Oana Moraru, membra a grupului de specialisti pe curriculum: Avem nevoie sa dezbatem profilul absolventului de gimnaziu

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Joi, 4 februarie 2016, 14:54 Actualitate | Esenţial

Oana Moraru
Foto: Arhiva personala
Planurile-cadru puse in dezbatere de Ministerul Educatiei trebuie sa pice, dar viziunea curriculara avansata de cei 6 membri ai grupului de experti de la Ministerul Educatiei care au facut opinie separata este nerealizabila si idealista. Declaratia ii apartine Oanei Moraru, membra a grupului de experti pe curriculum numit de ministrul Educatiei, dar care nu a semnat pozitia celor 6 colegi ai sai. Aceasta a avertizat ca atat modificarile curriculare propuse de Minister, cat si cele avansate de colegii sai din grupul de lucru deturneaza atentia de la adevarata problema: a fost pus in dezbatere un plan orar, in loc sa discutam despre un curriculum framework, adica despre profilul absolventului de gimnaziu.
  • Ministerul Educatiei a lansat in dezbatere publica, pe 23 decembrie 2015, 3 planuri-cadru pentru invatamantul gimnazial.
  • In aceeasi zi, ministrul Adrian Curaj a anuntat ca a constituit un grup de lucru, "format din specialisti in educatie, (...) care va asigura coordonarea eforturilor si proiectelor privind elaborarea arhitecturii curriculare in invatamantul preuniversitar".
  • Grupul numit de Adrian Curaj este format din 11 persoane: Solomon Marcus, Tincuta Apateanu, Florin Colceag, Radu Dop, Radu Gologan, Alexandru Mironov, Oana Moraru, Florin Munteanu, Marian Stas, Manuela Prajea si Stefan Vlaston.
  • Sase membri din grupul de 11 experti au avansat ieri o noua propunere de plan-cadru si au cerut retragerea planurilor puse in dezbatere de Minister. Cei sase semnatari ai acestei pozitii sunt Tincuta Apateanu, Florin Colceag, Radu Gologan, Manuela Prajea, Marian Stas si Stefan Vlaston

Oana Moraru - consultant educational in domeniul invatamantului privat preuniversitar, fondator si manager al Scolii Helikon si autor pe platforma Contributors.ro - este membra a grupului de experti numit prin ordin de ministru. Contactata de HotNews.ro, a explicat care este viziunea sa in ceea ce priveste modificarea curriculara si de ce nu a semnat documentul celor sase.

"Noi, din start, cu totii am cazut de acord de la prima intalnire ca nu este acceptabila nicio varianta de plan-cadru" din cele 3 puse in dezbatere de Ministerul Educatiei, a declarat Oana Moraru.

"Domnul Curaj ne-a spus ca astea sunt conditiile, ca planurile pentru anul viitor sunt de conservatorism, sa nu modificam foarte mult pentru ca nu putem face un cutremur intr-un an si ne-a propus sa alegem unul dintre cele trei planuri-cadru. Lucru cu care nu am fost de acord. El ar veni in continuarea modificarilor curriculare de la clasele I-IV, unde au ramas aceleasi lucruri", a continuat Oana Moraru.

Aceasta a precizat ca toti cei 11 membri ai grupului de experti pe curriculum "am fost de acord ca cele 3 planuri-cadru trebuie sa pice. Dar nu am fost de acord cu noua propunere de plan-cadru, semnata de 6 membri, pentru ca este nerealizabila, este idealista, contine niste principii puse acolo repede de dl Vlaston cu care toti am fost de acord, dar ne-a fost teama ca ar deturna atentia publica spre lucruri nerelevante".

"Noi nu avem un framework de baza pentru tot sistemul, nu avem un plan-cadru general pentru invatamantul preuniversitar. Toate tarile din lume, pana se apuca sa operationalizeze planuri-cadru pe clasele I-VIII, pornesc de la o viziune de tara si de la un plan curricular general care se cheama framework. Adica noi toti trebuie sa fixam ce anume vrem sa ii predam elevului de clasa a V-a, daca avem viziunea asupra ce trebuie sa stie un absolvent de clasa a VIII-a", a declarat pentru HotNews.ro Oana Moraru.

Potrivit acesteia, grupul "scindat" initiat de cele 6 persoane, "din urgenta de a face ceva, s-a apucat sa propuna niste discipline, fara sa existe un cadru conceptual clar pe ce anume ne dorim, pe ce finalitati vedem. Nu exista un sistem de masurare relevant al competentelor. Ministrul nu isi asuma formarea, descentralizarea si depolitizarea scolilor si atunci orice insertie de viziune noua moare din fasa".

"Nu sunt de acord cu lansarea unui plan-cadru care detuneaza atentia de la principala problema: lipsa acestui framework curricular", a continuat Moraru.

Aceasta a precizat ca, in ciuda diferentelor de opinii, "noi ne vedem in continuare, grupul continua sa functioneze".

In opinia sa, "Ministerul ar putea sa urgenteze definirea unui cadru curricular general, sa vedem cum arata profilul educabilului. Noi nu avem imaginea a ceea ce trebuie sa avem la final, sa stim ce competente".

"Concluzia: trebuie refacut curriculumul incepand inca de la clasa I, luat totul de la capat, dar numai dupa ce am stabilit initial - si asta supus dezbaterii - profilul educabilului si ce ne propunem sa masuram al finalul fiecarui ciclu", a declarat pentru HotNews.ro Oana Moraru.

Consultantul educational a afirmat ca "am avut foarte clar de la ministrul Adrian Curaj, inca de la prima intalnire, ideea de a ne pastra intr-un plan predictibil, ca nu se poate intr-un an de zile, dar ca avem noi libertatea sa experimentam, sa cream modele, dar pe care sa le pilotam paralel cu sistemul si sa le implementam in timp. Dar pe termen scurt nu exista schimbare. Deci din start invitatia a fost pentru termen lung".

Citeste si:



Citeste mai multe despre   











VIDEO Descoperire socanta a politistilor de frontiera din Timis. Ce ascundea sub fusta o femeie care calatorea spre Italia

Descoperire socanta facuta de politistii de frontiera din Cenad, in judetul Timis. Agentii au observat o femeie care a incercat sa isi treaca fetita de 12 ani peste granita, ascunsa sub... fustele ei. La verificarea unui microbuz, vamesii au observat-o pe copila ghemuita pe podeaua vehiculului, sub hainele mamei.
6852 vizualizari
  • +3 (5 voturi)    
    Avem nevoie (Joi, 4 februarie 2016, 15:05)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Avem nevoie de un invatamint care sa nu mai acorde diplome false, doctorate pentru plagiatori si sa nu mai se ia mita. Invatamintul romanesc a fost definitiv ingriopat de politruca ANdronescu si mafia rosie -
  • 0 (6 voturi)    
    "curriculum framework" (Joi, 4 februarie 2016, 15:41)

    EllenaS [utilizator]

    Doamne, cat infantilism stropit cu elitism! Invatamantul da pe banda rulanta analfabeti cu diploma - luata, cersita sau cumparata - si ei se cearta pe principii si viziuni! S-a pierdut scopul invatamantului, acela de a forma oameni, nu specimene umane! Veniti, elitistilor, cu picioarele pe pamant si urmati-i sfaturile academicianului Solomon Marcus, pentru ca stie ce spune, nu spune ce stie, ca restul comisiei!
    • -1 (1 vot)    
      nu am sa inteleg niciodata (Joi, 4 februarie 2016, 16:57)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui EllenaS

      de ce reprezinta o stire ceva care contine o formulare de genul "Planurile-cadru puse in dezbatere de Ministerul Educatiei trebuie sa pice, dar viziunea curriculara avansata de cei 6 membri ai grupului de experti de la Ministerul Educatiei care au facut opinie separata este nerealizabila si idealista."

      duduia Pantazi care este reporterul cel mai potrivit sa ne transmita prompt subiectele la examenele de capacitate atunci cand se intampla, se incapataneaza cumva sa prezinte opinii ale unora care incearca sa faca bici din rahatul in care se scalda invatamantul romanesc.
    • 0 (2 voturi)    
      Grupul de specialisti (Vineri, 5 februarie 2016, 7:22)

      Gyula [utilizator] i-a raspuns lui EllenaS

      Stimata doamna EllenaS, nu observati ca comisia tocmai asta face, ceea ce propuneti Dvs.: cauta scopul invatamantului. Exact pentru asta se discuta pricipii si viziuni, caci principiile si viziunile pot formula scopul invatamantului.
  • +2 (4 voturi)    
    Despre limbajul actual al EXPERȚILOR (Joi, 4 februarie 2016, 15:42)

    Leul in iarna [utilizator]

    în orice domeniu.
    Doamnă Oana Moraru, am marea rugăminte de a-mi spune în două cuvinte ce înțelegeți prin curriculum școlar și framework curricular. Deși fac parte dintr-un eșalon de vârstnici aș vrea să înțeleg despre ce vorbiți. Și poate că aș avea și vreo opinie utilă...
    E un articol pentru publicul larg, sper, nu numai pentru specialiști...
  • +4 (4 voturi)    
    programe ong-iste (Joi, 4 februarie 2016, 16:24)

    Ainigriv [utilizator]

    Cu excepţia academicianului Solomon Marcus, am serioase reţineri despre inspiraţia pe care a avut-o domnul ministru când a desemnat comisia. Este o comisie de ong-işti, să ne înţelegem, nu neapărat de specialişti. Şi un amestec de lume cam primejdios pentru cei care chiar merită să fie acolo. Citesc prezentarea uneia dintre doamnele din comisie şi constat că nu a aflat până acum că înainte de "deşi" sau de "dar" se pune virgulă. Doamna nu are cunoştinţe de bază, dar scrie programe şcolare. La aşa comisie, aşa programe vor rezulta. Eu chiar nu înţeleg unde sunt specialiştii în educaţie, cei care îşi merită acest statut la catedră. Singura lor vină este că s-au ocupat de elevii noştri, nu de atras fonduri pentru fundaţii şi şcoli mai mult sau mai puţin performante. Mare atenţie cu această comisie. Una este să scrii ce te taie capul pe "contributors.ro" sau în reviste pentru femei şi alta e să depindă atâţia copii de ce debitezi.
    • +1 (1 vot)    
      unde ?! (Joi, 4 februarie 2016, 20:14)

      nyx [utilizator] i-a raspuns lui Ainigriv

      cum unde ?
      specialiștii în educație - profi cu gradul I, cu performanțe, atât personale cât și ale elevilor - sunt, cum e și firesc, la clasă !*
  • 0 (2 voturi)    
    Grupul de specialisti (Vineri, 5 februarie 2016, 7:38)

    Gyula [utilizator]

    Eu consider ca inainte de a numi acest grup ca fiind "primejdios", ar trebui sa vedem ce propun ei, fata de starea actuala a invatamantului din Romania. Eu cel putin vad ca este un pas inainte enorm de mare, fata de cei 25 de ani care au trecut pana acum, si in care "marile reforme" au fost shimbarea continua a obiectelor de bacalaureat, sau a datelor calendaristice ale vacantelor -iar principiile si viziunile ramanand aceleasi: de bagat cat mai multe cunostiinte in capul copiilor.
  • 0 (2 voturi)    
    intregul difera de suma partilor... (Vineri, 5 februarie 2016, 10:38)

    Dedalus [utilizator]

    REforma invatamantului trebuie sa fie realizata in totalitate pornind de la o viziune si o doctrina clara.

    Nu merge cu comisii, trebuie insarcinata o singura persoana, care sa elaboreze planul de reforma bazat pe o viziune asupra educatiei.

    Fiecare vede cate o portiune din invatamant si crede ca daca realizeaza o schimbare acolo vor merge lucrurile mai bine.

    Numai ca sunt mult prea multe interdependente ca sa mearga prin acest puzzle pe care inerent o comisei il utilizeaza in activitatea sa.

    Am spus de la bun inceput ca nu va merge o comisie, fie ea compusa si numai din genii.

    Probabil insa ca a fost nevoie de validaea practica a acestui lucru pe care eu l-am spus. Acum sper ca e clar si demonstrate. Daca nu, nu aveti decat sa mai stati doi ani in certuri fara sens....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri