BAC 2011 Profesorii dintr-o comisie din Timis au primit avertisment si salariul diminuat cu 10% timp de 6 luni, dupa ce la prima sesiune au fost descoperite 98 de lucrari identice

de R.P.     HotNews.ro
Miercuri, 31 august 2011, 10:21 Actualitate | Esenţial

Inspectoratul Scolar din Timis i-a sanctionat pe profesorii dintr-o comisie de bacalaureat, dupa ce la prima sesiune a Bacalaureatului 2011 au fost descoperite 98 de lucrari cu pasaje identice. Este vorba despre profesori de la Grupul Scolar "Romulus Paraschivoiu" din Lovrin: 13 cadre didactice au primit avertisment, iar 25 de profesori vor primi salariul diminuat cu 10% timp de 6 luni, transmite Timis Online. Inspectoratul de Politie din Timis desfasoara in paralel o ancheta.

Profesorii nu vor mai avea voie sa participe la examenul de bacalaureat timp de cinci ani, iar liceul din Lovrin nu va mai fi centru de examen anul viitor. Cei 98 de elevi care au avut lucrarile identice nu vor mai putea sustine examenul de bacaureat pana in toamna anului 2012.

In sesiunea iunie-iulie a Bacalaureatului 2011, o comisie a Inspectoratului Scolar Timis a descoperit la centrul de evaluare de la Grupul Scolar "Romulus Paraschivoiu" din localitatea Lovrin, in timpul unor verificari, 98 de lucrari cu pasaje identice.

Marin Popescu, inspectorul scolar general al Inspectoratului Scoalar din Timis, a declarat ca "in baza raportului intocmit am decis sa fie sanctionati pentru neglijenta in derularea activitatilor din acel centru si nerespectarea atributiilor ce le reveneau", potrivit Timis Online.
 
Andreea Cinteza, purtatorul de cuvant al Inspectoratului de Politie al Judetului Timis, a declarat pentru publicatia citata ca "la nivelul Inspectoratului de Politie Timis s-a intocmit dosar penal pentru savarsirea infractiunii de neglijenta in serviciu, fata de cadrele didactice din cadrul Grupului Scolar din localitatea Lovrin, iar politistii vor continua cercetarile pentru stabilirea cu exactitate a gradului de implicare".

Dosarul va ajunge la Parchetul de pe langa Judecatoria Timisoara si profesorii implicati in fraudarea examenului risca inchisoarea pana la doi ani sau amenda administrativa.

Reamintim ca un numar de 661 de elevi au fost eliminati de la toate probele scrise, in cadrul sesiunii iunie-iulie a Bacalaureatului 2011. Acestia au fost dati afara din examene pentru frauda sau tentativa de frauda, au declarat pentru HotNews.ro reprezentantii Ministerului Educatiei. Numarul elevilor eliminati in aceasta sesiune este dublu fata de cel inregistrat anul trecut, tot in sesiunea iunie-iulie.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

3301 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    deci sa recapitulam... (Miercuri, 31 august 2011, 10:32)

    me [anonim]

    elevii care sunt prinsi ca au copiat data afara + nu mai ot participa la urmatoarea sesiune de bac....

    profesorii prinsi ca ajuta elevii sa copieze... 10% din salariu timp de 6 luni... inseamna vreo 6-10 milioane... pai spaga e mai mult de atat...
    asta da justitie...
    • +7 (7 voturi)    
      plus (Miercuri, 31 august 2011, 11:20)

      dorul [utilizator] i-a raspuns lui me

      Astea sunt penalizarile de la locul de munca (Minister/Inspectorat). Urmeaza cercetare penala si trimitere in judecata
      • +4 (6 voturi)    
        completare (Miercuri, 31 august 2011, 12:35)

        vlad dracul [anonim] i-a raspuns lui dorul

        Ar fi frumos daca i-ar da afara. Ar fi un exemplu pentru profesorii care accepta astfel de lucruri si sunt sigur ca i-ar face sa se gandeasca de 10 ori inainte sa accepte spaga.
        • -1 (1 vot)    
          bac2011 (Miercuri, 31 august 2011, 17:41)

          Florentina [anonim] i-a raspuns lui vlad dracul

          Asa este, aveti dreptate .Eu cred ca daca-i da afara raman fara profesori, va dati seama unde s-a ajuns, sa nu poata fi dati afara ...si ei stiu asta..
    • +7 (9 voturi)    
      si mai mult de atat (Miercuri, 31 august 2011, 11:37)

      Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui me

      5 ani nu mai au voie sa participe in comisiile de examinare ca examinatori sau ca supraveghetori.

      Participantii la examen pot participa abia la sesiunea din toamna 2012 la o noua examinare.

      Mi se par destul de fair pedepsele si mi se pare corect ca s-a investigat si s-a lasat cu niste actiuni pertinente.
      • 0 (0 voturi)    
        manati ca vitele (Joi, 1 septembrie 2011, 13:03)

        marius [anonim] i-a raspuns lui Marcel Ionita

        oamenii aia supravegheaza elevii pt 20 lei/zi. sunt "manati" la bac precum vitele, altfel nu s-ar dce nimeni - eu nu ma duc de 9 ani la porcaria aia.
        de la 7 la 14 ,sa se salveze filmarile =))

        datorita acestei mentalitati a "opiniei publice" m ajuns aici. aveti scoala pe care o meritati, ba mai mult.
    • -1 (1 vot)    
      sa nu recapitulam eronat (Miercuri, 31 august 2011, 15:47)

      Trebonius [utilizator] i-a raspuns lui me

      Supraveghetorii nu iau si nu au luat niciodata spaga, tot ce primesc e o cafea si niste apa. Comisia de sus ia toti banii, iar amaratii de supraveghetori doar le fac jocul pentru ca sunt niste lasi fricosi care cred ca daca isi fac datoria si sanctioneaza elevii o sa-i "traga de urechi" inspectorii ulterior. Noroc cu camerele video de anul acesta, s-au mai diminuat excelentele la elevi.
      • +1 (1 vot)    
        GRESIT (Miercuri, 31 august 2011, 17:19)

        carat [utilizator] i-a raspuns lui Trebonius

        Spaga pentru un supraveghetor era de aproximativ 50 lei. Stiu supraveghetori carora li s-a oferit aceasta suma, dar nu au primit-o. Dar daca suma ar fi fost mai mare (?) probabil ca ar fi inchis ochii, mai cu seama ca pentru cele cateva ore de supraveghere se plangeau ca nu primesc decat 75 lei(?)/zi si aia impozitabili.
  • +4 (6 voturi)    
    romani, vi se pregateste ceva (Miercuri, 31 august 2011, 10:37)

    elev [anonim]

    pregatim generatia care le va da avertisment si -10% salariu politistilor care ajuta infractorii.
  • +4 (6 voturi)    
    convenabil (Miercuri, 31 august 2011, 10:49)

    MirceaA [utilizator]

    pedepsele ar trebui sa fie mult mai mari decat spaga luata pentru a inchide ochii.
  • -9 (9 voturi)    
    temei legal (Miercuri, 31 august 2011, 10:56)

    Claudiu Minea [anonim]

    Care este temeiul legal pentru reducerea salariului cu 10% timp de 6 luni?
    • +8 (8 voturi)    
      temeiul legal (Miercuri, 31 august 2011, 11:09)

      Vlad083 [anonim] i-a raspuns lui Claudiu Minea

      dupa parerea mea, ar fi putut mult mai simplu si mai corect sa fie concediati.
    • +12 (12 voturi)    
      hmm (Miercuri, 31 august 2011, 11:14)

      Elod [anonim] i-a raspuns lui Claudiu Minea

      Neglijenta in serviciu? La extrem subminarea autoritatii statului?

      10% e putin. Dosar penal si puscarie macar cat o vacanta scolara.
      • +3 (3 voturi)    
        completare (Miercuri, 31 august 2011, 11:58)

        Claudiu Minea [anonim] i-a raspuns lui Elod

        Elod:
        Neglijenta in serviciu si subminarea autoritatii statului sunt infractiuni. Constatarea lor se face de justitie, nu de inspectoratul scolar.

        Pe de alta parte, reducerea salariului cu 10% este o sanctiune disciplinara, prevazuta in art 263 si 264 din Codul Muncii. Problema este ca, in art 264, nu exista sanctiunea reducerii salariului cu 10% pe 6 luni (decat pe 3 luni, art 264 alin d). Intrebarea mea este daca exista o alta prevedere legala aplicabila.

        Pe de alta parte, asa cum spune Vlad Stoica1310388439083 la comentariul precedent, exista intr-adevar varianta de a fi concediati (art 264 alin f din codul muncii).
        • 0 (0 voturi)    
          ccm (Miercuri, 31 august 2011, 12:46)

          Florin [anonim] i-a raspuns lui Claudiu Minea

          In CCM se specifica foarte clar cand un angajat poate fi snactionat administrativ. Citeste-l!
          • 0 (0 voturi)    
            link (Miercuri, 31 august 2011, 14:03)

            Claudiu Minea [anonim] i-a raspuns lui Florin

            Florin: un link va rog...
  • +1 (3 voturi)    
    Patronul ma da afara (Miercuri, 31 august 2011, 11:48)

    chitinicu [anonim]

    Patronul ma va da afara daca eu il fur, statul de ce nu face la fel?
    Nu vede nimeni ca sunt 700.000 de someri in acte vreo 1500000 neoficial?
    Ia concediati 1000 de cadre sa vedem oare ce se intampla?
    • 0 (0 voturi)    
      da (Joi, 1 septembrie 2011, 13:08)

      marius [anonim] i-a raspuns lui chitinicu

      hai sa iti spun eu ce se intampla deja. la scoala vin sa predea numai necalificati sau slab pregatiti prof. astia iti educa tie copilul. practic ,ceri explicit ca odrasla ta sa fie educata de nespecialisti, si acum de asta beneficiezi. si stiu ce spun. TOTI dascalii din tarta asta aduna hartii justificative si li se rupe tutror, in afara de cativa martiri, de copi itai. PENTRU CA ASTA ATI CERUT. ASTA PRIMITI.
  • -8 (10 voturi)    
    Este ilegal ce fac (Miercuri, 31 august 2011, 11:49)

    Alex007 [utilizator]

    In cazul elevilor,hotul neprins e negustor cinstit.
    Se zice ca au avut pasaje identice si nu ca au copiat integral lucrarea.
    Poate multi au invatat din aceeasi carte de comentarii si le-a ramas in minte acel pasaj.
    Elevii sa dea in judecata ministerul,castiga cu siguranta.
    • -9 (9 voturi)    
      corect (Miercuri, 31 august 2011, 11:53)

      nenea [anonim] i-a raspuns lui Alex007

      este singurul comentariu bun
    • +6 (8 voturi)    
      Da... (Miercuri, 31 august 2011, 12:04)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Alex007

      100 de elevi au invatat acelasi pasa din aceeasi carte de comentarii si l-au pus in lucrarea de BAC.

      In realitate e posibil, in realitatea romaneasca insa reprezinta frauda fatisa.
    • +4 (12 voturi)    
      nici cu invatatul pe de rost nu mi-e rusine, nu??? (Miercuri, 31 august 2011, 12:24)

      alike [utilizator] i-a raspuns lui Alex007

      cum va explicati si cum isi explica ministerul ca notele cele mai mari la bac le iau, in continuare, elevii cei mai slabi - cei de la profilele umaniste???

      cu sau fara copiat. invatatul pe de rost al unor fraze tampite se numeste, in opinia mea, tot copiat. eu vreau sa primesc analiza elevului pe textul dat, nu a altcuiva.

      si mie imi mai ajung lucrari identice. si, cu tot regretul, nu le punctez. cei care imi prezinta asa ceva sunt examinati oral si basta. plus morala de rigoare.

      masurile luate impotriva acelor profesori sunt heirupiste si, in sine, idioate. nu sunt ei mai vinovati decat intreg sistemul de invatamant. rolul acestor masuri este pur si simplu unul de intimidare. cam ca strigatului salbaticului cand porneste la lupta sau ca ragetul leului cand vrea sa-si paralizeze prada.

      ministrul Funeriu ignora deja de doi ani de zile problemele reale ale invatamantului romanesc si habar n-are sau nu-l intereseaza de ce nu merge. dar a gasit, totusi, o solutie: bag spaima-n ei si isi vor rezolva singuri problemele. tot e mai bine decat nimic.

      in alta ordine de idei: si eu am elevi slabi, dar silitori. si pe mine ma doare sa vad ca cei mai cuminti si mai seriosi nu sunt, uneori, capabili sa gandeasca, sa inteleaga si sa asimileze. dar asta inseamna ca FELUL IN CARE ESTE CONSTRUIT INVATAMANTUL ROMANESC E IDIOT; ca programele si cerintele sunt idioate. ca ritmul aberant in care sunt bagate cunostintele e imposibil de sustinut de 70% dintre elevi.

      mi-au cazut in cateva randuri ochii pe cerintele unor subiecte de bac - complet imbecil formulate si alcatuite.

      si ce-a facut "inteligentul" domn ministru la faza asta? - si-a dat copila la scoala in strainatate... :D

      iar cu fiecare an care trece programele scolare sunt tot mai aberante si copiii tot mai imbecilizati. iar notele de 10 la bac corespund in proportie covarsitoare materiilor la care se invata pe de rost: limba si literatura romana, istoria, geografia...
      • +1 (5 voturi)    
        Ai perfecta dreptate (Miercuri, 31 august 2011, 12:52)

        GeorgeCh [utilizator] i-a raspuns lui alike

        Asa este. Nucleul dur al problemelor invatamantului romanesc ramane si va fi in viitorul apropiat lipsa finantarii. De unde sa vina profesorii competenti, care isi pot impune pct. de vedere daca salariile sunt de mizerie, posturile din oras sunt rezervate mai ceva ca aurul iar orice tentativa de frauda este acoperita cu blandete pentru a nu diminua numarul de elevi ai scolilor de care depinde existanta unitatilor de invatamant din mediul rural si liceele industriale din mediul urban.
        • 0 (0 voturi)    
          exemplu (Miercuri, 31 august 2011, 14:40)

          . . . [anonim] i-a raspuns lui GeorgeCh

          iata cam care este statutul invatamantului in Romania:
          http://www.cotidianul.ro/liceul-de-muzica-din-cluj-mutat-intr-o-hala-industriala-156336/

          dincolo de tonul articolului sau de parerile citate acolo, problema este graitoare: o primarie, care face de ani in sir lucrari de amenajare in centrul istoric, deci are suficienti bani, nu are, insa, bani pentru Liceul de muzica al orasului. care liceu presupun ca furnizeaza mare parte din studentii Academiei de muzica din Cluj...

          de cealalta parte, nu putem sa nu ne amintim ca Filarmonica din acest oras a fost la randul sau gonita acum cativa ani (2002) din cladirea in care functiona si inghesuita in cladirea conservatorului, pentru ca un alt stab local - rectorul UBB Andrei Marga - a vrut locatia respectiva.

          invatamantul, ca si cultura, sunt lasate la bunul plac al primariilor - dar primariile nu au absolut nici o legatura cu interesul contribuabililor si al copiilor acestora.
      • 0 (8 voturi)    
        Stimate Doamna/Domnule ... (Miercuri, 31 august 2011, 12:55)

        Lia [anonim] i-a raspuns lui alike

        Nu inteleg exact care e nemultumirea dvs legata de faptul ca acest Ministru cere corectitudine si ii sanctioneaza pe cei care triseaza. Dvs spuneti ca: "masurile luate impotriva acelor profesori sunt heirupiste si, in sine, idioate. nu sunt ei mai vinovati decat intreg sistemul de invatamant." ? In ce lume traiti ? Singurul lucru pe care suntem in stare sa il spunem este STATUL E DE VINA, NU EU SAU COLEGII MEI! STATUL SI SISTEMUL SUNT DE VINA! Stimate Doamna/ Domn, dvs aveti OBLIGATIA sa respectati legile statului si ale sistemului, si daca trisati sau furati, nu respectati legile etice/logice de baza care sunt CORECTITUDINEA, inseamna ca aveti o problema. Sunt de acord, ca roman ca sistemul nu este perfect, insa nu mi-as permite ca fiinta umana sa spun ca sistemul e de vina si eu nu sunt cu nimic de vina, ci toti abuzeaza de mine. Daca nu va convine situatia din sist. de inv. romanesc, nu va obliga nimeni sa ramaneti acolo, asa cum nimeni nu v-a obligat sa alegeti sa fiti profesor!

        Daca sunteti acolo, luptati pt adevar, corectitudine, fair play, profesionalism, fiti un exemplu si faceti-va meseria!
        O zi buna!
        • 0 (4 voturi)    
          mai cititi o data daca nu intelegeti (Miercuri, 31 august 2011, 13:21)

          alike [utilizator] i-a raspuns lui Lia

          sau luati-l ca maestru spiritual pe individul care a postat dedesubt "profu'defizica" zice dumnealui, mai degraba de badaranie...
      • -3 (7 voturi)    
        lasa-te de meserie (Miercuri, 31 august 2011, 13:06)

        profu'defizica [anonim] i-a raspuns lui alike

        Vai de capul elevilor tai, daca in mintea ta cei de la uman sunt slabi. Pentru tine numa' unul care stie matematica si fizica e elev bun? Lasa-te tata de meserie, ca nenorocesti copiii. Pentru cultura ta generala: un elev care alege filiera umana nu o face pentru ca e mai usor sau pentru ca e mai putin de invatat, ci pentru ca are mai mare inclinatie catre stiintele umaniste, prefera sa invete gramatica (daca nu stiai, e mult mai greu de inteles si de "inghitit" decat matematica, pentru ca unele chestii nu sunt deloc logice si nici nu sunt formule sa le inveti pe de rost, chiar trebuie sa intelegi de ce e asa si nu altfel; poate daca ar fi asa simpla ai sti si tu de pilda ca este incorect sa incepi fraza cu "si", cel mult poti pune ";" ca sa delimitezi doua idei). Ca sa nu mori prost, afla ca printre stiintele umaniste se numara biologia si geografia, nu doar engleza, istoria si romana, dar probabil la Spiru Haret sau alta facultate "second hand" unde ai invatat tu nu v-au spus si asta; iar daca subiectele la bac tie ti s-au parut imbecil formulate si "obscure"...inseamna ca ar fi cazul sa repeti macar liceul daca nu chiar clasele primare, este clar ca ai cunostinte minime spre inexistente de limba romana.
        • +2 (6 voturi)    
          ? (Miercuri, 31 august 2011, 13:20)

          alike [utilizator] i-a raspuns lui profu'defizica

          gramatica NU se mai face la liceu.

          umanul este mai slab de cand absolventii umanisti au sanse atat de putine sa-si gaseasca de lucru. ce spun eu se bazeaza pe constatari, nu pe inclinatia mea spre profilul umanist sau real - am, insami, o formatie umanista. pur si simplu elevii cu mediile mai bune la capacitate se orienteaza, in ziua de astazi, in principal spre profilele reale, ceea ce face ca, in majoritatea cazurilor, clasele de uman sa se situeze ca nivel in partea de jos a clasamentului.

          in paranteza fie spus, exprimarea dvs lasa serios de dorit.
      • -4 (6 voturi)    
        copiere la examene (Miercuri, 31 august 2011, 13:08)

        mocanu marilena [anonim] i-a raspuns lui alike

        sa nu uitam ca nu exista nimeni care sa nu fi trecut prin examene,si chiar daca unul poate nu a copiat in mod singur s/a gandit...iar restul sigur au copiat.de ce cerem azi imposibilul acestor elevi napastuiti?dupa ce ca ii indobitocim cu materii care nu isi au rostul ?ati casunat acum pe niste copii care sunt mai inteligenti ca voi...indiferent daca isi arata razvratirea in alt mod decat noi.sa nu uitam ca si noi am fost ca ei.adica razvratiti.
        • +4 (6 voturi)    
          @mocanu (Miercuri, 31 august 2011, 13:22)

          bogdan192 [anonim] i-a raspuns lui mocanu marilena

          Facem un test de IQ si daca loaza aia care a picat BAC-ul pe copiat/prostia lui nu ii iese la fel de mult ca mie, printezi toate paginile astea si le inghiti?
          • -2 (4 voturi)    
            raspuns /examene (Miercuri, 31 august 2011, 15:41)

            alexandra [anonim] i-a raspuns lui bogdan192

            stimate anonim....modul cum te exprimi spune destul.mitocania nu te deosebeste de o <loaza>.
    • +1 (3 voturi)    
      e usor (Miercuri, 31 august 2011, 12:49)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Alex007

      Daca pasajele identice au cate 20-25 randuri... hai sa fim seriosi!?
  • 0 (2 voturi)    
    Plagiat (Miercuri, 31 august 2011, 12:46)

    V.R. [utilizator]

    In SUA, plagiatul se pedepseste cu exmatricularea. In Romania, elevii care nu plagiaza la examenul de lb. romana nu promoveaza examenul.
  • 0 (0 voturi)    
    invatamant!? (Joi, 1 septembrie 2011, 20:30)

    dadada [anonim]

    Nu o sa existe corectitudine niciodata in sistemul de invatamant.
    Cei care sunt corecti si care s-au saturat de compromisuri sunt inlaturati sau pusi la zid pentru executie.
    Elevii nu sunt lasati repetenti ( sau in alte cazuri sunt lasati ) pentru simplu motiv ca la anul sa se pastreze numarul de clase.
    Din aceasta cauza avem aceasta promovabilitate la bac ( cu toate ca in realitate procentul de promovabilitate in sesiunea de vara ar fi trebuit sa fie 30% )
    Un procent asemanator ar fi si in cazul in care TOTI profesorii s-ar prezenta la titularizare.
    Va spun din propria experienta, mare parte din vina o au parintii si elevii, dar la fel si profesorii.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version