​​FOTO Cum ii zapaceste PDL pe bucuresteni cu reclame la intrebari care nu fac parte din referendumul privind Legea Capitalei

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 29 aprilie 2011, 18:05 Actualitate | Esenţial

Campanie PDL de promovare a referendumului si a Legii Capitalei
Foto: Hotnews
"Esti de acord cu eutanasierea cainilor vagabonzi?", "Numarul de functionari publici din primarii trebuie: a) Marit; b) Redus; c) Mentinut?", cam asa suna intrebarile de pe unele afise si reclame cu care PDL a impanzit Bucurestiul. Campania "Tu faci Legea Capitalei! Hai la referendum!" ii indeamna pe bucuresteni sa participe la referendum, insa prezinta si intrebari care nu se regasesc intre cele 7 intrebari aprobate de Consiliul General pentru referendumul din 19 iunie. Vasile Gherasim, secretar al PDL Bucuresti, a declarat pentru HotNews.ro ca "Nu are importanta faptul ca intrebarile din reclama nu sunt cele de la referendum. Noi vrem sa facem un fel de sondare, in afara de referendum. (...) Nu cred ca este confuz pentru bucuresteni. Populatia poate sa faca diferenta 100% intre intrebari".

Dupa ce Consiliul General al Municipiului Bucuresti a hotarat in sedinta din 13 aprilie cele 7 intrebari ale referendumului din 19 iunie privind Legea Capitalei, organizatia PDL Bucuresti a impanzit orasul cu bannere si reclame care indeamna bucurestenii sa participe la referendum si sa-si spuna parerea.

Intrebare din reclamele PDL: "Esti de acord cu eutanasierea cainilor vagabonzi?"

Cu toate acestea, mesajele din reclame contin si unele intrebari care nu se regasesc si in setul celor 7 intrebari oficiale de la referendum. Astfel sunt intrebarile "Vrei sa iti alegi consilierul general uninominal si nu pe o lista de partid?" sau "Esti de acord cu eutanasierea cainilor vagabonzi?".

Mai mult, exista bannere care contin intrebarea: "Numarul de functionari publici din primarii trebuie: a) Marit; b) Redus; c) Mentinut?". Pe langa faptul ca intrebarea nu face parte din setul oficial de 7 intrebari , ea propune si un sistem diferit de raspuns (alegere de variante), fata de sistemul DA sau NU care va fi la referendumul din 19 iunie.

Prin urmare, promovarea unor astfel de intrebari, laolalta cu numarul mare de intrebari (sapte) pentru un referendum, ar putea crea confuzie in randul unor bucuresteni atunci cand vor ajunge in cabina de vot.

Campanie PDL - Referendum Legea Capitalei
Foto: Hotnews
Intrebarile regasite pe reclamele din Bucuresti sunt si pe site-ul legeacapitalei.info, unde vizitatorilor li se cere un raspuns la intrebari si unde sunt prezentate mai multe informatii despre Legea Capitalei.

PDL Bucuresti: Noi vrem sa facem un fel de sondare, in afara de referendum. Nu cred ca este confuz pentru bucuresteni


Vasile Gherasim, secretar general al PDL Bucuresti, a precizat pentru HotNews.ro ca organizatia sa si-a propus sa promoveze Legea Capitalei, nu neaparat referendumul, fata de care PDL nu se opune. "Noi vrem sa demonstram ca vrem sa scoatem o lege a Capitalei cu consultarea opiniei publice si nu ne opunem referendumului", a declarat Gherasim.

"Nu are importanta faptul ca intrebarile din reclama nu sunt cele de la referendum. Noi vrem sa facem un fel de sondare, in afara de referendum. La referendum intrebarile vor aparea in monitorul oficial, vor fi publicate la fiecare sectie de votare, vor fi sapte buletine de vot cu fiecare intrebare separat. Noi popularizam Legea Capitalei. Intrebarile noastre vizeaza aceasta schimbare cu privire la organizarea Bucurestiului ca administratie publica locala", a precizat Gherasim.

Secretarul general al PDL Bucuresti a mai spus ca organizatia sa vrea sa faca o sondare a opiniei publice a bucresteanului "cu intrebari din viata lui care sunt sau nu sunt adiacente referendumului. Nu are nico legatura una cu alta din punct de vedere al miezului problemei".

"Nu cred ca este confuz pentru bucuresteni. In niciun caz. Populatia stie, avem o populatie cu o cultura politica destul de ridicata. Populatia poate sa faca diferenta 100% intre intrebarile din bannere si cele de la referendum. Mai mult decat atat, din cele 7 intrebari pe care le va primi la vot, el poate sa nu raspunda decat la doua", spune Gherasim.

Pe de alta parte, Vasile Gherasim a mai precizat ca un sondaj reprezentativ ar fi fost mai indicat in sectoarele Capitalei, decat un referendum.
Campanie PDL - Referendum Legea Capitalei
Foto: Hotnews


"Parerea mea personala de sociolog este ca daca s-ar fi realizat un sondaj cu peste 1.000 de subiecti la fiecare sector, un sondaj reprezentativ, ar fi avut o marja de eroare de sub 1% si ar fi reprezentat o cheltuiala mult mai mica decat la referendum", s-a aratat de parere Gherasim.

Intre timp, Ziarul Ring scrie despre Consiliul General al Capitalei ca ar putea sa schimbe numarul de intrebari la referendum si sa opteze pentru doar doua intrebari. Publicatia citeaza surse din interiorul consilierilor generali PDL care au spus "Intrebarile au fost in mod evident concepute <<pe genunchi>> si intentionam sa reducem referendumul la numai doua intrebari care sa aiba legatura directa cu legea de reorganizare administrativa a Capitalei".

Intrebat de HotNews.ro ce stie despre o astfel de schimbare, precum si ce parere are fata de criticile aduse de mai multi sociologi setului de 7 intrebari de la referendum, Vasile Gherasim a raspuns ca unele intrebari "comporta anumite observatii", dar ca nu stie nimic de o eventuala schimbare a numarului lor.

"Eu, personal, sunt de acord cu criticile aduse intrebarilor de catre diversi sociologi. Unele intrebari comporta anumite observatii. Cred, personal, ca printr-o hotarare de Consiliu General se poate renunta la una-doua-trei intrebari. Nu stiu daca s-a vorbit in partid de asa ceva", a spus Gherasim.

Cele sapte intrebari propuse la referendum: criticate de sociologi, laudate de Udrea

Cele sapte intrebari pentru referendumul privind Legea Capitalei stabilite miercuri de catre Consilierii Generali ai Bucurestiului au generat o adevarata dezbatere. In timp ce liderul PDL Bucuresti, Elena Udrea, considera ca "Intrebarile sunt clare si simple" si ca ar fi fost "o mare greseala daca reduceam referendumul la o singura intrebare", pozitia sociologilor este diametral opusa.

Vasile Dancu, presedintele IRES, a declarat pentru HotNews.ro ca intrebarile sunt "prost formulate", "penibile" si "sugereaza un raspuns". De aceeasi parere este si directorul CCSB, Mirel Palada, care a precizat ca intrebarile din referendum "sunt construite partinitor din punct de vedere al finalitatii obtinerii informatiilor. Se obtin raspunsurile pe care le doresc prin formularea respectiva".

Consilierii generali ai Municipiului Bucuresti au votat, pe 13 aprilie, cu 29 de voturi pentru, proiectul privind desfasurarea referendumului privind Legea Capitalei care prevede ca primarii de sector vor fi alesi de catre consilierii generali din randul acestora, nu de catre cetateni prin vot direct. Astfel, puterile lor ar urma sa fie limitate iar consiliile locale ale primariilor de sector vor fi desfiintate. Capitala va avea buget unitar si servicii publice unitare. Referendumul se va desfasura pe 19 iunie, iar bucurestenii vor trebui sa raspunda la 7 intrebari propuse de PDL si votate de CGMB.

Primarul general, Sorin Oprescu, propusese o singura intrebare: "Sunteti de acord cu centralizarea administrativa prin transferul de atributii de la primariile de sector catre CGMB?", insa propunerea sa nu a fost adoptata.

In schimb a fost adoptata propunerea PDL de a adresa bucurestenilor la referendum un numar de 7 intrebari. Mai jos redam cele 7 intrebari propuse de consilierii PDL-PRM-PNG:
  • 1. Sunteti multumit de modul in care s-a dezvoltat Capitala?
  • 2. Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si o administratie?
  • 3. Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si 7 administratii?
  • 4. Sunteti multumiti de curatenia in Capitala?
  • 5. Va doriti o arhitectura unitara pentru Bucuresti?
  • 6. Sunteti de acord cu reducerea cheltuielilor aparatului administrativ?
  • 7. Sunteti de acord ca Bucurestiul sa fie condus de primarul general si CGMB?
Legea Capitalei prevede organizarea administrativa a Capitalei, iar principala propunere se refera la o singura administratie pentru Bucuresti, cu pastrarea celor sase sectoare.

Mai precis, primarii de sector ar urma sa fie alesi de catre consilierii generali din randul acestora, nu de catre cetateni prin vot direct. Puterile lor ar urma sa fie limitate iar consiliile locale ale primariilor de sector vor fi desfiintate. Capitala va avea buget unitar si servicii publice unitare. 

Potrivit Mediafax, presedintele PDL Bucuresti, Elena Udrea, declara, in 5 aprilie, dupa o dezbatere privind Legea Capitalei, ca aceasta propunere legislativa ar putea intra in vigoare incepand cu alegerile din 2012, negand ca prin aceasta vor fi desfiintate sectoarele.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   






















VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si StartupCafe.ro, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

6205 vizualizari

  • -4 (10 voturi)    
    Ceva nu se potriveste aici! (Vineri, 29 aprilie 2011, 18:02)

    Andradda [utilizator]

    Autorul incearca sa ne faca capul calendar cu niste explicatii mai mult decat elucubrante, si are pretentia ca le intelegem cu totii, dar totodata ne acuza ca am fi prea prosti sa intelegem o simpla intrebare cu 3 raspunsuri (a, b si c)

    Nu va dati seama de penibilul in care va scaldati, dle autor, cu acest articol?

    E ca si cum ati incerca sa explicati cititorului, cu ajutorul integralelor, ca tabla inmultirii este mult prea complicata pt a fi inteleasa!

    De data asta v-ati dat cu stangul in dreptu'!
  • +2 (8 voturi)    
    jigodisme (Vineri, 29 aprilie 2011, 18:31)

    votantul [anonim]

    Jigodisme la sugestia tatucului ! Vor avea surprize, pentru ca bucurestenii vor raspunde strict la intrebarea care ii pasioneaza.
  • +1 (1 vot)    
    Ma cam doare-n p.... de pedele (Vineri, 29 aprilie 2011, 21:34)

    unu [anonim]

    uite-acum o sa iasa bucuresteanu din mine la vot.....
  • +2 (4 voturi)    
    ... (Vineri, 29 aprilie 2011, 22:29)

    pamfletaru [utilizator]

    astia sunt disperati rau de tot daca au ajuns sa faca d'astea... tragic e ca le fac pe banii mei... banii mei de contribuabil...

    cred ca au inceput sa constientizeze ca nu ii va mai vota nimeni si ca nu vor mai reusi cu furtul ca randul trecut...
  • 0 (2 voturi)    
    minciunea - politica de stat (Vineri, 29 aprilie 2011, 23:00)

    monica L [anonim]

    pacat si de hirtia pe care sint tipariti fluturasii, te timpul unor lipitori de afise, de aglomerarea gropilor de gunoi... daca erau inteligenti, faceau propaganda eco, dar nu sint decit mincinosti penibili...
  • 0 (2 voturi)    
    ce mincinosi ordinari (Vineri, 29 aprilie 2011, 23:18)

    xy [anonim]

    pai daca pe bannerele cu intrebarile despre caini si consilieri scrie clar "Hai la referendum", atunci de ce Gherasim minte in fata ca bannerele nu fac legatura intre referendum si intrebarile lor? n-aveau decat sa puna bannere peste tot, dar sa scrie sub intrebari "Raspundeti pe legeacapitalei.info". asa ar fi fost cinstit.
  • +2 (2 voturi)    
    Răspuns la referendum 1 (Sâmbătă, 30 aprilie 2011, 1:19)

    Claudiu T. [utilizator]

    1. Sunteti multumit de modul in care s-a dezvoltat Capitala?

    Da, sunt mulţumit că în sfârşit, după o guvernare Videanu (care a pornit proiecte) şi una Oprescu (care le-a pus în aplicare cu ajutorul CGMB) se mişcă ceva.
    Nu, nu's mulţumit de aglomeraţia care încă există, semaforizarea încă neautomatizată, câinii comunitari la tot pasul, gropile care nu se repară cu anii, etc.

    Spuneţi-mi ce să aleg ? DA? NU?



    2. Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si o administratie?
    3. Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si 7 administratii?
    7. Sunteti de acord ca Bucurestiul sa fie condus de primarul general si CGMB?

    Dar întrebarea "Sunteti de acord cu centralizarea administrativa prin transferul de atributii de la primariile de sector catre CGMB?". Ah, e a lui Oprescu.
    Acum serios, câţi oameni credeţi că ies în stradă dacă Oprescu le cere boicotarea referendumului ? Pariu că depăşim 50.000 ?
    Vă bateţi joc de inteligenţa mea cu întrebările astea.

    4. Sunteti multumiti de curatenia in Capitala?

    Da, sunt mulţumit de curăţenia de pe străzi, din parcuri. Nu mai întâlnesc ambalajele lăsate de bucureşteni pe oriunde până nu de mult. (o fi lauda colocatarilor, o fi primarul mai harnic... cine ştie)
    Nu, nu's mulţumit. Capitala e un şantier; orice ploicică ridică în aer tonele de praf de pe străzi. E imposibil să nu calci în excremente de câine, chiar şi în centru. Maşini abandonate pe toate străzile.
  • +2 (2 voturi)    
    Răspuns la referendum 2 (Sâmbătă, 30 aprilie 2011, 1:20)

    Claudiu T. [utilizator]

    5. Va doriti o arhitectura unitara pentru Bucuresti?

    Chiar credeţi că e o întrebare pentru tanti Aglaia de la chioşc ?
    Sau veţi adăuga o notă: această întrebare se adresează celor care au un simţ al frumosului bine dezvoltat.

    6. Sunteti de acord cu reducerea cheltuielilor aparatului administrativ?

    Nuuuu ! Bugetari's şi ei oameni. Trebuie să mănânce.
    Aş mai adăuga o întrebare: "Sunteţi de acord ca angajaţii aparatului administrativ să muncească responsabil ?" Nuuuu ! Că ni's dragi aşa, în fuste scurte, cum ne ignoră cu subînţeles, ne trimit de la un birou la altul (ca să ajungem în final tot de unde am plecat), că lucreză până la 15:30 şi nu-i găsesc niciodată când termin eu munca... vai cât mi-s de dragi.
  • -1 (1 vot)    
    La referendum... (Sâmbătă, 30 aprilie 2011, 11:40)

    Sting [utilizator]

    ... nu cumva este necesara prezenta la vot de minim x %? Daca este asa, atunci nu am nicio emotie ca acest referendum nu va insemna altceva in afara de bani cheltuiti degeaba.

    Nu sunt contra PDL dar, madam Udrea devine din ce in ce mai rupta de realitate si afiseaza din ce in ce mai multa ignoranta la adresa plebei.

    Fiecare pasare piere pe limba ei.
  • 0 (2 voturi)    
    au nevoie de prezenta pentru a se valida... (Sâmbătă, 30 aprilie 2011, 15:34)

    Sycka [utilizator]

    ...referendumul din cauza asta apeleaza mojicii la mizeriile astea. Asa au facut si cu referendumul pentru modificarea constitutiei de care s-au folosit pentru a castiga alegerile prezidentiale... Nu au miscat nimic pentru a indeplini rezultatul acelui referendum... (chiar daca eu unul consider ca e mai bun un parlament bicameral cu mai putini parlamentari/senatori decat unul unicameral... era vointa poporului inselat).
    Rusine lor!!! Pentru ca se preteaza la astfel de lucruri, la urmatoarele alegeri au pierdut votul meu cu siguranta si il vor pierde toti cei care se preteaza la astfel de lucruri ieftine ca un mic ciubucar care incearca sa-si faca cunoscut produsul printre tarabe strigand tot felul de lucruri care nu au nici o legatura cu ceea ce vinde doar pentru a atrage atentia.
  • +1 (1 vot)    
    Intrebari vitriolante (Sâmbătă, 30 aprilie 2011, 16:08)

    hahahaha [anonim]

    Ca de obicei toate ideile si emanatiile pedeliste au samanta de intriga in ele.
    Eu daca as fi de la USD as scrie pe afisele electorale :
    1) Vreti sa ramana TVA-ul marit la 24 % ?
    2) Vreti sa ramana salariile taiate cu 25 % si pe viitor si pensiile ?
    3) Vreti sa fie coruptia tot atat de mare ?
    4) Vreti comenzile de stat sa fie asa cum sunt acum ?
    5) Vreti sa creasca in continuare numarul de someri ca in ultimul an ?
    6) Simtiti bunastarea si credeti ca sunteti in siguranta cu actuala guvernare ?
    7) Vreti sa fiti sacrificati pentru bunastarea unui grup restrans de oameni ?
    8) Vreti taieri, restrangeri, diminuari, reduceri, somaj, trimiterea la lucru dar in alte tari ?
    Eu nu-i iubesc prea mult pe nici unii din politicieni , dar nimeni nu mi-a facut atata rau (si nu numai mie) ca cei care conduc acum , adica triada pdl -udmr-unpr.
  • -1 (1 vot)    
    Nu mmai postati comentariile? (Sâmbătă, 30 aprilie 2011, 17:58)

    hahahahaha [anonim]

    De ce ?
  • -1 (1 vot)    
    De ce nu puneti toate comentariile (Duminică, 1 mai 2011, 11:40)

    hahahahaha [anonim]

    Nu era un comentariu peiorativ ci numai cateva idei de lucru
  • -1 (1 vot)    
    De ce nu se pune si intrebarea (Duminică, 1 mai 2011, 23:26)

    mra [utilizator]

    Snteti de acord cu scoaterea in afara legii a PDL? cu o singura varianta de raspuns: DA!

    Cunoscand destul de bine "fenomenul" capitala, ma astept ca toate raspunsurile la referendumul viitor sa iasa asa cum vrea partidul presedintelui-matelot.

    Regret ca n-am sustinut acum cativa ani proiectul "Vreau Transilvania mea" :(
  • -1 (1 vot)    
    As mai adauga cateva intrebari: (Duminică, 1 mai 2011, 23:30)

    mra [utilizator]

    1: Nu-i asa ca vreti sa traiti bine? varianta de raspuns posibil DA
    2. Nu-i asa ca traiti deja bine (de cativa ani): varianta de raspuns unica DA!
    3. Nu-i asa ca nu mai vreti la conducere politicieni corupti (excluzand fetii frumosi si albele ca zapada din pdl)?
    4. ....
  • +1 (1 vot)    
    Zapaceala curata! (Luni, 2 mai 2011, 8:54)

    Stepanida [utilizator]

    Asta inseamna cele sapte intrebari!In stilul clasic romanesc:de ce sa fie simplu,asa cum a propus Oprescu,cand poate fi complicat?Atat de disperat e PDL-ul,ca nu stie ce sa mai faca,doar ,doar,vor obtine mai multe locuri in Consiliul General,in 2012.Ca la functia de Primar General,nu mai spera portocalii.Stiu ca nu au cu cine sa-l invinga pe Oprescu!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri