VIDEO Iohannis: Din 15 mai e posibil să relaxăm anumite măsuri, nu înseamnă că revenim la viața noastră normală dinainte / În Parlament am văzut un spectacol sinistru

de C.D.     HotNews.ro
Marţi, 28 aprilie 2020, 17:47 Actualitate | Coronavirus


președintele Klaus Iohannis
Foto: Presidency.ro
Președintele Klaus Iohannis a anunțat marți că ridicarea restricțiilor se va face gradual începând cu 15 mai în funcție de evoluția epidemiei de coronavirus, avertizându-i pe români că revenirea la viața normală de dinaintea acesteia este însă departe. Șeful statului a lăudat, totodată, felul în care a acționat Guvernul în această perioadă și a lansat un atac dur la adresa PSD și a aliaților săi din Parlament, comentând că a văzut la Casa Poporului „un spectacol sinistru”.



„Nu toți politicienii au dorit să fie de partea care se ocupă de îngrădirea epidemiei, de partea care se ocupă de români. Avem un contraexemplu mare cât Casa Poporului. Contraexemplul este Parlamentul și modul în care unele partide și unii lideri au înțeles și înțeleg să folosească această nenorocire pentru câștigul lor electoral în această oră de critică. În Parlament, fie că s-a lucrat în sistem video sau la distanță, fie că s-au adunat unii, am văzut un spectacol ciudat, un spectacol sinistru, aș zice un festival deplorabil instrument aceiași politicieni care și înainte de criză a avut un comportament destul de nociv și cert demagogic”, a spus Iohannis.

Președintele a comentat că oamenii care au lăsat România fără bani acum vor să risipească ceea ce a rămas, lansând un tac direct la PSD.

„Oamenii care au lăsat România fără bani, banii românilor au fost risipiți de guvernele pesediste. Acești bani au fost risipiți în loc să fie investiți acolo unde aduceau un câștig pentru toată țara. Este trist ca după ani și ani de guverne pesediste să ne găsim în situația să facem față unei epidemii economice cu vistieria aproape goală fără rezerve și tot aceeași pesediști să strige în Parlament că guvernul și președintele nu fac ce trebuie. Este ceva jalnic”, mai spune Iohannis.


Posibilă stare de alertă după 15 mai

Întrebat dacă după 15 mai se poate prelungi starea de urgență sau dacă se va opta pe varianta stării de alertă, Iohannis a spus că este posibil să fie se opteze pentru acesta din urmă.

„Decizia nu o vom lua mâine (miercuri – n.r.) fiindcă vrem să urmărim cum evoluează situația din punct de vedere epidemiologic. Și decizia dacă vom prelungi starea de urgență sau dacă vom găsi o formă alternativă, de exemplu, stare de alertă, o vom lua probabil în cursul săptămânii viitoare, când avem noi date despre mersul epidemiei. Însă pot să vă spun, poate cu titlu de premieră, că legislația secundară aferentă variantei în care nu prelungim starea de urgență este aproape finalizată. Eu am dorit să fim pregătiți din timp și pentru o variantă și pentru cealaltă”, a spus Iohannis.

Președintele a mai spus că până în toamnă vrea ca România să aibă rezerve semnificative pentru situația în care va veni al doilea val al epidemiei sau va veni o altă boală.

HotNews a transmis LIVE declarațiile președintelui:
  • A trecut o lună și jumătate de când a instituit starea de urgență. Din motive de siguranță am avut mai mult declarații de presă, am invitat jurnaliștii acreditați să vină la o conferință de presă.
  • După o lună și jumătate putem să tragem destul de multe concluzii și concluzii statistice. În această epidemie autoritățile, împreună cu medicii și cetățenii, au rezultate notabile. Societatea a dovedit că are maturitate.
  • Se discută foarte mult despre măsurile de relaxare, se va ajunge și acolo.
  • O relaxare prematură ar fi fundamental greșită.
  • Am pregătit și un grafic pe care îl puteți urmări. E un grafic care ne permite comparații directe între state care ne interesează.
  • Am întocmit un grafic care arată numărul de bolnavi la un milion de locuitori. Am ajuns la diferențe foarte mari între state.
  • În România avem aproximativ 600 de bolnavi dintr-un milion de români.
  • N-ar fi păcat să dăm cu piciorul la aceste rezultate obținute greu?
  • Pericolul nu a trecut și este nevoie de maximă atenție. Din 15 mai e posibil să relaxăm anumite măsuri, nu înseamnă că revenim la viața noastră normală dinainte. În realitate, experții ne spun că nici nu știm când vom reveni la o viață normală
  • Rămân restricții în vigoare, nu ne putem întâlni mai mult de trei, nu putem merge la restaurant sau la mall, nu vom putea pleca din localitate dacă nu vom avea un motiv.
  • Măsurile pe care le vom lua de reducere a restricțiilor vor fi graduale.
  • Dacă după o măsură crește numărul de bolnavi, măsura se ia înapoi.
  • În timpul stării de urgență măsurile au fost coercitive. Ușor usor autoritățile trebuie să se retragă și oamenii trebuie să preia responsabilitatea.Lucrurile vor evolua gradual
  • Când a început epidemia rezervele României au fost goale, nu au existat pur și simplu. Nu au existat rezerve de măști, biocide, foarte puține medicammente. Acestea au fost achiziționate în timp record.
  • România are acum acces la 1,5 miliarde de euro care vor fi folosiți pentru achiziții de dispozitive medicale, de medicamente.
  • Obligați de epidemie și împinși de pretențiile electoratului, guvenul a început să facă reforme.
  • Nu toți politicienii au dorit să fie de partea care se ocupă cu îngrădirea epidemiei. Avem un contraexemplu mare cât casa poporului, e Parlamentul, modul în care unele partide înțeleg să folosească această nenorocire pentru interesul lor electoral.
  • În Parlament am văzut un spectacol sinistru al politicienilor.
  • Banii românilor au fost risipiți de guvernele pesediste. E trist ca după ani și ani de guverne pesediste să ne găsim în situația de a face față unei epidemii groaznice cu rezervele aproape goale.
  • Aceștia sunt politicienilor care se cațără pe spaimele oamenilor și votează legi inaplicabile. Este jalnic.
  • Din cauza epidemiei avem probleme economivce mari. Putem gestiona economia, dar nu așa cu gesturi populiste, dăm la toată lumea...
  • Acești politicieni compromit viitorul întregii națiunii.
  • Eu nu voi tolera așa ceva.
Întrebări:

Cum considerați că au gestionat autoritățile pandemia?
  • Am spus-o, autoritățile s-au comportat responsabil, au luat măsurile corecte și la timp. Măsurile economice sunt de bun simț și vor ajuta real economia.
Considerați că a exista la nivel european o coordonare?
  • Trebuie să recunoaștem că la început coeziunea a fost mai puțină.
  • Comisia a încercat să vină cu măsuri care să sprijine statele membre și a reușit.
A apărut o discuție despre românii plecați la muncă în străinătate. Știați cum au gestionat autoritățile această situație?

  • În fiecare an, mulți români au plecat la muncă în străinătate. După revoluție încoace probabil au plecat peste 4 milioane. Sunt și sezonieri. Oamenii care pleacă sezonieri, majoritatea pleacă fiind sub contract cu agenții, nu sunt organizați de stat. Este alegerea lor. Probabil e bine să ne gândim cum să le oferim un viitor în România. Se pare că la început au fost greșeli și cine a greșit trebuie să plătească.
Se discută depsre amânarea datei alegerilor parlamentare. Sunteți de acord?

  • Sunt mai multe lucruri de care trebuie să ținem cont. Eperții ne spun că nu vom scăpa de acest virus.
  • Este prematur să spunem că vom avea alegeri. Depinde de cum gestionăm noi epidemia.
  • Important e să facem alegerile când nu reprezintă un pericol pentru populație. Nu sunt de acord să facem alegeri cât timp e epidemia.
  • Dacă nu se pot ține în siguranță, trebuie amânate. Nu voi tolera să avem alegeri sub semnul epidemiei.
Selectarea unor sectoare pentru susținerea unei producții naționale?
  • Avem nevoie să aducem anumite producții în România, să încurajăm sectoare strategice să se relocheze în România. La începutul acestei pandemii am fost nevoiți să cumpărăm echipamente din țări care sunt foarte departe de noi, nu geografic, ci al percepții democratice. Părerea mea e că va exista o regândire și reașezare a lanțului de producție.
Ce soluții au părinții care trebuie să se întoarcă la muncă?
  • Există o legislație în vigoare care permite să stea acasă dacă scoala e închisă. Cred că foarte mulți au o problemă cu asta. dar ce problemă ar avea dacă ar trimite la școală și copilul ar aduce boala acasă.
  • Își va găsi fiecare familie o soluție proprie.
Informație eronată cu redeschiderea scolilor din Franța?
  • E un studiu făcut de Institutul Pasteur. Am zis că există un exemplu care ne arată că situația e complicată.
  • Decizia de a nu se deschide școlile din România nu s-a bazat pe acest exemplu.
  • Nu se poate realiza distanțarea socială.
  • Elevii din ani terminali nu sunt obligați să meargă la scoală. Nu e nimeni obligat să meargă la școală.
  • Puteam să vă spun că în Italia s-a luat aceeași decizie, să nu se deschidă școlile.
Deschiderea stadioanelor, mall-urilor?
  • Putem să comunicăm săptămâna viitoare dacă vom lua o decizie dacă continuăm cu stare de urgență sau găsim o variantă. Sunt exemple de posibile măsuri.
Cum va ajuta statul cetățenii pentru a reveni economic și social?
  • Vom avea măsuri de relaxare pas cu pas. Nu putem să spunem acum despre ce vom prevedea peste maxim două săptămâni. Vom ști abia în octombrie noiembrie dacă va exista un al doile val.
  • Apar și oportunități în piața muncii, pentru noi afaceri.

Cum va fi respectat dreptul la educație în contextul în care elevii din mediul rural nu au acces la internet?
  • Ministerul va veni cu soluții, probabil, cu achiziții de tablete.
  • Este o preocupare pe care eu o am de multă vreme, în conducerea ministerului există multe discuții pentru a rezolva aceste chestiuni. Am discutat ce trebuie să facă ministerulul în timpul verii.
  • Am pretenția și am găsit că la minister se vede la fel chestiunea: să avem ghiduri și pentru dascăli.
După 15 mai aveți posibilitatea de a prelungi starea de urgență sau guvernul va decide stare de alertă?

  • Noi discutăm aceste variante de două săptămâni. Decizia nu o vom lua mâine. Decizia dacă vom prelungi sau va fi stare de alertă o vom lua poate săptămâna viitoare.
  • Legislația secundară e aproape finalizată. Am vrut să fim pregătiți din timp și pentru o situație, și pentru cealaltă.
Ați vorbit despre o reevaluare a cheltuielilor. Sunteți de acord cu majorarea de 40% a pensiilor?

  • Această chestiune trebuie analizată cu mare atenție de guvernanți. Când vom avea suficiente date, la jumătatea anului, Guvernul trebuie să ia o decizie.
  • Vă spun o chestiune care mă privește pe mine: mi pare nedrept ca pensionarii să plătească întreaga notă a epiidemiei.
  • Dacă se va putea, nu se va putea sau cât se va putea va răspunde Guvernul.
Ați vorbit că nu vom mai fi nevoiți să mai umblăm cu acea declarație? Când vom avea nevoie după 15 mai?
  • Săptămâna viiitoare vom clarifica toate aceste chestiuni de detaliu. Am considerat că e bine ca românii să știe că există un termen la care începe relaxarea. Nu putem să stăm blocați cu toată țara.
Dacă după aceste măsuri, ce se întâmplă vom avea un val de îmbolnăviri?
  • Dacă din păcate vom avea un număr foarte mare de infecții, trebuie reevaluată măsură care a dus la aceste infecții.
Care ar trebui să fie solidaritatea suportată și de bugetari?
  • Solidaritatea nu trebuie să fie o măsură de coerciție. Trebuie să vină de la fiecare. Nu poate fi impusă. Dar pe de altă parte sunt foarte bucuros să constat că avem foarte mult din acest sentiment în societatea romanească.
  • Cred că vor continua dovezile de solidaritate.
  • Eu sunt convins că demnitarii vor înțelege că solidaritatea e importantă și în politică.
Dacă ați primit informări de la servicii înainte de epidemie, și nu ar fi trebuit să fie măsuri mai restrictive?
  • Eu cred că noi am reacționat foarte bine și foarte repede.
  • Au existat informări nu numai de la servicii, ci informări publice, de la OMS. Noi am ținut cont de acestea și Guvernul Orban a luat primele măsuri înanite de să avem un prim caz în România.
  • Probabil noi ne-am mișcat mai repede și rezultatele se văd.
  • România a reacționat la timp, proporțional și potrivit. Guvernul a făcut o treabă foarte bună.
Vi se pare că au exista unele excese din partea oamenilor legii și dorința de a da amenzi?
  • Si forțele de ordine au fost prezente și au acționat eficient.Au fost și excepții, au fost trași la răspundere.
  • Am reușit să ținem această epidemie și aceste măsuri coercitive sub control.
  • Forțele noastre de ordine publică și-au făcut treaba foarte bine.
Ce mesaj aveți pentru micii întreprizători care și-au închis afacerile? Când se deschid cabinetele?
  • Pentru antreprenorii care au probleme reale există o preocupare din partea guvernului. Vor fi măsuri care vin în sprijinul lor.
  • Nu toate măsurile sunt pe masă astăzi.
  • Despre cabinete: După o analiză serioasă vom face comunicarea la timpul potrivit.Pentru majoritatea zonelor se lucrează la protocoale. Vrem să punem la punct toate detaliile. Vom comunica săptămâna viitoare când vom avea toate datele epidemiologice.
Legea vaccinării?
  • Pentru parlamentari mesajul meu e foarte simplu: fiți responsabili. E o perioadă foarte grea și ar fi nevoie ca toată zona să se concentreze pe rezolvarea crizei.
Dvs ați avut un dialog cu liderul opoziției?
  • Eu sunt în legătură cu toți liderii politici din România. Că nu vorbim în fiecare zi e adevărat. Acest mit al lipsei de dialog este un mit.
Ce mesaj transmiteți românilor din Suceava? Acum 6 luni apreciați spitalul, acum au murit oameni?
  • Mesajul pe care l-am mai transmis. Am fost în Suceava nu doar o dată. Faptul că s-a ajuns cu acest oraș în carantină are foarte multe cauze și probabil un management defectuos al acestei epidemii. Au avut foarte mulți români veniți din străinătate.
  • Respectați indicațiile autorităților ca să scăpați cât mai repede de această epidemie.
Când ați avut primele semne că s-ar putea ajunge la o epidemie?
  • Informațiile au fost puține la început și nu foarte lămuritoare. Și OMS a stat foarte mult până a decis că nu e doar o epidemie.
  • Noi am reacționat imediat, la începutul lui februarie.
  • Din grija PSD în stoc nu a existat nimic, zero.
  • Legislația nu a fost actualizată, chit că au avut mare grijă să-și actualizeze legislatia pe insula respectivă.
Puteți garanta că nu vor exita probleme cu plata salariilor?
  • Eu pot să vă spun că am pus această întrenare min. Finanțelor și mi-a garantat că nu vor exista astfel de probleme.
Când credeți că va fi reluată activitatea în turism?
  • Toate aceste detalii vor fi lămurite în cursul săptămânii viitoare. Nu putem să trată zona de servicii la pachet. E mai ușor să fie deschise hotelurile. Nu va fi posibil să funcționeze de la început restaurantul. Vom găsi soluții graduale.
  • Eu pot să înțeleg foarte bine, dar trebuie să recunoaștem prioritară e sănătatea oamenilor.
  • Se lucrează la pachete de sprijin pentru antreprenori.
Există un plan B pentru muncitorii români din străinătate dacă or exploda cazurile de COVID-19?
  • Angajatorul e responsabil pentru aceste măsuri. Când au fost probleme, oamenii au fost tratațiLa începutul crizei, unii au fost lăsați pe drumuri. MAE a organizat transporturi speciale.
  • Consider că astfel de situații nu se vor repeta. pentru noi a fost o mare dezamăgire că o țară care i-a chemat, i-a folosit, i-a scos pur și simplu pe stradă, să se descurge singuri.
Ce se întâmplă cu persoanele care nu-și permit măsștile?
  • Cine nu-și permite să-și cumpere le va primi gratuit din partea statului.
Nivelul de testare e sigur pentru relaxare?
  • Numărul de teste a fost o preocupare importantă. Adevărul e că s-a crescut foarte, foarte mult.
  • Foarte multe aparate au exista, dar nu a existat persona.
  • MS s-a mișcat foarte bine și a luat toate măsurile.
  • La întrebarea pe care am pus-o, am primit răspuns că nu suntem chiar la coada Europei.
  • Per milion de locuitori, avem un număr rezonabil de teste.
  • Observ că sunt foarte mulți care solicită testări în masă. Avem comunicări de la OMS că nu prea are rost să facem testări în masă. testările trebuie făcute la persoanele care prezintă un risc sau la suspecte. Testare se face la persoana suspectă nu la tot poporul.
  • Avem două feluri de teste, unul rapid care nu e foarte sigur și testul molecular, care nu se face pe loc.
Au existat situații în care a părut că nu ați fost pe aceeași lungime de undă cu guvernul, de ce au apărut aceste diferențe de opinie?
  • Relația mea cu premierul și cu guvernul este excelentă.
  • Vă spun de ce m-am implicat eu, din Constituție avem două părți ale executivului: presedintel și guvernul. Colaborarea e foarte bună, nu doar declarativ.
  • Trebuie să fim realiști e o criză profundă și fiecare ministru are o încărcare enormă.
  • Nu există nicio divergență, nicio falie.
Dublarea alocațiilor?
  • Este una dintre măsurile care trebuie foarte bine cântărite. Alocațiile au fost dublate deja, au trecut câteva luni. Și mie mi-ar plăcea ca românii să primească mai mulți bani, dar trebuie să fie un echilibru.
  • La mijlocul anului se va analiza și această măsură.
Despre achiziții?
  • Unde s-au făcut achiziții directe am solicitat atenție maximă.
Despre testări, este o cifră rezonabilă?
  • Când vorbim de date științifice e bine să nu încurcăm datele. Pentru a nu complica percepția publică am venit cu graficul care arată rezultatul acțiunilor.
  • Trebuie să intrăm într-o zonă de testare post-infectare.
La ce capacitate de testare ar trebui să ajungă România ca ridicarea restricțiilor să se realizeze?
  • Cu cât mai multe testări, cu atât mai bine.
Despre achiziții?
  • Cu siguranță parchetele vor veni cu datele.
  • Să nu-și imagineze cineva că România e tara nimănui.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















32132 vizualizari

  • +6 (42 voturi)    
    CU ochii pe statistică (Marţi, 28 aprilie 2020, 18:10)

    Mazeta [utilizator]

    Dacă nu sunteți cuminți, vă iau relaxările înapoi. Nu cumva să îmi stricați graficul.
    • +3 (7 voturi)    
      24 Dec 2019: Iohannis da 191 mil E fraților Micula (Miercuri, 29 aprilie 2020, 10:40)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Klaus Iohannis împreună cu Ludovic Orban și Florin Citu fac cadou fraților Micula aproximativ 191 milioane Euro, în 24 Decembrie 2019, pe motiv ca o curte internațională a dat o sentință împotriva României și în favoarea celor doi frați, deși nu fuseseră încă terminate toate căile de recurs.

      Cei cinci escroci și-au împărțit cele 191 mil Euro intre ei. Nu ii este rușine lui Iohannis sa vorbească de risipa produsa de PSD.

      vezi: http://www.ziare.com/stiri/trafic-aerian/guvernul-orban-le-a-platit-fratilor-micula-191-de-milioane-de-euro-am-fost-la-un-pas-sa-bulversam-traficul-aerian-in-europa-1590937

      Citat:
      "„Oamenii care au lăsat România fără bani, banii românilor au fost risipiți de guvernele pesediste. Acești bani au fost risipiți în loc să fie investiți acolo unde aduceau un câștig pentru toată țara. Este trist ca după ani și ani de guverne pesediste să ne găsim în situația să facem față unei epidemii economice cu vistieria aproape goală fără rezerve și tot aceeași pesediști să strige în Parlament că guvernul și președintele nu fac ce trebuie. Este ceva jalnic”, mai spune Iohannis."
  • +17 (35 voturi)    
    sa revenim la oaia noastra (Marţi, 28 aprilie 2020, 18:17)

    ..13 [utilizator]

    1. somanj tehnic in randul bugetarilor?

    2. reducerea pensiilor speciale - prin orice metoda?

    3. care este impactul cresterii alocatiei copiiilor?
  • +1 (41 voturi)    
    imi trebuie vreo 5 kile de lamaie (Marţi, 28 aprilie 2020, 18:19)

    Stefan534324 [utilizator]

    ca sa mai pot urmari, chiar fara sunet, vreo declaratie a unui guvernant sau pseudo-expert in pandemii.
    • 0 (10 voturi)    
      Conferinta de presa a lui iohannis (Miercuri, 29 aprilie 2020, 9:16)

      Theros [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

      Având în vedere jalnica si sinistra asa-zisa conferinta de presa a plavanului, zicerile groaznice si pline de ura impotriva romanilor îngrijoreza profund opinia publica interna si chiar aliatul nostru principal SUA!!Pozitiile de natura fascisto-staliniste exprimate intr-un moment nepotrivit si intr-o maniera deplorabila, condamnabila si inacceptabila nu este un accident trecator!! Este de domeniul evidentei ca aceste exprimari si atitudini vadit antiromanesti constituie o continuă şi alarmantă încercare a plavanului de erodare a identităţii, suveranităţii şi unităţii naţionale a României, cu multe acţiuni plasate sub semnul "grijei" fata de poporul roman pe care nimeni nu-i o cere ca nu-i capabil de NIMIC sau al unei exagerate „corectitudini politice”, dar şi cu multe acţiuni îndreptate direct împotriva Statului şi Poporului Român. Toate aceste jalice si condamnabile declaratii iresponsabile prin prezentare tendenţioasă, lacunară sau chiar mistificatoare a adevarului , denigrarea poporului roman prin acuze nefondate la adresa PSD, subminarea valorilor şi instituţiilor fundamentale, sabotarea viitorului, dezmoştenirea generaţiilor care vin după noi prin vânzarea resurselor solului şi subsolului, prin defrişări masive, prin înstrăinarea sau falimentarea unităţilor economice, prin degradarea învăţământului şi a sistemului sanitar, prin politizarea excesivă a tuturor subsistemelor statului şi societăţii, ceea ce are ca efect deprofesionalizarea, confuzia valorilor, corupţia, lipsa de eficienţă, apariţia unor tensiuni sociale- preocupat în mod deosebit de incercarile fara temei de a demonstra ca "guverul meu" cel mai prost guvern din intreaga istorie sunt total neproductive din punct de vedere economic!!PNL VA DISPARE DACA CONTINUA SA-I CANTE IN STRUNA!! Condamnam ferm aceste actiuni fasciste si neo-naziste si solicităm instituţiilor abilitate ale Statului Român, de la toate nivelurile, să vegheze şi să acţioneze pentru a preveni, pentru a contracara şi,
      • -1 (5 voturi)    
        Invectivele nu pot fi argumente . (Miercuri, 29 aprilie 2020, 10:44)

        cuky [utilizator] i-a raspuns lui Theros

        Cand vad asemenea mod de exprimare a punctelor de vedere cred ca as fi fericita sa traiesc intr-o tara de analfabeti ,care sa nu poata comunica pe internet .Dovada ca tehnologia nu tine loc de educatie .si constat ca oamenii nu stiu ca insultele sunt "bate" folosite in conflictele dintre "clanuri"si nu arme intr-o lupta de idei .Poate ideile ar fi fost interesante dar au devenit fara valoare si nu am continuat sa citesc . Cine publica poate ar trebui sa dea mai multa atentie unor asemenea aspecte .Nu ma refer la puncte de vedere divergente ci la folosirea "batelor " in loc de cuvinte .
  • +24 (38 voturi)    
    Reduceți pensiile speciale. Fapte, nu vorbe! (Marţi, 28 aprilie 2020, 18:19)

    ovidiudan77 [utilizator]

    Reduceți pensiile speciale. Fapte, nu vorbe!
    • +3 (7 voturi)    
      Vorbești cu cine nu trebuie. (Miercuri, 29 aprilie 2020, 9:17)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui ovidiudan77

      Reducerea pensiilor speciale numai Parlamentul o poate face.Vorbește cu Ciolacu.Dacă vrea poate.Garantat.
    • +6 (8 voturi)    
      Desfintati... (Miercuri, 29 aprilie 2020, 9:22)

      sorance2000 [utilizator] i-a raspuns lui ovidiudan77

      ...pensiile speciale.
  • -5 (35 voturi)    
    Campania electorala a inceput (Marţi, 28 aprilie 2020, 18:21)

    Fides [utilizator]

    O sa fim sacrificati toti. Graficul prezentat este irelevant, noi an facut doar 150.000 de teste in total, cu 10.000 mai putin decat face Germania pr saptamana.
  • +2 (46 voturi)    
    Conferinta de presa Iohannis (Marţi, 28 aprilie 2020, 18:27)

    Ibit [utilizator]

    Nu ne-a spus doua lucruri :
    - cand vom avea alegeri anticipate , pentru Parlamentul MEU ?
    - cat ne costa telefonul pe care l-a dat Donald Trump ?
  • +17 (41 voturi)    
    Bun, dar facem si noi ceva? (Marţi, 28 aprilie 2020, 18:28)

    Suricata de curte veche [utilizator]

    Am stat, am ascultat, am fost cuminti. Inca suntem, multi dintre noi respecta niste reguli de bun simt. Dar il intreaba cineva pe domnul acesta niste chestii de bun simt?
    - de ce la intrarea, filtrul prin care trec oamenii este "are cineva temperatura? Veniti din zone focar de covid-19? <liniste> Aha, e ok, atunci mergeti linistiti"? De ce mizeria asta?
    - de ce se plimba populatia indigena fara niciun stress pe strazi, la orice ora si nu ii aduna nimeni dar noi suntem luati la intrebari si uneori chestionati ca drept vinovati chiar daca umblam cu masti si declaratii?
    - de ce nu sunt in stare sa tina in picioare un site de ajutor al IMM-urilor?
    - de ce nu au ajuns ajutoarele de somaj?
    - de ce prostul ala de la privat poate fi trimis in somaj dar la ANAF sunt toate ghiseele deschise? Sunt cumva in "prima linie"?
    - de ce se joaca un ping pong continuu cu copii? Vin la scoala dar nu vin la scoala, s-ar putea dar mai bine spunem ca nu.
    - si de ce "dupa 15 Mai nu va mai fi nevoie de declaratie" dar mai bine "nu plecam din localitate fara motiv"? Pai motivul il spun cui, si sub ce forma? Promisiune, juramant?
    - cum poti emite o ordonanta de guvern, sa o publici in MO fara sa consulti oamenii afectati (mediul de afaceri) pentru ca apoi sa o retragi si sa o modifici pentru ca nu este ok pentru mediul de afaceri?

    Daca pe de o parte au fost luate niste masuri eficiente , pe de cealalta parte zici ca deciziile astea sunt luate pe principiul "incercam sa vedem ce iese. Cat de naspa poa' sa fie?!" Si iese o tampenie, pentru ca nu e cap.
  • -3 (37 voturi)    
    Clar (Marţi, 28 aprilie 2020, 18:28)

    mihaipricop [utilizator]

    psd e de vina ca n-o avut nimeni rezerve de masti si echipamente de protectie de la america la anglia pana la franta si italia.
  • +13 (55 voturi)    
    Las' că vin ele alegerile (Marţi, 28 aprilie 2020, 18:29)

    iulisimo [utilizator]

    Las' că vin ele alegerile, vezi ce carantină vă dă poporul... Cu masurile voastre exagerate, bune numai să ascundă corupția și impotența voastră. La groapa de gunoi a istoriei, lângă psd cu voi.
    • -1 (17 voturi)    
      250 de mii de morți în lume (Miercuri, 29 aprilie 2020, 3:00)

      Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui iulisimo

      Un sfert de milion de morți și totul de abia a inceput. Virusul a scăpat în toată țara și nu se va opri. Cu măsurile actuale va fi un dezastru. Va fi valul doi și trei. După modelul din 1918 valul doi va fi cu mult mai rău. Te înțeleg, e greu sa evaluezi pericolul e vreme ce cel mult unul din 2000 de români e infectat. Ai putea sa mergi prin oraș și să te pupi cu toată lumea și tot nu iei nici un virus. Dar asta nu înseamnă că nu e periculos și dacă e greu de decelat pericolul pentru tine ca individ, e foarte ușor de decelat pericolul pentru România. Dacă se continuă așa, nu există ieșire.
    • +6 (16 voturi)    
      Vai tu ce amenintzare ! (Miercuri, 29 aprilie 2020, 3:50)

      Observatory [utilizator] i-a raspuns lui iulisimo

      Vin alegerile ?!?!
      Shi???
      De 73 de ani tot comunistii sunt la putere, nici nu mai exista alt partid.
      Acest popor sa nu se vaite !
      Aveți ce votati , comuniști/ socialiști/analfabeți și incapabili....
      Crema tzari se afla la munci agricole in Europa deshteapta....
      Schimba un nume cu altul, dar la fel de incapabil...
      • +4 (10 voturi)    
        Da! (Miercuri, 29 aprilie 2020, 6:26)

        hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

        Da, aveti dreptate. Toti, indiferent de denumirea partidului din care face parte fiecare dintre ei!
    • +3 (17 voturi)    
      iulisimo, de ce vrei sa pari tolo - ntan? (Miercuri, 29 aprilie 2020, 6:32)

      CDBordeianu [utilizator] i-a raspuns lui iulisimo

      Mai baiatule,
      Italienii, Spaniolii, Britanicii, Francezii, Olandezii, Americanii, poate si Germanii, aceia ar putea fi nemultumiti de guvernare, pentru ca boala s-a extins din vina guvernelor si parlamentelor din acele tari, care au recunoscut tarziu gravitatea bolii si au luat tarziu masurile de izolare sociala. Din vina lor, zeci de mii de cetateni au murit cu zile.
      Oricare din cetatenii acelor tari ar fi fost bucurosi sa aiba acum 700 decese in loc de 25000 - 50000.
      Citind ce-ai scris D-ta, Gogoneata ar spune: "ce, ba, sunteti tampiti?"
      Iar eu iti spun: am scapat usor tocmai pentru ca masurile ti-au parut D-tale exagerate. Daca au dat rezultate bune, inseamna ca nu a fost exagerate. Daca au rezultate pozitive, inseamna ca ei nu sunt impotenti. Ar fi fost impotenti daca intr-o tara bogata, epidemia i-ar fi prins cu rezervele goale. La noi, dimpotriva, o tara cu rezervele golite de altii, a reusit sa ajunga aproape de mal, cu echipajul aproape intreg.
      Ceeace e curios este ca acum, cei care au golit vistieria (ca sa-i scape pe corupti), vazand ca astia noi chiar scot tara la mal (in ciuda tuturor betelor puse de ei in roti), vor sa dea jos guvernul care le-a dejucat lor planul.
      Si mai pun pe vreun neica nimeni sa arunce cu noroi, cand ar trebui sa fim multumiti ca nu am murit. Ce sa mai spuna cetatenii din Vestul Europei si cei de peste ocean?
      Iar cu coruptia, asteapta sa iesim la liman, si daca nu se analizeaza toate contractele dubioase (pe care presa le va semnala, cu siguranta), mergem impreuna cu ei de gat!
  • +15 (51 voturi)    
    Nici dupa 15 mai nu pot merge cu copiii la munte? (Marţi, 28 aprilie 2020, 18:30)

    Eu38 [utilizator]

    Deci dupa ce ca tinem copiii in case de 2 luni si ii mai plimbam in jurul blocului ca pe caini, nici dupa 15 mai nu pot sa merg cu ei la munte, sa faca un traseu ceva, unde e un risc zero sa ia virusul????

    La scoala am inteles ca nu mai merg, ce vor astia sa facem, sa plimb copiii prin Bucuresti in gazul de la masini?

    Iohannis, Orban, Arafat - virusul asta va afecteaza cumva si gandirea? Cum puteti sa veniti cu aceste ineptii?
    • -2 (16 voturi)    
      Istețule ! (Miercuri, 29 aprilie 2020, 3:52)

      Observatory [utilizator] i-a raspuns lui Eu38

      Scoate-ți familia afara sa se ducă mai repede !
      Președintele dau primul ministru este vinovat de virus?!
      • +5 (21 voturi)    
        Alt panicard (Miercuri, 29 aprilie 2020, 7:51)

        Eu38 [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

        1. Crede-ma ca eu imi scot copiii afara cat de des pot. Si cred ca tin la ei mai mult decat tii tu la ai tai, panicatule de viata.
        2. Nu presedintele sau premierul sunt vinovati de virus, dar amandoi sunt vinovati ca nu gandesc masurile. Ce risc este sa imi iau copiii, sa ii duc cu masina la munte si sa faca acolo un traseu? NICIUNUL. Dar desi pare ca gestioneaza aceasta criza, presedintele si premierul au luat in fapt o singura masura: carantina totala. Numita si masura prostului, pentru ca implica cel mai putin efort din partea autoritatilor.
        • +5 (9 voturi)    
          Serios vorbind (Miercuri, 29 aprilie 2020, 9:22)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui Eu38

          Daca mancati pe traseu + faceti #1 si #2 pe traseu + nu va intalniti cu ursul nu exista nici un pericol . Have fun !
        • +3 (7 voturi)    
          nu esti singur (Miercuri, 29 aprilie 2020, 10:39)

          nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Eu38

          eu n-as iesi la munte? sau altii? deci dintr-o data nu mai sunt 3 oameni pe munte, sunt 3000 (mno, izolare lunga, toti avem nevoie de-o gura buna de oxigen). banui ca la munte nu te duci racheta, fara sa opresti pe nicaieri. evident, opresti sa alimentezi cu carburant, la kurtos sau la ce or mai pofti copiii pe drum. ca daca nu le-ai putut refuza mersul la munte categoric n-o sa le poti refuza si alte lucruri. poti/te poti infecta? nu, de vreme ce tu esti singurul care are voie/nevoie sa mearga la munte ca ai copii si nu ii poti tine in casa. fain de voi astia care va bagati copiii la inaintare sa va justificati iresponsabilitatea. si vreti solidaritate...
          • +1 (1 vot)    
            maica este un delay in mintea romanilor (Joi, 30 aprilie 2020, 13:52)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

            De iti spunea mandea ca nu ai sanse sa te intalnesti cu prea multi pre munte - ei sunt interesanti de pacanele, cafenele, poate oarece miscare cu bicicleta prin targ dar de umvlat pe munte NO WAY.

            Asa ca...

            Pst - Nu am zis nimica - nu recunosc decat Marea Adunare a Boborului
        • +1 (1 vot)    
          Perfect comentariul tău ! (Miercuri, 29 aprilie 2020, 16:25)

          Observatory [utilizator] i-a raspuns lui Eu38

          Bravo!
          Mai peste tot in lume Președintele sau primul ministru este vinovat de aceasta istorică criza mondiala ???
          Mai și gândiți când comentați ?!?
          Chinezii merita puși la zid:
          Când au aflat de virus, au închis orașul, sa nu poate fi infectata toată China ( deci cunoșteau gravitatea acestui virus) dar l-au lăsat sa “ zboare in restul lumii !!!
          Infectate sunt acum 184 de tari, mai mult sau maiputin afectate.
          Este Iohannis, Trump sau cine știe care alt conducator vinovat , ca nu a simțit mizerabila conducere Mao ista ?!
          Pentru neglijența conducerea Chinei trebuie condamnata la înaltă instituție judecătorească a lumii !
          Hitler a fost un criminal al umanității, precum și regimul comunist de la Beijing !
  • +6 (28 voturi)    
    Copiii (Marţi, 28 aprilie 2020, 18:31)

    schumi [utilizator]

    Nu va pregatiti deloc intrebarile, Hotnews...in vacanta de vara cine o sa stea cu copiii daca nu o sa mai existe subventiile, dar tot ce e privat tot inchis ramane?
    • +4 (4 voturi)    
      copii (Miercuri, 29 aprilie 2020, 10:40)

      Alynna [utilizator] i-a raspuns lui schumi

      Draga Schumi,

      cand ti-a platit vreodata statul statul acasa in timpul vacantei scolare? Ar fi normal sa plateasca acesti bani pana in 12 iunie cand se incheie anul scolar. In rest, fiecare se descurca cum poate...
  • +5 (45 voturi)    
    Desființarea P$D #Obligatorie (Marţi, 28 aprilie 2020, 18:38)

    un domn [utilizator]

    Închiderea Temporara a Ventilatoarelor : Antena 3 și Romania Tv #Obligatorie

    Naționalizarea Patrimoniilor “fruntașilor” Ciuma Roșie in cuantum de 35 miliarde euro #Obligatorie
    • -8 (12 voturi)    
      Ti-ai facut testul de COVID? (Miercuri, 29 aprilie 2020, 7:20)

      Incomod3 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Eu l-as face in locul tau... pare ca te-a afectat :)
  • +9 (31 voturi)    
    :) (Marţi, 28 aprilie 2020, 18:40)

    rei [utilizator]

    deci pana la urma testul din Franta cu deschiderea unei scoli a fost la nivel virtual intr-un laborator Pasteur?

    adica un test din gura-n gura pana a ajuns la prefectura.....ce a ajuns e mai putin important
    • +2 (6 voturi)    
      dar (Miercuri, 29 aprilie 2020, 9:08)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui rei

      Nu e tras nimeni la raspundere pentru raspandire de informatii false in starea de urgenta?
    • +1 (5 voturi)    
      Nu era scoala (Miercuri, 29 aprilie 2020, 10:06)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui rei

      Era liceu . Si nu era redeschis , era deschis . Multumit ?
      https://world-today-news.com/a-study-by-the-institut-pasteur-carried-out-in-crepy-en-valois-confirms-the-too-low-proportion-of-immunized-individuals/
    • -1 (1 vot)    
      te doare mintea... (Joi, 30 aprilie 2020, 2:26)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui rei

      Analfabetismul functional loveste la nivel inalt in Romania

      Asta ar fi un titlu de mare rasunet in presa nationala si chiar in cea internationala - mai pe romaneste unde dai si unde crapa...

      Studiul este aici:
      https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.18.20071134v1.full.pdf

      Ce este si mai grav este ca recomandari de la UNESCO spun ca mai ales acolo unde nu ai acces la internet, unde populatia este saraca si cam dusa in jos cu capul se recomanda reluarea activtiatilor scolare si chiar exista a framework for opening schools

      https://www.unicef.org/documents/framework-reopening-schools

      As da cu mana mea afara pe tampitul de la Sanatate si pe distinsa dna de la Educatie.

      Este trist tare...
  • 0 (22 voturi)    
    care este numarul de elevi care (Marţi, 28 aprilie 2020, 18:41)

    ..13 [utilizator]

    Nu au acces la internet?

    Care este numarul de materii care nu sunt acoperite online? Si care sunt acestea pe ani de studiu?
    • 0 (4 voturi)    
      De ce nu o întrebi pe madam Andronescu? (Miercuri, 29 aprilie 2020, 9:22)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Zisă Abramburica.Se lăuda cucoana și PSD-ul ei că au luat tablete la toți copii.Să le folosească acum.Se evită subiectul acesta.
    • +1 (1 vot)    
      sincer ma interesa un raspuns punctual (Joi, 30 aprilie 2020, 2:30)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Asa aruncatul pisicii de la unul la altul nu ma intereseaza.

      Mie mi se pare ca profesorii incepand cu cei din ciclul primar si terminand cu cei din universitati si-au cam luat salariile degeaba.

      Nu neg faptul ca unii au incercat sa faca ceva - dar este o diferenta semnificativa intre a presat ceva si a avea cursurile in structura stabilita anterior - chiar nu este uros de balansat de la predarea in clasa la cea online indifernt de abilitatea unui profesor de predare online.

      Mise pare un peisaj extrem de trist in care exista o mare majoritate care vrea sa triseze - ne trisam singuri si de aceea suntem unde suntem.

      Pacat
  • +11 (33 voturi)    
    de ce (Marţi, 28 aprilie 2020, 18:41)

    zaw [utilizator]

    D-le presedinte de ce bugetul pentru sanatate a fost mai mic decat in 2019,de ce bugete serviciilor asa zise de inteligenta,sunt mai mari decat in 2019,etc
  • -1 (35 voturi)    
    Prezentare... (Marţi, 28 aprilie 2020, 18:58)

    Nonidem [utilizator]

    Prezentare argumentata, serioasa,raspunsuri la obiect,decenta si profesionalism.Domnul Presedinte isi onoreaza functia.
  • -8 (22 voturi)    
    dl. Tapalaga (Marţi, 28 aprilie 2020, 19:33)

    ..13 [utilizator]

    L-a taxat pe Presedinte.
    Presedintele oarecum punctat - lovit.
  • -4 (12 voturi)    
    buna treaba facuta de presa ref. coruptie (Marţi, 28 aprilie 2020, 19:35)

    ..13 [utilizator]

    Multumesc.
    Tot asa.
  • 0 (26 voturi)    
    de ce ? (Marţi, 28 aprilie 2020, 19:42)

    Laura21 [utilizator]

    Iohannis de ce nu apare alaturi cu un interpret în limbaj mimico-gestual ?
  • -4 (40 voturi)    
    Minte iar (Marţi, 28 aprilie 2020, 20:18)

    galeo [utilizator]

    Prostovanul planetei
    • -1 (1 vot)    
      Poate ca ai argumente (Miercuri, 29 aprilie 2020, 14:52)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Dar ele nu apar in postarea ta.
      Ca de obicei.
      Macar acum te-ai semnat.
  • -5 (39 voturi)    
    ia uite-l ma (Marţi, 28 aprilie 2020, 20:21)

    Georgiana1995 [utilizator]

    Şi-a început campania ăsta? De fapt,este într-o campanie eternă! Lasă băh pe alţii,vezi de ţara asta de treaba ta,gata,lasă pesedeu lasă-l pe dRagnia,s-au dus gata ! Vezi de guvernu' ala prăpădit care îşi dă cu stăngu-n dreptu,se împiedică de gresie pe holuri! Bălmajitorii ăia care mormăie nimic!
  • +8 (42 voturi)    
    Experimentul cu scolile din Franta (Marţi, 28 aprilie 2020, 20:49)

    alfa1 [utilizator]

    Minciuna la nivel inalt !!!
    • 0 (6 voturi)    
      Cine plateste? (Miercuri, 29 aprilie 2020, 9:09)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui alfa1

      O astfel de minciuna cum trece nesanctionata?!
    • +1 (5 voturi)    
      Imprecizie la nivel inalt (Miercuri, 29 aprilie 2020, 10:05)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui alfa1

      E vorba de studiul pe liceul din oraşul Crepy-en-Valois din departamentul Oise, situat la nord de Paris .

      https://world-today-news.com/a-study-by-the-institut-pasteur-carried-out-in-crepy-en-valois-confirms-the-too-low-proportion-of-immunized-individuals/

      N-a fost deschis experimental dar a devenit focar pe cand era deschis . Mesajul ramane acelasi .
  • +6 (44 voturi)    
    Bai! (Marţi, 28 aprilie 2020, 20:55)

    Gigi Kent [utilizator]

    Bai terminati-va cu "da' de ce se deschid hotelurile daca nu se deschid restaurantele si liniile aeriene?", "da' de ce se deschid hotelurile daca nu putem iesi din localitate?". Voi sunteti cretini? Cui ii arde de concediu acum? Egal ce se deschide si nu, cum stati cu increderea in ziua de maine? Va arde de consum? Aventi veniturile neafectate? Nu va paste un somaj?

    Mai erau unii cu "pasaportul de sanatate". Doamne fereste! Sigur vor multi in vara sa plece in concediu in Grecia. Grup!
  • +17 (41 voturi)    
    Ce aiureală (Marţi, 28 aprilie 2020, 21:39)

    mopsu [utilizator]

    nimeni, dar nimeni n-a suflat o vorba de pensiile criminale si hotii de lemne si nepotism ... Bravos
  • -7 (17 voturi)    
    Viata Normala (Marţi, 28 aprilie 2020, 23:11)

    briciu [utilizator]

    La viata normala revenim cand scapam de Virusul PNL !!
    • -1 (5 voturi)    
      Virusul se numește PSD. (Miercuri, 29 aprilie 2020, 9:24)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui briciu

      El bântuie și acum.Stă ascuns și lovește.De aia nu te simți bine.Nu știi de ce să te ferești.
      • +2 (4 voturi)    
        vine (Miercuri, 29 aprilie 2020, 10:02)

        costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        si al doilea val, al treilea val, ca la gripa spaniola ?
  • -3 (17 voturi)    
    scapă cine poate (Marţi, 28 aprilie 2020, 23:39)

    di livio [utilizator]

    Este prematur să spunem că vom avea alegeri. Depinde de cum gestionăm noi epidemia.
    I Nu sunt de acord să facem alegeri cât timp e epidemia.
    Dacă nu se pot ține în siguranță, trebuie amânate. Nu voi tolera să avem alegeri sub semnul epidemiei.

    Există o legislație în vigoare care permite să stea acasă dacă scoala e închisă. Cred că foarte mulți au o problemă cu asta.
    Își va găsi fiecare familie o soluție proprie.
    Informație eronată cu redeschiderea scolilor din Franța?
    E un studiu făcut de Institutul Pasteur. Am zis că există un exemplu care ne arată că situația e complicată. Puteam să vă spun că în Italia s-a luat aceeași decizie, să nu se deschidă școlile. s-a bazat pe Italia cu 200.000 infectați, restu UE nu-l intere...alegeri nu și fiecare familie cu soluția ei...tradus din săsește SCAPĂ CINE POATE
  • -8 (14 voturi)    
    Să relaxăm???!!!?? (Miercuri, 29 aprilie 2020, 2:36)

    Traian2015 [utilizator]

    Ori se iau măsuri excepționale, ori renunțăm și scapă cine poate! Nu există nici o premisă de la care sa pornim ca sa spunem că epidemia se termina. La 250 de noi cazuri pe zi nu există nici un indiciu logic că este posibilă cea mai mică formă de relaxare. Din contră, este absolut clar că măsurile sunt insuficiente și mai ales incorecte. Trebuie sa se ia măsuri fără precedent. Trebuiesc stabilite pedepse drastice, măsuri de izolare mult mai severe decât acum, anchete și dosare penale pentru cei infectați, inclusiv pentru cadre medicale, militare sau MAI. Trebuie ca fiecare să răspundă cum s a infectat și cum a ajuns sa infecteze pe alții. Trebuiesc urgent marcaje speciale pe străzi și în toate locurile publice. Orice spații închise trebuiesc interzise, de exemplu magazinele inclusiv alimentare. Trebuiesc găsite alte soluții pentru distribuirea alimentelor. Trebuiesc măsuri fără precedent în toată uniunea europeană. La standardul actual 1/3 din populație sfidează cu bună știință aceste reguli. Este stare de urgență, este stare de război. Nu se poate ca președinte să ieși cu zăhărelul și să te mai gândești la capital electoral. Mă uit cu stupoare și văd cum de la sfârșitul lui Ianuarie toată Europa e cuprinsă de o prostie fara precedent. A ajuns specia la capătul existenței? Nu din cauza unui virus ci din cauza incapacității de a se mai adapta, schimba, acționa? Am ajuns chiar toți degenerați mental și am trăit ca animalele domestice in condiții ideale și ne am pierdut instinctul de supraviețuire? NU EXISTĂ IESIRE DECÂT PRIN MĂSURI DRASTICE DE IZOLARE SI PROTECȚIE MULT MAI SERIOASE DECAT CIRCUL DE PANA ACUM. Sau daca nu, renunțăm și pierdem 10% din populație.
    • +9 (9 voturi)    
      asa e! (Miercuri, 29 aprilie 2020, 8:49)

      M188 [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      Sa-i arestam pe toti la domiciliu, oricum multi din ei tot asistati sociali erau. Multi scrantiti pe lumea asta!
  • -4 (6 voturi)    
    Politicienii, prudenti in exprimarea opiniilor lor (Miercuri, 29 aprilie 2020, 5:54)

    hotnewsfil [utilizator]

    Presedintele : "Testare se face la persoana suspectă nu la tot poporul."
    Da, dar stiind ca virusul poate sa se instaleze in corpul unei persoane si sa dea semne de existenta candva, in interiorul unei perioade de 15 zile, persoana respectiva (oricare dintre noi!) este sau nu este "un suspact", care va fi sau nu va fi testat?
    Presedintele este un politician, nu un expert de prim rang in virusologie, mai ales in specificul comportamentului noului coronavirus.
    Ar trebui sa ii lase pe cei mai proeminenti specialisti sa decida asupra oportunitatii aplicarii testarii in masa, politicienii trebuind sa aplice ceea ce vor concluziona expertii..
    Desigur, avand in vedere lipsa de concluzii unanim recunoscute pe plan mondial, asupra manifestarilor noului coronavirus, expertii din tara noastra vor avea grija sa selecteze cele mai oportune masuri.
  • 0 (14 voturi)    
    Exista multe tipuri de smecherie! (Miercuri, 29 aprilie 2020, 6:06)

    hotnewsfil [utilizator]

    Daca observam trasaturile de comportament social, interuman, ale diferitelor semintii (etnii) care alcatuesc caleidoscopul totalitatii cetatenilor tarii noastre, se evidentiaza net diferinte si in privinta "smecheriei ", ca arma de disimulare a opiniilor, in lupta pentru parvenire, a indivizilor, pe diverse planuri.
    Astfel, distingem specificul net al tipului de smecherie romaneasca, nemteasca, ungureasca, etc., etc.
    Profesionistii de varf ai Psihologiei si Sociologiei au material "de lucru" din abundenta, ca sa alcatuiasca un "Dictionar Explicativ al Tipurilor de Smecherie" - DETS, cu al carui ajutor diferitele semintii (etnii) sa isi cunoasca, unii-altora, adevaratele, sincerele ganduri si intentii.
    Pana la aparitia unui asemenea bine-venit dictionar explicativ, procedam strict empiric, bajbaim, ne suspectam cand trebue si cand nu trebue, complet de-a valma.
    Daca luam, ca aplicatie, politicienii, de la cel mai din varf, pana la cei de la talpa partidelor, putem, si noi, neinitiatii in studii psihico-sociologice, sa distingem intre tipurile de smecherie romaneasca, nemteasca, etc.
    Fiecare dintre inaltii demnitari are si o doza de smecheri in alcatuirea caracterului sau, aceasta doza fiind dominanta la unii, suparator de evidenta chiar pe
    pentru asa noi, numitul "om de rand".
    Cand cel analizat, din punct de vedere a dozei sale de smecherie, este un amestec de doua, trei etnii, comportamentul smecheresc al celui observat capata nuante mai subtile, mai inselatoare, mai greu de depistat, de deslusit..
    Dictionarul mentionat mai sus (DETS) ar trebui sa cuprinda, in sectiuni distincte, si tipurile complexe de smecherie umana, ce apartin combinatiei, intr-un singur individ, a mai multor etnii.
    Desigur, oamenii de rand sunt interesati sa desluseasca (sa li se desluseasca), sa li se dezvaluie, in primul rand (ca prima urgenta), hatisul smecheriei celor ce ii conduc, din politica si din adminstratie, chiar din diferitele tipuri de profesii, cu care vine omul in contact.
  • +7 (17 voturi)    
    partea buna (Miercuri, 29 aprilie 2020, 6:32)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    Ca dovada ca oamenii sunt de fapt virusul planetei cum zicea Smith in Matrix uitati ce bine e afara de cand nu mai ies oamenii. Aer curat strazi libere nu mai e inghesuiala nu mai e agitatia si dementa din magazine nu mai sta nimeni in sufletu tau pe scara rulanta in lift la coada la orice nu mai sunt claxoane injuraturi accidente. Aia in Asia au vazut Soarele si cerul albastru de cand cu reducerea poluarii iar altii Himalaya de la 250 km. Nu mai zic de bucuria copiilor care au scapat de scoala :)) Singura problema e cu dentistii frizerii si tarfele. Aici trebuie gasita o solutie si nu neaparat in ordinea asta.
    • +5 (11 voturi)    
      ce fumati, fratilor? (Miercuri, 29 aprilie 2020, 8:46)

      M188 [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      Da, e minunat, balenele albastre rasufla usurate, gaura de ozon se inchide si asa mai departe
  • 0 (12 voturi)    
    guvernul e incapabil (Miercuri, 29 aprilie 2020, 8:39)

    eucomentez [utilizator]

    Avem un guvern e incompetent. Dupa ce au pus politia sa dea amenzi record pt oameni care au ramas fara locuri de munca sau au ajuns in somaj, dupa ce au ignorat nevoia iminenta de echipamente medicale spitalelor si populatia tot saraca a fost nevoita sa acopere echipamentele esetiale prin donatii, acum ne zic ca de fapt ei sunt baieti buni si ca noi trebuie sa preluam responsabilitatile statului.

    Eu zic ca ei sunt incompetenti si ar fi cazul sa demisioneze.
  • +7 (11 voturi)    
    pensiile speciale (Miercuri, 29 aprilie 2020, 8:41)

    eucomentez [utilizator]

    Asteptam reducerea salariilor pentru parlamentari si senatori si eliminarea pensiilor speciale de care beneficieaza un grup select care oricum au pensii imense. Astea ar fi masurile corecte.
    • +2 (2 voturi)    
      De acord (Miercuri, 29 aprilie 2020, 12:18)

      Unicatul [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      Total de acord. Nu am sa inteleg niciodata de ce se evita acest subiect. Problema lor si a altor indivizi de la nivel internationali, sunt pensionarii si incapacitatea guvernelor de a le sustine pensiile. De ce nu aplica un sistem unitar si anume (de ex,) orice fel de pensie evaluata undeva la 620 de euro. Suficient. Cei care au avut salarii/venituri mari, oricum au resurse nebanuite. Cei care au fost multi si adevaratii producatori de valori materiale si spirituale sunt undeva la 85% din resursele umane planetare si ar subscrie la un astfel de venit lunar.
  • 0 (8 voturi)    
    Avem un presedinte fricos (Miercuri, 29 aprilie 2020, 10:02)

    tontu [utilizator]

    Herr Klaus pentru medicii si sfatuitorii din jurul tau mereu o sa fie prea devreme pentru relaxare. Pentru noi ceilalti deja e prea tarziu. Tari precum SUA, Anglia, Franta, etc. isi pot permite sa tina economia blocata ca au de unde, noi nu. Daca prin absurd banii pe care ii administreaza actualul ministru de finante ar fi averea lui personala crezi ca i-ar cheltuii in acelasi mod, crezi ca ar tine toate "slugile" in casa si nu i-ar pune la munca?
  • +3 (5 voturi)    
    Voi ne credeti tampiti? (Miercuri, 29 aprilie 2020, 10:45)

    radu222 [utilizator]

    E uimitor cum postacii PSD pun pe seama altora exact ce a facut PSD in multiplele-i guvernari, citez: "dezmoştenirea generaţiilor care vin după noi prin vânzarea resurselor solului şi subsolului, prin defrişări masive, prin înstrăinarea sau falimentarea unităţilor economice, prin degradarea învăţământului şi a sistemului sanitar, prin politizarea excesivă a tuturor subsistemelor statului şi societăţii". Bai, voi ne credeti tampiti pe toti?
    • -2 (4 voturi)    
      Voi ne credeti tampiti pe toti? (Miercuri, 29 aprilie 2020, 12:17)

      gillda_47 [utilizator] i-a raspuns lui radu222

      ...vezi ca ai citat din Planul de Guvernare al PNL...si al activitatii prezidentiale de 6 ani!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by