Cum a promis USL in 2011 ca nu va accepta niciodata eutanasierea maidanezilor, printr-un protocol de colaborare cu ONG-ul lui Marius Marinescu

de Viorela Marin     HotNews.ro
Joi, 5 septembrie 2013, 3:32 Actualitate | Politic

Marius Marinescu si Victor Ponta, la semnarea protocolului de colaborare
Foto: Agerpres
In decembrie 2011, USL a semnat un protocol de colaborare cu Federatia pentru Protectia Animalelor si Mediului (FPAM), un ONG infiintat in aceeasi luna de fostul senator Marius Marinescu. Prin acest protocol, valabil pana in 2020, USL se angaja sa promoveze printr-o initiativa legislativa interzicerea eutanasierii cainilor comunitari. Mai mult, ONG-ul lui Marinescu a fost inclus in august 2013, printr-o decizie a premierului Victor Ponta, in Consiliul Economic si Social, organismul consultat obligatoriu de catre initiatorii proiectelor de acte normative.

Uniunea Social-Liberala (USL) si Federatia pentru Protectia Animalelor si Mediului (FPAM) au incheiat la 21 decembrie 2011 un Protocol de Colaborare pentru "protejarea mediului si apararea drepturilor animalelor din Romania", obiectivul urmarit fiind, in principal, interzicerea eutanasierii cainilor comunitari.

Potrivit documentului, USL si FPAM "vor colabora pentru implementarea politicilor de protectie a mediului si a animalelor (...) vor monitoriza activitatea Executivului, astfel incat sa opreasca si sa previna masurile abuzive luate de autoritati, precum si incalcarea legislatiei romane, a reglementarilor comunitare si a Tratatelor si Conventiilor europene si mondiale cu privire la protectia mediului si animalelor" si, de asemenea, "in urma consultarilor cu Federatia pentru Protectia Animalelor si Mediului, Uniunea Social-Liberala va depune, in Parlamentul Romaniei, in sesiunea legislativa de la inceputul anului 2012, o initiativa legislativa care sa impuna normele europene in ceea ce priveste gestionarea cainilor comunitari, prin interzicerea eutanasierii".

Protocolul este valabil pana la data de 21 decembrie 2020, se mai preciza in document.

  • Federatia pentru Protectia Animalelor si Mediului (FPAM) era la acel moment un ONG recent infiintat, la 8 decembrie 2011, de catre fostul senator Marius Marinescu, cunoscut pentru initierea legilor pentru protectia animalelor. In conducerea acestuia, pe langa Marius Marinescu, cu functia de presedinte de onoare, mai figureaza Mircea Serbanoiu - presedinte si Paula Iacob - prim-vicepresedinte.
  • Din activitatea ONG-ului: Un articol publicat in martie 2013 de ziarul Ring anunta ca Federatia pentru Protectia Animalelor si Mediului "este gata sa finalizeze o ancheta de proportii referitoare la traficul de caini din tara noastra". Potrivit ziarului, reprezentantii federatiei au strans deja probe si declaratii pe care le vor pune la dispozitia autoritatilor, reusind sa infiltreze oameni in organizatiile care se ocupa cu acest tip de trafic. "Maidanezii ajung in bordelurile zoofililor europeni, ajung in farfurii, in fabricile de pielarie. Din caini se fac pantofi si haine pentru tarile subdezvoltate. Cainii adoptati din Romania ajung in institutele de cercetari, acolo unde inca se mai practica testarea pe animale a medicamentelor si ajung in antrenamentele cainilor de lupta", declara presedintele FPAM, Mircea Serbanoiu.
La semnarea protocolului, la care au participat din partea USL presedintii Victor Ponta si Daniel Constantin (vezi imagini de la eveniment), actualul premier a pledat in favoarea interzicerii eutanasierii, insa a mentionat ca trebuie gasita o solutie in ceea ce priveste cainii comunitari, pentru a nu mai exista situatii in care oamenii sa fie muscati pe strada.

"Acordul pe care l-am semnat asta seara reprezinta un angajament politic (...) Este de fapt un angajament al meu, al colegilor care sunt aici, ca exista niste principii si exista o preocupare absoluta pentru tara in care traim, mult mai importanta decat orice interes politic de moment, chiar daca la un moment dat pentru partidul pe care il reprezentam poate sa fie mai bine pentru a avea niste voturi sau a obtine o alianta... Ne asumam faptul ca pe primul loc nu va fi interesul politic, ci ceea ce ne dorim noi pentru tara si pentru copii nostri", a sustinut atunci Ponta, potrivit realitatea.net.

"Ii inteleg pe cei care spun ca nu e normal sa fie muscati copii de caini sau batranii cand merg acasa, si intr-adevar nu e normal si trebuie sa gasim o solutie la aceasta problema. Dar nu e normal ca romanii sa fie batuti pe strada, nu e normal sa fie violati, nu e normal sa fie agresati pe strada. Noi ce facem? Concediem politisti si angajam hingheri. Asta este politica celui mic care taie imediat si celui musculos in uniforma militara care executa ordinele ca intotdeauna e mai bine sa gandeasca altul sa nu te obosesti sa gandesti tu", a mai aratat Ponta.

Semnarea acestui protocol a avut loc la o luna dupa ce Parlamentul votase o noua Lege a cainilor fara stapan, care prevedea posibilitatea eutanasierii cainilor dupa ce autoritatile locale consulta populatia, lege contestata de parlamentarii USL la Curtea Constitutionala.

  • ONG-ul lui Marinescu, inclus in Consiliul Economic si Social

Anul acesta, printr-o decizie publicata in Monitorul Oficial in data de 1 august, premierul a desemnat cele 15 organizatii neguvernamentale care fac parte din Consiliul Economic si Social (CES), alaturi de sindicate si patronate. Intre acestea se numara si Federatia pentru Protectia Animalelor si Mediului a lui Marius Marinescu. (Cei 15 membri ai plenului CES care sunt reprezentantii societatii civile sunt numiti prin decizie a primului-ministru, la propunerea Ministerului Muncii).

Consiliul Economic si Social este institutia consultata obligatoriu de catre initiatorii proiectelor de acte normative din domeniul sau de competenta, Parlament sau Guvern. Mai precis, initiatorii proiectelor de acte normative au obligatia de a solicita pentru acestea avizul consultativ al CES.

Astfel, dupa cum noteaza si organizatia pe site-ul sau, prin intrarea in CES, Federatia pentru Protectia Animalelor si Mediului "este recunoscuta ca singura autoritate in domeniul protectiei mediului, in care intra si animalele, din Romania","are un cuvant de spus cu privire la actele normative initiate de Guvern si Parlament pentru domeniul de competenta" , si "poate initia proiecte de acte normative din sfera ei de activitate, care vor fi avizate de catre reprezentantii CES".


Cine este Marius Marinescu


Marius Marinescu a fost senator in legislatura 2004-2008, ales pe listele Partidului Democrat. Exclus din PD in 2007, el a intrat apoi in Partidul Conservator, din care a demisionat in 2009, inscriindu-se la scurt timp in PRM.

Este initiatorul proiectului de lege pentru modificarea si completarea legii 205/2004, privind protectia animalelor, devenita legea nr.9/2008 (Legea Marinescu I).

El a initiat de asemenea si un proiect de lege pentru modificarea si completarea OUG155/2001, privind programul de gestionare a cainilor fara stapan (Legea Marinescu II).


Istoricul legii cainilor fara stapan
(Vezi aici traseul legislativ al proiectului de lege)

Proiectul legislativ a fost initiat in 2007 de Marius Marinescu. In acelasi an, proiectul a fost adoptat de Senat. Au urmat nenumarate discutii, amendamente si modificari, pentru ca in noiembrie 2011 Legea cainilor fara stapan sa fie adoptata de Camera Deputatilor, for decizional in acest caz. Forma in care a fost adoptata de deputati prevedea posibilitatea eutanasierii cainilor dupa ce autoritatile locale consulta populatia prin sondaje de opinie, referendumuri sau adunari de cartier. Vezi aici forma adoptata de Camera Deputatilor in 2011.

La finalul lunii noiembrie 2011, dupa ce legea a fost aprobata de Camera Deputatilor, 70 de deputati PSD si 54 de deputati PNL au sesizat Curtea Constitutionala. Potrivit sesizarii, prevederile Legii de modificare si completare a OUG 155/2001 incalca articolul 61 alineatul 2 din Constitutie, intrucat forma in care a fost adoptata in 22 noiembrie de Camera Deputatilor difera fundamental de proiectul aprobat la Senat. Problema eutanasierii si a conditiilor in care este dispusa aceasta este principala problema a legii, considera semnatarii sesizarii.

In ianuarie 2012, Curtea Constitutionala a decis ca este neconstitutionala Legea referitoare la cainii comunitari, care prevede ca eutanasierea animalelor fara stapan se va putea face dupa ce autoritatile locale vor consulta populatia. In motivarea CCR se arata ca solutiile prevazute nu sunt clare si previzibile, iar autoritatile locale trebuie sa apeleze la eutanasiere doar in ultima instanta, dupa epuizarea celorlalte masuri.

Ulterior proiectul de lege a fost trimis la Senat pentru reexaminare, iar pe 12 martie 2013 a fost supus la vot in Senat. De data aceasta, proiectul elimina posibilitatea eutanasierii cainilor agresivi sau a celor care nu au fost adoptati din adaposturi intr-un anumit termen. Eutanasierea va putea fi facuta numai in cazul in care medicul veterinar declara cainele ca fiind bolnav incurabil. 

"Este o victorie a Senatului, e o victorie a civilizatiei, este o victorie a senatorilor, care au inteles acest proiect de lege si au votat pentru, este si o victorie a iubitorilor de animale si, nu in ultimul rand, este si o victorie a mea", declara atunci Marius Marinescu, initiatorul proiectului, care a asistat la dezbaterile din Senat de la balconul din sala de plen, insotit de un grup de iubitori de animale.

El a mai sustinut atunci ca fosta guvernare a schimbat sensul acestei legi la 180 de grade, introducand eutanasierea.

























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

8651 vizualizari

  • +61 (67 voturi)    
    Ponta & toti politicienii (Joi, 5 septembrie 2013, 4:43)

    AndreiIonescu1 [anonim]

    Ziua asta ar trebui sa fie zi de doliu national. La fel ca oricare alta zi in care mor copii in spitale din cauza medicilor, la fel ca in oricare alta zi in care mor copii in accidente de masina pt ca politistii au luat spaga sa dea permise berbecilor.

    Un copil de 4 ani a murit din cauza voastra, astia care nu stiti decat sa furati si sa va bateti joc de oamenii de rand. Nu mai pasati responsabilitatea, toti sunteti vinovati si toti trebuie sa platiti ... si veti plati ...
    • +27 (27 voturi)    
      din pacate (Joi, 5 septembrie 2013, 8:31)

      blackbird [utilizator] i-a raspuns lui AndreiIonescu1

      din pacate ma numar printre unul din gloata, unul care se ascunde in spatele gloatei, care, prin prostie, lene, lipsa de educatie, lipsa de timp, indiferenta, frica de a face ceva, orice.... inchid ca bovina ochii la cate si mai cate. In loc sa fac ceva prefer sa dau like sau sa savurez un articol, un comentariu cu care ma identific, care, in ignorata si ipocrizia mea, cred ca ar fi schimbat radical lumea .

      Si doar unele din acele cazuri...
      - persoane care ofere mancare maidanezilor, desi in fiecare dimineata ma latra, alearga si am fost aproape muscat.. nu am facut nimic... dar nimic
      - permit spaga desi stiu ca ea exista (si aici intra nasul de la cfr, "examene" masluite, spaga politistului de la rutiera, atentia medicilor)
      - permit furtul/risipa/distrugerea din proprietatea comuna dar si cea privata
      - permit constructii ilegale desi stiu ca lipsa acelui perete o sa puna in genunchi blocul la primul cutremur

      Din pacate TOTI suntem vinovati... ca nu facem nimic
      • +18 (18 voturi)    
        unde e javra aia de marinescu acum (Joi, 5 septembrie 2013, 11:15)

        snowflake [utilizator] i-a raspuns lui blackbird

        Unde e javra aia de marinescu acum sa ne mai explice el cat de inofensivi sunt maidanezii si ca este mai bine sa le dam drumul innapoi pe strazi cainilor decat sa ii eutanasiem.
        Cat despre potaia de ponta stim cu totii ca se schimba dupa cum bate vantul.
    • -12 (30 voturi)    
      doliu (Joi, 5 septembrie 2013, 9:15)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui AndreiIonescu1

      categoric problema cainilor vagabonzi e o problema majora, care trebuie rezolvata, nu doar pentru Bucuresti, insa,
      cu toata scarba pe care mi-o provoaca atat primul mincinos al tarii cat si nesuferitul de doctor primar general, vina majora pentru tragedia lui Ionut apartine in exclusivitate bunicii acestuia.
      nu poti lasa un copil de 4 ani in parc in grija fratelui de 6 ani.
      dealtfel nici pe cel de 6 ani nu-l poti lasa nesupravegheat .
      ce doamne iarta-ma o fi fost in capul ei?
      • -9 (17 voturi)    
        Punctat (Joi, 5 septembrie 2013, 10:18)

        cmg_george [utilizator] i-a raspuns lui Gobelin

        Bine punctat dar din pacate cu asta nu se poate face asa mult tantam in massmedia!
      • +19 (19 voturi)    
        tu (Joi, 5 septembrie 2013, 10:40)

        AndreiIonescu1 [anonim] i-a raspuns lui Gobelin

        1) ai iesit vreodata in parc sa vezi cum se joaca copiii? Ai vazut ca cei de peste 4 - 5 ani sunt foarte greu de supravegheat?

        2) i-a lasat nesupravegheati intr-un loc care se considera (relativ) sigur. nu pe strada, nu in parcarea supermarketului, ci in parc.
        • -4 (4 voturi)    
          E da (Joi, 5 septembrie 2013, 13:54)

          cmg_george [utilizator] i-a raspuns lui AndreiIonescu1

          Fara suparare... dar cum sa consideri un teren privat un loc sigur?

          Eu nu zic ca nu sunt o problema cainii comunitari dar in cazul asta nu este doar vina lor!
      • +22 (22 voturi)    
        Draga domnule, (Joi, 5 septembrie 2013, 10:45)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Gobelin

        Daca n/ar fi existat JAVRELE, bunica era de vina 100%!
        Asa, cu un pericol in plus, de vina este tov. primar, tov. plagiator si toti a(l)colitii lor... si abia apoi bunica!
        A da vina pe un om, cand o javra omoara, mi se pare prea mult!
        Acum vina PREPONDERENT este a JAVREL:OR care conduc un govern national si unul local
        Omul primeaza, nu JAVRELE!
      • +16 (16 voturi)    
        in exclusivitate? (Joi, 5 septembrie 2013, 10:51)

        Angelica68 [utilizator] i-a raspuns lui Gobelin

        Vina apartine IN EXCLUSIVITATE bunicii? Daca nu-l sfasiau cainii il gasea VIU dupa cele 40 de minute. E vinovata ca i-a pierdut din ochi (ceea ce este foarte usor in cazul unor copii de 6 si respectiv 4 ani a caror energie si dorinta de explorare este debordanta), nu pentru ca l-au sfasiat cainii!
        Poate ar trebui sa tinem copii inchisi in casa si sa lasam strazile si parcurile cainilor fara stapan, sau poate sa scoatem copiii in lesa pe strada!
      • +15 (15 voturi)    
        O singura intrebare (Joi, 5 septembrie 2013, 11:09)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Gobelin

        Dar japonezul ucis de caini, si el trebuia supravegheat? De cine? Unul mai batran ca el sau mai tanar?

        PS: Da, nesupravegheat probabil ca Ionut chiar daca nu era atacat de caini poate murea din alta cauza, deci supravegherea este esentiala. Insa povestea lui este doar capsa detonanta pe bomba problemei cu cainii. Problema in sine a supravegherii este problema bunicii lui, insa cea a cainilor este a noastra a tuturor.
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns andrei ionescu (Vineri, 6 septembrie 2013, 7:31)

        Livut [utilizator] i-a raspuns lui Gobelin

        Corect-vina cea mai mare o are bunica lui Ionut care trebuia sa supravegheze nepotii nu sa stea pe banca la taifas-dar despre acest lucru nu pomeneste nici o televiziune care de o saptamana ne asasineaza la figurat cu tema cainilor vagabonzi- au si ele un subiect de care sunt bucurosi ca au ce discuta.
    • +21 (21 voturi)    
      sa ne ajute D-zeu sa-i facem sa plateasca! (Joi, 5 septembrie 2013, 9:36)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui AndreiIonescu1

      prea multe am inghit din partea lor, prea mult si-au batut joc de noi. Daca va sosi vreodata momentul nu voi avea mila pentru niciunul dintre ei.
      • -7 (9 voturi)    
        Din pacate... (Joi, 5 septembrie 2013, 10:56)

        triciupa [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

        ... deocamdata vor plati cainii. N-au nici o vina, desigur, ei fac ceea ce natura i-a invatat sa faca atunci cand nu mai au un stapan si se reintorc la viata semi-salbatica dar asta nu e un argument, nu-i asa? Vor fi ucisi in masa tocmai pentru ca oamenii vinovati sa nu plateasca nimic, niciodata: nici comunistii care au demolat casele si au creat problema cainilor vagabonzi, nici parintii iresponsabili care-si lasa copii nesupravegheati, nici politicienii penali, nici ong-urile care sifoneaza banii pentru caini, nici "iubitorii" de caini care-i adopta doar pentru a-i abandona pe strazi in cateva zile, NIMENI! Pur si simplu canii vor fi ucisi iar toti ceilalti vor ramane exact asa cum sunt: multumiti de sine si nederanjati de nimeni.
        Inainte de a sari cu minusurile, lasati o clipa de-o parte ura impotriva cainilor si ganditi-va ce ar fi fost daca primariile, politicienii, ong-urile ar fi furat doar cu 10% mai putin. Mai aveam azi acest subiect?
        • +12 (12 voturi)    
          Problema cainilor (Joi, 5 septembrie 2013, 11:12)

          Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui triciupa

          Este una nesustenabila: consuma resurse in timp ce produc doar catei.

          Dvs intrebati daca ONG-urile furau cu 10% mai putin. Eu pun problema altfel: daca erau eutanasiati (chiar impuscati) cainii si toti banii mergeau la sanatate si invatamant, cum era?

          Si eu am doi motani, dar IN CASA, nu liberi pe strada si ajut un adapost pt animale cu mancare (nu bani, caci banii sunt tentatie).
          • 0 (8 voturi)    
            Ati inteles gresit! (Joi, 5 septembrie 2013, 12:07)

            triciupa [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

            Pledoaria mea nu este pro-caini pe strazi! Eu ma revolt fata de permanenta impunitate a celor care sunt responsabili pentru asta.
            Cainii nu se afla pe strazi pentru ca asa au vrut ei, ce e asa de greu de inteles? Diversi oameni, fie din ticalosie, fie din venalitate, fie din amandoua sunt responsabili pentru cainii vagabonzi. Cainii vor fi ucisi iar oamenii vinovati nu vor pati nimic. E clar acum?
            Cat despre afirmatia ca problema cainilor este nesustenabila pentru ca sunt consumatori de resurse si produc doar catei, sper sa va dati seama ca ea se aplica exact in acesti termeni si majoritatii oamenilor... oare ar trebui sa-i impuscam?
            • +4 (4 voturi)    
              Tu deviezi subiectul... (Joi, 5 septembrie 2013, 14:08)

              gicu sculeru [utilizator] i-a raspuns lui triciupa

              Ultima dvs. afirmatie, domnule, este o manipulare ilogica. Sper ca iti dai seama ca pui pe acelasi plan oamenii si cainii. Atunci, pe cale de consecinta logica:
              1. De ce doar cainiil? De ce protectia animalelor nu se refera si la pisici, pestii de acvariu, vaci, oi, capre, gaini etc.
              2. Pentru animale, in general sa inventam un sistem de asistenta sociala? Pensii, servicii turistice pentru cainii merituoasi?
              3. Ar trebui sa introducem votul universal egal si secret inclusiv la cini.

              Cred, ca societatile, comunitatile, orasele, in principiu, sunt ale oamenilor, nu ale animalelor.
              Sa evitam absurdul, totusi....
              Cainii cu stapan sunt sterilizati. Cei fara stapan, sunt eutanasiati. In toata lumea, fara echivoc.
              • 0 (2 voturi)    
                Din nou, aceeasi evitare... (Joi, 5 septembrie 2013, 16:19)

                triciupa [utilizator] i-a raspuns lui gicu sculeru

                ... sistematica a subiectului din postarea mea. NU SUSTIN PREZENTA CAINILOR FARA STAPAN PE STRAZI! Clar? Eu acuz oamenii ticalosi si venali care au facut ca sa existe acesti caini pe strazi, oameni care NU VOR PATI NIMIC! Cainii vor plati cu viata dar cei care i-au transformat in animale salbatice cum vor plati? In nici un fel! Poate neintelegerea porneste de la prioritati: pentru tine e mai importanta uciderea cainilor si orice altceva ti se un bruiaj iar pentru mine e mai importanta sanctionarea oamenilor vinovati, asta-i tot! Ceea ce faci tu este un discurs paralel: practic ignori subiectul post-ului la care ai dat raspuns si pledezi pentru cauza in care crezi, uciderea cainilor. Foarte bine, e optiunea ta dar ce legatura are asta cu responsabilitatea oamenilor care au impins lucrurile pana aici? Despre ei nimic, nici o vorbulita?
            • +1 (1 vot)    
              Raspunsuri (Joi, 5 septembrie 2013, 17:26)

              Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui triciupa

              1. Cainii nu sunt pe strazi ca au vrut ei. Putem divaga filosofic pe aceasta tema 100 de ani si tot nu am epuiza subiectul. Nici eu, de exemplu, nu am fost consultat daca sa ma nasc sau nu. Asa au decis altii pentru mine (parintii). Dar indiferent de filisofie efectul e acelasi: cainii SUNT pe strazi, ca vor sau ca nu vor ei.

              2. Responsabilii sunt de secole. Si acum 100 de ani erau caini pe ulitele din Bucuresti. Nu atat de multi, dar erau. Ce facem, ne intoarcem la Decebal sa vedem cum a scapat primul caine?!? Trecutul cu vinovatii sai nu avem cum sa-l mai schimbam. Tot ce putem face e sa corectam din prezent catre viitor.

              3. Oamenii nu trebuie impuscati cand devin prea multi intrucat societatea umana se autoregleaza, adica se impusca unii pe altii. Asta fac de cand exista. Nu e nevoie sa decida cineva cine trebuie impuscat ca se impusca si singuri.

              4. Cei care iau apararea cainilor pe baze "ecologiste" ca vai saracele animale le aduc aminte ca ecologismul se ocupa cu conservarea biodiversitatii. Cainii de pe strazi nu sunt biodiversitate pentru ca nu se afla in habitatul lor natural. Da, putem discuta cum ca noi oamenii ne aflam in habitatul cainilor (caci in fond cainii sunt mai seniori pe Terra ca noi) insa nu despre filosifie e vorba.
    • +6 (6 voturi)    
      Toti politicienii? (Joi, 5 septembrie 2013, 11:35)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui AndreiIonescu1

      Nu fi mincinos si penibil! In timp ce unii au facut o lege care sa rezolve problema, USL-ul lui Viorel si Cacarau s-a opus. Asa ca lasa-ne cu fitilele hipsterice.
  • +18 (18 voturi)    
    istroia e mai lunga (Joi, 5 septembrie 2013, 6:27)

    TataNorvegiu [anonim]

    Acelasi Marius Marinescu a initiat o lege pentru reglementarea situatie ciinilor inanul 2007 care s-a plimbat pe la comisii pina in 18 noiembrie 2011 si care a fost votata cu scandal in ziua de 22.11. Cei care au votat impotriva au fost parlamentarii PSD/PNL. Dupa care 70 de par;amentari tot din PSD/PNL au contestat-o la CC ude a fost declarata in iarna lui 012 neconstitutionala. Mi-am permis sa scriu despre asta aici Despre oameni si ciini. http://wp.me/p3kArQ-cL
  • +38 (38 voturi)    
    Cainele - animalul sacru (Joi, 5 septembrie 2013, 6:40)

    cititor_hotnews [utilizator]

    Eu nu inteleg, ce naiba au asa special cainii astia? Cainii o fi fost zeii la care se inchinau dacii si avem o frica ancestrala ca nu cumva sa-i suparam? Chiar a innebunit lumea? Ba ca e o crima sa omori un caine, ba ca nu e crestineste, ba ca sunt niste suflete nobile. Toti "iubitorii de animale", daca nu au niste fracturi logice imense in creier, de ce nu protesteaza in fata abatoarelor, avicolelor unde se "masacreaza" animale? De ce nu picheteaza ei o haita de lei in savanele Africii pentru ca si leii omoara tot felul de animale? Dar sufletele astea nobile care sunt cainii, atunci cand nu mananca ei copii de 4 ani si mananca mancare speciala, aia nu contine carne a altor animale? Chiar ni s-a atrofiat orice instinct de perpetuare a speciei? Cum sa ne punem copiii in situatie de care-pe-care cu niste haite de caini in parcuri? Trioul Marinescu-bideu, pacientul Vadim si baba aia avocata si turnatoare chiar ne-au spalat creierii? Milioane de ani de evolutie ne-au plasat in varful lantului trofic si noi acum ne oferim copiii pranz pentru caini? Alocam pentru ingrijirea cainilor in adaposturi mai mult decat alocatia pentru un copil? Conceptul de "iubitor de animale" e un non-sens, nu exista asa ceva, nu il mai folositi. Puteti in schimb folosi "iubitor al cainilor si dusman al porcilor", "iubitor al pitbull-ilor si dusman al pechinezilor", "iubitor de maidanezi si dusman al copiilor de 4 ani", "iubitor al leilor si dusman al zebrelor".

    Ipotetic, daca cu 1 zi inainte de tragedie venea cineva si spunea "In 24 de ore, Ionut va fi mancat de un maidanez, insa nu va spun care e acel maidanez", noi trebuia, in 24 de ore, sa ii omoram pe toti maidanezii (daca gaseam injectii bine, daca nu, cu furci, topoare etc) ca sa salvam 1 om. Asta e raportul de valoare: toti maidanezii de pe lumea asta contra vietii unui om. Orice alta solutie la aceasta problema ipotetica nu poate veni decat dintr-o natura si minte denaturate.
    • +19 (19 voturi)    
      bravos!!! (Joi, 5 septembrie 2013, 10:20)

      ganditorul_2012 [utilizator] i-a raspuns lui cititor_hotnews

      ...absolut CORECT...
    • +21 (21 voturi)    
      Cainele - sacru (Joi, 5 septembrie 2013, 10:35)

      a-z [utilizator] i-a raspuns lui cititor_hotnews

      SUBSCRIU!

      Fiind urmasii a cateva milenii de populatii ce au pascut exclusiv numai oi si capre si care au trait simbioza cu caini, iata ca si urmasii acestora au reusit sa transorme si Bucurestiul (si toate orasele mari ale tari, caci cele mici sunt de fapt sate mai mari!) intr- o stana .

      Caini latra cel puti 9 ore pe noapte atzatzandu-se din strada in strada si din cartier in cartier . Ziua maidanizeaza Bucurestiul, mai musca o roata mai omoara cate un locuitor sau un turist, mai mananca ce le dau "iubitorii de animale" debili, mai dorm prin fata caselor la umbra sau la adapost de frig...si noaptea o iau de la inceput.

      Daca s-ar pune o taxa corecta pe ficare caine cu proprietar (ca aproape in toata lumea) si s-ar eutanasia cainii vagabonzi vom vedea ce mai ramane din asa zisii IUBITORII de CAINI si alte alnimale!

      Curaj Dle Primar caci in 6 ani ati vazut ca nu cu vorbe si referendum-uri (ce se va intampla daca 50% din populatie nu vine la vot???) se rezolva problemele ci cu vointa urmata de actiune
    • +10 (10 voturi)    
      Nu aveti dreptate (Joi, 5 septembrie 2013, 11:14)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui cititor_hotnews

      Dreptate are situatia reala: viata unui om in Romania nu are valoare. Punct. Asta explica tot, absolut tot, nu numai problema cu cainii.
  • +14 (16 voturi)    
    cretinii de serviciu:ponta & cacaru (Joi, 5 septembrie 2013, 8:34)

    Blue_James [utilizator]

    indivizii ponta si cacaru, in decursul catastrofalei existente politice au facut un sir lung de imbecilitati!!!!unul este cretin si celalalt mitoman...
  • +19 (19 voturi)    
    USL a semnat... (Joi, 5 septembrie 2013, 8:47)

    triciupa [utilizator]

    ... un protocol cu organizatia lui Dogaru prin care se angaja sa desfiinteze DNA, ANI, CCR, CSM si in general sa destructureze statul de drept. Isi mai aminteste cineva de asta? A fost mediatizat in 2012 in timpul loviturii de stat.
    Observam ca uslamul a respectat protocolul cu organizatia lui bideu, n-ar fi posibil sa-l respecte si pe cel cu Dogaru, ca semne sunt, slava domnului? Tema asta nu merita un protest? Nu-i suficient de emotionanta ca maidanezii si nici suficient de cool ca remegeceu'?
  • +22 (22 voturi)    
    astazi e doliu... (Joi, 5 septembrie 2013, 8:51)

    neaos [utilizator]

    cu totii astazi trebuie sa fim solidari cu familia aflata in doliu... in loc sa se bucure de minunea de a avea un copil, acesti oameni au un copil mort pe masa. un copil la care doar talpile au ramas intregi.
    Sa fim solidari cu familia si sa ne gandim la suferinta ei.
    Dumnezeu sa-l ierte.


    Dar noi nu avem voie sa uitam si sa iertam nimic.
    RAZBOIUL incepe maine.
  • +20 (20 voturi)    
    Proptocolul-gunoi ! (Joi, 5 septembrie 2013, 8:52)

    hotnewsfil [utilizator]

    O canalie si un dobitoc au semnat un protocol!
    Atata au putut, atata au facut acesti prostovani demagogi.
    S-a inspirat unul din prostia celuilalt.
    Dupa ce au semnat, s-u intrebat : 'Ba, om fi facut bine cu protocolu' asta? Dracu stie !'
  • +21 (21 voturi)    
    brqavos, naţiune! (Joi, 5 septembrie 2013, 9:08)

    barbu007 [utilizator]

    câţi oameni mai trebuie să sufere pentru ca boborul să priceapă că ăştia lasă câinii flămânzi pe stradă, înşfacă banii pentru hrănirea şi sterlilizarea lor, pe care apoi îi folosesc prin campanii (inclusiv electorale) prin care se asigură de voturile prostimii?
  • +17 (17 voturi)    
    vor plati, dar cand mama naibii? (Joi, 5 septembrie 2013, 9:12)

    Daniel Manaila [utilizator]

    Vor plati vor plati dar cand naiba!! DE 24 de ani le tot spunem ca or sa plateasca! Si dupa 24 de ani suntem asa de adormiti incat am trecut prin cateva accidente cu cianuri, au mai murit oameni muscati de caini, au mai murit copii prin spitale din cauza unei banale fracturi la o mana si pentru aia ia uitati. Cu cata ardoare sunt alesi aceleasi jeuguri, aceleasi nimicuri si mai mult cu cata pasiune ne uitam la televiziunile din Romania care sunt de ce mai joasa speta:latrinele, b1, tvr1 si altii.
    Tot timpul intreb: cat o sa mai dormim?
  • +18 (18 voturi)    
    o victorie a civilizatie? (Joi, 5 septembrie 2013, 9:15)

    21unas [utilizator]

    Un copil de 4 ani omorat de caini este urmarea "victoriei a civilizatiei". IDIOTI IRESPONSABILI!
  • +19 (19 voturi)    
    imaturitate (Joi, 5 septembrie 2013, 9:30)

    Vuck [utilizator]

    Imaturitatea lui Ponta (si ma refer aici la imaturitate in general nu la cea politica) reiese elocvent din disponibilitatea acetuia de a se fi angajat la orice promisiuni numai ca sa acceada la putere. Sfatuit sau nu de altii a promis si s-a angajat sa faca cele mai aberante lucruri fara a-si pune o clipa problema ca oamenii isi vor reaminti de acestea cand se va ivi ocazia.
    In cel mai penibil mod balcanic si-a asumat sa arunce cu praf in ochii celor aflati mai mult sau mai putin in varii suferinte, promitandu-le marea cu sarea.
    CAnd vine insa vremea sa si faca ce a promis se ascunde, evitand sa-si asume vreo responsabilitate pentru ca in ochii lui, Boc si Basescu au pierdut sustinearea alegatorilor pentru ca si-ai asumat niste lucruri putin populare.
    Caracterul sau insa il indeamna spre cealalta extrema: el va pierde acceasi sustinere pentru ca nu este capabil sa-si asume nimic semnificativ.
    El este o marioneta si utem doar banui cine se afla in spatele sau, iar cireasa de pe tort va fi un Presedinte incapabil si el de asumari. Dincolo de asta cuplul (premier ,si dorit viitor presedinte)a fost si va fi o perfecta ilustrare a proverbului"Cum e sacul ase e si peticul"...numai ca in cazul de fata avem de a face cu doua petice.
  • +14 (14 voturi)    
    USL-amul penibil si criminal (Joi, 5 septembrie 2013, 9:34)

    Sani [utilizator]

    Bai, pai urmasul lui Ilici & Co. nu puteau fi decat dupa chipul si asemanarea acestora.

    Fatarnicia este o caracteristica a politicianului roman. De toate culorile. Si...cred ca nu a politicianului ci si a ....romanului de rand....a babelor care plangeau de mila cainilor (ca "poza" in fata vecinilor)...a ONG-urilor lui Oprescu...etc...

    Dar orice s-ar zice, prostia si nemernicia acestor triburi USL-amiste nu are limita.
  • +8 (8 voturi)    
    Si cum au actionat ulterior (Joi, 5 septembrie 2013, 9:44)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    http://www.camera-deputatilor.ro/proiecte/2007/900/10/2/sesizarecaini.pdf
  • +7 (11 voturi)    
    de acord in mare parte (Joi, 5 septembrie 2013, 9:47)

    victor L [utilizator]

    @ AndreiIonescu1,
    iti inteleg revolta, nu esti singurul revoltat.
    Dar scotind la iveala sloganul "Ponta & toti politicienii" vrei sa minimalizezi si sa uniformizezi lumea. Si astfel dai dovada de ipocrizie.
    Lumea nu e uniforma in niciun domeniu; pina la urma, biologic, nici gemenii nu se aseamana.
    Asa ca, daca Ponta a plagiat nu inseamna ca toata lumea a plagiat. Iar daca Ponta face mizerii in politica nu inseamna ca toata lumea face la fel.
    Si, marturisesc, ti-am dat un minus, si nu voi aplauda cu tine "toti sint escroci". Nu.
    • -1 (9 voturi)    
      aha.... (Joi, 5 septembrie 2013, 10:15)

      rider [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      atunci te rog sa ne dai un nume de parlamentar (deputat,senator, etc...) care "nu este un escroc", care se lupta pentru noi, cetatenii, fara vreun interes personal? (material si aici excludem salariul lunar conform legii)

      crezi ca exista?
      • +6 (12 voturi)    
        sunt cativa (Joi, 5 septembrie 2013, 11:24)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui rider

        care traiesc doar din salariu de parlamentar dar voteaza ca o oaie cum spune crizelu sau plagiatorul.
        nu acest aspect este cel mai important. trebuie sa se lupte cu canaliile(colegii) lui. sa-i hartuiasca si sa ii dea in vileag ori de cate ori acestia o fac iar lata.
        cred ca cel mai bun exemplu in acest moment este MRU. este unul din putinii care nu are afaceri si mai ales nu are afaceri cu statul. nu si-a angajat rudele in administratie si nici nu l-am vazut facand lobby pt o anumita companie.
        a fost dat jos tocmai ca nu a hranit bine baronii pdl si pt ca incepuse curatenia in guvern.
        la ora actuala, este de departe unul din cei mai buni oameni politici pe care-i avem. singura problema pe care i-o reprosez este ca nu este suficient de incisiv. poate si pt ca este boicotat in permanenta de televiziuni.
    • +9 (11 voturi)    
      exact (Joi, 5 septembrie 2013, 10:23)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      asta-i cea mai mare greala a noasta. d-aia am ajuns unde am ajuns.ne simtim comozi sa spunem ca toti sunt la fel in loc sa ne informam si da, sa votam raul cel mai mic la fiecare scrutin. sa ridicam mereu stacheta. este singura solutie. oricum noi gasim bube in cap si celui mai cinstit om care apare.
      stam comozi in fata televizorului si gandim ca unii ca badea, gadea, ursu etc sunt zei si stiu ei ce spun in loc sa verificam fiecare informatie.
      de exemplu aceasta stire, privitorii de latrine, care sunt prea lenesi sa verifice, vor luat ca adevar ce a spus ponta ieri ca ei (usl) au incercat dar acum 14 base a fost vinovat ca s-au inmultit cainii. si ramane cu aceasta informatie in loc sa vada ce mincinos cronic avem la guvern.
    • +5 (5 voturi)    
      nu ai inteles (Joi, 5 septembrie 2013, 11:50)

      AndreiIonescu1 [anonim] i-a raspuns lui victor L

      timp de 23 - 24 de ani nu a facut nimeni nimic vis-a-vis de problema asta. daca ei (POLITICIENII) dadeau niste legi clare, se asigurau ca sunt aplicate, atunci noi astilalti (nu generalizez, dar nici nu vreau sa numesc) nu am fi abandonat cainii asa usor, nu am fi fost nevoit sa dam mancare cainilor de langa bloc, nu am fi fost nevoiti sa ne aparam nevestele / copii cu batele.

      Ei (POLITICIENII) sunt principalii vinovati. Nu sunt eu ipocrit. Ipocrit e oprescu care da contracte partenerilor de afaceri ai lu' fi-su. Ipocrit e ontanu ca da concerte in fiercare luna si plateste artisti noname cand ar putea face altceva cu banii aia. ipocrit e ponta ca in mainile lui e tara asta (nu vreau sa intram in discutii de separarea puterilor in stat). ipocriti sunt toti care iau bani din problema asta si care nu fac nimic (de la ong-uri pana la angajatii primariei).
  • +20 (20 voturi)    
    Caini si oameni maidanezi (Joi, 5 septembrie 2013, 9:52)

    Cindrel [utilizator]

    Daca, era mancat de maidanezi un copil cu bona filipineza, azi aveam in vigoare Legea martiala pe intreg teritoriu,
    Cum, Ionut a fost un copil care nu face parte din elita LOR, se trateaza situatia cu nesimtire specifica, cu multa falsitate si tehnici de diversiune.
    Suntem condusi de niste fiare mai crude si mai salbatice decat maidanezii.
  • +14 (14 voturi)    
    Normele europene nu interzic eutanasierea! (Joi, 5 septembrie 2013, 10:06)

    Raducaj [utilizator]

    Reducerea numarului de animale fara stapan: CONVENTIA_EUROPEANA_PENTRU_PROTECTIA_ANIMALELOR_DE_COMPANIE

    Capitolul III – Masuri suplimentare cu privire la animalele fara stapan
    Articolul 12 – Reducerea numarului de animale fara stapan
    Atunci cand o Parte considera ca numarul de animale fara stapan constituie o problema, va lua masurile legislative si/sau administrative necesare pentru reducerea numarului acestora prin metode care nu cauzeaza dureri, suferinte sau stress care ar putea fi evitate.
    a) Astfel de masuri vor indeplini urmatoarele conditii:
    (i) daca astfel de animale trebuie sa fie capturate, aceasta trebuie sa se faca in functie de natura animalului, producand minimum de suferinte fizice si psihice;
    (ii) daca animalele capturate sunt adapostite sau sacrificate, aceasta trebuie sa se faca in conformitate cu principiile prezentei conventii.
    b) Partile se obliga sa respecte:
    (i) procedarea la identificarea permanenta a cainilor si pisicilor prin mijloace corespunzatoare care sa nu produca dureri, suferinte sau stress decat usoare sau temporare, cum ar fi tatuarea insotita de inregistrarea numarului impreuna cu numele si adresele proprietarilor;
    (ii) reducerea reproductiei neplanificate a cainilor si pisicilor si promovarea sterilizarii acestora;

    (iii) incurajarea persoanelor care gasesc caini sau o pisici fara stapan sa semnaleze acest lucru autoritatii competente.

    Articolul 13 – Exceptii cu privire la capturare, detinere si sacrificare
    Exceptii la principiile stabilite in prezenta conventie cu privire la la capturarea, detinerea si sacrificarea animalelor fara stapan pot exista numai daca sunt inevitabile, in cadrul programelor guvernamentale de control al bolilor.
    Sursa:
    http://ebookbrowsee.net/conventia-europeana-pentru-protectia-animalelor-de-companie-pdf-d340113127
  • 0 (10 voturi)    
    BAsescu e divina! (Joi, 5 septembrie 2013, 10:55)

    Razvan_M [utilizator]

    evident.
  • +11 (11 voturi)    
    Niste javre (Joi, 5 septembrie 2013, 10:57)

    JustinCase [utilizator]

    Niste javre politice apara alte javre.
  • +10 (10 voturi)    
    USL (Joi, 5 septembrie 2013, 11:02)

    vlad.pe [utilizator]

    1. Sa inteleg ca daca imi fac un ONG impotriva uciderii animalelor de exemplu Vaca si gasesc un senator care sa-mi sustina propunerea inseamna ca se poate da o lege care sa interzica sacrificarea Vacilor ?

    2. Este absurd ce se intampla, USL a acceptat propunerea lui Marinescu pentru a avea sustinerea asociatiilor Pro Maidanezi, dar noi restul ce facem ?
    Parerea noastra nu conteaza ? a celor care locuim in cartiere pline de haite de maidanezi nu in zone rezidentiale Cotroceni, Kiseleff, Primaverii .. suntem buni doar pentru a plati taxe si impozite ?

    3. Unde este guvernul care ar trebui sa ne protejeze copiii ?

    Cati oameni, copii, batrani mai trebuie sa moara, sa fie mutilati, speriati pentru ca USL sa inteleaga ca nu mai trebuie sa existe maidanezi pe strada ?
  • +8 (8 voturi)    
    concluzie (Joi, 5 septembrie 2013, 11:12)

    Angelica68 [utilizator]

    Deci concluzia este ca USL si fostele glorii prezente la eveniment (nici unii dintre ei nu traiesc in cartiere si nu umbla printre haite de caini), impreuna cu decanul baroului Bucuresti, sunt impotriva eutanasierii cainilor fara stapan (nu COMUNITARI, domnilor!). Care ar fi pasul urmator, promovarea drepturilor colective ale cainilor comunitari, pentru ca nu-i asa, ei apartin comunitatii, iar comunitatea este intotdeauna responsabila/vinovata fata de ei? Atat de departe s-a ajuns?
  • +15 (15 voturi)    
    veniti la miting (Joi, 5 septembrie 2013, 11:17)

    Alfabetix [utilizator]

    Vineri in piata Romana la 19.30.
    Trebuie o lege pentru toata tara care sa permita eutanasierea, nu un referendum pe care sa il arunce la cos a doua zi.
    Si in plus DEMISIA OPRESCU pentru ca e vinovat de neglijenta criminala in serviciu.
  • +9 (9 voturi)    
    Tobogan... (Joi, 5 septembrie 2013, 11:40)

    Sani [utilizator]

    Numele tau este USL.

    Sau invers!

    Indivizii astia au intrat in deruta:
    1. se cearta
    2. nu-si raspund la telefoane
    3. comunica prin presa
    4. isi dau in gat (altfel cum se afla atatea "secrete"?)

    Vesnica intrebare catre USL-inosi & Friends:
    Bai, voi cei 70% sunteti multumiti?
    Aveti copii?
    ...sau vreti caini?

    Alta chestiune:
    Voi astia care nu ati agreat USL-ul (nici PDL-ul evident) nu stiti ca in viata rareori ai prilejul sa-i alegi pe cei cu adevarat buni?
    In politica romaneasca este aproape imposibil!
    Dar ai ocazia sa-i lasi pe altii sa aleaga cea mai proasta alternativa (v. USL la 70%).

    Intrebare catre legumele de mai sus:
    Si data viitoare veti face la fel?
  • +1 (5 voturi)    
    bani si voturi (Joi, 5 septembrie 2013, 11:51)

    avalahul [utilizator]

    pe cei mici care comenteaza, protesteaza si se dau cu fundul de pamant din "dragoste" de maidanezi nu-i iubesc , dar cred ca as putea totusi sa le iert prostia.

    dar sunt aia mari din varf care inteleg problema, pot s-o rezolve, stiu ca singura solutie aplicabila in momentul de fata e eutanasierea, DAR nu vor s-o faca ca sa nu piarda bani si voturi….eee…pe aia i-as inchide pe rand noaptea intr-un parc mare si frumos, sa vedem ce iese.
  • +2 (6 voturi)    
    Desi sunt credincioasa (Joi, 5 septembrie 2013, 12:06)

    Gabi M [utilizator]

    nu pot decat sa le urez tuturor celor care au fost si sunt impotriva maidanezilor care nu sunt adoptati si tinuti in case,s fie si ei si rudele lor mancati de fiarele lamande din parcuri si de pe strazi.
  • +5 (5 voturi)    
    interesanta poza (Joi, 5 septembrie 2013, 12:55)

    BulaTov [utilizator]

    o strangere de labuzte intre doi catei!
  • 0 (0 voturi)    
    Ranjetul lui Oprescu (Vineri, 6 septembrie 2013, 8:48)

    ciuc [utilizator]

    Acum inteleg nonsalanta si zambetul inconstientei. Spatele era asigurat de o ineptie legislativa si de coruptie. Paula Iacob, Marinescu &Company fac legile Romaniei astazi? In ce societate traim?
  • 0 (0 voturi)    
    Prea multa agresivitate (Luni, 9 septembrie 2013, 16:06)

    mango [utilizator]

    A fost intr-adevar o tragedie, favorizata de doi factori realitate:primul este inconstienta adultilor ce au in grija copii,ce nu realizeaza ca a iesi cu copilul intr-un mediu deschis inseamna PERICOL: pericol la traversarea strazii, pericolul furtului acestuia, pericolul ca acesta sa cada victima unui agresor sexual, pericolul de a fi muscat de vreun animal etc.
    Al doilea este prezenta acestor animale amarate pe strazile oraselor. Toti, dar absolut toti politicienii au folosit(amintiti-va anul electoral 2012) au folosit imaginea cainilor din strada pentru a accede la putere.Si au obtinut puterea.
    Iar acum este o isterie nationala favorizata de massmedia,de asa zise actrite ce si-au gasit un debuseu in a manifesta si a mai auzi lumea de ele,caci altfel ioc,favorizata si de politicieni care mai de care morali(dar vai unde se ascunde infractorul).
    Nu s-a dorit niciodata ca acest aspect negativ social al cainilor ce bantuie prin Romania sa fie rezolvat.Nu s-a dorit pentru ca pentru autoritati reprezinta bani frumosi.Nu ONG-urile sunt vinovate ele fac si ele ce pot iar statul trebuie sa plateasca pentru serviciile prestate de acestea. Banii rulati de stat sunt nenumarati,dar de la aceasta tragedie sa ajungem sa ardem mii de caini,sa ajungem cel mai violent popor din Europa este o rusine.
    S-a constituit vreodata o comisie-responsabila nu formata din hahalere-care sa stabileasca biologic si teritorial cam cati caini sunt ?Nu. Am discutat cu persoane de specialitate cu masuratori in areal ,iar cifrele furnizate sunt pe tot cuprinsul capitalei cu tot cu suburbii circa 20-25.000 de caini.Cifra de 60.000 ca si cea de peste 100.000 aruncata in campaniile electorale precedente sunt din manseta(ca sa nu spun din burta).
    Oricum sunt multi,numai ca pana cand nu vei identifica toti cainii aflati pe langa case,si aplica sanctiuni, vor continua sa fie aruncati in strada circa 10 pui de la fiecare posesor de femela pe an. De acolo provin cainii strazii, suflete ce nu au nicio vina.
    • 0 (0 voturi)    
      Nedreptăţi în lanţ (Luni, 9 septembrie 2013, 23:04)

      Regret [utilizator] i-a raspuns lui mango

      Se pare că toate tragediile acestui popor se finalizează cu mici răfuieli între noi, fără ca marii și adevărații vinovați să plătească vreodată.Au fost pedepsiți cei vinovați de moartea bolnavului abandonat dezbrăcat pe stradă, cu perfuzii în braț?Sau cei care au distrus prin incompetență ferme de animale,lăsate să moară de foame? M-a dezgustat și întristat "echipa" justițiarelor de "LA MĂRUŢĂ" care, neținând seama de comentariile de specialist ale Prof.M. Pop, cereau sânge de câine,fără să ia în considerație că nu animalele au răspunderi în societate,ci oamenii. Nu câinii sunt vinovați că își apără un teritoriu și niște stăpâni de care au nevoie vitală (instincte ancestrale) și cărora li s-au devotat dar care, din păcate,sunt doar strada și trecătorii.Să înțelegem că ei acționează sub imperiul derutei,fricii și nesiguranței. Este vorba de animale(nu de oameni)care depind total de noi.Nu pledez pentru câini pe stradă. Au o viață infernală, nemeritată de nici o ființă pe acest pământ.Să nu uităm însă că,de fapt,suntem în această situație și noi și câinii,datorită unei nepăsări, lăcomii și minciuni criminale,din partea celor care ne-au promis, și nouă și câinilor o viață decentă, de-a lungul a 20 de ani.Lor trebuie să le cerem socoteală și soluții nu să dezlănţuim un măcel național,care ne va desființa în ochii statelor civilizate. Să ne păstrăm rațiunea și echilibrul.Să nu uităm copila aceea de 14 ani care, noaptea, când a descoperit că i-au fost otrăviți cei câțiva prieteni, câini, umbla plângând dărâmată, de la unul la altul.O traumă care o va marca pe viață și o vor avea milioane de copii dacă se va proceda brutal.Să-i obligăm pe conducători să rezolve uman și demn, măcar o dată în viața lor, o problemă vitală pentru noi, nu pentru ei. Şi o întrebare:dacă băiețelul ucis era cu o bonă străină de familie,era și ea considerată nevinovată, cum o consideră unii pe bunică?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă