Evaluarea Nationala 2016 Discutii dupa examenul la Matematica: O petitie online cere sa fie punctate doua variante de raspuns, acuzand o formulare neclara / Presedintele Societatii de Stiinte Matematice: Nu exista nicio ambiguitate. Matematica trebuie lasata in pace, nu este ceva care se negociaza intre parinti si matematicieni

de C. Ionel     HotNews.ro
Joi, 30 iunie 2016, 10:54 Actualitate | Esenţial

Sub-punctul 6 al Subiectului I, Matemativa, Evaluarea Nationala 2016
Foto: Hotnews
Peste 40.000 de persoane au semnat o petitie online in care cer reevaluarea lucrarilor la examenul de Matematica a Evaluarii Nationale 2016, astfel incat sa se puncteze doua variante de raspuns pentru sub-punctul 6 al exercitiului I, pe motiv ca o diagrama nu ar fi explicata clar, derutand astfel elevii. Radu Gologan, presedintele Societatii de Stiinte Matematice din Romania arata insa ca pentru astfel de diagrame nu se pune niciodata problema notarii axelor, declaran ca "nu exista nicio ambiguitate". "Matematica trebuie lasata in pace, nu este ceva care se negociaza intre parinti si matematicieni" , a declarat coordonatorul lotului olimpic national de matematica.

In inima dezbaterilor se afla sub-punctul numarul 6 al subiectului I din subiectele la Matematica primite ieri de absolventii clasei a VIII-a la Evaluarea Nationala, care le cere elevilor sa se foloseasca de o diagrama pentru a spune cati elevi dintr-o clasa au obtinut nota 5 la un test.





Textul petitiei: Ministerul Educatiei a derutat elevii

"Datorita faptului ca MEN a derutat elevii la Subiectul I exercitiul 6 prin diagrama reprezentata gresit, propunem o reevaluare a tuturor lucrarilor din sesiunea iunie 2016, astfel incat ambele variante (3 si 8 elevi) sa fie punctate ca fiind corecte", arata petitia online semnata, pana la ora publicarii acestui material, de 40.395 de persoane.


Radu
Gologan: Matematica trebuie lasata in pace, nu este ceva care se negociaza intre parinti si matematiceni

Radu Gologan, presedintele Societatii de Stiinte Matematice din Romania si coordonatorul lotului olimpic national de matematica, arata, intr-un punct de vedere ca "pentru astfel de diagrame, absolut intotdeauna nu se pune problema notari axelor cu ox si oy. Aici este foarte clar pe ce axa sunt notele: de la 1 la 10, iar legenda este clara: numar de elevi."

Radu Gologan, in redactia HotNews.ro
Foto: Hotnews

Matematicianul a subliniat intr-o declaratie pentru HotNews.ro ca in matematica exista reguli clare care nu lasa loc de ambiguitati si ca matematica trebuie lasata in pace, nefiind ceva care se negociaza intre parinti si matematiceni.

"Totusi, matematica trebuie lasata in pace, nu este ceva care se negociaza intre parinti si matematiceni. Este ceva dat. Sunt niste reguli stabilite, sunt niste judecati care functioneaza. Sigur, o suparare a parintilor, a unor pedagogi care au niste interse, nu inseamna ca dintr-o data trebuie sa facem niste sacrificii ca sa-i multumim pe toti. Conform memoriului trimis de unii parinti la minister, ar insemna ca la sfarsit poate sa zicem ca toate sunt interpretabile si hai sa schimbam si raspunsurile gresite la toate subiectele, sa le dam la toti maximum si gata. E o fericire generala. Nu, matematica este o chestie serioasa si stabilita dupa niste reguli tocmai ca sa poata functiona logic si atunci nu mai exista niciun fel de ambiguitate", arata Radu Gologan.


Punctul de vedere al Societatii de Stiinte Matematice din Romania:

"Dragi copii, dragi dascali si parinti,

Relativ la punctul 6 al primei parti din subiectul matematica-evaluare nationala, ma pronunt fara echivoc, dar constient de competenta matematica, ca nu exista nicio ambiguitate.

Pentru astfel de diagrame, absolut intotdeauna nu se pune problema notarii axelor cu ox si oy. Aici este foarte clar pe ce axa sunt notele: de la 1 la 10, iar legenda este clara: numar de elevi.

Este, dupa parerea mea, cazul ca parinti subiectivi si sigur suparati, dar fara competente matematice, sa inceteze a mai agresa actul didactic si de evaluare, umilind astfel munca majoritatii dascalilor, dedicati scolii. In plus, matematica nu este consecinta unui parteneriat parinti-profesori.


Radu Gologan,
Societatea de Stiinte Matematice din Romania
Presedinte
"


Centrul National de Evaluare si Examinare:
Itemul este complet formulat, enuntul este clar, fara ambiguitati si permite un singur raspuns corect

Centrul National de Evaluare si Examinare, institutie care realizeaza subiectele de examen, nu vede insa vreo problema in formarea subiectului.

CNEE arata, intr-un comunicat de presa
ca "itemul este complet formulat, enuntul este clar, fara ambiguitati si permite un singur raspuns corect", si ca raspunsul corect din punct de vedere matematic este cel prevazut in baremul de evaluare si de notare, adica 3 elevi.

Centrul de Evaluare arata ca enuntul contine legenda referitoare la reprezentarea numarului elevilor, legenda care este echivalenta cu identificarea prin axele de coordonate: "In esenta, acesta se refera la prezentarea unei dependente functionale (intre nota si numarul elevilor din clasa care au obtinut aceasta nota), iar in cazul unei dependente functionale variabila se reprezinta pe axa orizontala (a absciselor)".


Citeste si:


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
48421 vizualizari
  • +27 (51 voturi)    
    Profesorul Stefan Vlaston (Joi, 30 iunie 2016, 11:18)

    European [utilizator]

    critica pe oricine nu face parte din partidul la care a aderat.
    Este incalificabil ca un profesor de matematica isi permite sa faca astfel de afirmatii public, in conditiile in care exercitiul in cauza este extrem de simplu, iar o astfel de atitudine nu face decat sa bulverseze copiii. Nu este absolut nimic neclar in graficul respectiv, legenda indica foarte clar numarul de elevi, exista un singur raspuns corect.
    Pot fi blamati profesotii care nu si-au facut treaba si nu le-au explicat copiilor cum se citeste o diagrama simpla, pot fi blamati cei care n-au invatat, dar nu claritatea exercitiului.
    • -25 (29 voturi)    
      Ambiguitate nu dificultate (Joi, 30 iunie 2016, 11:59)

      reiand [utilizator] i-a raspuns lui European

      Nu e vorba despre dificultate, ci despre faptul că enunțul este ambiguu. Trebuia explicată semnificație fiecărei axe. Așa cum este formulată acum problema, pe baza cunoștințelor elevilor, există două răspunsuri despre care se poate argumenta că sunt corecte. Orice problemă de examen, fie că e vorba de capacitate ori de olimpiada internaținală, trebuie să fie formulată foarte clar și să nu lase loc de ambiguități.
      • +12 (24 voturi)    
        Ambiguitate (Joi, 30 iunie 2016, 12:31)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui reiand

        Elevii trebuie sa invete de mici sa ia decizii dificile, sa gandesca independent, nu mura-n gura, altfel ajung clientii Antenelor!
        • -14 (24 voturi)    
          Raspunsul oficial contravine legislatiei (Joi, 30 iunie 2016, 14:06)

          Mihaitza_P [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

          Conform Art 63 Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, o clasa contine in medie 25 de elevi, dar nu mai mult de 30 in invatamantul gimnazial (conform enuntului, testul este la clasa a VIII-a).

          Acceptand raspunsul oficial ca fiind cel corect, clasa respectiva are un numar de 52 de elevi.

          Nu trebuie sa fii jurist sa stii ca nu exista clase cu 52 de elevi.

          Acest subiect e potrivit pentru materia Smecheristica Aplicata, nu Matematica. Ne jucam cu emotiile si viitorul unor copii de 14 ani.
          • +15 (19 voturi)    
            asta e buna (Joi, 30 iunie 2016, 14:45)

            sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Mihaitza_P

            copii stiu legea dar nu stiu ca notarea este intre 1 si 10.
            hahahahaha
            sa-nteleg ca emotiile copiilor care au gresit sunt datorita incalcarii legii in inenuntul problemei.
            bravos natiune, uite de ce castiga firea :)))
            ps: raspunsul oficial ca fiind corect (3 copii) ne da 30 de copii in clasa. celalalt ne da cu 52 de copii.
            deci a cazut si explicatia juridica pe care tu crezi ca s-au bazat copii.
            acum inteleg de ce considerati ambele rezultate corecte. mama ei de geografie :)))
            • -9 (11 voturi)    
              Nu au pus unitățile pe ambele axe! (Joi, 30 iunie 2016, 17:11)

              dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

              La orice grafic unitățile de măsura se pun pe ambele axe. Chiar înainte de clasa a opta profesorii ne tot atenționau: "Scrieți ma ce reprezinta OX si OY!".

              Cel care a făcut subiectul ar trebui dat afara.
              • +6 (8 voturi)    
                Ti-au spus in legenda destul. (Joi, 30 iunie 2016, 22:25)

                Luk [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                Ce mama dracului sa mai scrie pe axe?
                • -3 (3 voturi)    
                  Hmmmm (Vineri, 1 iulie 2016, 10:22)

                  vladf [utilizator] i-a raspuns lui Luk

                  Prima data am fost la fel de revoltat .Ce pana corbului, notele sunt de la 1-10 este logic. .... restul sunt retarzi.
                  Dupa care am incercat sa inteleg cealalta varianta ... hai bre sa vad cum au gresit.
                  Totul se strica de la acea mica legenda de kkt, legenda care are un patrat de aceiasi culoare cu bara care arata nota.
                  Cred ca cel mai simplu era sa scrie cumva pe verticala si orizontala ce reprezinta, desi prima miscare locgica cu note de la 1-10 si faptul ca nu exista nota 0 este cea mai simpla si cea mai logica.
                  Sau macar nu mai puneau legenda.
                  • +2 (2 voturi)    
                    Gresit (Vineri, 1 iulie 2016, 10:51)

                    MihaelaLouise [anonim] i-a raspuns lui vladf

                    aia nu e bara care arata nota, ci numarul de elevi care au luat nota respectiva... daca taceai....
              • +1 (1 vot)    
                ti-au dat legenda (Vineri, 1 iulie 2016, 10:50)

                MihaelaLouise [anonim] i-a raspuns lui dumitrica

                Patratele albastre reprezinta numarul de elevi. Romania, gandeste!!!!
              • +1 (1 vot)    
                habarnistul (Vineri, 1 iulie 2016, 11:21)

                gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                nu ai habar de ce vorbesti. (dar deh, e dumitrica, te stiu drept sarac la minte).
                Avem o diagrama, nu un grafic! Diagramele pot contine mai multe informatii, poti avea pe o diagrama mai mult decat o ordonata, de ex. Ar mai fi putut fi reprezentate, cu alta culoare, numarul elevilor cu sapca si numarul celor fara sapca precum si numarul elevilor cu pantofi, cu sandale, cu adidasi etc. Acu intelegi ce este aia o diagrama? Repeta: o diagrama este diferita de un grafic al unei functii! Deci esti habarnist dar, ca de obicei , te trezesti sa vorbesti.
              • +1 (1 vot)    
                bai nene (Vineri, 1 iulie 2016, 11:43)

                sucaa [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                daca se puneau legende pentru ambele axe nu mai era problema de CAPACITATE.
                era doar o problema simpla de citire.
                cei ce nu rezolva o astfel de problema simpla ar trebui sa repete clasa. punct!
                este inadmisibil sa va plangeti de o problema pur de logica.
                aceasta problema face diferenta intre tocilari si inteligenti.
                atata vaicareala ca nu vi s-a dat mura in gura ce sa scrieti... grow up!
          • -3 (7 voturi)    
            ba se poate (Joi, 30 iunie 2016, 14:47)

            nimsoc [utilizator] i-a raspuns lui Mihaitza_P

            Cea mai buna clasa de gimnaziu din oras din generatia mea avea peste 50 de elevi, cei drept, acum 20 de ani...
          • +6 (8 voturi)    
            Nu e de mirare (Joi, 30 iunie 2016, 14:57)

            MarianPamfil [anonim] i-a raspuns lui Mihaitza_P

            La cum ai interpretat tu diagrama de ți-a dat 52(mai numără până îți dă rezultatul corect, mă anunți atunci), nu e de mirare că sunt mulți elevi care au greșit și mii de părinți care susțin idioțenia asta cu petiția. Un copil de clasa a-II-a a rezolvat corect problema fără multe explicații.
          • +6 (6 voturi)    
            scuze (Joi, 30 iunie 2016, 14:58)

            Mihaitza_P [utilizator] i-a raspuns lui Mihaitza_P

            am citit pe diagonala si am crezut ca oficial a fost corecta varianta 8. Deci argumentul meu este pentru varianta 3, evident.
          • +7 (7 voturi)    
            ... (Joi, 30 iunie 2016, 15:12)

            Lol Lolovici [utilizator] i-a raspuns lui Mihaitza_P

            Poate 52 cu elevii absenti, daca aduni inaltimile din grafic iese 30. Chiar e surprinzator ca se incadreaza in normele legale desi la o problema de matematica poate sa vina Gigel care aduce 20 de pepeni fara probleme.
          • +2 (2 voturi)    
            Gresit (Joi, 30 iunie 2016, 21:41)

            ionut345fy [utilizator] i-a raspuns lui Mihaitza_P

            Calculand luand in considerare raspunsul oficial, numarul elevilor din acea clasa este de 30 (3x1+4x2+5x3+6x6+7x7+8x5+9x3+10x3=30), iar comform raspunsului 8, clasa respectiva are 52 de elevi (3+4+5+6+7+8+9+10=52). Deci e invers precum ati spus dvs.
            • +1 (1 vot)    
              Corectare (Joi, 30 iunie 2016, 22:27)

              ionut345fy [utilizator] i-a raspuns lui ionut345fy

              (1+2+3+6+7+5+3+3=30)*
          • 0 (0 voturi)    
            baaa (Vineri, 1 iulie 2016, 9:32)

            pseudonim_cineva [utilizator] i-a raspuns lui Mihaitza_P

            Ba matematicianule, tu cum numeri, ba? din 2 in 2? :))) ete, ai si tu boala romanului, "datu' cu parerea", "aflatu' in treaba" si alte asemenea.
          • +1 (1 vot)    
            de unde si pana unde... (Vineri, 1 iulie 2016, 10:49)

            MihaelaLouise [anonim] i-a raspuns lui Mihaitza_P

            ... 52????? Daca stii sa citesti graficul si aduni elevii ies fix 30!!! Asa parinti, asa copii.
            Nu ma mai mira nimic, intr-o tara unde 40% dintre absolventii de gimnaziu sunt analfabeti functionali, e absolut de asteptat sa nu stie sa citeasca datele dintr-un grafic simplu.
            Auzi ce cretini si astia de la Min. Educatiei... pai ei nici probleme cu 'Ana are doua mere si Gigel are trei, cate mere au in total' nu stiu rezolva, ca in manual erau alte cifre!!
          • 0 (0 voturi)    
            te-ai facut de cacao (Vineri, 1 iulie 2016, 11:18)

            gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Mihaitza_P

            nici n-ai putut sa numeri totalul elevilor din diagrama. ia mai numara, dar atent, si vezi cum iti da fix 30
      • +5 (9 voturi)    
        esti varza (Joi, 30 iunie 2016, 12:33)

        Bogdan31415 [anonim] i-a raspuns lui reiand

        uita-te pe manualele de 6-8 si o sa vezi ca e rezolvata acolo.
      • +12 (22 voturi)    
        ambigu??? (Joi, 30 iunie 2016, 12:36)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui reiand

        intrebare, unde ati auzit voi de nota 0 la scoala?
        este o problema de logica.
        d-aia dam peste oameni la angajare care in afara de ce scrie in carti nu stiu sa faca nimic.
        este stupida cererea parintilor.
        copilul meu care a trecut a 5 acum s-a prins ca axa de la 1-10 reprezinta notele si cealalta numarul de elevi.
        repet, este problema de logica si erau toate datele acolo.
        • -1 (7 voturi)    
          unde zero? (Joi, 30 iunie 2016, 13:42)

          DrInOrice [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

          Unde vezi tu nota zero acolo? Unde nu sunt date, la 1 si 2, inseamna ca nu sunt elevi cu notele 1 si 2.
          Nu imi amintesc sa fi vazut niodata un grafic pe care bara ce porneste din axa sa defineasca axa cealalta si sa aiba valoarea axei din care porneste! E o aberatie! Sau sunt atat de prosti toti care fac statistici si software dedicat in toata lumea si numai domnul acesta e grozav si unic utilizator de asa ceva, uitati-va doar la Excel, PowerPoint, etc. Sau dati va rog exemple pe internet cu astfel de grafice.
          • +1 (3 voturi)    
            mea culpa (Joi, 30 iunie 2016, 14:04)

            DrInOrice [utilizator] i-a raspuns lui DrInOrice

            Am citit articolul aiurea si am crezut ca oficial ei spun ca 8 era raspunsul corect sustinut de voi, adica oficial axele ar fi fost inversate. Deci, scuzele de rigoare.
      • +9 (11 voturi)    
        care ambiguitate? (Joi, 30 iunie 2016, 16:55)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui reiand

        legenda spune ca bara reprezinta numarul de elevi. bara este verticala, deci numarul de elevi este pe axa verticala. rezulta fara dubii ca notele sunt pe ce orizontala. este un exercitiu simplu si clar.
      • +9 (9 voturi)    
        Nu e nimicambiguu (Joi, 30 iunie 2016, 22:18)

        LianBerthold1 [anonim] i-a raspuns lui reiand

        Se arată destul de clar în poză că "batoanele" din grafic reprezintă Număr de Elevi.

        Punct.

        Cine semnează o astfel de petiție e un bou.

        Re-punct.
      • 0 (2 voturi)    
        nu este ambiguitate (Vineri, 1 iulie 2016, 11:12)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui reiand

        in grafic este specificat , in desen exista un patratel de culoare albastra care spun "numar elevi". Adica ti se arata clar ca barele alea verticale reprezinta numarul elevilor si nu nota. Cu totii faceti confuzia intre reprezentarea clasica cu abscisa si ordonata si diagramele astea. Habarnisti care va apucati sa va certati cu matematica.
    • +1 (13 voturi)    
      ... (Joi, 30 iunie 2016, 12:27)

      andreiu [utilizator] i-a raspuns lui European

      "Conform diagramei numarul de elevi care au obtinut nota 5 este egal cu ....."
      De aici se deduce care sunt axele.

      Din legenda se pot deduce axele.

      Sunt doua informatii redudante din care se deduce informatia lipsa.
      • -10 (12 voturi)    
        Examenul era de matematica nu de logica (Joi, 30 iunie 2016, 16:04)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui andreiu

        Nu trebuia "dedus" nimic. Axele trebuie specificate clar, ambele.
        • +12 (12 voturi)    
          mura'n gura.. (Joi, 30 iunie 2016, 17:02)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui mcris

          palarie'ntr-un picior, ghici cati 3 elevi au luat nota 5...

          durerea mare este ca trebuie sa intelegi si limba romana ca sa poti rezolva problema. deci nu e numai de matematica si logica, mai e si de limba romana!.. cum si-au permis!?.. daca e copilul analfabet? macar la mate sa ia un 5...
    • -7 (7 voturi)    
      Mie de asta mi-a plăcut matematica (Joi, 30 iunie 2016, 16:51)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui European

      Pentru că nu există mai multe rezultate corecte. Și pentru că poți să contești fără frică dacă știi că ai rezolvat corect.
      Spre deosebire de alte materii unde rezultatul ține de cine corectează lucrarea.
      Deci 2 rezultate corecte care nu sunt la fel înseamnă o frântură in logică; puteau să se uite peste asta înainte de examen și să rectifice.
    • +1 (1 vot)    
      Exista si o alta abordare (Joi, 30 iunie 2016, 19:02)

      LeeView [utilizator] i-a raspuns lui European

      pentru a demonstra ca varianta ceruta de parintii celor ce au gresit este ... gresita :)


      http://www.petitieonline.com/matematica_nu_se_supune_la_vot
    • +3 (3 voturi)    
      Oameni buni! (Joi, 30 iunie 2016, 22:43)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui European

      Nu e nevoie sa faci munca de detectiv pentru problema aia, trebuie doar SA CITESTI LEGENDA.

      Daca-i greu cu cititul...n-ai ce sa cauti la liceu.
    • +1 (1 vot)    
      Trist (Vineri, 1 iulie 2016, 7:17)

      RazvanTofan [anonim] i-a raspuns lui European

      40.395 de prosti... imi pare rau dar nici macar daca era problema pentru admiterea in clasa a IV-a nu ar fi avut dreptul sa comenteze... daca asta e matematica din zilele noastre care se face acum in scoli e trist.
    • -3 (3 voturi)    
      Evaluare mate 2016 (Vineri, 1 iulie 2016, 8:25)

      EugenSerban1 [anonim] i-a raspuns lui European

      Orice reprezentare grafica incepe cu definirea sistemului de axe . Problema extrem de banala prezentata gresit care- i costa enorm pe unii copii . .Daca un copil ar fi facut o reprezentare grafica si nu ar fi definit sistemul de axe ar fi fost depunctat .
      Dureros este ca nu exista destul CURAJ pentru ca cineva sa recunoasca acest lucru .
    • +2 (2 voturi)    
      Felicitari domnului Radu Gologan (Vineri, 1 iulie 2016, 11:21)

      valll [utilizator] i-a raspuns lui European

      Felicitari domnului Radu Gologan pentru atitudine i pentru fraza memorabila, care ar trbui inteleasa si insusita de oamenii scolii. Daca nici matematicienii n-ar da adevarului respectul cuvenit, cine s-o mai faca in tara asta, Doamne? Ieri, un alt matematician, profesorul Barbu Viorel si-a asumat pronuntarea corecta a plagiatului lui Ponta.
      Priveam si ascultam declaratiile populiste ale fostilor ministri Campeanu si Andronescu. Penibil! Acesti insi, care apartin mediului academic, nu au priceput ca subiectul era clar pentru un copil foarte bun si ca scoala este totusi ceva serios. Ca nu toti copiii trebuie sa ia zece daca sunt de zece si, asa cum a spus perfect dl Radu Gologan, la matematica (in mod normal, si la celelalte discipline scolare) adevarul nu se negociaza.
      Este foarte grav ca oameni cu responsabilitati din Invatamat si Educatie sunt atat de lipsiti de caracter. Ce fel de viitor vom avea daca se baga mereu in frunte acesti oportunisti penibili, politruci care pun populismul si demagogia mai presus decat interesele adevarate ale Scolii.
  • -28 (54 voturi)    
    de curiozitate m-am uitat si eu.. (Joi, 30 iunie 2016, 11:21)

    qwerasdf [utilizator]

    nu sunt parinte, si am dat exemenul de capacitate in urma cu vreo 16 ani...

    desi sunt inginer, scriu zeci si sute de rapoarte, iar excelul il folosesc intens pentru diagrame/grafice, pot sa zic ca e intr-adevar ambiguu enuntul dar si reprezentarea grafica. Este obligatoriu ca axele sa aiba sa aiba denumire! Aici, probabil cel care a facut reprezentarea grafica, s-a multumit doar cu patratelul acela albastru, pe post de legenda pt "series name".

    Parerea mea, e ca cel care a facut graficul nu prea le are cu excelul. Nu prea le are cu niciunele de fapt.
    • +23 (33 voturi)    
      :D (Joi, 30 iunie 2016, 11:35)

      OzzyO [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Așa au apărut bancurile cu ingineri
      • +6 (12 voturi)    
        Cel mai tare comentariu (Joi, 30 iunie 2016, 12:49)

        aladdin [utilizator] i-a raspuns lui OzzyO

        Buna asta, :)
        In alta ordine de idei, as propune sa se faca o petitio online in care sa semneze cei care NU sunt de acord cu punctarea raspunsurilor gresite. Sa vedem cati semneaza.
        Problema cu cei are au gresit este ca au gresit tocmai ca pentru ei nu a fost nicio ambiguitate. Daca era ambiguitate, incepeau sa-si puna intrebari si ajungeau la solutia corecta.
        • 0 (4 voturi)    
          S-a facut ! (Joi, 30 iunie 2016, 19:00)

          LeeView [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

          Dar nu o sa semneze in veci 40000 oameni :)

          http://www.petitieonline.com/matematica_nu_se_supune_la_vot
          • +1 (1 vot)    
            asa e... (Joi, 30 iunie 2016, 22:07)

            neurino [utilizator] i-a raspuns lui LeeView

            prosti is mai multi.
            De aia o avem primar/ita pe Firea si Negoita.
    • +18 (28 voturi)    
      Pacat (Joi, 30 iunie 2016, 11:44)

      carlos25 [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Stimate domnule asa-zis inginer, atata vreme cat patratelul acela albastru pentru series name specifica ca liniile albastre reprezinta numarul de copii, ce ati dori sa fie mai clar decat atat??? Din pacate traim intr-o perioada ambigua in care diplomele de inginer se iau pe cunostinte ambigue...:)) . Culmea ca si eu sunt inginer dar mi-ar fi rusine sa va am alaturi ca si coleg de breasla....Somnul natiunii(sau al invatamantului) naste monstri....
      • -6 (16 voturi)    
        Toata lumea stie sa dea insert un chart (Joi, 30 iunie 2016, 12:49)

        qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui carlos25

        din excel...
        Prea putini stiu ca trebuie sa denumesti cele doua axe...

        Eu cel putin asa am invatat, inca de la orele de fizica, de matematica, chimie, etc... din liceu, ca avea grija profesorul nostru sa punem denumirea axei cat si unitatile de masura.

        Bine ca sunteti voi destepti si aveti capacitatea la varstele voastre, inaintate, sa rezolvati probleme de clasa a 8-a. Ati pierdut esenta problema din vedere... Dar daca v-as fi arat graficul asta cand aveati voi vreo 14 ani, sunt sigur ca jumatate dintre voi s-ar fi incurcat.

        Haideti sa fim ipocriti si sa ne dam "mari la apa mica".
        • +2 (4 voturi)    
          nu m-as fi incurcat.. (Joi, 30 iunie 2016, 13:51)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

          ..logica din spatele rezolvarii problemei:
          - in orice grafic ai reprezentarea unei functii
          - functiile, de orice fel, se reprezinta in felul urmator y=f(x), x intr-un interval anume si uneori se mai mnetioneaza si multimea numerelor din care fac parte functia si variabila (gen N, Z, R, Q, I etc.)
          - functiile pot avea orice forma(adica functii de grad 1,2,3,4, functii trigonometrice, sau pur si simplu o sumare, numaratoare dintr-o multime) si pot fi reprezentate grafic - x pe orizontala (variabila functiei) , y (adica functia de x, f(x) ) pe verticala
          -care e variabila aici? nota -> x
          -care e functia aici? numarul de elevi care au luat nota x
          -care e intervalul variabilei? notele(notarea in Romania se face cu numere rationale de la 0 la 10(pozitive si nu neaparat intregi); poti sa iei nota 0,25 sau nota 9,95) de la 0 la 10 (unii profesori chiar dau nota 0.. nu e o posibilitate exclusa si oricum este foarte rara)..
          - unde reprezint numarul de elevi? pe axa verticala
          ..deci rezultatul functiei y=f(5) este: 3
          contraexemplu:
          daca functia era f(x)=2+x si se cerea valoarea lui f(5) atunci valoarea era y=7 si se cauta pe axa verticala.. iar reprezentarea ei era un punct la intersectia dreptelor perpendculare pe sistemul de axe xOy in cele doua puncte variabila(x) si valoare functiei(y)..

          Nu mai aruncati cu vorbe aiurea pe formumuri: unii oameni chiar nu mai rabda atata prostie si atata ipocrizie..
        • +1 (1 vot)    
          Pe vremea ta se punea legenda langa grafic? (Joi, 30 iunie 2016, 22:31)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

          Ma lasi?!
    • +16 (26 voturi)    
      sincer... (Joi, 30 iunie 2016, 12:04)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      ma ingrijoreaza raspunsul tau...
      sunt programator...
      ma descurc cu matematica dar absolut nimic special... chiar sunt mai slab decat ar trebui... si totusi nu am avut nici o problema in a intelege subiectul...
      si asta fara sa ma uit la valorile scrise (de la 1 la 10 si de la 0 la 8...) unde e clar care sunt notele si care nu ca notele sunt de la 1 la 10 nu de la 0 la 8...
      nu e absolut nimic ambiguu...
      si chiar daca nu ai vazut un grafic in viata ta... un exercitiu simplu de logica iti arata extrem de simplu care-s raspunsurile
      • -8 (8 voturi)    
        pai si logica ta...? (Joi, 30 iunie 2016, 13:54)

        DrInOrice [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Deci tu vezi ca notele nu sunt de la 0 la 8, ci de la 1 la 10, dar tu tot alegi sa gasesti numarul de elevi pe scara 1 - 10, si nota pe scara 0 - 8, adica numarul de elevi, respectiv 8, tu il gasesti pe axa de note , 1 - 10, si nota 5 o gasesti pe scara Y de la 0 la 8 :) Bravo!
        • +3 (3 voturi)    
          mea culpa (Joi, 30 iunie 2016, 14:05)

          DrInOrice [utilizator] i-a raspuns lui DrInOrice

          Am citit articolul aiurea si am crezut ca oficial ei spun ca 8 era raspunsul corect sustinut de voi, adica oficial axele ar fi fost inversate. Deci, scuzele de rigoare.
          • +3 (5 voturi)    
            asta e :) (Joi, 30 iunie 2016, 15:15)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui DrInOrice

            toti gresim... doar ca unii recunosc greseala (cum ai facut)
            si altii urla si fac petitii pe net!
    • +9 (9 voturi)    
      Cand faceam scoala (Joi, 30 iunie 2016, 12:08)

      Picsius [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      se explica foarte clar: fiti atenti la enunt, cititi-l de doua ori si apoi rezolvati.

      Poti sa contesti faptul ca problema pusa nu are raspuns UNIC pe baza informatiilor avute?

      De cand in matematica se dau in ipoteza informatii redundante. Stii vorba lui Despot ;)
    • -6 (8 voturi)    
      mda... (Joi, 30 iunie 2016, 12:20)

      un_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Yo am dat capacitatea amu vo 34 de ani si nici nu sunt inginer si nici nu folosesc excelu (LO Calc, deh) da' daca privesc "invers" (adica tot de nota 10 He He) parascovenia aia de diagrama, imi rezulta ca 5 ilevi au luat nota 3 si alti 9 au luat tot 3 si alti 10 au luat 3 si alti 1 n-au luat ni'ca si alti 2 n-au luat...

      Ma gandesc, doar, ca maine, poimaine 'oi (vrea sa) ies la pensie... :((

      Lasand mistoul la o parte, diagrama ar fi fost mai "umana" daca avea axele inversate, cu barele orizontale.
      • +2 (2 voturi)    
        nu iti mai spune varsta pe forumuri.. (Joi, 30 iunie 2016, 13:53)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui un_oarecare

        ..ca nu are nicio importanta: poti sa ai 100 de ani si sa nu stii sa citesti, dar asta nu insemana ca esti cel mai mare lector, prozator, scriitor in viata..
    • +6 (16 voturi)    
      ... (Joi, 30 iunie 2016, 12:21)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Domnule inginer, cum sa fie ambiguu cand scrie clar in legenda "numar elevi", deci una din axe este etichetata? Cealalta se deduce implicit. E imposibil ca cineva care a facut vreodata o astfel de diagrama sa aiba dubii.
    • 0 (4 voturi)    
      Capacitate (Joi, 30 iunie 2016, 12:33)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Hm, diplomele astea pe baza de bac se dau cam usor!
    • +4 (10 voturi)    
      mai bine taceai (Joi, 30 iunie 2016, 12:35)

      Bogdan31415 [anonim] i-a raspuns lui qwerasdf

      si ziceai in sinea ta ca esti prost.

      ce zice legenda din grafic?

      daca as fi seful tau, te-as da afara.
      • -6 (6 voturi)    
        Culmea e ca sunt propriul meu sef (Joi, 30 iunie 2016, 13:20)

        qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan31415

        intr-o firma construita de la 0, de catre mine. Cu angajati in subordine.

        Iti doresc succes in viata!
        • +3 (3 voturi)    
          sarmanii tai subalterni... (Joi, 30 iunie 2016, 15:37)

          andipetre [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

          ...mi-e mila de ei
        • +3 (3 voturi)    
          nasol.. (Joi, 30 iunie 2016, 17:08)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

          dupa ce te prinzi care e treaba cu exercitiul asta de scoala generala, iti recomand sa parcurgi cateva paragrafe din Edward Tufte despre prezentarea informatiei. cine stie, poate iti creste productivitatea in firma aia construita de la zero, desi nu cred ca ai prea multi ingineri in subordine. poate totusi ma insel..
        • 0 (0 voturi)    
          mai Sebastiane... (Vineri, 1 iulie 2016, 9:42)

          CRMS [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

          Ghita, tu esti ?
      • 0 (4 voturi)    
        sa-i zici lu' fi'ta ca e proasta cand o gresi (Joi, 30 iunie 2016, 13:26)

        qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan31415

        raspunsurile la intrebari de logica... ;)
    • +4 (8 voturi)    
      daca ai stii cati ingienri are tara asta.. (Joi, 30 iunie 2016, 13:31)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      ..si care lucreaza tot cu excel.. si au rezolvat problemea in 5 secunde...

      Trebuie sa intelegi ca multi parinti nu mai au exercitiul matematicii ..au uitat matematica pana acolo ca se leaga de orice detaliu ca sa justifice nota proasta a copilului lor ..neglijat..

      Nu exista nicio ambiguitate.. totul este foarte clar 3 elevi au luat nota 5..

      Barem sa fie asta singura problema a elevilor ai caror parinti face petitii stupide..
    • +1 (3 voturi)    
      Esti prost (Joi, 30 iunie 2016, 15:11)

      DanielM65 [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Tu nu stii sa rezolvi exerciciul fara legenda completa ? Cat ai luat la mate la capacitate ? Dar la analiza in anul intai de facultate ?
    • 0 (0 voturi)    
      Spiru? (Vineri, 1 iulie 2016, 9:38)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Esti ingner "facut" de "Spiru Haret" ?
    • 0 (0 voturi)    
      Inginer? (Vineri, 1 iulie 2016, 20:17)

      Ark [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Sa nu mai spui nimanui ca esti inginer! Te faci de rusine si ne pui si pe noi intr-o lumina proasta.
  • +18 (38 voturi)    
    Diagrama are legendă (Joi, 30 iunie 2016, 11:25)

    Un cititor [utilizator]

    deci nu e nicio neclaritate. Elevii nu au habar să citească o diagramă ultra simplă.
    • +6 (14 voturi)    
      Simplu. (Joi, 30 iunie 2016, 12:08)

      zab [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Dar e foarte simplu, zice "frate, unde vezi albastru inseamna elevi." Si cine-a mai auzit de note pana la 8?
      • -6 (8 voturi)    
        io (Joi, 30 iunie 2016, 12:24)

        andreiu [utilizator] i-a raspuns lui zab

        In clasele cu incompetenti sau la lucrarile foarte grele pot lipsi notele dintr-un capat al intervalului.
    • -3 (3 voturi)    
      iar se pun profesorii in centrul problemei (Joi, 30 iunie 2016, 12:49)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Daca as fi profesor mi-as pune problema de ce au gresit elevii in numar atat de mare...
      Daca nu stiu sa citeasca diagrame, atat de multi, inseamna ca profesorii nu si-au facut treaba.
      In locul dlui Gologan mi-as fi ales mai cu grija raspunsul.
    • +4 (8 voturi)    
      Invatamant (Joi, 30 iunie 2016, 13:52)

      Lukis [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Fiul meu a gresit la acest punct. Este olimpic. Sau a fost. Nu voi contesta niciodata acest subiect. Era prea simplu. Problema mea este de ce s-a gresit intr-o proportie asa mare (multi elevi)? Oare sistemul romanesc de invatamant nu se aliniaza noilor nevoi ale elevilor (vor folosi asemenea grafice reprezentate prin diagrame in foarte multe domenii) insistand asupra unor asemenea exercitii? De ce domnilor profesori procentul de elevi care au gresit la acest punct este asa de mare?
      Domnule ministru al invatamantului: de ce subiectele din ultimii 4 ani au fost asa usoare? Ii departajam pe copii prin greseli puerile la astfel de diagrame (notate cu 0,5) sau prin cunostinte mai multe (probleme mai grele)? Deci, GRESELI sau CUNOSTINTE?
      • +1 (5 voturi)    
        un posibil raspuns (Joi, 30 iunie 2016, 17:14)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Lukis

        pentru ca in scoala romaneasca matematica se face pe probleme tip, la care notele mari inseamna zero imaginatie si 100% memorarea unor solutii-sablon.

        nu va mai trimiteti copilul la olimpiade. specializarea pe o materia abstracta la varsta asta este o greseala. in plus, are o singura copilarie. mai bine il ajutati sa-si gasesca un hobby care sa se potriveasca si sa sustina dezvoltarea abilitatilor lui.
        • +1 (1 vot)    
          Poate fi sau nu (Joi, 30 iunie 2016, 22:52)

          Lukis [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Cam aceeasi matematica o faceam si noi. Nu s-au schimbat formulele sau teoremele. Doar nivelul. Matematica pana la acest nivel, nu este abstracta. Aici se pun bazele geometriei ce va ajuta in orice domeniu pe viitor. Prezenta la olimpiada (doar metematica) a fost dorinta sa, dar ati presupus gresit ca noi l-am trimis. In ceea ce priveste hobby-urile si alte abilitati, stati linistit, sunt pe un drum bun. Din pacate mai bun decat la matematica simpla.
      • +1 (1 vot)    
        Thumb up (Vineri, 1 iulie 2016, 7:34)

        muvis [utilizator] i-a raspuns lui Lukis

        Am impresia ca singura preocupare a profesorilor este sa-i pandeasca pe elevi, si cand gresesc pac! pac!
        • 0 (0 voturi)    
          Thumb down (for us) (Vineri, 1 iulie 2016, 23:01)

          Lukis [utilizator] i-a raspuns lui muvis

          Oare nu asta facem la scara nationala?
  • +34 (50 voturi)    
    Sunt foarte îngrijorat (Joi, 30 iunie 2016, 11:26)

    OzzyO [utilizator]

    Ăștia care s-au gândit că de la 0 la 8 ar putea fi notele și de la 1 la 10 numărul de elevi îmi vor plăti mie pensia.
    • -3 (11 voturi)    
      dap (Joi, 30 iunie 2016, 11:58)

      Calin123 [utilizator] i-a raspuns lui OzzyO

      Corect, este evident ca de la 1 la 10 sunt notele iar de la 0 la 8 sunt numarul de elevi. Singura problema este ca nu imi dau seama daca un copil are maturitate pentru a vedea putin outside of the box si defapt acolo e marea problema a educatiei in Romania. Copilul nu invata sa faca si un astfel de rationament, este invatat sa gandeasca totul mecanic...
      • 0 (2 voturi)    
        problemele sunt luate din manual.. (Joi, 30 iunie 2016, 13:57)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui Calin123

        ..manual rezolvat cu profesorul lao re..

        Pe mine ma ingrijoreaza mia mult rationamentul tau...
        • +3 (3 voturi)    
          ? (Joi, 30 iunie 2016, 15:23)

          Calin123 [utilizator] i-a raspuns lui akillies

          Eu nu am zis ca manualul este ok facut/structurat. Nu l-am rasfoit, nu pot sa-mi dau cu parerea. Repet ceea ce am observat este ca la scoala in Romania se invata totul mecanic in loc sa fie interactiv. Si eu am invatat de volume si arii la diverse figuri geometrice si nu le vedeam rostul, copil fiind. Apoi cand am devenit adult si mi-am construit o casa toate acele informatii au devenit utile. De exemplu am vrut sa-mi fac un bazin pentru captarea apei si ca sa fie cat mai eficient as fi facut un cub deoarece raportul intre aria laterala a cubului (adica betonul investit in pereti) si volumul rezultat (pentru colectarea apei). La un paralelipiped devine mai ineficient. Astfel de chestii trebuie explicate copiilor si chiar si studentilor. Pentru ca atata timp cat totul se preda mecanic si doar formule se baza pe gatul elevilor/studentilor, acestia nu isi vor dezvolta foarte mult imaginatia,creativitatea. Fara creativitate nu faci nimic nici macar in domeniul matematicii. Din creativitate vin ideile.
      • +2 (4 voturi)    
        nu toti (Joi, 30 iunie 2016, 16:18)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui Calin123

        sunt analfabeti functionali. Ca dovada, ai copii (destul de multi) care au fost capabili sa realizeze ca numerele de la 0 la 10 sunt note si de 1 la 8 sunt copii.
    • +12 (16 voturi)    
      ingrijorare (Joi, 30 iunie 2016, 11:59)

      ValentinCarlan [anonim] i-a raspuns lui OzzyO

      Si ca sa te ingrijorezi mai tare, si aia 40.000 care au semnat petitia sunt in aceeasi categorie.
    • +8 (8 voturi)    
      care pensie?! (Joi, 30 iunie 2016, 12:02)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui OzzyO

      daca printr-o minune vom ajunge la pensie , nu o sa ne-o dea nimeni...
    • +1 (7 voturi)    
      Daca nu ți-ai rezolvat-o singur, GHINION (Joi, 30 iunie 2016, 12:19)

      falcoind [utilizator] i-a raspuns lui OzzyO

      Nu vad de ce ar plăti alți pensia ta. Altfel remarca e corecta, poate ei îs obișnuiți din start sa ia maxim 8 :) , vorba aia 10 doar Dumnezeu și 9 profesorul.

      Nivelul de dificultate al subiectelor erau pt copii de 10-12 ani nu 14+, la anul o sa fie de 8-10 și o sa fim toți fericiți ca au luat doar 9 și 10 .
  • +6 (14 voturi)    
    este foarte clar ! (Joi, 30 iunie 2016, 11:29)

    math_2 [utilizator]

    Subiecte jenante, concluzia va fi ca scoala romaneasca este pe val. Note excelente. Sa nu uitam ca evaluarea se da in propria scoala, cu profesorii de acolo !

    Traiasca sistemul de educatie romanesc. Gadea are nevoie de telespectatori, Ponta are nevoie de doctoranzi. fabricile de diplome va asteapta cu bratele deschise. Ignoranti din toate judetele uniti-va !
    Urmeaza BAC-ul. Suntem un popor de tenismeni dar si de doctori docenti.

    Concluzia trista: suntem vai steaua noastra si nici nu (mai) avem sperante, luminite....
  • -10 (16 voturi)    
    este o diagrama, nu un grafic (Joi, 30 iunie 2016, 11:36)

    tropotaru [utilizator]

    Evident, raspunsul corect la intrebare este: 8 elevi au obtinut nota 5.

    De ce, pentru ca legenda cu "pixelul albastru" arata, fie ca Basescu nu a lovit copilu', fie ca ministrul numara copiii (poate-i numara si acum), fie ca numarul copiilor se regaseste pe orizontala.

    Numai daca expresia "numar elevi" era scrisa pe vericala, atunci se putea intelege ca numarul copiilor este afisat pe axa verticala.

    Daca un minister de toata jena nu este in stare sa formuleze o intrebare, ce raspuns vrea sa primeasca?

    Daca in legenda se scria "numar ouale" era clar pentru toata lumea ca problema e propusa de cei de la timesnewroman. Insa asa cum a fost scrisa legenda in diagrama, eu zic ca formularea apartine Abramburicai.
    • +8 (10 voturi)    
      Evident (Joi, 30 iunie 2016, 12:43)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

      Ca esti tare la polemica dar dusmanul logicii!
    • +4 (4 voturi)    
      ce imi plac mie.. (Joi, 30 iunie 2016, 13:59)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

      ..momntele in care toti analfabetii judeca lucruri pe care nu le inteleg, si se mai si dau de gol pe forumuri..!
    • -3 (5 voturi)    
      hai sa va explic altfel (Joi, 30 iunie 2016, 16:43)

      tropotaru [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

      Pentru aia care se tem ca n-are cine sa voteze peste 3-4 ani sau sa le plateasca pensia, ii linistesc si le spun ca elevii care au raspuns "8 elevi au obtinut nota 5" au rezolvat logic un exercitiu de matematica, in mod abstract, fara sa ia in seama alte date decat cele din enuntul problemei.

      Nu este relevant ca in viata reala notele se dau de la 1 la 10 si nu de la 0 la 8. O problema abstracta de matematica se rezolva cu datele initiale din enunt, nu cu informatiile din lumea reala.

      Mai e putin si declara vreunul pe forum ca atunci cand a fost el in clasa a VIII-a tot 3 elevi au luat nota 5. Ba, esti nebun?

      D-le Gologan, daca lasam diagrama asa cum este acum si modificam doar enuntul astfel: "Cei mai multi elevi dintr-o clasa ar prefera maxim 7 ore de curs intr-o zi de scoala. In diagrama de mai jos este reprezentata repartitia numarului maxim de ore de curs pe care elevii ar dori sa le aiba intr-o zi de scoala".
      Intrebare: "Conform diagramei, numarul elevilor care ar dori sa aiba maxim 5 ore de curs este egal cu ..."

      Ia raspundeti acum.
      • +1 (1 vot)    
        Ingnorarea realitatii e o boala. (Joi, 30 iunie 2016, 22:39)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

        Includem informatia din legenda la enunt... sau o ignoram pana devenim mai destepti?
  • +14 (22 voturi)    
    vlaston e zero (Joi, 30 iunie 2016, 11:43)

    ipapa [utilizator]

    vlaston e zero barat la matematică si pretinde că a fost profesor, nu e vorba de nici o axă Ox si Oy ci de o histograma.... adică după interpretarea papagalilor care au semnat petitia dacă pe verticală sunt notele atunci pentru nota 3 am fi avut 5, 9 si 10 elevi ... ceea ce este un nonsens. De unde se vede că multi nu sunt in stare să inteleagă doar memorează si reproduc scheme de rezolvare ... unde mai trebuie sa gandeasca pretind să se modifice problemele si soluțiile după mintea lor ...hai sa punem la vot valabilitatea teoremelor si legilor matematicii si fizicii.
  • +11 (15 voturi)    
    CEVA DE POMANA, ACOLO, INCLUSIV 5 PUNCTE (Joi, 30 iunie 2016, 11:53)

    GRIJALOR [utilizator]

    Intr-adevar acesti copii ne vor asigura ca avem pensii primite la timp....., iar concetrarea lor lasa de dorit.

    Dar nu copii sunt cei care cer aceasta modificare ci parintii care au dat copiilor tot ce isi dores, au pus in grija meditatorilor pregatirea lor si mai ales sunt frustrati ca pentru un astfel de nimic, unii vor confunda in viata urcatul cu cobioratul sau stanga cu dreapta.

    Cum vor explica, acesti parinti, copiilor lor, ca pentru acele 5 puncte - 50 sutimi- pe cere le relacma ca fiind de drept ale lor, vor ocupa, intr-un mod nemeritat, locul la liceu/clasa al unui alt copil care a fost atent si a rezolvat aceasta problema, si care stia ca notele la scoala se dau pana la 10 pentru cei care invata (nu pana la 8).

    Dar la noi, o mica pomana acolo....ce inseamna asta...adaugata la subiectele de tot rasul ca si complexitate. Nimic, doar noi suntem vocea strazii.....
  • +15 (23 voturi)    
    Ingrijorator (Joi, 30 iunie 2016, 11:56)

    LefterOvidiu1 [anonim]

    Ingrijorator este faptul ca parintii iau aceasta atitudine si-si protejeaza copiii cand gresesc in loc sa-i ajute sa invete din greseli. E o greseala, Punct. Raspunsul este incorect. Nu ai ce comenta. Copilul s-a grabit, nu a fost atent. Dragi parinti, in viata copiii dumneavoastra vor mai face greseli. Nu veti fi mereu acolo sa le sariti la gat celor care le vor spune copiilor ca gresesc si in felul acesta nu-i ajutati deloc
  • +11 (19 voturi)    
    serios (Joi, 30 iunie 2016, 11:57)

    nocomment [utilizator]

    graficul este super logic. nu inteleg contestatia.
    cum sa fie notele de la 0 la 8???
    si scrie clar in dreapta liniile reprezinta numarul de elevi si nu notele.
    eu zic sa mergeti cu contestatia la comisia europeana -> clar o sa ne lase sa ne educe rusii, fara exceluri si alte minuni. creionul si hartia....
  • -12 (16 voturi)    
    nu asa (Joi, 30 iunie 2016, 11:57)

    ro_2016 [utilizator]

    In primul rand nu asa functioneaza graficele...cand vrei sa reprezinti impartirea pe categorii (in cazul de fata note) a unui tot (in cazul de fata copii dintr-o clasa) folosesti un pie chart... mai exista alternative dar un grafic cu coloane nu e in nici un caz una. Un astfel de grafic se foloseste de ex pentru a arata evolutia unui indicator pe parcursul a mai multi ani.
    Cel care a facut subiecte nu a vazut excel in viata lui
  • +11 (17 voturi)    
    Cu albastru , numarul elevilor (Joi, 30 iunie 2016, 12:01)

    Martinezu [utilizator]

    Nu inteleg ce este neclar.
    Este scris in diagrama
    Nu stiu sa citeasca o diagrama, e alta poveste dar problema este cat se poate de corecta.
  • +4 (10 voturi)    
    propunere... (Joi, 30 iunie 2016, 12:01)

    liviu_ [utilizator]

    pentru subiectele de anul viitor sa se accepte o marja de eroare de minim 5 puncte...
    de exemplu la intrebarea 1+1 raspunsurile acceptate sunt de la -3 la 7. consider ca in acest fel subiectele vor fi cat mai prietenoase cu elevul...
    de asemenea pentru a impiedica ambiguitatile, propun ca subiectele sa fie facute de profesori care predau la scoli speciale pentru copii cu retard mintal!
  • +13 (19 voturi)    
    E la mintea cocosului (Joi, 30 iunie 2016, 12:10)

    slakeritul [utilizator]

    Dar se pare ca generatiile noi se gandesc doar la pitipoance pe fb. Cum sa zici ca 8 elevi au obtinut nota 5?! E legenda calara pe histograma.
  • +15 (23 voturi)    
    inspaimantator (Joi, 30 iunie 2016, 12:12)

    gechi [utilizator]

    nici nu stiu ce e mai inspaimantator, faptul ca elevii de clasa a opta nu pot citi in grafic simplu, sau faptul ca peste 40.000 de adulti au aceeasi problema.
    • +2 (4 voturi)    
      plus dl. prof Vlaston! (Joi, 30 iunie 2016, 12:54)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui gechi

      deh....
  • +14 (20 voturi)    
    diagrama si legenda (Joi, 30 iunie 2016, 12:13)

    neurino [utilizator]

    eu nu inteleg de ce chiar trebuie sa coboram atat de jos inca sa aiba si "prostu' " nota 10.
    Diagrama are legenda si axele sunt destul de intuitive.
    Acum daca unii prefera si notatii, clare, ca la prosti, soarta...cred ca "statul" trebuie sa inceapa sa faca o diferentiere clara intre ala de are capacitati de 10 si ala de le are de 5.
    In fod e test de matematica si nu test de citire.
    • 0 (6 voturi)    
      diagrama (Joi, 30 iunie 2016, 13:09)

      mfox1 [utilizator] i-a raspuns lui neurino

      in examen stai si te intrebi, ok, este 3 dar daca este un schepsis si vor sa-mi puna "imaginatia" la incercare?!

      Din cazurile cunoscute de mine au gresit foarte multi din randul celora care au facut tot bine mai putin acest subiect. Nu cred ca pot fi considerati prosti!

      In febra examenului trebuie sa fie clar si precis fara a lasa loc de interpretari!
      • +2 (6 voturi)    
        matematica e logica (Joi, 30 iunie 2016, 16:12)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui mfox1

        in primul rand.
        iar la nivel de clasa a VIII, intodeauna 1+1=2 desi , matematic, in anumite conditii (si cu ceva "imaginatie) 1+1 poate sa faca si 3.

        In "febra" examenelor trebuie sa se faca clar departajarea intre ala "stapan de sine" si cu intuitie matematica si ala "care asteapta totul de-a gata"...asta e diferenta dintre 7 si 10 (la matematica.

        La romana, o fi...mai mult aimaginatie, iei cu 10 comparativ cu rigurozitatea matematica unde probabil ca vei lua 7.
  • +5 (9 voturi)    
    ??? (Joi, 30 iunie 2016, 12:27)

    nlln [utilizator]

    Si ce amestec au parintii?
    De unde pana unde parintii semneaza petitie in legatura cu subiectele de la matematica!!!
    Inteleg sa semneze petitia profesorii de matematica.
    Toti doresc doar 10 la admitere!
    Daca subiectul este contstabil se anuleaza tot subiectul in nici un caz nu se iau in calcul toate raspunsurile , sa fie toata lumea multumita.
    Mai bine le da 10 din oficiu la toti.
  • +7 (9 voturi)    
    astia o sa voteze (Joi, 30 iunie 2016, 12:35)

    Bogdan31415 [anonim]

    e trist !!!!
  • +2 (6 voturi)    
    Este dramatic ce-i in capul unor adulti (Joi, 30 iunie 2016, 12:46)

    mimir77 [utilizator]

    Copii n-au nicio vina, parintii care debiteaza astfel de aberatii sunt cei vinovati. Tre' sa fii complet redus mintal sa nu intelegi ca notele sunt figurate pe axa pana la 10 (interval valid pentru note in scoala) si nu pe axa pana la 8 (care este invalida prin faptul ca lipsesc 9 si 10, doua valori posibile). Daca intrebarea era cati elevi au obtinut nota 9 folosind acelasi grafic, mai era ambigua problema?
    • -2 (2 voturi)    
      Daca 10 si 9 lipsesc... (Joi, 30 iunie 2016, 18:14)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui mimir77

      poate fi din cauza ca niciun elev nu a obtinut acele note, la fel cum se vede ca niciun elev nu a obtinut nota 0 - nici nu avea cum, notele incepand de la 1. Parintii care au contestat au dreptate, problema nu e formulata corect.
  • +1 (7 voturi)    
    acelasi subiect in 2015 a fost formulat diferit (Joi, 30 iunie 2016, 12:48)

    IulianaPrecupetu [anonim]

    Rog pe dl Gologan sa raspunda la urmatoarea intrebare. Acelasi subiect a fost dat copiilor in 2015 si 2016 cu enunt diferit In 2015 s-a referit la repartitia elevilor in functie de note, in 2016 s-a referit la repartitia notelor. Cand a fost enuntul corect? Va rog verificati subiectele inainte de a raspunde, nu pot atasa aici poze. Multumesc.
    • 0 (0 voturi)    
      Pai nu e asta enuntul (Vineri, 1 iulie 2016, 15:48)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui IulianaPrecupetu

      Daca enuntul era asa cum il spui tu, atunci diagrama era gresita, deoarece sunt mai multe grupe de elevi care ar fi vrut acelasi numar de ore si ar fi trebuit sa fie impreuna, intr-un singur turnulet de pe diagrama.
  • +7 (9 voturi)    
    halal (Joi, 30 iunie 2016, 12:48)

    AlexVelicu [anonim]

    Mai interesant este că se dau 0,5 puncte pe mură-n gură, unde tot ce trebuie să faci e să citești și să pui degetul pe cifra corectă, în timp ce o demonstrație de geometrie are alocate 0,1 puncte. Și în loc să zică "mersi că ați încercat să ne dați jumătate de punct aproape din oficiu cu subiectul ăsta", se plîng că au ratat super oferta.
  • +1 (3 voturi)    
    nu ii mai... (Joi, 30 iunie 2016, 12:49)

    giogione [utilizator]

    spune inginer, ca ma simt jignit.
  • +2 (4 voturi)    
    e tare domnul Gologan! (Joi, 30 iunie 2016, 12:56)

    mfox1 [utilizator]

    Aici este foarte clar pe ce axa sunt notele: de la 1 la 10, iar legenda este clara: numar de elevi.
    :)))))))))))))))))

    Dl. Gologan este cel care a sarit in apararea profesorului acuzat ca a pus un elev sa ingenuncheze pentro o nota!
    • -1 (9 voturi)    
      foarte tare! (Joi, 30 iunie 2016, 13:01)

      mfox1 [utilizator] i-a raspuns lui mfox1

      nu, nu, deci nca odata, ce spune Dl. Gologan, citez:

      "Pentru astfel de diagrame, absolut intotdeauna nu se pune problema notari axelor ca ox si oy. Aici este foarte clar pe ce axa sunt notele: de la 1 la 10, iar legenda este clara: numar de elevi.
      "
      Deci ce avem pe axa OX?!
      • 0 (0 voturi)    
        notele domnule (Vineri, 1 iulie 2016, 15:51)

        ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui mfox1

        Asta avem pe axa ox, iar pe oy avem numarul de elevi. Cu cat sunt mai multi elevi la o nota, cu atat e mai mare turnuletul (adica, in sus, pe oy, creste in functie de numarul de elevi).
  • +5 (9 voturi)    
    subiect clar (Joi, 30 iunie 2016, 13:14)

    grongobar [utilizator]

    Subiect foarte clar, cine nu a fost atent sa recunoasca ca a gresit si sa nu mai ceara de pomana.
  • +2 (4 voturi)    
    Explicatie logica (Joi, 30 iunie 2016, 13:38)

    ci_m2 [utilizator]

    ox nu poate fi numarul de elevi pentru ca valoare pe ox nu ar avea tot timpul o singura valoare asociata pe oy.
  • +3 (9 voturi)    
    Matematica = logica (Joi, 30 iunie 2016, 14:08)

    FlorinHanganu [anonim]

    Intr-o tara in care matematica se face prin memorare de solutii si nu prin stimularea logicii se ajunge la aceste confuzii absolut penibile. Cu parere de rau, problema este cat se poate de clar definita. Legenda defineste perfect axele.
  • -2 (6 voturi)    
    ambiguitate (Joi, 30 iunie 2016, 14:11)

    alinac2007 [utilizator]

    Toate diagramele propuse in modelele de testare au notate axele. Derutanta a fost si legenda. este adevarat ca si anul trecut a fost un exercitiu similar, dar se cerea numarul elevilor care au luat 10, iar in diagrama, 10 era doar pe o axa. Mai mult decat atat ce sa inteleg din expresia: " absolut intotdeauna nu se pune problema notarii axelor cu ox si oy" ? ca eu nu inteleg mare lucru.
    • +4 (4 voturi)    
      medelu' (Joi, 30 iunie 2016, 16:14)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui alinac2007

      deci daca nu avem modelu' nu ne duce capu'...ca de, la noi e cu memorarea modelului.

      Bun asa!
  • +1 (3 voturi)    
    Logica sta si in subtilitati (Joi, 30 iunie 2016, 14:26)

    FlorinHanganu [anonim]

    Asta se intampla cand aptitudinile matematice se evaluaeza prin numarul de probleme din caietul de teme si nu prin intelegerea subtilitatilor fabuloase pe care orice problema oricat de simpla le deschide. Un copil poate intelege mai mult din dezbaterea in profunzime a unei singure probleme decat din copierea si obligarea de a memora o mie. Am auzit de nenumarate ori la parinti care n-au inteleg nimic despre matematica: "Nu stiu cum de a gresit, stia tot!" Matematica este infinita, nu poti sa stii niciodata tot!!!
  • +6 (10 voturi)    
    Democrație matematică (Joi, 30 iunie 2016, 14:30)

    Celbland [utilizator]

    ... sau matematica democratică.
    Am să fac și eu o petiție ca, în mod democratic, ministerul să schimbe Teorema lui Pitagora și legea lui Arhimede.
    Problema în cauză nu are nicio ambiguitate și nicio dificultate.
    Ar trebui date probleme adevărate de matematică, cu un grad mediu și ridicat de dificultate, nu numai banalități pentru satisfacția celor cu IQ foarte scăzut. Ar fi o formă de respect pentru elevii inteligenți și cei care învață. Nu trebuie ridicați în slăvi doar proștii și chiulăii.
  • -6 (6 voturi)    
    Gologan (Joi, 30 iunie 2016, 14:34)

    ggna [utilizator]

    Pai daca ”matematica e un dat” nu-i pentru toata prostimea, nu-i asa domnule Gologan, atinci la ce trebuie data la Evaluare la tot poporul? Hm? Nu mai bine va dati voi acolo exercitii intre matematicieni si ne lasati? Or mai fi altele de invatat!
    • +3 (3 voturi)    
      matematica nu-i un dat (Joi, 30 iunie 2016, 16:15)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui ggna

      tocmai de aia nu tot trebuie sa ia nota 10 la matematica.
      Invatati altceva, piata-i libera.
  • +4 (6 voturi)    
    Sa spunem lucrurilor pe nume (Joi, 30 iunie 2016, 14:47)

    uncristi [utilizator]

    Nu sunt de acord cu schimbarea baremului de corectare, nu-mi place 'scandalul' iscat de unii oameni care nu se pricep si care isi dau cu parerea. Raspunsul corect este 3, nu este niciun dubiu.
    TOTUSI:
    Raman la parerea ca subiectul este neingrijit formulat. Cine are rabdare sa se uite la subiectele date in 2012 (vezi site-ul subiecte edu ro - arhiva) va observa cum trebuia facuta diagrama de la punctul 6. In 2012, intr-o problema asemanatoare cu cea din 2016, se precizeaza clar pe axe care sunt notele si care sunt elevii... si (foarte interesant) notele sunt de la 4 la 10, nu de la 1 la 10.
    Pentru mine e destul de clar si cum am ajuns intr-o asemenea situatie: s-a luat subiectul din 2015, s-a schimbat cate ceva pe ici, pe colo la fiecare subiect (avem situatia caraghioasa ca toate subiectele de la partea I sunt aceleasi cu cele anul trecut) iar cand am ajuns la punctul 6, fara sa ne gandim prea mult, in loc sa cerem cati elevi au luat 10, am schimbat in nota 5, fara sa realizam ca problema devine altceva decat se dorea la inceput. Trebuie spus ca acest item a fost intotdeauna cu adresa pentru elevii care obtin cu greu nota 5 si nu a servit nicicand pentru departajarea elevilor buni, lucru care se va intampla in acest an. Sunt convins ca profesorul care a facut aceste subiecte, daca este profesor adevarat, sufera in tacere pentru raul facut: punerea in discutie (si inca una 'de taraba') a matematicii, introducerea ideii ca pana si aici toata lumea poate avea dreptate. Chiar daca legal acest profesor este perfect acoperit (problema e corecta), moral este mai putin si cu ceva atentie toata aceasta harmalaie putea fi evitata. Si este regretabil pentru ca e prima oara cand se intampla asa ceva la examenul de la finalul clasei a 8-a.
    • +1 (1 vot)    
      Moralitate (Joi, 30 iunie 2016, 16:21)

      nor72 [utilizator] i-a raspuns lui uncristi

      ....din pacate moralitatea a cam disparut din invatamantul romanesc ....o mai intalnesti dar foarte rar ....profesorii si functionarii de la stat uita ca sunt platiti de oamenii pe care ii blameaza .....rusinos ....si trist ...deoarece la mijloc sunt niste copii ...o generatie al carei viitor este si el destul de incert...
  • +2 (4 voturi)    
    Eu am scris 8 ca s mai prost asa de fel. (Joi, 30 iunie 2016, 15:15)

    AndreiProfir [anonim]

    Mda ,invatamantul romanesc scopul lui este sa ne faca niste masinari usor de manipulat.
  • +1 (7 voturi)    
    histograma (Joi, 30 iunie 2016, 15:34)

    nimsoc [utilizator]

    Evident ca pentru un matematician subiectul nu este ambiguu, dar nu acelasi lucru se poate spune despre un elev care nu are cunostinte de statistica, mai ales ca valorile reprezentate pe axe sunt foarte asemanatoare. Mai interesant ar fi fost ca pe fiecare axa sa fi fost numerele de la 1 la 10. Sa ne spuna domnul profesor Gologan unde scrie in programa scolara ca "pentru astfel de diagrame, absolut intotdeauna nu se pune problema notarii axelor".
    • 0 (0 voturi)    
      Dacă asta e cunoștință de statistică? (Vineri, 1 iulie 2016, 10:23)

      grigoreagape [utilizator] i-a raspuns lui nimsoc

      Să mă ierte Cel de sus, dar prin a afirma asta ești departe de statistică. E un simplu grafic, iar copii trebuie învățați să citească diferite tipuri de grafice și și mai bine, să și construiască diferite grafice.
  • -5 (5 voturi)    
    Formulare neglijenta (Joi, 30 iunie 2016, 19:18)

    mircea_cjn [utilizator]

    Dl Gologan ia apararea profului sau comisiei care a redactat problema, insa nu are dreptate, chiar daca se bate in piept cu olimpismul.

    Axele Ox-Oy nu sunt clar, univoc definite.
    Cum a gasit de cuviinta profu sa determine axele? Cu ajutorul legendei, care dupa parerea sefului olimpicilor este foarte clara.

    Clara? Eu zic ca nu e clara, e chiar incorecta! Nu culoarea aia a pixelului albastru reprezinta numarul de elevi, ci INALTIMEA COLOANELOR !
    Asa cum este utilizat pixelul albastru, el poate fi utilizat doar pentru a face diferenta faţă de entitatile figurate cu ..rosu ! :)
  • +2 (2 voturi)    
    DOVADA IMBATABILA CA RASPUNSUL CORECT E 3 (Vineri, 1 iulie 2016, 0:02)

    AdrianBourceanu [anonim]

    Stimati profesori de matematica, dragi parinti si copii, va rog sa fiti putin atenti ! Cristian, care a facut toate subiectele la EN, mi-a dat proba cea mai clara ca exercitiul nu permite doua solutii, iar axele nu pot fi inversate. Daca prin absurd si raspunsul 8 ar fi posibil, cum credeti ca s-ar raspunde similar la intrebarea "Cati elevi au luat nota 3 ?" Pentru ca daca mergem pe acest scenariu, raspunsul ar fi "9 si 10 elevi au luat nota 3 !" Deci imposibil ! q. e. d.
  • -1 (1 vot)    
    barele ar fi trebuit sa fie orizontale (Vineri, 1 iulie 2016, 10:19)

    zicsio [utilizator]

    e adevarat ca facand mai multe verificari ti-ai putea da seama ca nu are cum sa fie 8 raspunsul corect dar problema este in modul de reprezentare a datelor, care este ilogic si nestandard.

    cautati pe google sau faceti in excel orice grafic de genul si veti vedea ca atunci cand barele sunt verticale te uiti pe axa verticala pt aflarea raspunsul si invers, daca raspunsul se afla pe orizontala, atunci barele sunt orizontale.

    probabil ca cei care o tin ca e corect si nu e nici o ambiguitate nu au obisnuinta citirii graficelor si s-au uitat la nimereala pe orizontala.
    • 0 (0 voturi)    
      Atat de mult ai explicat... (Vineri, 1 iulie 2016, 15:50)

      aladdin [utilizator] i-a raspuns lui zicsio

      ... ca nu te mai intelegi nici tu.
      Pai raspunsul ESTE pe axa verticala iar barele SUNT VERTICALE.
      Gandeste-te ca faci o diagrama cu numarul copiilor care au dat capacitatea in anii 2014, 2015, 2016. Nu vei pune anii pe Ox iar partea variabila, f(an) = numarul de copii, pe Oy? Cu bare verticale? Cum raspunzi la intrebarea "cati copii au dat capacitatea in 2016", nu te duci la bara corespunzatoare anului 2016 si vezi pana unde "urca" pe verticala ca sa afli raspunsul?!?
      Tu de fapt vrei ca intrebarea sa fi fost: care este nota obtinuta de exact n copii? Iar in exemplul meu, in ce an au participat 145.234 copii la capacitate? Non-sens. (Poti sa faci si un exemplu cu vanzarile unei firme pe mai multi ani, tot asa vei reprezenta)
      PS: Chiar sunt curios cum ai face tu un grafic de genul... Ca daca schimbi cele doua axe, schimbi si barele (devin orizontale), si atunci? Avem acelasi grafic, nu? Reprezentarea aceleiasi functii, dar nefiresc: cu x pe Oy si f(x) pe Ox. Pentru cunoasterea ta, de obicei barele se pun pe oriziontala cand avem foarte multe valori (ma refer la cele fixe, note/ani) si nu este loc in pagina pentru bare verticale (pe orizontala sunt limitat de latimea paginii, pe verticala ma pot intinde pe mai multe pagini). Dar altfel, diagramele cu bare verticale sunt preferate fiind mai usor de inteles.
  • +1 (1 vot)    
    histograma (Vineri, 1 iulie 2016, 12:32)

    albastru2016 [utilizator]

    Stimati profesori, parinti si elevi mie rusine cand citesc pe internet subiecte de genul copilul nu stie raspunsul nu e logic. Mama masii me matematica pune- ti mana pe carte si nu mai va vaicariti pe internet ca ne faceti tara de rusine. Cand am terminat clasa a VIII-a histogramele se faceau de mana dragi parinti si profesori. in ziua de azi se fac in Excel daca nu stiati. In loc sa deschideti cartea de matematica si sa va cultivati scrieti tot felul de bazaconii pe internet. Toti suteti vinovati profesorii ca nu si au invatat studenti, studenti ca nu au invatat si parinti care cred toate bazaconiile.
  • 0 (0 voturi)    
    matematica 2016 (Vineri, 1 iulie 2016, 14:53)

    valentonx [utilizator]

    Subiectul este formulat gresit,
    Legenda nu este scrisa corect !
    Atata vreme cat a aparut acel patrat care e de culoarea coloanelor in dreapta , ar fi trebuit sa scrie numarul notelor nu numarul elevilor !
    Pentru a fi reprezentat corect cu acea legenda coloanele ar fi trebuit sa fie duse dinspre numarul de elevi inspre dreapta !
    Cine nu stie sa lucreze in exel sa nu vorbeasca despre grafice de genul asta !!!
    • 0 (0 voturi)    
      Stai ca m-ai pierdut (Vineri, 1 iulie 2016, 17:32)

      aladdin [utilizator] i-a raspuns lui valentonx

      Numarul notelor este 10, da? De la 1 la 10. Le folosim pentru a nota mai multi elevi. Numarul elevilor notati cu 8 este 5. Ca mai spunem si ca numarul notelor de 8 este 5, e altceva.
      Daca ai spus ca cine nu stie sa lucreze in excel sa nu vorbeasca, de ce te-ai bagat in discutie?
      Ia spune tu cum faci, ca pe mine atat m-a dus capul in 2 minute:
      - scris pe prima linie notele de la 1 la 10, pe a doua linie numarul elevilor care au luat nota respectiva, selectat a doua linie, insert chart - ce sa vezi, identic cu cel de la examen, pana si culoarea.
      - sters tot, scris pe prima coloana notele de la 1 la 10, pe a doua coloana numerul de elevi; selectat a doua coloana, insert chart, stupoare!!!: exact aceeasi diagrama.
      Cum naiba se lucreaza in excel-ul asta, ca eu orice as face obtin aceeasi diagrama cu cea de la examen...

      Ca la fabrica de biciclete din Rusia, zicea Serghei:
      - Nu stiu ce naiba, oricum as asambla bicicleta asta, tot un tank iese pana la urma.
  • 0 (0 voturi)    
    subiect matematica (Vineri, 1 iulie 2016, 14:59)

    catalin2746 [utilizator]

    Subiectul este destul de clar....notele sunt de la 1 la 10
    Generatiile care vin sunt destul de slab pregatite...vor mura in gura?!NU SE MAI INVATA DELOC...RUSINE
  • 0 (0 voturi)    
    TOTUSI (Vineri, 1 iulie 2016, 15:43)

    IoanaTao [utilizator]

    Datele prezentate sunt suficient de clare pentru a rezolva problema.

    TOTUSI, acest lucru trebuia sa le fie explicat in mod decent parintilor in raspunsul oficial, fara condescendenta din mesajul lui Radu Gologan (ca sa nu mai vorbesc de greseala suparatoare, in limba romana se foloseste intotdeauna dubla negatie!).

    Este dreptul parintilor/copiilor sa conteste o problema sau sa protesteze atunci cand se considera neindreptatiti, nu cred ca au facut ceva rau prin asta, chiar daca n-au dreptate.
    Mai ales ca exista alt profesor care le da dreptate, oamenii de unde sa stie?

    E usor sa razi de ei sau sa-i acuzi de prostie, dar una e facebook, alta un raspuns oficial din partea unui profesor. Nu suntem toti matematicieni sau inteligenti, dar oricine are dreptul sa faca o contestatie, sa ceara o explicatie si sa protesteze atunci cand are impresia ca a fost neindreptatit. Si oricat de absurda si prosteasca ar fi contestatia, raspunsul oficial trebuie sa fie decent.

    Foarte urat din partea profesorul Gologan ca in raspunsul oficial sa considere ca niste contestatii sau proteste inseamna "agresarea corpului didactic".

    La fel ca in cazul medicilor, care ar trebui sa raspunda contestatiilor pacientilor, fara sa se simta agresati de contestatie in sine si fara sa rada de posibila nestiinta din spatele ei, asa ar trebui sa faca si profesorii. Nu e normala atitudinea asta de "noi stim mai bine, cum de indrazniti sa ne agasati punandu-ne la indoiala competenta?"...
    • 0 (0 voturi)    
      NU (Marţi, 5 iulie 2016, 14:02)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui IoanaTao

      E o problema de logica la mijloc. Doar pt faptul ca exista oameni are nu gandesc nu inseamna ca trebuie sa le dam la toti mura in gura.
      Asta e un examen in care se decide cine a devenit destept si cine nu. Daca la diagrma asta clara nu intelegi nimic inseamna ca lucrurile sunt clare.
      Spre ex sa presupunem ca vrei sa intelegi pe invers, ok dar atunci uita-te ca la nota 3 (in sistem invers) sunt 2 posibilitati, 9 si 10. Ce naibii de grafic e asta in care in loc sa scrie 19 a pus 2 tuguie de 9 si 10. E vb de logica pura aici ... iar idea exercitiului e sa faca diferenta intre batuti in cap si restul care mai au sanse ... si exact asta face


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri