Scindare in grupul de specialisti numit de ministrul Educatiei pentru curriculum: Parte din grup cere retragerea planurilor-cadru puse in dezbatere, unirea Matematicii cu Informatica si cu totul alt curriculum

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 3 februarie 2016, 18:18 Actualitate | Esenţial

Elevi la scoala
Foto: Agerpres
Jumatate din grupul de experti numit de ministrul Adrian Curaj sa coordoneze "elaborarea arhitecturii curriculare" ii recomanda Ministerului sa retraga cele trei variante de plan-cadru pe care le-a pus in dezbatere. Semnatarii acestei pozitii sunt Tincuta Apateanu si profesorii Florin Colceag, Radu Gologan, Manuela Prajea, Marian Stas si Stefan Vlaston. Acestia propun unirea Matematicii cu Informatica in clasele V-VIII, transformarea Fizicii, Chimiei si a Biologiei in disciplinele "Stiintele vietii" si "Stiintele mediului", transformarea Istoriei in "Educatie pentru societate", 3 ore de Sport pe an si un numar mai mare de optionale.

Amintim ca Ministerul Educatiei a lansat in dezbatere publica, pe 23 decembrie 2015, 3 planuri-cadru pentru invatamantul gimnazial - adica 3 propuneri de alocari orare pentru clasele V-VIII. In aceeasi zi, ministrul Adrian Curaj a anuntat ca a constituit un grup de lucru, "format din specialisti in educatie, persoane cu experienta, recunoscute si respectate pentru munca si rezultatele lor, grup care va asigura coordonarea eforturilor si proiectelor privind elaborarea arhitecturii curriculare in invatamantul preuniversitar si va veni cu recomandari in ceea ce priveste cariera didactica".

Grupul numit de Adrian Curaj era format din 11 persoane: Solomon Marcus, Tincuta Apateanu, Florin Colceag, Radu Dop, Radu Gologan, Alexandru Mironov, Oana Moraru, Florin Munteanu, Marian Stas, Manuela Prajea si Stefan Vlaston.

Intr-un comunicat remis HotNews.ro, sase membri ai acestui grup de lucru au anuntat ca s-au pus de acord asupra unor concluzii, pe marginea dezvoltarii curriculare. Cei sase membri sunt Tincuta Apateanu, Florin Colceag, Radu Gologan, Manuela Prajea, Marian Stas si Stefan Vlaston.

Acestia recomanda retragerea celor trei variante de plan-cadru propuse Institutul de Stiinte ale Educatiei si propun "un proces de proiectare curriculara si a programelor scolare aferente cu termen de finalizare la 30.06.2016". De asemenea, ei inainteaza o serie de propuneri "cu statut de cadru de referinta curricular", recomanda "asumarea descentralizarii curriculare", "isi afirma disponibilitatea de a contribui la elaborarea continuturilor curriculare", "se ofera sa participe la continuarea recenzarii drafturilor de manuale propuse de edituri" si recomanda studierea limbii latine ca optional.

Contactat de HotNews.ro, Stefan Vlaston a declarat ca principalul motiv pentru care aceasta pozitie nu este impartasita si de ceilalti 5 membri ai grupului este lipsa disciplinei Latina dintre materiile obligatorii.

Principalele nemultumiri aduse de cei sase la planurile-cadru ale Ministerului Educatiei:
  • 1. Numarul de ore in Curriculumul la Dispozitia Scolii (numarul de optionale) propus, 1-2 ore, "este inacceptabil de mic, propunerea din Legea Educatiei Nationale, bazata pe studii si analize, era de 25% la gimnaziu. Un minim de 4-6 ore ar fi obligatoriu, daca dorim sa lasam scolilor adaptarea curriculei si a proceselor didactice la specificul local, la tipul de comunitate scolara pe care o deserveste scoala, la personalitatea elevilor din scoala respectiva".
  • 2. "Numarul de discipline, 14-15, este prea mare si pastreaza viitoarea curricula in tiparele anterioare".
  • 3. "Nu exista discipline agregat, care sa asigure invatare integrata a cunostintelor din discipline diferite (Stiintele mediului, Educatie pentru societate, Stiintele vietii)"
  • 4. "Disciplinele socio-umane sunt mult prea limitative, cu cele 4 module propuse"
  • 5. "La educatie fizica, sport si sanatate sunt prea putine 2 ore pe saptamana, avand in vedere nevoia de miscare in dezvoltarea armonioasa a elevilor. La varianta 2, la clasa a VIII-a, o singura ora de sport este inacceptabil".
  • 6. "La Educatie tehnologica nu avem ore la clasele a V-a si a VI-a, desi dimensiunea aplicativ-practica este putin reprezentata in curricula".
  • 7. "La variantele 1 si 3 nu avem TIC [Tehnologia Informatiei si a Comunicatiilor - n.red.] la clasele a VII-a si a VIII-a".
Cum arata propunerea celor 6 membri ai grupului




Grupul celor sase se pronunta apoi pe curriculumul scolar pentru gimnaziu: "Pilonii educatiei in viitorii ani raman: a invata sa stii, sa faci, sa fii, sa traim impreuna, impreuna cu patru dimensiuni: conceptual teoretica, aplicativ-practica, interdisciplinara, generatoare de invatare continua".

Potrivit acestora, o problema a sistemului educational este ca "nu ofera mai multe trasee educationale, din care elevii cu parinti, profesori si consilieri scolari sa-l aleaga pe acela care corespunde personalitatii, resurselor, interesului, inclinatiilor, talentelor elevilor".

Cei sase specialisti reuniti de ministrul Educatiei avertizeaza ca "paradigma actuala: 'a toci, a reproduce, a uita', fara intelegerea celor reproduse - trebuie sa dispara din logica scolii".

Potrivit acestora, principiile unei constructii curriculare trebuie sa fie urmatoarele: adecvarea la particularitatilor de varsta ale elevilor si la piata muncii, flexibilitate ("Traseele de invatare, diferite functie de inclinatiile, aptitudinile si talentele diferite de la elev la elev, solicita o flexibilizare curriculara, astfel incat fiecare sa-si regaseasca personalitatea, intersele si curiozitatile in disciplinele din planul de invatamant. Astfel, invatamantul general obligatoriu trebuie sa asigure elevilor competentele esentiale necesare racordarii la curriculumul liceal, dar si la activitatile zilnice (verificarea facturilor, calcule finaciar-bancare, geometrie aplicata in viata cotidiana, elemente de statistica, etc.), variate de la o comunitate scolara la alta."), atractivitatea, accesibilitatea, digitalizarea curriculei, investigatie/explorare.

Profilul absolventului de gimnaziu, in viziunea celor 6 membri ai grupului:
  • "Sa comunice corect, oral si scris, in limba romana si in alte doua limbi de circulatie.
  • Sa inteleaga si sa analizeze un text scris, literar sau nonliterar, sa evalueze o expunere orala, sa poata comunica aprecierile sale asupra celor receptate.
  • Sa utilizeze aparatul matematic pentru rezolvarea problemelor cotidiene
  • Sa posede cunostinte stiintifice elementare relative la Univers, Pamant, materia nevie si materia vie
  • Sa posede cunostinte legate se mediul inconjurator, protectia acestuia, interactiunea viata-mediu, sa opereze cu ele in viata de zi cu zi
  • Sa posede cunostinte tehnologice suficiente pentru utilizarea aparaturii din spatiul casnic si abilitati practice suficiente pentru viata de zi cu zi
  • Sa utilizeze calculatorul si internetul pentru activitati curente
  • Sa posede abilitati de  selectarea si procesarea informatiei
  • Sa cunoasca regulile de convietuire sociala si democratica
  • Sa cunoasca aspecte juridice, financiare, economice, esentiale
  • Sa aiba o scara de valori bazata pe drepturile si obligatiile cetatenesti, sa-si defineasca propriile atitudini fata de mediul social, economic, politic
  • Sa aiba capacitatea sa-si managerieze propria cariera profesionala si sociala
  • Sa-si cunoasca propriile aptitudini si potentiale, sa le exploateze in folosul propriu si al societatii
  • Sa posede abilitati de gandire critica, creativitate, initiativa, lucru in echipa, adaptare la situatii noi si/sau extreme
  • Sa posede abilitati de constructie a unui proiect, sub aspect financiar, al resurselor umane si materiale, al profitabilitatii
  • Sa fie sensibil la manifestari culturale si tolerant la multiculturalitate
  • Sa aiba curiozitatea si dorinta de a-si lamuri lucrurile si fenomenele necunoscute
  • Sa aiba capacitatea de a-si schimba domeniul de activitate de cateva ori pe parcursul vietii active"
Potrivit acestora, "nu trebuie sa mai cadem in capcana de a pregati toti elevii pentru cursuri universitare".

Grupul celor sase este de parere ca "accentul trebuie mutat de la istoria literaturii romane si teorie literara spre comunicare corecta, scrisa sau orala, inclusiv in limbi straine" si ca Retorica "nu trebuie sa mai lipseasca din curricula de limba si comunicare pentru toate clasele".

O alta propunere a acestora este ca gramatica limbii romane sa fie studiata obligatoriu si la liceu, avand in vedere ca "greselile de gramatica, in scris sau oral, sunt nepermis de frecvente inclusiv in spatiul public".

La Matematica, majoritatea problemelor "ar trebui sa derive direct din viata de zi cu zi, cel putin la nivelul mediu al curriculei, asigurand atractivitatea invatarii", se arata in documentul remis HotNews.ro.

Semnatarii sustin ca "integrarea Informaticii in disciplina Matematica-Informatica, desi internetul este folosit la toate disciplinele, are urmatoarea logica:
- matematica poate fi simplificata in predare prin folosirea avantajelor softurilor matematice pe diverse niveluri: de la cele simple de numarare si calcul, la cele geometrice (tip geogebra) si mai tarziu Matematica, Maple sau altele.
- un manual modern de matematica pentru gimnaziu si liceu nu mai poate fi scris fara astfel de auxiliare (si asa arata tot mai multe texte de matematica in lume).
- asa cum in matematica, in chimie cu consecinta ei asupra farmacologiei, in fizica experimentala, biologia genetica s. a., s-au facut in ultimii 20 de ani progrese impresionante, in primul rand prin utilizarea unor softuri extraordinare, asa si scoala poate profita de aceste softuri in educatie.
- nu e vorba de a face programare in gimnaziu; informatica nu inseamna doar programare, ci si utilizarea inteligenta a ceea ce e gata creat.
- In plus, se poate prelua o parte din timpul pierdut de copil cu jocurile pe calculator indreptandu-l spre bucuria utilizarii educative a calculatorului in scopul invatarii".

Descarca de aici pozitia integrala a celor 6 membri ai grupului numit de ministrul Educatiei:

Concluziile a sase membri ai grupului de lucru infiintat pentru curriculum



Informatii de background

Ministerul Educatiei a lansat in dezbatere publica, la finalul anului trecut, 3 planuri-cadru pentru invatamantul gimnazial. Concret, in loc sa scoata in dezbatere un cadru de referinta pentru invatamantul gimnazial - adica o noua viziune cu ce trebuie sa invete elevii de gimnaziu acum, care sa fie standardele pe care sa le atinga la finalul clasei a VIII-a, Ministerul a pus in discutie cate ore trebuie sa ii fie alocate pe saptamana fiecarei materii.

Principalele modificari pe care le contin cele 3 planuri-cadru puse in dezbatere de minister sunt urmatoarele: disciplina Limba si literatura romana pierde o ora la clasa a V-a, dispare Latina din gimnaziu (in prezent studiata la clasa a VIII-a) si apar discipline noi, care inlocuiesc Cultura civica: Educatie pentru drepturile copilului (clasa a V-a), Educatie interculturala (clasa a VI-a), Educatie pentru cetatenie democratica (clasa a VII-a) si Educatie economica (clasa a VIII-a). TIC (Tehnologia Informatiei si a Comunicatiilor) devine obligatorie. Detalii aici

Aceste planuri-cadru au fost elaborate de catre Institutul de Stiinte ale Educatiei - institutie a Ministerului Educatiei, care le-a pus in dezbatere in perioada 23 decembrie 2015 - 23 ianuarie 2016, urmand ca pana pe 7 februarie sa aiba loc analiza propunerilor primite in procesul de consultare, iar pana pe 10 februarie 2016 ISE sa avizeze proiectul revizuit de plan-cadru. Vezi aici Calendarul dezbaterii publice

In aceeasi zi in care a pus in dezbatere aceste planuri-cadru, ministrul Educatiei, Adrian Curaj, a scris pe pagina sa de Facebook ca "un cadru curricular nou, inovativ, care sa raspunda nevoilor si intereselor de invatare ale elevilor secolului al XXI-lea" nu poate fi decat "rezultatul consultarii profesorilor, elevilor si expertilor".

Curaj a anuntat atunci, pe 23 decembrie 2015, ca a "constituit un grup de lucru, format din specialisti in educatie, persoane cu experienta, recunoscute si respectate pentru munca si rezultatele lor, grup care va asigura coordonarea eforturilor si proiectelor privind elaborarea arhitecturii curriculare in invatamantul preuniversitar si va veni cu recomandari in ceea ce priveste cariera didactica".

Grupul era format din 11 persoane: Solomon Marcus, Tincuta Apateanu, Florin Colceag, Radu Dop, Radu Gologan, Alexandru Mironov, Oana Moraru, Florin Munteanu, Marian Stas, Manuela Prajea si Stefan Vlaston.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   











[P] Tu ce mananci azi la birou? Preparate culinare delicioase, care iti asigura energia necesara pentru intreaga zi

In intelepciunea populara se spune ca "toamna se numara bobocii". Adaptata la secolul vitezei, aceasta zicala arata ca toamna se numara proiectele, care vin pe banda rulanta si trebuie finalizate cu brio in cel mai scurt timp. Iar intr-o perioada plina de task-uri solicitante la birou, masa de pranz reprezinta singura perioada in care va puteti incarca cu energia necesara pentru a le duce la bun sfarsit. Cum, de multe ori, programul nu va permite sa gatiti acasa preparatele culinare preferate, foodpanda.ro, cea mai mare platforma de comenzi de mancare din Romania, va intampina cu cea mai variata gama de mancaruri gustoase, pline de vitamine si proteine sanatoase, care va dau energie pentru intreaga zi.
19802 vizualizari
  • +5 (23 voturi)    
    bai " specialistilor"! (Miercuri, 3 februarie 2016, 19:24)

    Francisc 1 [utilizator]

    hai eject cu religia ! s-a dovedit cu varf si indesat ca nu foloseste nimanui , asa vor avea si copii astia o ora in plus in care ar putea sa invete ceva folositor.
    • -6 (18 voturi)    
      daca nu ti-a folosit tine (Miercuri, 3 februarie 2016, 20:29)

      cristianaxl [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      nu inseamna ca nu foloseste nimanui...
      pe logica ta ar trebui sa scoatem si lb romana, ptr ca vad ca nu foloseste nimanui...tot agramat skrie tuoata lumya de pe feisbuc
      • +4 (12 voturi)    
        Si cam la ce ti-a folosit tie... (Joi, 4 februarie 2016, 3:42)

        Vasilake [utilizator] i-a raspuns lui cristianaxl

        ... faptul ca te-ai rugat zi de zi?
  • 0 (14 voturi)    
    religia (Miercuri, 3 februarie 2016, 19:29)

    Vlaston Stefan [utilizator]

    e in lege, nu poate fi scoasa
    • -4 (10 voturi)    
      ai fi vrut s-o scoti? (Miercuri, 3 februarie 2016, 22:27)

      cristianaxl [utilizator] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

      a?
      • +6 (12 voturi)    
        Eu, da. (Joi, 4 februarie 2016, 3:45)

        Vasilake [utilizator] i-a raspuns lui cristianaxl

        As vrea sa fie eliminata religia din scoala deoarece propovaduieste (ca nu pot spune ca "preda") niste neadevaruri crase, cum ar fi nasterea fara fecundare, mersul pe apa, aparitia de niciunde a painii si vinului (!), sarpele vorbitor si, bineinteles, persoana care te omoara in diverse moduri care mai de care mai sadice dar... "te iubeste". Astept argumentele pro.
        • +3 (9 voturi)    
          Cel mai rau lucru pe care il face religia (Joi, 4 februarie 2016, 7:52)

          ProLibertate-AntiMerkel [utilizator] i-a raspuns lui Vasilake

          e ca reuseste sa convinga niste copii, ca lucruri perfect naturale sunt "un pacat".

          Va zic eu ce e un pacat, sa fii organizatie non-profit ca BOR si sa ceri bani pentru botezuri etc.

          Ala e un pacat.
    • 0 (0 voturi)    
      care lege? (Joi, 4 februarie 2016, 10:48)

      vizirul [utilizator] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

      nu este optionala? si daca da trebuie avute in vedere si alternative.
  • -1 (5 voturi)    
    Trebuie (Miercuri, 3 februarie 2016, 19:48)

    SRA [utilizator]

    Am sa va spun inainte comentarii curiculei trebuie inceput cu viziunea invatamantului pre universitar ! À les un model si implementat Clasa IX trebuie sa treaca la invatamantul obligatoriu dupa care in functie de note orientarea profesionala licee, ucenicie sau scoli speciale ! Luati modelul elvetian ! Cu un Mironov si VLASON nu putei conta pe ceva in educatie !
  • +6 (14 voturi)    
    idioti fenil piruvici (Miercuri, 3 februarie 2016, 20:01)

    cristianaxl [utilizator]

    asta o stiu de la stiintele vietii...adica de la biologie.
    o comisie de repetenti si looseri care isi storc creierasele alea lor pline de facebook si filme sa faca si ei ceva...sa nu zica nu au schimbat...da...dar in urma lor vor iesi generatii de analfabeti, cu creierul amestecat de informatii trunchiate, amalgam de cunostinte putine, diverse si superficiale....adica cate nimic din toate...
    de ce sa invete copilul baza: matematica, romana, geografie, istorie....mai bine sa invete nimic din sfera IT-ului, finantelor, universului...si sa o lase mai usor cu cele de baza...ca nu avem nevoie de viitori specialisti in romania...avem nevoie doar de accesatori de internet si facebook....
    la gimnaziu este vital sa se cunoasca baza...exact ce invatam noi pe timpul lui ceasca...cine voia sa se specializeze o facea abia la facultate tot cu niste cursuri si specializari temeinice.....acum facem o balcareala din toate cate putin si de fapt finalul este analfabetismul in continua crestere...
    sunt curios cine o sa predea stiintele vietii: profesorul de fizica de chimie sau de biologie? si manualul cum va fi: ca ala de pe vremea bunicii mele?..adica intr-o singura carte erau 4 materii...
    si matematica cine o preda proful de info sau de mate...si se va tine in cabinete de info cu calculatoare sau in sali obisnuite?....vai de capul nostru
  • 0 (14 voturi)    
    mi-aduc aminte cand pe timpul lui ceasca (Miercuri, 3 februarie 2016, 20:07)

    cristianaxl [utilizator]

    aveam o cunostinta care mai facea america ca avea ceva rude acolo...si ne povestea cum sunt cei de la gimnaziu acolo ca nu stiu sa faca impartiri si inmultiri si ca nu stiu tarile de pe glob...si noi ne miram cat de prosti sunt....e...am cam ajuns acolo...gratie capitalismului importat de la americani...cam asta este nivelul la care s-a dorit sa se ajunga romania...
    si in continuare suntem in cadere libera...ne vom opri cand vom ajunge ca animalele...ciurde de animale comandate de mass media...
    • 0 (10 voturi)    
      Iti lipseste o informatie (Joi, 4 februarie 2016, 3:49)

      Vasilake [utilizator] i-a raspuns lui cristianaxl

      Si anume, persoana care "facea america" era sigur agent al securitatii. Ca atare, bineinteles ca facea apologia regimului dictatorial care il trimitea la plimbare in statele unite. Asa-zisii "analfabeti" americani au adus mai multe contributii la stiinta, inventica si ce vrei tu decat toate tarile comuniste la un loc. Daca a excelat la ceva, comunismul a excelat in a invata milioane de oameni cum sa traiasca din furt.
      • -1 (5 voturi)    
        stimate domn (Joi, 4 februarie 2016, 13:12)

        cristianaxl [utilizator] i-a raspuns lui Vasilake

        america de cand se stie ea cumpara creier gata format din tarile cu educatie buna....este mai ieftin asa...nu investesti in educatie ptr ca mananca bani...scoti retarzi in serie care iti vor ocupa posturi de roboti in multinationale...si vor consuma tot ce le dai fara sa comenteze...in schimb cumperi pe trei lei creier format...de-asta au adus ei contributii in stiinta...
        iar cat priveste educatia pe timpul lui ceasca...scuza-ma daca in familia ta s-a petrecut in felul in care o spui...imi pare rau ca parintii tai au fost doar niste hoti...ai mei...ai cunoscutilor mei...prieteni...neamuri..rude si afini de schita 7-a au fost niste oameni cinstiti, muncitori, foarte bine pregatiti la locul unde munceau, educati...citeau foarte mult...aveam abonamente la biblioteca...faceau cursuri de pian...etc...
        si pot spune ca noi eram familii normale...adica...na' mai saracute...cei de prin partid, invatau mai mult ca noi...aveau profesori care le veneau acasa, plecau la specializari (nu vrajeli de teambuldinguri), erau recrutati de securitate care by the way...numai elita si crema profesionistilor ajungeau acolo..si nu ca acum toti taraie brau care ajung in SRI....
  • -1 (13 voturi)    
    Unde a ajuns invatamantul romanesc? (Miercuri, 3 februarie 2016, 23:16)

    T-Ora [utilizator]

    Sunt extrem de surprins ca niste persoane ca Radu Gologan si Florin Colceag au facut front comun cu Vlaston, un fost student seralist cu mari probleme de exprimare (a se vedea postarile pe blogul Adevarul care fac deliciul fostilor elevi).
    Asocierea aceasta face ca titul sa para derizoriu, penibil si neserios.
    Spune-mi cu cine te insotesti ca sa-ti spun cine esti: doi profesori care se ocupa de olimpici se asociaza cu un fost seralist cu probleme de gramatica, de care se face misto ca de Becali (cititi comentariile la cateva din posatriel sale!).
    Unde a ajuns invatamantul romanesc?

    PS Domnule Florin Colceag, fostii dvs elevi olimpici sunt surprinsi de aceasta asociere care nu va face cinste. Ganditi-va de doua ori inainte de a va pune semnatura alaturi de oricine. Data viitoare cand veti cere sustinere, veti fi indrumat spre Vlaston.
    • -1 (5 voturi)    
      păi (Joi, 4 februarie 2016, 11:04)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

      Moș Vlaston este acum mare lider PMP. Nu putea lipsi din domeniul la care se pricepe cel mai bine, învățământul de partid.
  • +1 (15 voturi)    
    Aberatie completa (Joi, 4 februarie 2016, 2:17)

    andipetre [utilizator]

    Aberatia majora din gandirea d-lui Vlaston si asociatii se vede din fraza "nu trebuie sa mai cadem in capcana de a pregati toti elevii pentru cursuri universitare".

    Altfel spus, sa nu centram invatamantul pe interesul elevului de a isi forma o cariera cat de stralucita doreste si poate, ci sa il limitam si poate chiar sa le interzicem celor mai multi sa primeasca educatie la un nivel suficient pentru a urma o facultate. E tema recurenta in discursurile lobby-istilor foarte activi in ultimii ani, care vor sa ne convinga ca e bine sa invatam putin si prost, sa fim doar utilizatori de produse de inalta complexitate facute de altii si, in general, sa tacem acolo in banca noastra de popor est-european inferior.

    Ei vin si cu povesti de genul sa invatam (evident superficial) nedefinitele Stiinte ale vietii si Stiinte ale naturii, de parca in secolul XXI ne-am afla in vremea lui Leonardo da Vinci, cand Stiintele erau denumirea, generica, a vulgului, pentru chestiile alea ciudate, de neinteles, pe care le facea personajul acela neobisnuit. E hilar sa vii, in 2016, cu asemenea idei, cand stiintele sunt atat de numeroase, bine definite si mature, incat daca nu le studiezi ca atare pierzi complet orice sansa de a concura pe piata inteligentei.

    Si mai spun tovarasii o ineptie: nu, ca ei nu vor sa se faca programare in gimnaziu, ci doar asa, o utilizare de softuri din astea, gata facute, sa fie simplu! Asta arata cat de deconectati sunt de realitate, in contextul in care tarile serioase (inclusiv SUA) lucreaza de zor si implementeaza deja programe de studii care introduc elemente de programare inca din clasele mici!

    Anacronici, lipsiti de viziune, aroganti si, cum ziceam, aberanti.
    • +2 (4 voturi)    
      de acord cu tine (Joi, 4 februarie 2016, 11:52)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      chestia asta cu inter-disciplinaritatea nu se face hei-rupist si peste noapte.
      a, ca unii au vazut ca asa e in Finlanda sau mai stiu eu unde?
      da, dar aia au venit cu asta dupa decenii de rodare a invatamantului intr-un alt format, mai lejer, care include abilitati practice etc...
      si mai apoi, nu inteleg cum vor implementa curicula asta inter-disciplinara.
      pentru ca nu avem in sistem prea multi profesori inter-disciplinari care sa le predea.
      un profesor de chimie nu are cum sa predea si fizica.
      si atunci, vor avea elevii 2-3 profesori la o materie?
      iar biologia, e stiinta a vietii sau a mediului? ha?
      iar educatia fizica de 4 ore pe saptamana e prea mult.
      ideea la orele astea e sa le ofere instructajul pentru a executa corect anumite exercitii, nu de a face miscare la scoala.
      eventual sa le insufle copiilor dorinta de a face miscare, sport etc.
  • +2 (4 voturi)    
    las-o asa ca inca mai merge (Joi, 4 februarie 2016, 9:34)

    Marcel-Dinu [utilizator]

    Decat sa se straduiasca sa produca o si mai mare incultura mai bine ar sta acasa si si-ar primi banii prin Posta Romana.
    Sunt produsul scolii de pe timpul lui Ceausescu ,fost licean mediocru,dar totusi cunosc o limba straina ,am fost capabil sa termin o facultate si acum lucrez in domeniul petrolului in Emirate si pot discuta cu persoane care au studiat in U.K.,Franta ,S.U.A. ,Canada fara sa ma simt mai putin pregatit.
    Dusmania asta soft impotriva culturii generale si a studiului stiintelor in ideea ca oricum vor lucra robotii si toata lumea va sta pe retelele de socializare prostita e un mare,, mestesug de tampennie".
    Ce sa mai spun ca se fac reforme numai in directia reducerii nivelului de cultura si de cunostinte generale(ce or fi avand cu latina care e limba de baza pentru stiinta si filosofie si solul din care s-a dezvoltat limba romana?).
    Sincer cred ca daca din 100 elevi 10 sint in stare sa inteleaga matematica ,fizica,altii 10 vor fi buni la chimie si fizica ,10 vor intelege chimia si biologia ,s.a.m.d..Vor fi 10 care nu inteleg nimic(poate ,desi nu cred)dar pentru ei ar fi de ajuns scoala primara nu sa fie oricum promovati .Pentru ei intradevar ar trebui niste scoli cu materie mai usurica ,cat sa poata sa invete sa masoare cind taie ceva ,sa poata citi instructiunile cand deschid mobilul,etc.
    Va urez insucces total nestimati ,,reformatori"!
  • -1 (5 voturi)    
    o viziune practica (Joi, 4 februarie 2016, 9:38)

    StelianCiobanu [anonim]

    In sfarsit o viziune realista si care va schimba modul de a provoca un elev pt. performanta. Epoca mareata despre care vorbiti multi a favorizat furtul (cae incepea si incepe si acum de pe bancile scolii prin copiat).
    Erau multe lucruri bune in perioada comunista, dar unele erau dezastruoase.
    La ce iti foloseste in scoala primara si gomnaziala sa faci teorie pura fara sa corelezi nimic cu realitatea cotidiana? Nu credeti ca e mult mai important sa provoci copilul sa inteleaga fenomenele din jurul lui prin mai multe experimente in laborator, eventual interdisciplinare, si apoi ulteroor la liceu el sa fie interesat sa le aprofundeze teoretic si sa performeze?
    Cui folosesc examenele gen rezidentiat in care nu conteaza rationamentul, ci conteaza capacitatea ta de RAM care dupa cum se stie se reseteaza la prima scoatere de sub tensiune?
    Poate tocilarilor nu le vonvine, dar mult mai important e sa promovam copiii cu rationament logic., talent si dorinta de cunoastere si inovatue. Astea aduc progres nu papagalii care scaneaza fara sa compileze.
    Da, sunt de aird ca religia e o imbrcilitate care li se serveste copiilor pe post de sapun pt creier. Arata ca suntem olimpici la currling, vorba luI CTP.
  • 0 (6 voturi)    
    cam multe frustrari (Joi, 4 februarie 2016, 9:48)

    baronulmunchausen [utilizator]

    Total de acord cu grupul de experti, analiza facuta este corecta, oricat de multa nervozitate ar declansa in randul cadrelor didactice.
    Nu poti schimba nimic in sistem umbland cu manusi, ca sa nu superi pe unii sau pe altii.
    Realitatea e ca scoala romaneasca e sub orice critica, si nu vom putea schimba nimic decat daca privim lucrurile din perspectiva elevului, si nu a profesorilor inchistati in metodici invechite si programe scolare depasite.
  • -3 (5 voturi)    
    Epoca apusa (Joi, 4 februarie 2016, 9:48)

    StelianCiobanu [anonim]

    Si apropos de Vlaston si Mironescu. Ati vorbit personal cu ei si stiti voi ca sunt analfabeti? Ceausescu oe care il ridicati in slavi era mult mai analfabet si avum plangeti dupa el. Pana una alta pt copii nu se poate ca ptograma si curricula sa fie facuta exclusiv de profesori universitari. E normat sa vina si un invatator/profesor de gimnaziu sau liceu. Chiar si un repetent ar trebui interpelat ca sa vezi de ce nu s-a lipit nimic de el. Scoala nu e doar pentru elite. Elitele au spatiu mai tarziu sa-si sustina doctorate adevarate. Gimnaziul e pentru toti. Avem nevoie si de strungari si de mecanici carora nu le foloseste la nimic daca stiu Latina, dar nu stiu sa foloseasca calculatorul pentru a fi mai buni in ceea fi fac.
  • +3 (5 voturi)    
    Revenire la realitatea din sistemul romanesc de st (Joi, 4 februarie 2016, 10:30)

    Aniag [utilizator]

    Domnul Radu Gologan ar trebui, in primul rand, sa reformeze ce are in responsabilitate directa, respectiv Olimpiada de Matematica si, dupa ce instaureaza corectitudinea si fair-play-ul acolo, poate sa se apuce si de altele. Nu de alta, dar se apropie etapele pe sector si pe judet si iar se produc diverse manevre in alcatuirea loturilor.
    Cum sa lasi la Stiinte 3 ore din 6 ore cate sunt in prezent??? Materia este complexa, dar se vede treaba ca, in grupul care se retrage, sunt majoritar profesori de matematica pe care oricum nu ii intereseaza celelalte materii din principiu.
    Anatomia de clasa a 7 a, fizica si chimia de clasele VII si VIII nu se pot preda in 3 ore pe saptamana. Sau poate ne spune doamna Apateanu cum e posibil pentru ca are o "experienta extrem de vasta "in domeniu. Ce cauta in astfel de comisie un asemenea personaj, e o alta discutie.E minunat sa luam statistici de pe net si sa ne dam cu parerea fara sa avrm o experienta reala, noi sau copiii nostri, in sietemul de stat.
    Ce propuneri trasnite mai face acest grup ? Scoaterea unei ore de la "Limba moderna II". In prezent, cunoasterea limbilor straine reprezinta un atu in cariera viitoare. Cum poti sa propui asa ceva si sa zici ca o faci pentru binele copilului?
    Introducerea unei ore in plus la sport ar fi ceva pozitiv daca ar exista conditii de practicare a unui sport. In imensa majoritate a cazurilor, ora de sport intr-o scoala normala( da, doamna Apateanu, in Romania scolile private sunt foarte putine) se desfasoara in felul urmator: se ia o minge si se arunca copiilor. Din cand in cand, se mai dau asa-numitele probe: saritura in lungime etc ptr care oricum copiii nu sunt pregatiti.
    • +3 (5 voturi)    
      Mai usor cu toceala si detaliile prea multe (Joi, 4 februarie 2016, 14:32)

      MariusAnton1 [anonim] i-a raspuns lui Aniag

      Spuneti ca la fizica/chimie/biologie "materia e complexa si nu se poate face in 3 ore". Nicio problema, o mai reducem. In momnetul de fata, la biologie se predau prea multe detalii pe care elevii sunt pusi sa le memoreze mecanic si sa le reproduca, si care nu ii ajuta chiar la nimic.
      A spune ca materia e complexa inseamna a incremeni in programele actuale, care nu mai sunt potrivite. De exemplu la biologie, sa se puna accent pe anatomia umana, dar si aici, fara sa-i faci 5 pagini cu detalii si denumiri incalcite de te ia capul la lectia...neuronul sa zicem. Trebuie data mult mai putina informatie , si facute cerinte care sa nu vizeze doar reproducerea. Ca sa nu mai obosim atat elevii cu atat toceala. La fizic/chimii la fel, mai usor cu sutele de reactii chimice sau 50 de probleme cu scripeti si oglinzi, cand elevul nu "simte" nici lucrurile de baza.


      Deci nu ma ascundeti "gunoiul sub pres" adica imensa cantitate de toceala inutila solicitata elevilor sub formulari de gen "materia este complexa".
      Apoi, de obicei un elev nu este atras si de fizica, si de chimie si de biologie in acelasi timp, ca sa-i pui 2 ore pe saptamana la toate. Nu-i nimic, e atras de fizica, sa spun, isi poate alege inca o ora sau 2 de fizica, din cele 5 existente in CDS. Altul caruia-i place biologia isi alege biologie, etc.
      Mi se pare buna aceasta ultima propunere de plan cadru.
    • +1 (3 voturi)    
      limba moderna 2 (Joi, 4 februarie 2016, 14:36)

      MariusAnton1 [anonim] i-a raspuns lui Aniag

      Eu cred ca ar trebui facuta o singura limba straina, si aceea bine, in loc de doua prost, ca acum! As pune chiar 3-4 ore, o singura limba! Numai noi romanii ne ambitionam sa scoatem elevii vorbitori de 2 limbi straine si ei termina a -12- a si nu stiu nici ca daca te referi la obiecte se spune IT si nu HE/SHE.
      Trebuie sa ne concentram pe putin si bun , in loc de mult si prost!

      Cu ora de sport aveti dreptate, nu prea exista baza materiala, nu mai spunem ca orele de sport ar trebui plasate la sfarsitul programului.
  • -1 (5 voturi)    
    Felicitari grupului celor 6 (Joi, 4 februarie 2016, 12:29)

    Arminius [utilizator]

    Bravo! Felicitari celor 6 semnatari de care se vorbeste in articol. Am citit documentul. E bun. Scoala trebuie sa armonizeze cerintele societatii cu personalitatea individului. Nu mai poate veni cu tabla legilor (legi proprii ale scolii, nu ale societatii) si turma sa memoreze. Suntem in secolul 21. Sper sa existe Curaj si nu teama.
  • 0 (0 voturi)    
    curricula noua (Joi, 4 februarie 2016, 16:02)

    SevastianAlexandru [anonim]

    Spuneti ca " o problema a sistemului educational este ca "nu ofera mai multe trasee educationale, din care elevii cu parinti, profesori si consilieri scolari sa-l aleaga pe acela care corespunde personalitatii, resurselor, interesului, inclinatiilor, talentelor elevilor". Bineinteles ca nu se poate cata vreme pregatim elevii pentru profesii si industrii pentru care nu exista locuri de munca si nici entitati economice dezvoltate si capabile sa absoarba forta de munca pregatita. Invatamantul trebuie sa se racordeze la economie si sa tina cont de cerintele pietei.
  • 0 (2 voturi)    
    nu inteleg de unde atâta respingere (Vineri, 5 februarie 2016, 10:30)

    Alex1512 [utilizator]

    Nu pot sa cred cati comentatori se impotrivesc unei schimbări necesare in invatamantul romanesc. Ciudat e că principalul argument al lor e ca pe vremea lor, in comunism au invatat si acum au ceva cunoștințe.
    Lumea e in continua schimbare si e mai important ca un elev sa stie unde sa caute o anumită informație decât sa o memoreze pe termen scurt.
    Nu stiu ce subiecte se dădeau la bac inainte de 89, dar eu, când am susținut examenul in 2008, trebuia sa stiu o mulțime de referate învățate pe dinafară la Limba și literatura română (si am absolvit un profil real). Ce mai știu din ele acum? Ce mai stiu colegii mei? Ce mai știți voi, produsul scolii comuniste din materiile de liceu sau macar din cele susținute la bac?
  • 0 (0 voturi)    
    Am și eu... (Vineri, 5 februarie 2016, 19:51)

    Paganelis [utilizator]

    mai multe nelămuriri! Trecând peste faptul că limba română pierde o oră, „apreciez” faptul că, fie și pentru motivul că „mama” limbii române este limba latină, ați scos și ora aceea care era la clasa a VIII-a! Dar aveți, deștepților, nevoie de latină, nu doar ca să știți (unii se și „mândresc”) că sunteți „urmașii Romei”, ci și pentru că face parte, alături de greacă, din categoria „limbilor clasice”. Apoi, terminologia științifică este, în bună măsură, fie de origine greacă, fie latină. Denumirile plantelor și animalelor sunt date și în latină și aș putea continua!...
    În al doilea rând, nu pot să nu remarc, dezamăgit, că i s-a dat un „brânci” geografiei. Nu e important, pentru cultura ta generală, să ai un pic de orientare în spațiu, să știi și tu în ce țară ai fost/te duci, măcar ca turist? Nu mai vorbesc de faptul că „rebotezarea” istoriei, lovește, perfid și în această disciplină! Ca să nu mai știi cine ești, ca ființă umană, ca român, de ce ești român, cine ți-au fost înaintașii! Și, dacă n-ave trecut, n-avem nici viitor! Dar la ce ne mai trebuie? Bine că știm să butonăm tablete, i-phon-uri și alte cele, că suntem „îndopați” cu un fel de „romgleză” și ajunge!
    Dar, de fapt, așa-zisul „dialog” cu „societatea” al „experților” din comisia de curriculum este, mai degrabă, un „monolog”. Nu mă aștept să țineți cont de aceste opinii, cum, de fapt, mă îndoiesc chiar de publicarea acestui comentariu! De ce? Pe site-ul Institutului de Științe ale Educației, am postat în 18 și 19 ianuarie câte un comentariu și ambele așteaptă, și acum, să fie moderate. Dau și link-ul, ca să nu zică cineva că vorbesc aiurea: http://www.ise.ro/consultare-publica-propuneri-de-plan-cadru-pentru-clasele-v-viii#comment-475
  • 0 (0 voturi)    
    Planuri cadru (Vineri, 12 februarie 2016, 8:35)

    MelaN [utilizator]

    In primul rand nu lucrez in invatamant. Sunt parinte si doresc sa imi exprim parerea. Nici planurile cadru propuse de minister, nici cel al specialistilor, pentru care am un respect deosebit, nu sunt in concordanta cu asteptarile mele ca parinte sau piata muncii si nici cu asteptarile elevilor. Totusi remarc faptul ca specialistii au recunioscut necesitatea maririi numarului de ore la dispozitia scolii (noi speram ca propunerile sa nu mai fie legate de realizarea normei unor profesori cand se fac aceste propuneri) si a maririi numarului de ore de sport. Frumos ar fi ca una din ore sa fie practicarea unui sport de echipa la alegerea elevilor.
    Prima problema pe care o remarc este ca in continuare venim cu un numar mare de ore. De ce tinem neaparat sa legam copiii de scoala minim 6 ore si apoi acasa sa faca teme pana la 22:00 sau chiar pana mai tarziu.
    A doua problema este aceasta noutate de materii conglomerat. Este nerealizabila. Cine va preda mate-info? Profesorul de matematica va face doar matematica, iar cel de info poate va face si matematica, dar nu la nivelul unui profesor de matematica. In plus, 5 ore sunt insuficiente pentru a face bine si matematica si programare. Unde veti gasi profesori buni de informatica? Cei care termina facultatea de profil nu raman in invatamant, poate cu exceptia celor de la liceele mari cum ar fi Vianu. La stiinte - cum ar fi sa predea fizica profesorul de biologie. Ma scuzati, dar raman la parerea ca trebuie folositi oameni calificati la fiecare materie. Nu stiu de unde v-ati inspirat cu aceasta aberatie, dar cred ca daca trece veti reusi sa distrugeti total invatamantul romanesc. Sunt convinsa ca orientarea materialelor didactice spre probleme multidisciplinare ar fi o solutie mai buna.
    Nici unul dintre planuri nu tine cont de realitatile educatiei in Romania, care duce spre o discriminare grava. La sate nu exista baza materiala (laboratoare, sala de sport). Iar facem numai teorie? Valabil si pt. Bucuresti (scoli ca in Germania).
  • 0 (0 voturi)    
    Reformarea planului cadru gimnazial din perspectiv (Duminică, 14 februarie 2016, 13:57)

    gicu1951 [utilizator]

    Domnului Ministru al Educaţiei Naţionale, prof. univ.dr. ADRIAN CURAJ,

    Cu prilejul dezbaterii publice a planului-cadru vă supunem atenţiei, Domnule Ministru, următoarea petiţie:


    Reformarea planului cadru gimnazial din perspectiva geografiei

    1. Necesitatea reformei
    Susţinem fără rezerve necesitatea reformării ariilor curriculare în învăţământul gimanazial. Elevii din ciclul gimnazial au, în mod evident, un program supraîncarcat care trebuie restrâns până la un prag tolerabil din punct de vedere al randamentului şcolar şi a suportabilităţilor psihosomatice.
    Apreciem că orice reformă a sistemului educaţional trebuie să aibă în vedere scopul său fundamental: înzestrarea elevului cu acele informaţii şi deprinderi care să-i ofere şanse majore de reuşită în competiţia interspecifică în vederea deplinei integrări sociale.

    2. Fundamentarea reformei
    În acest context, apreciem că sistemul educaţional românesc, aferent întregului ciclu preuniversitar, trebuie să se sprijine pe 4 piloni fundamentali care să corespundă tot atâtor nevoi existenţiale majore şi anume:
    • Pilonul comunicațional. Necesitatea comunicării directe şi nemijlocite cu semenii este o cerinţă sine qua non a speciei umane, de la homo sapiens la homo tehnologicus sau homo cosmicus al secolelor ce vor veni. Ea se poate face prin intermediul limbii materne, a limbii oficiale a statului unde individul locuieşte şi a unei limbi de relevantă circulaţie internaţională. Ca urmare, din toate ciclurile de învătământ preuniversitar nu poate lipsi acest pilon, raţional repartizat pe ani de studii şi limbi învăţate.
    • Pilonul formării gândirii raţionale, abstracte, selective. Societatea umană aşteaptă un produs educaţional raţional, cu o gândire logică bine articulată şi structurată pe care Matematica şi Informatica o iniţiază şi cizelează prin conceptele lor.
    • Pilonul originii şi devenirii individului ca fiinţă socială. Orice individ trebuie să-şi cunoască rădăcinile etnice, neamul căruia îi aparţine, să înţeleag


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică