BAC 2011 Subiectele complete extrase la examenul scris de Limba si literatura romana

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Luni, 27 iunie 2011, 11:09 Actualitate | Esenţial

La proba scrisa de Limba si literatura romana din cadrul examenului de Bacalaureat a fost extrasa varianta de subiecte numarul 5. Subiectele de examen au fost transmise si preluate in conditii de securitate de catre toate cele 741 de centre de examen, aplicandu-se procedurile electronice de securitate, a anuntat Ministerul Educatiei. Primul subiect contine noua cerinte dintr-un fragment din "Nunta in cer" de Mircea Eliade. Subiectul al II-lea se refera la realizarea unui text de tip argumentativ despre cunoasterea de sine, pornind de la o afirmatie a lui Nichita Stanescu.

SUBIECTELE DE EXAMEN - Limba si literatura romana - Varianta 5

SUBIECTUL I      (30 de puncte)

Se da urmatorul text:
Mi-am dat seama ca nu se gandea intotdeauna la o eventuala despartire; asemenea ganduri, cumplite, le respingea cu darzenie intreaga ei fiinta. Dar banuia ca viata aceasta, traita impreuna clipa de clipa, miracolul acela, a doua fapturi necontenit prezente una pentru alta, nu va putea dura. Isi dadea seama, zarindu-ma uneori in fata raftului cu carti, ca in curand ma va cuprinde vechea mea patima, si ca atunci munca ma va fura de langa ea ceasuri si zile intregi. Stia ca setea mea de creatie, de scris, a fost numai adormita, ca ea nu va putea fi definitiv stinsa. Se impacase cu acest destin - despartirea noastra pentru lungi, chinuitoare intervale - dar l-ar fi voit cat mai tarziu implinit. Cateodata isi spunea ca e imorala cu dragostea ei strivitoare, ca un om nu poate trai fara sa munceasca si mai ales un artis nu are dreptul sa isi ingroape talentul intr-0 dragoste fericita, si pentru fiinta ei cinstita indoielile acestea erau chinuitoare. Dar intotdeauna sfarsea prin a-si spune ca, moral sau imoral, bine sau rau, toate acestea n-au nimic de-a face cu adevarata, tainica dragoste; ca intalnirea noastra este singurul lucru esential, real, iar toate celelalte - munca, creatie, talent, onoare si cate vor mai fi - nu pretuiesc nimic, caci toate sunt zadarnicii omenesti ale pamantului…
(Mircea Eliade, Nunta in cer)

Scrie, pe foaia de examen, raspunsul la fiecare dintre urmatoarele cerinte cu privire la text:
1. Numeste cate un sinonim pentru sensul din text al cuvintelor: despartire, patima.   2 puncte
2. Explica rolul punctelor de suspensie in secventa: caci toate sunt zadarnicii omenesti ale pamantului…   2 puncte
3. Construieste un enunt in care sa folosesti o locutiune / expresie care sa contina substantivul gand.   2 puncte
4. Precizeaza tipul de perspectiva narativa din textul citat.    4 puncte
5. Transcrie doua cuvinte din text care apartin campului semantic al creatiei4 puncte
6. Noteaza doua motive literare din textul dat.    4 puncte
7. Prezinta semnificatia unei figuri de stil din textul dat.    4 puncte
8. Mentioneaza doua trasaturi ale genului epic, ilustrandu-le cu exemple din text.    4 puncte
9. Comenteaza, in sase-zece randuri, urmatoarea secventa din textul dat: Dar intotdeauna sfarsea prin a-si spune ca, moral sau imoral, bine sau rau, toate acestea n-au nimic de-a face cu adevarata, tainica dragoste; ca intalnirea noastra este singurul lucru esential, real, iar toate celelalte - munca, creatie, talent, onoare si cate vor mai fi - nu pretuiesc nimic, caci toate sunt zadarnicii omenesti ale pamantului…       4 puncte

SUBIECTUL al II-lea    (30 de puncte)

Scrie un text de tip argumentativ de 15-30 de randuri despre cunoasterea de sine, pornind de la ideile sugerate de afirmatia lui Nichita Stanescu:
A avea un ideal inseamna a avea o oglinda. 

In elaborarea textului de tip argumentativ, trebuie:
- sa respecti structura discursului de tip argumentativ: formularea ideilor in scris, utilizarea mijloacelor lingvistice adecvate exprimarii unei aprecieri;  8 puncte
- sa redactezi continutul adecvat argumentarii pe o tema data: formularea ipotezei / a propriei opinii fata de problematica pusa in discutie, enuntarea si dezvoltarea corespunzatoare a doua argumente adecvate ipotezei, formularea unei concluzii pertinente;    16 puncte
- sa respecti normele limbii literare (registrul stilistic adecvat, normele de exprimare, de ortografie si de punctuatie) si limita de spatiu indicata.   6 puncte

Atentie! Formularile de tipul Sunt/ nu sunt de acord cu afirmatia…/ Autorul are dreptate cand afirma ca.../ Afirmatia autorului este corecta…, neinsotite de enuntarea propriei opinii, nu se considera ipoteza.

SUBIECTUL al III-lea      (30 de puncte)

Redacteaza un eseu de doua-trei pagini, despre particularitatile de constructie a personajului dintr-un text dramatic studiat, apartinand unuia dintre autorii canonici: I.L.Caragiale, Camil Petrescu sau Marin Sorescu.
In elaborarea eseului, vei avea in vedere urmatoarele repere:
- sustinerea unei opinii despre modul in care se reflecta tema textului dramatic in constructia personajului ales;
- prezentarea statutului social, psihologic, moral etc. al personajului ales, prin raportare la conflictul/ conflictele textului dramatic;
- relevarea unei trasaturi dominante a personajului, ilustrate prin doua episoade/ secvente dramatice semnificative/ citate comentate;
- ilustrarea a patru elemente de structura si compozitie ale textului dramatic ales, semnificative pentru tipologia personajului (actiune, conflict, relatii temporale si spatiale, indicatii scenice, tehnici specifice, limbaj, final etc.).

Nota!
Ordinea integrarii reperelor in cuprinsul lucrarii este la alegere.
Pentru continutul eseului vei primi 16 puncte (cate 4 puncte pentru fiecare cerinta/ reper).
Pentru redactarea eseului vei primi 14 puncte (organizarea ideilor in scris - 3 puncte; abilitati de analiza si argumentare - 3 puncte; utilizarea limbii literare - 2 puncte; ortografia - 2 puncte; punctuatia - 2 puncte; asezarea in pagina, lizibilitatea - 1 punct; incadrarea in limita de spatiu indicata - 1 punct)
In vederea acordarii punctajului pentru redactare, eseul trebuie sa aiba minimum doua pagini si sa dezvolte subiectul propus.

Toate subiectele sunt obligatorii. Se acorda 10 puncte din oficiu .
Timpul efectiv de lucru este de 3 ore.

Calendarul Examenului de Bacalaureat 2011

6-8 iunie      Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala in
                     limba romana - proba A (proba orala)
8-10 iunie    Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala in
                     limba materna - proba B (proba orala)
13-17 iunie  Evaluarea competentelor digitale - proba D (proba
                    scrisa/practica)
20-23 iunie  Evaluarea competentelor lingvistice intr-o limba de
                     circulatie internationala - proba C (proba orala, scrisa si practica)
27 iunie        Limba si literatura romana - proba E)a) - proba scrisa
28 iunie        Limba si literatura materna - proba E)b) - proba scrisa
29 iunie        Proba obligatorie a profilului - proba E)c) (istorie pentru profilurile umanist, artistic, pedagogic - bibliotecar-documentarist, instructor-animator, instructor activitati extrascolare -, educatie fizica si sport, teologic si matematica pentru celelalte profiluri) - proba scrisa
1 iulie           Proba la alegere a profilului si specializarii - proba E)d) (geografie, logica, psihologie, economie, sociologie sau filosofie pentru profilul umanist; fizica, chimie, biologie sau informatica pentru profilurile real si militar; geografie, logica, psihologie sau economie pentru profilul servicii; fizica, chimie sau biologie pentru profilul resurse naturale si protectia mediului si pentru profilul tehnic; geografie, logica, psihologie, economie sau filosofie pentru profilurile artistic, pedagogic, educatie fizica si sport si profilul teologic) - proba scrisa
3 iulie         Afisarea rezultatelor
4 iulie          Depunerea contestatiilor (orele 08:00 - 12:00)
5-7 iulie       Rezolvarea contestatiilor
8 iulie          Afisarea rezultatelor finale

Citeste si:


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO "I-am caftit pana am obosit si eu". Educatoarele care isi dadeau sfaturi pe Facebook despre cum se snopesc orfanii

Apar acuzatii extrem de grave la adresa unor educatoare din Constanta, banuite ca ar fi snopit in bataie cativa orfani dintr-un centru de plasament. Femeile au intrat in atentia ''Directiei pentru Protectia Copilului'' dupa ce pe un site de socializare ar fi vorbit, fara frica, despre tratamentele socante aplicate elevilor.








187136 vizualizari
  • +2 (6 voturi)    
    Frumos si usor (Luni, 27 iunie 2011, 13:17)

    AncaF [anonim]

    "Nunta in cer" si Caragiale, ce poate fi mai usor si frumos. Am dat bacul acum cativa ani buni, dar inca as putea rezolva subiectele astea foarte usor pentru o nota peste 9,50. Din pacate, generatile de astazi sunt din ce in ce mai indepartate de carte, si sigur vom auzi ca li s-a parut greu sau mai stiu eu cum.
    • +1 (3 voturi)    
      Corect (Luni, 27 iunie 2011, 13:25)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui AncaF

      Mult prea usor!
    • +2 (4 voturi)    
      mda (Luni, 27 iunie 2011, 13:27)

      eu [anonim] i-a raspuns lui AncaF

      si ce daca ni sa parut greu....ca poate si dvs va fost greu acum ceva timp....sau a fost totul usor ptr dvs ?...
      • 0 (2 voturi)    
        ... (Luni, 27 iunie 2011, 16:37)

        AncaF [anonim] i-a raspuns lui eu

        "Tu" nu ar trebui sa iei bacul anul asta, si in niciun an, pana inveti sa SCRII. Atunci poate ti se va parea si tie usor.
        • 0 (2 voturi)    
          hai mai lasa-ma in pace... (Luni, 27 iunie 2011, 17:57)

          xpawnrip [utilizator] i-a raspuns lui AncaF

          ... poate e la mate-info...pun pariu ca nici tu nu stii programare orientata pe obiect
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Luni, 27 iunie 2011, 18:11)

            AncaF [utilizator] i-a raspuns lui xpawnrip

            poate si eu am fost mate info intensiv, cu 10 ore pe saptamana de programare.
            • 0 (0 voturi)    
              Rezonabilitate (Luni, 27 iunie 2011, 21:21)

              zuzel [anonim] i-a raspuns lui AncaF

              Fiti seriosi! Fiecare cu pasiunile lui!
              V-a placut Lb Romana in liceu, foarte bine pentru voi! Aveti inclinatie spre literatura, si mai bine, ma bucur pentru voi! Exista oameni care invata matematica, fizica, informatica si astea necesita si ele timp, credeti-ma. Daca mie mi s-a parut dificil bacul anul asta la romana, nu mi s-a parut asa pentru ca fac parte din "generatia de astazi" (va rog sa incetati cu prostiile astea irelevante), ci mi s-a parut pentru ca am alte prioritati - eu o sa iau 10 la info si la mate, voi ati luat 10 la romana!....si sa fim seriosi subiectele nu au fost ideale mai ales pentru cei ce au oferit prioritate citirii cartilor sau eseurilor inutile intr-o anumita masura - a cazut caracterizarea (mai usoara ar fi fost demonstratia) si textul dramatic a fost surprinzator - cred ca orice elev s-ar fi apucat mai intai de invatat romanele, nuvelele, basmul, (abia acum oleaca de comedie ca sa trecem repede la poezii) si poeziile...in fine...va rog sa mai ganditi cand postati comentarii si nu mai subiectivati....poate fi chiar deranjant.. :)
              • 0 (0 voturi)    
                :) (Duminică, 3 iulie 2011, 23:13)

                dskjdlds [anonim] i-a raspuns lui zuzel

                altora le-a picat acum cativa ani traditionalismul si nu s-au mai plans. la romana a fost usor..rezonabil chiar! ce nu mi se pare corect este faptul ca cei de la real sunt obligati sa dea romana la fel ca cei de la uman, in timp ce elevii de la uman sunt scutiti de proba la matematica.
                • 0 (0 voturi)    
                  de acord (Luni, 4 iulie 2011, 11:19)

                  zuzel [anonim] i-a raspuns lui dskjdlds

                  nu ma plang neaparat, dar nu imi place cand sar altii cu gura si se grabesc sa-i catalogheze pe ceilalti...cum spuneam si mai sus, fiecare cu ce-i place...
                  eu zic ca m-am descurcat chiar bine la romana, intr-adevar, subiectele au fost rezonabile, chiar si doar uitandu-te la film puteai face de 8-9 (actiunea iti oferea multe atat pentru demonstratie cat si pentru caracterizare, trebuia doar sa stii sa invarti cuvintele)...
                  si intr-adevar, nu e prea corect, cel putin nu e corect ca se aplica acelasi regim - macar o diferenta intre materia de invatat ar trebui sa fie...
                • 0 (0 voturi)    
                  strigator la cer (Luni, 4 iulie 2011, 13:15)

                  zuzel [anonim] i-a raspuns lui dskjdlds

                  Am citit mai inainte articolul acesta: http://www.adevarul.ro/actualitate/Bacalaureat_2011-_fotografia_rusinii_0_510549358.html
                  Este strigator la cer! Situatia elevilor care nu stiu altceva decat distractii, a parintilor care nu stiu sa-i educe...acum se vede...si inca nu cred ca se vede bine...pot sa-ti spun ca imi dau seama acum ca subiectele au fost MUUULT rezonabile, si asta nu pentru ca au promovat multi(din contra), ci pentru ca se vede situatia deplorabila in care se afla educatia :|...sunt elev la LMK Vaslui. Din cei cativa nepromovati, unul luase droguri inainte de examen. Ajung sa cred ca elevii sunt la propriu niste drogati (nu etichetez pe nimeni, vbsc de situatie), altfel nu-mi explic cum poti lua sub 4 la romana. De la un liceu din oras, cunosc pe cineva care a luat 1,20 la lb romana..1,20!!! nu pot sa-mi dau seama ce se intampla, dar e extraordinar de trist...e FOARTE BUNA ideea cu camerele, sper ca se va spori securitatea si in anii viitori, dar masura fundamentala ce trebuie luata e la nivel de invatamant - ne trebuie profesori COMPETENTI care sa nu faca din licee vagaune (cazul liceelor cu promovabilitate 0%!), parintii trebuie sa se MOBILIZEZE (lucru care de fapt ar fi trebuit sa se intample inca de cand copilul era in pantece) si sa-si educe copiii ASA CUM UN PARINTE E OBLIGAT SA O FACA!
                  Doamnelor, domnilor, colegilor realizati CAT DE DECISIVA E EDUCATIA in mentalitatea pe care poporul o adopta? Toate problemele tarii survin lipsei valorilor culturale, etice si promovarii non-valorilor! Daca se reuseste schimbarea mentalitatii poporului, educarea lui, vor fi eliminati si miselii de la conducere si tara asta va fi in sfarsit demna de admiratie si placut de locuit...
                  Stiu ca vorbesc despre lucruri care sunt visate de mult timp in tara asta, si poate ma veti considera un tanar motivatde entuziasmul specific tineretei mele, dar nu mai este timp de pierdut, trebuie sa ne deschidem ochii!
        • 0 (0 voturi)    
          offf (Marţi, 14 februarie 2012, 17:53)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui AncaF

          Pacat ca "GENERATILE" se scriu cu doi "i"...generatiile mai exact... In plus,inainte de "si" nu se pune niciodata virgula!!! Foarte usor bacul...mai ales in ceea ce priveste ortografia!
          • 0 (0 voturi)    
            Greşeşti (Joi, 23 februarie 2012, 18:48)

            Alex [anonim] i-a raspuns lui Anonim

            Sunt situaţii în care se pune virgula înainte de şi.
    • +4 (6 voturi)    
      mda (Luni, 27 iunie 2011, 13:31)

      mda [anonim] i-a raspuns lui AncaF

      Altii iau 6 si ajung oameni de afaceri importanti sau oameni mari care iau decizii importante in tara, altii iau 10 si ajung vanzatori la McDonald's.

      Depinde cum te descurci in viata si ce fel de om esti, notele astea is aproape irelevante. Veti vedea voi mai incolo..

      Mai vezi cate una....iooooi am luat numa 9,80 :((((((((( si am stiut de 10 :(((((9999trei. .. ti se face scarba.
      • +5 (5 voturi)    
        bine graieste repetentul (Luni, 27 iunie 2011, 13:49)

        retardus [anonim] i-a raspuns lui mda

        mda domnu' mda, vorba aia, are tata oi de-ajuns cat sa ma bage consilier, iar daca-i mai fata cativa miei ma face si deputat si iau decizii pentru tara. faptul ca nu pot sa leg subiectul de predicat, ca nu pricep notiuni elementare de comunicare, ca nu am citit o carte decat cu forta (fara sa inteleg, "ca cartile nu ma hraneste") si, ca o consecinta generala, ca nu inteleg ideea in sine de bun simt (si ma mai si irita), nu reprezinta un impediment in afirmarea sociala.. pana la urma e o ciclicitate si evul mediu trebuie si el sa revina, nu ?
        • +1 (1 vot)    
          stii cum e cu invatatura... (Luni, 27 iunie 2011, 18:06)

          xpawnrip [utilizator] i-a raspuns lui retardus

          Tom Bodett spunea ca "In scoala , inveti o lectie , apoi dai un test . In viata , ai de dat un test care te invata o lectie"...

          Crede-ma ca e o diferenta majora intre viata si scoala...daca iei la scoala 9.99 nu inseamna ca tot aceeasi nota o sa o iei si in viata, si crede-ma ca am intalnit oameni care aveau 10 pe linie si ei nici nu stiau pe ce lume traiesc...pur si simplu retineau niste informatii. Aveau pur si simplu capacitatea de a retine ce li se preda si nimic mai mult.

          Totodata nu pot sa fiu de acord cu debilii care ajung in pozitiile inalte din societate (vezi Vanghelie), dar nici pe cei buni la carte care ajung femei de servici dupa ce-au terminat dreptul nu-i compatimesc.

          Nu-ti baga nimeni in traista nimic... nu poti astepta sa-ti dea statul casa si masa ca pe vremea comunistilor doar pentru ca tu ai terminat o facultate sau un liceu cu 10.
          Trebuie sa ai si putina initiativa...
          • 0 (0 voturi)    
            ne place sa punem etichete (Marţi, 28 iunie 2011, 1:33)

            georget [anonim] i-a raspuns lui xpawnrip

            "debili" si "cei buni "
            Poate ca "debilii" nu sunt atit de debili iar "cei buni" nu sunt atit de buni.
            Dar, ca sa punt si eu o etichete, ne place clar sa aratam cu degetul in toate directiile, numai spre noi nu.
            Dar daca am incuraja doar ce este bun de la fiecare, nu ar fi mai bine pt noi toti , am avea mai putini "debili" iar cei buni ar fi oameni obisnuiti ..
            Doar o cugetare adinca, de la un debil inca razvratit :)
      • +1 (1 vot)    
        Sunt semirelevante (Luni, 27 iunie 2011, 16:39)

        AncaF [anonim] i-a raspuns lui mda

        Intr-adevar, uneori se intampla si asa, dar mai devreme sau mai tarziu lipsa de cultura isi spune cuvantul.
      • +2 (2 voturi)    
        foarte putini insa (Luni, 27 iunie 2011, 17:54)

        bedexe [utilizator] i-a raspuns lui mda

        iau cu 6 si ajung directori ... si a fost acum o perioada ...
        incetul cu incetul, cat inveti atat vei avea
      • +1 (1 vot)    
        bac (Luni, 27 iunie 2011, 20:39)

        florina [anonim] i-a raspuns lui mda

        eu inca mai am de asteptat pana la bac.asa este nu conteaza foarte tare care e nota care o ei....mai nou la facultati se intra cu examen si 25 %media 9-12 si 25%media de la bac...si nu cred k nota de la bac" te face om"
      • 0 (0 voturi)    
        Corect! (Marţi, 5 iulie 2011, 19:57)

        Maria [anonim] i-a raspuns lui mda

        Intr-adevar, asa este! Nota de la bacalaureat conteaza la admitere la facultate -- poate -- insa de acolo inainte esti din nou pe cont propriu si pe raspunderea ta si nu-ti scrie in frunte ca ai luat 10 (sau 9,90, sau...) la bacalaureat. Iar angajatorilor putin le pasa, ei vor competente, nu foi matricole!
    • +1 (3 voturi)    
      usor (Luni, 27 iunie 2011, 14:05)

      victorp [anonim] i-a raspuns lui AncaF

      poate vrei sa scrii "generatiile"; daca tot esti atat de desteapta poate ar trebui sa recitesti un text inainte de publicare.
      • 0 (0 voturi)    
        sorry (Luni, 27 iunie 2011, 16:33)

        AncaF [anonim] i-a raspuns lui victorp

        Corect, generatiile. Cred ca te-ai prins ca e typo.
    • 0 (2 voturi)    
      Exact! (Luni, 27 iunie 2011, 14:06)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui AncaF

      Partea a treia era cea care definea greutatea subiectelor dupa parerea mea. Si mai ales daca ai de unde alege, este cu atat mai usor.
      • 0 (0 voturi)    
        Da (Luni, 27 iunie 2011, 16:40)

        AncaF [anonim] i-a raspuns lui Marius

        Asa este. Am zis Caragiale, fiind cel mai usor. Nu stiu cati au ales "Iona", de exemplu.
    • 0 (0 voturi)    
      rapuns (Luni, 27 iunie 2011, 16:20)

      Ana [anonim] i-a raspuns lui AncaF

      Da, Caragiale, este intradevar un subiect reletiv usor..mai ales atunci cand privesti lucrurile din afara, cand nu esti direct implicat..problema e ca ar tebui sa ne ajutam elevii nu sa ii incurcam si sa uitam ca 70% din populatie ete semianalfabeta. Subiectul nu a fost unul imposibil de rezolvat, dar nici usor.
      • 0 (2 voturi)    
        Da? (Luni, 27 iunie 2011, 16:50)

        AncaF [utilizator] i-a raspuns lui Ana

        Daca 70% din populatie este semianalfabeta, de ce acesti oameni fac una sau chiar doua facultati, asa cum se intampla in ultimii ani? Va spun eu: printre altele, pentru ca au luat bacul cu 9, desi ei nu stiu sa-si scrie corect propriul nume.
    • -1 (1 vot)    
      bbb (Luni, 27 iunie 2011, 17:05)

      Traian Basescu [anonim] i-a raspuns lui AncaF

      asa se spune acum cand ai luat bacul pe copiat, dar na ce sa mai lauda omul in spatele tastelor
    • -1 (1 vot)    
      de acasa e usor logic (Luni, 27 iunie 2011, 17:08)

      me [anonim] i-a raspuns lui AncaF

      bine atunci te rog sa le rezolvi sa vedem si noi ca sti...bine..fara google. ma intreb dak ai fi zis acelasi lucru daca aveai niste camere de filmat in cap si emotii cat cuprinde
    • 0 (0 voturi)    
      frumos dar nu si usor (Luni, 27 iunie 2011, 17:18)

      danna [anonim] i-a raspuns lui AncaF

      nimeni nu are cum sa le stie pe toate...e imposibil...iar caracterizarea unui personaj era foarte dificil,deoarece iti veneau in minte toate personajele posibile si din toate operele si pur si simplu te blocai..asa ca a fost foarte greu...am simtit-o pe propia piele..dar cand nu esti prezent ti se pare super usor...
    • 0 (0 voturi)    
      Re: (Luni, 27 iunie 2011, 17:34)

      Dorin Barboiu [anonim] i-a raspuns lui AncaF

      D-na AncaF, pentru mine examenul a avut un grad de dificultate mai ridicat. De ce? Nu pentru ca sunt slab pregatit, ci pentru ca sunt la profil real (3 ore pe sapt) si mi-e foarte greu sa invat romana. Azi consider ca m-am descurcat destul de bine, sa vedem si rezultatele.
    • 0 (0 voturi)    
      este usor (Luni, 27 iunie 2011, 19:03)

      alexa [anonim] i-a raspuns lui AncaF

      este usor atunci cand si profesorul isi da interese sa faca ceva din elevi cel putin la mine la clasa acest interes sa vazut cam putin din partea profesorului.nu dau vina doar pe ei si elevi sunt de vina dar si profesorii :cu ce suntem noi de vina ca le-a luat lor din salariu 15 % ? sau ;ce vina avem ca ii scoate mai repede la pensie ?.
      in cazul in care ai terminat cu cativa ani in urma acum prof sunt stresati de lucrurile astea si pe elevi se razbuna fara a se gandi ca elevi au un examen.
      • 0 (0 voturi)    
        greu... (Luni, 27 iunie 2011, 23:47)

        ham [anonim] i-a raspuns lui alexa

        cand trebuia sa inveti cu cati "i" se scrie pe ici, pe colo, nu le taiase din salariu!
    • 0 (0 voturi)    
      pfff (Vineri, 1 iulie 2011, 0:43)

      Haha [anonim] i-a raspuns lui AncaF

      Zau? 9.50? se scrie "generatiile"!!!
      • +1 (1 vot)    
        off (Luni, 4 iulie 2011, 2:37)

        AncaF [anonim] i-a raspuns lui Haha

        Da, prietene, am spus mai sus ca a fost typo. Acum poti dormi linistit?
    • 0 (0 voturi)    
      depunctata (Marţi, 30 august 2011, 9:22)

      scipio [anonim] i-a raspuns lui AncaF

      Draga Anca, esti deja depunctata in ceea ce ai scris. "Generatile" se scrie cu doi de "i" :)
      "Succesuri"!
  • -1 (5 voturi)    
    Pentru mine a fost greu (Luni, 27 iunie 2011, 13:20)

    daniel [anonim]

    Nu ma asteptam sa dam din opere dramatice
    • 0 (0 voturi)    
      de ce? (Marţi, 28 iunie 2011, 4:12)

      tocilara [anonim] i-a raspuns lui daniel

      operele dramatice nu erau in tematica de bac?
      cum poti sa ai subiectele dinainte si sa ti se para greu? cum o fi asta? dar cum ar fi fost daca dadeai bacul acum 10 ani si nu aveai niciun subiect, nicio varianta, nimic orientativ, doar programa si punct? hm? hai ca discutia asta degenereaza in penibil.
      • 0 (0 voturi)    
        pentru mine (Marţi, 28 iunie 2011, 10:27)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui tocilara

        Pentru mine, a fost greu, cu siguranta in romania sunt elevi care au scris de 10 dar pentru a fost greu, referitor la bac de acum 10 ani, obisnuiesc sa traiesc cu prezentul nu cu trecutul
      • 0 (0 voturi)    
        fir-ar (Marţi, 28 iunie 2011, 15:53)

        anca [anonim] i-a raspuns lui tocilara

        Mai bn scriam o piesa de-a lui salam k toate sunt drame=))
  • 0 (0 voturi)    
    sal (Luni, 27 iunie 2011, 13:25)

    luca [anonim]

    nu ma asteptam deloc la asa ceva..cand am citit subiectul nu mi-a venit sa cred!
    • +1 (1 vot)    
      neasteptat subiect (Luni, 27 iunie 2011, 14:22)

      Oana [anonim] i-a raspuns lui luca

      Nimeni nu se astepta sa pice drama! Cu atat mai putin caracterizare de personaj!
      • 0 (0 voturi)    
        pentru a nu stiu cata oara (Marţi, 28 iunie 2011, 16:23)

        M [anonim] i-a raspuns lui Oana

        nu v-a picat drama. v-a picat un text dramatic. daca stiati sa faceti diferenta, nu va apucati sa scrieti ca tembelii caracterizarea lui gheorghidiu.
  • -1 (3 voturi)    
    subiecte exagerate! (Luni, 27 iunie 2011, 13:27)

    Andreea [anonim]

    Precizez ca am absolvit o facultate de stiinte exacte, inainte de 1989. Cand eu am dat bacalaureatul se exagera cu "compunerile de sinteza" pe care ni le dicta profesorul de limba romana si noi le toceam si reproduceam la examen. Evident ca acesl stil nu era deloc formativ. Acum se exagereaza in directia opusa: nu trebuie sa reproduci ceva, ci trebuie sa fii creativ, poate chiar sa ai talent literar. Toti profesorii stiu ca nivelul invatamintului si al interesului elevului (si din pacate si al profesorilor) este f scazut. Cu siguranta ca sunt in stare sa raspunda intrebarilor de mai sus doar cei de la clasele cu profil de filologie. De nu se gaseste o cale de mijloc in modalitatea de evaluare?!!

    Citesc aceste doua intrebari:
    4. Precizeaza tipul de perspectiva narativa din textul citat. 4 puncte
    5. Transcrie doua cuvinte din text care apartin campului semantic al creatiei.
    si ma intreb la liceu profeseaza "creatorul" acestor intrebari? Coborati oameni buni pe pamint si formulati intrebari, nu pentru olimpici, ci pentru elevi obisnuiti!
    • +2 (2 voturi)    
      Creativitate (Luni, 27 iunie 2011, 14:11)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui Andreea

      Creativitatea este unul din lucrurile pe care se pune accent in strainatate.

      Tocitul si reprodusul nu sunt cele mai bune forme de a vedea calitatea unei persoane. Plagiatul a devenit prea comun in invatamantul romanesc. N-are rost sa ne miram ca putini ies in evidenta. De ce? Pentru ca nu sunt incurajati sa fie diferiti si sa fie mai buni.
    • 0 (2 voturi)    
      nu au fost exagerate (Luni, 27 iunie 2011, 14:26)

      andra [anonim] i-a raspuns lui Andreea

      eu sunt la mate-info si nu mi s-au parut exagerate.Poate exprimarea a fost un pic mai dificila dar nu cred ca puteau sa intrebe ' ce tip de text e, subiectiv sau obiectiv?' iar 5-ul a fost chiar banal.Mai greu a fost totusi la subiectul al III lea.Dar nu exagerate oricum, suntem romani frate macar romana sa stim:)
      • 0 (0 voturi)    
        d (Luni, 27 iunie 2011, 15:57)

        mata [anonim] i-a raspuns lui andra

        romana nu se rezuma la locutiunile verbale scupete..banuiesc ca tu iesi cu prietenii si vorbiti despre chestiile astea nu? azi ce personaj mai caracterizam? hai sa fim seriosi:)
    • -1 (1 vot)    
      nu sunt exagerate (Luni, 27 iunie 2011, 14:34)

      Andreea [anonim] i-a raspuns lui Andreea

      Doamne Dumnezeule, daca tie ti se par grele aceste intrebari inseamna ca habar nu ai cu ce se mananca limba romana in liceu acum...Intrebarile astea 2 sunt chiar foarte usoare, deci nu inteleg de unde atata indignare si pentru ce...Auzi intrebari pt olimpici:))))))...Orice elev care si-ar fi batut capul in clasa a12a cat de cat ar fi stiut sa le faca...Nu e vina celor care stiu ca mai exista si persoane ca tine care habar nu au pe ce lume traiesc
    • 0 (0 voturi)    
      perspectiva narativa (Marţi, 28 iunie 2011, 4:15)

      tocilara [anonim] i-a raspuns lui Andreea

      elevii au lucrat la clasa aceste detalii; manualele noi de literatura din liceu contin elemente de naratologie, pragmatica, adica instrumentarul necesar analizei de text pe care noi cand eram elevi nu il aveam si profesorii aveau schema de la cursurile universitare. Sunt domenii in care cercetarile sunt recente, 50-60 de ani - iar programele se schimba greu. De aceea ni se dictau comentarii: pentru ca trebuie sa existe o grila uniforma de interpretare a unui text de scoala si la bucuresti si la cluj. Dincolo de aceasta limita tehnica elevul e liber sa bata campii cat pofteste.
  • 0 (0 voturi)    
    CAmil petrescu (Luni, 27 iunie 2011, 13:41)

    Roberto [anonim]

    la camil petrescu ce trebuia scris, la partea a iii-a?
    • -1 (1 vot)    
      Raspuns (Luni, 27 iunie 2011, 14:55)

      John Smith [anonim] i-a raspuns lui Roberto

      La Camil Petrescu aveai tot o piesa de teatru. Jocul ielelor de exemplu. In niciun caz Ultima noapte sau patul lui procust; evident aia nu e drama. Dar! din cauza emotiilor au fost multi care s-au trezit scriind un roman de-al lui camil. poate o sa se dea punctajul pentru redactare, adica 14 pct. Depinde de profesor.
      • 0 (0 voturi)    
        sub III (Luni, 27 iunie 2011, 16:04)

        vatavu [anonim] i-a raspuns lui John Smith

        cred ca exprimarea "text dramatic" in loc de "text care apartine genului dramatic " + emotiile + plus faptul ca li s-a parut mai usor romanul ultima noapte de dragoste intaia noapte de razboi sau pur si simplu asta stiau ei a determinat multi elevi sa greseasca
        • 0 (0 voturi)    
          dramatic! (Marţi, 28 iunie 2011, 4:19)

          tocilara [anonim] i-a raspuns lui vatavu

          dramatica e si situatia Greciei. sa nu incurcam borcanele. Ei trebuia sa vada clar ca "dramatic" este folosit in text in sensul de opera literara care apartine genului dramatic (= nu liric nu epic). Esti la Bac nu esti la bere sa citesti superficial lista de preturi. Ce Dumnezeu!
    • 0 (0 voturi)    
      trebuia (Luni, 27 iunie 2011, 14:57)

      anitta [anonim] i-a raspuns lui Roberto

      scris jocul ielelor
  • +1 (1 vot)    
    camere video (Luni, 27 iunie 2011, 14:07)

    Ionut AlexandruTita1309172764900 [anonim]

    Salut!! O intrebare urgenta: Am ajutat un coleg dandu-i ciorna mea , ce se intampla? Au fost camere in clase!!!! . Pot fi eliminat din examen? :-s
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns la camerevideo (Luni, 27 iunie 2011, 14:25)

      crissss [anonim] i-a raspuns lui Ionut AlexandruTita1309172764900

      ionut...daca au fost camere inseamna k te-a vazut pe ea...odata ce tu ai lipit foaia cu datele perrsonale si ai dat foaia fara probleme la final...nu mai are cum sa dezlipeasca toate lucrarile ca sa ti-o anuleze...deci stai linistit nu te mai elimina nimeni .
    • 0 (0 voturi)    
      Ionut Alexandru (Luni, 27 iunie 2011, 14:38)

      Raspuns [anonim] i-a raspuns lui Ionut AlexandruTita1309172764900

      Depinde. Daca se observa ca aveti subiectele facute la fel si bate la ochi chestia asta, atunci ma tem ca este posibil sa verifice filmarile. In alte circumstante sunt sigur ca nu se uita nimeni pe ele. Numai bine! Si nu iti face griji. Vorba aia: nu e dracul atat de negru.
      • 0 (0 voturi)    
        // (Luni, 27 iunie 2011, 19:22)

        Ionut AlexandruTita1309172764900 [anonim] i-a raspuns lui Raspuns

        Subiectele nu are cum sa fie la fel.El la partea a 3 nu a scris nimic.Nu cred ca mai are acum ce sa imi faca.Sper...(editat de HotNews.ro)
    • 0 (0 voturi)    
      Ghici... (Luni, 27 iunie 2011, 14:41)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui Ionut AlexandruTita1309172764900

      Da, clar ca poti fi eliminat din examen. Asta daca ti se semnaleaza, dar presupun ca trebuia sa vina cineva in sala imediat sa-ti zic. Altfel... Ai de asteptat: ori pana isi dau ei seama, ori pana dupa ce dai toate examenele. A doua varianta fiind mai naspa, dar e si varianta ca nici sa nu se observe.

      Ca fapt divers... Daca numele de la user e acelasi cu cel real, atunci te-ai "tradat" singur in caz ca vede cineva mesajul.
    • 0 (0 voturi)    
      sal (Luni, 27 iunie 2011, 14:42)

      iuli [anonim] i-a raspuns lui Ionut AlexandruTita1309172764900

      unde sa antamplat asta?
      la liceul 2?
  • 0 (0 voturi)    
    bac (Luni, 27 iunie 2011, 14:31)

    bac [anonim]

    bun...si cine poate da un exemplu de raspuns??? la subiectul I ?? :D
  • -1 (1 vot)    
    Super tari subiectele (Luni, 27 iunie 2011, 14:50)

    mihaitza [anonim]

    Cred ca este primul an de bacalaureat modern in care subiectele sunt echilibrate. Poate sa scrie si tocilarul, poate sa scrie si puturosul cu putina inspiratie, poate sa scrie si cel cu gandire logica, dar care nu are chef de invatat. Si toti pot lua nota de trecere, cel putin. Subiectele contin o parte importanta, aceea de scriere de text argumentat, care, mi se pare mie, este carenta principala a elevilor din ultimii 15 de ani. Acum eu nu stiu in ce masura profesorii au lucrat la clasa aceste cerinte, iar elevii au suficiente modele pentru a raspunde cerintelor. Alegerea autorilor mi se pare excelenta, fiecare poate alege ceva ce-i place. daca erau 3 din aceeasi generatie/școala/perioada etc. as fi inteles ca daca ai ratat perioada, ai ratat examenul, dar asa, nu prea exista scuza. Li s-a indicat un numar de pagini pentru fiecare subiect, iarasi un lucru excelent. Iar numarul total de pagini este suficient pentru a permite profesorului o evaluare globala a capacitatii elevului. Eu ma tem insa de faptul ca aceste subiecte sunt doar o fatada pentru o materie prost parcursa. Daca intr-adevar profesorii ar aborda materia in acest spirit al lecturii critice si argumentative, al decelarii sensului, de la mic (fragment) la mare (tipologie de personaj), nu am vedea atata incorenta si confuzie in mintea oamenilor.
    • 0 (0 voturi)    
      subiecte alternative (Marţi, 28 iunie 2011, 4:22)

      tocilara [anonim] i-a raspuns lui mihaitza

      stiu ca o sa fie 50 de elevi plini de testosteron care sa mi strige ca sunt o frustrata dar daca nici cand ai posibilitatea de a alege ce sa tratezi nu merge, atunci mai bine ne intoarcem toti la agricultura si pastorit :((
  • +1 (1 vot)    
    ajutor (Luni, 27 iunie 2011, 15:26)

    iooo [anonim]

    am scris la subiectu 2 sunt de acord cu afirmatia respectiva..oare ma puncteaza cat de cat pe ce am scris :(?
  • 0 (0 voturi)    
    fara comentarii (Luni, 27 iunie 2011, 16:08)

    yassmyna [anonim]

    nu putem spune k a fost greu sau usor ..... cel putin eu asa spun ... dupa parerea mea oricine ku putina atentie reusea sa ia 5 . primele 2 parti au fost foarte usoare iar la partea a 3-a trebuia sa stii rezumatu ff bn sau sa fi vazut filmu k te descurcai . eu zic k va fi ok si vom trece si peste asta!
  • 0 (0 voturi)    
    pacat (Luni, 27 iunie 2011, 16:16)

    lorena [anonim]

    anu asta o sa se pice pe capete la romana...au facut multi confuzie intre drama si roman psihologic de camil petrescu..vazand camil petrescu n-au mai tinut cont de cerinta...
  • 0 (0 voturi)    
    ok (Luni, 27 iunie 2011, 18:02)

    allex [anonim]

    poate sa zica oricine ce vrea, dar consider ca subiectele au fost perfecte. daca erau usoare toti aveam 10. ce folos daca nu stim sa legam doua cuvinte. daca si subiectele astea au fost grele inseamna ca am ajuns rau....
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Luni, 27 iunie 2011, 18:06)

    pf [anonim]

    A fost foarte greu, despre tot aveam habar macar, dar despre asta nu, nici iona nici scrisoare pierduta, iar de jocul ielelor nu am auzit in viata mea, pacat ca am invatat celelalte si am avut ghinionul asta
  • 0 (0 voturi)    
    Buna (Luni, 27 iunie 2011, 18:23)

    johnny [anonim]

    Atat eu cat si alte persoane au scris la subiectul 3 drama personajului Stefan Gheorghidiu din opera ``ultima noapte de dragoste......``........,,cica nu ar fi bine stiti .......ne puncteaza ceva sau anuleaza tot ?....:P
    • 0 (0 voturi)    
      bac (Luni, 27 iunie 2011, 18:37)

      helloo [anonim] i-a raspuns lui johnny

      si eu am scris la fel.. stefan gheorghidiu
  • 0 (0 voturi)    
    bac2011 (Luni, 27 iunie 2011, 18:30)

    alinu [anonim]

    daca la partea a III-a am scris personaju din ultima noapte de dragoste intaia noapte de razboi ma puncteaza macar acolo ceva ? am mai scris si 2 pagini jumate :..
  • 0 (0 voturi)    
    bac (Luni, 27 iunie 2011, 18:31)

    adi [anonim]

    din pacate nu o sa ne puncteze nimic...si eu am scris tot de stefan ghiorghidiu,dar trebuia scris despre jocul ielelor....cred ca o sa dam in toamna:(
  • 0 (0 voturi)    
    eu nu (Luni, 27 iunie 2011, 18:41)

    GIGI BECALI [anonim]

    Eu nu am luat bacu si sunt miliardar!
  • 0 (0 voturi)    
    emotii pe naiba (Luni, 27 iunie 2011, 18:44)

    doar eu [anonim]

    nu emotiile sunt problema , ci lipsa de cunostiinte. cum sa incurci romanul cu textu dramatic ?:))) inca nu imi vine sa cred. si tot voi mai faceti gura ca a fost o capcana. nu a fost capcana , Camil Petrescu a scris si text dramatic pe langa celebrul roman , doar ca majoritatea nu l'am studiat. In plus aveam 3 variante ... nu ne'a bagat nimeni o singura opera pe gat. Si daca asemenea confuzii faceti , nu ma astept sa luati punctaj mare nici la celelalt subiecte.Nu's ceva pui de geniu ,si eu am tremurat de emotii , mai mult de 8 probabil ca nu o sa iau , da macar iau pe merit si stiu fac deosebire intre doua opere diferite din muuuuulte puncte de vedere.
  • 0 (0 voturi)    
    ''íi'' (Luni, 27 iunie 2011, 18:47)

    barbologul [anonim]

    incearca sa scrii ''generatiile" cu miraculosul ''ii'', poate ne convingi ca ai luat bacul pe bune!
  • 0 (0 voturi)    
    anonim@yahoo.com (Luni, 27 iunie 2011, 20:26)

    anonim [anonim]

    la scoala unde am dat eu asa cu camerele in fata cine a avut sange tot a copiat
    • 0 (0 voturi)    
      asa, si? (Marţi, 28 iunie 2011, 4:28)

      tocilara [anonim] i-a raspuns lui anonim

      ce vrei sa demonstrezi cu asta? ca pana la urma e mai bine sa nu se mai dea bac deloc? Ca oricum tot se copiaza? sau esti frustrat ca nu ai copiat tu? daca studiai de zece nu te mai interesa ca amaratul ala a copiat pentru 5. Iar daca nu ai studiat de nota zece oricum iti vei lua nota ta - daca te-a vexat asa de tare comportamentul colegului tau de ce nu l-ai denuntat?
  • 0 (0 voturi)    
    numai intelectuali (Marţi, 28 iunie 2011, 7:00)

    cristi [anonim]

    fac pariu cu oricare din voi ca funeriu nu ar fi in stare sa rezolve subiectul de nota 6, nu mai vorbiti aiurea si nu va mai dati atatea aere....sa copiat nu sa copiat fiecare a facut ce a putut, nu e treaba nimanui ca unul ajunge patron si altul casier la carrefour
    • 0 (0 voturi)    
      exact! (Marţi, 28 iunie 2011, 10:55)

      tocilara [anonim] i-a raspuns lui cristi

      si eu cred ca treaba fiecaruia este cum se pregateste pentru el insusi nu sa se uite sa vada ce face vecinul. Daca si-ar vedea fiecare de treaba lui si si-ar face-o ca lumea pun pariu si eu cu oricare ca am trai intr-o lume mai buna si mai coerenta.
  • 0 (0 voturi)    
    nothing (Marţi, 28 iunie 2011, 13:38)

    bluelife [anonim]

    nu mi s-a parut a fi foarte greu insa nimeni nu se astepta la o opera dramatica la partea a 3-a , majoritatea s-au indreptat pe stefan gheorghidiu desi nu avea nicio legatura iar cei care au scris corect s-au axat pe iona sau pe caragiale.
    si "a avea un ideal este ca si cum te-ai privi intr-o oglinda" cred ca este cea mai buna afirmatie care ne putea cadea la bac
    • 0 (0 voturi)    
      extraordinar!!!! (Marţi, 28 iunie 2011, 22:32)

      tocilara [anonim] i-a raspuns lui bluelife

      Revin si arat ca este inacceptabil sa veniti sa spuneti ca nu v-ati asteptat cata vreme ati avut variante de subiecte. Sau ma insel? Cata vreme sunt in programa de bac aceste subiecte, trebuie obligatoriu sa va asteptati sa cada orice! Incredibil cat de superficiali au devenit absolventii de liceu.... dar din pacate vina nu este a lor ci a unei societati care nu le mai ofera nimic si le ia totul :(
      • 0 (0 voturi)    
        prioritati (Vineri, 1 iulie 2011, 13:46)

        zuzel [anonim] i-a raspuns lui tocilara

        Uitati ca sunt elevi care au alte prioritati (mate, info, fizica) si care sunt nevoiti uneori sa stabileasca o "ordine", sau sa zicem mai bine - sa stabileasca probabilitati pentru fiecare opera - astfel incat o opera sa poata fi etichetata ca "mai importanta" sau, tradus, mai prioritara decat alta si invers. Nu suntem superficiali, ci pur si simpu stim sa ne axam pe ce e mai important (admiterea la facultate de exemplu :) )
  • 0 (0 voturi)    
    Reveniti-va! (Marţi, 28 iunie 2011, 13:43)

    Madalina [anonim]

    Subiectul a fost de nivel mediu, partea intai si a doua au fost accesibile, inclusiv partea a treia. Desigur nu ma asteptam sa cada dramaturgia, dar a fost mai ok decat o poezie, de scris zic ca am scris, dar acum depinde si de parerea corectorului. Si cred ca nivelul a fost mediu spre dificil, deoarece multa lume nu se astepta sa pice dramaturgia si probabil nu au invatat-o asa de bine. Sincer nici eu nu am invatat foarte bine caracterizarea, dar stiam foarte bine argumentarea si tot am scris ceva. In concluzie te puteai descurca lejer.
    Si btw: nu-i blamati pe cei care ziceau canu prea s-au descurcat, ci pe cei care au ales un personaj din Ultima noapte de dragoste, prima noapte de razboi sau Patul lui Procust.
    • 0 (0 voturi)    
      deci (Duminică, 3 iulie 2011, 15:59)

      mada [anonim] i-a raspuns lui Madalina

      eu am scris Iona si a zis ca se puncteaza..si acum de fapt nu s-a punctat..e bataie de joc..
  • 0 (0 voturi)    
    sdl (Marţi, 28 iunie 2011, 19:50)

    adi [anonim]

    Fratilor ....sa nu uitam ca subiectele de mai sus sunt subiecte de Limba Romana nu de Logica.De ce trebuie sa complicam atat situatia?
    E clar si stim cu totii ca majoritatea profesorilor nu isi mai fac cu drag meseria daca nu sunt motivati dar asta nu inseamna ca ar trebuii sa ne razbunam pe bietii copiii..nu au nici o vina sa fie atat de persecutati.nu va dati seama k taiati tot elanul,toata cariera si nu faceti alceva decat sa demotivati acesti tineri sa mai aiba incredere in educatie???
    Consider ca atunci cand 40% dintre elevi gandesc acelasi lucru este clar ca problema este undeva in sistem.Ati nenorocit intreg sistemul educational,va bateti joc si va mirati de unde atata analfabetism???Halal tara!!!Halal conducere!!!
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Duminică, 3 iulie 2011, 15:57)

    mada [anonim]

    de ce vb daca nu stiti? in ziua de azi nu toti prof isi mai fac trb asa cum trebuie..si tocmai din acesta cauza s-a ajuns unde s-a ajuns..adica am picat atatia..ar trb sa aveti pliscul mai mic..eu nu am picat la rom, am picat la mate si fizica..note pe care n le meritam..pe o lucrare de 10 pag sa iti dea 2 si ceva este inadmisibil..aveam media 10si la mate si la fizica..si am picat..asa ca va rog mai usor cu comntariile..
  • 0 (0 voturi)    
    Enunturi create de semi-alfabeti! (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 4:38)

    M. Andreianu [anonim]

    Absolut toate enunturile subiectelor la romana contin abstractiuni aiuritoare, jargon pseudo-critica literara gen Vanghelie cu 'miscarea lui brauniana', concepte sterile menite sa ermetizeze totul, sa favorizeze elitele si sa desfiinteze copiii cu pretentii la un amarat si nenorocit de bacalaureat romanesc. Rusine ministerului educatiei care rade in hohote de scoala romaneasca condusa si indrumata de semi-alfabeti cu ifose. Dati-va demisia, incapabililor care umiliti si striviti sperantele tinerilor entuziasti de azi!
  • 0 (0 voturi)    
    bac (Marţi, 30 august 2011, 9:53)

    matho [anonim]

    Bac-ul ar trebui sa evalueze cunostintele elevului. Pentru acest lucru subiectele (si in special enunturile) ar trebui sa fie mult mai lejere si usoare decat acestea. Cine a inventat astfel de enunturi? Totul ar trebui sa fie clar, simplu si nu menit sa incurce elevul.
    Nu putem avea pretentia de la un "amarat" de elev de sec XXI sa faca acest gen de analize pe text. Putem in schimb sa avem pretentia de la el sa se exprime cat se poate de decent, corect, sa puna cratima unde trebuie etc.
    Invatamantul nu pregateste in mod special viitori absolventi de filologie.
  • 0 (0 voturi)    
    CIUDAT! (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 14:48)

    SZABO ZSOLT [anonim]

    eu consider ca fiecare primeste ce merita,daca nu inveti si nu incerci atunci nu ai sanse,azi fara diplome nici asa nu merge . eu am avuy medie intr-e 8-9 si nu am luat bacul fiindca am considerat ca vei stii si vei avea ajutor.la prima sesiune a fost usor pe primul sub. am primit 24 punc. pe al doilea nimic fiindca am scris contra argumentare iar la s. al 3lea romanul de c. petrescu. desi am stiut ca nu e bun,si totusi am scris-o decat sa-mi bat capul. eu de pl. am invatat chiar si tragedia il stiu pe nota 10,iar abia acuma am invatat comedia. deci eu credca am meritat ce am primit puteam sa invet mai mult si sa nu stau pe interne toata ziua. iar la mate eu m2 sint si nu a fost deloc greu,dar nici acolo nu am dat o mare seama. eu nu pun vina pe nimeni doar pe mine!
  • 0 (0 voturi)    
    Coruptie (Marţi, 4 octombrie 2011, 21:22)

    crystynaaaaa [anonim]

    Deci sa fim seriosi! Iei bacul cu 10 sau il pici cum au fost 10000 de cazuri... Iti ofera statul posibilitatea sa devii ceva in viata cu bacul luat sau nu??? Nu cred... De ce toti optam sa plecam in strainatate la munca??? Daca aia care conduc tara ar avea un gram de materie cenusie nimeni nu ar fii asa dezinteresat pentru carte... De ce se favorizeaza la scoala copiii lu eu stiu care invatatoare sau mare directoare sau eu mai stiu ce personalitate??? Normal ca elevul cand vede ca ala e prost bata si profesorul il favorizeaza nu mai invata si este asa dezinteresat. Eu vb din proprie experienta aici cu favorizatul... Am in clasa un coleg si masa lui e directoare si el nu stie nici pe ce lume traieste. La o ora pe mine ma ascult si nu stiu nimic imi da 4 pe el il asculta nu stie si nu ii trece nota il asculta ora viitoare ca sa se pregateasca. Asta ce e??? Cum imi mai vine mie sa invat daca eu stiu lectia respectiva de 7 si imi da 5 si el stie de 5 si ii da 7-8...
  • 0 (0 voturi)    
    Aaaa..Lol.. (Duminică, 1 iulie 2012, 16:20)

    viola [anonim]

    Si asa nu ajungi prea departe cu bacul!Cu 10 sau 8 sau chiar minimul de 6 tot muncitor vei ajunge:>Good day!


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă