BBC News: Autoritatile franceze coopereaza cu cele romane pentru a repatria miile de romi. Problema romilor din Franta, una specifica Romaniei

de I.C.     HotNews.ro
Vineri, 6 ianuarie 2012, 14:58 Actualitate | Internaţional


​Politia romana si cea franceza patruleaza impreuna pe platformele din Gare du Nord, din Paris, incercand sa prinda bandele de romi responsabile pentru nivelul ridicat de infractiuni din zona, informeaza BBC News. Potrivit publicatiei britanice, problemele autoritatilor franceze provocate de infractorii romi sunt specifice imigrantilor romi proveniti din Romania iar odata cu inceperea anului electoral 2012, situatia acestora s-ar putea inrautati considerabil.

"Uneori persoanele (n.r. pe care le arestam) fac deja subiectul unor mandate internationale de perchezitie si sunt in baza de date Schengen. Cu ajutorul colegilor nostri francezi ii prindem si ii trimitem inapoi in Romania", a declarat ofiterul Ana Grigore, unul dintre politistii romani implicati in actiune, pentru publicatia britanica.

Potrivit anchetei BBC, in Gare du Nord, cea mai mare gara a capitalei franceze, actioneaza mai multe gasti de cersetori si hoti de buzunare care profita de aglomeratie, iar cei mai multi dintre membrii acestora sunt minori, astfel incat nu pot fi repatriati. Sefii bandelor, care raman adesea in umbra, profita de acest lucru. Unii copii au fost arestati de mai multe ori, insa autoritatile nu pot actiona. Scopul este sa ii prinda pe cei ce conduc gruparile infractionale.

Autoritatile franceze coopereaza cu cele romane pentru a repatria miile de romi ce provin din Romania. Potrivit BBC, aceasta "este o problema specifica unei tari", dovada fiind studiile care arata ca cei mai multi romi din Franta provin din Romania, si nu din Ungaria, Polonia sau Cehia, tari care au, de asemenea, comunitatile rome mari.

Potrivit lui Tommaso Vitale, profesor in cadrul institutului de studii politice din Paris Sciences Po si specialist in migratia romilor, campania de repatriere initiata de guvernul francez, in urma cu un an si jumatate, nu este eficienta.

"Vorbim despre circa 15.000 de oameni, un numar foarte mic. Cu toate acestea, sunt foarte vizibili, prezentati constant in mass-media. Dintre acestia, poate 2.000, cel mult 2.300 au fost trimisi acasa. Au fost bucurosi sa ia cei 200 de euro primiti pentru a se intoarce. Au fost folositi pentru a merge acasa de sarbatori - dovezile arata ca cei mai multi dintre ei s-au intors imediat in Franta", a explicat Tommaso Vitale.

In ultimele luni, ministrul francez de Interne, Claude Gueant, a intensificat actiunile de indepartare a romilor din zonele foarte vizibile: a interzis cersetoria pe Champs Elysees si in cele mai populare zone turistice ale Parisului. Gueant a citat, intr-o conferinta de presa, statisticile guvernamentale care atribuie romilor 10% din infractiunile din Franta, jumatate dintre acestea fiind comise de copii. "Este o situatie cruda si inacceptabila. Acesti copii sunt exploatati de sefii mafioti care ii atrag intr-o viata de delicventa si sclavie. Nu putem permite ca aceste lucru sa continue", a declarat ministrul francez de Interne.

Majoritatea celor 15.000 de romi din Franta locuieste in tabere improvizate pe terenuri abandonate sau uitate de autoritatile locale. "Este iarna, este prea frig pentru a nu avea o casa. Cand vin autoritatile, le vom implora sa ne dea un alt loc in care sa stam- chiar daca va trebui sa platim pentru el", i-a povestit liderul unei tabere de romi din departamentul Seine-Saint-Denis, din apropierea Parisului, reporterului de la BBC. Tabara de 300 de persoane, din care copiii reprezinta jumatate, nu are canalizare.

"140 de oameni au fost repatriati din tabara anul trecut si s-au reintors", a mai declarat acesta adaugand ca "daca sunt repatriat, cu siguranta ma reintorc in Franta. Sunt aici de 10 ani. Suntem atat de saraci si nu gasim de munca in Romania. Trebuie sa ne intoarcem. Ce alta optiune avem?"

In discursul de la Toulon de pe 1 decembrie, presedintele Frantei, Nicolas Sarkozy, a declarat ca doreste o reforma a spatiului Schengen, subliniind ca "nu putem sustine imigratia sociala nelimitata". "Nu vom accepta o imigratie necontrolata care sa ne strice modelul social", a declarat seful statului francez.

Potrivit estimarilor profesorului Tommaso Vitale, pe masura ce campania electorala se va incinge, presedintele va fi presat din ce in ce mai tare sa ia masuri iar dezbaterea va fi dominata de parerile de dreapta. "El (n.r. presedintele) vrea sa arate ca poate controla granita estica. Frontul National (n.r. grupare de dreapta) face campanie pe aceasta chestiune. Ar putea fi foarte periculos pentru romi", a declarat acesta.

Citeste si:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2419 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    inapoi in Romania, si apoi? (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:03)

    Serpico [anonim]

    ii trecem pe ajutor social si ii lasam sa-si faca de cap conform "culturii" lor?
    • +6 (6 voturi)    
      Simplu ca buna ziua (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:55)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui Serpico

      Sa aplice legile lor. Pentru infractori, inchisoare. Pentru ceilalti, libertatile oricarui european.
      Cred ca acei tigani sunt si ei europeni, si ar trebui sa se bucure de aceleasi drepturi ca si ceilalti europeni, precum dreptul la libera circulatie.
  • +4 (8 voturi)    
    Il punem pe Iliescu bulibasa tiganilor ! (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:19)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Il punem pe Iliescu bulibasa tiganilor !
    Ca un adevarat emanat , d-l Iliescu poate rezova problema !
    • +4 (4 voturi)    
      pai il iubesc baietii (Vineri, 6 ianuarie 2012, 16:43)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      eram in spital cand au fost alegeri si o tiganca internata acolo ne spunea ca pe el il voteaza ca ii lasa si pe ei sa fure... asa ca acum culegem ce a semanat maretul emanat!
    • 0 (0 voturi)    
      Nu (Duminică, 8 ianuarie 2012, 16:30)

      evoque [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      ii ducem la ambasada franceza si ii punem sa voteze cate trei pe secunda.
  • +6 (6 voturi)    
    Tiganii sunt si ei cetatenii europei (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:24)

    evoque [utilizator]

    Inteleg sau nu europenii trebuie sa ii accepte. Tiganii nu mai sunt acum ai romaniei, sunt ai europei.
    Ce ar fi daca am da si noi 200 euro ambasadorului frantei si sa il trimitem acasa. A nu se intelege ca tiganii sunt ambasadorii romaniei.
    Noi suntem satui de toate relele pe care le fac tiganii. De ce trebuie sa fie retrimisi in romania?Doar sunt si ei cetateni europeni.
    Traim intr-o europa unde fiecare poate alege unde sa traiasca ei aleg franta, italia.
    c'est la vie!
    • +1 (1 vot)    
      Pai (Vineri, 6 ianuarie 2012, 17:23)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Europa nu e unita, fiecare e cu treaba lui, de-aia nu merg nici finantele si se va ajunge la destramare.
      • 0 (0 voturi)    
        Niciodata (Vineri, 6 ianuarie 2012, 18:46)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

        nu am fost considerati europeni. Noi pentru europa suntem o tara de desfacere si un furnizor de materii prime. Iar situatia noastra este si mai delicata pentru ca intotdeauna vom fi apostrofati din cauza tiganilor.
        Iar aici suntem vinovati pentru ca am acceptat ca niste venetici sa isi spuna romi. O greseala imensa.
        Tiganul este tigan la fel cum romanul este roman si polonezul polonez.
        Doar noi avem academicieni destepti care au acceptat ca tiganii sa umble cu cioara vopsita.
        • 0 (0 voturi)    
          Romul este o bautura alcoolica si nicdecum o etnie (Duminică, 8 ianuarie 2012, 14:43)

          sase sase [anonim] i-a raspuns lui evoque

          Tiganul nu este rom,dar este de multe ori cetatean roman.Si aici statul ar trebui sa intervina pentru a interzice prin lege acele obiceiuri tiganesti sau a altor minoritati care contravin organizarii statului roman.De ex.xistenta asa zisei judecati tiganesti ar trebui interzisa expres prin lege.Si ar trebui pedepsiti acei "judecatori"precum si cei ce apeleaza la serviciile lor.Apoi castoriile intre minori ar trebui interzise si pedepsite cu ani grei de puscarie.Deasemenea pentru micile furtisaguri sa nu se mai acorede clementa in instante.Dar cred ca nu este vointa politica pt.ca multi politicieni mizeaza pe voturile acestor indivizi care nu apartin civilizatiei noastre ci vin de undeva din perioada popoarelor migratoare.
          • 0 (0 voturi)    
            De acord (Duminică, 8 ianuarie 2012, 16:32)

            evoque [utilizator] i-a raspuns lui sase sase

            si cand faci toate astea urla ca nu le sunt respectate drepturile.
            Legea este slaba.
            Autoritatile sunt slabe(pentru ca au nevoie de voturi)
            Noi suntem slabi ca nu avem atitudine.
    • 0 (0 voturi)    
      "cetatean european" (Vineri, 6 ianuarie 2012, 17:30)

      ImInTheWrongBusiness [anonim] i-a raspuns lui evoque

      e mai mult o figura de stil... Nu exista pasaport pentru unic un cetatean european... se folosesc in continuare pasapoartele franceze, italiene, romanesti, etc... Mai mult chiar daca vrei sa stai legal mai mult decat cateva luni intr-o tara europeana trebuie sa aplici pentru viza... si nu cred ca vreunul dintre romi are viza...
      • 0 (0 voturi)    
        Plecam (Vineri, 6 ianuarie 2012, 18:42)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui ImInTheWrongBusiness

        de la premiza ca suntem o europa unita cu cetateni care au dreptul la libera circulatie.
        Nu am nevoie de scuze ca sa scap de tigani, de ce trebuie sa le servesc francezilor motive sa ii trimita in romania. Sa le dea viza si sa ii tina acolo.
    • -1 (1 vot)    
      Confuzie! (Duminică, 8 ianuarie 2012, 14:34)

      sase sase [anonim] i-a raspuns lui evoque

      Nu exista cetatenie europeana.Ne place sau nu acei tigani sunt cetateni romani in cazul ca au documente de identitate.Daca nu au trebuie tratati ca fara cetatenie.oricum returnarea lor nu este eficienta.Cu primul avion se vor intoarce de unde au fost returnati.Si legal nu ii poate opri nimeni.Solutia ar fi pedepsirea lor pe teritriul statului unde comit infractiunea dupa legile acelui stat.Daca unora nu le convine ca tuciurii se ocupa cu cersitul,sa scoata acesta activitate in afara legii.Cat timp cersitul este legal si nu este considerat infractiune sau contraventie ,vor fi si cersetori.
  • +3 (3 voturi)    
    avion (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:25)

    d [anonim]

    ce mi-ar placea sa cada avionul ala cu care ii aduce.. si sa scape decat echpajul
    • 0 (0 voturi)    
      Pacat (Vineri, 6 ianuarie 2012, 17:23)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui d

      De avion!
  • +4 (8 voturi)    
    Ipocrizia frantuzeasca... :( (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:27)

    Nicolas Antonesco [anonim]

    Care este diferenta dintre atitudinea autoritatilor franceze contemporane, care ii deporteaza (iar nu "repatriaza") pe tigani in tarile de origine si atitudinea regimului maresalului Antonescu, cel care i-a deportat pe tigani la Bug?
    • 0 (2 voturi)    
      cetatenia... (Vineri, 6 ianuarie 2012, 17:38)

      ImInTheWrongBusiness [anonim] i-a raspuns lui Nicolas Antonesco

      romii nu sunt cetateni francezi si incalca legea franceza (cersesc, daca stai mai mult de cateva luni iti trebuie viza, etc). Maresalul Antonescu a deportat cetateni romani de origine roma, cei mai multi dintre ei fiind deportati doar pentru ca erau romi... Vezi diferenta?
      • +1 (1 vot)    
        romii nu sunt cetateni francezi... (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 9:35)

        Nicolas Antonesco [anonim] i-a raspuns lui ImInTheWrongBusiness

        ... da, nu sunt cetateni francezi, dar sunt cetateni EUROPENI... Cu ce drept deporteaza Franta niste cetateni europeni? Prin actiunile sale Franta incalca in mod flagrant prevederile Tratatului Uniunii Europene... Daca au incalcat legea franceza sa-i condamne si sa-i bage la inchisoare... Daca n-au incalcat-o, statul francez nu are dreptul sa intreprinda nici o actiune impotriva lor... si cu atat mai putin sa-i deporteze...
        Si a propos de "legea franceza": legile comunitare prevaleaza in fata legilor nationale (deci si in fata "legii franceze") care vin in contradictie cu prevederile dreptului comunitar.
        Daca tiganii ar fi suficient de informati ar da statul francez in judecata la Curtea Europeana de Justitie pentru incalcarea dreptului lor la libera circulatie... si categoric ar castiga... In ceea ce ii priveste pe tigani, actiunile statului francez contemporan sunt comparabile cu cele ale statului roman din timpul regimului Antonescu!
        Rusine, Franta!
      • +1 (1 vot)    
        Pe ce lume traiesti? (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 11:39)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui ImInTheWrongBusiness

        Nu incalca nicio lege. Daca ar incarca legea ar fi condamnati in justitie. Asta e problema. Sunt deportati pentru ca sunt tigani. Acum un an Sarkozy a solicitat ca "romii sa fie deportati cu prioritate", de a sarit in sus "Europa cea unita" cu "unitatea ei in diversitate" cu tot.. deportarea urmand sa fie facuta pentru ca erau romi si nimic mai mult, desi erau cetateni europeni conform tratatului de la Maastricht. Despre ce viza vorbesti? N-ai nevoie de nicio viza pentru Franta. Poate pentru a munci acolo.
        Legea franceza nu o incalca cersind pentru ca in Franta cersetoria nu e interzisa... Mai nou au interzis cersetoria pe Champs Elysees, cam atat.
  • +3 (3 voturi)    
    "Europa unita" in actiune (Vineri, 6 ianuarie 2012, 16:10)

    Chiar Eu [utilizator]

    ii trimit in Romania si ei se intorc apoi in Franta. Cine ii poate opri.
    Ministrul francez de interne car a dovedit de n ori ca e xenofob, mai e si ipocrit ""Este o situatie cruda si inacceptabila. Acesti copii sunt exploatati de sefii mafioti care ii atrag intr-o viata de delicventa si sclavie. Nu putem permite ca aceste lucru sa continue", a declarat ministrul francez de Interne. " Si de ce atunci cand ii prind la cersit ii arunca inapoi in strada ca vezi doamne nu pot face nimic. Au parlament in Franta? Sa voteze legi sa nu mai fie trimisi inapoi in strada.
  • -1 (1 vot)    
    FN (Vineri, 6 ianuarie 2012, 16:14)

    Aramis [utilizator]

    Frontul National este un partid de extrema dreapta, partidul presedintelui Sarkozy (UMP) este de dreapta
  • +3 (5 voturi)    
    O problema de imagine (Vineri, 6 ianuarie 2012, 16:36)

    Zet [anonim]

    Problema este cu totul alta pentru politicienii francezi. Dupa ce au inundat tara cu emigranti arabi si africani....care stau pe sistemul social francez...a aparut un sentiment de nationalism si rasism in cadrul alegatorilor.
    Politic ar fi riscant sa iei atitudine in privinta arabilor sau negrilor deoarece sunt cateva milioane cu drept de vot. Solutia e simpla castigam electoratul nationalist aruncand cu noroi spre Europa de Est si cel mai simplu spre Romani pentru ca din pacate tiganii romani sunt destul de vizibili.
    In loc sa "securizeze granita de est" mai bine s-ar uita la granita de sud cu fostele colonii pentru ca in cativa ani singura diferenta dintre Europa si Mahreb va fi apa ce le desparte!
    Liberté, égalité, solidarité, fraternité et STUPIDITE!!!
    • +1 (1 vot)    
      Subscriu... (Vineri, 6 ianuarie 2012, 17:06)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Zet

      Aceeasi atitudine este in mult mai multe tari. In Marea Britanie s-au dus campanii xenofobe impotriva polonezilor, desi nu-mi aduc aminte de polonezi care sa se ajunce in aer in metroul londonez. Si impotriva romanilor si a bulgarilor s-au mai facut astfel de campanii. De ce? Oamenii au o problema cu imigratia si se racoresc si ei pe cine pot. Daca te racoresti pe neeuropeni te trezesti cu etichete de rasist, anti-islam si cu demontratii in strada cu oameni nu tocmai pasnici. Asa daca faci o campanie impotriva est europenilor e mai simplu: nu sunt alta rasa, sunt crestini sau atei. Te-ai scos! Totusi problema lor ramane. Chiar BBC a fost acuzat (pe buna dreptate cred eu) de un resprezentant in parlamentul britanic de origine poloneza de astfel de atitudini.
      In Olanda vad ca e la fel. S-au plictisit de soganul cu toleranta, si acum cateva zile citeam ca politia a deschis o investigatie sa vada cum a evoluat infractionalitatea la cine credeti? Ghici, ghici! Polonezi, romanii si bulgari. Pai cat la suta din cei 20% etnici neolandezi (pe care si i-au importat in ultinii cateva zeci de ani cu mare drag) sunt romani, polonezi si bulgari? Mai nimic.
      • +2 (2 voturi)    
        Exact (Vineri, 6 ianuarie 2012, 18:22)

        zet [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

        Exact, si problema acuzelor de rasism si problema care am mentionat-o cu faptul ca deja adevaratele natii problema sunt reprezentate de foarte multi cetateni cu drept de vot, duce la aceasta atitudine ca tapii ispasitori sa fie est-europenii care sunt complet nesemnificativi in alegeri.
        Un amanunt interesant, locuiesc temporar in Liege unde nu am vazut picior de tigan roman cersind ci doar doctoranzi, medici, ingineri etc....cu mici exceptii toti romanii care i-am intalnit aici ne reprezinta foarte onorabil. Insa atitudinea antiromani este la fel ca in Paris si alte locuri. Presa care in mare parte este sub controlul autoritatilor "ne ajuta" insa la a fi priviti ca ultimii paria.
        Un alt amanunt interesant dupa atacul sangeros din piata centrala din Liege nici un ziar belgian nu a scris despre marocanul sau arabul care a ucis 5 persoane si ranit 150 ci despre "belgianul" care a ucis 5 persoane.
        • +2 (2 voturi)    
          Problemele etniei tiganesti (Vineri, 6 ianuarie 2012, 21:00)

          Aries Anu' [anonim] i-a raspuns lui zet

          Sunt deranjante, cersesc agresiv, fac scandal si nu sunt spalati. Cateodata mai apar si excese gen cazul celebru de-acum al lui Mailat. Ok, nu ne fac cinste! Dar NU tiganii nostri au dat foc Parisului sau Londrei. NU tianii nostri spun "Mai intai sunt musulman, p-orm aalgerian si p-orma francez - desi iau cu doua maini ...ajutoarele franceze! Da? Nu-i am la inima pe tigani, dar asta nu ma impiedica sa vad adevarul gol-golut! Problema Frantei NU este faptul ca cersesc 50-70 de mii de tigani, ci milioanele de magrebieni din Bidonville-uri!
          • -1 (1 vot)    
            doar ca la nivelul infractiunilor tiganii bat tot (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 12:02)

            mara [anonim] i-a raspuns lui Aries Anu'

            asta-i problema

            procentul infractorilor in randul imigrantilor cu cetatenie romana este comparabil doar cu cel al infractorilor din randul imigrantilor cu cetatenie irakiana (razboi, haos, violenta inter-religioasa, bombardamente, violuri etc. in tara de provenienta) sau cu "cetatenie" (nu stiu daca se poate numi astfel) somaleza...

            magrebienii? - de bine, de rau, nu reprezinta o problema infractionala. sunt in randul lor mult mai multi someri decat in randul francezilor, dar situatia e inca avantajoasa pentru Franta, ca altfel nu i-ar tine: numarul angajatilor provenind din Maghreb (sau restul Africii, sau, mai putin, Orientul Mijlociu, sau America de Sud etc.) in economia neagra sau gri este suficient cat costurile cu salariile lor sa fie avantajos de scazute. este motivul pentru care sunt pastrati CA IMIGRANTI, cu statut economic, social si cetatenesc incert.
            romanta cu "imigratia - o problema" este tocmai pentru rasisti ca 'mneata care sa creasca prin astfel de atitudini precaritatea situatiei imigrantului si sa-l determine sa accepte salarii tot mai mici etc.

            cat despre tigani - ne "scandalizeaza" faptul ca francezii reactioneaza la "mizilicuri" - doar LA NOI, domne, tiganii isi dau in petec mult mai tare si nu zicem nici pis... in fata scolii in care lucrez, copii de tigani care n-au intrat in viata lor intr-o scoala agreseaza si batjocoresc elevii. dar INVATAMANTUL E OBLIGATORIU, chipurile.

            un procent minor din tiganii ROMANI care terorizeaza occidentul sunt cersetori. uitati-va la statistici reale si nu la voma verbala a lipitorilor din ministerul de externe roman - si veti vedea ca imigrantii tigani vinovati de infractiuni serioase - furturi, talharii, omoruri, violuri, proxenetism, comert cu sclavi etc.

            oare de ce nu se intampla asta si cu tiganii provenind din fosta Iugoslavie, sau din Bulgaria etc.?

            chiar si tiganii originari din Franta au o rata a infractiunilor uriasa, DAR incomparabil mai mica fata de cea a tiganilor din Romania.
          • -1 (1 vot)    
            responsabilitatea statului ROMAN (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 12:15)

            mara [anonim] i-a raspuns lui Aries Anu'

            daca va uitati la statistici, veti vedea ca 4% dintre imigrantii romani in Franta sunt infractori condamnati.

            in randul imigrantilor romani, intra toti cetatenii romani, indiferent de etnie - romani, unguri, tigani, sarbi, ruteni etc.

            dar cam care o fi procentul de infractori in randul imigrantilor tigani cu cetatenie romana?

            repet: problemele cauzate in Franta si in alte tari occidentale de tiganii PRODUSI IN ROMANIA sunt o mica gluma pe langa cele cauzate de aceiasi tigani in Romania. vina exclusiva este a statului roman, care nu aplica legea in cazul niciunui infractor; vina statului roman reprezentat de persoane corupte cu interese private; reprezentat de vamesi, adica infractori periculosi si extrem de puternici, care impart profiturile cu mafiile tiganesti ce trec granitele; reprezentat de autoritatile - politie, justitie, administratie locala si centrala - care incheie compromisuri profitabile cu clanurile tiganesti de pe teritoriul tarii.

            vina aceluiasi stat roman care pastreaza statutul mizer al putinilor tigani care lucreaza - la negru - si traiesc intr-o saracie crunta.

            vina aceluiasi stat roman care ignora total abuzurile la care sunt supusi copiii tigani de familiile lor. stat roman pentru care educatia tiganilor in scoli nu trebuie sa existe, ci doar latura sa birocratica: pe hartie - exista, in cele mai "bune" cazuri, "locuri pentru romi" =)) - adica iei copii tigani analfabeti (0,0001% din numarul total - pentru ca majoritatea covarsitoare nu ajung in viata lor intr-o scoala) si-i pui in clase de liceu, le dai diplome si gata: i-ai "integrat"...

            dar nuuuuuuuuuuuuuuuuu, vina ca suntem asediati in orasele noastre de tiganci care cersesc desi sunt mai bine imbracate decat multi dintre noi, vina ca tigani cu masini ultimul racnet si cu "vile" de un prost gust dezastruos fac legea in orasele din Romania - aceste vini le poarta, evident, maghrebienii :D

            sa ma mai mir ca va solidarizati cu "pestii" (Aries) - termen argotic pentru "proxenet"?
  • -1 (3 voturi)    
    sintagma "cetateni romani" va spune ceva? (Vineri, 6 ianuarie 2012, 21:02)

    mara [anonim]

    nu. evident ca nu. altfel Romania nu s-ar afla in halul in care se afla.

    daca nu am aprecia doar iresponsabilitatea, infractiunea, coruptia, comentarii dezaxate precum cele semnate "evoque" sau "Nicolas Antonesco" nu ar fi cele mai bine cotate aici.

    spre deosebire de restul imigrantilor, tiganii ROMANI sunt singurii care merg in strainatate, in masa, pentru a comite infractiuni. infractiunea nu este, in cazul lor, o consecinta a neintegrarii in Franta, ci un scop.

    vina? - felul in care statul roman s-a "ocupat" de ei - fraternizand, adica, exclusiv cu tiganii infractori, cu mafiile tiganesti, cu proxenetii, hotii, cu bandele si gastile. fraternizand, de la vamesi si primari pana la autoritatile care inchid ochii la infractiuni si dau ajutoare doar trantorilor.
    • +2 (2 voturi)    
      sintagma "cetateni europeni" iti spune ceva? (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 9:14)

      Nicolas Antonesco [anonim] i-a raspuns lui mara

      Mara: "tiganii ROMANI sunt singurii care merg in strainatate"
      - draga Mara, o asemenea afirmatie nu poate starni decat zambete... dar deh... probabil ca din Ciorogarla asa se vede situatia... :)

      Mara: "vina? - felul in care statul roman s-a "ocupat" de ei"
      - esti asa de buna sa nominalizezi tu un alt stat, in afara de Romania, care s-a "ocupat" de tigani si care a si reusit sa-i civilizeze? N-as vrea sa amintesc cum s-a "ocupat" Germania de tigani...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by