Surpari de teren in centrul Capitalei. Ministerul Transporturilor cere Metrorex si constructorului solutii in cazul surparii de teren la Eroilor. Constructorul afirma ca "tendinta tasarilor este spre stagnare"

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 12 decembrie 2015, 23:28 Actualitate | Esenţial

Ministerul Transporturilor a solicitat reprezentantilor Metrorex, ai proiectantului, consultantului si constructorului Magistralei 5 o analiza pentru identificarea cauzei si solutii pentru rezolvarea imediata a problemelor cauzate de surparea de teren din zona Eroilor din Capitala, constructorul afirmand ca "tendinta tasarilor este spre stagnare", scrie Mediafax.

Constructorul sectiunii Raul Doamnei - Eroilor este Asocierea Astaldi (Italia) - FCC Construccion (Spania) - Delta ACM (Romania) - AB Construct (Romania).

In plus, potrivit unui comunicat emis sambata seara de minister, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a convocat Comitetul Ministerial pentru Situatii de Urgenta "pentru a analiza si a lua toate masurile care se impun in vederea solutionarii tuturor deficientelor ce pot aparea din cauza acestei situatii".

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a discutat sambata seara la sediul Ministerului Transporturilor cu reprezentantii Metrorex, ai constructorului, proiectantul, consultantul si firma de monitorizare a terenului si imobilelor din zona. Acestia au prezentat situatia din teren, primele masuri pe care le-au luat, precum si masurile care se impun in perioada imediat urmatoare.

"Ca urmare a strapungerii planificate a peretelui de beton armat al incintei statiei de metrou Eroilor in zona intersectiei dintre axul 1 si linia 2 pentru intrarea in statie a utilajului TBM, s-au produs infiltratii cu antrenare de material solid pe conturul utilajului. Fenomenul s-a declansat in data de 11 decembrie 2015, la ora 15.30, generand tasari sub placa carosabila. Imediat, constructorul a umplut golurile aparute sub carosabil cu circa 70 de metri cubi de beton", potrivit Ministerului Transporturilor.

Fenomenul de tasare a continuat si sambata, drept pentru care au fost luate mai multe masuri pentru stabilizarea zonei din subteran. Dupa turnarea unei cantitati suplimentare de beton (de circa 120 de metri cubi), s-au executat lucrari de stopare a infiltratilor prin etansarea bazei utilajului.

"Specialisti din cadrul Metrorex precum si constructorul monitorizeaza 24 din 24 de ore, prin masuratori specifice evolutia tasarilor. Constructorul sustine ca tendinta tasarilor este spre stagnare, dar ca masura asiguratorie, zona va fi in continuare monitorizata", se arata in comunicatul institutiei.

Traficul rutier pe bulevardul Eroilor si pe bulevardul Eroilor Sanitar a fost inchis sambata, din cauza unei surpari de teren cauzate de lucrarile la extinderea magistralei de metrou, existand riscul de prabusire a soselei, incidentul fiind semnalat de firma care face lucrari de modernizare si extindere la metrou.

Siguranta locuitorilor din doua blocuri din zona Eroilor unde s-a surpat terenul nu poate fi garantata, spune ISU, potrivit caruia constructorul nu poate preciza daca este vorba de "o problema mai ampla in subteran".

Potrivit reprezentantilor Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, in zona Eroilor unde au aparut deformari in sosea din cauza lucrarilor la extinderea magistralei de metrou se afla doua blocuri, la fata locului fiind trimise echipaje pentru a interveni in caz de necesitate.

"Ca urmare a deformarilor aparute la carosabilul din zona statiei de metrou Eroilor, unde se executa lucrari pentru extinderea magistralei, la fata locului au fost trimise urmatoarele echipaje - Detasamentul Special de Salvatori si un echipaj SMURD. In apropierea zonei unde se observa denivelarea sunt doua imobile de locuit", arata sursa citata, care precizeaza ca in urma discutiilor dintre reprezentantii ISU si constructor s-a stabilit ca nu exista "un risc iminent" pentru cele doua blocuri.

In conditiile in care reprezentantii constructorului nu au putut preciza daca este vorba despre o problema punctuala sau despre una "mai ampla in subteran", nu se poate "garanta siguranta locatarilor din zona", mai mentioneaza ISU.

Totodata, mai multe familii dintr-unul din cele doua blocuri au iesit speriate din locuinte si au cerut constructorului sa le spuna daca sunt in pericol.

In zona respectiva, pe langa cele doua blocuri, sunt construite si mai multe case.

Duminica, incepand cu ora 10.00, la sediul Primariei Capitalei, este programata sa aiba loc o sedinta privind aceasta situatie, la care vor participa reprezentanti ai Metrorex, ai Politiei Rutiere, ISU si ai Inspectoratului de Stat in Constructii. La intalnire, la care a fost invitat si prefectul Capitalei, Paul Petrovan, vor fi discutate masurile de interventie pentru punerea in siguranta a zonei, precum si eventuale masuri de extindere a restrictiei de circulatie.

Sectiunea Raul Doamnei - Eroilor este finantata din fonduri structurale nerambursabile in cadrul Programului Operational Sectorial Transport 2007-2013.

Magistrala 5 va fi realizata in doua etape: tronsonul Drumul Taberei - Universitate in prima etapa de executie si Universitate - Pantelimon, in etapa a doua. Tronsonul 1 Drumul Taberei - Eroilor al Magistralei 5 Drumul Taberei-Pantelimon, in lungime totala de 6,8 km, va avea un depou si zece statii de metrou: Raul Doamnei, Valea Argesului, Valea Ialomitei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor.

Pana in prezent, valoarea totala a contractelor atribuite pentru constructia Magistralei 5 de metrou se ridica la circa 2,6 miliarde de lei cu TVA inclus, echivalentul a circa 585 milioane euro.


Citeste mai multe despre   









4981 vizualizari
  • +9 (9 voturi)    
    Zero barat (Sâmbătă, 12 decembrie 2015, 23:44)

    transalpinarum [utilizator]

    Asta am vazut cel putin in (dez)organizarea de santier cel putin de la PSS Opera. Unde oare s-a mai pomenit pe lumea asta sa tii cartizele la gura tunelului cateva luni, lucrari in intarziere si organizare haotica, asta a Romania. Acolo unde excavam portiuni de autostrada ca ne pleaca fundatia la vale... Nu stiu cum se vor incumeta constructorii sa execute Opera - Pantelimon, avand in vedere cladirile pe sub care trebuie executata lucrarea.
  • +1 (1 vot)    
    constructorul (Duminică, 13 decembrie 2015, 11:16)

    gear six [utilizator]

    trebuia sa aiba o procedura de executie dedicata site-ului.
    una aprobata de catre reprezentantii beneficiarului.
    una care spune ce sa faci in astfel de situatii.

    daca nu au, de ce nu au si de ce nu a functionat ( daca functiona nu se intampla asa ceva) se poate afla de catre autoritati, sunt sigur.

    in acea procedura probabil scrie cum pui in siguranta totul imprejur, cum retragi utilajul si cum te apuci sa imbunatatesti terenul ( injectii,etc).
    abia dupa ce efectiv ai pus in siguranta tot environmentul te reapuci de treaba cu niste masuri de siguranta in plus ( masuri speciale, urmarire speciala ,etc).

    aruncatul betonului intr-o gaura este ( cu siguranta) opera uneor persoane care au un coeficient de inteligenta sub cel al unei bomboane m&m.

    am asa o presimtire ca cetatenii aia care mimeaza munca nu stiu ce fac...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version