Evaluarea Nationala 2016: Subiectele de la examenul de Matematica

de C. Ionel, V. Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 29 iunie 2016, 11:13 Actualitate | Esenţial

Evaluarea nationala 2016: Subiecte matematica
Foto: Hotnews
Absolventii de clasa a VIII-a au sustinut miercuri ultima proba din cadrul Evaluarii Nationale, examenul scris la Matematica. Elevii au avut de rezolvat varianta de subiecte numarul 7. Subiectele de Matematica au fost structurate pe trei mari cerinte, fiecare cu mai multe sub-puncte. Examenul a inceput la ora 9:00 iar elevii au avut la dispozitie 2 ore pentru a raspunde cerintelor. Primele rezultate vor fi afisate vineri, 1 iulie.
Amintim ca media generala obtinuta la Evaluarea Nationala constituie unul dintre criteriile pentru admiterea in invatamantul liceal de stat. Media de admitere in liceu este media ponderata intre media generala la Evaluarea Nationala (in proportie de 75%) si media generala de absolvire a claselor din gimnaziu (in proportie de 25%).


Subiectele de la examenul de astazi la Matematica - Evaluarea Nationala 2016:




Nota Redactiei: Adnotarile de pe foile cu subiecte apartin elevului care a sustinut acest examen

UPDATE ora 15:30
Ministerul Educatiei a publicat subiectele si baremul de la proba de Matematica

Evaluarea Nationala 2016 Matematica 2016 Var 07 LRO


Calendar Evaluarea Nationala 2016

15-17 iunie 2016              Inscrierea la Evaluarea Nationala
17 iunie 2016                   Incheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
27 iunie 2016                   Limba si literatura romana - proba scrisa
28 iunie 2016                   Limba si literatura materna - proba scrisa
29 iunie 2016                   Matematica - proba scrisa
1 iulie 2016                      Afisarea rezultatelor (pana la ora 16:00)
1 iulie 2016                      Depunerea contestatiilor (orele 16:00 - 20:00)
2 - 4 iulie 2016                 Rezolvarea contestatiilor
5 iulie 2016                      Afisarea rezultatelor finale dupa contestatii

Prevederile privind organizarea si desfasurarea evaluarii nationale pentru absolventii clasei a VIII-a in anul scolar 2015-2016 apar in Ordinul nr. 5.081, publicat in Monitorul Oficial pe 15 septembrie 2015.

Citeste si:



Citeste mai multe despre   











[P] Foodpanda recomanda:Cele mai gustoase preparate de sezon, care te incalzesc si te mentin in forma

Toamna nu-i ca vara, dar, cu siguranta, este mai bogata! De ce? Pentru ca toamna se numara OFERTELE foodpanda! Astfel, acum poti comanda convenabil cele mai gustoase preparate de sezon, care te incalzesc si te mentin in forma!
82197 vizualizari
  • -14 (24 voturi)    
    Evaluare Nationala - subiect matematica (Miercuri, 29 iunie 2016, 12:26)

    ottto [utilizator]

    Buna ziua! Va rugam sa faceti cunoscut faptul ca, la proba de matematica, de la Evaluarea Nationala, s-a produs o eroare in ceea ce priveste formularea cerintei de la Subiectul I, pct. 6. Felul in care este marcata indicatia referitoare la numarul de elevi este total ambigua, tinand cont de faptul ca graficul trebuia sa contina indicatii clare pe fiecare axa. Din acest motiv aproape jumatate dintre elevi au interpretat invers, pentru ca nu ar fi fost gresit din cauza indicatiei date. Se intampla ca acum 4 ani cand s-a produs confuzia dintre Subiectiva si Predicativa. Trebuie sa se ia masuri urgente in ceea ce priveste baremul pentru a fi punctate ambele variante de raspuns: 8 elevi si 3 elevi!!!!
    • +1 (11 voturi)    
      eu stiu ... (Miercuri, 29 iunie 2016, 13:17)

      ipsilon [utilizator] i-a raspuns lui ottto

      Poate tocmai asta era faza, sa se prinda ca elevii sunt reprezentati de histograme ... :P
    • +11 (11 voturi)    
      eroarea e la elevi (Miercuri, 29 iunie 2016, 13:22)

      AlexVelicu [anonim] i-a raspuns lui ottto

      Cred că eroarea s-a produs în capul dumitale.
      Indicii:
      - Există coloane care arată ponderea și ele sunt orientate, evident, coloane fiind, vertical, de unde rezultă limpede că axa Y este pentru numărul de elevi și axa X pentru notă;
      - Axa X are zece valori (1-10), Y are doar 8 (notele sunt pînă la 10)
      - Dacă notele ar fi fost reprezentate pe axa Y (aia verticală, în caz că vă întrebați), dungile alea ar fi fost orizontale și nu verticale

      Nu e nevoie să se eticheteze clar fiecare axă, așa cum nu e nevoie ca unii să-și scrie pe frunte "ageamiu", fiindcă lucrurile de felul acesta pot fi deduse fără prea mare efort.
      • -6 (8 voturi)    
        Exercitiul 6 subiectul I (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:11)

        Frumoasa69 [utilizator] i-a raspuns lui AlexVelicu

        E usor de zis avand in vedere ca nu v-ati aflat in acea presiune care va induce in eroare + timpul nemilos trece ca vantul... eu una nu am obervat notatile de la 1 la 10 fiind in graba si in loc de 3 copii am scris 8 . Asa ca va rugam sa nu va dati prea isteti pt ca nu stiti prin ce am trecut :)
      • -1 (3 voturi)    
        Gresit! (Miercuri, 29 iunie 2016, 20:06)

        crismat [utilizator] i-a raspuns lui AlexVelicu

        Numai gandire matematica e asta.
        Demonstraza matematic ca daca o axa are 10 valori, acelea sunt note.
        Nu mai promovati gandirea Excel si alte MS Office la orele de matematiica.. Va rog respectuos !!! Matematica e altceva.
        • +2 (2 voturi)    
          Eroarea nu are legătură cu matematica (Joi, 30 iunie 2016, 11:45)

          AlexVelicu [anonim] i-a raspuns lui crismat

          Nu se cerea o demonstrație matematică. Trebuia să caști ochii către legendă, să afli că dungile alea verticale reprezintă numărul de elevi și să răspunzi la o întrebare care dealtfel, dacă tot criticăm, nu știu ce legătură are cu matematica în sine. Echivalentul la istorie ar fi poanta cu "În ce an a avut loc răscoala din 1907?", adică o întrebare de tip punct gratis, care cel mult confirmă că elevul știe să citească și are discernămînt la nivel de ciclu primar.

          Nu zice nimeni că n-or fi avut emoții, că sunt săracii copii proști dacă au greșit, nici că nu ar fi fost matematic corect să eticheteze axele și să nu mai pună deloc legenda. Însă de acolo pînă la petiții valide este o cale foarte lungă.
    • +10 (10 voturi)    
      Pe bune?!? (Miercuri, 29 iunie 2016, 13:23)

      aladdin [utilizator] i-a raspuns lui ottto

      In primul rand, exista o legenda care explica faptul ca acele bare reprezinta numarul de elevi, da? In al doilea rand, un copil de clasa a 8-a ar trebui sa stie notele sunt de la 1 la 10 si nu de la 1 la 8. Copilul meu care tocmai a terminat clasa a V-a a rezolvat corect acel punct, fara sa aiba vreun dubiu. Nu aveti dreptate, nu este nicio eroare in formulare si nu exista nicio ambiguitate.
      • +1 (1 vot)    
        greist (Miercuri, 29 iunie 2016, 20:10)

        crismat [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

        Poate un copil de clasa a 8-a cu gandire matematica stie si ca nu se poate demonstra ca daca o axa are 10 valori nu rezulta neaparat ca acelea sunt note :)
    • +6 (6 voturi)    
      nu este nici o eroare (Miercuri, 29 iunie 2016, 13:36)

      TDragos [utilizator] i-a raspuns lui ottto

      se intelege f clar pe ce axa sunt notele...notele sunt pana la 10
      • -4 (4 voturi)    
        exista totusi o ambiguitate (Miercuri, 29 iunie 2016, 14:53)

        FGhi [utilizator] i-a raspuns lui TDragos

        Conform formularii: “in diagrama de mai jos este prezentata repartitia notelor obtinute .... de elevii unei clase”, notele ar trebui reprezentate pe axa OY, iar numarul de elevi pe axa OX. In schimb, conform reprezentarii grafice, numarul de elevi pare a fi reprezentat pe axa OY. Consider ca acest subiect este interpretabil, putand fi date 2 raspunsuri diferite care pot fi considerate corecte.

        Ca si contraexemplu va ofer punctul 6 al Subiectului I de la proba de Matematica de la Evaluarea Nationala de anul trecut (2015). Acolo formularea a fost: “in diagrama de mai jos este prezentata repartitia elevilor unei clase ... in functie de notele obtinute .... “, graficul fiind similar cu cel de la subiectele din 2016. Aici nu au existat ambiguitati, subiectul fiind complet si unitar, numarul de elevi fiind evident reprezentat pe axa OY, atat conform formularii subiectului, cat si conform reprezentarii grafice

        Nu in ultimul rand, scopul subiectului ar trebui sa fie verificarea faptului ca elevii stiu sa interpreteze o reprezentare grafica, cu axele clar identificate, nu sa fie tricky. Iar deductii gen notele sunt de la 1 la 10 nu isi au locul, nu era un concurs de inteligenta, ci un examen de verificare a cunostintelor.
        • +3 (3 voturi)    
          legenda (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:51)

          neurino [utilizator] i-a raspuns lui FGhi

          citit leganda graficului si apoi discutati...Daca nu il intelegeti nu e problema "autorului" (anlfabetii funtionali nu isi au locul intr-un liceu serios).

          Si da, scopul subiectului e verificarea faptului ca elevii stiu sa citeasca corect cu grafic conform reprezentarii histrogramei...
          • -3 (3 voturi)    
            neurino (Miercuri, 29 iunie 2016, 16:58)

            FGhi [utilizator] i-a raspuns lui neurino

            neurino, fiecare avem dreptul la o parere, dar nu ar trebui sa ii jignim pe cei cu care nu suntem de acord.
            In plus, cand esti asa acid ar trebui sa fii mai atent cand scrii "anlfabeti funtionali" sau "histrogramei".
        • +2 (4 voturi)    
          Am raspuns si mai sus (Miercuri, 29 iunie 2016, 16:38)

          aladdin [utilizator] i-a raspuns lui FGhi

          Un elev de clasa a V-a nu a avut nicio problema in a rezolva acel punct. Ambiguitatea o vad doar parintii copiilor care au gresit acolo, desi legenda explica clar: bara reprezinta numarul de elevi. Iar analiza pe care o faceti pe text... nu cred ca a stat vreun elev de clasa a VIII-a sa gandeasca in modul acesta si sunt convins ca cei ce au gresit acum ar fi gresit si cu formularea de anul trecut, Asa ca sa nu mai cautam scuze: unii au fost in stare sa inteleaga diagrama, altii nu. Punct.
          Daca Dvs. vreti ca un test la matematica sa nu implice inteligenta (citez: "nu era un concurs de inteligenta"), ar trebui sa militati pentru eliminarea subiectelor de geometrie (mai ales in spatiu) care in afara de inteligenta solicita si ceva imaginatie.
          A-propos, conform celeilalte interpretari posibile(doar in capul unora), cati copii au luat nota 3?!? In momentul in care avem dubii, trebuie sa fim in stare sa scoatem ochelarii de cal si sa privim totul in ansamblu. Altfel...o diferentiere trebuie facuta, nu toti copiii trebuie sa ia 100 de puncte.
          • -2 (2 voturi)    
            RE aladdin (Miercuri, 29 iunie 2016, 17:26)

            FGhi [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

            Daca nu textul i-a facut pe copii sa greseasca, atunci cum explicati faptul ca anul trecut punctul respectiv nu le-a dat batai de cap, iar anul acesta a creat atata confuzie? Diferenta este doar in enunt...
            Faptul ca 1 copil a rezolvat corect problema nu e relevant, astazi au dat examen cam 150.000. Mai intrebati inca vreo 20-30 si poate va schimbati parerea. In plus un copil de cls a V-a poate nu este derutat de enunt, pentru ca nu a invatat ca ceea ce se reprezinta se masoara pe axa Oy, in functie de ceva care se reprezinta pe axa Ox.
            In privinta inteligentei, m-am exprimat eu gresit, am vrut sa scriu "test de inteligenta", unde tocmai astfel de "smecherii" sunt de baza, pe cand la un examen ca acesta ar trebui evaluate cunostintele.
    • +1 (1 vot)    
      otto (Miercuri, 29 iunie 2016, 14:51)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui ottto

      cred ca e confuzie doar in capul dumneavoastra. In diagrama este specificat clar care e numarul de elev (vezi legenda) conditie suficienta pentru a "descoperi" axele .
      Ceea ce propuneti dumneavoastra este intrebare de ...
    • +1 (3 voturi)    
      bine ar fi sa nu se mai incurajeze mediocritatea (Miercuri, 29 iunie 2016, 15:25)

      the obvious [utilizator] i-a raspuns lui ottto

      daca nu au citit graficul cum trebuie nu ar trebui punctati. cei care l-au citit au fost mai destepti. daca otto jr era printre aceia nu mai exista acest comentariu.
    • +1 (3 voturi)    
      Corect ! (Miercuri, 29 iunie 2016, 20:01)

      crismat [utilizator] i-a raspuns lui ottto

      Aceea a fost intrebare de Excel, capitolul "grafice" nu de matematica. E scandalos.
    • -1 (1 vot)    
      Atentie (Joi, 30 iunie 2016, 13:38)

      Vasylica [utilizator] i-a raspuns lui ottto

      Una din calitatile unui matematician este ATENTIA
      Histograma marcata cu albastru reprezinta numarul de elevi (se specifica chiar in dreapta graficului) -> Axa Y reprezinta numarul de elevi si Axa X notele.
      Raspuns final: 3 elevi au luat nota 5.
  • +3 (11 voturi)    
    penibile (Miercuri, 29 iunie 2016, 12:31)

    Bogdan31415 [anonim]

    sa treaca toti prostii.
  • +1 (5 voturi)    
    Destul de ok ... (Miercuri, 29 iunie 2016, 13:03)

    ipsilon [utilizator]

    Ca sa nu zic usoare, ultimul punct de la problema de geometrie in spatiu e mai tricky ...
    • 0 (0 voturi)    
      problema de geometrie in spatiu.. (Miercuri, 29 iunie 2016, 17:21)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui ipsilon

      ..e foarte usoara..; problma de geometrie plana era putin mai greuta..
  • -1 (1 vot)    
    intrarea in liceu (Miercuri, 29 iunie 2016, 17:13)

    bluuuz [utilizator]

    Daca rezultatul acetui examen reprezinta 75% din nota de intrare la un liceu e grav, pentru ca sunt de valoare mediocra si orice copil care a invatat cat de cat le poate face fara probleme, iar in acest caz sunt defavorizati in adminitere elevii care a fost la scoli mai bune cu profesori exigenti si au avut medii mai mici in clasele 5-8 ...
  • -1 (1 vot)    
    matematica (Miercuri, 29 iunie 2016, 18:29)

    StefaniaPavel [anonim]

    subiectele nu au fost asa de grele in afara faptului din subiectul 1 exercitiul 6 trebuia sa fie mai explicitttt
    daca se poate faceti ceva in legatura cu asta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • +2 (4 voturi)    
    Evaluare 2016 ex.6 (Miercuri, 29 iunie 2016, 19:19)

    flaur67 [utilizator]

    Ar fi o nedreptate pentru cei care au gasit si legenda (era definit clar in dreapta ce reprezinta "turnuletele albastre") si au si interpretat-o corect.
    Rusine profesorilor si parintilor care nu stiu sa accepte o greseala a copilului pe care l-au educat sau l-au crescut.
    Ce ar invata un copil care a rezolvat corect exercitiul in cazul in care pana la urma inteligenta lor ar fi tratata tipic romaneste? Sper ca totusi cei in drept sa nu se lase influentati si sa nu accepte notarea cu punctaj maxim a exercitiului indiferent de raspuns.
    Profesorii si parintii care cer acest lucru ar trebui sa accepte ca uneori nu este suficient sa bagi in capul copiilor numai formule si tipare de rezolvare a unor probleme ci ca ar trebui incurajat si apreciat si modul de gandire sau logica fiecarui copil.
    Cu siguranta multi dintre cei care acum contesta se gandesc la sumele cheltuite/primite pe meditatii. Cei care nu au rezolvat corect problema cu siguranta au invatat dar.... nu au avut acea sclipire de moment si nu au interpretat asa cum ar fi trebuit exercitiul. Le inteleg revolta, dar ar trebui sa inteleaga ca aceasta ar trebui indreptata impotriva sistemului de invatamant care nu dezvolta exact ce necesita acest exercitiu, logica si capacitatea de gandire si interpretare corecta a unor informatii, lucruri care ar conduce la aparitia unei societati normale, in care cel putin copiii nostri, viitorul tarii, sa poata avea capacitatea de a face optiunile corecte pentru a avea o viata mai buna.
    • -1 (1 vot)    
      asta e gandire matematica? (Miercuri, 29 iunie 2016, 19:55)

      crismat [utilizator] i-a raspuns lui flaur67

      Gresit. Sunteti pe langa logica internă a ştiinţei matematice. Nici turnulete albastre, nici experienta in Excel. Promovati exact ce nu ar trebui promovat la matematica.
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns crismat (Joi, 30 iunie 2016, 20:07)

        flaur67 [utilizator] i-a raspuns lui crismat

        Nu stiu ce ati inteles ca "promovez" eu. Poate as putea spune ca promovam gandirea. Gândirea este o parte a inteligenţei, una din formele ei, este capacitatea de a rezolva problemele noi întâlnite, nu tine neaparat de stiinta matematica. Ori acest examen exact asta ar trebui sa faca, sa scoata in fata pe cei care au aceasta capacitate de a gandi.
        Nu cred ca gresesc cu nimic atat timp cat examenul se adresesaza nu unor matematicieni sau viitori matematicieni ci unor copii care de abia au primit notiunile elementare ale "stiintei matematice". Cati vor folosi notiunile matematice dobandite? Sunt convins ca nu foarte multi. Va asigur insa ca de gandit ar fi ideal sa gandeasca toti. Si din pacate iata ca acest exercitiu exact asta dovedeste, anume faptul ca probabil doar 25 % au fost capabili sa interpreteze corect acel grafic amarat.
        Daca puteti accepta o parere personala, toate subiectele ar fi trebuit sa contina cel putin o astfel de problema. Cred ca trebuie sa intelegem odata ca scoala trebuie sa valorizeze inteligenta de orice tip si capacitatea de gandire si nu numai capacitatea de memorare.
  • +2 (2 voturi)    
    Cu privire la ex. 6 (Joi, 30 iunie 2016, 8:53)

    VictorChisalita [anonim]

    Pentru cine inca mai face confuzie cu privire la rezolvarea corecta a exercitiului 6 va rog sa-mi raspundeti cati elevi au luat nota 3 facand referire la diagrama in cauza. Astfel reusiti sa identificati care este axa pe care este exprimat numarul de elevi si axa pe care este exprimata nota obtinuta, intrucat nu pot lua nota 3 atat 5 elevi cat si 9 sau 10 elevi.. Avand asta in vedere puteti rezolva problema fara nici-o dificultate.

    Raspunsul corect este asadar 3 elevi au luat nota 5, in nici-un caz 8.

    Sper ca am lamurit toate persoanele care precizau ca exercitiul este o problema de excel sau orice altceva in afara de matematica si logica matematica.
  • +1 (1 vot)    
    Exista pana si o petitie ! (Joi, 30 iunie 2016, 19:35)

    LeeView [utilizator]

    S-a facut chiar si o petitie sa se schimbe dom'ne rezultatul matematic, aici e vorba de vointa popurului, de democratie etc nu de logica matematica. Pana acum au votat peste 40.000 oameni.

    Poate se strang 100.000de semnaturi sa dezbata in parlament daca nu ar trebui ca "pi" sa fie doar 3.14

    Mi-am permis sa fac si eu una:

    http://www.petitieonline.com/matematica_nu_se_supune_la_vot


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi