Romania a ocupat primul loc in Europa la Olimpiada Internationala de Fizica si locul 5 in lume. Cine sunt olimpicii romani

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 16 iulie 2013, 15:20 Actualitate | Esenţial

Olimpicii romani la Fizica
Foto: eMAG
Lotul olimpic al Romaniei a obtinut cinci medalii la Olimpiada Internationala de Fizica 2013 - doua medalii de aur si trei medalii de argint. Aceste rezultate au plasat Romania pe primul loc in Europa si pe locul 5 in lume la Olimpiada Internationala de Fizica, anunta Ministerul Educatiei. Medaliile de aur au fost obtinute de Cristian Frunza (clasa a X-a) si de Cristian Andronic (clasa a XI-a), iar toti cei cinci medaliati romani sunt elevi ai Liceului International de Informatica din Bucuresti.

Olimpiada Internationala de Fizica s-a desfasurat in Copenhaga (Danemarca), in perioada 7-15 iulie 2013. In acest an s-a desfasurat cea de-a 44-a editie a competitiei internationale, la care au participat 381 de elevi din 83 de tari, se arata intr-un comunicat al Ministerului Educatiei remis HotNews.ro. Romania s-a clasat pe primul loc in Europa si pe locul 5 la nivel mondial, potrivit Ministerului Educatiei.

Marele castigator al Olimpiadei Internationale de Fizica de anul acesta, cu cel mai mare scor obtinut, este Szabo Attila din Ungaria, potrivit organizatorilor. Romania a obtinut in ultimii 20 de ani cate 5 medalii la fizica, cate una pentru fiecare participant.

Medaliile de aur au fost obtinute de:
  • Cristian Frunza - elev in clasa a X-a la Liceul International de Informatica din Bucuresti
Cristian Frunza
Foto: Fundatia eMag
Cristian Frunza are 17 ani si este din Pascani. In clasa a IX-a a castigat locul al II-lea la Olimpida Nationala de Fizica, iar in clasa a X-a a obtinut medalia de aur atat la Olimpida Nationala de Astronomie, cat si la cea de Fizica, potrivit unui comunicat al Fundatiei eMag, care sustine lotul olimpic. Cristian spune ca pasiunea pentru fizica a inceput din clasa a VI-a si a "avut norocul de a intalni o profesoara care l-a ajutat sa-si canalizeze constructiv aceasta trasatura". Isi doreste ca intr-un viitor nu tocmai indepartat sa contribuie la dezvoltarea unei noi teorii in fizica. Pe langa fizica, il intereseaza filmele de la inceputurile cinematografiei, lecturile pe teme psihologice, chitara, baschetul si antropologia.
  • Cristian Andronic - elev in clasa a XII-a la Liceul International de Informatica din Bucuresti
Cristian Andronic
Foto: Fundatia eMag
In 2012, Cristian a obtinut medalia de argint la Olimpiada Internationala de Fizica si bronz la World Physics Olympiad. A castigat locul I la olimpiadele nationale din 2011 si 2013 si medalia de aur in fiecare an, incepand din 2011, potrivit Fundatiei eMag. Acesta a povestit ca a ales fizica "aproape fara sa-si dea seama", sub indrumarea profesoarei sale de la liceu. In august, Cristian Andronic pleaca la Princeton, iar apoi vrea sa se implice in cercetare sau business. Ii place sa cante la pian, face cursuri de actorie si salsa si in iulie urmeaza sa isi ia licenta in parasutism.

Medaliile de argint au fost castigate de:
  • Tudor Ciobanu - elev in clasa a XI-a la Liceul International de Informatica din Bucuresti

Tudor Ciobanu
Foto: Fundatia eMag

Tudor Ciobanu are 17 ani si in urma cu un an a obtinut medalia de argint la Olimpiada Internationala de Fizica. In 2013, a castigat medalii de aur la concursul Romanian Master of Physics si la Olimpiada Nationala de Astronomie si Astrofizica, precum si premiul I la Olimpiada Nationala de Fizica. A preluat pasiunea pentru fizica de la bunicul sau, profesor de fizica. Planurile sale sunt sa urmeze o facultate de fizica si sa abordeze cercetarea in domeniul fizicii teoretice. Ii place sa schieze, face scuba diving si actorie.


  • Denis Turcu -  elev in clasa a XI-a la Liceul International de Informatica din Bucuresti

Denis Turcu
Foto: Fundatia eMag

Denis Turcu are 18 ani si este din Braila. Pe langa Olimpiada Internationala de Fizica, Denis s-a mai calificat in 2013 la olimpiadele internationale de Astrofizica si Astronomie. A obtinut medalia de argint la concursul Romanian Master of Physics, precum si prima mentiune si premiul special la Olimpiada Nationala de Fizica. In gimnaziu, a inceput sa faca performanta la matematica, dupa care a inceput pasiunea pentru fizica. Rezultatele au inceput sa apara dupa pregatire. Denis isi doreste o cariera in cercetare si sa devina profesor la o universitate de prestigiu. La doar 18 ani, are deja la activ un an de cursuri predate elevilor de gimnaziu, dintre care unul s-a calificat la Olimpiada Internationala de Astronomie pentru Juniori. In timpul liber practica fitnessul, fotbalul si tenisul de masa sau urmareste seriale precum Dexter sau Breaking Bad.

  • Sebastian Dumitru - absolvent al clasei a XII-a la Liceul International de Informatica din Bucuresti

Sebastian Dumitru
Foto: Fundatia eMag

Sebastian a obtinut medalii de argint la Olimpiada Internationala de Astronomie si la Olimpiada de Stiinte a Uniunii Europene in 2011, la Olimpiada Internationala de Fizica in 2012 si la concursul Romanian Master of Physics in 2013. Nu stie exact cum a ajuns sa ii placa fizica si sa exceleze in acest domeniu. Urmeaza sa mearga la facultate la Cambridge si planuieste sa lucreze in cercetare. Din cand in cand, joaca baschet sau canta la chitara electrica.

In 1972, Bucuresti a fost gazda celei de-a sasea Olimpiade Internationale de Fizica. Competitia a mai fost organizata in Romania si in 1983.

Tarile care au obtinut medalii de aur

Medalii de aur la Olimpiada Internationala de Fizica au obtinut 41 de elevi din 16 tari. China si Coreea de Sud au luat aurul cu toti cei cinci membri ai lotului olimpic.

Topul tarilor in functie de numarul de medalii de aur:
  • China - 5 medalii de aur
  • Coreea de Sud - 5
  • Singapore - 4
  • Rusia - 4
  • Statele Unite ale Americii, Taiwan, Iran, Tailanda - cate 3 medalii de aur
  • Ungaria, Vietnam, Romania - cate 2 medalii de aur
  • Polonia, Lituania, Bulgaria, India, Israel - cate o medalie de aur


Ceremonia finala. Sursa foto: ipho2013.dk

Tarile care au obtinut medalii de argint

  • Franta - 5
  • India - 4
  • Kazahstan - 4
  • Romania - 3
  • Israel - 3
  • Estonia - 3
  • Hong Kong - 3
  • Belarus - 3
  • Germania - 3
  • Marea Britanie - 3
  • Ungaria, Statele Unite ale Americii, Japonia, Taiwan, Tailanda, Polonia, Moldova, Turcia - cate 2 medalii de argint
  • Singapore, Bulgaria, Iran, Rusia, Vietnam, Austria, Australia, Serbia, Macao, Cehia, Brazilia, Ucraina, Canada, Turkmenistan - cate o medalie de argint

Descarca de mai jos Subiectele de la Olimpiada Internationala de Fizica 2013 

Tarile cu care a concurat Romania la Olimpiada Internationala de Fizica 2013:

Armenia, Australia, Austria, Azerbaijan, Bangladesh, Belarus, Belgia, Bolivia, Bosnia si Hertegovina, Brazilia, Bulgaria, Canada, Columbia, Croatia, Cuba, Cipru, Cehia, Danemarca, Ecuador, El Salvador, Estonia, Finlanda, Franta, Georgia, Germania, Grecia, Hong-Kong, Ungaria, Islanda, India, Indonezia, Iran, Israel, Italia, Japonia, Kargazstan, Kuweit, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Macao-China, Macedonia, Malaezia, Mexic, Moldova, Mongolia, Muntenegru, Olanda, Nigeria, Norvegia, Pakistan, China, Peru, Polonia, Portugalia, Puerto Rico, Kazakhstan, Coreea de Sud, Singapore, Rusia, Arabia Saudita, Serbia, Slovacia, Slovenia, Africa de Sud, Spania, Sri Lanka, Surinam, Suedia, Elvetia, Siria, Taiwan, Tadjikistan, Tailanda, Turcia, Turkmenistan, Ucraina, Marea Britanie, Statele Unite ale Americii, Uzbekistan, Vietnam.

Mai multe detalii despre olimpiada internationala de fizica 2013 aici

Amintim ca cea mai recenta olimpiada internationala in cadrul careia elevii romani au obtinut medalii importante este Olimpiada Internationala de Informatica, la care Romania a castigat doua medalii de aur, una de argint si una de bronz.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   











20211 vizualizari
  • +4 (4 voturi)    
    Curiozitate (Marţi, 16 iulie 2013, 15:32)

    stancualexro [utilizator]

    Mi s-ar fi parut interesant prezentarea top 5
    • +11 (13 voturi)    
      Locul 5 ... (Marţi, 16 iulie 2013, 17:29)

      gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui stancualexro

      Fiecare tara a avut 5 participanti in competitie.

      Rezultatele arata cam asa:

      - China (5 medalii de aur)
      - South Korea (5 medalii de aur)
      - Singapore (4 medalii de aur + o medalie de arging)
      - Rusia (4 medalii de aur + o medalie de argint)
      - SUA (3 medalii de aur + 2 de argint)
      - Taiwan (3 medalii de aur + 2 de argint)
      - Thailanda (3 medalii de aur + 2 de argint)
      - un rezultat interesant a avut si India (o medalie de aur + 4 de argint, dar cei 4 au ratat de putin aurul, la fel ca si Tudor Ciobanu, de altfel)


      Hmmm.... vad ca imi ies putin mai mult de 5 tari.

      Sursa:
      http://ipho2013.dk/ipho2013-results.htm
      • 0 (2 voturi)    
        clasament (Miercuri, 17 iulie 2013, 10:32)

        mmicheline [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

        Ar mai fi si Iranul, cu 3 de aur, 1 de argint si 1 de bronz. Locul 5 nu iese nicicum, iar clasament european nu se face la o olimpiada internationala, decat off-the-record. Asta doar ca sa ma refer la acuratetea informatiilor, nu la meritele indiscutabile ale elevilor nostri. Si daca luau o singura medalie, si aia de bronz, ar fi fost o performanta ce depasea cu mult nivelul invatamantului romanesc.
        Mai remarc ca toate tarile vecine cu noi au avut rezultate foarte bune: Ungaria - 5 medalii (2,2,1), Bulgaria 5 medalii (1,1,3), Ucraina - 5 medalii (0,1,4), Serbia - 5 medalii (0,1,4), Moldova - 3 medalii (0,2,1).
        • 0 (0 voturi)    
          poate sa iasa 5 (Joi, 18 iulie 2013, 2:24)

          mvr [utilizator] i-a raspuns lui mmicheline

          Depinde si de punctajele individuale -- medaliile nu's totul. O medalie de aur si una de bronz pot conta - la general - mai putin decat doua de argint sau chiar decat una de argint si una de bronz.

          E putin ciudat ca nu s-au afisat si punctajele individuale ca pe la alte competitii (mate sau info).
  • -12 (28 voturi)    
    Liceul International de Informatica din Bucuresti? (Marţi, 16 iulie 2013, 15:41)

    abisala [utilizator]

    Nu este un liceu privat? Daca e asa, atunci ei nu sunt produsul scolii romanesti... Din pacate nu sunt nici produsul scolilor private in Romania, este vorba de un singur liceu... Cu o floare nu se face primavara :(.
    • +11 (21 voturi)    
      intradevar..... (Marţi, 16 iulie 2013, 16:05)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui abisala

      ....Liceul International de Informatica din Bucuresti este o institutie privata si cu siguranta, acolo nu sa da spaga la "bac".
      Cinste acestor tineri si profesorilor care i-au instruit.
      Ei sunt palma peste gura celor care ne denigreaza ca fiind popor de prosti.

      Printre profesorii de la acest liceu sau chiar managerul, nu s-ar gasi vreo persoana demna de a fi ministru invatamantului ?

      Cu siguranta NU ! Acolo nu se fura, deci nu sunt buni !
      • +6 (12 voturi)    
        Nu a spus nimeni ca nu sunt buni! (Marţi, 16 iulie 2013, 16:25)

        abisala [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        Dimpotriva, felicitari lor in primul rand, si felicitari si profesorilor lor. Felicitari si parintilor, care au crescut niste copii de toata isprava care ii pot umple de mandrie.
        Ce am vrut eu sa punctez a fost urmatorul lucru:
        titlul acestui articol este inselator, sunt prezentati ca si cum ar fi reprezentativi pentru sistemul de invatamant romanesc. Din pacate nu sunt. Din pacate nu sunt reprezentativi nici pentru scoala privata din Romania. Sunt o exceptie...si nu o spun intr-un sens negativ. Poate ar merita o dezbatere aceasta situatie...
        Felicitari liceului care face excelenta in ultimii ani, si felicitari inca o data fiecarui tanar in parte.
        • +5 (9 voturi)    
          am inteles...... (Marţi, 16 iulie 2013, 17:16)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui abisala

          ....ce ati dorit sa exprimati si de aceea am si aprobat postarea dvs.
          Intrebarea mea, ca si raspunsul, au fost retorice si nu imi fac iluzii ca "ciocoii" vor o adevarata performanta a tinerilor din Romania.
          Ei au nevoie doar de prosti cu diplome si votanti "ingramaditi"
        • +1 (1 vot)    
          Atentie la exprimare! (Miercuri, 17 iulie 2013, 10:01)

          CristioanM [utilizator] i-a raspuns lui abisala

          Ai perfecta dreptate, insa sunt probleme de comunicare, primul mesaj, desi sublinia doar REALITATEA, a adunat un numar impresionant de minusuri!
          Ar trebui sa te intrebi de ce ....
      • +12 (18 voturi)    
        de unde pana unde (Marţi, 16 iulie 2013, 17:12)

        kelye [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        Ce treaba au 5-10-15 olimpici cu 'poporul' ?
        Au ajuns sa fie 'reprezentativi' 0.01% ?
        'Poporul' e majoritatea (70% aia) si din rezultatele actiunilor lor - vezi conducatorii votati, modul de vot (pentru mici si bere) - poti trage linistit concluzia, popor de prosti.
        • +7 (9 voturi)    
          Subscriu (Marţi, 16 iulie 2013, 20:19)

          max# [utilizator] i-a raspuns lui kelye

          Ei sunt excepțiile, sunt o palmă dată învățământului din România. Și privat și "de stat". De regulă elevii din categoria asta nici nu participă la ore, stau în laboratoare și studiază pe cont propriu. Ne place sau nu, majoritatea sunt "marfă de export" cât de curând posibil. Doar nu vor sta aici să își ia PhD.-uri cot la cot cu mai marii plagiatori ai țării.
          • +5 (7 voturi)    
            intradevar...... (Miercuri, 17 iulie 2013, 7:37)

            translativus [utilizator] i-a raspuns lui max#

            .....ei sunt exceptiile care demonstreaza ca sistemul este de vina.
            Asa cum spun de peste un an de zile, sistemul politic este cauza tuturor rautatilor si pana cand nu intelegem ca acesta ar trebui inlocuit cu un nou sistem, in care administrarea statului sa se faca prin contract, astfel ca "alesii" sa fie obligati sa isi realizeze promisiunile din campania electorala, nu vom scapa de rautatile si degradarea economica si morala.

            Repet ; Este usor sa stai pe gard si sa strigi huo, mai greu este sa pui umarul si sa indrepti lucrurile !
            • +1 (1 vot)    
              bine, dar "sistemul" cine l-a facut? (Miercuri, 17 iulie 2013, 10:03)

              CristioanM [utilizator] i-a raspuns lui translativus

              Respectivii politicieni nu sunt alesii NOSTRI?
              Nu noi i-am votat?
              Nusu sunt ei "de-ai nostri, dintre noi, pentru noi" asa cum suna sloganul electoral??
              Ce, sunt invadatori extraterestrii?
              Bubuli sau reptilieni?
              • 0 (4 voturi)    
                intradevar..... (Miercuri, 17 iulie 2013, 14:54)

                translativus [utilizator] i-a raspuns lui CristioanM

                ....politicienii au fost alesi de unii dintre noi dar ei sunt rezultatul direct al sistemului politic parlamentar, in care incap cu precadere mincinosii, escrocii si hotii.
                Cand constientizezi ca indiferent ce ai vota, rezultatul este acelasi, este normal sa nu te mai prezinti la vot.

                De aceea militez pentru desfintarea parlamentului si inlocuirea acestui sistem politic perfid cu sistemul de administrare a statului prin contract, singura cale de instaurare a meritoctatiei.
                • +2 (2 voturi)    
                  o idee excelenta! (Miercuri, 17 iulie 2013, 15:43)

                  CristioanM [utilizator] i-a raspuns lui translativus

                  Insa inaplicabila, pt ca Parlamentul ar trebui cel care sa decida ... sa se desfiinteze!
                  In rest, nu e adevarat ca "politicienii au fost alesi de UNII dintre noi", afimatia corecta este ca au fost alesi de MAJORITATEA noastra, deci au legitimitate!
                  daca nu tre prezinti la vot, insemna ca le dai "carte blanche" sa fraudeze, sa aleag in locul tau. trebuie sa te duci, si sa pui stampila in casuta "nu sunt de acord cu niciunul din cei de pe buletin"!
                  • +2 (4 voturi)    
                    desfintarea parlamentului.... (Miercuri, 17 iulie 2013, 18:27)

                    translativus [utilizator] i-a raspuns lui CristioanM

                    ....este posibila prin modificarea constitutiei si aprobarea modificarii prin referendum.
                    Nu contest legitimitatea celor de la putere dar ei au fost alesi de o majoritate formata din cei prezenti la vot care luata in comparatie cu totalul celor cu drept de vot, exprima o minoritate.
                    Afirmatiile dvs cu privire la cei care nu s-au prezentat la votare sunt de un adevar relativ.
                    Exemplu: Daca ati fi intrebat , cum preferati sa fiti ucis, prin spanzurare sau prin impuscare iar dvs nu doriti sa fiti ucis, ce ati vota ?Ati vota in vr'un fel?
                    • +1 (1 vot)    
                      NU! (Miercuri, 17 iulie 2013, 21:16)

                      CristioanM [utilizator] i-a raspuns lui translativus

                      Pia chiar asa am facut in 2000, cind era absurd sa zici ca Ilici ar fi un rau mai mic decat Vadim!
                      Nu m-am mai dus la vot ...
                      Toturi, acesta este o EXCEPTIE, nu trebuie sa devina regula! Daca MERGEM la vot, dar anulam majoritatea buletinelor, atunci le transmitem politicienilor un semnal clar. Pe cand daca stam acasa, vor crede ca suntem indiferenti, prosti, sau extrem de usor de manipulat ...
        • +2 (10 voturi)    
          cei 10-15 olimpici...... (Miercuri, 17 iulie 2013, 7:27)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui kelye

          ....demonstreaza ca nu suntem un popor de prosti ci ca daca am avea un sistem politic indreptat spre binele cetateanului, am excela in performante.

          Daca o tara precum India, cu o populatie de peste 1,2 miliarde, a reusit sa ia doar o singura medalie de aur iar Germania cu peste 80 de milioane nu a luat niciuna, performanta tinerilor nostri este cu atat mai valoroasa si demonstreaza inteligenta nativa a noastra.

          Asazisa majoritate care se vinde pentru un mic si o bere, este de fapt o minoritate hamesita caci adevarata majoritate este cea care a renuntat sa mai iasa la vot, constienta fiind de faptul ca nu are alternativa la ticalosia clasei politice pe care astfel, refuza sa o legitimeze.

          Dvs insiva, ati ales calea foarte facila a huiduielii la comun si aceasta tocmai din lipsa alternativei.
          V-ati gandit ca nu politicienii si nici poporul nu sunt de vina pentru dezastrul actual ci sistemul politic parlamentar, pentru ca permite si chiar incurajeaza accesul unor astfel de oameni la putere ?
          • +2 (6 voturi)    
            aberatii (Miercuri, 17 iulie 2013, 12:13)

            kelye [utilizator] i-a raspuns lui translativus

            Citeste cateva carti de psihologie / memorie umana si o sa constati ca aberezi. Creierul uman seamana cu un muschi, cu cat il exersezi mai mult cu atat devine mai performant.

            Stiu, e mult mai reconfortant sa crezi ca te-ai nascut intr-un taram magic care brusc, multumita faptului ca te-ai nascut 15m mai sus de Dunare, iti creste inteligenta.

            Realitatea e ca olimpicii (si alti performeri in orice domeniu) muncesc al dracu de mult pentru asta.
            De ce nu si in Germania ? Pentru ca in Romania e foarte convenabil sa fugi de realitate stand in casa si pentru ca spectrul foametei e mult mai puternic deci motivarea mult mai mare.

            Nu e ca calea facila a huiduielii la comun e doar concluzia unei statistici proprii cu informatii stranse din cateva zone si paturi sociale, reprezentative zic eu.
            • -2 (6 voturi)    
              ma iertati..... (Miercuri, 17 iulie 2013, 15:19)

              translativus [utilizator] i-a raspuns lui kelye

              ....dar daca acestea sunt concluziile dvs, dupa lecturarea celor "cateva carti de psihologie / memorie umana", inseamna ca ori acele carti nu sunt de specialitate, ori nu ati prea inteles despre ce este vorba.

              Comparatia creierului cu muschiul care trebuie antrenat, este valabila doar in ceea ce priveste memoria dar modul de organizare si de folosire a datelor acumulate in memorie, dau masura inteligentei si a inventivitatii.
              Orice parlit de "integrat" poate memora cu punct si virgula biblioteci intregi dar informatia stocata nu are nicio valoare daca din ea nu putem extrage ceea ce ne este de folos la un moment dat.
              De aceea performantele acestor tineri nu pot fi trecute la capitolul de simple redari din memorie.

              Fraza cu spectrul foamei este chiar hilara si denota lipsa cunoasterii realitatii. Sunteti cumva etnic german "repatriat" ? Din postarea dvs, trecand cu vederea cacofonia, razbate o urma de ciuda la adresa inteligentei acestor tineri!
              Oare de ce ?
              • +3 (5 voturi)    
                bati campii (Miercuri, 17 iulie 2013, 18:48)

                gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui translativus

                1) Comparatia lui kelye (creierul vazut ca un muschi) desi grosiera este in mare corecta. Memoria (e demonstrat deja ca) nu poate fi imbunatatita foarte mult, chiar si prin exercitii constante ... insa capacitatile congnitive sunt puternic corelate cu procesul de invatare in sine.

                2) In epigenetica sunt destule studii care demonstreaza ca asa zis-a "inteligenta nativa" paleste (ca importanta) in fata factorilor de mediu.

                3) Exista o corelatie foarte puternica si intre capacitatea memoriei si IQ-ul ridicat (cu cat un individ are o memorie mai buna, cu atat e mai probabil sa fie si mai destept)

                Surse:
                https://en.wikipedia.org/wiki/Working_memory#Measures_and_correlates

                http://psychcentral.com/news/2010/11/30/memory-quantity-not-quality-linked-with-iq/21305.html

                etc

                4) Ca fapt divers, la testele de IQ cele mai mari scoruri (15-16 deviatii standard fata de mediana) le obtin indivizi care au avut parte de procese de invatare foarte dure, constante si foarte solicitante.

                5) Ca tot se discuta si despre olimpiade, China, Taiwan, Singapore dar mai ales South Korea nu contau foarte mult, pana in urma cu 1-2 decenii, pe la internationale. La Coreeni rezultatele internationale exceptionale se coreleaza foarte puternic cu evolutia calitatii sistemului lor de invatamant din ultimele 3 decenii.

                6) Ai grija si ce fel de comparatii faci cu vecinii europeni. E clar ca nu stapanesti notiuni precum probabilitati, distributii sau metodologii stiintifice pentru a emite pareri pertinente.

                Daca te uiti doar la un caz particular (olimpiada de fizica de anul asta) te poti pacali usor sa crezi ca ai dreptate. Daca analizezi date pe o perioada mai lunga o sa vezi alta realitate.

                Uite, la matematica de exemplu, nemtii au asa:
                - 2 in primii 3 cei mai buni din toate timpurile
                - 3 in primii 5
                - 5 in primii 8 cei mai buni din toate timpurile
                - Romania are 0 oameni in primii 10 (in clasamentul pe numar de medalii)

                Sursa:
                http://www.imo-official.org/hall.aspx
  • +21 (21 voturi)    
    felicitari! (Marţi, 16 iulie 2013, 15:42)

    dj [utilizator]

    Cinste lor
  • +3 (21 voturi)    
    ghinionisti (Marţi, 16 iulie 2013, 15:56)

    Francisc 1 [utilizator]

    pacat de inteligenta lor daca raman pe meleagurile nostre , succes!
  • +8 (18 voturi)    
    MIT, here they come! (Marţi, 16 iulie 2013, 15:58)

    provest [utilizator]

    !
  • +11 (11 voturi)    
    Bravo (Marţi, 16 iulie 2013, 16:33)

    CatalinStoian [utilizator]

    Felicitari copiilor si profesorilor lor!
  • +12 (16 voturi)    
    Cambridge, Princeton... (Marţi, 16 iulie 2013, 18:02)

    un dac [utilizator]

    acolo merg olimpicii.
    O dovada vie a impotentei tuturor guvernelor de dupa Revolutie.
    Felicitari lor, felicitari si fundatiei eMag pentru sustinere...mi-ar fi placut sa multumesc guvernului, nu unei companii private, dar asta e tara in care traim.
    • +6 (10 voturi)    
      Cat se poate de adevarat! (Marţi, 16 iulie 2013, 20:18)

      OctavD [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      Cristi Andronic se duce la Princeton, Sebi Dumitru la Cambridge. Si puteti sa fiti siguri ca, la anul, nici Tudor nici Denis nu vor ramane in tara :)

      Fundatia eMag e una dintre singurele fundatii care au sprijinit loturile la olimpiadele internationale de matematica, fizica, informatica si alte stiinte. Multumiri!

      Cat despre ICHB: Tristetea patriotica trebuie depasita, daca e sa facem ceva, in opinia mea. E pacat ca "vin turcii sa ne faca treaba", din punct de vedere patriotic, da, dar pragmatic vorbind, e bine sa vina si sa ne ajute!
  • 0 (14 voturi)    
    sefu... (Marţi, 16 iulie 2013, 19:10)

    republicanu [utilizator]

    Dacule exista o situatie care nu este paradoxala dar din ura fata de daci...nu o observi ! Supusii M.S.Regina Angliei nu au luat nicio medalie de aur ! Dar ii primesc pe toti ceilalti cu medalii de aur....Un amanunt...
    • +3 (3 voturi)    
      nu inteleg ce vrei sa zici (Marţi, 16 iulie 2013, 23:29)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui republicanu

      poti sa te exprimi mai putin eliptic?
      Inteleg ca Marea Britanie nu are, dar primeste...dar ce legatura are asta cu ce zic eu? Plus ca unul pleaca in State...
  • +7 (7 voturi)    
    felicitari elevilor dar si "antrenorilor" (Marţi, 16 iulie 2013, 20:54)

    danielsoare [utilizator]

    Felicitari copiilor si profesorilor lor ! Sa nu-i uitam insa pe profesorii care i-au indrumat pe elevi inainte de a ajunge la Liceul International de Informatica din Bucuresti. Pentru cei care nu stiu: Liceul International de Informatica din Bucuresti "racoleaza" (in sensul bun al cuvantului) elevii care au obtinut deja premii la Olimpiada Nationala. Se ia un astfel de elev talentat descoperit si "lucrat" de altcineva ( un profesor care ramane un ilustru anonim si care face munca voluntara pentru a-l pregati) si se prelucreaza 15-20 ore / saptamana numai la fizica......asa apar aceste rezultate fabuloase. Oricat de talentati ar fi acesti tineri ei nu ar fi ceea ce sunt fara profesorii lor (prezenti si trecuti)....O spun din proprie experienta !!!!!......
    • +2 (2 voturi)    
      Ar fi bine sa stim (Miercuri, 17 iulie 2013, 10:36)

      Mihail4321 [utilizator] i-a raspuns lui danielsoare

      si numele profesorilor care raman "ilustrii anonimi". Stim doar ca si acestia sunt romani, "racolati" de liceul cu patron turc.
      Felicitari elevilor, profesorilor si parintilor!!
  • +7 (7 voturi)    
    bravo, ma! (Marţi, 16 iulie 2013, 21:15)

    NL [utilizator]

    Felicitari si vedeti-va de treaba voastra, nu luati aminte la tot felul de intepaturi. Daca va vine sa va duceti la Cambridge, duceti-va. Daca va vine sa ramineti acasa, ramineti, faceti cum va taie capul ca pina acum v-a taiat bine.
    Probabil o sa va cheme Ponta sa va dea o medalie; sau Basescu, sau ministrul invatamintului. Unii vor incerca sa politizeze reusita voastra; altii vor da in nationalism si vor zice "vai, ce destepti sintem noi pentru ca voi ati luat medalii". Lasati-i in pace, luati medaliile, zimbiti frumos si, inca o data, faceti ce stiti voi mai bine.
    In rest, sfatul meu (ca nu ma pot abtine) e sa aveti scopuri inalte: ideea nu e sa luati o medalie la olimpiada internationala, nici sa luati una de la Ponta, nici sa studiati fizica dintr-o casa cu piscina. Scopul e sa-l detronati pe Einstein.
  • -5 (7 voturi)    
    ICHB (Marţi, 16 iulie 2013, 22:14)

    anonimulroman [utilizator]

    Felicitari acestor copii! Au muncit enorm si merita tot ce e mai bun. Insa Liceul International de Informatica face concurenta neloiala liceelor de stat, in sensul ca elevii olimpici ai acestui liceu practic nu fac orele trecute in programa de invatamant conform legii, ci sunt pregatiti exclusiv la materiile pentru olimpiadele la care participa. Doar pe hartie se respecta programa prevazuta de lege dar nu si in fapt iar Ministerul Invatamantului se face ca nu vede. Elevii olimpici din liceele de stat sunt nevoiti sa faca fata celor 16 -17 materii prevazute in programa de invatamant plus performanta. Statul roman ar trebui sa se asigure ca exista conditii egale de participare la olimpiade pentru toti elevii.
    • +2 (4 voturi)    
      ai luat-o razna complet! (Marţi, 16 iulie 2013, 23:41)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui anonimulroman

      educatia nu este si nu trebuie sa fie un mediu concurential in sensul in care vrei tu sa implici aici.
      Fondatorii Google, Facebook, Amazon si Microsoft sunt educati de sistemul Montessori. Pare nedrept, dar viata e nedreapta (vezi celebrul discurs al lui Rousseau).
      PS: Asta nu inseamna ca sistemul de stat nu poate "produce" genii. Sunt tone de exemple. Doar ca niciun geniu nu se va plange de inechitati educationale. Asta e treaba chibitiilor ca noi.
      • 0 (2 voturi)    
        erata (Miercuri, 17 iulie 2013, 0:21)

        un dac [utilizator] i-a raspuns lui un dac

        chibiti.
    • +1 (3 voturi)    
      Legi proaste (Miercuri, 17 iulie 2013, 9:17)

      marchi [utilizator] i-a raspuns lui anonimulroman

      „(...) in sensul ca elevii olimpici ai acestui liceu practic nu fac orele trecute in programa de invatamant conform legii” ...

      Înseamnă că legea e proastă! (Ca toate în țara asta, în care decid pentru noi o mână de neisprăviți, dirijați de un plagiator).
      Ar trebui să existe cât mai multe astfel de școli speciale, cu regimuri speciale, veritabile pepiniere pentru a stimula talente ieșite din comun. Ca să nu mai vorbim de dascălii lor, care ar trebui să fie motivați prin absolut TOATE MIJLOACELE să-și desfășoare munca! Că performanțele într-un anumit domeniu nu se obțin tocind manuale alternativ-imbecile (aprobate cu „dedicație”, desigur...).
  • +2 (4 voturi)    
    Felicitari (Miercuri, 17 iulie 2013, 1:36)

    Archaeocyathus [utilizator]

    O palma peste fatza Uslamului. Cam asa se incepe in viata mai dottore/cacarau.
    Bravo baieti, restul lumii in afara de Romania are nevoie de voi.
  • 0 (10 voturi)    
    Care este ? (Miercuri, 17 iulie 2013, 1:46)

    SRA [utilizator]

    Care este valoarea adaugata a acestor tineri, parintii au platit preparatiile, ei au castigat, ROMANIA a pierdut !!! A pierdut ca MINCIUNA triumfeaza inaintea ADEVARULUI din EDUCATIE !!! Cu ani in urma era un oarecare MIRONOF care spunea, " Calitatea educatiei din Romania se masoara prin OLIMPICI " GRESIT utopie comunista, confuzie totatala ambalajul cu marfa !
  • +1 (9 voturi)    
    De pe margine... (Miercuri, 17 iulie 2013, 8:49)

    Alui [utilizator]

    1. Puteau sa se Imbrace mai bine. Pulovere largi peste camasa încheiată la gât? Așa se îmbracă pensionarii.
    2. Nivelul de educație al unei tari e dat de medie, nu de varfuri, vezi Germania de exemplu. La noi media umbla in genunchi in jurul bisericilor si își vinde votul pe o punga cu mâncare.
    • +1 (3 voturi)    
      Din ciclul "Daca de minte nu te poti lega (Miercuri, 17 iulie 2013, 10:57)

      Dr. Fly [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Atunci comenteaza-i ciorapii"

      Oamenii astia nu fac parada modei ci a mintii.
    • +1 (1 vot)    
      nu prea inteleg (Miercuri, 17 iulie 2013, 17:41)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      cum de poti posta pe HN mergand in genunchi in jurul bisericilor. Ca varf nu esti sigur la ce prostii debitezi. Soc si groaza, nu toata lumea se uita la emisiunile prezentate de Botezatu sau cine dracu se mai ocupa de moda in tara asta plina de parerologi.
      De curiozitate, pantofii lui gadea iti plac?
    • +1 (1 vot)    
      Ai perfecta dreptate (Miercuri, 17 iulie 2013, 23:54)

      Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Acolo un desen pe gat, o inima strapunsa pe antebrat (sau o ancora sau ceva), un cercel, un ac in nas, niste pantaloni care cad la jumatea fundului cu turul in dreptul genunchilor nu se putea??? Vin imbracati ca tataia? Degeaba se pricep la calcul infinitezimal si la fizica cuantica. Degeaba!!!
  • 0 (0 voturi)    
    ol:impicii!!!!! (Miercuri, 17 iulie 2013, 11:11)

    luciu08 [utilizator]

    bravo voua dragi elevi!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS

In cazul unui ordin de mobilizare pentru cetatenii romani, ati raspunde chemarii la arme?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Depinde de situatie
  • Nu
  • Nu stiu / Nu raspund



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică