Coronavirus: Suedia a înregistrat șapte zile la rând cel mai mare număr de decese pe cap de locuitor din Europa

de S.J.     HotNews.ro
Miercuri, 20 mai 2020, 22:15 Actualitate | Coronavirus


Suedia in vremea pandemiei
Foto: IBL / Shutterstock Editorial / Profimedia
Suedia, care a optat pentru o strategie mai relaxată pentru combaterea pandemiei de coronavirus decât majoritatea țărilor europene, a înregistrat șapte zile la rând cel mai mare număr de decese de COVID-19 pe cap de locuitor din Europa, relatează Reuters.

Suedia a păstrat majoritatea școlilor, restaurantelor și afacerilor deschise în timpul pandemiei.

Deși numărul deceselor este în scădere în țara scandinavă, autoritățile au raportat o medie de 6,25 decese la un milion de locuitori pentru șapte zile la rând între 12 și 19 mai, potrivit site-ului Ourworldindate.org.

Cifra este cea mai ridicată din Europa, fiind peste cea a Marii Britanii, care a înregistrat 5,75 de decese la un milion de locuitori.

Raportat la perioada întregii pandemii Suedia încă are mai puține decese pe cap de locuitor decât Marea Britanie, Spania, Italia și Franța, care au optat pentru implementarea carantinei, dar mult mai mare decât celelalte țări nordice: Danemarca, Norvegia și Finlanda.

Strategia suedeză, bazată preponderent pe conformare voluntară și respectarea unor reguli de igienă de bază, a fost criticată drept un experiment social periculos cu viețile oamenilor dar a și fost dată drept exemplu de model pentru viitor de Organizația Mondială a Sănătății.

Abordarea Suediei însă pare să fi atenuat impactul asupra economiei, creșterea economică scăzând în primul trimestru mult mai puțin decât în Danemarca sau Norvegia.

Citește și:


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















36712 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    Corecție (Miercuri, 20 mai 2020, 22:28)

    trotuar [utilizator]

    "Abordarea Suediei însă pare să fi atenuat impactul asupra economiei, creșterea economică scăzând în primul trimestru mult mai puțin decât în Danemarca sau Suedia."

    Este vorba de Danemarca sau Norvegia.
  • +11 (43 voturi)    
    "model de urmat pentru intreaga Europa".... (Miercuri, 20 mai 2020, 22:57)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... hipsterii nu stiu cum s-o mai intoarca, numai sa nu recunoasca ca au dat-o de gard. asumati-va, ca ati fost prosti.. toti va ziceau asta, voi o dadeati ca sunteti speciali...
    • +9 (27 voturi)    
      Suedia este un model...in ceea ce priveste (Joi, 21 mai 2020, 1:53)

      Seby30 [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      civilizatia, economia si cultura. In privinta epidemiei ei au mers pe varianta light, care din pacate, nu functioneaza, cand e vb de COVID19.
      • -1 (17 voturi)    
        model (Joi, 21 mai 2020, 10:06)

        nimrod [utilizator] i-a raspuns lui Seby30

        Suedia nu mai e demult nici un fel de model.
        • 0 (0 voturi)    
          Da sigur, ai dreptate (Vineri, 22 mai 2020, 16:38)

          Seby30 [utilizator] i-a raspuns lui nimrod

          Suedezii sunt prosti, au o tara mica nesemnificativa, noi avem o tara bogata, mare si suntem destepti. Asa e. Ai dreptate. Stai jos,4!
      • -3 (11 voturi)    
        pai (Joi, 21 mai 2020, 11:39)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui Seby30

        De ce spui ca nu functioneaza ? Unde ai citit ? Eu am citit: "Raportat la perioada întregii pandemii Suedia încă are mai puține decese pe cap de locuitor decât Marea Britanie, Spania, Italia și Franța, care au optat pentru implementarea carantinei, dar mult mai mare decât celelalte țări nordice: Danemarca, Norvegia și Finlanda."
    • -1 (11 voturi)    
      Date mortalitate (Joi, 21 mai 2020, 12:17)

      copci [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Luand de pe site-ul oficial de statistica:

      Decedati 1 ianuarie-30 aprilie:
      2020: 34109, Media 2015-2019: 32209, 2018(Anul cu cele mai multe decese din seria 2015-2019): 33554
      La nivel de an, se observa asadar o crestere foarte mica a deceselor, practic nu justifica nimic.

      Legat de coronavirus, luand perioada 1 martie-30 aprilie:
      2020: 18640, Media 2015-2019: 15790, 2018: 16825

      Asadar, 1800 de persoane decedate in plus fata de 2018, jumatate cat decesele oficiale de coronavirus, dovada ca alea sunt mult umflate, din moment ce se numara pe sistem Belgia, tot ce cred ca e COVID, se declara la COVID.
  • +10 (18 voturi)    
    Tz tz tz.. (Miercuri, 20 mai 2020, 23:17)

    blablavertical [utilizator]

    Dar Belgia? Vad ca nu e mentionata niciunde, desi e in capul listei la decese / milion in lume.
    • +11 (17 voturi)    
      Comparațiile directe (Miercuri, 20 mai 2020, 23:44)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

      sunt greu de făcut. Trebuie luate în calcul numărul de teste făcute raportate la populație Belgia de 3 ori mai multe decât Suedia dar morții doar de două ori mai mulți (raportat la populație).

      Densitatea populației cu mult mai mare în Belgia decât în Suedia. Dacă vrei o comparație mai corectă compari Suedia cu țările scandinave iar Belgia cu Olanda. Iar contează și cum raportează fiecare țară cauza morții.

      Singura metodă relativ sigură de a compara este forma graficului de noi infecții și morți. Aici Suedia încă scade ușor după maxim (și încă sunt controverse legate de neraportarea din casele de bătrâni) pe când Belgia a trecut de vârf de ceva timp, vedem după relaxare.
      • +6 (12 voturi)    
        trebuie sa mai spunem ceva ce se cam uita (Joi, 21 mai 2020, 7:40)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

        Virusul a fost adus din China.

        Cu cat ai avut mai multe zboruri/contacte cu partea aceea de lume cu atat este mai probabil sa fii expus riscului de a imbolnavii propria populatie.

        Belgia este foarte expusa.
        La fel ca UK, Franta, Italia, Germania.
        Nu este cazul Suediei care nu prea... Si pentru ca totusi este cauza pentru partiile de schi Suedia a cerut limitarea turismului in aceasta perioada. Acum si lumea nu prea s-a mai grabit catre schi in Suedia...

        In al doilea rand este aspectul mentionat de dvs. - densitatea populatiei. Cu cat mai densa popualtia cu atat mai repede se raspandeste virusul - cati contaacti ai...

        Mai este ceva ce trebuie luat in considerare la numarul de contacti: cultura. Italienii, Francezii, spaniolii sunt mai comunicativi, mai expansivi au mai multe contacte, si mai extinse decat germanii sau suedezii si deci consecintele s-au vazut. Si belgienii, unii sunt mai apropiati de partea franceza.

        In ceea ce priveste Belgia a fost un bad management ca urmare a dirijarii PM de catre o alta persoana ... Atat timp cat persoana respectiva nu se paote auto-sustine, vezi si cazul L. Orban PM RO, nu prea poate gestiona o criza... Regrete eterne.
    • -4 (12 voturi)    
      Clar! (Joi, 21 mai 2020, 8:13)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

      In cazul unei tari mici, cifrele nu mai sunta sa de relevante, este "firesc" sa aiba o aparenta mortalitate ridicata.
      Pai in Andorra sau Vatican, daca unul singur moare de coronavirus, care ar fi numarul de morti per milion???
  • 0 (28 voturi)    
    Libertate pana la moarte (Miercuri, 20 mai 2020, 23:29)

    ctrlm [utilizator]

    Bine ca spalatii pe creier de acolo se bucura de "libertate. "
    • -1 (27 voturi)    
      incorect (Joi, 21 mai 2020, 1:42)

      _Ioan_ [utilizator] i-a raspuns lui ctrlm

      As zice ca mai degraba tu esti spalat pe creier. Cred ca suedezii stiu ce e aia libertate si o apreciaza mai bine decat noi. Hai sa ii lasam pe ei sa aprecieze daca au luat masurile corecte.
      • 0 (20 voturi)    
        vine si vremea decontului adevarat (Joi, 21 mai 2020, 7:42)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui _Ioan_

        Este asa de usor sa faci LOCKDOWN - orice dobitoc poate face asta.

        Ceea ce este mai greu este sa gestionezi in timp real o pandemie - trebuie ceva graunte in creieras.

        Neuroni in miscare trebuie sa ai si cand vrei sa redeschizi economia - pare ca RO sta prost de tot cu redeschiderea.
    • +3 (9 voturi)    
      peste tot e aceeasi strategie defapt (Joi, 21 mai 2020, 11:45)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui ctrlm

      Strategia peste tot in Europa, inclusiv in Suedia este sa nu inaspreasca conditiile cat timp sunt locuri libere la terapie intensiva. Cum ei au super sistem sanitar, nici fara vreo restrictie nu s-a umplut capacitatea. In alte tari inclusiv Romania s-ar umple paturile de terapie intensiva in secunda doi fara restrictii.
    • +1 (7 voturi)    
      are dreptate _Ioan_ (Joi, 21 mai 2020, 12:36)

      karryne [utilizator] i-a raspuns lui ctrlm

      mai degraba tu decat ei, cand vine vorba de spalat pe creier. E o diferenta mare intre societatea suedeza si cea romaneasca, si de la fundul butoiului e cumva penibil cand te mai si dai cocos.
  • +1 (7 voturi)    
    VALUL DOI (Joi, 21 mai 2020, 14:46)

    jidanul [utilizator]

    La al doilea val, toate tarile din Europa vor face ca Suedia, pentru ca nu ne vom mai permite un lockdown. Pana atunci trebuie sa devenim din ce in ce mai solidari si uniti intre noi, sa aplicam distantarea fizica medicala, spalatul pe maini si igiena personala, dezinfectarea totala si permanenta, pe fiecare centimetru patrat, a spitalelor (inclusiv impotriva infectilor nosocomiale-intraspitalicesti), scolilor, gradinitelor, mall-urilor, magazinelor, caselor scarilor din blocuri si tuturor spatiilor de birouri, igienizarea si salubrizarea, pe fiecare metru patrat de drumuri si trotuare din localitati. Aceste lucruri vor trebui sa fie normalitatea pe care o vom trai de acum inainte. Si asa va fi poate mai bine pentru sanatatea noastra, a tuturor.
  • +3 (7 voturi)    
    Degeaba (Joi, 21 mai 2020, 20:36)

    wintershadow [utilizator]

    Tot incercati prin titluri de astea tendentioase sa induceti ideea ca Suedia are o strategie proasta. Chiar in articol spuneti ca de fapt au mai putini morti ca Uk, It,Fr la mia de locuitori.
    Vom vedea peste 1 an cine a avut strategia mai buna, panicatii #stamacasa sau cei care nu si-au pus economia in cap.
  • 0 (0 voturi)    
    well well (Sâmbătă, 23 mai 2020, 11:57)

    hanu [utilizator]

    inca suedia sta mult mai bine decat spania si italia, cu masuri f severe de lockdown...Vedeti decese/milion


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by