

    asta nu inseamna ca sunt prosti.
    Bravo copii!!!!!
    • +3 (3 voturi)    
      ai inteles gresit..... (Marţi, 23 februarie 2016, 17:58)

      RaduDan1 [anonim] i-a raspuns lui scepticu

      Nu a spus nimeni că sunt proşti. S-a spus că încă nu au competenţele necesare pentru a se pronunţa pe această speţă. Şi nu le au pentru că nu au nici studiile şi nici experienţa necesară! Ce-i atât de greu de înţeles?
      Cei de la CNE afirmă că reprezintă toţi elevii. Aş vrea să văd dovezile din care să reiasă că au consultat elevii din ciclul gimnazial şi pe cei din ciclul primar.... Nu?! Aşa ar fi normal.....
      Cei de la CNE îşi depăşesc competenţele iar ministerul ar trebui să intervină şi să stabilească mai clar care sunt limitele în care acest consiliu îşi poate desfăşura activitatea. Mai nou, constat că mai există şi nişte asociaţii ale elevilor prin ţară, altele decât CNE....... Mă întreb cine finanţează aceste asociaţii făcute de elevi, chipurile.....?!
  • +7 (9 voturi)    
    ... (Marţi, 23 februarie 2016, 16:29)

    pathfinder [utilizator]

    Deci rad cu lacrimi...

    "Consiliul National al Elevilor considera "nepotrivite" planurile-cadru pe care Ministerul Educatiei ... "

    Deci niste pustiulica stiu ei ce-i mai bine.
    Ba chiar au impresia ca stiu si ce-i ala masterat!!!
    Si pana la urma cine-s astia si de unde au aparut?!?
    Si cine-i manipuleaza pe saracii copii?

    P.S. Traim intr-o lume a absurdului.
    Care era ultima data tara tuturor posibilitatilor?!?
  • +5 (7 voturi)    
    nu pot intelege (Marţi, 23 februarie 2016, 16:31)

    tba [utilizator]

    cum elevii detin cunostinte suficiente precum si experienta pentru a contracara o propunere buna sau rea de reforma in invatamant.
    poate as consulta acest consiliu privitor la portul de uniforma, la pauza de masa si activitati recreative sau culturale, dar nu-mi spuneti ca tre sa aiba un cuvant de spus in reforma invatamantului.

    pai asa, sa tot faci treaba.
    daca vine consiliul soferilor si doreste sa circulam pe partea stanga la reforma transporturilor.
    sau macar camioanele pentru inceput.
  • +10 (10 voturi)    
    ... (Marţi, 23 februarie 2016, 16:33)

    pathfinder [utilizator]

    Dar Consiliul National al Prescolarilor ce spune?

    Am auzit un zvon ca aia de la grupa mica o pun de-o greva.
    Nu le mai convin desenele cu Mickey Mouse.
    Unde mai pui ca educatoarele n-au toate doctorat...

    Ha! Ha! Ha! Ha! Ha!
  • +4 (6 voturi)    
    elevii habar nu au (Marţi, 23 februarie 2016, 16:56)

    Razvan97 [anonim]

    elevii sunt prosti. o spune unul care pana acum 1 an a fost elev. si consiliul elevilor e cvasi-inutil, o abureala. eu nu cunosc nicio persoana care sa fi facut parte din consiliile astea si pe care sa o pot numi inteligenta. sa comasezi fizica cu biologia si chimia e o tampenie. master didactic separat, iarasi, o tampenie si mai mare. cine o sa fie nebun sa faca 2 masterate pentru a preda la liceu??? +ca exista sanse foarte mari sa ajungi sa fii repartizat la un liceu vai de el, mai bine te sinucizi.
    dovada ca elevii sunt rupti de realitatea cotidiana. ar trebui sa isi vada de teme, ca vine bacu' si iar 50%+ il pica.
    • +1 (1 vot)    
      nu este vorba despre asta... (Marţi, 23 februarie 2016, 18:06)

      RaduDan1 [anonim] i-a raspuns lui Razvan97

      .... nu sunt proşti dar se profită de lipsa lor de experienţă şi sunt manipulaţi de persoane interesate. Cred că părinţii ar trebui să se implice mai mult în acest domeniu. Constat că opiniile elevilor au devenit mai importante decât cele ale părinţilor. Elevii nu au competenţele necesare pentru a se pronunţa asupra politicilor educaţionale. Este ca şi cum cineva care învaţă pentru a obţine permisul de conducere îi spune el instructorului ce vrea să înveţe şi ce nu!?!?!
  • 0 (0 voturi)    
    Iata grila elevilor din ELVETIA - GENEVE (Marţi, 23 februarie 2016, 17:52)

    SRA [utilizator]

    Ministrul CURAJ cauta apa calda iata ,
    http://www.ge.ch/cycle_orientation/doc/grille_horaire_annee_harmos.pdf
  • 0 (0 voturi)    
    Klaus Iohannis (Marţi, 23 februarie 2016, 17:54)

    SRA [utilizator]

    Presedinte se intreba si intreba dece tineri nu sunt integrati in piata muncii, iata cum trebuie organizat sistemul de educatie

    http://www.ge.ch/enseignement_public/presentation/welcome.asp

    Ministrul CURAJ trebuie sa se grabeasca cu implementarea modelului probat GENEVE !!!
  • -3 (5 voturi)    
    elevii au habar (Marţi, 23 februarie 2016, 18:00)

    LariuBeniamin [anonim]

    Dragi comentatori atotstiutori, cititi macar articolul inainte de pretioasele comentarii ce va simtiti obligati să ni le înfundați între urechi. Tinerii merg pe un program cadru formulat de adulti cu ceva ani in urmă in legislative anterioare dar anulate de distinsul Ponta. Programe ca cele ce le sustin tinerii sunt gasite in multe sisteme de invatamant moderne, si chiar sunt argumentate bine spre deosebire de academicienele titluri... Elevii sunt prosti.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Marţi, 23 februarie 2016, 20:31)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui LariuBeniamin

      Bai rusinea lumii, uite aici:
      "Elevii vor trecerea clasei a IX-a la gimnaziu si masterat didactic obligatoriu..."

      De unde sa stie saracii adolescenti ce-i aia "masterat didactic".
      - inteleg ei ce-i ala un masterat?
      - dar masterat didactic???
      - inteleg ca e vorba de o propunere a cuiva pentru un grant (la care respectivul va fi gras platit) iar profesorii din preuniversitar vor fi obligati sa faca (vorba vine) niste ore (eventual platite) degeaba?

      Matale pe ce lume traiesti?
      Si ... cam ce ai "între urechi"?
  • +2 (4 voturi)    
    Ce aberatii (Marţi, 23 februarie 2016, 19:03)

    aniod [utilizator]

    Elevii cer, elevii cer, elevii cer...
    Poate se gandesc sa mai si invete un pic.
    Asta cu masteratul didactic, chiar ca imi dau seama acum: Domnul Trandafir nu-l avea!
  • +1 (1 vot)    
    Poate, citește și minstrul învățămîntului (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:10)

    stos [utilizator]

    Văzînd planul cadru în vigoare, îmi dau seama de ce ies din clasa a opta numai repetenți. Modificările se fac de profesori nu de ISE și în urma unor studii de caz.
    După 1989, au venit niște suplinitori cu zisele drepturi ale elevilor,cu ocuparea prin vechime și numărul de copii avuți, a locurilor libere din învățămînt.Apoi, am trimis școlile sub mîna primăriilor ca să se alegă praful de ele.
    Pe urmă, am adus părinți buticari în consiliile de administrație ale școlilor. De ce nu avem cercetători, cadre universitare în CA ale școlilor?
    De cînd elevii au o asemenea percepție asupra programei școlare?
    Cu ce capacitate pot elevii să aducă modificări pe termen lung în învățămîntul preuniversitar?
    Școala se face cu dascăli și programele se fac de dascăli, nu de funcționari, elevi și oamenii de pe stradă.
  • 0 (0 voturi)    
    inca o aberatie...a şasea pana acum (Miercuri, 24 februarie 2016, 16:30)

    DanielTodea [anonim]

    După cele 4 variante (3 dezbătute plus cea a disidenţilor "experţi") plus cea a părinţilor vine şi asta a şasea.
    Evident că nu e o propunere realizată de elevi doar preluată şi însuşită de ei. Mirosind de la o poştă a politică este probabil incă o încercare a grupului de "experţi" de altfel excelent "desfiinţaţi" de un articol din Tribuna învăţământului pe care vi-l propun spre lecturare. (invitaţie adresată şi celor din CNE ).
    articolul îl puteţi găsi aici:
    http://www.tribunainvatamantului.ro/planul-cadru-pentru-gimnaziu-cronica-unui-dezastru-anuntat/
  • 0 (0 voturi)    
    profilul elevului de 14 ani trebuie sa fie uman (Duminică, 28 februarie 2016, 1:29)

    MarcelStanciu [anonim]

    Trebuie sa intelegem ca nu au romanii un talent aparte pentru matematica si stiinte, iar insistenta inutila in aceasta directie la nivel de clasa a VIII-a nu va conduce decat la dezumanizarea si mai profunda a societatii noastre. Avem nevoie de oameni cu valori si principii, acestea fiind cultivate de materiile umaniste. Felicitari elevilor si parintilor pentru maturitate!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri