FOTO Carosabil surpat in centrul Capitalei - Primaria: Restrictiile de circulatie vor fi mentinute pentru cel putin 30 de zile in zona Eroilor/ 14 persoane si-au parasit locuintele

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 13 decembrie 2015, 12:23 Actualitate | Esenţial

Carosabil surpat pe bulevardul Eroilor din Capitala
Foto: Mediafax
Restrictiile de circulatie in zona Eroilor, unde s-a surpat soseaua din cauza lucrarilor la extinderea magistralei de metrou, vor fi mentinute pentru cel putin 30 de zile, a declarat, duminica, Alexandru Ichim, purtatorul de cuvant al Primariei Capitalei.
"Restrictiile de circulatie vor fi mentinute pentru cel putin 30 de zile in zona Eroilor. Astazi cand vorbim constructorul a anuntat ca a pus in siguranta perimetrul. (...) Zona este monitorizata atent", a declarat Alexandru Ichim, potrivit Mediafax.

Acesta a mai mentionat ca de restrictiile de circulatie vor fi afectati in special cetatenii care locuiesc in cartierele Drumul Taberei si Militari. Astfel, in perioada urmatoare, agenti ai Politiei Rutiere, Politiei Locale si Politiei Nationale vor face eforturi pentru a asigura fluidizarea traficului pe traseele alternative.

Purtatorul de cuvant al Primariei Capitalei a mai precizat ca 14 persoane si-au parasit locuintele aflate in apropierea zonei afectate. Zece dintre acestea au fost cazate la rude, iar patru la hotel, noteaza Agerpres.

Potrivit acestuia, Primaria Municipiului Bucuresti este dispusa sa ofere cazare celor afectati.

"Nu exista risc de prabusire. Zona este monitorizata atent. Comisia de circulatie a municipiului Bucuresti s-a intalnit in regim de urgenta", a adaugat reprezentantul PMB.

El a spus ca in mod "evident" constructorul va plati daunele ce provin din acest incident. "Constructorul a cerut un ragaz de 24 de ore pentru un plan", a explicat Ichim.

Ichim a tinut sa precizeze ca PMB va trage la raspundere constructorul, dar, pentru moment, Primaria Generala se axeaza nu pe masuri de sanctionare, ci de fluidizare a traficului.

Reprezentantii Metrorex au anuntat ca circulatia metroului nu este afectata.

Masurile anuntate duminica de Primaria Capitalei:

"Restrictiile de circulatie in zona Eroilor se mentin pentru cel putin 30 de zile, perioada in care traficul rutier dinspre cartierele Drumul Taberei si Militari catre centrul Bucurestiului se va desfasura pe rute ocolitoare.

Circulatia rutiera auto se va desfasura astfel:
  • Sensul de coborare dinspre cartierele Drumul Taberei si Militari se va face prin Soseaua Pandurilor - Calea 13 Septembrie, precum si prin Soseaua Geniului - Soseaua Cotroceni.
  • Pe sensul spre urcare catre cele doua cartiere, circulatia rutiera se va desfasura prin Splaiul Independentei - Soseaua Cotroceni - Soseaua Geniului; Soseaua Cotroceni - Bulevardul Iuliu Maniu - Bulevardul Vasile Milea si prin Splaiul Independentei - strada Elefterie - Bulevardul Eroilor.
Primaria Capitalei adreseaza un apel public rezidentilor din strada Dr Gheorghe Marinescu si Elefterie - proprietari de masini - sa elibereze carosabilul de autoturismele parcate pe aceste artere. Pe cele doua artere se va institui, inca de duminica, restrictia de "oprire interzisa", masura care ajuta in procesul de fluidizare al traficului.

De asemenea, ca masura de fluidizarea traficului, Brigada de Politie Rutiera, Directia Generalade Politie a Municipiului Bucuresti si Politia Locala a Sectoarelor 1, 3, 4, 5 si 6 vor suplimenta cu 40 de echipaje numarul de echipaje in strada, fata de prezenta constanta pe arterele Capitalei in conditii normale de trafic."


Un barbat cara un sac dintr-o cladire in curs de evacuare din zona intersectiei Bd. Eroilor Sanitari cu Bd. Eroilor, adiacenta santierului magistralei 5 de metrou (Sursa foto: Mediafax)

Primarul general interimar al Capitalei, Razvan Sava, i-a convocat, duminica, la sediul Primariei Municipiului Bucuresti, pe reprezentantii Metrorex, ai Politiei Rutiere, ai ISU si ai Inspectoratului de Stat in Constructii pentru a discuta masurile de interventie pentru punerea in siguranta a perimetrului, precum si eventuale masuri de extindere a restrictiei de circulatie rutiera in zona Eroilor, unde s-a surpat terenul, existand riscul de prabusire a carosabilului.

Sambata, traficul rutier pe bulevardul Eroilor, intre str. Carol Davila si Pod Eroilor, si pe bulevardul Eroilor Sanitari, intre str. Carol Davila si Piata Operei, a fost intrerupt din cauza surparii terenului.

PMB a precizat, intr-un comunicat de presa, ca incidentul a fost semnalat de constructorul care efectueaza lucrari de modernizare si extindere pentru Metrorex.

"Deoarece exista riscul prabusirii carosabilului si propagarii surparii spre imobilele aflate la intersectia bulevardului Eroilor cu bulevardul Eroii Sanitari, primarul general Razvan Sava a convocat un comandament de urgenta si a dispus inchiderea traficului in zona, pana la punerea in siguranta a perimetrului", se arata in comunicatul citat.

Astfel, s-a inchis circulatia pe urmatoarele strazi: pe bd. Eroilor, pe sensul spre centru, de la strada Carol Davila, iar pe sensul spre periferie, de la Splaiul Independentei si pe bd. Eroii Sanitari, pe sensul spre centru, de la strada Carol Davila.

Circulatia rutiera se va desfasura deviat, astfel: pe sensul spre centru, dinspre cartierele Drumul Taberei si Militari, pe sos. Pandurilor - Calea 13 Septembrie sau sos. Geniului - sos. Cotroceni; pe sensul spre cele doua cartiere, pe Splaiul Independentei - sos. Cotroceni - sos. Geniului sau sos. Cotroceni - bd. Iuliu Maniu - bd. Vasile Milea.


Carosabil vizibil deformat, in zona intersectiei Bd. Eroilor Sanitari cu Bd. Eroilor, adiacenta santierului magistralei 5 de metrou (Sursa foto: Mediafax)

Conform unui comunicat remis de Ministerul Transporturilor, au aparut deformari in sosea din cauza lucrarilor la extinderea magistralei de metrou inca de vineri, constructorul luand o serie de masuri.

"Ca urmare a strapungerii planificate a peretelui de beton armat al incintei statiei de metrou Eroilor in zona intersectiei dintre axul 1 si linia 2 pentru intrarea in statie a utilajului TBM, s-au produs infiltratii cu antrenare de material solid pe conturul utilajului. Fenomenul s-a declansat in data de 11 decembrie 2015, la ora 15.30, generand tasari sub placa carosabila. Imediat, constructorul a umplut golurile aparute sub carosabil cu circa 70 de metri cubi de beton", potrivit Ministerului Transporturilor.

Fenomenul de tasare a continuat si sambata, drept pentru care au fost luate mai multe masuri pentru stabilizarea zonei din subteran. Dupa turnarea unei cantitati suplimentare de beton (de circa 120 de metri cubi), s-au executat lucrari de stopare a infiltratilor prin etansarea bazei utilajului.

Potrivit sursei citate, constructorul afirma ca tendinta tasarilor este spre stagnare, dar, ca masura asiguratorie, zona va fi in continuare monitorizata.

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a convocat, sambata, Comitetul Ministerial pentru Situatii de Urgenta "pentru a analiza si a lua toate masurile care se impun in vederea solutionarii tuturor deficientelor ce pot aparea din cauza acestei situatii" si a discutat la sediul Ministerului Transporturilor cu reprezentantii Metrorex, ai constructorului, proiectantul, consultantul si firma de monitorizare a terenului si imobilelor din zona.

Pe de alta parte, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta (ISU) a precizat, sambata, ca in conditiile in care reprezentantii constructorului nu au putut preciza daca este vorba despre o problema punctuala sau despre una "mai ampla in subteran", nu se poate "garanta siguranta locatarilor din zona".

Potrivit sursei citate, in zona Eroilor, unde au aparut deformari in sosea din cauza lucrarilor la extinderea magistralei de metrou, se afla doua blocuri, la fata locului fiind trimise echipaje pentru a interveni in caz de necesitate.

Constructorul sectiunii Raul Doamnei - Eroilor este Asocierea Astaldi (Italia) - FCC Construccion (Spania) - Delta ACM (Romania) - AB Construct (Romania).

Sectiunea Raul Doamnei - Eroilor este finantata din fonduri structurale nerambursabile in cadrul Programului Operational Sectorial Transport 2007-2013.

Magistrala 5 va fi realizata in doua etape: tronsonul Drumul Taberei - Universitate in prima etapa de executie si Universitate - Pantelimon, in etapa a doua. Tronsonul 1 Drumul Taberei - Eroilor al Magistralei 5 Drumul Taberei-Pantelimon, in lungime totala de 6,8 km, va avea un depou si zece statii de metrou: Raul Doamnei, Valea Argesului, Valea Ialomitei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor.

Pana in prezent, valoarea totala a contractelor atribuite pentru constructia Magistralei 5 de metrou se ridica la circa 2,6 miliarde de lei cu TVA inclus, echivalentul a circa 585 milioane euro.


Citeste mai multe despre   









27685 vizualizari
  • +18 (22 voturi)    
    Harta? (Duminică, 13 decembrie 2015, 12:59)

    Andrei [anonim]

    Este posibil sa postati un articol de acest tip fara sa puneti o harta in care sa arati ce strazi se inchid si de unde pana unde?
    • +3 (7 voturi)    
      chiar langa (noul) metrou (Duminică, 13 decembrie 2015, 19:28)

      FFF T [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      Surparea s-a produs din cauza lucrarilor PROASTE facute de companiile Astaldi & FCC.
      Într-o țară normală cele două companii ar suporta toate pierderile și neplăcerile cauzate de surpare + costul reparației.

      Astaldi & FCC să fie trase la răspundere pentru asta!
      • +1 (3 voturi)    
        Well ... Bucuresti - orasul prabusirilor ! (Luni, 14 decembrie 2015, 9:59)

        Mitica Palarierul [anonim] i-a raspuns lui FFF T

        Well ... Cartea zilei este "Bucuresti - orasul prabusirilor", de Octav Desilla.

        Prostia celor din Primarie si din firmele executante este greu de depasit. In urma cu cateva luni, pe acelasi tronson, cu aceeasi cartita, s-a prabusit strada langa Academia Militara. Ce au in comun cele doua "accidente" - prostia proiectantilor si a executantilor, nu aceeasi panza de apa freatica (deoarece apa nu urca la deal).

        Oare de ce primesc salariu aceste persoane?

        "Patria si Dreptul Meu!"
  • -20 (24 voturi)    
    asteptam inghetu' (Duminică, 13 decembrie 2015, 13:23)

    Io [anonim]

    Sa ne raportam la alte popoare care construiesc sute de kilometri de tuneluri si care depasesc zeci de astfel de probleme aparute, cred ca nu are rost. 30 de zile pentru ce? Sa monitorizeze? Sa supravegheze? Ce ghinion pe voi ca trebuie sa rezolvati probleme asa de colosale, atentie ca vine frigul si zapada!!! Asteptam si din partea guvernului Soros un punct de vedere, poate ne lumineaza cumva.
    • +11 (11 voturi)    
      O sa murim de foame cu Iliescu in brate (Duminică, 13 decembrie 2015, 14:02)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Io

      Pe bune, vrei sa iti spuna guvernul cum se repara o strada? Intreaba-l pe Oprescu mai bine.
  • +5 (5 voturi)    
    RATB? (Duminică, 13 decembrie 2015, 14:11)

    Mihai [anonim]

    Stie cineva daca vreun autobuz isi va devia cursul? Mi se pare extrem de important.
    • +5 (5 voturi)    
      RATB (Duminică, 13 decembrie 2015, 15:50)

      CocoMuc1 [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      ar trebui sa fie rapid si sa afiseze noile rute.
      Sunt interesat de ruta autobuzelor din dr. Taberei + 122, 226.
      • +2 (2 voturi)    
        Well ... lipsa statiilor de autobuz ptr conexiune (Luni, 14 decembrie 2015, 10:10)

        Mitica Palarierul [anonim] i-a raspuns lui CocoMuc1

        Well ... RATB in mare prostia sa - a devait traseele din zona "sinistrata", insa nu s-a gandit sa faca si statii potrivite pentru cei care schimba ruta langa statia Eroilor.

        Soferii RATB - in mare "politetea" lor, nici macar nu raspund la intrebari simple de genul: "Va rog frumos sa-mi spuneti unde este statia urmatoare?" - precum conducatorul autobuzului B-51-YYZ, de pe linia 137.

        Statia prompt infiintata de "desteptii" din RATB - de pe strada Barbu Stirbey este acum la cca. 200 de metri distanta de statia terminus a liniei 104. Distanta initiala intre statii era de cca. 30 de metri. Odata incepute lucrarile langa podul Eroilor - distanta a crescut la cca. 100 de metri, iar acum au marit-o la cca. 200 de metri.

        Concluzia - RATB este o companie de prosti si de nesimtiti, incadrata cu persoane care se pare au uitat de ce isi primesc salariul.

        "Patria si Dreptul Meu!"
        .




        lipsa statiilor de autobuz ptr conexiune
        • 0 (0 voturi)    
          RATB (Luni, 14 decembrie 2015, 12:04)

          marinar.basist [utilizator] i-a raspuns lui Mitica Palarierul

          E controlat de PSD ! Toti au mentalitate bolsevica ! Din cauza lor nu mai validez calatoriile de pe cardul activ cand urc intr-un mijloc de transport ! Am dat de cinci controlori si niciunul nu m-a amendat !
  • +4 (4 voturi)    
    locatie (Duminică, 13 decembrie 2015, 14:51)

    ciubex [utilizator]

    Din cate am dedus, dupa prima poza, zona cu probleme s-ar afla la intersectia dintre bulevardul Eroilor Sanitari cu bulevardul Eroilor. Prima poza pare a fi facuta pe bulevardul Eroilor Sanitari dinspre Universitatea de Medicina si Farmacie Carol Davila, langa parcul Eroilor Sanitari, spre Parcul Eroilor. Street View: https://goo.gl/gAFhnO Asadar, ma stept ca in primul rand segmentul din bulevardul Eroilor Sanitari spre bulevardul Eroilor sa fie inchis circulatiei. (PS sunt din Iasi, deducerea am facut-o doar avand la dispozitie Street View-ul si pozele din articol)
    • +1 (3 voturi)    
      corect (Duminică, 13 decembrie 2015, 19:49)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui ciubex

      este imediat dupa intersectia cu Eroilor, pe partea dinspre Facultatea de Medicina. un triunghi de spatiu verde cu niste case de beton stil comunist pe o parte si parculetul de la Spitalul Municipal pe partea cealalta
      • 0 (2 voturi)    
        ?! (Luni, 14 decembrie 2015, 11:26)

        dave [anonim] i-a raspuns lui pehash

        "case de beton in stil comunist"?! prietene, toate vilele la care te referi sunt interbelice...
        • +1 (1 vot)    
          toate?.. (Luni, 14 decembrie 2015, 13:35)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui dave

          ma refer exclusiv la alea de pe colt. se disting clar, nu au nici o legatura cu arhitectura zonei.
          • 0 (0 voturi)    
            exact (Luni, 14 decembrie 2015, 14:33)

            dave [anonim] i-a raspuns lui pehash

            Da. Vila aia are un aspect mai modernist, arhitectura ei fiind influentata de curentul art deco. Iti garantez e construita undeva in anii '30 - '40. In orice caz, nici o legatura cu perioada comunista 100%.
    • -5 (9 voturi)    
      Puiut, (Duminică, 13 decembrie 2015, 20:47)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui ciubex

      loc este una, locatie, alta!
      Nu mai faceti atata confuzie; nu stii semnificatia cuvantului, sensul, ... exista dictionare!
      Foarte multi faceti confuzia intre loc (amplasament) si locatie (spatiu inchiriat, printre altele...)! Mai cititi copii si lasati....moda!
      • +1 (3 voturi)    
        bine ca esti destept :) (Luni, 14 decembrie 2015, 0:30)

        ciubex [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        Nu-i asa ca te simti mai important acum? Ma doare fix in cot... Banuiesc ca si pe strada ii corectezi pe oameni pentru greselile gramaticale, ah acolo n-ai curaj?
      • +4 (4 voturi)    
        daca taceai filosof ramaneai (Luni, 14 decembrie 2015, 0:43)

        ciubex [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        Locatie = Un loc anume, precis determinat.
  • +3 (11 voturi)    
    Astia ar surpa tot orasul (Duminică, 13 decembrie 2015, 15:32)

    Locke Lamora [utilizator]

    daca ar fi lasati. Bine ca nu se pot sapa atat de rapid tunelurile.
    • +3 (3 voturi)    
      spre parlament (Luni, 14 decembrie 2015, 9:23)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      nu au de sapat spre parlament cumva?
  • +9 (15 voturi)    
    bon pour l'Orient (Duminică, 13 decembrie 2015, 15:33)

    gazuldebasist [utilizator]

    La ce bun sa cheltui zeci de milioane pe studii de fezabilitate care nu presupun niciun studiu de teren? In Italia, proprietarii blocurilor nu i-ar fi dat in judecata pe cei de la Astaldi? Sau ei sint italieni numai in tarile vestice, in Orient (unde orice gunoi e bun) nu?
  • +10 (12 voturi)    
    coruptia (Duminică, 13 decembrie 2015, 16:11)

    mihai [anonim]

    nu doar ucide da' te scoate si din casa!
  • +11 (17 voturi)    
    Acum (Duminică, 13 decembrie 2015, 16:22)

    V. Veroiu [utilizator]

    Este momentul ca sa fie chemat un sobor de preoti, inalti prelati si inalte prelate sa faca o sfintire k-lumea si sa opreasca surparea. Ceva gen Manastirea Argesului. Cat despre Ana, s-ar gasi un caine maidanez undeva, daca e nevoie. Ce naiba, de ingineri nu avem nevoie.
  • +4 (8 voturi)    
    ! (Duminică, 13 decembrie 2015, 18:27)

    Natasa [utilizator]

    Firma Astaldi este de multa vreme abonata la afaceceri cu statul, italienii care au venit saraci lipiti au plecat milionari si nimeni nu se sesizeaza! Banii aia care trebuiau bagati in studii de fezabilitate sunt in buzunarele cuiva, romani si italieni deopotriva! Daca oamenilor alora li se darama casele si blocurile, raspunde Canino sau Oprescu? Nu raspunde nimeni, isi vor pune toti un fundal negru la profil pe FB si gata, mergem mai departe!
  • +1 (1 vot)    
    Haideti sa iesim in strada! DEMISIA! (Luni, 14 decembrie 2015, 11:07)

    Miky60 [utilizator]

    Haideti sa iesim in strada! Este inadmisibil bataia de joc a primariei si a Metrorex-ului! Sa-si dea demisia toti si sa vanda Metrorex-ul unei companii din strainatate, cu experienta si sa aduca un director strain! Si primarul ar fi bine sa fie tot strain!
    • 0 (2 voturi)    
      Well ... multi primari sunt STRAINI de problemele (Luni, 14 decembrie 2015, 13:23)

      MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Well ... multi primari sunt STRAINI de problemele orasului.

      Multi dintre primarii Bucurestiului nici macar nu sunt / nu fost bucuresteni - de exemplu Dinca-Balcon, Constantin Olteanu, Gheorghe Pana, Barbu Petresu, Train Basescu, Adrian Videanu,

      Dintre bucurestenii de seama a avut primari de teapa lui Gheorghe Cioara si Crin Halaicu.

      Cu totii au fost straini de interesul bucurestenilor.

      "Patria si Dreptul Meu!"
      .
  • 0 (2 voturi)    
    jenant... (Luni, 14 decembrie 2015, 11:57)

    liviu_ [utilizator]

    penibil... s.a.m.d.
    baaa parisu are un alt oras subteran la cate linii de metrou au aia .... si nu s-a surpat nimic la constructie!

    cineva ar trebui sa plateasca pentru ceea ce se intampla acum!

    ce se intampla daca chiar se surpa?! iar mureau oameni din incompetenta ca acu o luna si ceva?!

    cand ne invatam dracu minte?! minunatii nostrii conducatori chiar nu o sa inteleaga ce vrem pana nu venim cu torte si furci peste ei?!
    • +1 (1 vot)    
      Well ... la Paris pe strada,toti cainii au covrigi (Luni, 14 decembrie 2015, 13:24)

      MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Well ... la Paris pe strada, toti cainii au covrigi pe coada !

      "Patria si Dreptul Meu!"
      .


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version