Noul proiect de tara al Romaniei: la ataaac!

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Luni, 2 decembrie 2013, 1:00 Actualitate | Opinii

Vlad Mixich
Foto: Cristian Stefanescu
​Asa e, avem nevoie de un nou proiect de tara. Dupa ce am reusit sa ajungem in UE (mirabila sansa!), Romania e ca un alergator fara cursa: face scandal pe margine, sparge seminte si traieste din gloria trecutului.

Avem nevoie de un alt obiectiv tangibil pe care sa-l folosim pentru a ne judeca concret conducatorii: cand sa le spunem „pa” sau cand „mai ramai”. Fara o astfel de tinta comuna riscam in viitorul apropiat sa ne urcam unii pe peretii altora, ametiti de felurite fantasme radicale.


Ce proiect de tara ne propun cei mai importanti lideri politici ai momentului? Vrem, nu vrem, prin puterea si vizibilitatea pe care o au, ei sunt cei dintai care pot da tonul.

Traian Basescu propune reintregirea tarii, unirea cu Republica Moldova: „Eu cred ca acum e oportun sa o spunem. Avem acest obiectiv, daca vor vrea moldovenii”.

In ultimii ani diplomatia romaneasca a ales sa nu verbalizeze oficial astfel de dorinte unioniste pentru a nu alimenta inutil acuzatiile de revizionism pe care ni le aduc rusii. Decizia s-a dovedit pana acum a fi una inteleapta, dar Traian Basescu s-a razgandit chiar inaintea summit-ului de la Vilnius, acolo unde Republica Moldova a parafat un parteneriat important cu UE.

In termeni reali, parafarea acestui acord echivaleaza pentru Moldova doar cu inscrierea in cursa spre UE. Practic nici nu s-a dat startul, totul este inca reversibil. Si atunci de ce s-a hotarat presedintele Romaniei sa schimbe tonul atat de abrupt?

Exista trei teorii:
  • Cea emisa de cercurile apropiate administratiei prezidentiale spune ca Traian Basescu doreste sa lase mostenire proiectul reunificarii Romaniei celui care-i va urma la Cotroceni. Presedintele s-a folosit de ocazia summit-ului pentru a testa reactia celorlalti lideri europeni. Ce vor spune acestia atunci cand vor auzi formulat asa, pe sleau, ca Romania vrea sa se uneasca cu Moldova?

Un fapt: presedintelui Basescu nu i-a fost personal reprosata, la Vilnius, declaratia de miercuri. Dar numeroase semne de mirare au fost prezente la alte niveluri.   

  • Zonele critice cu administratia prezidentiala sustin ca totul nu este decat un cinic calcul electoral facut in vederea unei potentiale candidaturi a Elenei Basescu la europarlamentarele din 2014. Sustinerea fatisa a tezei unioniste are potentialul de a aduce un numar suficient de voturi, alaturi de sprijinul logistic acordat de primarul Chisinaului, Dorin Chirtoaca, proaspatul nas al nepoatei presedintelui.
  • In anumite medii ale diplomatiei romanesti declaratia lui Traian Basescu este interpretata ca un mesaj adresat direct Rusiei. Daca Rusia va scoate Moldova de pe traseul european, cum a facut cu Ucraina, atunci risca sa o impinga in bratele unei Romanii cu apetente unioniste. Europenizarea Moldovei este asadar singura solutie de a evita reconstruirea podurilor de flori peste Prut.
Cel mai probabil este ca toate explicatiile de mai sus sa fie valabile intr-o anumita masura, dar efectele cuantificabile deocamdata sunt doar doua:
  • Unirea se profileaza ca o viitoare tema de campanie electorala in conditiile in care moldovenii cu pasaport romanesc vor putea vota la alegerile din 2014 din Romania. In acelasi timp, comunistii moldoveni au primit munitie neasteptata pentru a-si sustine acuzatiile de revizionism aduse Romaniei.
  • Politicienii de la Chisinau (Vlad Filat, Iurie Leanca, Marian Lupu) resping abordarea lui Traian Basescu, continuand de altfel o veche traditie inceputa inca din 1866 la Iasi, atunci cand un grup de boieri moldoveni nemultumiti de exodul tuturor functiilor si ministerelor importante la Bucuresti au initiat, cu sprijin rusesc, o miscare separatista.
Realist vorbind, reunirea Moldovei cu Romania este posibila astazi doar sub umbrela Uniunii Europene. Sa vorbesti acum despre unire in termeni nationalisti, chiar daca ai avea in fond dreptate, este si inutil si contra-productiv. Doar daca, nu cumva, primeaza logica electorala (un sondaj util aici despre cat de mult suntem dispusi, noi romanii, sa platim pentru unirea cu Republica Moldova).

Si Victor Ponta doreste sa construiasca „un proiect de tara care sa ne uneasca, sa ne mobilizeze si sa ne faca din nou sa fim mandri de Romania”.

Dincolo de aceste vorbe goale, din mesajul transmis de 1 decembrie se intelege ca noua viziune a premierului Ponta este sa „scoatem tara din izolare si [sa] lucram la noi proiecte mari - independenta energetica, afirmarea unor domenii cheie, precum agricultura, industrie auto si IT sau dezvoltarea infrastructurii”.

Triumfalismul si limba de lemn in care este scris mesajul premierului Victor Ponta de 1 decembrie este imposibil de comentat, dar aveti rabdarea sa-l comparati cu un alt mesaj, transmis in urma cu aproape 150 de ani de primarul de atunci al Bucurestiului.

Victor Ponta, premierul Romaniei in 2013: „Trebuie sa fim mandri ca parcursul nostru in Europa si pe plan international devine unul tot mai solid. Acest an marcheaza inceperea unui amplu proces de reafirmare a pozitiei noastre in lume, un proces prin care Romania isi regaseste puntile de legatura cu Europa, SUA si cu alti prieteni istorici din toate colturile lumii. (...) Sa privim spre viitor, sa dam noilor generatii un nou proiect, un nou sens, o noua speranta. Sa ne propunem ca in urmatorii ani sa continuam pe acest drum, un drum pe care il privesc cu speranta, pentru ca avem suficiente motive sa fim optimisti si increzatori in fortele noastre”.

Dumitru C. Bratianu, primarul Bucurestiului in 1866: „Frumoasa noastra revolutiune a sfortat admiratiunea lumii. Europa, uimita de intelepciunea patriotismului vostru, a suspens cursul lucrarilor sale si asteapta tot de la voi si numai de la voi. Romani! Toata Europa are incredere nemarginita in ursita voastra... voi, care prin a voastra unanimitate ati uimit Europa, aratati-va ceea ce sunteti: inainte mergatori ai popoarelor”.

Concluziile va apartin.

Avem asadar doua proiecte de tara: un basm unionist cu iz electoral si o sceneta caragialesca de glorie si senzatie. In niciunul dintre ele nu am vazut mentionate doua cuvinte simple: spitale si scoli.

Cautam sa ne reintregim tara, dar in spitalele romanesti pacientii sunt hraniti din galeti, ca porcii. Scoatem Romania din izolare si incepem un amplu proces de reafirmare pe plan international, dar nicio universitate romaneasca nu se gaseste in primele 600 din lume.

Cu alte cuvinte, o ducem bine. La noi acasa ne-am rezolvat toate problemele grave. Putem purcede la cucerirea lumii. La ataaac!

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

10055 vizualizari

  • +1 (31 voturi)    
    test (Luni, 2 decembrie 2013, 1:21)

    methalman [utilizator]

    Hai sa fim unionisti regalisti! Daca tot are nevoie Romania de target-uri mai precise, de ce sa nu vorbim si de faptul ca romanul de rand are nevoie si de un etalon la care sa se raporteze atunci cand vorbim de bun simt, responsabilitate samd. Inainte sa dai minus gandeste-te la ce se raporteaza romanul - manele si can-can-uri!
    • +6 (32 voturi)    
      cu duda in frunte? (Luni, 2 decembrie 2013, 9:38)

      -Myth- [utilizator] i-a raspuns lui methalman

      Fratilor poate va intra bine in cap: NU EXISTA rege al Romaniei. Ultimul a abdicat, fugit si lasat romanica balta! Deci despre ce vorbim aici?
      • +1 (19 voturi)    
        cateva corectii (Luni, 2 decembrie 2013, 10:35)

        Sorrows [utilizator] i-a raspuns lui -Myth-

        1. A fost silit sa abdice
        2. Nu a fugit, a fost alungat
        3. Nu a lasat romanica balta, ci a luptat pentru tara cu toate mijloacele pe care le-a avut la dispozitie (da, de-acolo, din Elvetia)
        4. Ultima pe lista, cu voia Dvs.: exista Rege al Romaniei si acela se numeste Mihai I.

        P.S. Exista aspecte istorice pe care le-ati invatat Dvs. la scoala care nu mai sunt valabile. Incercati sa va puneti la curent cu noutatile.
        • +10 (20 voturi)    
          corectii vreti sa aplicati voi (Luni, 2 decembrie 2013, 11:56)

          -Myth- [utilizator] i-a raspuns lui Sorrows

          1. Nu trebuia sa se intoarca in tara sa abdice, putea sa ramana in Occident (si lasati gargara cu cei 10.000 de studenti ca nici pana azi nu i-a gasit nimeni)
          2. Intradevar nu a fugit, s-a dus linistit cu garantia comunistilor.
          3. As plange si eu din Elvetia de biata Romanie fara sa fac nimic concret decat sa particip la dansuri de societate si baluri caritabile
          4. NU exista rege al Romaniei, dupa cum am mentionat din momentul in care abdicat a pierdut si titulatura!

          PS Istoria e factuta de invingatori sau macar de cine o scrie; azi maine pot sa scriu si eu o carte de istorie care poate peste cateva sute de ani va fi folosita ca sursa alternativa la istoria oficiala, dar asta nu inseamna neaparat ca va fi si corecta!
          • +2 (12 voturi)    
            Neintelegere (Luni, 2 decembrie 2013, 12:44)

            methalman [utilizator] i-a raspuns lui -Myth-

            Eu doar am explicat de ce ar fi buna monarhia. Nu am spus ca trebuie sa fie Mihai I sau Nicolae sau mai stiu eu care. Am spus doar avantajele si necesitatea unei astfel forme de guvernare. Poate ne luam un alt rege de prin lumea asta care nu are sanse la tron la el in tara si mai schimbam astfel putin sangele asta albastru. Acum e mai simplu ca in trecut - doar e globalizare :).
            Sunt simple teorii si vreau sa fie tratate ca atare, prin dezbateri!

            p.s. ne pierdem timpul cu comentarii pe aici in timp ce statul lucreaza impotriva cetateanului, libera exprimare cenzurata ieri la bacau, astazi oameni batuti la Pungesti samd.
          • +2 (2 voturi)    
            UNEORI...! (Luni, 2 decembrie 2013, 18:39)

            GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui -Myth-

            Istoria este scrisa si de invingatori, dar este citita si rau inteleasa de catre persoane tendentioase si prost informate!
            Problema nu este nu cine a fost sau cine va fi rege, ci daca romanii sunt pregatiti ca Romania sa redevina o monarhie constitutionala, asa cum a fost intre 10 ,ai1866 si 30 decembrie 1947, monarhia fiind forma de organizare traditionala in istoria milenara a poporului roman! Dupa 66 de ani de comunism si post-comunism republican, a sosit momentul ca romanii sa revina la traditia stramoseasca! "NIHIL SINE DEO!"
            • -4 (6 voturi)    
              tot 66 de ani a durat si ,,milenara'' traditie (Luni, 2 decembrie 2013, 20:01)

              kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

              regala a Romaniei : 10 mai 1881- 30 12 1947.
              EXregele sa plece de unde au venit stramosii sai, daca nu, unde si-a intarcat mutu' iapa.
              Romanii de aceea sunt in acest hal, s-au tradat unii pe altii, si i-au pupat in fund pe straini.
              • +2 (2 voturi)    
                Nu, iubitule... (Marţi, 3 decembrie 2013, 4:09)

                lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

                Republica am fost din 48 (adusa cu tancurile Armatei Rosii), iar primul presedinte din istoria Romaniei sau a tarilor componente (Muntenia, Moldova, Transilvania) a fost Nicoale Ceausescu. Al doilea a fost Ion Iliescu. Ultimul pe lista, cu voia d-voastra, Traian Basescu.
                In rest deci, Romania a fost monarhie.
                QED
          • +2 (2 voturi)    
            Surprinzator!... (Marţi, 3 decembrie 2013, 4:05)

            lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui -Myth-

            Cum pedeleii se transforma in iliescieni sadea. Si inca in iliescieni ai inceputului ultimului deceniu al ultimului secol, caci de atunci pana si fostul prim de la Iasi a mai dat-o cotita...
      • 0 (8 voturi)    
        Mith, (Luni, 2 decembrie 2013, 16:38)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui -Myth-

        In primul rand Regele Mihai traieste; in al doilea rand ii urmeaza Principesa Margareta; In al treilea rand Radu Duda, care oricum nu ar conduce tara, este o aparitie mult mai distinsa si mai educata decat de-alde Ponta, Antonescu, Basescu & comp. si face parte din familia regala care ne-ar pune in legatura cu tarile cele mai evoluate din Europa.
        Poate ati putea sa ne spuneti ce bine v-a adus dumneavoastra republica de urati cu atata pasiune monarhia.
        In final v-as sugera sa va puneti la zi cu informatiile despre Regele Mihai. S-a dat drumul la adevar in ceea ce priveste regimul monarchic din Romania!
        • +1 (9 voturi)    
          deci si prin urmare (Luni, 2 decembrie 2013, 17:24)

          -Myth- [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

          In primul rand fara suparare si fara a vrea sa-l jignesc pe Dl. Mihai, dar mie mi se pare ca e putin afazic; pe langa asta un om care sta la masa celor care i-au interzis sa revina in tara imi spune multe de caracterul lui sau poate de memoria lui?
          In al doilea rand dna Margareta abia stie lega doua cuvinte pe romaneste, cum ma poate reprezenta ea pe mine ca roman?
          In al treile rand prefer un "betivan" ca Basescu sau un "xerox" ca Ponta decat pe Duda, care doar joaca rolul unui print. La faza cu Antonescu ai nimerit-o nu am ce zice si un babuin ar reprezenta mai bine Romania.
          NU urasc cu pasiune monarhia, dar nu poti sa bagi poporului roman pe gat monarhia pentru ca nu suntem nici englezi, nici spanioli, nici danezi etc. Din punctul meu de vedere monarhia e un concept perimat si dupa cum vezi toate marile monarhii isi tin casele regale pe post de exponate, administrarea tarii este facuta de altii.
          Avem nu putine cazuri de monarhi nebuni, tocmai din cauza cosangvinizarii si a pastrarii genelor pure!

          Cat despre asa zisul rege Mihai, te rog spune-mi ce a facut el PRACTIC pentru tara asta. Am tot respectul pentru Ferdinand 1 pe care-l consider unul din cei mai mari romani si fara el si Carol 1 tara asta era mult mai in spate la momentul actual, dar acelea au fost alte vremuri!
          • +1 (1 vot)    
            M-ati lamurit. (Marţi, 3 decembrie 2013, 16:16)

            Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui -Myth-

            V-ati insusit-o pe-aia cu "minciuna sta cu regale la masa". N-are rost sa va mai argumentez nimic intrucat chiar dumneavoastra va contraziceti singur. Si, paradoxal, aveti si certitudini clare.
            • -1 (1 vot)    
              asta nu e "argument"; (Marţi, 3 decembrie 2013, 18:22)

              cetatean [anonim] i-a raspuns lui Leul in iarna

              de-abia daca se califica la categoria "raspuns", e mai degraba o reactie penibila de pipitza lasata fara argumente, a carei singura carte ramasa de jucat e cea a "onoarei ultragiate"; daca atitudinea regalistilor este ca a dumneavoastra, nici nu e de mirare cat de putini sustinatori ai monarhiei au mai ramas. jalnic.
          • +1 (1 vot)    
            Post scriptum (Marţi, 3 decembrie 2013, 16:24)

            Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui -Myth-

            Dupa felul in care va adresati catre interlocutor cu persoana a doua singular imi dau seama de ce ii preferati regelui pa Ponta si Basescu.
      • -1 (5 voturi)    
        Atata istorie ai invatat?! (Luni, 2 decembrie 2013, 18:21)

        GRANDFATER [anonim] i-a raspuns lui -Myth-

        Sau esti unul dintre aceia pe care scoala romaneasca i-a scos... cum a zis Presedintele!
        • +1 (5 voturi)    
          ironia si / sau sarcasmul (Luni, 2 decembrie 2013, 18:58)

          -Myth- [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATER

          nu ajuta nici la un dialog rational, nici la progres!

          Alte argumente ai? Poate o lectie de istorie adevarata""?
  • +5 (7 voturi)    
    hmmm (Luni, 2 decembrie 2013, 1:28)

    ampersand [utilizator]

    Noi putem porni la cucerirea lumii, poate-am fi şi cucerit-o deja, numai că...

    http://youtu.be/sbGpleT5eLo?t=1m50s

    P.S Am văzut sceneta de mai sus chiar în acei ani, şi-a păstrat valabilitatea intactă.
  • -5 (25 voturi)    
    Alt speriat de unirea cu Basarabia (Luni, 2 decembrie 2013, 1:33)

    dumitrica [utilizator]

    Da, Basescu nu este serios cind vorbeste de unirea cu Basarabia, urmarind doar scopuri politice ce tin de lupta sa cu Ponta si PSD-ul insa nu pot sa nu remarc faptul ca lui Mixich ideea ca Moldova de la Chisinau va fi parte din Romania intr-un viitor oarecare nu ii place deloc, Romania Mare inspirindu-i teama.
    Ce treaba au scolile si spitalele de care vorbeste Mixich cu unirea?! Ca roman as fi de acord sa cumpar piine pe cartela toata viata daca asta ar fi conditia unirii cu Basarabia.
    • +6 (16 voturi)    
      Sa va explic: (Luni, 2 decembrie 2013, 10:33)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      70% dintre romani vor - ca si dvs - unirea cu Moldova; 42% dintre ei cred ca soarele se invarteste in jurul pamantului si cam tot atati traiesc in locuinte fara wc;

      daca macar vreo 20 de ani am reusi sa ne concentram pe niste obiective simple, cum ar fi alfabetizarea si canalizarea, poate ca la sfarsitul acestui efort vom fi in stare sa formulam alte "proiecte de tara" - unele care sa aiba o oarecare legatura cu epoca in care traim si mai putin cu paradigmele secolului 19.
  • +5 (19 voturi)    
    MIRABILA MIRARE ! (Luni, 2 decembrie 2013, 1:51)

    GRANDFATHER [anonim]

    Sunt mirat si in acelasi timp placut surprins sa constat ca HotNews ar si jurnalisti de certa valoare profesionala! Rezonez cu toate ideile continute si sustinute in aest articol! Dar sunt putin agitat si usor crispat de eventualitatea ca domnul Vlad Mixici sa fie interpelat martial de vreun postac ultras cu (ne)mirabila intrebare: "Cu cat te-a platit, bai Mixich, Vocea Rusiei ca sa compui mizeria asta de articol, uslamistule?!"(sau alte variatiuni si variante pe aceiasi tema!)
  • -3 (15 voturi)    
    Excelent articol! (Luni, 2 decembrie 2013, 2:25)

    Kepler [utilizator]

    Adevarul Adevarat!
  • +29 (33 voturi)    
    Ponta e de vis (Luni, 2 decembrie 2013, 2:56)

    Wanheda [utilizator]

    Nici visele cele mai pesimiste cred ca n-a visat romanul (ala adevarat nu uslacul latrinist) ca o sa aiba sef al guvernului un om atat de prost si jos dpdv moral.
  • +12 (24 voturi)    
    Domnule Mixich sunteti roman? (Luni, 2 decembrie 2013, 3:14)

    ddoina [utilizator]

    Credeti ca daca nu ne vom uni cu RM vom avea spitale si scoli mai bune?
    La sfarsitul articolului scrieti de rezolvarea problemelor de la NOI - la noi inseamna si RM daca nu stiati.
    O sa ne fie foarte greu dar merita unirea.
    • +1 (11 voturi)    
      pentru CE merita ?! Sau pentru CINE? (Luni, 2 decembrie 2013, 8:28)

      vio [anonim] i-a raspuns lui ddoina

      Ca tot ziceti ca ne va fi greu !
      Puteti sa detaliati ?!
  • +5 (11 voturi)    
    Nu Romania trebuie sa ceara unirea.... (Luni, 2 decembrie 2013, 5:29)

    Lucky1 [utilizator]

    ...Romania trebuie sa devina o mireasa extrem de dorita de moldoveni, ca si de celelalte minoritati nationale. pentru a-si pastra unitatea statala, iar in privinta unirii trebuie sa gandeasca bine ce costuri si, mai ales, ce riscuri implica acea unire.
    Dar cu smecherasii pe care-i avem la conducere, niciodata nu vom deveni mireasa cu care ar vrea sa-si uneasca viata altii.
    Romania inca nu este nici macar un stat stabil, vedem atentate la institutiile statului chiar din randul celor ce ar trebui sa dea exemplu de respect.
    Sigur, toata lumea stie ca tara are nevoie de scoli, spitale, drumuri, legi si, in general o infrastructura care sa atraga investitori seriosi. Dar cine sa construiasca toate astea? Semecherasii nostri care nu vad mai departe de propriul lor buzunar? Nu, absolutamente nu. Romania n-are nici o sansa...
  • -15 (19 voturi)    
    fara cap si fara noima.... (Luni, 2 decembrie 2013, 8:24)

    costica [anonim]

    Traian Basescu "a terminat-o" cu Romania si cu romanii, e bine, bine, e foarte bine !!!
    Suntem la coada Europei la toate capitolele, asta a fost obiectivul lui pentru Romania si pentru romani !!!
    Sa-i vada intrati in UE, ca da bine, desi multi oficiali europeni au afirmat in anii trecuti ca UE a facut o mare EROARE admitand Romania si Bulgaria in UE, tari absolut nepregatite dar miscarea era politica, anti-Rusia si atat, exact ceea ce face si acum UE cu Moldova saraca, nu le-a ajuns ce-au tras cu Romania si Bulgaria le mai trebuie si saracia si coruptia din Moldova de peste Prut... probabil ca au ei calcule economice si politice si stiu bine ce fac si de ce fac... asa ca "meritul" lui Basescu este ZERO, UE ne-a bagat, nu noi am intrat!!
    Si "bagati" am ramas, adica am ramas la coada Europei !!!
    Acum pe Traian Basescu cel fara de grija Romaniei si a romanilor l-a apucat grija Moldovei, ca nu are cine sa-i poarte grija decat el, marele Traian Basescu!!!
    La "maretele realizari" ce le-a avut pentru Romania si pentru romani, pentru ce le-ar trebui moldovenilor o astfel de propunere, facuta cu un scop stiut numai de el ?!
    Ca doar fiica prezidentiala [editat de moderator] pe la Brusselles are nevoie de un mesaj electoral, pe care l-a gasit taticul ei, pariem ca Elena Basescu isi va anunta candidatura INDEPENDENTA(cu sprijinul taticului!!) la europarlamentare si ca propaganda unionista va incerca sa o duca iar la Brusselles cu 12 000 Euro/luna, unde-i cald si bine si unde NU da socoteala pentru nimic nici macar pentru agramatismele celebre ?!
    Norocul nostru ca majoritatea romanilor s-au trezit din ipocrizia si minciunile lui Basescu si nu mai da 2 bani pe bazaconiile politicienilor nici din USL nici din PDL nici din PPDD nici de la Cotroceni.
    Cu cine vom vota pe viitor ?! Nici o speranta, toti o apa si una pamant !!
    Minciuni, ipocrizie, clientelism masiv cu incompetenta cocotata la varf si nici o speranta de a-i inlocui cu altii mai buni !
    • +11 (15 voturi)    
      fierea (Luni, 2 decembrie 2013, 10:08)

      IoanB [utilizator] i-a raspuns lui costica

      Costica ia-o mai usor sa nu-ti crape fierea de atatea rautati  pe care le debitezi.
      Oare iti trece prin capsorul ala infierbantat cum ar fi aratat acum aceasta fosta gubernie sovietica numita Romania daca nu era primita in Europa?
      Ti-ar prinde bine sa soliciti ajutor de specialitate pentru problemele sufletesti si psihologice cu care te confrunti.
    • 0 (2 voturi)    
      Comentariu foarte bun (Marţi, 3 decembrie 2013, 13:44)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui costica

      si concret!
  • +2 (4 voturi)    
    Planul Cuza voda (Luni, 2 decembrie 2013, 8:41)

    stan patytu [anonim]

    Nu m-ar mira, la cum il stiu eu pe Basescu de pus pe glume, sa astepte momentul unei miscari gen Cuza-voda, ales si colo si colo, sau a unei stari de urgenta care sa-i permita prelungirea mandatului. Pe de alta parte, le-a spus cineva moldovenilor ca benzina e 5 lei si pachetul de tigari e 12 lei, etc? Sau sa ne unim, primesc, si sa nivelam preturile cu cele din Moldova.
  • +5 (7 voturi)    
    Proiect de tara = eficientizarea institutiilor (Luni, 2 decembrie 2013, 9:04)

    Teh-nik [utilizator]

    Oare de proiect de tara avem nevoie, sau de o raportare corecta si obiectiva la democratiile consolidate din UE, ce au institutii eficiente ale statului cu proceduri clare si precise ce pot fi intelese de oricine.
    Chiar asa de ce nu poate fi facut un rating, audit al tuturor institutiilor statului sa stim cum stam, cat sunt de eficiente pt ca in mediul privat, cifrele te arunca de pe orbita de nu te vezi. Dupa ce vom fi eficientizat aceste institutii putem gandi si la proiecte. Cea mai ineficienta cred ca este parlamentul. Doar o lege buna daca faceau intr-un an, poate aveam 20 de legi care sa functioneze. Asa avem o multime de legi proaste, ce nu au identificate resursele necesare pentru a putea fi aplicate si mai rau incurca sau creaza dezechilibre in societate. Asadar proceduri si criterii de performanta pe tot ce insemna institutii ale statului si apoi mai vorbim si despre proiecte.
  • +3 (7 voturi)    
    In fine, (Luni, 2 decembrie 2013, 10:07)

    derblauereiter [utilizator]

    un punct de vedere inteligent pe subiectul asta.
  • +3 (9 voturi)    
    Proiect de tara (Luni, 2 decembrie 2013, 10:08)

    cliffhanger [utilizator]

    Superficial comentariu, nu-l pot numi analiza. Un proiect de tara nu este un set de masuri administrative, menite de pilda sa corecteze finctionarea defectuoasa a spitalelor. Un proiect de tara proiecteaza un obiectiv la scara istoriei, este vizionar si da un sens eforturilor natiunii. Daca Bratianu si Regina Maria nu ar fi avut un astfel de proiect, cine stie a cui provincie erau. Si nu cred ca spitalele functionau mai bine pe vremea lor, nici ca Bratianu nu se pricepea la machiaverlicuri electorale. Abandonati viziunea vizuinei, domnule Mixich, sunteti prea tanar sa-i cadeti prada!
  • -8 (10 voturi)    
    Apreciez 85% din articolul dvs...... (Luni, 2 decembrie 2013, 10:50)

    Daniela Zamfir [anonim]

    dar nu inteleg de unde atata amaraciune in concluzii ...
    Basescu are multe alte scopuri in demersul lui egoist si cinic,asta se constata prin faptul ca actioneaza calcand totul in picioane fara consideratie pentru nimic , fara acordul Parlamentului , deci fara acordul poporului si al partidelor menite sa dea liniile directoare ale politicii actuale . Doar ele sunt profesionistii la care poporul apeleaza pentru infaptuirea politicii Romaniei.Si deasemeni actioneaza fara acordul Rep. Moldova . Moldovenii vor sa circule liber in EU ca sa castige mai bine din munca lor , dar majoritatea se considera moldoveni nu romani .Asta este crudul adevar in momentul de fata . Circulatie libera in UE pot obtine si fara sa se uneasca cu noi , in contextul european acctual.
    LUI BASESCU II ESTE FRICA ,FOARTE FRICA . SI-A PIERDYT CAPUL !Basescu , nu numai ca vrea sa lase amintirea ca este un presedinte care a avut un ideal frumos , idealul unionist , dar vrea si ca dupa sfarsirea mandatului sa se tina cont de asta si sa nu fie lasat sa infunde puscaria , ca sa nu intinam idealurile de unirea tarii. Spera ca sistemul judiciar pe care el l-a perfectionat ca sa isi inlature adversarii , il va trata pe el cu mila si ingaduinta . Si Ceausescu a avut un comportament asemanator. Singura lui scapare ar fi sa se prefaca a fi gav bolnav si a se retraga din viata publica . Il vedeti atat de intelept ?
    Oricum ar fi , liniile politicii lui Ponta sunt mai pragmatice si mai usor de indeplinit, costa mai putin si dau satisfactie poporului. Tehnologia avansata din Vest vine peste noi oricum. Trebuie sa fim intelepti sa o acceptam de buna voie si cu avantaje economice cat mai mari pentru tara . Si in acelas timp sa ne pastram identitatea ,statul in intregimea lui , independenta si sa scapam de saracie si patura de jos a societatii.
    Apreciez tonul dvs. echjlibrat si lucid , si mai ales ca prin vocea dvs HotNews a aratat ca poate sa existe si renuntand la propaganda inversunata contra USL.
  • +2 (10 voturi)    
    Tara (Luni, 2 decembrie 2013, 11:45)

    costamishu [utilizator]

    Spitale si scoli.
    In doua cuvinte se sintetizeaza ce inseamna Statul pentru mine.
    Asta simte omul de rand, cand zice Stat.
    Adica sanatate si educatie. Unde sunt? Cum sunt?
    Ce e de facut in tara asta?
    • +1 (3 voturi)    
      !? (Luni, 2 decembrie 2013, 20:09)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui costamishu

      cum, pt. tine statul sunt doar doua categorii de asistati sociali ?
      • +2 (2 voturi)    
        ai inteles gresit (Marţi, 3 decembrie 2013, 8:48)

        costamishu [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

        Nu. Ideea era ca din toate atributiile statului, cele mai importante mi se par Sanatatea si Educatia.
        Ma refeream la concluzia autorului dinspre sfarsitul articolului:
        "Avem asadar doua proiecte de tara: un basm unionist cu iz electoral si o sceneta caragialesca de glorie si senzatie. In niciunul dintre ele nu am vazut mentionate doua cuvinte simple: spitale si scoli."
  • +3 (3 voturi)    
    mda (Luni, 2 decembrie 2013, 12:02)

    Xorciser [utilizator]

    Urmatorul proiect de tara ar trebui sa fi fost modernizarea interna si euro- pe plan extern.

    Din pacate genul asta de proiecte "greu vandabile politic" si intangibile nu ne plac. UE, NATO- un acord clar semnat, asta stim noi. Ne extindem cantitativ nu calitativ.

    Nu ca nu ar fi bine sa ne integram cu R Moldova, dar prea pare cu "de-a forta" ce facem noi romanii, eu nu vad acelasi entuziasm peste Prut. Plus ca sunt mai mult vorbe si mai putin fapte, nu exista infrastructura de conectare cu R Moldova nu exista relatii economice stranse.
  • 0 (2 voturi)    
    Propun si eu politicienilor "un proiect" de tara (Luni, 2 decembrie 2013, 12:12)

    Chianti [utilizator]

    Un pic ridicola discutia asta cu proiectul de tara, in sensul ca lasa impresia ca fara proiecte grandioase nu se poate guverna. Incompetenta politicienilor si coruptia explicate ca lipsa a obiectivului strategic.

    Ce ar zice politicienii romani daca ar avea un proiect de tara de genul dublarea PIB-ului real (sau pe cap de locuitor) in urmatorii 10 ani? Mi s-ar parea un proiect mai util decit gaunosenia patrihotului nationale cu visat de cai verzi pe pereti...
  • +5 (9 voturi)    
    De acord: la atac! (Luni, 2 decembrie 2013, 12:17)

    SKBjull [utilizator]

    Nu trebuie să ne fie rușine de Unire. Ar înseamna să-ți fie rușine să ceri custodia unui frate mai mic care a fost violat ani la rând de un țăran abrutizat de alcool (care pretinde că îi e tată), din cauză că ești sărac și vai, dreptatea e tot timpul de partea celor bogați și puternici.

    Proiectul de țară al lui Băsescu e mai mult decât pare. Ca să aderi la el, trebuie să-ți ridici fruntea din țărână și să privești spre viitor. Tocmai asta lipsește românilor. Mai ales că înainte de a-ți primi fratele în casă, ca român, îți faci curățenie în ogradă.

    P.S. Că să-ți câștigi dreptul de a comenta pe marginea Unirii, eu spun că un prim pas necesar e să-ți respecți limba suficient de mult încât să scrii cu diacritice. Și o spun cu tot respectul, d-le Mixich, vă apreciez foarte mult, dar asta nu înseamnă că trebuie să avem tot timpul aceleași păreri.
  • +6 (8 voturi)    
    Romania nu are un premier. (Luni, 2 decembrie 2013, 13:10)

    mircea [anonim]

    Ponta in loc sa-si faca rolul de gazda,de 1 dec.-ziua unirii,a mers sa bage stecherul in priza la Tg.Jiu,ca aia nu aveau un electrician pe acolo.Basescu a facut bine ca a vorbit despre unirea cu R.Moldova.ca subiectul sa fie dezbatut si luat in serios ,trebuie lansat de cineva dintre personalitatile Romaniei.Daca vorbea un ziarist oarecare,nu avea impact.Pacat ca Ponta si Antonescu au preferat sa continuie razboiul inutil,dintre ei.Basescu era singurul care putea lansa ideia,nefiind implicat electoral la campaniile electorale ce vor urma.Cei care-l acuza pe Basescu ,ca a lansat in scop electoral tema unirii,sunt adversari ai unirii care nu au suficiente idei de a combate.trebuie sa recunoastem ca rusii au inca multi oameni de influenta si care fac campanie mediatica pentru dezbinare.Unii ca ziarist,altii comentatori.
  • -1 (5 voturi)    
    ce-i trebuie chelului ?! tichie de margaritar!!! (Luni, 2 decembrie 2013, 16:09)

    costica [anonim]

    Sau, altfel spus: aflarea-n treaba a lui Basescu !!!

    "Euractiv: Un diplomat UE susţine că CE regretă declaraţia lui Băsescu despre unirea cu Republica Moldova
    Comisia Europeană (CE) a deplâns declaraţiile preşedintelui român Traian Băsescu, vineri, la Vilnius, cu privire la unirea României cu Republica Moldova, a declarat un diplomat UE.
    Potrivit site-ului Euractiv.com, între timp, Comisia pare să fi transmis mesajul că declaraţiile cu privire la "România mare" ale preşedintelui român erau ultimul lucru de care era nevoie pentru avansarea iniţiativei Parteneriatului Estic, deja afectată de modificarea poziţiei Ucrainei în cursul summitului de la Vilnius.
    Euractiv precizează că l-a invitat pe Băsescu, la Vilnius, să comenteze cu privire la unificarea României cu Republica Moldova, dar că preşedintele român s-a mulţumit să răspundă doar râzând.
    Site-ul l-a întrebat, de asemenea, pe Vlad Filat, fostul premier al Republicii Moldova, prezent la summit, dacă declaraţia preşedintelui român ajută fosta republică sovietică, iar acesta a răspuns că "declaraţia ajută Rusia". El a apreciat că singurii care pot profita de o asemenea declaraţie sunt comuniştii proruşi, care vor doar să destabilizeze ţara.
    Întrebat dacă a discutat cu Băsescu pe această temă la summitul de la Vilnius, Filat a răspuns că nu, iar atunci când a fost întrebat dacă preşedintele s-a consultat cu cineva din Republica Moldova înainte să facă declaraţia, fostul premier a răspuns că "în orice caz nu s-a consultat cu noi".
    Euractiv l-a întrebat pe Filat inclusiv dacă Băsescu ar putea candida pentru funcţia de preşedinte, o idee care circulă în presa românească, precizează site-ul, la care acesta a răspuns "să nu mergem chiar atât de departe"."
    http://www.mediafax.ro/politic/euractiv-un-diplomat-ue-sustine-ca-ce-regreta-declaratia-lui-basescu-despre-unirea-cu-republica-moldova-11734880?utm_source=newsletter&utm_medium=email_Mediafax&utm_term=articol&utm_campaign=Un+diplomat+UE+sustine+ca+CE+regreta+declar
  • +3 (3 voturi)    
    Ar trebui pusa altfel problema (Luni, 2 decembrie 2013, 17:25)

    A_Radu [utilizator]

    De ce Moldova doreste in UE, dar nu si unirea cu Romania? Pentru ca UE este intruchiparea bunastarii economice, a stabilitatii, a dreptatii, a egalitatii si dreptatii pentru cetatenii lor ... Tot ceea ce din pacate
    Romania nu reprezinta , chiar daca este stat UE. RO se mentine in continuare la periferia UE, are cetateni nedoriti de catre alte state si in general este vazuta , pe buna drepatate, ca un stat problema , cu multe deficiente.
    Cand RO va deveni cu adevarat un stat european, dezvoltat economic, social, cu educatie si sanatate puse la punct, atunci Moldova va cere singura sa se uneasca cu noi ... pana atunci nu suntem deloc atractivi.
  • +1 (5 voturi)    
    ... (Luni, 2 decembrie 2013, 17:40)

    a.nonim [utilizator]

    Declaratia lui Basescu este exagerata, si ar putea avea cnsecinte negative, dar... Trebuie sa intelegeti ca exista oportunitati cu care nu te intalnesti de doua ori. Situatia actuala este extrem de favorabila Moldovei (si Romaniei). Iar aceasta oportunitate se cheama Ucraina.
    Spre deosebire de Moldova, Ucraina apartine din toate punctele de vedere, istoric, cultural, politic, etnic, zonei de influenta rusa. Rusia si-ar putea permite sa piarda un pion ca Moldova, dar nu regina Ucraina. Practic se contureaza doua scenarii, primul Rusia e infranta, Ucraina intra in UE si Moldova pe langa ea (deja nu mai conteaza), al doilea Rusia castiga, Ucraina ramane in sfera ei, dar va trebui sa accepte un compromis si sa lase Moldova in pace. Moldova poate castiga in ambele cazuri. Trebuie doar sa vrea.


    PS: Cat despre conditiile din spitale, nu au nicio legatura cu unirea. Bugetul pentru sanatate e de 10 ori mai mare decat inainte de 89. Problema e cum se cheltuie banii.


    PPS: Pentru cei care se intreaba de ce unire, sa se intrebe pana la urma de ce sunt necesare orase, state, federatii, cand ar putea trai fiecare de capul lui? Pentru ca impreuna poti face mai mult. Si daca tot ai nevoie de aliante, de ce sa nu te aliezi cu cineva care vorbeste aceeasi limba, cu care ai ceva in comun?
  • -1 (3 voturi)    
    Unde va este etica domnule Mixich? (Luni, 2 decembrie 2013, 23:35)

    Maria Andrei [anonim]

    Domnule Mixich, cum ne indemnati sa tragem noi concluzia cand deja ati catalogat limbajul domnului Ponta ca fiind de lemn?: "Triumfalismul si limba de lemn in care este scris mesajul premierului Victor Ponta de 1 decembrie este imposibil de comentat"...deci ce sa mai comentam? Unde va este etica jurnalistica? Doar din fraza asta sunteti cel putin impotriva personajului descris daca nu de partea celui anterior mentionat.Oricat am detesta ce face Ponta sau Basescu...ne asteptam ca verticalitatea dumneavoastra sa primeze...dar din pacate duplicitatea si stilul tendentios-atat de des intalnit la asa-zisii jurnalisti- va caracterizeaza inca o data...pacat ca va puneti inteligenta in slujba unor idei de o micime covarsitoare. ..omul de rand nu mai stie ce publicatie sa citeasca ...sunt toate partinitoare, de o parte a baricadei sau de alta...adevarul ramane suspendat ...abandonat la marginea eticii de jurnalist...a devenit o obisnuinta sa vedem partizanatul la jurnalisti...in alte tari macar se declara de stanga, dreapta sau ce-or fi...dar la noi ipocrizia e in floare...pacat de cat a investit tara asta sau oricare alta in educatia dvs...
    • 0 (2 voturi)    
      despre (Marţi, 3 decembrie 2013, 1:04)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Maria Andrei

      ce delirezi matale, draga, ponta e un cocalar semianalfabet si plagiator. Restul e delir uslamist curat, te pomenesti ca iei si bani pentru asta.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică