Dezbatere HotNews.ro: Este corecta sau exagerata masura Ministerului Educatiei de a demite conducerea Liceului Jean Monnet?

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 5 decembrie 2011, 16:48 Actualitate | Esenţial



Decizia Ministerului Educatiei de a demite conducerea Liceului Jean Monnet a generat luni proteste atat din partea unor profesori, cat si din partea unui grup de elevi. Ce spun cele doua parti implicate in "cazul Jean Monnet": ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, a anuntat duminica faptul ca "relatia nefireasca intre profesor si eleva, indiferent de cat de emancipat este mediul de la 'Jean Monnet', a fost si rezultatul unor disfunctionalitati grave in conducerea liceului si gestionarea relatiei parinte - scoala". De cealalta parte, mai multi elevi si profesori de la Liceul Jean Monnet sustin ca directorul nu poate fi responsabil de actiunile tuturor elevilor si ca "elevele in discutie nu reprezinta liceul, precum nici profesorul de sport, venit ca suplinitor".  

Argumentele Ministerului Educatiei

Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, a anuntat duminica decizia luata in cazul Liceului Jean Monnet: conducerea liceului a fost demisa, iar Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti va monitoriza timp de un an activitatea unitatii de invatamant. Motivele acestei decizii:
  • "Controlul efectuat (de Corpul de control al MECTS - n.red) a aratat ca relatia nefireasca intre profesor si eleva, indiferent de cat de emancipat este mediul de la 'Jean Monnet', a fost si rezultatul unor disfunctionalitati grave in conducerea liceului si gestionarea relatiei parinte - scoala", a declarat ministrul Daniel Funeriu. 
  • Raportul Corpului de control al MECTS la Liceul "Jean Monnet" din Capitala indica multiple nereguli, incepand cu registrele privind evidentele sedintelor Consiliului de administratie, unde apar situatii in care cei care decid sunt diferiti de cei care au participat la intrunire, aprobarea de transfer a elevilor care se bazeaza pe decizii aleatorii, lipsa proiectelor privind combaterea violentei, gestionarea situatiei de criza.
  • Rezultatele controlului au aratat lipsa unei comisii si a unor strategii pentru reducerea abandonului si a absenteismului scolar, in conditiile in care elevii Liceului "Jean Monnet" au un numar mare de absente nemotivate, neexistand un plan pentru reducerea acestui fenomen.
  • Sedinte la care figurau unii profesori, dar semnau altii, sedinte validate fara cvorum, dosare de transfer ale elevilor incomplete, absente nesanctionate si nesemnalate parintilor, sunt alte nereguli constatate in urma controlului.
  • In unitatea de invatamant nu sunt cunoscute programele sociale specifice care debuteaza la inceput de an scolar, cum ar fi "Bani de liceu", ci se mentioneaza ca este vorba despre programul Euro200 - arata Raportul.
  • Nu exista niciun plan pentru reducerea absenteismului, nu exista comunicare cu parintii, cu acestia discutandu-se numai cand situatia devine critica.
  • Eleva care l-a acuzat de viol pe profesorul de sport are 45 de absente nemotivate.
  • Transferul elevei la Liceul "Jean Monnet" a fost "aprobat fara respectarea prevederilor legale", dosarul nu are fisa medicala si fisa individuala de observatie, potrivit raportului Ministerului Educatiei.

Argumentele profesorilor si elevilor care au protestat luni, 5 decembrie, in curtea liceului

Zeci de elevi si profesori ai liceului "Jean Monnet" au protestat luni, 5 decembrie, in timpul pauzelor, in curtea institutiei, fata de decizia Ministerului Educatiei de a demite conducerea scolii. Argumentele profesorilor si elevilor protestatari:
  • "Elevele in discutie nu reprezinta liceul, precum nici profesorul de sport, venit ca suplinitor. Nu l-am adus noi, nu este decizia scolii, cine l-a trimis aici ca suplinitor sa raspunda" - declaratia unei profesoare de la Jean Monnet.
  • "Suntem convinsi de verticalitatea, moralitatea si competenta directorilor" - declaratia unei profesoare de la Jean Monnet.
  • "Ancheta facuta de Minister a urmarit sa gaseasca in acest lant al deciziilor un tap ispasitor".
  • "Doamnele directoare nu sunt inregimentate politic ca sa aiba protectie de aceasta natura".
  • "Coordonez activitatea comisiei care monitorizeaza absentele; in perioada in care a avut loc excursia, am facut un raport in consiliul profesoral in care am ridicat problema absenteismului. Raportat la anii scolari trecuti si comparat cu alte licee cu care avem contact, numarul absentelor a scazut".
  • "Sanctiunea de exmatriculare se face conform regulamentului. Nu directiunea decide exmatricularea, ci profesorii, prin vot. S-a decis scaderea notei la purtare, la 4, si asteptam rezultatul anchetei juridice. Decizia a fost luata dupa izbucnirea scandalului din cauza faptului ca absentele au aparut ca urmare a acestui scandal".
  • "Madalina Pamfile, Oana Racovita nu sunt copiii crescuti de noi. Noi avem copii care acum sunt in clasa a XII-a, sau care sunt la facultati, acestia sunt reprezentativi pentru noi".
  • Intrebata de ce dosarul de transfer al elevei care l-a acuzat de viol pe profesorul de sport era incomplet, una dintre profesoarele prezente la protest a raspuns ca lipsa fisei medicale nu reprezinta o abatere atat de grava, in conditiile in care aceasta vine de la o unitate scolara din Belgia, iar unele documente trebuie traduse. Aceasta a precizat ca aprobarea de transfer a elevei a venit de la ISMB, nu de la conducerea liceului, transmite Mediafax.


  • Spune-ti parerea! Este corecta sau exagerata masura Ministerului Educatiei de a demite conducerea Liceului Jean Monnet?

Scandalul de la "Jean Monnet" - informatii de context

Amintim ca pe 21 noiembrie Corpul de control al Ministrului Educatiei a inceput o ancheta la Liceul "Jean Monnet", pentru a vedea daca incidentul in urma caruia o eleva l-a acuzat pe profesorul de sport ca a violat-o a fost un caz izolat sau daca regulamentul scolii permite incurajarea unui astfel de comportament.

Decizia Ministerului a venit dupa ce o eleva de la Liceul "Jean Monnet" din Bucuresti s-a prezentat, in 3 noiembrie, la Sectia 1 Politie insotita de parinti si a depus plangere impotriva profesorului de sport Dan-Octavian Visan, acuzandu-l ca a violat-o in timpul unei excursii la Predeal.

Pe 18 noiembrie, profesorul de sport Dan-Octavian Visan a fost arestat pentru 29 de zile, fiind acuzat de acte sexuale cu un minor.

Numele Liceului "Jean Monnet" a fost implicat si in alte scandaluri, recent doua eleve fiind acuzate ca au furat un telefon mobil si o camera foto de la doua studente. Incidentul a avut loc in noaptea de joi spre vineri (1-2 decembrie), intr-un club din Capitala.

O alta eleva de la Liceul "Jean Monnet" a pozat in Playboy, alaturi de primarul Radu Mazare. Madalina Pamfile a aparut pe coperta numarului din noiembrie al revistei Playboy, alaturi de Radu Mazare si alte doua tinere nud.

In urma deciziei de a poza in Playboy, dar si pentru alte contraventii la codul Liceului "Jean Monnet", a fost propusa scaderea notei la purtare elevei Madalina Pamfile. Consiliul profesoral a decis sa propuna sanctionarea Madalinei Pamfile si pentru absentele repetate si nemotivate de la ore, dar si pentru prezenta in diverse emisiuni de televiziune fara a avea permisiunea conducerii liceului.


Citeste si:


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

2799 vizualizari

  • +32 (32 voturi)    
    Felicitari Ministrului Funeriu! (Luni, 5 decembrie 2011, 16:54)

    domu [anonim]

    Normal ca e corecta. Si felicitari Domnului Ministru! In sfarsit, un conducator care mi-a castigat increderea (prin actiunile lui, nu prin vorbe)
    • -26 (26 voturi)    
      s-a facut de ras (Luni, 5 decembrie 2011, 17:16)

      viteza pumnului basist [anonim] i-a raspuns lui domu

      cu explicatiile privind Basescu dand cu palma si acum vrea sa iasa castigator.
    • +18 (18 voturi)    
      da este corecta (Luni, 5 decembrie 2011, 17:38)

      da este corecta [anonim] i-a raspuns lui domu

      da este corecta, decat conducatori de paie, mai bine LIPSA...
      • +7 (7 voturi)    
        ce tare, elevii nu s-au suparat (Luni, 5 decembrie 2011, 19:36)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui da este corecta

        cand profu' le-a regulat colega minora, dar acum ... ce deranj domn'le!
        • -2 (2 voturi)    
          de tinut cont... (Luni, 5 decembrie 2011, 20:58)

          cocalaru' [anonim] i-a raspuns lui rov

          ....liceu' asta i-a "educat" si pe beizadelele unor celebri politicieni;
          ....matracuca neviolata,are un tata cu concubina care-dupa poza din ziar-are aproape virsta ei-deci,de ce trebuie sa fie profesorii singurii vinovati de "educatia" matracucii?
          ....cum la acel liceu merg beizadele in procent mare,se pare ca modul de-a privi viata a elevilor e deasupra realitatilor vulgului....
          ....daca tipa nu a fost violata si doar a consimtit raportul,va plati daune morale profului-vinovat pentru "minore" dar mult mai putin vinovat decit pentru viol?
    • -3 (5 voturi)    
      Directori (Luni, 5 decembrie 2011, 19:56)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui domu

      Masura este corecta cu atat mai mult daca cele doua profesoare sunt membre PSD.
      • 0 (0 voturi)    
        cum sa nu (Marţi, 6 decembrie 2011, 12:36)

        xyz [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        La scoala respectiva exista o mentalitate gresita: sunt oferite favoruri(note mari, motivari de absente) contra bani, excursii, cadouri. Conducerea este de vina pentru aceasta mentalitate. Conducerea nu si-a facut datoria. De exemplu pe caz punctual, era datoria conducerii sa verifice ca scoala aplica regulile in vigoare(la 45 de absente nemotivate cineva trebuie sa aiba nota 6 la purtare). Banuiesc ca acest caz punctual nu este unicat si ca neregulile au fost mai multe si indreptatite.

        Si doi: Nu inteleg de ce profesorii au voie sa faca parte din partide politice. Daca oficial politica e interzisa in scoala, atunci de ce membrii de partid au voie sa educe copii ? Putem sa presupunem ca acei profesori nu fac politica in scoala la fel cu putem sa presupunem ca violatorii, hotii si criminalii ar putea sa predea in scoli atata timp cat faptele respective au fost facute inafara orelor de curs fara sa afecteze vreun elev.
    • +2 (2 voturi)    
      corect , dar insuficient ! (Luni, 5 decembrie 2011, 22:42)

      mercurie [anonim] i-a raspuns lui domu

      Multe alte conduceri de scoli generale si licee ar trebui demise. Ba ar fi de bun augur militarizarea acelora care se idiotizeaza: regulament de scoala militara, angajati militari de cariera , in prezent pensionari , dar in putere, etc...
  • +23 (23 voturi)    
    demitere ok (Luni, 5 decembrie 2011, 16:57)

    raducu [anonim]

    Sunt de acord cu demiterea. Daca regulile existente erau respectate poate nu se ajungea la situatia de acum. Intotdeauna asistam la trairea romaneasca "Merge si asa...". Fara a lansa si alte scenarii ma gandesc ca nu sunt de acord cu demiterea cei care aveau "oarecari" aranjamente cu profesorii din conducearea actuala. Cred ca orice conducere, mai ales in zona educationala, ar trebui demisa chiar si daca nu ar respecta o singura regula aflata in vigoare. Doar sunt acolo sa faca EDUCATIE !
    • 0 (0 voturi)    
      Detasare in interesul invatamantului ??? Din nou ? (Luni, 5 decembrie 2011, 18:57)

      fLoreign [utilizator] i-a raspuns lui raducu

      Asta e una dintrre cele mai grave boli ale invatamantului. Profesori titulari in unele scoli depun dosar de detasare, iar "cei mai buni" primesc detasare "in interesul invatamantului", in general pe posturi de conducere.
      Deci directorii despre care vorbim nici nu sunt titulari la Monnet, ori daca sunt, nu sunt directori prin concurs.
      Asta e boala, pentru ca ministerul ori inspectoratul ii tine pe acesti directori (nu doar pe directori, ci si pe multi profesori) intr-o lesa scurta: anual ei trebuie sa-si reinnoiasca detasarea, pe care ei o pot primi sau nu, in functie de cat de bine "presteaza".
      Influenta politica este imensa, de aceea si daca s-ar organiza concurs, directorii ar fi schimbati dupa urmatoarele alegeri cu altii agreati de noua configuratie politica locala (dar in cazul liceului Monnet, vorbim de protejati ai demnitarilor de rang inalt).

      Asta e drama...
  • +15 (15 voturi)    
    este drastica dar necesara (Luni, 5 decembrie 2011, 16:59)

    sucaa [utilizator]

    degeaba arunca pisica in alta parte cand eleva respectiva avea 42 de absente nemotivate si nimeni n-a luat nicio masura. si pot sa pun pariu ca nu este singura in aceasta situatie.
    iar acel profesor nu facea ce a facut daca ceilalti profesori erau impecabili. brusc doar acea eleva are absente nemotivate, doar acele eleve au firat din magazin, doar acel profesor s-a culcat cu eleve... si restul sunt nevinovati, nu? ar trebui sa credem asta?
    sunt convins ca nu este prima data cand s-a intamplat asta iar acum a iesit la iveala din cu totul alte motive. dupa cum s-a vazut, a fost sex cu incuvintarea ambelor parti, n-a fost viol. daca eleva respectiva ar fi inconjurata de eleve responsabile si serioase, nu s-ar fi intamplat asa ceva.
    nu, este drastica masura dar este necesara oricat ar protesta. si acestia ne vor plati noua pensiile deci ma intereseaza sa iasa oameni care pot sa faca asta, nu iresponsabili care se duc la scoala precum crin prin parlament :)
  • +16 (16 voturi)    
    Operatiunea... (Luni, 5 decembrie 2011, 17:01)

    mache [utilizator]

    ... free gigi strikes back!

    Adica directoarele respective erau competente da' au lasat sa se intample atatea tampenii in cadrul liceului?
    Ce e in neregula cu imaginea asta? Iar ridicam din umeri si zicem: "asta e"?
  • +16 (16 voturi)    
    Corecta! (Luni, 5 decembrie 2011, 17:06)

    condrea [anonim]

    Decizia ministerului mi se pare corecta.Nimeni nu-i invinuieste de imoralitate sau de lipsa de verticalitate pe cei demisi,ci doar de conducere defectuoasa favorizanta aparitiei unor astfel de manifestari.Loazele ar trebui potolite de catre profesorii scolii,inclusiv de catre cei ce au fost demisi,daca au suficienta responsabilitate.Cine ar fi trebuit sanctionat?Portarul,femeia de serviciu?Semnalul dur care s-a dat este pe masura imaginii proaste acumulate la acest liceu in scurt timp.
  • +15 (17 voturi)    
    CORECT! Felicitari, d-le Ministru Funeriu! (Luni, 5 decembrie 2011, 17:07)

    Colette [utilizator]

    o asemenea ancheta ar trebui declansata la nivelul tuturor liceelor din romania! cred ca rezultatele ar fi si mai dezastruoase! in schimb, domnii profesori fac mitinguri, vor salarii cat mai mari dar le este indiferent ce se intampla in scolile in care activeaza! trebuie facuta o curatenie generala in scoli, incepand cu acele cadre didactice care au uitat care este misiunea unui dascal adevarat!
  • +14 (14 voturi)    
    Liceu de prostitutie (Luni, 5 decembrie 2011, 17:13)

    Catalin [anonim]

    Textele cu nu ne reprezinta sunt manipulari ieftine.
    Nu se poate ca intr-o unitate de invatamant oricare ar fi ea sa existe tipul asta de elevi cu 45 zile absenta si vedete de play boy. Este evident ca in acel liceu care are renumele de fite se intampla lucruri grave. Invatamantul este obligatoriu pana la 10 ani .Cine vrea sa termine liceul trebuie sa se comporte ca un elev nu ca o prostituata.Daca nu se exmatriculeaza elevii problema se strica mai multi.Libertinajul si dezmatul vestimentar ar trebui oprit prin uniforme. Psihologi mondeni care au absolvit si ei Monetul zic ca uniformele strica personalitatea elevului.Imbecili psihologi astia. Romania se mandreste azi cu oameni produsi in scolile cu uniforma dinainte de 89.Cultura clubului a inlocuit educatia din liceu.Cluberii astia o sa ajunga adulti maine semi analfabeti incapabili .
    • +11 (11 voturi)    
      Radu Mazare-Morala PSD (Luni, 5 decembrie 2011, 18:07)

      Morala PSD [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Ar fi interesant de stiut pozitia Partidului Social Democrat si doctrina acestui partid fata de invatamantul liceal romanesc si participarea elevelor de liceu la poze in Play Boy alaturi de presedintele organizatiei PSD Constanta, Radu Mazare.Cum contribuie PSD la creearea unui climat sanatos moral in randurile liceenilor de la scolile de Stat .Adica cum nu contribuie si stimuleaza comportamente imorale care nu sunt permiste intr-un liceu de Stat si care in general nu sunt morale .Dupa uniforme naziste Radu Mazare recidiveaza aratand morala unui presedinte de organizatie municipala PSD.Asta este .Radu Mazare: "Am lipsit de la Consiliul PSD pentru ca am fost la Playboy" Ce parere are Ponta despre asta.Pai nu are ,ca are nevoie de Mazare.
      • +3 (3 voturi)    
        Cum contribuie PSD la creearea unui climat sanato (Luni, 5 decembrie 2011, 21:05)

        Jean [anonim] i-a raspuns lui Morala PSD

        prin concursuri de MISS sub conducerea vice presedintelui Robert Negoita ajutat de Nicu Banicioiu presedintele TSD,avan legaturi pana la Viena
    • +1 (1 vot)    
      Uniforme (Luni, 5 decembrie 2011, 19:51)

      daniel_wolf [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

      Cand am absolvit eu liceul (anul trecut ) erau in vigoare uniformele, o am si acum o port cu mandrie ori de cate ori este cazul
      • -2 (2 voturi)    
        ..esti bolnav la cap si te mai si lauzi (Luni, 5 decembrie 2011, 20:45)

        martoru' lu' shova [anonim] i-a raspuns lui daniel_wolf

        ...da' asa ne trebuie-mindria si fraieria....
  • +11 (11 voturi)    
    Corecta decizia lui Funeriu ! (Luni, 5 decembrie 2011, 17:13)

    calinsab [utilizator]

    Eu daca as avea acolo copilul as da afara imediat conducerea ... daca as tolera asa ceva insemna ca mi-as expune voit copilul la asemenea comportament periculos din partea profesorilor angajati la acel liceu.

    Managementul liceului trebuie sa preintampine astfel de comportamente... NU DOAR ELEVEII trebuie supravegheati ci si FROFESORII care se pare ca au apucaturi de tot felul... asa ca conducerea scolii trebuie sa anunte de indata autoritatile de politie si consiliul de conducere a scolii cand observa asemenea comportamente... asa ca sa-i dea afara pe directori ei trebuia sa ia toate masurile pentru a nu se ajunge la o asemenea situatie.
  • -13 (13 voturi)    
    Funeriu nu a absentat niciodata? (Luni, 5 decembrie 2011, 17:15)

    prefixe slave [anonim]

    sau n-avea voie, ca era bursier al Secu in FRanta?
  • +13 (13 voturi)    
    Nu inteleg! (Luni, 5 decembrie 2011, 17:16)

    Gimmy [anonim]

    Mizerabila atitudinea profesorilor de a conidera ca produs al activitatii lor numai varfurile elevilor...
    Chiar si numai pentru aceasta atitudine si tot ar merita demisa conducerea!
  • -12 (12 voturi)    
    E apa de ploaia decizia miistrului (Luni, 5 decembrie 2011, 17:18)

    Dan [anonim]

    Nu poti corecta decadenta si decaderea unor intregi generatii prin concedierea directorilor liceului... Asta e "sange" pentru prostime sa se creada ca d-lui ministru chiar ii pasa de sistemul de invatamant romanesc(cand copilul lui studiaza in afara tarii :)) )
  • -9 (9 voturi)    
    capul lui Motoc vrem (Luni, 5 decembrie 2011, 17:20)

    Io [anonim]

    Sau daca nu, merge si o spanzuratoare in piata publica.
    Sincer nu cred ca intereseaza pe nimeni daca directoarea era de vina, iar motivarea pare din categoria 'n-ai basca' (ex: eleva n-avea fisa medicala, avea absente nemotivate)

    Probabil aceasta va da ministerul in judecata, va castiga, va fi repusa in functie, dar intre timp toata lumea va uita subiectul si va fi fericita ca "ministrul a facut ce trebuie".
    Bun venit in politica d-le Funeriu; speram sa mai dureze ceva pana va contaminati de politica damboviteana.

    Disclaimer: in realitate nici pe mine nu prea ma intereseaza situatia directoarei de acolo, insa atitudinea gen 'n-ai basca' este un indicator pentru felul de a aborda probleme in viitor.
  • +10 (10 voturi)    
    Incredere! (Luni, 5 decembrie 2011, 17:20)

    dumil [utilizator]

    nu ma pot pronunta legat de corectitudinea demiterii, avand in vedere ca nu stiu despre Jean Monet decat acele cateva lucruri care au aparut in presa.

    pot doar sa spun ca am incredere deplina in ministrul Funeriu!
  • +9 (9 voturi)    
    Daca este corecta masura? Bineinteles! (Luni, 5 decembrie 2011, 17:22)

    suki [anonim]

    Oameni buni, nu doar ca e o masura corecta, e absolut necesara efectuarea unui control, cind situatia ajunge in asa extrema. Mai mult de atit, nu doar la licee e treaba varza, in invatamintul universitar e cel putin la fel. De zeci de ani de zile se perpetueaza aceleasi probleme, cu absente atit la elevi, cit si la profesori, cursuri predate intr-o doara, note uriase in raport cu cunostintele elevilor, iar colac peste pupaza, o destrabalare generalizata care a uimit pe toata lumea. Nu mai trebuie continuat asa, ca ne furam singuri caciula. Se dezvolta o noua generatie agresiva, dezmatata, si fara nici un capatii, dar cu diplome inalte si note de 10. Ministrul trebuie sustinut in demersul sau de normalizare, in care un prim pas este controlul.
    • -8 (8 voturi)    
      de acord! sa fie ascultate telefoanele profesorilo (Luni, 5 decembrie 2011, 17:27)

      project [anonim] i-a raspuns lui suki

      sa fie filati, sa nu cumpere alcool si prezervative!
  • +8 (8 voturi)    
    trebuia sa isi dea demisia singuri (Luni, 5 decembrie 2011, 17:35)

    outside_the_wall [utilizator]

    daca mai aveau au pic de demintate
  • +8 (8 voturi)    
    foarte bine (Luni, 5 decembrie 2011, 17:40)

    paolalaan [utilizator]

    iata un ministru care face adevarata reforma ,felicitari !asa sa fie puneti ordine in sistem ca pute de corupt ce este !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • +7 (7 voturi)    
    Ce s-a intamplat cu eleva respectiva... (Luni, 5 decembrie 2011, 17:44)

    Sting [anonim]

    ...a fost posibil si datorita climatului social si cultural al asa zisului liceu. Responsabil pentru climat este managementul organizatiei.
  • +4 (4 voturi)    
    O alta dezbatere (Luni, 5 decembrie 2011, 17:51)

    Trojan.H [utilizator]

    Eu as lansa o alta tema pentru dezbatere: Dupa ce le-ati urmarit citeva minute la televizor, cu cine credeti ca simpatizeaza demisele?
    1) USL. 2) PDL. 3) Partidul Piratilor.
    O sa ziceti: ce conteaza? Vai! dar ce mult conteaza!
  • +1 (1 vot)    
    leader-ship (Luni, 5 decembrie 2011, 17:56)

    gura satului [anonim]

    da, este corect. Dar pe cine cu cine inlocuim. Uite, acum ma bucur ca pustoaica asta zapacita, ca ea nu stie nici acum pe ce lume traieste , a revolutionat un sistem de invatamant total eronat, perimat si inadecvat. Va fi o lupta mare ca sa ridicam nivelul invatamantului la nivelul european pe care l-am invocat odata cu aderarea. Societatea nostra in continua tranzitie rabufneste foarte violent in scoli, elevii preseaza, nu raspund la norme pentru ca nu exista masuri de contraventie , nu se aplica cam nimic ce scrie in regulamentele scolare. Si stii ce-i mai trist, aceasta revolta infantila nejustificata se rasfrange tot asupra lor, a EDUCABILILOR, ca asa se numeste Oana Racovita. Iar sportivul era EDUCATOR ( nici o legatura cu meseria de educatoare, ci mai degraba Pedagog, deschizator de drumuri.)

    Mai,, stii ce este din ce in ce mai revoltator, ca meseria asta nobila de DASCAL a devenit o meserie ingrata.

    S-aveti mare grija de voi .
  • +4 (4 voturi)    
    Ordinea trebuia sa inceapa de undeva (Luni, 5 decembrie 2011, 17:57)

    MPatrick [utilizator]

    Unde incepe si se termina responsabilitatea scolii si respectiv a parintilor?
    Asta e problema; privim 3 cazuri distincte: presupusul viol al unui profesor, poze nud intr-o revista, furt de bunuri. In toate cazurile a fost implicat un elev al liceului.
    Este conducerea scolii vinovata?
    partial da - fiindca moralitatea profesorului este indoielnica - cum adica sa nu poti rezista? de ce a primit-o in camera?
    partial da - pentru ca nu vorbim de toleranta excesiva fata de abateri de la regulament - la ce bun sa ai un regulament daca nu urmaresti aplicarea acestuia?
    partial nu - pentru partea cu furtul - acolo este in primul rand vina parintilor, cu atat mai mult cu cat nu cred ca este vorba despre copii saraci care au furat ca sa aiba ce sa manance...
    Desteptarea Romaniei - asta ar trebui sa fie demiterea conducerii acestui liceu - se incepe cu directorii, ceea ce va avea efect asupra copiilor si parintilor, si poate reusim sa salvam generatia urmatoare...
  • 0 (0 voturi)    
    metodele de control sunt inadecvate (Luni, 5 decembrie 2011, 18:18)

    heirup [anonim]

    dezbaterea nu-si are locul atata timp cat ministerul si inspectoratele folosesc niste metode perimate si irelevante.

    poate decizia e corecta, poate nu... nu am vizitat liceul cu pricina. tinand cont de faptul ca-i un liceu "de fite", presupun ca majoritatea elevilor au notele si mai umflate decat la liceele obisnuite - dar practica aceasta este incurajata de minister :(

    in prezent, activitatea liceelor este evaluata pe baza a tone de hartii. nu se evalueaza activitatea, performantele elevilor, nivelul claselor, DISCIPLINA, ci fise, condici, rapoarte, statistici, portofolii, planuri - nu are rost sa continui, oricum lista hartoagelor necesare depaseste pana si imaginatia cea mai productiva.

    formalismul si birocratia sufoca invatamantul. iar de cealalta parte institutii de invatamant cu situatii dezastruoase la nivel de disciplina (cazul de fata este mica gluma pe langa grupurile scolare, poate si liceele in care inca dintr-a noua elevele sunt racolate in retele de prostitutie) sunt, din punctul de vedere al inspectoratelor, "in regula"...

    ce metode de evaluare aplica domnii de la minister?
    - analiza proceselor verbale ale consiliilor de administratie? =)) intr-adevar, foarte relevant pentru ce invata un copil in timpul orelor de curs...

    - lipsa unei strategii pentru reducerea absenteismului? ORICE absenta poate fi motivata daca elevul viziteaza anumiti doctori care-i vor da scutirea necesara. este nevoie de un control al medicilor care ofera aceste scutiri...

    - relatia cu parintii? - in general, se presupune ca profesorii trebuie sa fuga efectiv dupa parinti, sa-i sune in tara si in strainatate... or nu asta-i rolul scolii. din pacate, foarte adesea problemele copiilor se datoreaza unor parinti cu lacune mult mai grave.

    lipsa programului "bani de liceu"? - ce-i programul bani de liceu? probabil unul dintre multele prin care se acorda bani elevilor saraci daca au note mari si n-au absente. cu alte cuvinte, ii dai o nota proasta - ii iei painea de la gura...
    • -1 (1 vot)    
      p.s. (Luni, 5 decembrie 2011, 18:33)

      heirup [anonim] i-a raspuns lui heirup

      repet, probabil ca decizia de demitere a fost buna: conducerile liceelor, dar si profesorii in general sunt atat de obisnuiti cu compromisurile, incat acestea se practica pe scara larga.

      dar:
      - ipocrizia, falsitatea, compromisul sunt promovate de la varf... asa este de cateva decenii.
      un exemplu: un liceu este OBLIGAT, prin legea care spune ca invatamantul de 10 ani e obligatoriu, sa primeasca elevi cu media sub 5 la examenul de capacitate. nu am vazut inca o statistica a notelor la capacitate, dar stiu ca intr-un liceu cu destul de multe pretentii aproape jumatate dintre elevii admisi intr-a noua au avut medii sub 5 la examen. or, daca liceul ar lasa, dupa clasa a IX-a, aproape jumatate dintre elevi REPETENTI, ar urma sanctiuni teribile din partea ministerului si inspectoratului...
      evident, povestea servita este ca "se remediaza" lispurile elevilor. lipsuri de o viata remediate intr-un an scolar, in care, pe deasupra, nu ai efectiv metode de lucru individualizat pentru ca in clase ai 30-35 de elevi?

      - in al doilea rand, chiar daca decizia a fost buna, motivele oferite de minister sunt PUERILE.

      am mai spus si o repet: metoda prin care d-l ministru va face, totusi, o reforma a sistemului educational nu este una rationala, ci bazata pur si simplu pe amenintari si masuri arbitrare. la nivelul jalnic in care se afla invatamantul astazi - chiar si metoda asta va da roade :D
      dar sa nu vorbim de "corectitudine" si "eficienta"...
      mai avem muuulti ani pana acolo. si, probabil, si multi ministri.
  • 0 (2 voturi)    
    Cele doua fete ale talerului (Luni, 5 decembrie 2011, 18:22)

    worker [anonim]

    Domnule ministru, talerul are doua fete: gresesti - esti sanctionat, esti bun - esti promovat.

    Comisia ministerului a gasit greseli in managementul de la acest liceu. OK - sanctiunea este corecta. DAR: ea nu mai este justificata daca acest gen de sanctionare se face selectiv, daca acest gen de controale nu se fac acolo unde "nu e bine sa se faca" samd samd.

    Pe partea cealalta trebuie sa vedem si cum ministerul promoveaza pe cei cu rezultate bune. Si acest lucru trebuie sa se intimple la fel: NESELECTIV (adica sa nu aiba importanta daca managerul de calitate este simpatizant al opozitiei - daca are rezultate atunci sa fie promovat).

    Nu reusesc... dar nu reusesc deloc sa imi aduc aminte de vreun manager in educatie, simpatizant al opozitiei pe care sa-l fi promovat dumneavoastra.

    In aceste conditii, masura dumneavoastra nu este decit o masura pompierisitica, de a inchide gura lumii vis-a-vis de o poveste care v-ar fi stricat imaginea. Cu toata taria o spun: in lipsa unor criterii clare care sa fie respectate indiferent de culoarea politica, ceea ce faceti dumneavoastra este praf in ochi.
  • +1 (1 vot)    
    sa restabilim -LA RECE- faptele (Luni, 5 decembrie 2011, 18:28)

    precaut [anonim]

    A. conducerea nu a fost demisa (ochii pe lege) ci i-a incetat detasarea pe post (si asta e in dreptul inspectoratului. Deci cine urla despre ILEGALITATE nu stie ce vorbeste B. unii zbiara ca ancheta despre "viol" s-a facut pea tarziu, iar ceilalti ca demiterea s-a facut pripit. Nu pot avea amandoi dreptate. C. unde scrie ca demiterea s-a facut pt. "viol" sau pt. furt sau pt. Playboy? nu era vorba de erori/falsuri in documentele consiliului de admin, despre absente lasate nesanctionate, despre dosare cu "bube"?? NB. proful care a facut ce a facut cu o minora este in puscarie, iar cel ce a pozat in Palyboy cu o minora nu e vinovat de nimic! curios rationament PS. cand USL urla ca ministrul Funeriu trebuie sa-si dea demisia de onoare pt. ca in ograda sa cineva a scapat nepedepsit pt. copiat a era OK? nu acelasi tip de rationament se aplica si pt. directoarele de la J.Monnet?
  • -1 (1 vot)    
    transformati liceul (Luni, 5 decembrie 2011, 18:48)

    adrian [anonim]

    Prea multi copii de bani gata la un loc. Pana si regele Mihai a facut scoala (e drept ca la palat) cu copii din toate paturile sociale. Asa ca ori ii dispersati, ori transformati liceul in scoala de corectie.
  • +2 (2 voturi)    
    Demisia (Luni, 5 decembrie 2011, 18:51)

    Mih. [utilizator]

    In mod normal, conducerea trebuia sa-si asume responsabilitatea si sa demisioneze imediat ce a izbucnit scandalul. Mai ales ca nu a fost un caz izolat de comportament inadecvat, atat din partea elevei/elevilor, cat si din aceea a profesorului/profesorilor.
    Ministrul Funeriu a facut foarte bine. E nevoie de lectii pt cei ce nu-si fac datoria.
  • 0 (0 voturi)    
    Foarte corectă (Luni, 5 decembrie 2011, 19:00)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    O măsura menită a da exemplu!

    Nu cred că mai este nevoie de explicații
    • 0 (0 voturi)    
      si trasul in teapa e un exemplu... (Luni, 5 decembrie 2011, 20:59)

      heirup [anonim] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

      nu s-ar fi ajuns aici daca ar fi existat metode REALE de control al activitatii educationale.

      nu e de vina d-l Funeriu pentru haosul din sistemul educational, dar pentru incetineala si ineficienta reformelor - da.

      atata timp cat, la 2 ani de conducere a ministerului, in continuare nu poti "zbura" un director decat daca gasesti semnaturi gresite pe procesele verbale ale CA...

      in fine, am explicat mai sus o parte din abordarea ineficienta a ministerului si inspectoratului. chiar in anul acesta, masurile d-lui Funeriu nu au facut decat sa ingroase birocratia in loc sa ofere mai multa transparenta.

      chiar daca d-l Funeriu e cel putin bine intentionat, fata de ucigasii invatamantului romanesc - Marga, Andronescu, Liviu Maior -, e trist ca in loc sa vedem reforma observam mai degraba o paralizie a sistemului... in ritmul acesta, vor trece 10 ani pana sa avem un invatamant normal - iar la sansele pe care le avem sa ne pricopsim din nou cu alde Marga Andronescu...
  • +3 (3 voturi)    
    demnitate? (Luni, 5 decembrie 2011, 19:03)

    filip [anonim]

    Sunt convinsa ca e o masura corecta si necesara. Orice director cu demnitate si-ar fi dat demisia. Este incredibil ca unii se comporta in acest fel si nu sunt interesati decat de scaun!!! Se spala pe maini in situatii de criza. Asta face un manager responsabil???? Vai, dar care manageri? Despre ce vorbim? Bravo, domnule Funeriu!!!
  • +2 (2 voturi)    
    jean monnet (Luni, 5 decembrie 2011, 19:20)

    bc [anonim]

    nu se poate. si aici si-a bagat coada opozitia comunista. stimati ai opozitiei, pricepeti odata pt totdeauna. romanii nu mai vor comunismul lui ponta si antonescu. acesti lideri nu vor cu niciun chip ca romania sa se modernizeze. daca voi nu acceptati ca acesti diriguitori ai liceului trebuie schimbati dupa toate cele intamplate, ajunse la urechea publicului, atunci cine vreti sa va mai inteleaga ?
  • +2 (2 voturi)    
    Reg. pt elevi din timpul lui Antonescu (Luni, 5 decembrie 2011, 19:33)

    LEC [anonim]

    art.2 Esirea in oras iarna , dupa orele 8si vara dupa orele9 seara este interzisa
    art 3. Este oprita elevilor frecventarea localurilor de spectacole, petreceri sau distractii fie singuri fie chiar si insotiti de parinti, cum ar fi cinematografe, teattre,teatrele de varietati cafeurile-chantante, cabaretele , berariilecafenelele , bodegile,carciumele, localurile de joc de noroc, cazinourile , jocurile de biliard, balurile , cluburile de orice fel, salile unde se tin intruniri sau conferinte politice; ( nota noastra:sunt permise teatre, cinema, concerte, cand acestea pot fi privite si ascultate de catre elevi, ; acestia vor fi condusi corporativ de profesori, numai in zilele de duminica, sau in zilele de vacant , dupa masa)
    art4. Este cu desavarsire interzis elevilor fumatul, atat in scoala cat si afara de scoala.
    art.5 Vor fi considerate ca grave abateri de la disciplina si buna cuviinta:atitudinile si expresiile necuviincioase, aluziunile ofensatoare, purtarea provocatoare si acostarea trecatorilor.

    art 6. reglementeaza participarea elevilor la scoala de dans
    art7. ...elevii si elevele tuturor scoalelorau sa poarte numarul de ordine cusut solid de maneca stanga a hainei . Toti elevii vor purta sapca si uniforma scoalei
    art.8 se refera la carnetul de elev si de atributiile politiei , in a da concursul necesar pentru supravegherea elevilor in afara de scoala
  • +3 (3 voturi)    
    asadar (Luni, 5 decembrie 2011, 19:38)

    rov [utilizator]

    Cand un prof se culca cu o eleva e ok, 'bat' cand un ministru demite un director e naspa...hhhmmm!!
  • +1 (1 vot)    
    CORECT! (Luni, 5 decembrie 2011, 20:14)

    aschie [anonim]

    proful, oricare ar fi el si oriunde ar preda, NU trebuie sa faca pact nici cu elevul nici cu parintii elevului. Daca o face, el nu mai poate fi obiectiv si nici nu mai este respectat. Poate fi un bun profesor in domeniul lui dar degeaba. S-a ratat. Felicitari Funeriu!
  • -3 (3 voturi)    
    Nota 1 la psihologie evolutionara pt. Funeriu (Luni, 5 decembrie 2011, 21:05)

    V.R. [utilizator]

    Relatiile tip eleva-profesor sunt ceva firesc de cand exista specia noastra si poate chiar si de dinainte. Fetele aflate la varsta adolescentei sunt atrase invariabil de cei pe care ii percep drept conducatori ai unui grup de oameni din care fac parte.

    Nu vad de ce societatea noastra pedepseste un fapt natural, care decurge logic din atractia instinctuala a barbatilor pentru fete tinere si din atractia instinctuala a femeilor pentru barbati aflatii in pozitii de autoritate.
    • +2 (2 voturi)    
      hmm (Luni, 5 decembrie 2011, 21:53)

      aschie [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      simpatiile sunt firesti dar nu relatiile sexuale. Avocatul nu face sex cu clientul, proful cu elevul, psihologul cu pacientul, etc. Este un cod deontologic care impiedica toate astea dar mai ales educatia. Nu amestecam lucrurile. Totul este o varza in tara asta si apoi ne miram cum merg lucrurile.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu in timp ce proful are pita si cutitul in mana (Marţi, 6 decembrie 2011, 2:23)

      fLoreign [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      Nu ma intereseaza daca a fost sau nu viol. Pur si simplu sex cu un elev caruia ii predai in prezent, ale carui note depind de profesor, este inacceptabil. Nu ma intereseaza motivele, omul cu pricina nu mai are ce cauta in invatamant. Literalmente si-a f**** viitorul.
      In SUA ar fi inregistrat drept "sex offender" si dincolo de puscarie nu ar avea nici o sansa la lucrul cu copii/elevi.
  • +2 (2 voturi)    
    Decizie foarte corecta. (Luni, 5 decembrie 2011, 21:28)

    drsuz [anonim]

    Felicitari d-lui ministru Funeriu pentru intransigenta. Normal, in astfel de situatie conducerea liceului trebuia sa-si dea demisia, nu sa fie demisa
  • 0 (0 voturi)    
    demisie... (Luni, 5 decembrie 2011, 23:59)

    daniel_wolf [utilizator]

    La oricare liceu din Romania sunt nereguli, este normal ca dupa un asemenea scandal sa fie un control si sa pice capete. Ce am inteles eu este ca:
    conducerea nu a fost demisa din cauza scandalurilor, a fost demisa din cauza faptului ca nu au fost respectate anumite reguli de ordin administrativ, ceea ce mi se pare normal.
    Insa daca analizam activitatea „conducerii” de la inceputul mandatului (adica in ultimul an) ce vedem:

    1. s-au introdus uniformele
    2. s-a interzis fumatul pe teritoriul liceului
    3. s-au montat detectoare de fum in incinta liceului
    4. un control mai strict asupra absentelor

    Deci, demisia este justificata din punct de vedere legal, insa ca fost elev al liceului nu cred ca doamna director merita sa fie demisa, dar dura lex sed lex
  • 0 (0 voturi)    
    Este corecta (Marţi, 6 decembrie 2011, 6:48)

    doamnamari [utilizator]

    Da,este corecta.
  • +1 (1 vot)    
    Scoala (Marţi, 6 decembrie 2011, 8:57)

    Tristan [anonim]

    Auzi, se fac excursii, asa de placere, eleve de`a 11-a si a 12-a cu profii de sport si religie !? Si dancing party-uri, si party-se...ri si ....tot asa ?! Ce maica ma..`i ! E veselie acolo ! Directoare care baga capu`n c...r ca nu vad decat cataloagele, n`aud nimic da` le plac indemnizatiile de conducere si sa dea socoteala nu le place. Pai si daca aveau elevele uniforme isi faceau bikini din ele si pozau pe .net in spatele unui profesor. Auzi, nu ne reprezinta ala, aia, da` daca se adanceste ancheta sunt sigur ca o treime sunt pe musca!! Dar consiliu de conducere functioneaza? Dar Comitetul de parinti ? Dar cei de la ISMB cate controale au facut in ultimii 2 ani ? Dar in registrele de control `ai de la ISMB ce au scris pana acum ? Liceul la care au invatat odraslele nomenclaturistilor comunisti si azi tot ale nomenclaturistilor ! Si acum ca si inainte !!
    Mai mergeti ma si pe la biserica(desi si acolo.....)ca acum scoala s`a mutat la bordel si....invers ! E de ra...t liceul asta ! Da`parca numai asta? Pai ce alte modele au ?! Ca una e (prim vice-prim)ministru !!
  • 0 (0 voturi)    
    ca la oxford? (Sâmbătă, 11 martie 2017, 12:49)

    Victor [anonim]

    Cum ar fi reactionat cons. de adm de la oxford daca s-ar fi ivit o situatie similara?
    Se mai comenta, sau discuta ceva?
    - Out!
    - Now!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri