Dezbatere pe planurile-cadru pentru gimnaziu Adrian Curaj: Noi ne uitam la ore si nu cumva un tip de ora sa lipseasca, in loc sa vedem cum va arata absolventul

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 16 februarie 2016, 16:55 Actualitate | Esenţial

Adrian Curaj
Foto: Agerpres
Adrian Curaj, ministrul Educatiei, a sustinut astazi in cadrul unei dezbateri privind noul plan-cadru pentru invatamantul gimnazial, ca "noi de fapt ne uitam la ore, felii inguste, si nu cumva un tip anume de ora sa lipseasca". "Imi pare rau sa spun, dar n-au fost puternice discutiile legate de ce ne asteptam, cand si cum va arata absolventul nostru si la ce va servi", a sustinut ministrul.

Amintim ca Ministerul Educatiei a lansat in dezbatere, in decembrie 2015, tocmai planurile-cadru - adica trei propuneri de plan cu disciplinele si numarul de ore pe care il vor face elevii de clasele V-VIII. Profilul elevului, cel despre care ministrul sustine acum ca a fost neglijat in dezbaterile publice, s-a numarat si el printre documentele puse in dezbatere pe ISE.ro, insa nu au ocupat un loc central inca de la inceput. 

Marti, 16 februarie, Ministerul Educatiei a organizat un eveniment cu titlul "Dezbatere privind noul plan-cadru pentru invatamantul gimnazial".

In cadrul acestuia, ministrul Adrian Curaj a declarat ca "o parte din supararile pe care le avem acum, dar ele sunt constructive, tin de faptul ca nu ne-am uitat la ansamblu. Neuitandu-ne la ansamblu, n-am inteles de ce ceva trebuia sa fie plasat undeva si mai mult au fost patimi, pentru ca ceva lipseste. Daca n-am vazut ansamblul, sigur ca par lucrurile ca lipsesc, dar ele trebuia privite in ansamblu".

"Noi de fapt ne uitam la ore, felii inguste, si nu cumva un tip anume de ora sa lipseasca. Imi pare rau sa spun, dar n-au fost puternice discutiile legate de ce ne asteptam, cand si cum va arata absolventul nostru si la ce va servi. Pai daca nu pornim de la lucrurile acestea, orice discutie e ca si... Seneca, nu? Daca nu stim in ce port vrea sa ajunga corabia, cu siguranta orice fel de vant nu-i va fi favorabil", a afirmat Adrian Curaj.

Ministrul a anuntat ca asteapta rezultatul discutiilor si ca nu are "acum vreo optiune reflectata intr-o anumita structura". "Disconfortul cel mai mare pe care il am este acela legat de bucati: nu am reusit sa discutam un ansamblu, pentru ca eu zic ca undeva la 60% din discutii erau canalizate in alta directie. Am incredere ca vom avea timp sa reflectam mai mult asupra lucrurilor. O sa vedeti spre sfarsitul acestei luni, cand colegii nostri de la Institutul de Stiinte ale Educatiei vor veni cu un rezultat", a declarat Curaj.


Citeste mai multe despre   











VIDEO Reactia cercetatorilor din Buzau atunci cand au gustat "legumele viitorului": rosia-banana si rosia-ananas

Ce ati spune despre o bucata de branza noua cu o rosie ca o banana langa? Sau de niste slanina cu o rosie... ananas. In acest moment suna mai degraba ciudat decat tentant, insa acestea sunt legumele viitorului.
4013 vizualizari
  • +3 (5 voturi)    
    imparatul e gol (Marţi, 16 februarie 2016, 17:06)

    Dedalus [utilizator]

    Aici are dereptate.

    Dar era de asteptat.

    Este total nerealist sa te astepti ca din dezbaterea pblica si din discutii fara de sfarsit in tot felul de comisii sa iasa ceva.

    Trebuie o doctrina clara a reformei educatiei, care sa atinga toate aspectele, pornind de la formarea cetateanului de maine.

    E chiar mult mai mult decat profilul asolventului, e vorba aici de profilul cetateanului, pregatit sa se autoperfectioneze rapid.

    E foarte mult de spus.

    Din pacate, pe cei care au intr-adevar ceva de spus nimeni nu-I asculta. Pentru ca toti sunt preocupati de avantajele pe care le-ar putea obtine ei personal sau de inlaturarea obstacolelor inguste pe care ei personal le-a intalnit.

    Asa ca orice opinie este clar descurajata, prin simpla trecere cu vederea.
  • +2 (8 voturi)    
    Suspect... (Marţi, 16 februarie 2016, 17:15)

    Mugurel-CătălinStroie [anonim]

    Poate înțelegeți totuși până la urmă că reforma nu se face prin tăiere de ore,ci prin alocarea de resurse financiare sporite și un timp corespunzător studiului temeinic!Pe bună dreptate,toată lumea are impresia ca,de fapt,sub masca reformei se ascunde dorința de tăieri,desființări,comasări,reduceri de fonduri etc.Dacă vreți educație de calitate,nu vă mai zgârciți atât la bani și nu mai considerați cadrele didactice niște inamici.Binomul profesor-elev este esențial.Sau poate urmăriți alte interese...așa s-ar părea dupâ inversunarea cu care vreți să distrugeți tot ce este stabil,solid în educație.Sclavi pe plantație ,fără cultură generală,doar masă de manevră pentru multinaționale,asta vreți să aveți?
  • +1 (13 voturi)    
    Seneca (Marţi, 16 februarie 2016, 17:37)

    Mazeta [utilizator]

    "Daca nu stim in ce port vrea sa ajunga corabia, orice fel de vant nu-i va fi favorabil"

    Eliminăm latina, reducem româna, distrugem istoria, introducem educația sexuală și în felul acesta știm cu siguranță unde va ajunge corabia: în Amsterdam, la produs.
    • +2 (12 voturi)    
      Doar atat? (Marţi, 16 februarie 2016, 18:21)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      mai baga: scoatem religia, Sodoma si Gomora ...etc.

      Cum vine vorba de educatie sexuala in scoli cum voi astia habotnicii sariti de cur in sus.
  • +3 (3 voturi)    
    Aplicarea șmenului în programă (Miercuri, 17 februarie 2016, 8:27)

    stos [utilizator]

    I-am trimis o scrisoare donmului ministru, pe adresa dată în site-ul www.edu.ro. Degaba. Faptul că interesele politicienilor se aplică în programa gimnazială, ne arată că diletanții au ordin să distrugă și forma actuală ăn care se zbate învățămîntul românesc după ce a trecut de mai multe ori prin terapia intensivă a guverne lor postdecembriste.
    În structura Ministerului învățămîntului există directorași angajați pe viață și structuri fantomă care ca să justifice banii încasați, propun orice cu scopul clar de a distruge învățămîntul românesc. O aseme-
    nae structură se numește ISE, iar membrii săi au impresia că nu pot fi reclamați penal atît individual, printr-un proces colectiv, cîtși ca institut, pentru distru
    grer strategică a ariei curiculare a învățămîntului gim-
    nazial din România.
  • +2 (2 voturi)    
    Discursul trădează mentalitatea ministrului (Miercuri, 17 februarie 2016, 14:40)

    andipetre [utilizator]

    Dupa ce romgleza de baltă din intervențiile precedente i-a arătat nivelul de cultură, mesajul acesta ii arată adevărata față a domnului Curaj: un personaj arogant, cu veleități de dictator, cu dispreț profund față de cetățeni, pe care îi consideră resurse la dispoziția sa.

    El spune: "cand si cum va arata absolventul nostru si la ce va servi". Deci absolventul nu e o persoană ale cărei interese sunt fundamentale și cărora instituțiile statului li se supun. Absolventul e doar un dispozitiv care trebuie să "servească la ceva", singura preocupare a ministerului stăpân de sclavi fiind să decidă "la ce". Poate absolventul va servi intereselor d-lui Curaj, poate celor ale grupului de lobby pe care îl reprezintă ministrul, poate vine cineva cu o ofertă mai bună, nu?

    DNA, unde esti?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică