VIDEO Legea privind starea de alertă în România, adoptată de deputați. Amendamentul neconstituțional propus de liberali a fost respins de plen

de Luminita Pirvu     HotNews.ro
Miercuri, 13 mai 2020, 10:11 Actualitate | Politic


plen Camera Deputaților
Foto: AGERPRES
 documente
Parlamentul a adoptat, miercuri, legea cadru care reglementează starea de alertă în România. Printre măsurile introduse se numără: Parlamentul este cel care încuviințează starea de alertă pe o perioadă de maximum 30 de zile, amenziile nu pot fi mai mari de 15.000 de lei pentru firme și 500 lei pentru persoane fizice, centrele comerciale cu suprafață de 15.000 metri pătrați și terasele pot funcționa. De menționat este că legea intră în vigoare abia pe 18 mai, iar dacă Guvernul nu găsește o soluție vor exista trei zile fără restricții. Legea a fost adoptată de Camera Deputaților și merge la promulgare la presedintele Klaus Iohannis.

NOTĂ: Parlamentul a făcut cadru legal iar Executivul și Comitetul Național pentru Situații de Urgență stabilește măsurile și restricțiile în baza legii.

Ședința Camerei Deputaților a fost una maraton și extrem de tensionată. PNL, prin deputatul Florin Roman a depus un amendament care prevedea ca legea privind starea de alertă să intre în vigoare odată cu publicarea în Monitorul Oficial și nu după 3 zile de la promulgare, așa cum prevede Constituția. Amendamentul rezolva astfel vidul legislativ care se creea după încheierea stării de urgență.


Guvernul a întârziat să trimită în Parlament proiectul de lege privind starea de alertă creeându-se astfel problema celor trei zile între 15-18 mai în care nu există restricții pentru cetățeni în contextul epidemiei de coronavirus.


Amendamentul a fost introdus în raportul Comisiei Juridice cu votul PNL, PRO România și Minorități. PSD nu a votat iar USR și UDMR s-au abținut.

Ulterior s-a revenit asupra raportului deputaților juriști iar în plenul Camerei, la propunerea PSD amendamentul neconstituțional a fost supus la vot și respins.
  • 18.35 PSD cerut respingerea amendamentului care prevede intrarea în vigoare a legii la momentul publicării în Monitorul Oficial. După consultări între liderii grupurilor parlamentare, s-a convenit supunerea la vot în plen şi respingerea amendamentului.
    13.25 Deputatul PNL, Florin Roman a depus un amendament care prevede că legea privind starea de alertă să intre în vigoare odată cu publicarea în Monitorul Oficial și nu după 3 zile de la promulgare, așa cum prevede Constituția. Propunerea a fost votată de PNL, PRO România și Minorități în timp ce PSD, USR, și UDMR s-au abținut.
  • 20.15 Amendamentul neconstituțional propus de PNL a fost respins de plen. Urmează votul final
  • 18.35 PSD cerut respingerea amendamentului care prevede intrarea în vigoare a legii la momentul publicării în Monitorul Oficial. După consultări între liderii grupurilor parlamentare, s-a convenit supunerea la vot în plen şi respingerea amendamentului.
  • 13.25 Deputatul PNL, Florin Roman a depus un amendament care prevede că legea privind starea de alertă să intre în vigoare odată cu publicarea în Monitorul Oficial și nu după 3 zile de la promulgare, așa cum prevede Constituția. Propunerea a fost votată de PNL, PRO România și Minorități în timp ce PSD, USR, și UDMR s-au abținut.




19.33 A început dezbaterea pe articole.

19.26 Alfred Simonis, PSD: Era să strănut, Doamne ferește, îmi făcea dosar penal ministrul de la PNL. Am auzit discutând despre măsurile concrete pe care acest Guvern le-a luat. Prin acest proiect doreați să prelungiți starea de urgență numind-o stare de alertă. Parlamentul nu decretează azi starea de alertă, ci creează cadrul prin care Guvernul poate să dea starea de alertă. Vom avea trei zile în România de vid legilativ pentru că nu se va putea implementa nici un fel de restricție. Cine va răspunde pentru prostia Guvernului de săptămâna trecută, care nu a trimis un proiect la Parlament? V-ați prins de această prostie și ați încercat un amendament în Comisia Juridică. Ați făcut un amendament clar neconstituțional, ceea ce ar fi generat iar probleme. Ce s-ar fi întâmplat cu toate măsurile luate în acel trei zile. Bine că am agreat ca acesta să fie eliminat. Vom vota proiectul de lege.

19.15 Varujan Vosganian ALDE: Vreau să vă spun că, din responsabilitate, nu voi vota acest proiect. Eu vreau să insuflu populaţiei încredere. Să fie clar, pe performanţa ţărilor din zonă, stă prost. ALDE nu votează pentru că nu credem că este nevoie de stare de alertă pe tot teritoriul României. În cel puţin jumătate din judeţe, starea de alertă nu se justifică

19.03 Marius Paşcan, PMP: Nu e loc de sfadă şi conflicte, sunt binevenite orice îmbunăţiri ale proiectului. Măsurile sunt pentru protejarea românilor, responsabilitatea normativă este cu atât mai importantă. PMP va vota proiectul de lege. Mă rog ca Dumnezeu să apere România!

18.56 Victor Ponta: Colegii mei din Pro România considerăm că, prin această lege, procedăm greşit, în primul rând, faţă de oameni pentru că românii, după 60 de zile de stare de urgenţă, sunt suficient de responsabili, de conştienţi de pericol, dar şi de faptul că trebuie să reluăm activitatea economică normală (...) Guvernul tratează toţi cetăţenii ca pe nişte copii mici care nu vor să înţeleagă şi pe care trebuie mereu să îi ţii cu amenzi, cu sancţiuni, cu restricţii.

18.47 Florin Roman, PNL: Înţeleg că există posibilitatea ca Avocatul Poporului să aibă o acţiune la CCR în baza acestui amendament şi trebuie să avem grijă ca întreg corpul legii să fie constituţional. Prin urmare sunt disus să renunț la el și de acord să se supună la vot acest amendament(...) Nu am înţeles nimic din poziţia colegului de la USR, decât atac la PNL şi la preşedintele Klaus Iohannis. În ultima vreme sunt mai populişti şi iresponsabili decât cei de la PSD(...) Am lăsat politica asta tip bășcălie USR la o parte, grație colegilor responsabili. Stimați populiști de la USR, vă asumați decese? Când o să aveți măcar o zi de guvernare în țara asta să veniți să ne spuneți ce avem de făcut. Știu că nu vă place ca acest guvern nu și-a frânt gâtul. Cei care se urcă cu picioarele pe cadavre, așa să le ajute Dumnezeu!”

18.40 Cătălin Drulă USR: Este halucinant ceea ce se întâmplă în Parlament. Este o preocupare pentru puncte electorale. Dacă Guvernul ar fi fost profesionist, ar fi trimis din vreme proiectul, în Parlament. S-a dorit înlocuirea stării de urgenţă cu una de alertă, care nu există în Constituţie. USR este în afara acestor jocuri

18.38 Dezbateri generale. Fiecare grup își spune punctul de vedere.

18.35 Deputatul PSD Alfred Simonis a cerut respingerea amendamentului care prevede intrarea în vigoare a legii la momentul publicării în Monitorul Oficial. După consultări între liderii grupurilor parlamentare, s-a convenit supunerea la vot în plen şi respingerea amendamentului.

Deputatul PNL Florin Roman iniţiatorul amendamentului a anunţat că este de acord cu această soluţie.

18.10 Ședința comisiei Juridice s-a finalizat. S-au operat noi modificări. Amendamentul neconstitutional propus de PNL a rămas neschimbat. De asemenea, potrivit ultimelor modificări se pot deschide mall-urile care au sub 15.000 mp. De asemenea, valoarea amenzilor poate fi de maximum 15.000 de lei. Se reia ședința de plen





15.20 Discuțiile în ședința Comisiei Juridice au fost reluate pe tema raportului la legea stării de alertă.

15.02 Ședinta Camerei Deputaților s-a oprit. Se așteaptă raportul Comsiei Juridice pentru a intra la vot final.

13.34 A început apelul nominal și votul telefonic pentru moțiunea simplă împotriva ministrului de Finanțe Florin Cîțu.

13.30 Amedamentul lui Florin Roman care prevede ca legea privind starea de alertă să intre în vigoare odată cu publicarea în Monitorul Oficial și nu după 3 zile de la promulgare, așa cum prevede Constituția a fost adoptat de către PNL, PRO România și Minorități. PSD nu a votat, USR și UDMR s-au abținut de le vot. Liberalii invocă "prezumția de constituționalitate".

Reamintim că, potrivit Constituției, Art. 78. - Legea se publică în Monitorul Oficial al României și intră în vigoare la 3 zile de la data publicării sau la o dată ulterioară prevăzută în textul ei.”
De asemenea deputații juriști au reintrodus articolele eliminate de Senat care prevăd măsurile de carantină şi interzicerea circulaţiei. Astfel, Parlamentul este cel care încuvințează starea de alertă pe o perioadă de maxim 30 de zile, amenziile nu pot fi mai mari de 15 000 lei și se mențin restricțiile privind circulația între localități.

Totodată, o altă modificare introdusă de Comisia Juridică prevede ca amenzile pentru încălcarea interdicțiilor impuse de către autorități în timpul stării de alertă nu pot depăși suma de 15.000 de lei pentru firme și 500 de lei pentru persoane fizice.

13.25 Liderul grup al PSD Alfred Simonis a propus începerea votului final pe proiectele de lege aflate pe ordinea de zi până când deputații juriști finalizează raportul la proiectul de lege privind starea de alertă.

12.23 Deputații juriști continuă dezbaterile pe proiectul de lege privind starea de alertă. S-au depus 140 de amendamente. Deputatul PNL, Florin Roman a depus un amendament care prevede că legea privind starea de alertă să intre în vigoare odată cu publicarea în Monitorul Oficial și nu după 3 zile de la promulgare, așa cum prevede Constituția.

Reamintim că pe 15 mai expiră starea de urgență însă nu există în prezent un act legislativ care să mențină restricțiile pentru români specifice epidemiei de coronavirus. Chiar dacă Parlamentul adoptă azi proiectul de lege exista 5 zile prevăzute în Constituție care nu permit aplicarea lui imediată.

11.45 Deputații dezbat proiectul PSD privind stabilirea datei de 4 iunie ca zi pentru sărbătorirea Tratatului de la Trianon


11.07 Florin Iordache, PSD: "Acest proiect de lege prin care am modifict ordoananța Guvernului în linii mari spune așa că Parlamentul va stabili data alegerilor iar dvs ați atacat la Curtea Constituțională proiectul nostru care prevedea acest lucru, iar noi am fost consecvenți. Nu am renunțat și am modificat ordonanța. Prin starea de alertă se pot prelungi mandatelor aleșilor locali cu până la 6 luni de la finalizarea stării de urgență pentru că dacă astăzi suntem în stare de urgență începând de vineri vom fi în stare de alertă și atunci dăm posibilitatea Parlamentului ca la finalizarea datei de alertă, că este o lună, două sau trei să stabilească data alegerilor. De ce vă deranjează că Parlamentul este cel care stabilește data alegerilor? În rest Guvernul stabilește calendarul, modul de organizare va rămâne ca și până acum ca AEP împreună cu Guvernul să organizeze alegerile"

10.30 Gabriel Andronache PNL: Am sperat că acest proiect de lege va fi votat așa cum l-a adoptat Senatul din nefericire în comisia juridică ieri au intervenit o serie de amendamente care din punctul nostru de vedere nu au fost acceptate. Am sperat că veti avea rabadare să așteptați să se pronunțe Curtea Constituțională. Ați introdus o serie de amendamente care încalcă principiile constituționale. Vreau sa va dau un singur exemplu: ați introdus faptul că mandatele aleșilor locali se prelungesc până la data la care încetează starea de urgență sau data de alertă. Până a urmă e necalr...până la ce dată se prelungesc mandatele aleșilor locali?

10.17 A început dezbaterea proiectelor aflate pe ordinea de zi. Deputații discută proiectul de lege de adoptare a ordonanței 44/2020 privind stabilirea și organizarea alegerilor locale.

10.12 Sedința de plen a început. Președintele de ședință Florin Iordache a anunțat că legea privind starea de alertă este dezbătută de către Comisia Juridică si că se așteaptă raportul.

Comisia Juridică a Camerei Deputaților s-a reunit înaintea ședinței de plen pentru a dezbate varianta venită de la Senat. Deputații vor da un raport al proiectului de lege, raport care se va dezbate în plenul Camerei Deputaților. Astfel varianta venită de la Senat ar putea suferi modificări.

Senatul a adoptat marți proiectul de lege al Guvernului privind starea de alertă după ce l-a modificat substanțial. Potrivit raportului elaborat de senatorii juriști Parlamentul este cel care încuvințează starea de alertă prin ședință comună a celor două Camere și nu Guvernul prin ordonanță de urgență așa cum prevede actuala lege.

De asemenea această stare de alertă va fi stabilită pe o perioadă de 30 de zile cu posibilitatea de prelungire.

De asemenea printre modificări se numără deschiderea teraselor, angajatorul consultă angajatul în privința muncii la domiciliu iar magazinele au obligația de a asigura măști pentru angajați și cumpărători.

O altă modificare prevede că Ministrul Sănătății nu mai poate numi, suspenda din funcție și elibera persoanele care ocupă funcții de conducere în unitățile sanitare aflate în subordinea primăriilor și consiliilor județene.

Pe 15 mai expiră starea de urgență însă nu există în prezent un act legislativ care să mențină restricțiile pentru români specifice epidemiei de coronavirus până la intrarea în vigoare a legii privind starea de alertă. Trecerea de la starea de urgență la starea de alertă se face printr-un nou proiect de lege care de această dată trebuie aprobat în Parlament la propunerea Guvernului. Însă acest proiect de lege nu poate fi adoptat în timp util pentru că Guvernul a trimis târziu propunerea Parlamentului.

Cu alte cuvinte dacă legea este adoptată miercuri de Parlament, ea va intra în vigoare la trei zile de la publicarea în Monitorul Oficial, mai exact pe 18 mai. Practic există trei zile, începând de pe 15 mai până pe 18, în care nu există reguli specifice pentru cetățeni în perioada de epidemie de Covid-19.

Pentru a repara greșeala, Guvernul ia în calcul să emită un nou act, fie printr-o ordonanță de urgență, fie printr-o hotărâre simplă, pentru a reglementa vidul legislativ, susțin surse politice, pentru HotNews.ro. Numai așa se pot menține restricțiile pentru români până intră în vigoare legea stării de alertă care se află în dezbaterea Parlamentului.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















49532 vizualizari

  • +29 (83 voturi)    
    Fara declaratii comuniste! (Miercuri, 13 mai 2020, 10:35)

    Eu38 [utilizator]

    Parlamentul trebuie sa faca un lucru foarte important: sa elimine declaratia stalinisto-fascista introdusa de Guvernul care numai liberal nu este.

    Altfel, vor fi noi abuzuri. E simplu. Libertatea mea nu trebuie sa depinda de interpretarea arbitrara a unui militian care sa decida el pentru mine daca motivul e intemeiat sau nu.
    • +2 (22 voturi)    
      stai sa vezi ca au stabilit amenda maxima (Miercuri, 13 mai 2020, 16:23)

      cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui Eu38

      dar nu poate fi o singura valoare.
      logica spune ca trebuie si o valoare minima - ca la circulatie - o amenda este sa depasesti viteza cu 12 km/h si alta amenda sa depasesti cu 60km/h
      • +7 (29 voturi)    
        Ticalosia este generalizata (Miercuri, 13 mai 2020, 17:55)

        Eu38 [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

        Eu sincer nu am asteptari nici de la celelalte partide sa ne scape de regimul asta totalitar. PSD-ului ii convine ca de toate prostiile facute de PNL profita ei, iar in USR sunt oameni chiar mai extremisti decat in PNL. Ei probabil ar lua masuri si mai dure.

        De data asta suntem complet singuri.
        • 0 (4 voturi)    
          mdea (Joi, 14 mai 2020, 11:40)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Eu38

          asociatia oamenilor care cred ca au voie sa faca tot ce-i taie capul...

          Domnu' EU, democratia nu inseamna sa faci te taie capul, ci sa respecti regulile impuse de comunitatea in care traiesti, in cazul de fata statul roman. Nu-ti convine, esti liber sa te muti in alta parte. Iar regulile respective sunt stabilite de parlament si de guvern, parlamentul fiind votat odata la 4 ani, iar guvernul numit/votat de parlament.

          Acu, daca tu crezi ca era bine sa nu fie nici o stare de urgenta, pentru ca libertatea ta de a face ce te taie capul e mai importanta decat raspandirea covidului, n-ai decat sa-ti faci un partid cu aceasta doctrina. Ca din ce e pe piata politica, nu prea am auzit pe nimeni sa conteste starea de urgenta. daca era lasat tot iresponsabilul sa circule liber, acu eram in top la procentul de morti.
          • +1 (1 vot)    
            Ai dreptate (Joi, 14 mai 2020, 15:37)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Dar eu nu cred ca el la asta s-a referit, ci la interpretabilitatea legilor care pot da loc la abuzuri. Ideea asta cu declaratia pe proprie raspundere am considerat-o si o consider idioata si inaplicabila. Nu am mai auzit ca in vreo tara sa se ceara asa ceva. Pentru simplul motiv ca nu poate fi verificata. Adica daca eu scriu acolo ca ma duc la farmacie sa iau un medicament pentru soacra-mea care e bolnava de inima (motiv perfect plauzibil si acceptat pentru deplasari), cine va verifica asta si cum? Va veni politistul cu mine la farmacie, apoi la soacra-mea, ii va cere acte doveditoare ca e intr-adevar bolnava de inima si are nevoie de exact acele medicamente pe care i le-am cumparat? E absurd!
    • -1 (15 voturi)    
      Comunist, nazist, dictatorial etc (Miercuri, 13 mai 2020, 22:17)

      Marian G. [utilizator] i-a raspuns lui Eu38

      Fara declaratiile alea am fi avut si mai multe imbolnaviri. Politistii au avut libertatea de a decide cuantumul amenzii, nu daca motivul deplasarii tale era intemeiat sau nu. Sa vezi ce vor abuza prostii de cele 3 zile fara restrictii, apoi vor plange cand se va institui din nou stare de urgenta, nu de alerta.
      • +3 (3 voturi)    
        cele 3 zile sa se numera ca la ortodoxi (Joi, 14 mai 2020, 2:00)

        opinius [utilizator] i-a raspuns lui Marian G.

        Zice Biblia ca Iisus a inviat a 3-a zi:

        Bisericile ortodoxe tin prohodul vineri seara si slujba de inviere (la Sfantul Mormant) sambata la amiaz (a 3-a zi, cum ar veni, dupa numaratoarea ortodoxa, adica cea adevarata!)

        Pai si Constitutia sa fie interpretata de CCR in spiritul ortodox: se publica legea joi si intra in vigoare vineri (aka, a 3-a zi).

        intelege neamule!
      • +2 (4 voturi)    
        Zau? (Joi, 14 mai 2020, 6:21)

        Criogenia [utilizator] i-a raspuns lui Marian G.

        Ai o explicatie coerenta? La ce si cui a folosit si foloseste in continuare declaratia comunista?
      • +1 (1 vot)    
        Ha! Ha! Ha! Deci nu decid daca motivul e bun? (Joi, 14 mai 2020, 15:41)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Marian G.

        Adica iti dau amenda oricum? Si decid numai cat? Hai ca esti hazliu!
    • -1 (3 voturi)    
      pai cand libertatea ta poate omora oameni... (Joi, 14 mai 2020, 11:28)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Eu38

      ... e normal sa existe niste oprelisti mai ales pentru cei inconstienti. Declaratia aia ii deranjeaza doar pe cei care se cred mai destepti ca regulile si fac ce-i taie pe ei capul, ca oricum stiu ei mai bine ce si cum. Pentru cune se deplaseaza doar pentru necesitati si doar in limitele impuse de autoritati nu e nici o problema.
  • +7 (45 voturi)    
    Starea de Haos (Miercuri, 13 mai 2020, 10:40)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Cât va dura?
  • -16 (42 voturi)    
    excelent, intr-o democratura... (Miercuri, 13 mai 2020, 10:55)

    demaGOGU [utilizator]

    ...puterea apartine poporului suveran si este exercitata exclusiv prin reprezentantii sai legitimi din Parlament.
    • +23 (43 voturi)    
      vai de capul lor (Miercuri, 13 mai 2020, 11:57)

      varavara [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      de reprezentanti. Daca astia sunt reprezentantii nostrii, vai de capul lui de popor.
      • +10 (30 voturi)    
        daca ai stat acasa (Miercuri, 13 mai 2020, 12:17)

        Mihai Ioan [anonim] i-a raspuns lui varavara

        Asta avem. Data viitoare sper sa mergem cat mai multi la vot.
        • +9 (27 voturi)    
          da (Miercuri, 13 mai 2020, 14:39)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Ioan

          Sau alternativ, aia care mergem la vot si vedem ca suntem mult prea putini ca sa nu iasa iar ciuma rosie, ne putem muta cateva tari mai la vest si lasa poporul pesedist sa fie condus de proprii reprezentanti, pe proprii bani, pe ni culmi de progres si civilizatie
          • -1 (13 voturi)    
            Bogdane, (Miercuri, 13 mai 2020, 19:46)

            Zero_Kelvin [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Propriii, cu 3 de i ! De doua ori.
            • 0 (0 voturi)    
              Bravo, ai prins esenta comentariului! (Joi, 14 mai 2020, 15:47)

              LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Zero_Kelvin

              Probabil iti trebuie multa inteligenta ca sa poti asta in timp asa de scurt.
              Acum serios, in primul rand vad doar 2 de "i", unde vezi tu 3? Si din cate stiu, comentariile nu pot fi editate dupa postare, eu cel putin nu am gasit cum, atunci cand am gasit greseli dupa ce am postat. Daca stii vreo metoda, poate o spui, ca sa stim si noi...
            • 0 (0 voturi)    
              corect (Joi, 14 mai 2020, 17:56)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Zero_Kelvin

              mea culpa
    • +11 (33 voturi)    
      asha e (Miercuri, 13 mai 2020, 14:37)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Si cand poporul voteaza cu posteriorul si stomacul si trimite in parlament alde Nicolicea, Serban Nicolae, Genunche, Chiordache, etc, etc, etc, ajunge pe cale de consecinta sa fie condus de aceste specimene.

      Multa sanatate tuturor!
      • +1 (1 vot)    
        pai si ce vrei !!! (Joi, 14 mai 2020, 4:23)

        exilatul [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        fiecare popor voteaza cu ce are....bun sau mai bun....in cazul poporului de fata chiar nu stiu daca exista asa ceva...
        • 0 (0 voturi)    
          asta e esenta roamnismului (Joi, 14 mai 2020, 18:16)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

          Asta e atitudinea tipica a romanului. Orice i-ai spune ca nu face bine, gaseste el un vinovat din afara, ceva din univers care nu l-a lasat sa fie cel mai bogat si cel mai premiat...

          Pai daca ne uitam la ce vrei tu, CV, logica, inteligenta, etc, PSD-ul lui Dragnea e mult sub PNL iar PNL e si mai mult sub ISR+ (nu mai bagam in discutie ALDE/PMP/PRO, etc, ca alea-s doar bucatele rupte din primele doua).

          Deci daca Romanul vota dupa niste criterii meritocratice, ordinea ar fi trebuit sa fie USR, PNL, PSD. Si in mod cert perioada 2017-2019 ar fi aratat mult mai putin terifiant. Si politic, si economic.
      • +1 (3 voturi)    
        Dreptatea (Joi, 14 mai 2020, 6:29)

        Criogenia [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        La tine este unidirectionala , incearca sa faci o caracterizare si in taberele celelalte daca poti si te lasa "caracterul"... Ciuma rosie, troli rusi, Putin, Moscova, Stalin, Kremlin,Sputnic, comunisti chinezi etc. bag de seama ca ti-au scapat cam multe sau linia asta de discutie s-a cam perimat?
        • 0 (0 voturi)    
          lasa bre vrajeala (Joi, 14 mai 2020, 18:26)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Criogenia

          ozinca voastra cu "toti sunt la fel" nu tine. Nu exista corespondenti in partidele celelalte nici pentru genunche, nici pentru Ciordache, nici pentru Serban Nicolae, nici pentru Nicolicea, si lista poate continua la nesfarsit. Si nci un alt partid nu si-a dat ordonante si legi care sa legifereze hotia, sa scoata condamnatii din puscarii cat mai repede, n-a folosit toate fondurile de investitii ale companiilor nationale ca sa mareasca pensii si salarii la stat, n-a dat atatea pensii speciale, n-a marit atat de tare veniturile parlamentarilor, si cate si mai cate nazdravanii care acu 10 ani pareau total imposibil de facut.

          Asha ca mergi la alta masa si canta maneaua asta cu "toti e la fel", ca pe aici nu te baga nimeni in seama.
          • 0 (0 voturi)    
            Manea inregistrata (Vineri, 15 mai 2020, 5:18)

            Criogenia [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Fa un exercitiu: inregistreaza ce spui si apoi asculta ce ai inregistrat inainte de a scrie pe aici din palma. Eu zic ca nu ai dreptate...in orice caz, stii cine are dreptate mereu si are parte numai de certitudini? Incearca repetat exercitiul asta, poate poate si tu...
  • +26 (38 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 13 mai 2020, 11:04)

    jescu [utilizator]

    Acum ca lumea se intoarce la serviciu in masa, o sa poata sa mearga in provincie sa lase copii in grija bunicilor ? Sau se milogesc la politisti sa nu le dea amenda ?
    • -6 (28 voturi)    
      Copii in grija bunicilor? (Miercuri, 13 mai 2020, 14:17)

      tedycv [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Pai nu se poate omule! Bunicii au peste 65 ani si sunt condamnați sa stea acasă, sa stea acasă, sa stea acasă ... In starea de urgentă nepoții nici nu aveau voie sa-si viziteze bunicii. Si acum tu vrei ca niște persoane care “încasează degeaba o pensie pe spinarea copiilor” sa devină iarăși folositoare societății?
      • +1 (3 voturi)    
        Nu stiu daca conteaza dar (Joi, 14 mai 2020, 6:31)

        Criogenia [utilizator] i-a raspuns lui tedycv

        Ai un plus.
    • +10 (22 voturi)    
      asta e alta problema a statului roman (Miercuri, 13 mai 2020, 15:24)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Prin toate tarile cu apa calda, oricat de autoizolare a fost, copiii lucratorilor esentiali, aia carora nu li se aplica lockdownul au avut posibilitatea sa-si trimita copiii la scoala. Si scolile au functionat asha la capacitate redusa. Copiii aia oricum erau expusi la covid de la parinti, si in mod cert e mai bine sa-i tii la scoala decat sa-i duci la bunici si sa risti sa mai imbolnavesti cateva zeci de mii de batrani.

      Da' na, asta e in tarile cu apa calda, unde o administraie decenta ia masuri decente. La noi, unde administratia e o gasca de nepoti, amante, cuscre si alte rubedenii, puse acolo pe criterii strict de nepotism politic, nu se gandeste nimeni la cum s-o descurca prostimea care are si copii si serviciu...
  • +38 (58 voturi)    
    nu mai putem sa traim fara restrictii (Miercuri, 13 mai 2020, 12:15)

    bobo2 [utilizator]

    3 zile fara restrictii? inacceptabil! va rog sa gasiti rapid o solutie sa ne restrictionati ca alfel o luam razna
    • -9 (33 voturi)    
      na (Miercuri, 13 mai 2020, 15:26)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui bobo2

      O sa vezi cum e cu lispa de restrictii cand in 2-3 saptamani o sa explodeze numarul de cazuri si numarul de decese. Pentru unii se pare ca pana nu ajungem ca Italia, covidul e doar o incercare a unora sa ne interzica sa facem ce ne taie capul.
      • +3 (21 voturi)    
        Meleoane (Miercuri, 13 mai 2020, 18:08)

        Neutryno [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        O sa moara un sfert din populatie asa-i?
        Mare-i gradina...
        • -1 (1 vot)    
          deci daca e sub un sfert, e OK (Joi, 14 mai 2020, 18:31)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Neutryno

          1% daca se imbolnaveste grav si are nevoie de ventilare artificala, asta inseama 200.000 de bolnavi. Si daca ai doar 20.000 de paturi dotate cu asha ceva, restul de 180.000 mor cu zile.

          Si chiar daca sa zicem nu se imbolnavesc toti deodata, ci ii impartim pe 5 grupe, 100.000 tot mor din lipsa de servicii medicale. Asta daca nu mai socotim si cu cat scade numarul de paturi si din cauza personalului medical care se imbolvaveste, si de cati bolnavi de alte boli ajung sa nu mai primeasca asistenta medicala ca-s spitalele pline sau salvarile supra-solicitate.

          Si vorbim de 1%.
      • +3 (17 voturi)    
        cred ca mai degraba le da frisoane (Miercuri, 13 mai 2020, 20:28)

        Je__ [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        sa nu se intample nici o basina in alea 3 zile

        iti dai seama ca pana si ipohondrii #stauacasa si-ar da seama cat de gogomani sunt, si vorba aia, la aia e greu ca sunt spalati pe creier pana la calcaie...nu mai sunt in stare sa gandeasca nici ana are mere de unii singuri....trebuie sa le spuna influiencerii cine si cate mere are
        • -1 (1 vot)    
          da, stiu, si pamantul e plat (Joi, 14 mai 2020, 18:34)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Je__

          si soarele se invarte in jurul pamantului, asha plat cum e el, nu?

          Viteji din astia au fost si prin UK si prin Suedia, si prin Olanda la inceput, si au ajuns la sute, chiar peste 1000 de morti zilnic.
  • +9 (35 voturi)    
    Propunere (Miercuri, 13 mai 2020, 12:45)

    Mazeta [utilizator]

    Cine nu votează cum trebuie, să fie testat de COVID și vaccinat cu prioritate.
    • +1 (11 voturi)    
      de data (Miercuri, 13 mai 2020, 16:15)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      asta, incredibil, ai punctat cum nu trebuie. O să te dea afară pesedacii lui Putin.
  • +4 (38 voturi)    
    Ce sa te astepti la clovnul asta de Roman, (Miercuri, 13 mai 2020, 14:14)

    xrogo [utilizator]

    ca sa acopere incompetenta crasa a guvernului PNL, care putea trimite mai repede lege in Parlament, a bagat un amendament anti constitutional, care poate duce la prelungirea intrarii in aplicare a legii, daca se gaseste cineva sa o conteste la CCR?
    Uite asa, azi ignoram un articol din Constitutie, maine altul si incet , incet o ignoram, asta da liberalism!
    • -5 (21 voturi)    
      nu obosesti .... (Miercuri, 13 mai 2020, 16:48)

      asada [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      ...deloc constitutionalule !!!???
    • +7 (17 voturi)    
      amendamentul lui Roman (Miercuri, 13 mai 2020, 16:53)

      mike_the_hunter [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Amendamentul lui Roman e la fel de constitutional ca acesta:

      "Incepand cu data de 13 Mai 2020 se desfiinteaza PNL"

      Gata cu pumnul in gura! ,,,
  • +6 (36 voturi)    
    Amendament neconstitutional adoptat (Miercuri, 13 mai 2020, 14:16)

    mkv13 [utilizator]

    "Deputatul PNL, Florin Roman a depus un amendament care prevede că legea privind starea de alertă să intre în vigoare odată cu publicarea în Monitorul Oficial și nu după 3 zile de la promulgare, așa cum prevede Constituția.

    Amedamentul a fost adoptat invocându-se motivul ca se bucură "de prezumția de constituționalitate" PSD a votat iar USR, și UDMR s-au abținut. Amendamnetul a fost adoptat cu votul PNL, PRO România și Minorități"

    Super tare, au adoptat un amendament neconstitutional doar pt a-si acoperi cele 3 zile neacoperite, tot datorita incompetentei lor pt ca n-au dat proiectul de lege mai devreme.

    Sa incalci voit Constitutia e f grav..

    PSD=PNL= aceeasi mizerie
    • -6 (18 voturi)    
      Un singur nu mai trebuia pus in fraza ta, (Miercuri, 13 mai 2020, 15:50)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui mkv13

      PSD NU a votat, deci asertiunea ta, cu PSD=PNL nu este adevarata!
      • -3 (13 voturi)    
        Copy/paste (Miercuri, 13 mai 2020, 17:00)

        mkv13 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Am luat copy/paste din stirea initiala, a fost updatata intre timp.

        PSD=PNL=aceeasi mizerie
      • -5 (21 voturi)    
        PSD=PNL normal ca nu e adevarata (Miercuri, 13 mai 2020, 17:35)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Fiind ca PSD-ul e cam de 3 pana la 5 ori mai nociv decat PNL.
    • +5 (13 voturi)    
      hotnews nu e CCR (Miercuri, 13 mai 2020, 16:33)

      Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui mkv13

      un articol de lege nu poate fi declarat anticonstitutional de un ziar, ci doar de Curtea Constitutionala.
    • +2 (4 voturi)    
      Parlamentul Romaniei (Joi, 14 mai 2020, 6:45)

      Criogenia [utilizator] i-a raspuns lui mkv13

      Din tot balciul asta de talcioc ieftin de provincie tragem o concluzie si putem spune lejer ca
      PNL+PSD=love cu nabadai+USR=bigamie+UDMR=incest+restul partiduletelor=parlamentul Romaniei=Dansul Pinguinilor jucat de gunoiele din Romania. Pe presedintele meu deocamdata sa-l lasam sa se mai bucure putin de averea lui cea mai de pret...casele...
  • +19 (23 voturi)    
    Tanti Weber so pe ia ! (Miercuri, 13 mai 2020, 14:18)

    tontu [utilizator]

    Vezi ca iar' ti-au ridicat astia mingea la fileu.
  • +2 (22 voturi)    
    intelegere (Miercuri, 13 mai 2020, 14:26)

    anion [utilizator]

    PSD nu va contesta asa ca nici PNL nu va contesta ca PSD a modificat legea electorala cu 6 luni inainte prin faptul ca Parlamentul decide data alegerilor. USR, codoasa parlamentara!
  • +14 (22 voturi)    
    Cum vor liberalii ca cetatenii sa respecte legile (Miercuri, 13 mai 2020, 16:38)

    Alui [utilizator]

    Cand ei incalca fatis Constitutia?
  • +7 (17 voturi)    
    Va dati seama ca legea e nula din start? Pe veci! (Miercuri, 13 mai 2020, 16:46)

    Alui [utilizator]

    Astia sunt tampiti rau!
    • +6 (12 voturi)    
      Era o vorba: "Ori esti prost, ori esti prost" (Miercuri, 13 mai 2020, 19:06)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Care se pare ca e valabila pentru toti parlamentarii care au votat pentru aceasta lege (si probabil nu numai aceia). Cum poti vota ceva clar anticonstitutional? Daca parlamentarii incalca clar Constitutia, ce pretentii putem avea de la altii sa o respecte, sa respecte legile?
  • +4 (10 voturi)    
    bravo desteptilor (Miercuri, 13 mai 2020, 18:01)

    vodatepes [utilizator]

    Pai va fi atacata la CCR de cei care vor primi amenzi in cele 3 zile. Simplu. Nenea militeanu va aplica de vineri pana luni amenzi care vor duce la atacarea la CCR. Succes tampitilor
  • -2 (22 voturi)    
    Bai da toti dorm cu Constitutia sub perna (Miercuri, 13 mai 2020, 18:02)

    AliKimiku [utilizator]

    La cate dume grave care violau Constitutia de ii ieseau ochii din cap a emis Parlamentul asta e cea mai grava?
    Adica pericolul social e mai mare daca o lege, si numai ea, intra in vigoare mai repede decat scrie in C. , fata de pericolul ca 50% din romani, in lipsa unei legi, sa porneasca sa se insamanteze reciproc cu Covid?
    O sa ziceti ca PNL e vinovat fiindca trebuia sa trimita la Parlament cu 3 zile inainte dar eu intreb de ce pisicu mondial Parlamentul, a carui sarcina e sa emita legi, nu avut gandul luminat sa faca o lege in ultimele 30 de zile?
    A, era ocupat cu adoptarea tacita? De ce nu au putut adopta proiectul actual intr-o zi asa cum l-au respins pe cel cu autonomia. bla-bla.?
  • +6 (14 voturi)    
    Sper (Miercuri, 13 mai 2020, 18:15)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    să nu folosească din nou Constituția drept hârtie igienică.
    • +5 (7 voturi)    
      Pai votul asta ce inseamna? (Miercuri, 13 mai 2020, 19:07)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      E clar ca deja o folosesc in acest scop!
  • +6 (14 voturi)    
    mare noroc ca au votat ziua trianon (Miercuri, 13 mai 2020, 18:49)

    eucomentez [utilizator]

    De nu votau ziua trianonului, parlamentarii mergeau degeaba azi la lucru. Ca de alte legi nu prea se pricep, doar instigarea la ura mai merge.
  • +6 (8 voturi)    
    ei, chiar asa ?! (Miercuri, 13 mai 2020, 19:10)

    victor L [utilizator]

    "amenziile nu pot fi mai mari de 25 000 de lei"
  • +13 (13 voturi)    
    constitutia romaniei (Miercuri, 13 mai 2020, 19:16)

    _Ioan_ [utilizator]

    Art. 78 – Intrarea în vigoare a legii
    Legea se publică în Monitorul Oficial al României şi intră în vigoare la 3 zile de la data publicării sau la o dată ulterioară prevăzută în textul ei.
  • +13 (19 voturi)    
    Curat neconstitutional dar votati-l! (Miercuri, 13 mai 2020, 19:34)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    La cate aberatii produc parlamentarii ce mai conteaza!
    Asta e al doilea de la PNl care produce o gafa de proporții după păsărica aia care nu-i țin minte numele!
    Control de constitutionalitate nu se mai face.
    Nu are cine!
    Si nici de ce!
    Parlamentul e rusinea nationala!
  • +12 (20 voturi)    
    Vai de capul vostru PNL! (Miercuri, 13 mai 2020, 20:28)

    Alui [utilizator]

    A ajuns PSD sa apere constitutia de voi!
    Serios, v-am votat, dar dupa faza asta, du-va-n ... mea!
  • -3 (13 voturi)    
    Parlamentul incepe sa-si repare greselile (Miercuri, 13 mai 2020, 21:53)

    galeo [utilizator]

    Din trecut.
    Parlamentul a dovedit de data asta echilibru si inteligenta emotionala, atunci cand faraonul Werner si guvernul au luat-o pe aratura dictaturii.

    Cele 3 zile de libertate nu e mare catastrofa din punct de vedere epidimiologic, ci doar o chestiune de orgoliu al faraonului Werner Iohannis, caruia i se stirbeste autoritatea.
  • +7 (11 voturi)    
    n-aveti nici o scuza domni liberali. (Joi, 14 mai 2020, 0:38)

    John_Re [utilizator]

    un partid care nu vrea sa respecte Constitutia si libertatile oamenilor n-are ce cauta in Parlament.

    au ajuns comunistii sa fie mai democrati decat voi.
  • +1 (3 voturi)    
    Suntem in campanie electorala (Joi, 14 mai 2020, 5:15)

    radu222 [utilizator]

    Mare efort, mare, pe capul parlamentarilor. Dupa asta, merita sa mai luam o vacanta ca de la oboseala facem cadere de calciu. Sau sa ne marim indemnizatiile si pensiile speciale.
  • +3 (5 voturi)    
    Teatrul continua (Joi, 14 mai 2020, 6:53)

    Criogenia [utilizator]

    Nu inteleg de ce nu luati atitudine contra "conducerii" Romaniei care se destrabaleaza in incompetenta si proostie de la presedinte pana la ultimul portar de la cel mai slab partid!!! Aratati-le cartonasul rosu direct, deja se face bascalie mare pe situatia din Romania. Eu abia astept sa ma destrabalez la randul meu pe buletinul de vot...
  • 0 (2 voturi)    
    Dobitoci, (Joi, 14 mai 2020, 9:05)

    Zero_Kelvin [utilizator]

    Legea poate fi contestata oricand, nu neaparat daca se intampla ca vreun militian prost sa ridice zilele astea vreun deget la cineva... PSD-ul a jucat o mare cacialma iar PNL nu s-a prins, mai mult, s-a umplut de ridicol ! Sper ca Iohannis sa o intoarca si sa existe totusi o lege pentru saptamanile urmatoare, decat nimic !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by