Arhitectul strategiei suedeze împotriva COVID-19 apără neintroducerea carantinei: „Vedem deja efectele imunității de masă”

de S.J.     HotNews.ro
Vineri, 24 aprilie 2020, 21:24 Actualitate | Coronavirus


Anders Tegnell
Foto: Captura YouTube
Anders Tegnell, arhitectul planului Suediei de a nu impune carantina pentru a preveni răspândirea COVID-19, a declarat că strategia funcționează și că în capitala Stockholm se beneficiază deja de imunizarea în masă, relatează Business Insider.

Suedia a ales o strategie de a implementa reguli puține și recomandări generale pentru a respecta distanțarea socială în loc să impună o carantină strictă. Autoritățile spun că pot avea încredere în oameni să urmeze recomandările. Strategia a lăsat școlile și restaurantele deschise, în contrast cu majoritatea țărilor afectate de pandemie.

Numărul de decese din Suedia este mai ridicat decât al oricărei alte țări nordice, o parte din ele fiind printre primele care au introdus carantina iar acum se pregătesc pentru relaxarea restricțiilor.

Cu o populație de aproximativ 10 milioane de locuitori Suedia a raportat peste 16.700 de infecții și mai mult de 2.000 de decese. Spre comparație, Danemarca a confirmat în jur de 8.000 de cazuri și 394 de morți la o populație de aproape 6 milioane, iar Norvegia, cu o populație de peste 5 milioane, a raportat aproximativ 7.400 de cazuri și doar 194 de decese.

Anders Tegnell, epidemiologul-șef al Suediei, le-a spus reporterilor BBC că măsurile luate au fost eficiente în a preveni copleșirea sistemului de sănătate național de către pacienți infectați cu noul coronavirus.

Acesta a spus că răspândirea virusului a permis dezvoltarea unei anumite imunități în rândul populației.

„A funcționat în unele aspecte”, a declarat acesta, susținând că „a funcționat fiindcă sistemul nostru de sănătate a reușit să facă față. Au fost mereu cel puțin 20% paturi libere la terapie intensivă și am putut să îngrijim pacienții cu COVID-19”.

Protejarea capacității secțiilor de terapie intensivă este și unul din obiectivele țărilor care au introdus carantina.

Tegnell pare să spună că Suedia a reușit acest lucru fără să ia măsuri atât de drastice și a mai declarat că în jur de 15-20% din locuitorii Stockholm-ului au atins un anumit nivel de imunitate, iar că acest lucru va încetini răspândirea unui al doilea val al pandemiei, o îngrijorare exprimată de experții din întreaga lume.

Cu toate acestea, nivelul de imunitate pe care oamenii îl rețin după vindecarea de COVID-19 este deocamdată neclar.

Organizația Mondială a Sănătății a avertizat că nu toți cei infectați au dezvoltat anticorpii necesari pentru a avea imunitate și că nu toți cei care au anticorpii sunt imuni.

Tegnell susține că sunt multe date care încă nu sunt cunoscute despre imunitatea în fața virusului, dar că procentul de 15-20% n-ar fi suficient pentru a crea „imunitate de masă”: punctul în care atât de mulți oameni dintr-o zonă au imunitate în fața unui virus încât acesta nu se poate răspândi eficient iar persoanele vulnerabile sunt astfel protejate.

Epidemiologul suedez a declarat marți pentru CNBC că numărul de noi infecții în unele locuri precum Stockholm s-a aplatizat iar că țara se apropie de dezvoltarea imunității în masă cu timpul.

Suedia a ținut să își distanțeze strategia de planul original al Marii Britanii de a dezvolta „imunitate în masă” pentru a face față virusului, strategie abandonată după ce modelările statistice au arătat că ar putea rezulta în până la 250.000 de decese în Regatul Unit.

Anne Linde, ministrul de Externe suedez a afirmat că declarațiile președintelui american Donald Trump sunt „factual greșite” când acesta a sugerat că Suedia folosește strategia de imunizare în turmă.

Guvernul și-a apărat strategia în mod repetat iar experții spun că a fost ajutat de către nivelul încrederii ridicat al populației în executiv și disponibilitatea de a urma recomandările autorităților. Însă unii experți au fost alarmați de planul suedez și au cerut mai multe justificări pentru această abordare neobișnuită.

Întrebat dacă implementarea mai multor restricții ar fi ținut numărul de decese mai scăzut, Tegnell a declarat pentru BBC că „aceasta e o întrebare la care este foarte greu de răspuns în acest stadiu.”

„Cel puțin 50% din decese au avut loc în aziluri de bătrâni și e greu de văzut cum implementarea carantinei ar fi oprit introducerea bolii în acestea”, a adăugat Anders Tegnell.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















29564 vizualizari

  • -5 (31 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 24 aprilie 2020, 21:30)

    [anonim]

    • +17 (37 voturi)    
      matematica (Vineri, 24 aprilie 2020, 23:28)

      Wheelwright [utilizator] i-a raspuns lui

      Norvegia 37 morti la 1 milion de locuitori
      Finlanda 32 morti la 1 milion de locuitori
      Suedia 213 morti la 1 milion de locuitori
      Toata lumea 25 morti la 1 milion de locuitori
      Faliment total fata de vecini...
      Pana si noi
      Romania 29 morti la 1 milion de locuitori

      Nu zic ce e bine si ce nu, asta e matematica si fapte, in rest e retorica fara substanta.
      • -8 (32 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 6:23)

        [anonim] i-a raspuns lui Wheelwright

        • 0 (14 voturi)    
          pai (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 9:08)

          Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui

          daca nu ii intereseaza, nici nu ii numara meserie
        • +11 (21 voturi)    
          Stiu sa nu ma las aburit (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 10:56)

          Wheelwright [utilizator] i-a raspuns lui

          Niciuna din statistici nu e perfecta, dar infectatii la milion stim bine ca e influentat de testare, statistica mortilor e mai relevanta, pentru ca din cauza mortalitatii virusului e carantina, nu pentru ca ne-am "raci" prea multi.
          Infectatii descoperiti:
          Norvegia 1 377 la 1 milion (28 614 testati la 1 milion)
          Finlanda 793 la 1 milion (13 446 testati la 1 milion)
          Suedia 1 793 la 1 milion (9 357 testati la 1 milion).

          Absolut la toate capitolele Suedia a esuat comparativ cu vecinii lor si de asta nu inteleg de ce presa romana ii ridica atat in slavi. In alte domenii si situatii au fost un exemplu, aici au facut nota discordanta si cred ca batranii si bolnavii lor au platit pretul (inclusiv un roman ce traieste pe acolo).
          • +6 (12 voturi)    
            Practic si-au condamnat cetatenii la moarte (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 13:46)

            ghenosu [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

            In numele lui gica contra.
          • 0 (2 voturi)    
            nu stiu daca ma repet dar scriu din nou (Duminică, 26 aprilie 2020, 16:18)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

            Nu se stie inca daca Suedia a esuat sau NU

            Zic sa mai asteptam pentru o parere si mai clara si o sa spun de ce.

            S-ar putea ca Suedia sa fii ales aceasta cale pentru ca nu avea testere si teste - poate - nu a fortat pentru ca a observat ca sistemul medical nu s-a blocat si a functionat.

            Deci Suedia nu a investit in testere si in teste. A actionat asa cum o facea si inainte probabil cam la aceleasi costuri.

            Numarul de decese mai mari - se spune ca 1/2 provin de la caminele de batrani - deci daca jos jumatate raman 897 la 1 mil in Suedia. Nu stiu inca cum se poate raporta la celelalte tari - zic sa mai asteptam. Unii spun ca trebuiesc date jos si datele legate de emigranti - nu pentru ca acestia nu apartin Suediei ci pentru simplul motiv ca acestia nu cred ca au respectat reglementarile impuse - fie din lipsa de putinta, fie din nepasare, lipsa de respect fata de reglementarile impuse de stat.

            S-ar putea pe de alta parte ca economia sa mearga mai incet, dar sa functioneze lin fara sa incarce asa de tare nota de plata a statului.

            Vom vedea pentru ca deocamdata lipsesc niste date din trecutul altora tari si astept cu infrgurare viitorul despre care nu stiu inca cum va fi nici in Ro si cu atat mai putin in Suedia sau in alte tari nordice.

            Vom vedea!

            Oricat de cinic poate sa para nu in numarul de morti va consta castigul ci in numarul de vieti vindecate si puse in miscare intr-o economie functionala in viitorul apropiat. Daca pare cinic va rog sa ma scuzati.
          • +1 (1 vot)    
            paradoxul virusului (Duminică, 26 aprilie 2020, 16:45)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

            1.Introduci rapid social distancing si cetatenii respecta masurile impuse- nu este nevoie de o testare masiva si nu ai o imunitate ridicata dupa primul val.

            2. Nu introduci social distancing, nu testezi ca nu ai decis sa te pregatesti, ai imunitate ridicata in randul populatiei, numar ridicat de decese. As spune si numele tarii - este prima in statistici.

            Intre cele doua situatii se pot imagina variatiuni
            - testare rapida + trasabilitate + protectie individuala - S. korea - rezultat: numar mic de decese, incerta imunitatea
            - lockdown + testare + tratament rapid - Germany - numar mic de decese, fara imunitate, reluare relativ rapida a economiei
            - lockdown tarziu+ testare tarzie - Italy - numar mare decese, sistem medical sufocat, economie sfartecata
      • +8 (22 voturi)    
        corect! (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 9:08)

        Cib Ara [anonim] i-a raspuns lui Wheelwright

        suedia are nortalitate mare si imunitate discutabila
      • +15 (23 voturi)    
        toamna se numara bobocii (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 9:42)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

        Daca masurile de carantina nu fac decat sa intarzie raspandirea bolii, cu aceleasi rezultate fatale mai tarziu, nu ai rezolvat nimic.

        Hai sa vedem ce se intampla in Norvegia si Danemarca dupa ce relaxeaza masurile de carantina. Daca va creste din nou numarul infectarilor si al deceselor, in timp ce in Suedia rata ramane stabila, inseamna ca Suedezii au avut dreptate. Daca nu, toata lumea invata din greseala lor.

        Din pacate, in acest razboi nu vor exista invingatori.
        • +4 (6 voturi)    
          In parte, adevarat (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 17:31)

          ex nihilo [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Doar ca la noi, comparativ cu suedezii si altii ca ei, sistemul de sanatate fiind in ansamblu la un nivel pre-african - masura de stat acasa "in colivia proprie" e neplacuta, dar EXTREM de utila: aplatizeaza curba (care, la noi e CHEIA supra-aglomerarii saloanelor de terapie intensiva si implicit pastrarea sub intubare, a celor ce au nevoie (in limita STOCULUI!) de ventilatoare).

          In rest, acea multa aritmetica - si acele multe statistici - in Romania toate se lovesc, de lipsa stocurilor disponibile la numarul celor ce au nevoie de intubare si/sau tratament. Si aici, iarasi: sistemul de sanatate vorbeste.

          In concluzie: francezii nemtii spaniolii britzii suedezii - toti o duc greu, e'adevarat (privind la numarul lor de infectati, etc) - insa ei, cel putin, au acel atu: al unui sistem de sanatate pus la punct. Si stau mai bine si cu stocurile, ventilatoare, etc. Pe cand la noi, epidemiologii insista pe aplatizarea curbei.

          Si daca la toate astea, mai adaugi si dezertarea cadrelor medicale - aritmetica noastra are sanse sa iasa pe invers..
  • -5 (33 voturi)    
    O tara civilizata (Vineri, 24 aprilie 2020, 21:34)

    Alexa.99. [utilizator]

    e o tara civilizata, ce sa mai zici...
    • +5 (33 voturi)    
      E praf asta zic (Vineri, 24 aprilie 2020, 23:55)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui Alexa.99.

      Nu doar cu numarul total si noi de cazuri si decese, insa si la testari au doar 9000 de teste la 1 milion. O sa ia locul Italiei curand. Aveau ocazia sa invete din greselile altora.
    • +11 (33 voturi)    
      Și Reich-ul hitlerist era civilizat (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 3:08)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Alexa.99.

      Asta nu l-a împiedicat să eutanasieze persoanele cu handicap.

      Sunt sigur că Hitler ar fi aprobat o strategie similară cu a Suediei, de selecție naturală, dacă s-ar fi confruntat cu o pandemie.
      • +8 (22 voturi)    
        o observatie buna ! (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 9:09)

        Cib Ara [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

        si tu ai dreptate ..
  • -10 (58 voturi)    
    Bravo! (Vineri, 24 aprilie 2020, 21:36)

    ..13 [utilizator]

    Deci vor fi imuni si vor suporta cu bine un eventual al 2 sau al 3 lea val al virusului.

    Nu mai vobesc de ceea ce se intampla cu economia.

    A functionat!
    • +9 (35 voturi)    
      Imunitate (Vineri, 24 aprilie 2020, 22:19)

      Beta Alfa [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Ramane de vazut daca a functionat, e prematura o concluzie.
      Asts cu 20% imunitate este poveste pana la o dovada clara in acest sens
    • +11 (49 voturi)    
      . (Vineri, 24 aprilie 2020, 22:25)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Nici vorba. Suedia are de trei ori mai multi morti decat restul Scandinaviei si cu 700 mai multi decat toate tarile est-europene care au aderat la UE dupa 2004, adica o zona de 10 ori mai populata in care ne includem si noi. Experimentul Suediei este un fiasco, doar populatia mica si absenta centrelor urbane de peste 3 milioane de locuitori au facut ca dezastrul sa nu ia proportii dramatice.

      De asemenea, imunitatea de turma este foarte departe de a fi atinsa. In cel mai optimist scenariu, cel mult 400.000 de suedezi au contractat acest virus, dar realist vorbind nu pot fi cu mult mai multi de 50.000, foarte departe de 5 pana la 8 milioane cat ar fi necesar pentru obtinerea imunizarii.

      In concluzie, le-a trecut glontul pe la ureche, dar ei continua sa se maimutareasca. Comparand cu Austria, populatie asemanatoare, centre urbane asemanatoare, zone reci pe o buna bucata din teritoriu si slab populate, atunci individul care a gandit acest plan are pe constiinta pana acum cel putin 1600 de suedezi si sunt cat se poate de prost pregatiti pentru al 2-lea val.
      • +1 (43 voturi)    
        Au crapat batranii, ca peste tot (Vineri, 24 aprilie 2020, 23:01)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui radukku

        Asa ca despre ce vorbim? In restul masei populatiei e la fel ca peste tot in lume, masuri dure, usoare....didn’t matter!!!
      • +17 (33 voturi)    
        Aceia vor muri peste tot fără o minune (Vineri, 24 aprilie 2020, 23:35)

        bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui radukku

        Izolarea nu vindecă, ci amînă îmbolnăvirea.Cei din grupurile vulnerabile au nevoie de o amînare de cel puțin un an, pînă apar vaccinurile (și cine știe cînd vor fi în număr suficient de mare și la noi. De aceea cei în vîrstă este bine să nu umble pe străzi și să nu se vadă cu alții mai mult decît este indispensabil (sau în condiții de siguranță maximă).

        Amînarea pentru ceilalți nu este utilă decît dacă în acest fel se evită supraaglomerarea spitalelor. Suedezii în marea lor majoritate se protejează cumva la nivel personal, sînt mulți în comunități izolate, au în cultură să mențină oricum o anumită distanță față de alții, nu au circulația internațională din Italia sau din SUA. Deci ei își pot permite să aibă o parte mai mare din îmbolnăviri (și, inevitabil, din decese acum). Dacă va exista un al doilea val la ei, va fi doar din cauza unei mutații, care să îi facă din nou vulnerabili.

        Pe cînd în celelalte țări, dacă gradul de infectare/imunizare a populației nu a fost cumva grav subevaluat, valul al doilea poate fi mai serios decît primul dacă nu se reînchide din nou economia. Întrebarea este cîte state europene își pot permite închideri repetate, de două sau trei ori, ale economiei.
    • +3 (27 voturi)    
      Ce a functionat? (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 7:18)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Oare am citit același articol??!
      15-20% NU înseamnă imunitate de masă și numărul de morți/milion locuitori este enorm.
      Tocmai că Suedia e un exemplu de cum să nu faci.
      • 0 (0 voturi)    
        E gata (Joi, 21 mai 2020, 14:01)

        Capbreaz [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

        Ai auzit tu undeva ca virusul a disparut? Zi - mi si mie unde
    • +3 (13 voturi)    
      De 80% in sus se assigura imunitate (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 13:48)

      ghenosu [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Pana ajung acolo or sa mai moara multi.
  • +7 (53 voturi)    
    Imunizarea in masa nu a functionat in UK.... (Vineri, 24 aprilie 2020, 21:37)

    DEMA GOGU' [utilizator]

    ...si se pare nici in Suedia.
    • +5 (31 voturi)    
      Bravos (Vineri, 24 aprilie 2020, 23:57)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui DEMA GOGU'

      Au experientat cu viata si salatatea si banii contribuabililor. Hai ca Romania e parfum.
  • +8 (38 voturi)    
    Pe ce se bazeaza asta (Vineri, 24 aprilie 2020, 21:39)

    panda_rosu [utilizator]

    Cand afirma ca au deja 20% imunitate?
    • +10 (30 voturi)    
      exact (Vineri, 24 aprilie 2020, 22:40)

      tudormed70 [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

      au testat tot Stockholm-ul si au 20 % imunizati ?
      hai sa fim seriosi.
      chestia asta se bazeaza pe "asa declaram noi"...
      • +12 (30 voturi)    
        Au si suedezii (Vineri, 24 aprilie 2020, 23:21)

        panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui tudormed70

        Cercelul lor
    • +2 (6 voturi)    
      Q.E.D. (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 15:29)

      gerado [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

      Hai sa o luam simplu, totul pleaca de la numarul de decese din Stockholm...daca Stockholmul a inregistrat 2000 decese, atunci considerand o mortalitate de 1% din totalul celor infectati (aici sunt inclusi numai cei ce ajung in spitale si sunt testati, ci si cei care stau acasa deoarece au forme usoare si care de astfel nu vor fi niciodata testati), inseamna ca cel putin 200 000 de persoane au fost infectate cu covid in Stockholm. Cum populatia Stockolmului este de 1 milion, 200 000 reprezinta ciar 20%.
    • +1 (1 vot)    
      au facut teste (Duminică, 26 aprilie 2020, 15:49)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

      Si au remarcat acest numar in cadrul testarilor lor.

      Totodata se mentioneaza ca este valabil in capitala lor
  • -2 (48 voturi)    
    Acum (Vineri, 24 aprilie 2020, 21:49)

    gebica [utilizator]

    Au mai mulți morți, dar și imunitatea care-i va proteja în continuare, iar viața tuturor va rămîne normală. Celelalte țări vor avea mortalitate totală superioară din alte cauze (declarate sau nu), dar legate de scăderea condițiilor de viață, psihoze etc. În plus nu vor scăpa de al doilea val, căci nu au rezolvat problema, ci doar au amînat-o. La fel și la noi!
    • +5 (45 voturi)    
      victime (Vineri, 24 aprilie 2020, 22:05)

      nimrod [utilizator] i-a raspuns lui gebica

      S-au descurcat pe dracu'! Au de cinci ori mai multi morti decat Danemarca... Omu' asta e de un imens cinism. Incredibil.
      • 0 (0 voturi)    
        SI la tine e gata (Joi, 21 mai 2020, 14:02)

        Capbreaz [utilizator] i-a raspuns lui nimrod

        Vad ca si la tine e gata pandemia. Bravo!
    • -2 (18 voturi)    
      despre ce vorbim aici ? (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 9:31)

      Cib Ara [anonim] i-a raspuns lui gebica

      Imunitatea unora se bazeaza pe moartea altora . pai mengele era un bun crestin pe langa astia
    • -5 (11 voturi)    
      Nu e adevarat (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 13:57)

      ghenosu [utilizator] i-a raspuns lui gebica

      Vor creste decesele la ei pana populatia va ajunge la imunitate de grup. Intre timp in tarile unde s-au adoptat masuri de distantare sociala mortalitatea va scadea.

      In cateva luni vom avea un vaccin si toata lumea va fi imunizata. Ei vor ramane cu multi sacrificati.
      • 0 (2 voturi)    
        Cîteva luni? (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 20:26)

        bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui ghenosu

        Primele vaccinuri sînt gata din februarie. În laborator. Cîteva au terminat testele clinice de fază 1, care testează că merg și la om. Urmează testele clinice de fază 2, la vară, cu sute de pacienți înrolați, care vor testa doza optimă și vor identifica reacțiile adverse. La toamnă se vor centraliza și aviza rezultatele. Urmează apoi testele clinice de nivel 3, pentru a testa cît de sigur este vaccinul. Pentru că nu este suficient să te ferească de virusul din China, mai trebuie de asemenea să nu genereze alte probleme. Dacă și testele astea se termină cu bine, vaccinurile respective vor putea intra în producție.

        În mod normal, producția ar trebui să se facă pe bază de licențe, date tuturor care au cum să îl producă. Chiar și în acest caz, va mai fi nevoie de cîteva luni pentru a putea produce vaccinul în cantitățile necesare pentru a vaccina o țară întreagă. Deci, cazul fericit este vaccin la primăvara viitoare. Cazul mai puțin fericit este ca vaccinurile să aibă mici probleme, care să întîrzie aprobarea testelor clinice, și/sau să fie dificultăți cu producerea lor sub licență. Atunci este posibil să fie necesare încă șase luni. Deci te vei putea vaccina peste 11-18 luni.

        Pînă atunci, dacă ești pensionar suedez, te poți păzi și singur. Este suficient să eviți sau să te protejezi în spații publice. Vei avea șanse mai mari de supraviețuire decît au bătrînii din Spania și din Italia, care au murit cu tot cu carantină, inclusiv în azile.

        Iar dacă ești persoană vulnerabilă din restul Europei, valul al doilea (sau poate al treilea, dacă se reînchide economia încă două luni la toamnă) va avea timp să te prindă înainte de apariția vaccinurilor.

        Mai ales că vaccinurile antigripale nu au eficacitate 100%. Nu îi protejează pe toți complet, pe unii doar parțial. Între timp, închiderea economiei face și ea victime, pe termen scurt și pe termen lung.
  • +12 (28 voturi)    
    ba! (Vineri, 24 aprilie 2020, 21:58)

    Cib Ara [anonim]

    francezii sustin contrariu : desi au fost expusi nu a aparut imunitatea de grup "Studiu epidemiologic în Franţa: "Nu vom dobândi prea repede imunitatea colectivă:"
    Un studiu epidemiologic realizat în Franţa, într-un focar al epidemiei de COVID-19 din această ţară, vine cu rezultate mai puţin încurajatoare pentru cei care sperau la obţinerea unei imunităţi colective cât mai rapide împotriva virusului.
  • +5 (37 voturi)    
    unii gândesc cu capul lor (Vineri, 24 aprilie 2020, 22:03)

    hdd [utilizator]

    dacă ești singurul care are o anumită părere, nu înseamă neapărat că greșești, dar nici că ai dreptate.
    Nu sunt fan Suedia. Sunt cel mai rea rasă de rasiști, ăia care pretind că te ajută și zâmbesc dar îți dau țeapă. Și se cred superiori.


    Dar
    Eu cred că au dreptate. Și resursele lor (cap. sistemului medical și gradul înalt de educație al populației) le-a permis această abordare.

    Nu se poate cu maneliștii din România, de acord.

    Dar nici cu declarații și armată pe străzi, ca la pușcărie iar voi să puneți botu' la alarmele astea gen ProTv și digi25.
    • -1 (33 voturi)    
      Suedia e noua Italie (Vineri, 24 aprilie 2020, 23:58)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      Mai lasa-i 2 saptamani.
      • +1 (1 vot)    
        Nu cred (Duminică, 26 aprilie 2020, 15:56)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

        Pentru ca capitala lor a trecut de varf.

        Dar sa vedem - care pierde da un suc?
  • -3 (39 voturi)    
    Felicitari suedezilor (Vineri, 24 aprilie 2020, 22:08)

    Itsoc [utilizator]

    Am vazut si interviuri cu suedezii pe strada si spuneau ca sustin decizia guvernului lor.

    Bravo! bravo ca nu v-ati lasat prada panicii induse de mass-media si ca ati balansat bine salvarea economiei suedeze cu protectia cetatenilor.

    Acum, celelalte tari care au tinut carantina 2 luni urmeaza sa suporte consecintele prabusirii economiilor si mortilor care vor urma din cauza asta (mult mai multi decat cei din cauza covid).

    Nah, asa era Planul, trebuia pus in practica pentru a implementa pachetul de noi masuri legate de supravegherea totala a individului, prabusirea economiei pentru ca marii pesti sa inghita pestisorii, polarizarea avutiei in mainile unui cerc extrem de mic.
    • 0 (18 voturi)    
      traiasca partidu' (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 9:36)

      Cib Ara [anonim] i-a raspuns lui Itsoc

      pai interviurile alea era luate tocmai ca guvernul sa arate ca are sustinerea populatiei. fix ca in china . din 100 de interviuri , le posteaza pe alea 10 favorabile
      • +4 (12 voturi)    
        fix ca in China? te-ai gandit mult? (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 13:34)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Cib Ara

        Poate ne spui unde sunt doctorii disparuti ca au vorbit fara acceptul partidului, poate ne spui unde e partidul de opozitie in China, etc.?
        • -2 (6 voturi)    
          Poate ne spui... (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 14:51)

          Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          ...cum sunt tratați membrii singurului partid adevărat de opoziție din Suedia: Democrații Suedezi!

          Nu trebuie să răspunzi, era întrebare retorică, răspund eu: nu cu mult mai bine decât își tratează criticii Partidul Comunist Chinez!
          • +7 (7 voturi)    
            adica sunt bagati la puscarie? (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 18:57)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

            in ospicii? dati disparuti?
            Trimisi in Xinjiang la re-educare cu uigurii?
            Da-ne un exemplu edificator.
  • 0 (36 voturi)    
    Placebo (Vineri, 24 aprilie 2020, 22:20)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Se lauda ca au imunitate apoi explica ca nu stiu in ce consta imunitatea, nu stiu cat ajuta, daca chiar e imunitate, daca virusul e distrus sau nu, deci fix zero barat.

    Omul asta confunda placebo cu tratamente reale. Poate motivul pentru care lucrurile sunt relativ sub control este faptul ca populatia e mai educata, poate oamenii au luat anumite masuri, dar nu neaprat ca ar functiona magia turmei.

    Bine, poate gresesc. Vedem la anul daca vine un val mai dur.

    La noi mai mult am supravietuit din "norocul" ca PSD a distrus turismul din tara si nu am avut suficienti straini din Italia, Spania sau Anglia prin tara. Altfel, vedeati voi cum mai bagam cate doi de zero la statistici.

    La ce sistem al sanatatii la pamant avem, aparatura insuficienta sau invechita, personal care a plecat din tara, personal care nu e instruit, sefi de spitale numiti politic, infectii din spitale etc. in niciun caz nu am fi supravietuit la o epidemie "reala", stil Italia.
    • -1 (3 voturi)    
      Care ar fi sursa unui al doilea val în Suedia? (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 20:51)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Se vorbește de un al doilea val acolo unde răspîndirea bolii a fost oprită temporar prin măsuri de limitare a circulației populației. Dacă în Suedia au fost suspendate doar evenimentele cu public numeros, ce ar putea duce la accelerarea răspîndirii bolii după atingerea vîrfului de decese zilnice, peste o lună?

      Dacă virusul va avea mutații anul viitor, atunci toată lumea va fi afectată, nu doar Suedia. Mor și acum oameni, inclusiv copii, de H1N1, de acum destul de mulți ani. Dar imunitatea de turmă funcționează în sensul în care numărul deceselor este incomparabil mai mic decît la izbucnirea epidemiei.

      Există două praguri care contează pînă la vaccinarea în masă: evitarea răspîndirii comunitare, realizată doar de cîteva țări care erau pregătite după ce luaseră în piept epidemia de SARS-1 și care nu au mai crezut minciunile comuniștilor chinezi. Apoi, evitarea depășirii capacității de tratare în spitale, ca în R. P. Chineză, Italia, Spania, Iran. Suedia rămîne confortabil sub al doilea prag. Dacă va constata, ca Olanda sau UK, porți de intrare în Europa, că spitalele nu mai fac față, abia atunci va avea nevoie de măsuri de limitare a transmiterii.

      A închide economia pentru un an de zile, are costuri în suferință și vieți umane prea mari, atyît în Germania, Italia, Spania cît și în România. România are un sistem medical disfuncțional, de aceea ar fi fost nevoie de norme mai stricte și mai atent explicate de distanțare socială decît în Suedia. România, în afara șomerilor întorși din UE, nu are fluxurile de călători ale țărilor occidentale ale UE, de aceea ar fi trebuit în alte condiții de educație și de îngrijire medicală să fim mai aproape de Suedia decît de Italia.

      Măsurile de constrîngere din România, necesare de cîteva săptămîni, sînt un preț dur plătit pentru delăsarea și corupția noastră, nu pentru o gripă al cărei pericol real este contagiunea enormă, nu rata mortalității, mare față de o gripă sezonieră, dar nu în comparație cu MERS sau cu ebola
  • +5 (41 voturi)    
    Omisiune Hotnews (Vineri, 24 aprilie 2020, 22:27)

    MVM [utilizator]

    Hofnews a uitat sa insereze si ultimul paragraf din articol, care zice asta: “Aceasta inseamna ca Suedia s-a confruntat cu aceeasi situatie ca majoritatea tarilor europene, in care sunt putine cazuri si decese in afara caminelor de ingrijire a batranilor”.
    Adica, Suedia are acelasi numar de decese ca tarile care impus masuri dure, deci avantaj Suedia.
  • +4 (34 voturi)    
    strategia lor: atantie sa ne uitam la cifre (Vineri, 24 aprilie 2020, 22:47)

    dessik [utilizator]

    Nu a fost crestere exploziva a numarului de cazuri, ci doar o crestere lenta. Atata timp cat spitalele au facut fata, strategia lor a avut succes partial. E drept ca au mortalitatea mai mare, dar ei explica asta prin focarele din caminele de batrani. Tinand cont ca au obtinut asta fara sa inchida economia, pare un succes.
    • +4 (14 voturi)    
      pare (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 9:37)

      Cib Ara [anonim] i-a raspuns lui dessik

      pare , asa este
    • +1 (9 voturi)    
      Succes (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 13:59)

      ghenosu [utilizator] i-a raspuns lui dessik

      Operatia a reusit dar pacientul e mort.
  • +6 (50 voturi)    
    Practic în Suedia nu a murit nimeni ! (Vineri, 24 aprilie 2020, 23:05)

    rectificare [utilizator]

    50 % din decese au fost în azilele de bătrâni, adică la persoane aflate cu diferite boli în stadii terminale. Și ceea ce nu se spune în articol (pt că nu este politically correct) este că alte 40 % din decese au fost din rândul imigranților certați cu regulile elementare de igienă și în general cu orice reguli. Dacă dăm astea la o parte, vedem că practic nu a murit nimeni !!!
    • +8 (30 voturi)    
      Nimeni !? (Vineri, 24 aprilie 2020, 23:31)

      Beta Alfa [utilizator] i-a raspuns lui rectificare

      Deci batranii si imigrantii nu sunt oameni ?? Ce sunt ? Pisici ? Cuiere ?

      Batranii = A fi la un camin de batrani nj inseamna ca automat esti bolnav intr-o stare terminala, hai sa fim seriosi...
      In vestul Europe exista o alta cultura a azilelor de batrani. Majoritatea pensionarilor sunt "parcati" de familie acolo dupa ce ies la pensie, din varii motive ( asta-i alta poveste ) si multi traiesc inca 10-20 de ani

      Imigranti = In general nu sunt simpatici, de acord, dar asta nu inseamna ca trebuie sa moara iar cei ce mor din aceasta categorie sunt relativ tineri, nu pensionari
    • +1 (35 voturi)    
      rectificarea rectificarii (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 0:31)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui rectificare

      romanii,ca toate natiunile pigmeu, iubesc miturile. mitul suedez e doar un alt fake de propaganda.omul asta al lor nu stie ce vorbeste, nu s-a testat mult timp in suedia deci habar n-are cati morti au avut covid inainte sa se apuce de treaba cat de cat, nu are date coerente, nu e nimic stiintific in ce prezinta, doar sforaiala de salon. iar economia suediei nu o duce nici ea prea bine, totul e in cadere libera, deci la final au mult mai multi morti care puteau sa mai traiasca 10-20 de ani... la orice categorie statistica te uiti desi ei ar fi trebuit sa aibe mai putini ca au o medie de 25locuitori/km2, cea mai mica, ei sunt destul de sus!
    • 0 (12 voturi)    
      Hitler like this (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 14:02)

      ghenosu [utilizator] i-a raspuns lui rectificare

      N-au murit decat suboamenii aia de batrani, nu? Si imigrantii bineinteles, alti inferiori. Cauta un prieten neuronului tau ca se simte singur.
  • +5 (33 voturi)    
    de vazut si alte avantaje (Vineri, 24 aprilie 2020, 23:33)

    Mihai-75 [utilizator]

    - vezi declaratiile principale ale doctorului:
    1.Sistemul medical din Suedia - spitalele au fost ferite de contaminare-nu s-a intamplat ce se intampla in spitalele mai bine zis abatoarele din Spania si Italia
    2.Economia se va relua imediat dupa ridicarea restrictiilor

    Si mai intreb de ce nu se compara Suedia cu Belgia si Olanda, care au un numar de morti triplu (Belgia) si dublu (Olanda) ?

    Oricum raportarea numarului de morti este o jmecherie a fiecarei tari, care pot sau sa testeze de covid de exemplu un deces al unui bolnav de infarct, cancer terminal sau hemoragie cerebrala. Normal decesul are loc din boala de baza dar sint tari care din exces de zel fac teste post-mortem si raporteaza covid decesul care este o aberatie.
    • 0 (20 voturi)    
      Chiar o aberație? (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 8:55)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-75

      Dacă omori un om, care oricum va muri în câteva zile, ești considerat ucigaș. Așa este considerat și virusul.
    • +4 (14 voturi)    
      stimati domni (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 11:08)

      Loyola [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-75

      ,,econimia se va relua imediat dupa ridicarea restrictiilor''
      Probabil ca te referi la unele produse de baza care oricum merg si acum in Europa .
      Pentru ca daca te gandesti la economia Suediei ca parte a unei retele , nu va merge.
      Degeaba vreau eu sa produc daca nu are cine sa-mi cumpere produsele prin Europa - economia va merge prost pentru ca merg prost toate celelalte economii.
      Deci , cu sau fara carantina Suedia va intra in recesiune .
      • +2 (4 voturi)    
        Stimate domn (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 21:09)

        bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui Loyola

        Nu de profiturile viitoare ale acționarilor este vorba cînd „economia merge”, ci de salariile oamenilor, de asigurările medicale care finanțează sistemul de sănătate etc. Sigur, acele profituri vor scădea cu adîncirea recesiunii.

        Ce contează aici este că pînă acum economia suedeză a mers fără nici un fel de restricții. Deci angajații au primit salarii din muncă, nu ajutoare pe datorie, statul a încasat impozite pe măsura cheltuielilor, recesiunea este departe de nivelul din alte țări. Dacă și cînd vor da de greu (fie pentru că nivelul îmbolnăvirilor va depăși capacitatea spitalelor, fie pentru că economia UE se duce în cap, în paranteză, nu doar din cauza virusului de la Wuhan), vor avea mai multe resurse la dispoziție pentru a face față dificultăților.

        Aici este diferența.

        Sigur, trebuie să și poți ceea ce au putut ei. Ca auto-protecția individuală să funcționeze ai nevoie de un sistem de sănătate funcțional și corect dimensionat, o densitate și o mobilitate internă relativ reduse, fluxuri internaționale de călători mici, o populație învățată să respecte regulile. Aici este și problema imigranților, nu că nu ar fi oameni ci că vin din țări unde, ca în România, au învățat că trebuie să se lupte cu legile care îi împiedică să își vadă de viață, nu cu problemele de fond care fac necesar statul cu legile sale.
  • +3 (35 voturi)    
    zici ca suntem nebuni (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 0:09)

    Wheelwright [utilizator]

    Suedezii sunt criticati la unison in lume pentru ce au facut, cifrele nu sunt de partea lor, dar noi continuam sa tot laudam imunizarea asta de masa.
    Norvegia are 37 morti la 1 milion de locuitori.
    Finlanda are 32 morti la 1 milion de locuitori.
    Media mondiala e de 25 morti la 1 milion de locuitori.
    Pana si Romania are 29 morti la 1 milion de locuitori.
    Suedia are "doar" 213 morti la 1 milion de locuitori.

    Putem sa o laudam in multe privinte dar parerea universala in lume e ca decizia lor a fost gresita si rezultatele vorbesc de la sine.
    • +4 (22 voturi)    
      Pai daca te uiti la statistici (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 4:21)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

      Te intrebi, asta e pandemie????
      • +7 (9 voturi)    
        Pai e sau nu e? (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 14:04)

        ghenosu [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

        Cand e sa aruncam cu rahat in alte tari este pandemie, cand e sa minimalizam virusul din motive politice nu mai e pandemie.
  • +12 (22 voturi)    
    Of (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 2:28)

    RaduMischie [utilizator]

    Eu am o singura intrebare: de unde a scos el aia cu 20% din Stockholm care au imunitate de masa (de turma)?
    Noi ne luam de Cercel ca scoate prostii pe gura, dar de la suedezul asta luam de bun tot ce spune, chiar daca nu isi bazeaza spusele pe nici un studiu, pe nimic. Practic, asa crede el, ca in Stockholm sunt 15-20% imunizati.
    Iar noi punem botul ca, deh, e suedez, nordicii astia sunt seriosi si destepti, nu mint, nu e manelist, nu are cum sa greseasca.
    • +4 (6 voturi)    
      uite de unde... (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 15:42)

      gerado [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

      Totul pleaca de la numarul de decese din Stockholm...daca Stockholmul a inregistrat 2000 decese, atunci considerand o mortalitate de 1% din totalul celor infectati (aici sunt inclusi NU numai cei ce ajung in spitale si sunt testati, ci si cei care stau acasa deoarece au forme usoare si care de astfel nu vor fi niciodata testati - Suedia ii testeaza doar pe cei ce au forme severe ce necesita spitalizare), inseamna ca cel putin 200 000 de persoane au fost infectate cu covid in Stockholm. Cum populatia Stockolmului este de 1 milion, 200 000 reprezinta ciar 20%.
  • +6 (26 voturi)    
    Politica lui "scapa cine poate" ... (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 5:47)

    KTerinca [utilizator]

    Selectia naturala, sa ramanem noi, aia sanatosi si tineri.
    Restul n-au decat sa se curete.
    O altfel de politica ariana.
  • +2 (16 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 8:45)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    corect. o sa-i culegeti direct de pe strazi.
  • +5 (19 voturi)    
    Nu prea ar fi motive de laudă (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 8:53)

    Omics [utilizator]

    Suedia este singura țară pe care am găsit-o cu clare tendințe de creștere. Și la numărul de depistări pe zi și la numărul de morți pe zi. Restul au tendințe de stagnare, chiar de descreștere.

    https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
    • +3 (5 voturi)    
      nu se termina pana nu canta grasa (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 15:20)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      Altfel spus, multi "oameni de stiinta" tot ameninta cu valul doi din toamna. Care zic ei va fi si mai al naibii decat actualul.
      Altii zic ca rata reala de infectie e cam de 50-80 ori mai mare decat cea cunoscuta si raportata acum.
      Eu zic sa asteptam sfarsitul anului sau martie anul viitor ca sa facem comparatii corecte.
  • +2 (10 voturi)    
    Ce sa zica artizanul (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 14:06)

    ghenosu [utilizator]

    Sa-si dea singur cu nuiaua peste degete? Normal ca se lauda singur. Numai ca cifrele il contrazic. Se bucura cei tineri ca n-au sta prin case, dar pretul l-au platit aia care le-au dat viata.
  • +2 (6 voturi)    
    An (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 15:35)

    briciu [utilizator]

    Suedia se cam vede dezastrul din prima repriza dar sa vedem repriza a doua sa nu iesiti chiar pe burta !
  • 0 (0 voturi)    
    De afara (Joi, 21 mai 2020, 14:05)

    Capbreaz [utilizator]

    Ce ma ma bucura e sa vad ca subiectul intereseaza pe multa lume. Ce ma intristeaza e sa vad ca toata lumea se pricepe sa judece fara sa aiba o noima despre cum e in tara judecata. Dar nu e asa ca e bine sa simti ca, precum in poveste, capra vecinului a murit si ea? Chiar daca era grasa, frumoasa si o voiam si noi. Sic


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by