Ministrul Educatiei Liviu Pop este verificat de Agentia Nationala de Integritate pentru conflict de interese

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 27 iunie 2012, 11:49 Actualitate | Esenţial


Liviu Pop
Foto: Agerpres
Liviu Pop, ministrul interimar al Educatiei, a declarat pentru Mediafax ca a fost instiintat telefonic, marti, de catre Agentia Nationala de Integritate (ANI) ca s-a declansat o procedura de evaluare privind nerespectarea regimului juridic al conflictului de interese in perioada exercitarii functiei de demnitar public. Verificarea in acest caz a inceput in urma cu cateva saptamani, au declarat pentru HotNews.ro surse judiciare, care au precizat ca verificarile sunt legate de anularea ordinului care stopa retinerea cotizatiilor pe statul de plata al profesorilor membri de sindicat.

Surse judiciare au declarat pentru HotNews.ro ca verificarea a inceput in urma cu cateva saptamani si are la baza o posibila incalcare a articolului care spune ca nu poti sa avantajezi patrimonial o persoana cu care te-ai aflat in raport de munca in ultimii 5 ani.

Este vorba despre articolul 253 din codul penal care defineste conflictul de interese ca "fapta functionarului public care, in exercitiul atributiilor de serviciu, indeplineste un act ori participa la luarea unei decizii prin care s-a realizat, direct sau indirect, un folos material pentru sine, sotul sau, o ruda ori un afin pana la gradul II inclusiv, sau pentru o alta persoana cu care s-a aflat in raporturi comerciale ori de munca in ultimii 5 ani sau din partea careia a beneficiat ori beneficiaza de servicii sau foloase de orice natura".

Liviu Marian Pop, ministrul interimar al Educatiei, a declarat pentru Mediafax ca a fost anuntat telefonic de Agentia Nationala de Integritate (ANI) ca s-a declansat o procedura de evaluare in cazul lui privind un posibil conflict de interese. Ministrul a precizat ca a fost invitat sa se prezinte la sediul institutiei luni, la ora 12.00, pentru a prezenta un punct de vedere.

"Ma voi prezenta luni, la ora 12.00, nu am nicio problema de conflict de interese", a declarat Liviu Pop agentiei de presa citate.

Amintim ca Liviu Pop a fost presedintele Sindicatului Liber din Invatamant Maramures si secretar general al Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant (FSLI) din 2007 pana la numirea in functia de ministru, in 15 mai 2012, dupa cum a anuntat in cadrul unei conferinte de presa.

La finele anului 2011, FSLI a actionat Ministerul Educatiei in instanta cerand suspendarea ordinului publicat in noiembrie 2011 in Monitorul Oficial; este vorba despre un ordin comun semnat de ministrii de atunci ai Educatiei, Finantelor si Internelor care oprea retinerea automata a cotizatiilor sindicale din salariile cadrelor didactice pe statele de plata.

In luna februarie 2012, Curtea de Apel Bucuresti a dat castig de cauza Ministerului Educatiei in fata sindicatelor, instanta respingand ca nefondata actiunea tuturor federatiilor sindicale reprezentative din invatamantul preuniversitar romanesc, printre care si FSLI, care cereau suspendarea ordinului care opreste retinerea automata a cotizatiilor sindicale din salariile cadrelor didactice pe statele de plata. In mai 2012, Curtea de Apel Bucuresti a respins si cererea federatiilor sindicale din invatamantul preuniversitar de anulare a ordinului.

La doua saptamani de la numirea in functia de ministru interimar al Educatiei, pe 29 mai, Liviu Pop a semnat un ordin comun inregistrat la Ministerul Educatiei, la Ministerul Finantelor si la Ministerul Administratiei care stabileste ca aceste cotizatii vor fi retinute din nou pe statul de plata.

Iata ce declara ministrul Liviu Pop intr-un interviu acordat HotNews.ro pe 1 iunie:

"Rep: Este conflict de interese ca dumneavoastra, provenind din mediul sindical, sa dati acest ordin la doua saptamani dupa ce ati fost numit in functia de ministru al Educatiei?
Liviu Pop: Nu stiu ce legatura are conflictul de interese cu chestiunea aceasta, in conditiile in care in momentul in care am devenit ministrul Educatiei am pierdut absolut orice drept sindical, inclusiv calitatea de membru de sindicat nu o mai am, inclusiv calitatea de presedinte sau secretar de organizatie. Eu cred ca nu trebuie sa ne concentram foarte mult pe chestia asta. Trebuie sa ne gandim la conflictul de interese cu absolventii de IP3, cu copiii care nu au profesori in toamna la scoala, cu cifra de scolarizare care nu exista la nivelul sistemului de invatamant preuniversitar si universitar, desi trebuia sa fie din 1 martie. Las pe altii sa decida daca este sau nu este conflict de interese. Eu va spun ca nu mi-am facut decat datoria fata de colegii mei care lucreaza in preuniversitar si cat pot de mult si pentru parinti, elevi si cei din universitar".

In 15 mai, Liviu Pop a fost numit interimar la conducerea Ministerului Educatiei, dupa demisia lui Ioan Mang. Liviu Pop este din 7 mai si ministru delegat pentru Dialog Social.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5701 vizualizari

  • +44 (46 voturi)    
    inca unu'... (Miercuri, 27 iunie 2012, 11:56)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    cel mai curat guvern...
    • +19 (19 voturi)    
      Cel mai (ne)curat guvern... (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:27)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Au crezut ca "merge si asa" si pot pune ministru orice persoana, indiferent de "bubele" avute.
      Uite ca nu mai merge, iar pentru "fauna" cocotata in Guvernul Romaniei trebuie sa multumim si Parlamentului, care, prin comisiile sale de specialitate si prin votul in plen a girat o adunatura de...
    • +8 (8 voturi)    
      nelămurire în privința conflictului de interese (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:59)

      domu [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      dacă se dovedește că o persoană care ocupă o funcție publică s-a aflat în conflict de interese pe durata mandatului nu ar trebui anulate și hotărârile pe care le-a luat?
      Mie așa mi s-ar părea normal.
    • +11 (11 voturi)    
      ..si cel mai cult! (Miercuri, 27 iunie 2012, 13:02)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Chiar asa vorbeste "menestrelul" asta al educatiei? Pai fata de el Vanghele e un munte de logica si elocinta! Din ce cotloane o scoate Ponta exemplarele astea neandhertaliene ca sa-i puna ministri?
    • +3 (3 voturi)    
      curat murdar (Miercuri, 27 iunie 2012, 13:11)

      nimic [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Liderii de sindicat sunt tot o specie incompatibila gen Miron Mitrea, Marian Sarbu. Asa ai reprezinta pe sindicalisti ca imediat se dau de partea puterii. Prostituati.
  • -41 (47 voturi)    
    Asa-i in tenis (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:00)

    vaskalino [utilizator]

    Dupa ce i-a tulburat apele lui Funeriu, se astepta sa stea linistit? Dar parca e prea rapida si prea pe față razbunarea..
    • +20 (20 voturi)    
      Nu din buzunarul lui Funeriu, (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:10)

      A9 [utilizator] i-a raspuns lui vaskalino

      iau bani sindicalistii!

      Daca sindicalistii au incredere in liderii lor, se duc singuri sa le dea bani ca sa le apere interesele. Ceea ce face acest sindicalist pe post de ministru, e ilegal!
      • -2 (2 voturi)    
        Ordinul lui Pop (Miercuri, 27 iunie 2012, 13:21)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui A9

        armonizeaza interesele profesorilor cu interesele liderilor de sindicat. Iar interesul ministerului este sa aiba un partener de discutii puternic, solid si sanatos din punct de vedere financiar.
        Cu ale cui interese intra in conflict acest ordin?
        • 0 (0 voturi)    
          Nu armonizeaza interesele profilor (Miercuri, 27 iunie 2012, 17:42)

          AndreeaK [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

          Nu toti profesorii doresc sa fie reprezentati de sindicatele noastre din invatamant (care sunt corupte pana in maduva oaselor), dar chiar si asa ei sunt obligati prin aceasta retinere automata a cotizatiei sa plateasca, si ca sa anuleze aceasta plata si sa isi recupereze banii trebuie sa treaca prin toata birocratia romaneasca - si nici nu stiu daca este realment posibil sa renunte la aceasta cotizatie obligatorie.
    • +15 (15 voturi)    
      pai de unde (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:11)

      Ruhe [utilizator] i-a raspuns lui vaskalino

      ca tulburarea de care vorbesti e de ieri de azi, cercetarile vad ca-s de vreo cateva saptamani, de cand a oprit automat din salariu contributia pentru sindiat (care este).
      • -1 (1 vot)    
        da, dar (Miercuri, 27 iunie 2012, 13:10)

        vaskalino [utilizator] i-a raspuns lui Ruhe

        daca ancheta a inceput acum cateva saptmani, probabil ca cel cercetat(ministrul) a fost informat despre acest lucru.

        De ce nu a iesit Dl. Pop inca de la inceput, in presa, sa spuna ca s-a inceput o actiune ce are legatura cu el si sa dezminta?

        ANI a decis sa faca publica cercetarea tocmai in acest moment, tocmai sa distraga atentia de la Nastase si Funeriu, si sa mai marcheze niste puncte in fata USL-ului.

        P:S nu sunt de acord cu actiunile ministrului.
        • +1 (1 vot)    
          ha (Miercuri, 27 iunie 2012, 14:37)

          brita [utilizator] i-a raspuns lui vaskalino

          de ce nu a iesit Pacala ala sa spuna? pai de ce-ar face-o, sa afle poporul ca are musca pe caciula? iata un motiv valabil: pentru ca infractorii spera/cred mereu (in buna traditie mafioto-comunista) ca se va pune batista pe tambal!
          iar pt ca de data asta nu s-a pus, Pacala a iesit cu vestea pt ca altfel i-ar fi luat-o altii inainte!

          iar P.S. dumitale face parte din tiparul obisnuit. nu tine la noi!
          • -1 (1 vot)    
            la noi? (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:01)

            vaskalino [utilizator] i-a raspuns lui brita

            noi, voi? la ce va referiti. nu am nicio afinitate politica, nu sunt membru al vreunui partid.

            Comentez stirile din punctul meu de vedere si atat.

            O zi buna
    • +16 (16 voturi)    
      PLIN DE BUBE SI POP (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:19)

      cixx [utilizator] i-a raspuns lui vaskalino

      "cel mai Cinstit guvern" socialist de dupa epoca de aur. AU uitat tovarasii ca astazi avem acces la informatii, dreptul la opinie si unele institutii sunt INCA libere si au dreptul sa si faca treaba.
      Sper ca ROMANII sa se trezeasca o data si sa nu se mai lase INTOXICATI de antene, realitatea tv etc unde toata ziua emit doar ABERATII.
      Ne am saturat de "politicieni" AROGANTI si familiile lor care isi apara piele si iprosca cu lozinci ieftine pentru prostime, doar doar ca o sa muste si o sa le puna in spate cine stie cate miliarde imprumutate pentru ai imbogati.
      Romanii au uitat sub Nastase si Ilici cate magarii sau facut... banci falimentate, caritas, industrii si sectoare energetice vandute pe nimic, legi ad misuram date peste noapte. Unul ca Nastase ar trebui trimis nu la Rahova ci in Guantanamo.... sa nu mai aud de el in Veci, iar proprietatile acumulate ilecit recuperate de stat (e minimul ce se poate face)
    • +12 (14 voturi)    
      ai citit si articolul? (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:20)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui vaskalino

      sau doar comentezi dupa titlu.
      Liderii de sindicat primesc procent din veniturile sindicatului, venituri constituite in mare parte din contributii.
      Deci prin ordinul respectiv, venitul sindicatului creste imediat, si deci implicit si veniturile lui si ale altor colegi de-ai lui, ca sefi de sindicat.
      Ai priceput sau iti mai explic o data?
      • +8 (8 voturi)    
        Doar vreo 10milioane de Euro.. (Miercuri, 27 iunie 2012, 13:06)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Gobelin

        .. pe an pune in pusculita proprie eroul sindical din banutii breslei! Asta afacere de succes cu profit permanent si investitie 0 !
    • -5 (13 voturi)    
      ! (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:20)

      AndreiU. [utilizator] i-a raspuns lui vaskalino

      Lui Funeriu i se mai zice si Margelatu, nu iarta, nu uita!
      • +3 (7 voturi)    
        ! (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:56)

        AndreiU. [utilizator] i-a raspuns lui AndreiU.

        Era ironic... Dar na..
    • +13 (13 voturi)    
      ****** (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:26)

      Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui vaskalino

      Omiti un amanunt extrem de important.
      Cercetarea lui Pop de catre ANI a inceput cu mult inainte de scandalul plagiatului lui Ponta.
      Vezi ca in text scrie clar ca este vb de acea decizie a lui Pop luata acum cateva saptamani, in legatura cu cotizatiile sindicale.
    • -14 (16 voturi)    
      Nu vezi (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:29)

      miguelito [utilizator] i-a raspuns lui vaskalino

      ca e disperare mare la Base? Oricum mesajul dat aseara de nenea ala de la PE e mai mult decit clar. Cind un membru al PE spune despre un alt membru ca are probleme legate de comportament inseamna ca baietii sint hotariti sa ia atitudine. Acum chiar imi doresc sa mearga Base la Bruxelles, as vrea sa vad reactia celorlalti care participa acolo.
      • +3 (3 voturi)    
        ce va mai place sa aruncati fumigene... (Miercuri, 27 iunie 2012, 13:10)

        monicu [utilizator] i-a raspuns lui miguelito

        'Nenea' ala de la PE e seful socialistilor din PE. In schimb, liderul PPE din PE e de cu totul alta parere (exista un articol publicat de Hotnews azi dimineata pe tema asta) si anume ca Ponta trebuie sa demisioneze.

        Ce facem in situatia asta, intrebam Curtea Constitutionala :)?
      • +3 (3 voturi)    
        Asta (Miercuri, 27 iunie 2012, 13:13)

        Cel [anonim] i-a raspuns lui miguelito

        Asta nu este ala de la PE care luase apararea initial lui Severin?

        Tu crezi ca orice membru PE este curat sau inteligent, vezi ce am trimis noi acolo (Vadim, EBa si nevasta lui Antonescu)
        Presedintele PE intamplator este de parte lui Base
      • +3 (3 voturi)    
        Miguelito inventezi (Miercuri, 27 iunie 2012, 13:25)

        24alex24 [utilizator] i-a raspuns lui miguelito

        Nenea de la PE, care se numeste Joseph Daul, a zis "Premierul roman Victor Ponta trebuie sa demisioneze, daca acuzatiile de plagiat se dovedesc a fi fondate. Nu poate conduce un guvern al unui stat UE daca a comis o frauda, nu este in joc doar credibilitatea unui stat, ci a intergii Uniuni".

        Deci nici urma de "probleme de comportament" pe care tu si nu un membru al PE insinuezi ca le-ar avea Basescu.

        Deci nu mai veni aici pe site cu bombe din astea artizanale de dezinformare, ca nu e cazul. La Antena 3 mai merge, dar numai acolo la mafiotul de Voiculescu care va manipuleaza pe voi ca sa dea el dup'aia tunuri in economia nationala.
    • +9 (9 voturi)    
      tenis la perete (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:35)

      BarbaCot [utilizator] i-a raspuns lui vaskalino

      ... parca pe 1 iunie nu era exista nici o discutie in legatura cu Funeriu... mai citeste textul odata fara sa sari printre randuri
  • +16 (16 voturi)    
    Altu?! (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:06)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Bai, frate, asta este cel mai curat si uscat guvern?!
    Mi/e scarba de prostii de uslasi; si de cei de la putere si de cei care ii voteaza!
    Dar este dictatura lui Basescu!
    pontalaul face ce vrea, si el si betivul cu ochi de peste, dar Basescu este dictator!
    Repet, prosti sunt, Doamne!
    Toti uslasii sunt prosti!
    • +2 (2 voturi)    
      Gresesti (Miercuri, 27 iunie 2012, 13:14)

      Cel [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      Nu toti USLasii sunt prosti
      Gresesti acei USLasi care nu sunt prost sunt hoti sau interesati
      • +2 (2 voturi)    
        Dca sutn hoti si interesati (Miercuri, 27 iunie 2012, 14:01)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Cel

        si se vand pentru "calitatea" de uslas, da/mi voie sa te contrazic: SUNT PROSTI GRAMADA!
  • +16 (16 voturi)    
    Mare lucru se intimpla (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:10)

    R.A.Muresan [utilizator]

    Constat cu surpriza ca sistemul de justitie de la noi chiar functioneaza: pina la data de 20 iunie 2012 eram ferm convins ca nu functioneaza. Iata ca de atunci incoace sa intimpla lucruri remarcabile: sint anchetati fara retinere ministri si medici de partid dubiosi.
    Insasi societatea civila taxeaza in rafale derapajul de la democratie al stingii neocomuniste. Sa nu ne temem. Politicienii sa se teama, nu societatea civila, procurorii sau judecatorii.
    Iata, Dan Voiculescu a fost pus pe fuga -- de teama justitiei a renuntat la functia de senator: ceea ce se intimpla e fara precedent in Romania. Asa ar trebui sa faca fiecare politician pus pe jaf: sa se teama si sa plece, sau, cel mai bine, sa nu mai candideze.

    De ce ar trebui sa mai votam noi vreodata stinga?
  • +14 (14 voturi)    
    :-) (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:11)

    The Black Adder [utilizator]

    "nu am nicio problema de conflict de interese", pentru ca el nu intelege conceptul de conflict de interese...
    • +1 (1 vot)    
      asa e (Miercuri, 27 iunie 2012, 14:39)

      brita [utilizator] i-a raspuns lui The Black Adder

      sint prosti facuti gramada.
      si infantili, cu reactii de genul: io nu, poate tu!
  • +18 (18 voturi)    
    E cam prea mult! (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:13)

    Klaus_ [utilizator]

    Eu propun sa desfiintam institutiile astea subversive si aservite: ANI, DNA, Inalta Curte de Casatie si Justitie, Curtea Constitutionala, Procurorul General al Romaniei, Institutul Cultural Roman... Astia toti care lucreaza in institutiile astea oare chiar n-au aflat ca s-a schimbat puterea si Ponta e acu' marele sef de trib?! Ce-i cu obrazniciile astea?! Nastase e la Rahova, doctorul care a vrut sa-l mai tina in spital e cercetat penal, Diaconu a trebuit sa plece de la Ministerul Culturii, acum Liviu Pop e banuit de conflict de interese. O sa ne trezim ca in cateva ore Curtea Constitutionala o sa sustina ca Basescu e seful statului, nu Ponta!
    Obrazniciile astea trebuie sa ia sfarsit. Ponta e printzisorul nostru si are voie sa faca ce-i trece prin cap. Va desfiinta pe toata lumea care nu respecta decizia poporului. Sa fie clar!

    PS. ...iar Nastase trebuie eliberat ca si-a castigat cinstit averea.
    • +2 (2 voturi)    
      Nuuuu ! (Miercuri, 27 iunie 2012, 13:53)

      marcel13 [utilizator] i-a raspuns lui Klaus_

      Nu le da idei,nu le da idei......
  • +7 (9 voturi)    
    e razboi . (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:19)

    adrian8 [utilizator]

    stat contra stat .
    • -3 (3 voturi)    
      mafia (Miercuri, 27 iunie 2012, 13:18)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      E rafuiala intre gastile aceleiasi mafii.
    • -3 (3 voturi)    
      Stat contra Mafia (Miercuri, 27 iunie 2012, 13:19)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      .
  • -11 (13 voturi)    
    foarte bine (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:26)

    catalin_mattei [utilizator]

    este bine ca se prezinta si explica.. deja ANI devine pe fata arma politica
  • +12 (12 voturi)    
    Comment sters de user (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:30)

    polonyca [anonim]

  • +14 (14 voturi)    
    si guvernul cand cade? (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:36)

    Eugenn [utilizator]

    Uluitor cata lipsa de oameni competenti care sa fie de partea USL-ului: 4 propuneri la educatie, toti jalnici!

    Cel mai "curat" guvern incearca din rasputeri sa ajunga cel mai prost guvern de pana acum. Cred ca a reusit deja...
  • -11 (13 voturi)    
    addendum (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:36)

    Mazeta [utilizator]

    preşedintele Traian Băsescu urmează să declare, miercuri seară, că nu numai TVR, dar și ANI, CC, ICR, trebuie desfiinţate şi reînfiinţate pe baze noi, el afirmând că aceste institutii au ajuns "niste afaceri".
  • +7 (7 voturi)    
    sindicalist-activist (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:48)

    nede [anonim]

    cu fatza asta de sindicalist activist , chiar ca iti vine sa-l verifici...
  • +2 (2 voturi)    
    Inca un plagiat. De situatie (Miercuri, 27 iunie 2012, 13:08)

    Mihail_AD [utilizator]

    Nu ne concentram pe chestiune, dar o atacam cu prioritate.
    Actiunea pare curat copiata din Caragiale.
  • +2 (2 voturi)    
    "cel mai cinstit guvern" (Miercuri, 27 iunie 2012, 13:16)

    edif [utilizator]

    fraza a fost de fapt o parodie de tip Ponta, guvernul asta e pe zi ce trece mai catastrofal
  • +3 (3 voturi)    
    Concluzie (Miercuri, 27 iunie 2012, 13:30)

    Cel [anonim]

    Am ajmuns la concluzia ca Vanghelie este unul dintre cei mai inteligenti oameni din PSD, daca il compar cu astia
  • +4 (4 voturi)    
    Să le fie (măcar) ruşine ... (Miercuri, 27 iunie 2012, 13:42)

    Doru Constantin [anonim]

    Pana mai ieri credeam ca intreaga clasa politica este "incompatibila" si aflata in "conflict de interese" cu Romania. USL-ul a demonstrat ca nu exista limita ... dincolo de orice fel de limita (sic)!
    Romanii nu stiu sau au uitat prea repede cum a fost pe vremea infractorului Nastase Adrian.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by