ISU: Nu poate fi garantata siguranta locuitorilor din zona Eroilor unde s-a surpat terenul

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 12 decembrie 2015, 19:56 Actualitate | Esenţial

Lucrari la magistrala 5 de metrou Eroilor-Drumul Taberei
Foto: Agerpres
Siguranta locuitorilor din doua blocuri din zona Eroilor din Capitala, unde s-a surpat terenul in urma lucrarilor facute pentru extinderea magistralei de metrou, nu poate fi garantata, spune Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta, potrivit caruia constructorul nu poate preciza daca este vorba de "o problema mai ampla in subteran", transmite Mediafax.

Potrivit reprezentantilor Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, in zona Eroilor unde au aparut deformari in sosea din cauza lucrarilor facute pentru extinderea magistralei de metrou se afla doua blocuri, la fata locului fiind trimise echipaje pentru a interveni in caz de necesitate.

"Ca urmare a deformarilor aparute la carosabilul din zona statiei de metrou Eroilor, unde se executa lucrari pentru extinderea magistralei, la fata locului au fost trimise urmatoarele echipaje - Detasamentul Special de Salvatori si un echipaj SMURD. In apropierea zonei unde se observa denivelarea sunt doua imobile de locuit", arata sursa citata, care precizeaza ca in urma discutiilor dintre reprezentantii ISU si constructor s-a stabilit ca nu exista "un risc iminent" pentru cele doua blocuri.

In conditiile in care reprezentantii constructorului nu au putut preciza daca este vorba despre o problema punctuala sau despre una "mai ampla in subteran", nu se poate "garanta siguranta locatarilor din zona", mai mentioneaza ISU.

Totodata, mai multe familii dintr-unul din cele doua blocuri au iesit speriate din locuinte si au cerut constructorului sa le spuna daca sunt in pericol.

In zona respectiva, pe langa cele doua blocuri, sunt construite si mai multe case.

Duminica, incepand cu ora 10.00, la sediul Primariei Capitalei, este programata sa aiba loc o sedinta privind aceasta situatie, la care vor participa reprezentanti ai Metrorex, ai Politiei Rutiere, ISU si ai Inspectoratului de Stat in Constructii. La intalnire, la care a fost invitat si prefectul Capitalei, Paul Petrovan, vor fi discutate masurile de interventie pentru punerea in siguranta a zonei, precum si eventuale masuri de extindere a restrictiei de circulatie.

Traficul rutier pe bulevardul Eroilor si pe bulevardul Eroilor Sanitar a fost inchis, sambata, din cauza surparii terenului, existand riscul de prabusire a soselei, incidentul fiind semnalat de firma care face lucrari de modernizare si extindere la metrou.


Citeste mai multe despre   









19400 vizualizari
  • +20 (24 voturi)    
    Doamne fereste! (Sâmbătă, 12 decembrie 2015, 20:04)

    lili [anonim]

    Asta ne mai lipsea...
    Cum or mai trai bietii oameni in zona aia de acum incolo?!
    • +10 (12 voturi)    
      mai greu da' se poate (Sâmbătă, 12 decembrie 2015, 20:53)

      bernoulli [anonim] i-a raspuns lui lili

      http://www.keepcalmstudio.com/_gallery/300/18UhFfL.png

      cu luminarea in mina si cu multa atentie...cine sa mai doarma cu asa ceva pe dedesubt?

      daca fenomenul se extinde,cine a facut proiectul asta si a conchis ca nu e nici un pericol +geotehnicianul+verificatorul+aia de la primarie care au semnat contractul +constructorul +dirigintele si aia de la ISC care chipurile verifica fazele determinante in programe de control.... ar fi bine sa vina singuri cu valiza facuta la poarta DNA, mai bine scutesc statul sa mai plateasca benzina pina la ei si deranjul soferului.
      • 0 (2 voturi)    
        Aberant! (Duminică, 13 decembrie 2015, 12:04)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui bernoulli

        Cu ce o sa-i incalzeasca pe oameni ca se duc aia 2 ani la inchisoare? Civilizat ar fi fost ca firma sa aiba asigurare si asigurarea sa le plateasca acum locuinte la aceeasi valoare in Bucuresti. Adica ii bagi la inchisoare si problema ramane! La fel ca si astia cu retrocedarile! Stau 3 ani in inchisoare si prejudiciile de 3 miliarde de euro raman! NU! Statul plateste cat a convenit si firma plateste ce a stricat! Uneori inchisoare nu este decat alta teapa prin care se albesc bani sau se fac uitati! Cel mai important aspect sunt banii si inca, cu toata lupta anticoruptie din Romania prejudiciile nu sunt recuperate!
        Uitati-va ca si DNA recunostea saptamana asta prin dna Kovesi ca nu se recupereaza prejudiciul! Statul ar trebui mai mult sa recupereze prejudiciul decat sa aiba satisfactia ca a bagat pe cineva un an la mititica!
      • +2 (2 voturi)    
        vinovatul, sa gasim vinovatul!.. (Duminică, 13 decembrie 2015, 17:57)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui bernoulli

        tipic romanesc, trebui sa sarim toti sa cautam unul pe care sa dam vina. asta e tot ce conteaza. ba nuuu.. sa-l mai ducem si la DNA, ca e clar caz de coruptie aici.. l-au mituit cartitele si harciogii sa le faca palat subteran.
        linia de metrou trece pe sub Dambovita. tunelul este suficient de bine gandit si construit incat raul ala inca mai curge, inclusiv prin cele 2 tuneluri adiacente (de care putina lume stie). surparea s-a produs pentru ca undeva pe langa blocurile alea pamantul era imbibat cu apa. cand au ajuns in zona, toata apa a fost pompata afara ca sa nu inunde tunelul, dar apa aia, desi n-ar fi trebuit sa fie acolo, contribuia la mentinerea presiunii terenului.
        de curiozitate:
        1. stie cineva la ce distanta de tunel/statie s-a surpat terenul? pozele alea sunt absolut inutile.
        2. constructorul are asigurare pentru astfel de accidente? exista o astfel de conditie in contractul cu autoritatea publica? poate aflam ca de fapt oamenii vor sta la hotel pana li se consolideaza fundatia cladirii
        3. daca aflam la final ca de fapt subsolul cladirii era inundat constant, cine e de vina? aceeasi situatie se poate ivi din cauza canalizarii din zona, din cauza sistemului de irigatii din parc sau a conductelor de apa..
        4. este oare posibil sa elimini toate riscurile cand construiesti intr-o zona ca asta? se surpa uneori pamantul fara sa construim nimic..
    • +1 (1 vot)    
      ca si pina acum (Sâmbătă, 12 decembrie 2015, 21:31)

      cezar [anonim] i-a raspuns lui lili

      ... foarte bine, pe bani multi. Problema se va rezolva, nu e sfarsitul lumii.
  • +24 (48 voturi)    
    e sfintita? (Sâmbătă, 12 decembrie 2015, 20:21)

    curios [anonim]

    asta-i freza Sf.varvara sfintita de patriarh?
    • -1 (23 voturi)    
      daca si pentru asta este de vina biserica ..... (Sâmbătă, 12 decembrie 2015, 20:59)

      ionut [anonim] i-a raspuns lui curios

      nimic de adaugat
      • 0 (0 voturi)    
        Well ... agheasma n-a ajuns si pe coada cartitei (Luni, 14 decembrie 2015, 10:13)

        Mitica Palarierul [anonim] i-a raspuns lui ionut

        Well ... agheasma n-a ajuns si pe coada cartitei, deoarece preacucernicii parinti aveau restrictii bugetare la apa de ploaie.

        "Patria si Dreptul Meu!"
        .
    • +2 (22 voturi)    
      Mda, sigur (Sâmbătă, 12 decembrie 2015, 22:09)

      ids [utilizator] i-a raspuns lui curios

      Tot patriarhu' e vinovat si pt asta. Si cre'ca si pt incalzirea globala. Toata lumea da cu fumigene, doar doar nu s-or vedea adevaratele probleme.
    • +20 (22 voturi)    
      Freza o fi sfintita, (Sâmbătă, 12 decembrie 2015, 22:33)

      Anarb [utilizator] i-a raspuns lui curios

      da' daca nu l-a sfintit si p-ala d-a facut proiectu' s-a forat cu ea tot degeaba.
    • +1 (15 voturi)    
      Pai e prea puternica acum (Sâmbătă, 12 decembrie 2015, 23:23)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui curios

      E preasfintita. Pe unde trece desparte pamantul ca Moise marea.
  • +1 (3 voturi)    
    Daca se darama blocurile, (Sâmbătă, 12 decembrie 2015, 20:59)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    "autoritatile" isi vor cere scuze si vor trimite condoleante familiilor victimelor.
  • +2 (8 voturi)    
    Ca la noi la nimeni (Sâmbătă, 12 decembrie 2015, 21:07)

    Observer [anonim]

    Cand faci o gaura sub un bloc, consolidezi metru cu metru pe masura ce inaintezi. Imi skimb parerea despre ingineri.
  • +1 (7 voturi)    
    IGSU REPREZINTA... (Sâmbătă, 12 decembrie 2015, 21:45)

    schroedinger [utilizator]

    O adunatura de tampiti! Si am argumente ca nu le pot insira aici pe toate!
  • +5 (7 voturi)    
    Dupa autostrada "plutitoare",ne remarcam din nou? (Sâmbătă, 12 decembrie 2015, 22:04)

    Plagarus [utilizator]

    Dorel poate inlocui frunza , ca logo pt. noul brand al RO
  • +5 (7 voturi)    
    cine a autorizat lucrarile pe zona aia? (Sâmbătă, 12 decembrie 2015, 22:10)

    zaboo [utilizator]

    avem un nume? raspunde careva?
  • +4 (18 voturi)    
    vai de mama noastra.. (Sâmbătă, 12 decembrie 2015, 22:40)

    marius [anonim]

    ..pe vremea lui ceausescu s-a construit aproape tot metroul existent acum...nu s-a surpat nimic..nici dupa atata timp..
    iar acum, cu toata tehnologia, tehnica si know-how - ul lu peste prajit..nu sunt in stare sa faca o singura magistrala..

    o fi fost pamantul mai solid pe vremea aia? eu cred ca din ce prosti suntem..ma prosti devenim..
    • +4 (10 voturi)    
      Tu ori esti (Duminică, 13 decembrie 2015, 1:29)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui marius

      Ori esti mai si

      Tu stii cum s-a construit metroul pe vremea lu ceasca?

      Multi isi mai dau aiurea cu parerea fara sa aiba habar.
      • +1 (1 vot)    
        cum?! (Duminică, 13 decembrie 2015, 8:20)

        Reader [anonim] i-a raspuns lui silmix

        sunt curios, cum s-a construit?
        • +2 (2 voturi)    
          Daca imi aduc bine aminte... (Duminică, 13 decembrie 2015, 17:44)

          Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Reader

          ... in zonele cu roci acvifere instabile (argile, nisipuri, pietrisuri) si cu panza freatica apropiata de suprafata (cum e in zona albiei Dambovitei), mai intai s-a inghetat un strat de 10-15 m cu niste instalatii uriase de produs frig care alimentau sonde amplasate pe traseul tunelului, apoi s-a forat tunelul in roca inghetata si dupa etansarea inelelor de beton sau turnarea peretilor mulati, acestea au fost lasate sa se dezghete. Etansarea nu poate fi niciodata perfecta, de aceea in statia Piata Unirii 2 inca mai curg firicele de apa pe langa sine...

          Tehnologia este extrem de costisitoare (au fost mentinute inghetate milioane de tone de pamant amestecat cu apa pe timp de cateva luni), dar in perioada aceea nu se punea problema costurilor sau a rentabilitatii, important era "sa se faca, cu orice pret"
        • +1 (3 voturi)    
          pune mana pe o harta.. (Duminică, 13 decembrie 2015, 18:47)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Reader

          vezi cate magistrale "de pe vremea lu ceausescu" trec pe sub zone rezidentiale. nu exista tehnologia de azi, asa ca in mare parte au fost nevoiti sa sape ditamai santul, sa contruiasca "tunelul" si apoi sa-i puna capac si sa refaca strazile la suprafata. au fost folosite si tehnologii ceva mai evoluate (intr-o statie chiar au reusit sa inghete pamantul cu amoniac pentru a stabiliza zona), dar rar. au fost si accidente, mult mai serioase decat surparea asta.
          problema reala este ca daca te apuci de sapat sub oras nu dai de roca dura nici dupa 1km. avem straturi peste straturi de sedimente.. intercalate cu vreo 5 panze freatice la diferite adancimi. comparativ, in Manhattan, patria zgarie-norilor, stratul de roca e la cativa metri in subteran.
          • -1 (1 vot)    
            Ba dai destul de repede (Duminică, 13 decembrie 2015, 20:04)

            Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            e un coeficient de compactate litostatica pe categorii de roci.....nu te duci prea adanc pana dai de formatiunea de baza (termenul din geomecanica). Buba e ca blocurile alea s-au construit pe fuga, cu fundatia destul de shallow. Strazile la fel, is facute dupa ureche, fara un fundament serios. Cand mai esti si pe malul raului, cu tunele care se sapa in zona....ai reteta clasica pt surpari.
            • +1 (1 vot)    
              cat de repede? (Luni, 14 decembrie 2015, 10:02)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

              spune-mi si mie pe harta asta (http://www.geo-spatial.org/file_download/27709) care este "formatiunea de baza" din comentariul tau?
              suntem "pe malul raului" de vreo 65 de milioane de ani... Dunarea..
  • +1 (9 voturi)    
    Scoala este in siguranta? (Sâmbătă, 12 decembrie 2015, 23:54)

    Alex Luca [anonim]

    Buna seara,

    Pe Blvd.Eroii Sanitari Nr.29 - 31 este Scoala Nr.150. Va puteti interesa va rog, si sa ne transmiteti si noua, daca elevii scolii, in jur de 1300, vor fi in siguranta cand vor veni luni la scoala? Mai sunt in zona si cateva gradinite si afterschool (unul chiar in spatele restaurantului Derby). Nu vrem sa riscam o noua tragedie...

    Multumesc.
  • +10 (26 voturi)    
    e cazul sa inchidem tara? (Duminică, 13 decembrie 2015, 0:57)

    Arlecchino [utilizator]

    Autostrada se surpa, metroul se surpa, cluburile iau foc, politistii mor in gropile de pe bulevardele asfaltate anul trecut, singurele investitii de succes sunt cele in biserici, terenuri de fotbal in panta si partii de schi la 600 de m. Cred ca e cazul sa admitem ca pur si simplu nu suntem in stare sa ne administram. Altii fac tuneluri pe sub mari iar noi nici un metrou nu putem construi. Sunt curios daca va raspunde cineva pentru asta sau tot din buzunarele largi ale contribuabilului roman se va plati si aceasta nenorocire.
    • -1 (3 voturi)    
      Asa-i ! (Duminică, 13 decembrie 2015, 14:38)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Arlecchino

      Asa-i. In plus, DNA trebuie sa-l ancheteze si pe Dumnezeu pentru gaurile lasate ici-colo in pamant, pentru ca a stricat granitul cu nisip si asa mai departe.

      Ca de frica DNA-ului nu mai cheltuie nici un constructor bani suplimentari pentru consolidari neprevazute si alte chestii d'astea, de parcurs, nici nu poate fi vorba...sau mai bine zis, va fi dupa inca vreo 20 de surpari d'astea. Dar atunci, surpriza: tot altcineva va fi vinovat; in nici un caz DNA.

      Spor la construit tara din click, marca feisbuc cu sustinere DNA.
  • 0 (0 voturi)    
    Incompetenta politica (Duminică, 13 decembrie 2015, 8:43)

    El Condor [anonim]

    De ce nu fac primariile, inainte de a aproba construirea unor imobile, o EXPERTIZE GEOLOGICA pentru zonele vizate. Costa ? Da, dar si viitoarele "surprize" si vieti omenesti costa aprca mai mult . Sau macar o simpla gestionare corecta a sistemlui de canalizare .


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică