Coronavirus: Experți suedezi critică strategia autorităților ca fiind o greșeală îngrozitoare

de S.J.     HotNews.ro
Joi, 21 mai 2020, 15:56 Actualitate | Coronavirus


Suedia in vremea pandemiei
Foto: IBL / Shutterstock Editorial / Profimedia
​Strategia suedeză privind combaterea pandemiei a însemnat că țara nu a implementat măsuri de carantină, permițându-le oamenilor să iasă în parcuri, restaurante și să muncească în continuare, încurajând măsuri de distanțare socială fără însă a le impune. Este o abordare pe care majoritatea populației pare să o susțină însă a alarmat unii experți suedezi care descriu abordarea drept o greșeală îngrozitoare, relatează Business Insider.

Aceștia arată înspre bilanțul ridicat al deceselor, efectele asupra grupurilor vulnerabile și ceea ce ei susțin că este o abordare care ignoră majoritatea datelor științifice privind COVID-19.

Două scrisori deschise semnate în luna aprilie de peste 2.000 de experți din întreaga țară au îndemnat autoritățile să adopte măsuri mai stricte cu caracter obligatoriu. Însă apelul acestora nu a schimbat poziția guvernului.

Rata mortalității în Suedia este acum printre cele mai mari din lume iar numărul deceselor pe cap de locuitor a fost cel mai mare din Europa între 12 și 19 mai.

Experții care se opun abordării autorităților din Suedia spun că speră că nicio altă țară nu va încerca să imite exemplul suedez.

Olle Kämpe, un profesor în endocrinologie la Institutul Karolinksa din Stockholm afirmă că Suedia „sacrifică oamenii în vârstă și persoanele bolnave, așa că nu cred că este ceva ce ar trebui copiat de nimeni”.





Mizează Suedia pe imunitate în masă?



Autoritățile suedeze susțin că strategia nu se bazează pe atingerea „imunității în masă” - punctul în care atât de mulți oameni au dobândit imunitate în fața unui virus prin infectare sau vaccinare încât acesta nu se mai poate răspândi eficient în rândul populației.

Dar Anders Tegnell, epidemiologul-șef al Suediei și principalul arhitect al strategiei suedeze de combatere a pandemiei a evidențiat progresele înregistrate în atingerea acestui obiectiv. Acesta a declarat la sfârșitul lunii aprilie că până la 20% din locuitorii Stockholm-ului au dobândit imunitate iar asta ar putea apăra populația în fața unui al doilea val al epidemiei.


Mulți au văzut declarațiile sale drept o recunoaștere tacită că strategia autorităților vizează atingerea imunității în masă. Dar oamenii de știință din întreaga lume au avertizat că nu există nicio garanție că vindecarea de COVID-19 va oferi imunitate permanentă în fața noului coronavirus și, chiar dacă ar face-o, costul în vieți umane ar fi enorm.

Marcus Carlsson, un matematician de la Universitatea din Lund afirmă că „[autoritățile] neagă acest lucru dar în practică, dacă te uiți la acțiunile lor, urmăresc în mod clar imunitatea în masă - de aceea mențin școlile și totul deschis”.

Kämpe a afirmat că Suedia încearcă să „atingă imunitatea în masă omorând oameni”.

„Este ca și cum spui că oamenii în vârstă sau care au o boală precum obezitatea sau diabetul valorează mai puțin decât restul așa că putem să îi lăsăm să moară și obținem imunitate în masă”, potrivit acestuia.

Experții spun că planul suedez ignoră datele științifice



Kämpe spune că abordarea Suediei „nu se bazează pe date”.

„Dacă ai un virus complet nou și cunoști foarte puține despre el, atunci de ce nu faci un pas înapoi să încerci să ai cât mai puțini oameni infectați până afli mai multe?”, se întreabă profesorul Olle Kämpe.

Acesta scoate în evidență noile descoperiri cu privire la virus, printre care faptul că poate cauza cheaguri de sânge în rândul persoanelor tinere sau sindromul inflamator asemănător bolii Kawasaki care a ucis cel puțin patru copii. Potrivit acestuia Suedia nu consideră copiii un grup de risc iar aceștia trebuie să meargă la școală chiar dacă au condiții preexistente.


Christopher Plumberg, un cercetător de la Universitatea din Lund afirmă că poziția Suediei privind copiii „este într-un contrast profund față de abordările din Statele Unite și Marea Britanie”.

Marcus Carlsson susține la rândul său că Agenția de sănătate publică suedeză „are o viziune stranie despre cum se face știință și cercetare”. Potrivit acestuia autoritățile din Suedia „pretind că sunt mai logice în timp ce restul lumii intră în panică, pretinzând că sunt vocea rațiunii”.

Acesta descrie autoritățile ca fiind „selective privind dovezile” și că insistă în mod neobișnuit asupra unor dovezi incontestabile înainte de a lua măsuri, o abordare radical diferită față de autoritățile responsabile de sănătatea publică din alte țări.

Însă așteptarea dovezilor definitive în cazul de față înseamnă să aștepți prea mult și să riști vieți, potrivit lui Marcus Carlsson.





„Sacrificarea” celor bătrâni și slabi



Suedia afirmă că strategia vizează protejarea celor mai vulnerabili: persoanele de peste 70 de ani sunt îndemnate să rămână în case iar vizitele în azilurile de bătrâni au fost interzise.

Dar în jur de jumătate din decesele înregistrate în țară au fost în azilurile și centrele de îngrijire a bătrânilor iar aproximativ 88% din totalul persoanelor care și-au pierdut viața au avut peste 70 de ani, un număr similar cu cel al unora din cele mai grav afectate țări europene ca Marea Britanie sau Franța.

Angajații din azilurile de bătrâni au relatat că au fost nevoiți să meargă la muncă fără echipament de protecție iar unii s-au plâns că nu au permisiunea să administreze oxigen pacienților cu COVID-19 și că li s-a spus să nu îi trimită pe cei infectați cu coronavirusul în spitale.

Kämpe afirmă că „sacrificăm bătrânii și oamenii bolnavi”

Epidemiologul-șef al Suediei susține însă că planul autorităților nu presupune sacrificarea unor grupuri. În schimb, acesta a afirmat că numărul ridicat al deceselor a fost un eveniment prevăzut.


Ministrul sănătății suedez a admis că „am eșuat în a ne proteja vârstnicii” iar Agenția de sănătate publică afirmă că a început să implementeze măsuri de igienă mai stricte care au diminuat numărul de decese din azilurile de bătrâni.

Dar bilanțul morților din Suedia este mult mai mare decât cel al țărilor nordice învecinate care au implementat măsuri de carantină, fiind de patru ori mai mare decât cel din Danemarca și de 8 ori mai ridicat decât cel norvegian, țări cu sisteme de sănătate publică, sisteme politice și densitate a populației similare.


„Nu ne urmați exemplul”



Kämpe afirmă că Suedia avea la rândul ei ingredientele pentru un bilanț al deceselor scăzut: țara nu este dens populată, are un nivel ridicat al educației și rate scăzute ale unor boli precum diabetul sau obezitatea.

„Și cu toate acestea avem atât de multe decese. Ca medic nu poți accepta morți inutile. Dar noi avem mii. Dacă lucrurile vor continua așa vom avea zeci de mii”, susține acesta, adăugând că „nu cred că este ceva care ar trebui copiat de cineva”.


Marcus Carlsson subliniază că Suedia se află într-un moment foarte periculos fiind în atenția opiniei publice internaționale:

„Oamenii vor o cale să treacă prin pandemie fără carantină. Dar această strategie ar pune în pericol populația suedeză și mii de vieți la nivel european și mondial”.

„Suntem cu totul în întuneric. Acesta nu este un exemplu de urmat”, susține Carlsson.

Autoritățile suedeze au lăsat de înțeles că își vor schimba abordarea dacă vor apărea dovezi că o altă strategie ar funcționa mai bine. Însă până acum nu au indicat că vor urma schimbări.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















14017 vizualizari

  • +1 (41 voturi)    
    Prea devreme sa tragem concluzii. (Joi, 21 mai 2020, 16:03)

    clint [utilizator]

    Vedem cine "rade la urma" dupa valul 2-3. Deocamdata e greu de spuns cine a luat masurile bune si cine nu.
    Sunt satul de "experti" care stiu ei cum e mai bine. Orice om cu ceva creier in cap stie ca e greu de spus ce e de facut in fata unui mare necunoscut cum e CoVID.
    Eu as fi mers pe masuri de prudenta maxima, cu asigurarea sectoarelor vitale pe spatele carora traim cumva cu totii, indiferent ca vrem sau nu sa acceptam asta.
    • +2 (28 voturi)    
      . (Joi, 21 mai 2020, 16:30)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui clint

      La urma vor rade tarile care au redus pe cat de mult posibil rata mortalitatii, chiar daca a insemnat lovirea economiei, si vor avea acces la vaccinul care se preconizeaza ca va fi comercializat incepand cu septembrie anul curent. Intre timp, Suedia isi omoara cetatenii cu imunitatea de turma fara sa ia in considerare faptul ca va exista in viitorul apropiat un vaccin eficient. Dar ei se tot pregatesc de valul 2 prin anihilarea grupurilor vulnerabile. Zici ca tintesc spre eugenism si selectie naturala.
      • -1 (11 voturi)    
        Vaccin pentru un virus cu trei tulpini principale (Joi, 21 mai 2020, 20:50)

        elder [utilizator] i-a raspuns lui radukku

        și peste patru mii de mutații. Fenomenală această nouă tehnologie de care se dispune.(că numai producția durează 6-12 luni deci tehnologia există deja) Hip Hip Ura. Deci se va rezolva și cu gripa sezonieră și cu HIV și cu lista rămâne deschisă.... Vrei să-ți spun că în țările nordice nebunii au fost sterilizați? Că sterilizarea mai dă erori este una. Dar în general funcționează.
      • +3 (3 voturi)    
        Vaccin in septembrie 2020? (Vineri, 22 mai 2020, 10:05)

        salvatore [utilizator] i-a raspuns lui radukku

        Asta e o gluma, sa nu crezi in asta ca vei pierde toate pariurile pe care le vei face. :)
    • +4 (24 voturi)    
      rezultatul se stie deja.. (Joi, 21 mai 2020, 16:43)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui clint

      si-au dat si ei seama ca au fost prosti. nu toti, unii inca-s in stare de negare.
  • -14 (40 voturi)    
    Nordicii.... (Joi, 21 mai 2020, 16:19)

    ggiiggii [utilizator]

    popoare superioare tocmai prin aceasta selectie naturala, doar cei puternici si superiori vor supravietuii.
    Suedia, Norvegia, Danemarca, Islanda, Finlanda...voi ati vazut ce specimene au?....ce barbati masivi au, femei frumoase, copii sanatosi care nu racesc....nu ii trage curentul, fac sport mult, nu baga pastile la primul stranut....
    • -2 (18 voturi)    
      da, stim, sunt frumoase miturile astea... (Joi, 21 mai 2020, 16:42)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      ... dar ce te faci cand ai aproape 10% muslimi printre barbatii aia masivi si femeile alea frumoase?
      • +2 (10 voturi)    
        Cam acelasi lucru... (Joi, 21 mai 2020, 18:30)

        grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

        ...pe care il faci cand ai aproape 10%(reali) din aia...stii tu de care. Etnie importanta neicusorule...Votanti pe o galeata de plastic...
        • -4 (6 voturi)    
          asa e... (Joi, 21 mai 2020, 23:42)

          Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

          .. adica i-ai coborat la nivelul nostru, nu?
      • -4 (12 voturi)    
        Asta de 20 de ani (Joi, 21 mai 2020, 21:22)

        ggiiggii [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

        Dar au peste 1500 de ani de istorie in spate.
        Nu se ajunge la un popor superior genetic peste noapte..sau in 2-3 generatii..
        Daca vikingii nu era luptatori desavarsiti si nu supravietuiau cei puternici...nu mai ajungeau aici.
        • -2 (8 voturi)    
          da... de doar 20 de ani.. (Joi, 21 mai 2020, 23:41)

          Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

          .. stai sa vezi peste 50.
        • +2 (4 voturi)    
          Nordicii (Vineri, 22 mai 2020, 12:29)

          Mihai Vls [anonim] i-a raspuns lui ggiiggii

          nu sunt deloc superiori genetic.
          Dimpotriva! Au grave probleme cu cosangvinizarea.
          S-au "inmultit" in comunitati inchise, mici, izolate si ca urmare au foarte, foarte multe persoane cu handicap!
          Langa oraselul apropiat, mai exista inca unul aproape la fel de mare, cu persoane cu handicap.
          Din pricina asta, ca sa-si imbunatateasca gena, "importa" femei filipeneze si barbati africani.
          Incrucisarile intre persoane de pe continente diferite, cica-s cele mai indicate, genetic vorbind...
    • +1 (17 voturi)    
      mda (Joi, 21 mai 2020, 16:44)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      subscriu, am cunoscut un suedez care in septembrie in Romania facea baie intr-o piscina a unui hotel, iar afara erau 13 grade, umbla numai in prosop si bea bere rece

      iar noi restul stateam bine imbracati si numai pe la dos.. sa nu ne traga curentul

      per total suedezii au sanatatea buna, datorita si stilului de viata (nu mananca parizer cu margarina sau pui modificati genetic) dar si sistemul medical superior

      mortii lor de fapt sunt cei bolnavi si foarte batrani

      40% din infectatii declarati in Stockholm sunt de fapt imigrantii.. aia pe care i-au primit in 2015

      sa nu uitam ca Suedia a primit de buna voie aprox 800.000 de imigranti la valul de musulmani din 2015

      aceia sunt de fapt bolnavi si cu siguranta acolo sunt foarte multe decese
    • +1 (11 voturi)    
      Exact (Joi, 21 mai 2020, 16:59)

      Marionete [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      Si se vede ca procesul a functionat: acum la COVID19 nu moare aproape nici unul, semna ca va functiona si de acum inainte.
    • -3 (11 voturi)    
      au adoptat tot timpul solutii radicale (Joi, 21 mai 2020, 17:38)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      In perioada interbelica suedezii au sterilizat tiganii pe se sest, ca sa nu se inmulteasca pentru ca se considera ca nu isi permit sa intretina atatia copiii.. acum si-au omorat batranii ca sa usureze bugetul de asigurari sociale, in special fondul de pensii... pacat de Suedia, nimeni nu e perfect, mie mi-a placut intotdeauna Stockholm, locul 1 in Europa ca nivel de trai, aerisit, padurea intra in oras, asezat pe apa, ideal pentru sporturi si o viata sanatoasa , piste de biciclete, fara esapamente si noxe cancerigene ca vagauna puturoasa Bucurestabad...
    • +4 (18 voturi)    
      Popoare superioare, asa e... (Joi, 21 mai 2020, 17:59)

      AliB [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      blonzi, ochi albastri....where did I hear this before?
    • +2 (2 voturi)    
      Eu traiesc in Norvegia de 12 ani... (Vineri, 22 mai 2020, 12:23)

      Mihai Vls [anonim] i-a raspuns lui ggiiggii

      Organismele tuturor animalelor, sunt mai masive in nord, din pricina temperaturilor scazute. E adaptarea organismelor la frig.
      Organele, trebuie sa fie "ascunse" "mai la interior", ca sa supravietuiasca.
      Nordicii, braveaza in fata frigului, insa, incepand cu primul frig si continuand toata iarna, isi fleorcaie mucii incontinuu.
      Gripa apare negresit, si-o dau toti unul altuia prin companie, eu am noroc ca lucrez separat de ei.
      Au in cultura lor, convingerea ca nu trebuie sa te vaccinezi decat daca esti varstnic. Si asta mi-o spun si norvegienii de peste 60 ani!
      Ii vezi tot timpul subtire imbrcati, cu spatele "gol" iarna, iar dupa 50 de ani, sunt mai toti schilozi cu spatele.
      E drept ca fac mult sport, traind atat de izolati si neavand nimic de facut toata ziua...
    • 0 (2 voturi)    
      Nu, nu exista nici o (Vineri, 22 mai 2020, 16:09)

      Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      superioritate genetică; atenție la rasismul cras pe care îl promovați. Thumb down!
  • +8 (20 voturi)    
    Experții... (Joi, 21 mai 2020, 16:38)

    CezarN [utilizator]

    Păi, mi se pare ca tot niște experți au făcut și strategia aceasta, care se aplica.
    Dar ce-mi place cel mai mult la "experți" (ce meserie o fi și asta?) este ca, cu toate ca vad ca populația este de acord cu ACTUALELE măsuri, ei tot critică și spun că nu-i bine de parcă lumea ar trai pentru a face plăcere experților nu sieși.
  • -4 (18 voturi)    
    hopa... (Joi, 21 mai 2020, 16:38)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    adica hipsterii si-au dat seama ca sunt prosti? la fel cum le spuneau toti, dar ei erau prea mandri de ei si se credeau speciali?
  • +4 (14 voturi)    
    Ar fi interesant (Joi, 21 mai 2020, 16:54)

    Tescovin [utilizator]

    E greu de spus cine are dreptate: experții oficiali, sau experții contestatari.
    Dar, ca să ne facem o idee, poate ar fi util de știut care este numărul infecțiilor / deceselor printre imigranții din ghetto-urile insalubre de la marginea marilor orașe suedeze, unde regulile de igienă sunt cu mult mai aproximative decât în buda din curtea lui badea Vasile. Da, știu, e o întrebare incorectă politic, și poate că o astfel de statistică nici nu a fost făcută (sau a fost, dar e ținută sub cheie). Dar nici nu poți trage concluzii relevante dacă nu ai date relevante.
  • +7 (13 voturi)    
    ''experiti''i (Joi, 21 mai 2020, 17:07)

    TrickyWicky [utilizator]

    vrem sa stim cine sunt cu nume si prenume
  • 0 (20 voturi)    
    Pai o duc bine comparativ cu aia cu carantina (Joi, 21 mai 2020, 17:21)

    Dalinar [utilizator]

    O duc mai bine decat italii, spanielii si frenchii. Care e baiu? Ca n-au murit milioane cum racneau toti Specialistii???
    • +1 (3 voturi)    
      Nu o duc deloc mai bine! (Vineri, 22 mai 2020, 12:35)

      Mihai Vls [anonim] i-a raspuns lui Dalinar

      De o saptamana, cel putin, sunt campionii europeni le decese, raportate la dimensiunea populatiei!!!
  • +4 (8 voturi)    
    ceva asemanator (Joi, 21 mai 2020, 18:28)

    anion [utilizator]

    Cand eram mic, undeva prin 1960-1970, am vazut un film din RDG in care era tratata atitudinea germanilor angajati in aparatul de represiune si exterminare al evreilor fata de familie in timpul celui de-al doilea razboi mondial.. Acestea aveau acasa persoane cu dizabilitati fie ei copii, adulti si batrani. Din cauza ororilor facute si vazute in lagarele de exterminare si tortura, grija acestora pentru cei de acasa disparuse complet, ba chiar grabeau prin neglijenta decesul persoanelor cu handicap din familie. De data pare a fi ceva asemanator la scara mult, mult redusa!
    • +2 (2 voturi)    
      Korekt... (Vineri, 22 mai 2020, 13:50)

      mike123 [utilizator] i-a raspuns lui anion

      Aceleasi comentarii se faceau pe vremea lui Ceasca despre babalicii si mosii care stateau la cozi si mai nou la ordonantele COVID cind alti "bosorogi" stateau la cozile lui Iohannis si Orban.
      Trist este ca "bosorogii" de astazi sint tinerii de ieri, care ii injurau pe "bosoragi". O tempora!
      Ironie, sau ce?
  • -1 (11 voturi)    
    Mai lasati-ne (Joi, 21 mai 2020, 22:22)

    Setalcott [utilizator]

    Expertii ar face mii bine sa critice populatia daca nu le convine ceva. Guvernul nu e la cheremul lor sa impuna vointa lor asupra altora.
  • +2 (10 voturi)    
    despre modelul Brazilian nimic? (Vineri, 22 mai 2020, 2:19)

    John_Re [utilizator]

    .
  • -4 (10 voturi)    
    din studiul elvetian de serologie , geneva! (Vineri, 22 mai 2020, 6:51)

    Francisc 1 [utilizator]

    "in cercetarea făcută la Geneva, seroprevalența a crescut de 3 ori în decurs de 3 săptămâni, în condițiile în care orașul se afla în carantină și măsuri stricte de distanțare socială au fost implementate." deci la iarna suedia va fi la ski in timp ce restul vor fi arestați în casa cu valul doi !
    • +1 (3 voturi)    
      Da... (Vineri, 22 mai 2020, 12:32)

      Mihai Vls [anonim] i-a raspuns lui Francisc 1

      Si cu toti bunici si parintii pensionari, in pamant.
      Asa "despovaram" si sistemul de pensii...
      O atitudine cel putin criminala, din partea unor guverne si a unora dintre noi...
  • -5 (9 voturi)    
    Cetățenii suedezi ce zic? (Vineri, 22 mai 2020, 9:33)

    hic sunt leones [utilizator]

    Ah, ei - SINGURII CARE AU VOIE SĂ DECIDĂ - sunt de acord cu măsurile luate de guvernul lor? Atunci la revedere, dragi „experți”, nu ne pasă ce măsuri SOCIALE vreți voi sa fie luate, n-aveți decât să vă închideți voi în case.
  • +2 (6 voturi)    
    Espertii (Vineri, 22 mai 2020, 12:32)

    Gigi Kent [utilizator]

    "Angajații din azilurile de bătrâni au relatat că au fost nevoiți să meargă la muncă fără echipament de protecție"

    Carevasazica eu cred ca "espertii" astia, cand le e lor asa un pic foame ei nu mananca. Ei citesc un ziar pentru a-si potoli foamea.

    Ca altfel nu imi explic cum lipsa / neutilizarea echipamentelor de protectie in contact cu cei vulnerabili are ca solutie inchiderea completa a economiei.

    Cred ca Suedia este singura tara unde nu prostii sunt in pozitii de decizie (politice sau medicale) ca altfel nu imi explic asemenea enormitati sustinute cu o asemenea larghete.

    Am zis ca la o extrema pot sa inteleg reactia intiala a autoritatilor. E panica multa, un fenomen nou, nu ne-am mai confruntat cu el etc. Desi se stia statistic care sunt grupele vulnerabile din China au zis "oricum toate tarile fac la fel, oamenii sunt speriati, facem cum e mai usor … toata lumea sa stea acasa". Ce nu am inteles e de ce in astea 2-3 luni nu s-au trezit la realitate. Avem date. Multe date.

    Iar cel mai abominabil mi se pare ce face Iohannis cu amenintarile lui cu o noua runda


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by