VIDEO Referendumul privind Legea Capitalei, pe 19 iunie. Vezi care sunt cele 7 intrebari la care vor raspunde bucurestenii

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 13 aprilie 2011, 22:57 Actualitate | Esenţial

Bucurestenii, chemati la referendum privind Legea Capitalei
Foto: Agerpres
Consilierii generali ai Municipiului Bucuresti au votat, miercuri seara, cu 29 de voturi pentru, proiectul privind desfasurarea referendumului privind Legea Capitalei care prevede ca primarii de sector vor fi alesi de catre consilierii generali din randul acestora, nu de catre cetateni prin vot direct. Astfel, puterile lor ar urma sa fie limitate iar  consiliile locale ale primariilor de sector vor fi desfiintate. Capitala va avea buget unitar si servicii publice unitare. Referendumul se va desfasura pe 19 iunie, iar bucurestenii vor trebui sa raspunda la 7 intrebari propuse de PDL si votate de CGMB.

Viceprimarul Mircea Raicu a propus, din partea PDL-PRM-PNG trei amendamente la proiectul de organizare a referendumului. Primul se referea la articolul 1 al proiectului care in starea initiala spunea ca "se aproba desfasurarea pentru consultarea cetatenilor privind problema de interes deosebit legata de organizarea administrativ - teritoriala a Capitalei", in timp ce forma propusa de PDL si adoptata de consilieri se stipuleaza ca "se organizeaza referendumul pentru consultarea bucurestenilor in probleme de interes deosebit pentru Capitala".

Al doilea amendament se referea la numarul de intrebari la care vor trebui sa raspunda bucurestenii.

In aceasta privinta, primarul general, Sorin Oprescu, propusese o singura intrebare: "Sunteti de acord cu centralizarea administrativa prin transferul de atributii de la primariile de sector catre CGMB?", insa propunerea sa nu a fost adoptata.

In schimb a fost adoptata propunerea PDL de a adresa bucurestenilor la referendum un numar de 7 intrebari. Mai jos redam cele 7 intrebari propuse de consilierii PDL-PRM-PNG:
  • Sunteti multumit de modul in care s-a dezvoltat Capitala?
  • Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si o administratie?
  • Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si 7 administratii?
  • Sunteti multumiti de curatenia in Capitala?
  • Va doriti o arhitectura unitara pentru Bucuresti?
  • Sunteti de acord cu reducerea cheltuielilor aparatului administrativ?
  • Sunteti de acord ca Bucurestiul sa fie condus de primarul general si CGMB?
Dupa ce acest amendament al PDL a fost adoptat, primarul Oprescu a atras atentia ca referendumul in cauza este primul exercitiu democratic la care vor fi supusi locuitorii din Capitala si ca acest aspect i-ar fi speriat pe unii politicieni si ca "i-a facut sa duca acest referendum in derizoriu".

Consilierii opozitiei au sustinut si ei ca intrebarile propuse nu au nici o legatura cu tema referendumului privind Legea Capitalei. 

"S-a dovedit inca odata ca lupta politica castiga in fata hotararii administrative. Intrebarile sunt prea multe si sunt aiurea. Din punctul meu de vedere, eu care am propus trei intrebari, am ramas numai cu una, si asta pentru ca facuse obiectul acestui referendum, care era proiectul de lege al Capitalei", a spus imediat dupa Oprescu.

Al treilea amendament votat a fost cel care stipula data de desfasurare a referendumului. Primarul Sorin Oprescu a propus data de 29 mai, insa aceasta nu a fost votata de consilieri.

Propunerea PDL ca referendumul sa se desfasoare pe 19 iunie a fost votata de majoritatea consilierilor.

"Facem aceasta propunere (n.r. cu sapte intrebari si data de desfasurare pe 19 iunie) pentru ca, fiind o lege atat de importanta, durata minima pentru campania de informare a bucurestenilor este de 45 de zile. Deci nu ne propunem sa tinem o campanie rapida astfel incat bucurestenii sa nu fie avizati. Ei trebuie sa fie la curent cu aceasta problema", a explicat inainte de sedinta viceprimarul Mircea Raicu.

Pefectul Capitalei, Mihai Atanasoaei, a afirmat, dupa votarea proiectului de referendum, ca i s-a parut "hilar" faptul ca se vor consuma resurse umane si financiare pentru proiectul Legii Capitalei care, in momentul de fata, nu este depus la Camera Deputatilor. "E doar o idee, ce se va intampla daca ea nu va fi depusa?", s-a intrebat prefectul Capitalei.

Legea Capitalei prevede organizarea administrativa a Capitalei, iar principala propunere se refera la o singura administratie pentru Bucuresti, cu pastrarea celor sase sectoare.

Mai precis, primarii de sector ar urma sa fie alesi de catre consilierii generali din randul acestora, nu de catre cetateni prin vot direct. Puterile lor ar urma sa fie limitate iar consiliile locale ale primariilor de sector vor fi desfiintate. Capitala va avea buget unitar si servicii publice unitare. 

Potrivit Mediafax, presedintele PDL Bucuresti, Elena Udrea, declara, in 5 aprilie, dupa o dezbatere privind Legea Capitalei, ca aceasta propunere legislativa ar putea intra in vigoare incepand cu alegerile din 2012, negand ca prin aceasta vor fi desfiintate sectoarele.



Citeste si:


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

11903 vizualizari

  • +23 (25 voturi)    
    Intrebari idioate (Miercuri, 13 aprilie 2011, 23:14)

    alyn [anonim]

    Intrebari idioate....

    Eu nu inteleg modul acesta de formulare, sunt mai mult intrebari retorice amestecate cu ce ii intereseaza pe dn consilieri.

    De ce nu adauga o intrebare concisa:
    doriti ca orasul Bucuresti sa fie condus de un singur primar si de un un singur consiliu?
    sa inteleaga toata prostimea
    • +11 (11 voturi)    
      Ai dreptate... (Joi, 14 aprilie 2011, 1:36)

      Un Alt OM [anonim] i-a raspuns lui alyn

      ... e un ghiveci de intrebari...
      Ce fel de intrebare de referendum este cea de la nr 4? Cica: esti multumit de curatenie? Ce demareaza raspunsul DA la intrebare? Ce demareaza raspunsul NU?
      Intrebarile trebuie sa fie scurte, la obiect si indreptate spre actiuni cuantificabile (ex: imprumuturi pentru sistematizarea unei sectiuni, schimbarea structuri administrative - reducerea de sectoare etc)
      La intrebarea 7 raspund cu alta intrebare: Nu primarul general conduce Bucurestiul azi?
      Oare consilierii astia generali n-au nimic intre urechi?
      • -2 (18 voturi)    
        STAT TOTALITAR! (Joi, 14 aprilie 2011, 9:03)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui Un Alt OM

        Kaput Baieti.. stat totalitar avem... cumparati'va toti fard portocaliu... si stati cuminti sub scaun.. nu mai ciripiti.. ca se oftica oranjada.. va coc serviciile ceva interceptari.. si apoi... DNAul va unfla...

        Intrebarile de la referendum sunt neconstitutionale si partizane. 80% din bucuresteni nu vor sa auda de PLDisti.. iar aceste intrebari sunt astfel croite incat indiferent de ce cred oamenii ca voteaza rezultatul sa fie interpretat in favoarea puterii.. Bataie de joc pe fata...
        • +6 (8 voturi)    
          bataie de joc din partea PDL (Joi, 14 aprilie 2011, 11:55)

          c [anonim] i-a raspuns lui Marius

          Astia de la PDL isi permit sa faca misto de cateva milioane de bucuresteni, cu intrebari ironice si care nu au o finalitate. Intrebarile propuse de PDL nu aduc nici o schimbare.

          Adevaratele intrebari trebuiau sa sune de genul:

          Ce solutie preferati pentru cainii comunitari ? 1.eutanasierea 2. castrarea 3. nici o solutie


          Doriti referendum pentru fiecare investitie/contract mai mare de 50 de milioane de euro din bugetul Bucurestiului ?
          1. da 2. nu

          Doriti vot uninominal pentru candidatii la consiliul general ?
          1. da 2. nu

          Doriti primari de sector alesi de cetateni sau numiti de consiliul general ?
          1. alesi 2. numiti de consiliul general

          Doriti inca o sala polivalenta constuita din bugetul bucurestiului ?
          1. da 2 nu

          Doriti interzicerea autorizatiilor de constructie pe suprafata unde exista sau au existat parcuri ?
          1. da 2. nu

          Doriti cumpararea/nationalizarea terenului retrocedat pe suprafata parcurilor ?
          1. da 2. nu

          ...

          etc...
      • +5 (5 voturi)    
        pt tine si pt alyn (Joi, 14 aprilie 2011, 10:01)

        etwas [anonim] i-a raspuns lui Un Alt OM

        De ce sunt alese mai multe intrebari la care oricince ar da un raspuns de bun simt?
        Cine nu vrea mai putini oameni in administratie sau mai putin jeg, oricine ar spune da.
        Ok, pui cateva inrebari de genu asta care iti induc raspunsul DA dupa care o pui pe aia care te intereseaza, unde prostimea sunt influenta acestor DA iti va raspunde tot cu DA la ultima si cea mai importanta intrebare care de fapt conteaza.
        Ma deranjeaza acelasi lucru care ma deranjeaza de multi ani, ne iau de prosti, daca tot incearca sa manipuleze niste raspunsuri altfel decat bazate pe o logica coerenta macar sa se chinuie mai mult si nu cu astfel de metode.
        Ideea e mai mult decat tampita. De ce sa impart banii si dezvoltarea sectorului in care stau cu altele? Primarii locali gestioneaza mai bine situatia decat unul pus de paravan regulat permanent de consilieri.
        • -2 (2 voturi)    
          Vezi (Joi, 14 aprilie 2011, 16:43)

          redscorpion [utilizator] i-a raspuns lui etwas

          Tu vorbesti de sectorul tau ca si cum vb de un singur oras. Uiti ca de fapt traim toti in acelasi oras, si ar trebui sa fie regulile si conditiile la fel pt toti. Sau trebuie sa existe in continuare privilegiati?
      • +6 (6 voturi)    
        sigur ca da! (Joi, 14 aprilie 2011, 10:31)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Un Alt OM

        Daca nu imi place actuala organizare, atunci ce? Vreau sa zic, daca MAJORITATEA locuitorilor raspune NU la aceasta intrebare, ce se intampla?
        Si de ce 6 sectoare?! Initial erau opt, intre timp orasul a crescut, si ca populatie, si ca dimensiuni, si ca probleme, dar nr. de sectoare s-a redus!
        La fel, daca spun ca NU imi place modul haotic in care s-a dezvoltat in ultimii 21 de ani, ce efect are asta?!
        Un referendum trebuie sa contina intrebari clare , la care saspunsul prin da/nu sa determine univoc actiunea ulterioara!
    • +9 (9 voturi)    
      sa remarcam totusi ca lipseste o intrebare (Joi, 14 aprilie 2011, 8:04)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui alyn

      Eu as fi intrebat si: "Va plac dulciurile?" :)
      Oricum, as fi curios sa imi explice cineva, daca raspund "nu", "da" sau "ma doare la basca" la intrebarile 1, 2, 3, 4, care sunt implicatiile dpdv al fiecarei tabere. Eu pun pariu ca daca iau vreo vita de-aia de consilier, n-ar fi in stare sa-mi explice.
    • +8 (8 voturi)    
      corect, intrebarile sunt idioate (Joi, 14 aprilie 2011, 10:14)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui alyn

      Ai observat bine ca intrebarile sunt retorice. Cum adica daca sunt de acord ca primarul general sa conduca Bucurestiul ?!?! Pai cine sa-l conduca, Boc, Ben laden, Mubarak ?? Ce intrebare cretina e asta si ce relevanta are ??? Plus ca dupa intrebarile asta nici nu stii daca omul respectiv a fost sau nu de acord cu desfiintarea primariilor de sector ! E prosteala pe fata!
      • +10 (10 voturi)    
        Idei de referendum (Joi, 14 aprilie 2011, 11:16)

        alyn [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        Pe mine ma enerveaza nesimtirea lor si faptul ca ne considera niste prosti.

        Si din pacate s-ar putea sa le iasa pentru ca se vor duce la vot toti cei care isi vand votul pe o punga de malai sau faina, iar ceilalti nu se vor duce sa voteze (referendum sau alegeri locale) pentru ca nu au cu cine.

        Le dau eu o idee de referendum cu intrebari orientate:
        1. Nu-i asa ca va doriti ca taxele sa fie mai mici sau sa nu platiti nimic?
        2.Nu-i asa ca vreti sa va marim salariile cu 5000 de euro pentru toata lumea?
        3.Nu-i asa ca vreti un oras plin de parcuri, distractii etc?
        4. Nu-i asa ca vreti sa aveti concediu platit dublu 3 luni pe an?
        5. Nu-i asa ca vreti cate o casa fiecare si cate o masina de 50.000 de eruo pentru fiecare membru al familie?
        6. Nu-i asa ca o vreti pe Elena Udrea primar general, care care o sa va indeplineasca toate dorintele de mai sus a doua zi?

        cred ca ar fi un succes!
  • +1 (23 voturi)    
    referendum (Miercuri, 13 aprilie 2011, 23:15)

    denisa [anonim]

    o vrajeala de referendum NU UITATI BUCURESTENI CA asta este referendumul blondei de la cotroceni si nu al nostru!
  • +1 (23 voturi)    
    Ce conteaza ce vrea lumea (Miercuri, 13 aprilie 2011, 23:16)

    Mihnea [anonim]

    Sunteti multumit de modul in care s-a dezvoltat Capitala? Nu
    Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si o administratie? Nu
    Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si 7 administratii? Da
    Sunteti multumiti de curatenia in Capitala? Nu
    Va doriti o arhitectura unitara pentru Bucuresti? Da
    Sunteti de acord cu reducerea cheltuielilor aparatului administrativ? Da
    Sunteti de acord ca Bucurestiul sa fie condus de primarul general si CGMB? Nu
    Va doriti sa scapati de Emil Boc? DA
    Va doriti sa ajunga Bucurestiul in mainile Elenei Udrea? Jesus, NO!

    Atata timp cat PDL conduce consiliul in orasul asta nu o sa se faca nimic. Nu ai primar PDL ca brasovul, nu ai parte.
    • 0 (2 voturi)    
      Hm (Joi, 14 aprilie 2011, 16:59)

      redscorpion [utilizator] i-a raspuns lui Mihnea

      Nu uita ca toate proiectele din ultimii ani s-au pornit de catre oameni din PDL. Nu uita ca PSD s-a opus pasajului Basarab. De fapt ei se opun cam la tot ce se vrea sa se faca in Bucuresti.
      • +1 (1 vot)    
        Hmm, dar... (Joi, 14 aprilie 2011, 20:23)

        Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui redscorpion

        Poate ca ai dreptate (ca oamenii PDL au pornit etc.). Era si normal pe undeva, avand in vedere mandatul si ceva al lui Basescu, urmat de-al lui Videanu.
        Asa stand lucrurile insa, solutia de a merge mai departe este lupta politica normala -- scoateti in evidenta toate aceste lucruri, spuneti-le oamenilor, castigati alegerile etc.
        Ce vedem aici este mai degraba o tentativa de smechereala -- noi luam de fapt 30% din voturi, dar o sucim si-o ametim pana punem mana pe toata puterea (si mai ales pe toti banii).
        Nu schimbam legile dupa cum ne aranjeaza intr-un moment sau altul.
        Uita-te cum au facut (nu ma refer in mod expres la PDL, am impresia ca si ailalti au fost de-acord, nu-mi mai amintesc) cu povestea cu mandatul prezidential pe cinci ani.
        O tona de argumente, care mai de care mai sofisticate, desi era destul de clar ca nu era o idee buna, ca peste doar un mandat sa ajunga la concluzia ca a fost o prostie.
        Nicio problema, mai schimbam o data schimbarea, ca suntem obisnuiti... dar daunele de-un fel sau altul, cine le plateste?
    • -1 (1 vot)    
      a mica observatie (Joi, 14 aprilie 2011, 19:51)

      tamasz [anonim] i-a raspuns lui Mihnea

      Reducerea sectoarelor (nedorita de dvs.) duce automat la reducerea substantiala a cheltuielilor administrative (dorita de dvs.).
  • +8 (14 voturi)    
    hmmm (Miercuri, 13 aprilie 2011, 23:17)

    me [anonim]

    mi se par putin ambigue intrebarile

    "Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si 7 administratii?" de exemplu nu iti spune foarte clar ca este vorba de primaria generala si primari ide sector si unii s-ar putea sa inteleaga gresit.

    oricum sincer mi se pare o prostie eliminarea primariilor de sector! pana una alta singuri icare au mai facut ceva in ultimii ani au fost unii primari de sector
  • +4 (16 voturi)    
    Cata sfidare...dar lasa ca nu mai e mult ! (Miercuri, 13 aprilie 2011, 23:20)

    Catalin [anonim]

    Ce intrebari penibile inventate special ca sa iasa cum vrea Elena Udrea...de ce nu s-a pus doar "sunteti de acord cu desfiintarea sectoarelor" sau macar aceasta intrebare sa fie printre ele ? PDL-istii sunt perfizi si ei cred ca Romania e mosia lor. Nu am mai intalnit niciodata un astfel de comportament al oamenilor de la putere, in nici o tara ! Nu avem ce face, prea multi prosti i-au votat. Dar cand o sa scapam de ei, sa se fereasca !
  • +4 (12 voturi)    
    he he (Miercuri, 13 aprilie 2011, 23:26)

    gogu [anonim]

    e mult mai usor de rezolvat "problema parcarilor" cu un singur primar decit cu 6, nu-i asa?
  • +4 (14 voturi)    
    le-a fost frica (Miercuri, 13 aprilie 2011, 23:33)

    Mazeta [utilizator]

    tupeul oranj nu are limite
    • -2 (4 voturi)    
      si rata macane... (Joi, 14 aprilie 2011, 9:55)

      dodu [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Pai daca USL-ul va castiga, adica dupa sondajele de la iRTV si Halene viitorul primar va fii de la USL , ce rost mai are chestia asta cu "le-a fost frica" si "tupeul oranj nu are limite" ??????
  • +6 (16 voturi)    
    pai si cainii vagabonzi? (Miercuri, 13 aprilie 2011, 23:37)

    Gaby [anonim]

    Cu astia nu putem decide prin referendum ce sa facem?
    M-am saturat de babele care ii aduna in parc sa le dea de mancare si de oamenii "cu inima" care le arunca toate oasele si resturile din balcon, pe langa blocuri tronand mormane de mizerii.
    M-am saturat sa merg in parc si sa ma intorc traumatizat ca iar s-a repezit sa ma muste un caine vagabond (sau 2, sau 3...)
    Nu mai vorbim de cartierele marginase sau zonele prost luminate, unde esti norocos daca scapi doar cu o muscatura.
  • +13 (13 voturi)    
    Wtf? (Joi, 14 aprilie 2011, 0:01)

    I M [anonim]

    Astia mi se pare mie sau isi bat joc de noi?

    Parca am fi niste retardati, care nu stiu sa raspunda decat cu da/nu la intrebari foarte simple si care sunt rugati sa isi dea cu parerea despre cum ar fi mai bine sa fie "guvernat" (ie. furat) Bucurestiul.

    Din pacate nu se aude nimic despre propuneri care sa aiba in spate analize si care sa fie dezbatute in primul rand public, INAINTE de a face un referendum.

    Voi ce intrebari ati adauga la cele 7?
  • +1 (11 voturi)    
    cine e autorul intrebarilor (Joi, 14 aprilie 2011, 0:13)

    xy [anonim]

    "Sunteti de acord ca Bucurestiul sa fie condus de primarul general si CGMB?"
    ce formulare mai e si asta... doar si acum e condus de primarul general si CGMB si la fel ar fi si daca s-ar desfiinta primariile de sector.
    • +8 (16 voturi)    
      Scrie in articol... (Joi, 14 aprilie 2011, 0:47)

      marcel [anonim] i-a raspuns lui xy

      O blonda...
  • +1 (11 voturi)    
    a 8-a intrebare (Joi, 14 aprilie 2011, 0:43)

    Mazeta [utilizator]

    sunteti de acord cu desfiintarea CGMB si inlocuirea lui cu o haita de caini maidanezi?
    • +3 (3 voturi)    
      DA!!!! (Joi, 14 aprilie 2011, 13:51)

      Anonimu' [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Da sunt de acord!Macar aia doar ne musca....astia ne si musca ne si fura si isi bat si joc de noi!
  • +12 (12 voturi)    
    intrebari tampite (Joi, 14 aprilie 2011, 0:47)

    alex [anonim]

    Pai rostul referendumului este daca primarii de sector vor fi alesi direct sau de consilierii locali. De ce nu e o intrebare: "preferati sa alegeti primarul de sector direct sau sa fie ales de consilierii locali?".

    "Sunteti de acord cu reducerea cheltuielilor aparatului administrativ?". Pai la intrebarea asta 90% din raspunsuri vor fi DA. De ce nu intreaba: sunteti de acord sa se renunte la anumite servicii oferite de primarie (daca se reduc cheltuielile)? Sunteti de acord sa se renunte la subventiile catre RADET sau RATB? Sunteti de acord ca bugetul Capitalei sa nu mai fie sponsorizat de bugetul de stat?

    Intrebarile sunt puse in asa fel incat sa creeze lehamite si lumea sa nu se deranjeze sa voteze.

    PS: ce se intampla daca raspund DA la intrebarile 2 si 3?
    • +5 (5 voturi)    
      100% de acord! (Joi, 14 aprilie 2011, 10:37)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui alex

      Intrebarile trebuiau puse astefle ca raspunsul sa permita o decizie.
      Daca NU sunt multumit de curatenie, ce se intampla?! Intrebarea asta putea avea rost daca se pune local, pe strada mea, sdaca pe Ionescu Gion era mizerie, se puteau lua masuri.
      Intrebarea cu cheltuielile este STUPIDA, 99% ar raspunde ca da, vor sa fie reduse, dar oare este posibil acest lucru? Mai importanta este EFICIENTA, de exemplu NU as avrea sa cumpar o paine care costa 0,5 lei in loc de 1 leu cit era pina acum, daca scade gramajul sau daca este necomenstibila ... La o suma de bani data, populatia poate fi consultata CUM sa fie distribuiti banii, in ce domenii sa se cheltuiasca mai mult, as ape ansamblu "reducerea cheltuielilor" nu are nicun sens!!!
  • +8 (12 voturi)    
    intrebari cretine puse de politicieni idioti (Joi, 14 aprilie 2011, 1:03)

    Gigel [anonim]

    Tovarasii se cred destepti si ne cred pe noi prosti...

    Nu, nu ati facut treaba buna si nu, nu meritati atatea functii. Meritati sa stati dupa gratii. Rosii, portocalii, albastrii sau mov cu picatele, aceeasi specie de gainari sunteti,

    Ca multi altii, vreau un singur primar si o capitala fara sectoare.

    Nu 7 primari si 7 adminstratii, nici un primar si 7 administratii.
    Dar normal, fiecare gainar vreau o bucatica din ciolan.

    Asa ca din punctul meu de vedere referendumul e cam vax, Mult zgomot pt nimic...
  • -3 (7 voturi)    
    Intrebari (Joi, 14 aprilie 2011, 1:04)

    d [anonim]

    1. Un incarcator pentru Oprescu?
    2. Doua incarcatoare pentru Oprescu?
    3. Trei incarcatoare pentru Oprescu?
    4. Patru incarcatoare pentru Oprescu?
    5. Cinci incarcatoare pentru Oprescu?
    6. Sase incarcatoare pentru Oprescu?
    7. Sapte incarcatoare pentru Oprescu?

    P.S. Ma refeream la a-l incarca de laude.
  • +5 (7 voturi)    
    Ce intrebari mai sunt si astea ? (Joi, 14 aprilie 2011, 1:34)

    Catz Kitty [utilizator]

    Un referendum pune intrebari clare, la care raspunsul trebuie sa fie DA sau NU. Acestea nu sunt nici clare si nu permit nici raspunsuri nete.
    De fapt, asa cum remarca cineva de mai sus, intrebarile se refera la o lege care nu a fost depusa inca sau, mai rau, sunt pur retorice. De ce nu se adauga si intrebarea "Vrabie, vrei malai ?".
    Intrebarea ar trebui sa fie "Bucuresteanule, vrei ca banii Capitalei sa fie gestionati de un singur for de conducere sau de sapte?". Ma rog, se poate formula si mai bine decat atat.
    Personal, as fi pentru un buget unic si pentru o viziune unitara, chiar daca, probabil, PDL nu va castiga alegerile de anul viitor.
  • +2 (10 voturi)    
    intrebari (Joi, 14 aprilie 2011, 2:37)

    smen [anonim]

    realizate special ca sa nu nteleaga omul nimic,Udrea stie a nici macar 1% din Bucuresteni nu o plac si de aia le-a dat ordin slugilor de la pdl sa propuna intrebari ambigue ca lumea sa greseasca si referenduul sa nu fie 100% impotriva ei,era penibil si se facea de ras
  • +1 (1 vot)    
    sa vezi (Joi, 14 aprilie 2011, 8:10)

    ionel [anonim]

    Un referendum pe post de sondaj adica sunt intrebari care se leaga direct de activitatea lui oprescu de realizarile acestuia si pune astfel o presiune mare pe el. nu stiu daca e facut de Udrea sau de cine e facut chestia e ca sunt multe intrebari si cred ca bucuresti o sa adoarma. intrebare e daca cineva vrea sa cumpere un vot ce ii zice lu ala vezi la 1 2 4 7 pui da iar la 3 5 6 nu . :)))
  • +3 (3 voturi)    
    Sansa de a avea inca un circ (Joi, 14 aprilie 2011, 8:16)

    hotnewsfil [utilizator]

    Este suficient sa vezi cele sapte intrebari ca sa intelegi definitiv care este nivelul celor ce conduc azi capitala (o tara de treimilioane de locuitori, mai mare decat multe tari din Europa).
    Ce sa inteleaga bietul bucurestean din aceste rizibile intrebari? Nimic !
    Ma mir ca lista intrebarilor nu este mai lunga, vreo douazeci, treizeci, ca doar mai sunt probleme in Bucuresti (sa ii castram sau sa ii eutanasiem pe bietii catei, eurolacii, gradinitele, caile pentru biciclisti, aerul conditionat din autobuze, functionarea RADET si RATB, etc., etc.).
    Cititi intrebarile nr.2 si nr.6. De ce nu le-or fi concentrat in una?
    Singura intrebare, de fapt cea care a nascut acest referendum este: 'Vreti sa fie un primar general al capitalei si sase primari de sectoare sau vreti un singur primar general si sase departamente administrative sectoriale, subordonate primarului general? Adica redarea diferendului dintre Elena Udrea si Sorin Oprescu, adica dintre PDL si USL.
    Referendumul, o forma 'selecta' de manifestare a democratiei risca sa devina un circ in cazul nostru, in care voturile vor fi cumparate cu ulei, zahar, cizme de cauciuc, celulare, o sticla cu 'tarie' si trei mici, bilete pentru vanghelioanele de anul nou,,de la Expozitie, etc. etc.
  • +3 (3 voturi)    
    Se demonstreaza... (Joi, 14 aprilie 2011, 8:18)

    PRO [anonim]

    ...inca o data ca de politica se ocupa incompetentii carora le datoram si situatia actuala a Buc. In legatura cu intrebarile... un singur comentariu referitor la intrebarea daca ne dorim arhitectura unitara!!!! Nu credeti ca e prea tarziu ???? Ce, daca zicem da, se demoleaza 2/3 din Buc???
    • +1 (1 vot)    
      raspuns (Joi, 14 aprilie 2011, 10:54)

      john [anonim] i-a raspuns lui PRO

      asta cu arhitectura unitara nu e tampenie, e manevra. si-a pus vreodata un bucurestean intrebarea cum va arata bucurestiul peste 30 de ani?poate vor sa demoleze centrul, sa facem si noi un city de afaceri, ca, deh, prima casa- ultima casa e aproape de groapa.ce sa mai cladeasca alde manolii aia care au macarale si putere? si unde, daca nu pi-sentru?E stupid, si de aici, din provincie, nu cred ca bucurestenii sa participe la asa ceva. apoi, fratilor, mai bine faceti ceva si opriti scurgerea de bani, ca a organiza asa ceva necesita cheltuiala. ne-am ars cu ciorba referendumului pt reducerea numarului de parlamentari ca am fost naivi ca natie, bucurestenii nu cred ca-s chiar mitici, cum ii cred unii.
      succesuri
  • +3 (3 voturi)    
    despre nimic (Joi, 14 aprilie 2011, 8:27)

    ion [anonim]

    intrebari formulate prost, asa cum cred ca sunt ceo care le-au propus.
    1 intrebarile referitoare la curatenie, reducerea cheltuielilor nu pot facde parte dintr-un referendum.
    2 trebuia formulat doar 2 ,3 intrebari clare nu sa abureasca populatia.
    cei acea doriti 6 sectoare cu 1 admnministrati sau
    6 sectoarte cu 7 administratii,
    de unde rezulta pt bucurestean ce ati gandit. Nu exista logica clara si pe intelesul cetateanului.
    nu se doreste un rezultat concis si clar ci se urmareste aburirirea cetateanului, identic ca la referendumul legat de parlament.
    Domnilor de la primaria Bucuresti nu dati drumul la acest formular cu cele 7 intrebari, puneti oameni priceputi sa reformuleze intrebarile daca doriti rezultate clare, daca doriti minciuni, indecizii, cheltuirea bamnilor fasra niciun rost atunci lasati-l asa cum a fost scris (era sa zic gandit ) fara nicio noima
  • +3 (3 voturi)    
    sa vezi ce au sa se incurce (Joi, 14 aprilie 2011, 9:23)

    ticu [anonim]

    oamenii in cabine cand sa puna stampila pe intrebari. o sa se uite tata Leana in formular: scrie de 6 administratii si 6 sectoare si iar de 7 administratii si tot asa... o sa i se invarta cifrele alea in cap si la urma o sa puna stampila stramb, intre casute.

    si daca un om pune DA si pe intrebarea 2 si pe intrebarea 3 ce se intampla? se anuleaza intre ele? se pun amandoua in paralel?

    si daca la intrebarea 3 pui DA si la 7 NU, ce iese? sau invers?
    • +2 (2 voturi)    
      lasa pe Leana, e vroba de paradox! (Joi, 14 aprilie 2011, 10:43)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui ticu

      Remarca privitoare la intrebarile 2 SI 3 este foarte corecta - e o aiureala! In mod normal, referendum-ul trebuie sa aiba o singura intrebare, oamenii pot raspunde fie binar (da sau nu), fie alegand UNA din cele 3-4 variante prezentate.
      Nu este admisibila faza asta, sa poti pune DA la doua intrebari ce sunt de fapt contradictorii! Ce iese atunci!?
    • +2 (2 voturi)    
      rezultate inutile (Joi, 14 aprilie 2011, 14:33)

      Oana [anonim] i-a raspuns lui ticu

      Bag seama că ăsta e de fapt un referendum cu întrebări capcană. O fi, de fapt, un test de IQ. Chiar sunt curioasă cum vor interpreta rezultatele dacă lumea răspunde necorelat la seturile de întrebări 2/3 si 3/7... Dar ce contează, atâta vreme cât se încasează niște bani, comisioane etc.
  • +4 (4 voturi)    
    Consilierii sunt de capul lor! (Joi, 14 aprilie 2011, 9:50)

    Hook [anonim]

    Este o manipulare ordinara ca si pe vremea comunistilor! Nu trebuiesc acceptate aceste intrebari de catre opinia publica! Prin astfel de formulari, se doreste distragerea atentiei publice de de la scopul referendumului! Sa se autosesizeze Avocatul Poporului, Prodemocratia si celelalte organizatii nonguvernamentale, cetatenii sa transmita petitii si mesaje de protest la Primaria Generala, IESIT IN STRADA, daca vrem ca lucrurile sa nu raman astfel!
  • +5 (5 voturi)    
    Prostie (Joi, 14 aprilie 2011, 9:52)

    Lucian [anonim]

    Un referendum se face pe probleme concrete, nu intrebari de genul "sunteti multumiti de felul cum s-a dezvoltat capitala". Sunt multe chestiuni care ar putea fi aduse in discutie, ca de exemplu:

    - Sunteti de acord cu eutanasierea cainilor vagabonzi?
    - Doriti suplimentarea mijloacelor de transport in comun?
    - Ati fi dispus sa platiti o taxa locala suplimentara, de X% (sau 0,X%) din venit, iar banii rezultati sa fie folositi pentru curatenie/parcuri/parcari/etc?
    - Sunteti de acord ca activitati gen strangerea gunoiului, aprovizionarea magazinelor, curatarea strazilor etc sa se desfasoare numai noaptea?
    - Sunteti de acord cu introducerea unei amenzi pentru cei care arunca hartii, mucuri de tigara si alte resturi in spatiul public?
    - Sunteti de acord cu introducerea unei amenzi pentru cei care nu strang dejectiile propriilor animale de companie de pe strada?
    - Sunteti de acord cu introducerea unei taxe pentru accesul autoturismelor in centru?

    Altfel la vorbit discutii nu ne intrece nimeni, dar nici nu vom rezolva vreodata o problema cu discutii.
    • +6 (6 voturi)    
      Sunteti de acord sa fie bine, ca sa nu fie rau ?:P (Joi, 14 aprilie 2011, 10:26)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      Cine o sa raspunda asa (!??!?) :
      Sunt de acord de cum s-a dezvoltat Capitala :P
      Nu-mi doresc o arhitectura unitara :P
      Sunt multumit de curatenie :P
      Nu sunt de acord cu reducerea cheltuielilor !!! :P
      Nu vreau ca primarul sa conduca Bucurestiul (vreau sa-l conduca Obama) ! :P

      Adik cat de prost sa fii sa nu intelegi ca referendumul e la misto, noi suntem luati de prosti si banii sunt aruncati pentru ca blonda sa iasa bine din scandal ?!?!? RUSIIIINEEEEE !!
    • +3 (3 voturi)    
      da, da, da! (Joi, 14 aprilie 2011, 10:45)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      Poate ca acestea nu sunt cele mai presante chestiuni, dar ai dat un foarte bun exemplu de intrebari ce TREBUIE puse, pentru ca raspunsul la el poate decide imediat un curs de actiune concret - sa se faca ceva in domeniul respectiv, cainii sau curatenie sau circulatie. Cu intrebari de genul " va place dezvoltarea actuala?" sau "sunteti multumiti de curatenie?" nu se rezolva absolut nimic!!!
  • +1 (3 voturi)    
    Si cum ramane daca,previzibil (Joi, 14 aprilie 2011, 10:17)

    Dubito [anonim]

    Bucurestenii nu se prezinta la vot in numar suficient pentru validarea referendumului ? Alti bani aruncati pe fereastra ? Si mai am o nedumerire, e atat de sigura Udrea ca va castiga alegerile de se agita atat ? Chiar asa de sigur e sistemul PDL masluire a alegerilor, e adevarat experimentat cu succes in doua campanii prezidentiale ? Ca doar nu se zbate taranca pentru Oprescu sau pentru binele bucurestenilor. Care o fi enigma, daca in sondaje a fost creditata doar cu 10% din preferintele de vot, evident din cei care se vor prezenta ? Si daca castiga si nu are majoritatea in Consiliu, cum procedeaza ? Infiinteaza un mic UNPR la nivelul capitalei ? Stie cineva raspunsurile la aceste intrebari ?
    • +1 (1 vot)    
      La mine e clar (Joi, 14 aprilie 2011, 11:13)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui Dubito

      E contrar principiilor mele sa nu merg la vot, dar daca intrebarile vor ramana in forma asta in mod sigur NU ma voi prezenta la referendum pentru ca nu-mi place sa fiu luat in bataie de joc. Daca proponentii referendumului vor prezenta mare la urne trebuie sa conceapa niste intrebari care sa starneasca interesul alegatorilor, altfel tot ei pica prost.
  • +2 (4 voturi)    
    :) (Joi, 14 aprilie 2011, 11:06)

    Analfabet [anonim]

    Astea nu-s intrebari de referendum! Sunt intrebari de campanie electorala!
  • +3 (3 voturi)    
    Senatorii (Joi, 14 aprilie 2011, 11:17)

    Rali [utilizator]

    1. Ati decazut, ce treaba au senatorii cu Bucurestiul?
    ,,Propunerea PDL ca referendumul sa se desfasoare pe 19 iunie a fost votata de majoritatea senatorilor"

    2. Intrebarile sunt facute pentru ca sa se obtina ce vrea PDL.

    3. Eu sunt foarte multumit de modul in care se face curat in capitala. Nemultumit sunt de tarasenii care arunca mizeria pe jos si care nu sunt amendati de politie.

    4. Ce traba are dezvoltarea orasului cu referendumul? Ce o sa faca o sa te puna sa darami casele?

    5. Intrebarile 1,4,5 sunt inutile. 2, 4, 6, 7 sunt tendentioase pt ca toate te pot duce la concluzia ca trebuie sa se faca o singura administratie.
  • +4 (4 voturi)    
    intrebare lipsa (Joi, 14 aprilie 2011, 11:27)

    moni columbeanu [anonim]

    8. sinteti de acord cu divortulu dintre oana si pepe
  • +2 (2 voturi)    
    trist, dar ce mai este vesel acum? (Joi, 14 aprilie 2011, 11:39)

    emilian [anonim]

    Toate intrebarile sunt puse pentru a descuraja prezenta la referendum
  • -3 (3 voturi)    
    decent (Joi, 14 aprilie 2011, 11:48)

    adrian [anonim]

    intrebarile mi se par foarte ok, sunt la obiect. toata lumea trebuie sa inteleaga si sa raspunda sincer la intrebarile astea...sunt chiar decente!
  • +1 (1 vot)    
    domnului DECENT - ADRIAN (Joi, 14 aprilie 2011, 11:57)

    Emilian [anonim]

    Intrebarile se exclud unele pe altele vezi 3 cu 5
  • +2 (2 voturi)    
    scuze! (Joi, 14 aprilie 2011, 12:21)

    Cristian Ioan [anonim]

    Am mai posta de n-shpe ori, dar abai acum imi dau sema ca intrebarile sunt COMPLET aiurea puse, semna mai degraba cu un SONDAJ DE OPINIE decat cu un referendu, care trebuie sa decida un curs de actiune. Daca intrebarile nu sunt complet reformullate, practic nu are sens sa merg la referendum, nu va avea nciun efect!
  • +2 (2 voturi)    
    Atentie ! (Joi, 14 aprilie 2011, 13:11)

    Vali [anonim]

    Pentru a nu fi prinsi in capcana PD-L - ului si a sti sa raspundem corect, va rog sa clarificati urmatoarele intrebari:
    1. Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si 7 administratii? - Ce inseamna 7 administratii ? Cele de Sector + Administratia generala asa cum este acum ? (PMB cu Consiliul General al Municipiului Bucuresti + Primariile de Sector cu Consiliile Locale de Sector ?)
    2. Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si o singura administratie? - Adica Doar PMB-ul cu Consiliul General al Municipiului Bucuresti + Consilii de Sector dar fara primari de sector ? Sau si fara consilii de sector ? parerea mea ca intrebarile sunt puse in asa fel incat nu sti cum sa raspunzi corect la acestea 2 ca sa "te prinda" si sa iasa asa cum vor ei.
    In alta ordine de idei reducerea cheltuielilor in aparatul de administratie al Bucurestiului va duce la bani putini pentru: spitale, policlinici, scoli, gradinite, dezvoltare urbana, politie locala, RADET (Regia Autonoma de Distributie a Energiei Termice), RATB (Regia Autonoma de Transport Bucuresti), Salubritate, reabilitarea termica a blocurilor, etc. Deci reducerea cheltuielilor pentru administratia Bucurestiului va conduce la salarii foarte mici in continuare pentru medicii din clinicile bucurestene, inchiderea de spitale (deoarece spitalele nu vor mai avea bani) - bugetul unitatilor sanitare este suportat in cea mai mare parte de admministratia Bucurestiului impreuna cu administratiile de sectoare. Aceste reduceri de cheltuieli vor mai conduce si la eliminarea subventilor pentru pretul Gigacaloriei, cheltuieli - investitii mici in infrastructura RADET, , apoi in dezvoltarea si functionarea corespunzatoare a RATB-ului - a transportului public. reducerile de cheltuieli vor mai conduce la: dotarea necorespunzatoare a scolilor, gradinitelor, a Politiei Locale.
    Deci NU reducem nici o cheltuiala pentru administratia Bucurestiului,din contra, aceste cheltuieli trebuie crescute, trebuie marit fondul pentru aparatul administrativ, dar aceste
  • +2 (2 voturi)    
    N-are cu cine! (Joi, 14 aprilie 2011, 14:30)

    Stepanida [utilizator]

    Oprescu nu are cu cine sa se inteleaga in consiliu!Cum sa se inteleaga cu niste consilieri care nu voteaza asa cum le dicteaza constiinta,ci asculta comenzile Elenei Udrea?Sapte intrebari sunt prea multe,multi alegatori pot fi derutati!
  • -1 (1 vot)    
    Lasa ca asa va trebuie.... (Joi, 14 aprilie 2011, 15:06)

    eu [anonim]

    Astia sunt oamenii pe care VOI bucurestenii i-ati pus in fruntea orasului si din pacate si a tarii ca doar voi sunteti cateva milioane de oameni si voi dati tonul in tot ce se intampla in tara asta. Tara asta e condusa asa cum ati vrut voi. L-ati avut pe merinar primar si v-a dat cu flit un pic si l-ati pus presedinte pentru 10 ani. Acum o sa aveti o blonda super "desteapta" la primarie pt ca voi trebuie sa votati portocaliu. Cautati voi acolo la voi poate gasiti si niste oameni adevarati pe care sa-i promovati si sa-i sustineti.
    NU zic ca trebuie sa votati cu astia rosii sau galbeni ca si ei fura si au furat de vai mama lor, dar promovati oameni valorosi si alta va fi situatia.
  • +1 (1 vot)    
    intrbarea nr.6 (Joi, 14 aprilie 2011, 23:31)

    serban [anonim]

    se tot vorbeste de reducerea cheltuielilor, cand este necesara o eficientizare a functionarii aparatului administrativ in primul rand si apoi se vor observa si reducerile cheltuielilor.
  • 0 (0 voturi)    
    In semn de protest... (Vineri, 15 aprilie 2011, 10:20)

    Protestantu [anonim]

    In semn de protest - atat fata de lipsa de idei a PDL-ului cat si a partidelor din opozitie - privind modul de organizare teritoriala a Capitalei, nu voi participa la Referendum! Iar neparticiparea mea la referendum nu este un raspuns la apelul facut de demagogii din opozitie...
    Toti neavenitii vin cu propuneri "originale" de organizare a teritoriului Capitalei, dar fara sa tina cont de modul in care sunt organizate si conduse alte mari capitale europene cum ar fi: Parisul, Berlinul, Viena, Budapesta...
    Vechea meteahna autohtona: vrem sa fim ca "ei" dar sa facem ca "noi"... Sa le fie de cap "edililor" bucuresteni de azi si de maine!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version