Evaluarea Nationala 2016 Ministerul Educatiei: Nu se modifica baremul de la Matematica

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 30 iunie 2016, 16:25 Actualitate | Esenţial

Sub-punctul 6 al Subiectului I, Matemativa, Evaluarea Nationala 2016
Foto: Hotnews
Secretarul de Stat pe preuniversitar, Monica Anisie, a declarat pentru Mediafax ca parintii care au protestat joi la Ministerul Educatiei au cerut anularea unui subiect de la proba de Matematica, insa ministerul nu a acceptat sa modifice baremul.

Ministerul Educatiei nu va schimba baremul de corectare de la proba de Matematica in cazul itemului 6 de la Subiectul I care a fost contestat de mai multi parinti si elevi. Secretarul de Stat pe invatamantul preuniversitar, Monica Anisie, a explicat pentru Mediafax ca parintii care au venit sa protesteze joi la minister au cerut anularea respectivei cerinte.

"Obligatia mea era sa-i invit pe parintii care au venit sa protesteze fata de modalitatea in care a fost formulat punctul 6 de la Subiectul I. Acestia reclamau nu atat greseala din baremul de notare, adica nu si-ar fi dorit neaparat sa schimbam baremul si sa spunem ca este corect sa luam in calcul si o alta varianta de raspuns, ci ar fi dorit sa anulam acest item pentru ca au gresit copiii lor, care au dat ca raspuns rezultatul 8 in loc de 3. Specialistii din cadrul Centrului National de Evaluare si Examinare (CNEE) au discutat cu dumnealor, le-au explicat cum se formuleaza un subiect, le-au explicat modalitatea in care se contruieste itemul, care este programa pentru examen si le-au prezentat faptul ca modelul pe care CNEEE l-a postat de un an de zile pe edu.ro contine aceeasi intrebare, numai ca in loc sa le ceara numarul de elevi care au obtinut nota noua, anul acesta la Evaluarea Nationala le-au cerut numarul de elevi care au obtinut nota 5", a explicat Anisie.

Cativa parinti, alaturi de copii, s-au strans joi dimineata la Ministerul Educatiei, nemultumiti de punctul 6, subiectul I, de la proba la Matematica din cadrul Evaluarii Nationale, despre care spun ei ca a fost unul neclar si a incurcat elevii.

Insa, in opinia ministerului, punctul care a dus la discutii "este complet formulat, enuntul este clar, fara ambiguitati si permite un singur raspuns corect", potrivit unui comunicat de presa remis miercuri seara. "Acesta contine toate elementele necesare unui raspuns corect si se refera la o diagrama care a mai fost prezentata in subiectele formulate de Centrul National de Evaluare si Examinare. Tipul de diagrama in discutie este inclus in modelul de subiect pentru Evaluarea nationala a absolventilor clasei a VIII-a, anul scolar 2014-2015", mai precizeaza Ministerul Educatiei in comunicat.

In continuare, ministerul mai precizeaza ca "itemul contine legenda referitoare la reprezentarea numarului elevilor, legenda care este echivalenta cu identificarea prin axele de coordonate. In esenta, acesta se refera la prezentarea unei dependente functionale (intre nota si numarul elevilor din clasa care au obtinut aceasta nota), iar in cazul unei dependente functionale variabila se reprezinta pe axa orizontala (a absciselor)".

Rezultatele de la Evaluarea Nationala se vor afisa vineri, 1 iulie, iar contestatiile se depun in aceeasi zi, intre orele 16:00 - 20:00, urmand ca rezultatele finale sa fie afisate in data de 5 iulie, potrivit calendarului publicat de Ministerul Educatiei.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

37102 vizualizari

  • -19 (25 voturi)    
    Legenda este inutila, nu identifica axele (Joi, 30 iunie 2016, 16:45)

    jackalphonse [utilizator]

    Formularea problemei poate conduce oarecum la identificarea axelor (pentru ca mentioneaza ca este vorba de "repartitia notelor PE elevi", dar este foarte cetos), Legenda aia este absolut inutila.
    O legenda ca aia era buna numai daca erau mai multe distributii. Parintii au dreptate
    • +1 (3 voturi)    
      sase cai frumosi (Vineri, 1 iulie 2016, 11:17)

      tropotaru [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Pentru cei care au rezolvat problema stiind ca notele se dau de la 1 la 10 si nu de la 0 la 7, le propun urmatorul exercitiu ajutator:

      Enunt: "la o caruţă pot trage maxim doi cai".
      Intrebare: "cat de multi cai pot trage la o caruta?"
      • 0 (4 voturi)    
        Gigel se juca cu foarfeca (Vineri, 1 iulie 2016, 13:03)

        tropotaru [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

        Enunt: "Jucandu-se cu foarfeca, Gigel a construit un triunghi decupand o bucată de pânză. Nestiind cum se numeste forma geometrica obtinuta, a denumit-o pătratul".
        Intrebare: "Cate laturi are pătratul?".
    • +1 (7 voturi)    
      .... (Vineri, 1 iulie 2016, 11:17)

      Dan_Nemes [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Ai un IQ format dintr-o singura cifra.
      Daca nu esti in stare sa intelegi intrebarea si sa raspunzi corect atunci iti meriti soarta de spalator de WC-uri.

      Pentru oamenii ca tine si toti cei care au facut au sarit muscati de cur pentru acest subiect faptul ca spun "sunteti prosti" nu este o insulta

      Extrem de rar las coment-uri dar pentru un asemenea specimen am facut o exceptie.
  • -7 (13 voturi)    
    sa schimbam enuntul pastrand diagrama (Joi, 30 iunie 2016, 16:52)

    tropotaru [utilizator]

    Pentru aia care se tem ca n-are cine sa voteze peste 3-4 ani sau sa le plateasca pensia, ii linistesc si le spun ca elevii care au raspuns "8 elevi au obtinut nota 5" au rezolvat logic un exercitiu de matematica, in mod abstract, fara sa ia in seama alte date decat cele din enuntul problemei.

    Nu este relevant ca in viata reala notele se dau de la 1 la 10 si nu de la 0 la 8. O problema abstracta de matematica se rezolva cu datele initiale din enunt, nu cu informatiile din lumea reala.

    Mai e putin si declara vreunul pe forum ca atunci cand a fost el in clasa a VIII-a tot 3 elevi au luat nota 5. Ba, esti nebun?

    D-le Gologan, daca lasam diagrama asa cum este acum si modificam doar enuntul: "Cei mai multi elevi dintr-o clasa ar prefera maxim 7 ore de curs intr-o zi de scoala. In diagrama de mai jos este reprezentata repartitia numarului maxim de ore de curs pe care elevii ar dori sa le aiba intr-o zi de scoala". Intrebare: "Conform diagramei, numarul elevilor care ar dori sa aiba maxim 5 ore de curs este egal cu ..."
    • +8 (12 voturi)    
      Problema (Vineri, 1 iulie 2016, 1:17)

      SilviuTroscot [anonim] i-a raspuns lui tropotaru

      Nu sunt eu matematicianul vietii dar 2 participari la olimpiada nationala si niste sute de probleme citite si rezolvare ma fac sa am o arie de expertiza cat de cat ok. Cam de cand Decartes a facut sistemul de axe, pe ox se pune x(in cazul nostru notele) iar pe oy functia care depinde de x(in aczul nostru cati elevi au luat nota respectiva). Daca un elev de clasa a8a nici asta nu stie..e dramatic. Pe langa argumentul logic ca notele sunt de la 1 la 10 si ca si daca nimeni nu ia 9 sau 10 alea tot ar fi trebuit sa apara acolo, f(9)=f(10)=0, problema trebuie transpusa in lumea reala. daca aveti o problema in care va cere numarul de fete dintr-o clasa si acesta este 14,3 e ceva dubios..trebuie sa invatam sa aplicam abstractul matematicii, abstract care vine din generalizari, nu din inaplicabilitate. PS: un elev care se pregateste macar 1 zi face subiectele de anul trecut si pe cele date ca model oficial si vede cum sta treaba..in viziunea mea e nepermisa greseala.
      • +5 (7 voturi)    
        Ai perfecta dreptate (Vineri, 1 iulie 2016, 9:17)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui SilviuTroscot

        Din punct de vedere matematic. Mai mult un elev care nu e in stare sa inteleaga enuntul inseamna ca a invatat mecanic si nu va fi in stare, in lumea reala, sa aplice un minim de analiza a dateor problemei. Problema noastra e ca traim in acea lume reala unde nu matematica, logica si bunul simt fac legea si rezolva problemele. Parintii unor loaze s-au trezit sa conteste o problema banala (imi inchipui gradul de pregatire al progeniturilor daca nu au fost in stare sa inteleaga problema) si orice e prilej de disputa si lupta politica.
      • -5 (7 voturi)    
        Olimpic la matematică (Vineri, 1 iulie 2016, 10:44)

        Un cititor [utilizator] i-a raspuns lui SilviuTroscot

        și citești Hotnews? Unde s-a mai vazut?
        • +1 (1 vot)    
          Haida-de (Vineri, 1 iulie 2016, 13:03)

          fLoreign [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

          Pai tu ce citesti, Pravda?
      • +3 (3 voturi)    
        Reguli matematice (Vineri, 1 iulie 2016, 13:45)

        Stefannel [utilizator] i-a raspuns lui SilviuTroscot

        @SilviuTroscot
        De unde stii ca pe ox se pun notele si pe oy numarul de elevi ? Care este regula de repartiare a axelor ?
        "argumentul logic ca notele sunt de la 1 la 10" : de unde preiei aceasta regula logica ? Se specifica in enunt ca aria de aplicare este romania si sistemul de notare romanesc ? In europa se aplica sistemul de notare de la 1 la 6. In SUA se aplica litere F-A/A+. In Romania la clasele 1-4 se aplica Bine/F. Bine/Suficient etc. Zi-mi te rog, unde se specifica regulile ? Presupun ca in multe dintre exercitiile tale de olimpic, ai intalnit expresia f(x) : R -> R. R -> R reprezinta domeniul si multimea de valori. Practic reprezinta universul logic. In enuntul problemei nu se specifica acest domeniu.
        In orice graf trebuie sa exista o legenda si sa se explice ce reprezinta oX si ce reprezinta oY.
        Ai spus ca esti olimpic : stii f. bine ca matematica este universala dar totodata te contrazici, sugerand ca trebuie sa aplicam matematica romaneasca (notare 1-10)
        • 0 (0 voturi)    
          Mda (Vineri, 1 iulie 2016, 14:32)

          clauv [utilizator] i-a raspuns lui Stefannel

          Domnul de mai sus a vorbit ca un elev constiincios, care a recunoscut imediat tipul de problema in care se incadreaza si aceasta, si ce se doreste, dar....numai atat.
          Din pacate insa, astfel de formulari (in cel mai bun caz, neinspirate, in cel mai rau - nepricepute), nu fac decat sa ii incurce pe unii elevi mai putin silitori, dar care totusi ar fi putut sa arate ceva la acest subiect.
          Daca in locul formularii propuse, se identificau clar, din enunt, axele de coordonate, si intrebarea ar fi fost...cati elevi au luat cel putin nota 8 ? Nu cumva era mai relevanta problema, si se vedea cine a si inteles ceva, nu doar cine stie sa recunoasca axele de coordonate ?
          Zic si eu....
  • +4 (8 voturi)    
    minareala (Joi, 30 iunie 2016, 16:54)

    vodatepes [utilizator]

    Minareala tipica ca la romani
  • +7 (9 voturi)    
    Parintii nu au dreptate (Joi, 30 iunie 2016, 18:07)

    LeeView [utilizator]

    Sa presupunem ca parintii au dreptate. Ce raspuns s-ar da la intrebarea: "Cati copii au luat nota 3 ?"

    Raspuns: 5 copii, ba nu 9 copii, nuuuuuuu 10 copii !

    Daca s-ar accepta cele 2 raspunsuri : si 8 si 3 atunci problema ar trebui sa fie data la grupa pregatitoare. Tot ce au de facut copii e sa asocieze cifra 5 cu o alta cifra si evident ca vor alege 3 sau 8.
    • -4 (6 voturi)    
      24 elevi au luat nota 3 (Vineri, 1 iulie 2016, 7:48)

      tropotaru [utilizator] i-a raspuns lui LeeView

      asta e raspunsul pe care-l cauti.
      Poate ca diagrama mai foloseste si la alte statistici, nu e treaba candidatului sa investigheze asta, el raspunde strict cerintei problemei.

      Este posibil ca nota 3 sa fi fost luata de 5 elevi care domiciliaza in Ilfov, 9 din Bucuresti si 10 elevi din provincie. Nu conteaza de ce autorul problemei a construit 3 coloane separate pentru elevii care au luat nota 3. Important e raspunsul strict la intrebarea ta: 24 elevi.
      • 0 (0 voturi)    
        Mai Dragnea, mai ... (Vineri, 1 iulie 2016, 18:36)

        LeeView [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

        Poate din Teleorman, ca asa se numara pe acolo voturile:

        5 pe buletinul de vot, 9 ca-i de'al nostru si inca 10 voturi ca suntem oameni de bine:

        24 de voturi pentru candidatul nostru, v-am ras frantzujilor, voi aveti doar 23 de voturi.
  • +7 (11 voturi)    
    WOW (Joi, 30 iunie 2016, 18:18)

    vladf [utilizator]

    Pai daca ajungi pana in clasa a 8-a si habar nu ai ca notele in Romania sunt de la 1-10, iar acele bare care sunt reprezentarea grafica de jos in sus reprezinta notele, pai atunci sa ma ieste Dumnezeu, dar chiar meriti sa pici.
    • 0 (0 voturi)    
      >:-| (Vineri, 1 iulie 2016, 14:36)

      clauv [utilizator] i-a raspuns lui vladf

      Daca ai ajuns la varsta adulta si nu ai habar ca problemele se rezolva pe baza conditiilor din enunt, si nu pe baza unor presupuneri care nu se regasesc in ipoteza problemei....ai doar impresia ca esti mai desprept ca altii.
  • +1 (5 voturi)    
    Exista si o alta petitie (Joi, 30 iunie 2016, 18:21)

    LeeView [utilizator]

    http://www.petitieonline.com/matematica_nu_se_supune_la_vot
    • +5 (5 voturi)    
      Din pacate (Vineri, 1 iulie 2016, 9:20)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui LeeView

      O democratie rudimentara si neasimilata de cetateni ii face sa creada ca pot contesta orice si orice trebuie supus votului. Maine va fi lansata petitia impotriva "Legii Gravitatiei Universale" ce nu a fost votata de Parlament si mai mult trebuie contestata la Curtea Constitutionala pentru ca incalca "libera miscare" !
  • +2 (6 voturi)    
    Cand cauti un raspuns (Joi, 30 iunie 2016, 19:17)

    Carlo [utilizator]

    Sa zicem ca notele sunt pe axa verticala.
    Buuun.
    Nota 5 da 8 elevi.
    Buuuun.
    Intrebare: in aceste conditii cati elevi au luat nota 3???
    5 , 9 sau 10?
    O astfel de intrebare poate avea raspunsuri multiple?
    Un grafic poate reprezenta o informatie astfel???
    Nu.
    Rezulta, logic, ca nu se poate considera axa verticala pentru note si axa orizontala pentru nr elevi, ar avea un raspuns ilogic.
    Prin urmare despre ce tot vorbim aici???
    Ii inteleg pe parinti dar nu ii inteleg pe profesorii care ii sustin...
    • 0 (2 voturi)    
      24 de elevi (Vineri, 1 iulie 2016, 7:50)

      tropotaru [utilizator] i-a raspuns lui Carlo

      am raspuns mai sus lui @LeeView
      • +1 (1 vot)    
        raspuns gresit (Vineri, 1 iulie 2016, 10:18)

        break_noon [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

        nu cred ca in clasa a 8-a se asteapta astfel de raspunsuri, ca f(x) sa aibe 3 valori diferite.
        in cazul tau speri la o functie de genul f(x, c) = y, unde x e nota, iar c este un coeficient, sau index, sau ce vrei tu, care sa reprezinte judetul.
        dar nu la clasa a 8-a.
        problema este simpla, clara, cu un singur raspuns corect.
        plus ca legenda spune ca ce este reprezentat prin culoarea din patratel reprezinta numarul de elevi.
        confuzie se poate face, la prima citire, in viteza. insa nu asa se rezolva un examen, citind doar o data, in viteza. trebuie sa vezi tot graficul, si intelegi ce reprezinta, nu sa cauti, conform textului, unde este numarul 5, pe orice axa ar fi el, si ca ii cauti corespondentul, pe cealalta axa.
        si chiar daca ai face asa ceva, atunci macar sa te duca mintea sa cauti pe ambele axe numarul 5, sa vezi ce valori au corespondent, si daca observi ca sunt 2 valori, sa iti pui intrebarea, oare care o fi valoarea corecta.

        oamenii astia o sa ajunga in diverse locuri de munca, si o sa primeasca diverse tabele, si no sa sa stie care e linia si care e coloana.

        sau poate ajung sa lucreze la un depozit, unde randurile si coloanele sunt codificate cu numere, si o sa puna cutia in locatia gresita, ca nu vor stii sa interpreteze codul respectiv.
  • +2 (6 voturi)    
    Raspuns corect: 3 (Joi, 30 iunie 2016, 19:23)

    ionut345fy [utilizator]

    Daca raspunsul corect era 8, si axa verticala semnifica nota obtinuta si axa orizontala numarul de elevi, atunci de exemplu, la nota 3 sunt 5, 9, si 10 elevi si la nota 0(care nu exista conform legii) au 1 sau 2 elevi, ceea ce nu prea are sens. Deci raspunsul 8 nu poate fi valid.
  • +2 (4 voturi)    
    verificare (Joi, 30 iunie 2016, 20:18)

    poppica [utilizator]

    raspunsul corect putea fi verificat foarte simplu, in interpretarea celor care au ales raspunsul 8, numarul total al elevilor din clasa a VIII-a era 54, in timp ce pentru cei care au ales raspunsul corect - 3, numarul total al elevilor din clasa era 30.
  • +3 (5 voturi)    
    Subiectul e corect (Vineri, 1 iulie 2016, 0:01)

    AdiBuzău [anonim]

    Daca intrebarea ar fi fost "cati elevi au luat nota 3?", cine nu stie sa gandeasca avea 3 raspunsuri disponibile! :D (5, 9 sau 10, dupa grafic!)
    Deci problema nu e deloc gresita. Doar ca i-a obligat pe elevi sa gandeasca, ceea ce se vede ca nu prea se invata la scoala!
    Dar se vede ca multora li s-a parut mai logic ca nimeni sa nu ia nota mai mare de 7 si clasa sa aiba 52 de elevi! :D hahaha
  • +6 (8 voturi)    
    trei lulele (Vineri, 1 iulie 2016, 9:48)

    Ilidia [utilizator]

    Furtuna-ntr-un pahar cu apa. Multi dintre parintii contestatari ar trebui sa mai treaca si ei pe la scoala elementara, nu sa le dea dreptatate loazelor lor de copii...
  • 0 (0 voturi)    
    Aceeasi problema (Vineri, 1 iulie 2016, 15:14)

    Mihail4321 [utilizator]

    s-a dat la Evaluarea Nationala din 2015. Exact aceeasi diagrama, dar intrebarea era "Cati elevi au luat nota 10?" Anul trecut nu a observat nimeni ca problema era "gresita", diagrama incompleta, etc etc etc????
    • +1 (1 vot)    
      Lasa-i in pace (Vineri, 1 iulie 2016, 18:41)

      LeeView [utilizator] i-a raspuns lui Mihail4321

      Anul trecut intrebarea era de gradinita, nu avea decat un corespondent pentru cifra 10 asa ca nu vad cum ar fi putut gresi un copil care stie numerele pana la 10.

      Acum ca sunt doua corespondente, zeci de mii de talambi aleg o corespondenta gresita si se dau de ceasul mortii ca , vezi doamne, nu a fost prea clar, erau 2 variante si ei trebuiau sa gandeasca (sic) care e varianta corecta.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri